Spring naar bijdragen

Satanisme bestaat echt


Aanbevolen berichten

Voor de ongelovigen onder ons die echt denken dat satanisten maar een stelletje thee drinkende lieverdjes zijn: https://www.vpro.nl/argos/media/afleveringen/2020/uitzending-27-juni-ritueel-misbruik.html

 

En wat mij betreft, iedereen die de waarheid wil kennen moet dit gezien hebben. Anders loopt hij ver achter de feiten aan.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit ga ik vanmiddag eens bekijken. Lijkt me een goed voorbeeld van wat het satanisme kan zijn. Je hebt ook verschillende groepen binnen het satanisme begreep ik eens. Niet allemaal doen ze precies het

Je moet vragen, wie is “we”? Dat zegt genoeg. Wat ook ontgaat. In zijn opening zegt hij, dat in het perspectief als het waar is (ritueel misbruik) dat het vergeleken met Jezus zijn levensverhaal

Ik heb het helemaal bekeken en ik vind het glashelder. Het overtuigd en prachtig ook hoe God doorbrak en hun levens. Prachtige getuigenis ook op het laatst over Christus' verschijning. Ik moest dit we

Posted Images

4 uur geleden zei Gaitema:

Voor de ongelovigen onder ons die echt denken dat satanisten maar een stelletje thee drinkende lieverdjes zijn: https://www.vpro.nl/argos/media/afleveringen/2020/uitzending-27-juni-ritueel-misbruik.html

 

En wat mij betreft, iedereen die de waarheid wil kennen moet dit gezien hebben. Anders loopt hij ver achter de feiten aan.

De waarheid kennen gaat gepaard met goed lezen en de video kritisch kijken. De video staat vol suggesties maar nergens 1 concreet punt.
In jouw link staat deze tekst:

Citaat

"Het doel van de LEBZ is om valse beschuldigingen te voorkomen. Ze stellen dat noch in Nederland, noch elders in de wereld ooit bewijs is gevonden voor Ritueel Misbruik.  Onder rechtspsychologen is de opvatting dominant dat de gruwelijke herinneringen van slachtoffers niet authentiek zijn, maar worden aangepraat in therapie. 
Is dat wel zo? Moeten hun verklaringen niet net zo serieus worden genomen als ieder ander signaal van ernstig seksueel misbruik?"

 

De laatste zin suggereert dat de verklaringen niet serieus worden genomen. Dat is een suggestieve zin, en erg van belang omdat van daaruit de rest van het programma wordt opgebouwd.
De signalen worden wel degelijk onderzocht, maar het LEBZ stelt dat er nooit bewijs is gevonden voor ritueel misbruik.

Verder word ik een beetje onpasselijk als ik in de video (4:30) Hulsenbek hoor zeggen: het kan toch niet zijn dat kleine kinderen een verhaal vertellen met zulke gruwelijke details die overeenkomen. 
Welnu, ik heb nieuws: dat kan heel makkelijk. Vraag een paar kinderen van een streng-christelijke school waarom Jezus is gestorven en hoe dat te werk is gegaan, en je krijgt exact dezelfde soort verhalen met bloederige details en de bewering 'hij is dood om mijn fouten goed te maken'. 
"Kleine kinderen kunnen zoveel angst en lijden toch niet simuleren? " Ja, dat kunnen ze dus wel. Om precies te zijn omdat ze daar al van kleins af aan mee worden opgevoed. 
Dat nu uitgerekend mensen zoals jij, uit die streng christelijke kringen gaan ageren tegen dit soort verhalen...
Dan breek toch werkelijk mijn klomp hoor, dan heb je wel een erg  groot bord voor je hoofd.

De spreker geeft aan dat er geen enkel concreet feit is aangetoond'niet erg verbazend, de verhalen zijn immers verzonnen.
En hij geeft ook een verklaring meervoudige persoonlijkheidsstoornis icm seksueel misbruik.

 

Ik hoop, beste @Gaitema, dat je net als ik de moeite neemt om op de zaak in te gaan, in plaats van alleen maar wat te roepen uit angst een een link te plaatsen naar een video.
Dus wees concreet. In jouw geval zou je zwager plaats en tijd kunnen noemen: welke bos, wanneer. En dan zou er onderzoek kunnen worden gedaan. Maar ik geef je nu al op een briefje dat er 2 mogelijkheden zijn. 1: je zwager doet dat niet. 2: hij doet het wel en er wordt niets gevonden. In dat geval eindigt zijn verhaal net als de andere gevallen die het LEBZ heeft onderzocht: ze blijken niet waar. 

 

4 uur geleden zei Gaitema:

Anders loopt hij ver achter de feiten aan.

Kom dan met feiten in plaats van kreten.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De waarheid kennen gaat gepaard met goed lezen en de video kritisch kijken. De video staat vol suggesties maar nergens 1 concreet punt.
In jouw link staat deze tekst:

 

De laatste zin suggereert dat de verklaringen niet serieus worden genomen. Dat is een suggestieve zin, en erg van belang omdat van daaruit de rest van het programma wordt opgebouwd.
De signalen worden wel degelijk onderzocht, maar het LEBZ stelt dat er nooit bewijs is gevonden voor ritueel misbruik.

Verder word ik een beetje onpasselijk als ik in de video (4:30) Hulsenbek hoor zeggen: het kan toch niet zijn dat kleine kinderen een verhaal vertellen met zulke gruwelijke details die overeenkomen. 
Welnu, ik heb nieuws: dat kan heel makkelijk. Vraag een paar kinderen van een streng-christelijke school waarom Jezus is gestorven en hoe dat te werk is gegaan, en je krijgt exact dezelfde soort verhalen met bloederige details en de bewering 'hij is dood om mijn fouten goed te maken'. 
"Kleine kinderen kunnen zoveel angst en lijden toch niet simuleren? " Ja, dat kunnen ze dus wel. Om precies te zijn omdat ze daar al van kleins af aan mee worden opgevoed. 
Dat nu uitgerekend mensen zoals jij, uit die streng christelijke kringen gaan ageren tegen dit soort verhalen...
Dan breek toch werkelijk mijn klomp hoor, dan heb je wel een erg  groot bord voor je hoofd.

De spreker geeft aan dat er geen enkel concreet feit is aangetoond'niet erg verbazend, de verhalen zijn immers verzonnen.
En hij geeft ook een verklaring meervoudige persoonlijkheidsstoornis icm seksueel misbruik.

 

Ik hoop, beste @Gaitema, dat je net als ik de moeite neemt om op de zaak in te gaan, in plaats van alleen maar wat te roepen uit angst een een link te plaatsen naar een video.
Dus wees concreet. In jouw geval zou je zwager plaats en tijd kunnen noemen: welke bos, wanneer. En dan zou er onderzoek kunnen worden gedaan. Maar ik geef je nu al op een briefje dat er 2 mogelijkheden zijn. 1: je zwager doet dat niet. 2: hij doet het wel en er wordt niets gevonden. In dat geval eindigt zijn verhaal net als de andere gevallen die het LEBZ heeft onderzocht: ze blijken niet waar. 

 

Kom dan met feiten in plaats van kreten.

Dat heeft hij wel genoemd, maar dat weet ik niet meer. Echter heb ik jouw over die activiteit ook een link gegeven. Dus deze nacht wordt dat wel degelijk uitgevoerd. Enkel, hij heeft het niet van dicht bij gezien. Hij kan niet bevestigen of ze ook echt kinderen geofferd hebben. Hij hoorde alleen het gezang en zag de volgende dag grote afdrukken in het zand. En waarmee op hen geschoten is of dat het gewoon waarschuwingsschoten zijn kan hij ook niet zeggen. Hij denkt dat ze in de bomen kwamen. Zeker weten doet hij dat niet. Als hij begint over de activiteiten in het bos tijdens die nachten, is de overheid daar al lang van op de hoogte, zoals ik het in die link aangaf.

 

Verder verbaast het me dat je na het luisteren van de link van de VPRO blind afgaat op één verhaal, terwijl de slachtoffers deels met de zelfde bewijzen komen. En hoe verklaar jij dan dat in de ziekenhuizen glasscherven uit de vagina's van meiden gehaald wordt, waarbij zelfs bij iemand een wijnglas? Ik ben niet bang overigens, maar kan me kwaad maken om al die kindermisbruik door satanisten en het ongeloof dat er is, als zij dit melden. Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Gaitema:

Dat heeft hij wel genoemd, maar dat weet ik niet meer. Echter heb ik jouw over die activiteit ook een link gegeven. Dus deze nacht wordt dat wel degelijk uitgevoerd. Enkel, hij heeft het niet van dicht bij gezien. Hij kan niet bevestigen of ze ook echt kinderen geofferd hebben. Hij hoorde alleen het gezang en zag de volgende dag grote afdrukken in het zand. En waarmee op hen geschoten is of dat het gewoon waarschuwingsschoten zijn kan hij ook niet zeggen. Hij denkt dat ze in de bomen kwamen. Zeker weten doet hij dat niet. Als hij begint over de activiteiten in het bos tijdens die nachten, is de overheid daar al lang van op de hoogte, zoals ik het in die link aangaf

Dit is je tweede v post in dit topic, je hebt één link gegeven en dat was naar een prisma van Argos. Je hebt geen link gegeven naar de activiteit in het bos. Zou je die alsnog kunnen geven?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Gaitema:

En hoe verklaar jij dan dat in de ziekenhuizen glasscherven uit de vagina's van meiden gehaald wordt

Is dat gebeurd dan? Dat hoor ik nergens.  Ik hoor de journaliste wel uitleggen dat ze het verhaal hoorde en dat ze vroeg of het ook mocht checken in het ziekenhuis. Ik hoor haar niet zeggen dat een dokter dit heeft bevestigd. En dan nog kan een dokter niets zeggen over hoe dat glas er in is gekomen. 

Kortom: kritisch luisteren,  dat is belangrijk. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Is dat gebeurd dan? Dat hoor ik nergens.  Ik hoor de journaliste wel uitleggen dat ze het verhaal hoorde en dat ze vroeg of het ook mocht checken in het ziekenhuis. Ik hoor haar niet zeggen dat een dokter dit heeft bevestigd. En dan nog kan een dokter niets zeggen over hoe dat glas er in is gekomen. 

Kortom: kritisch luisteren,  dat is belangrijk. 

Dat spreekt toch boekdelen? Kan jij bewijzen dat het niet gebeurd is? De overeenkomsten tussen verschillende verhalen zijn sterk.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit is je tweede v post in dit topic, je hebt één link gegeven en dat was naar een prisma van Argos. Je hebt geen link gegeven naar de activiteit in het bos. Zou je die alsnog kunnen geven?

 

Dat was deze uit het Beatles topic:

Hier nog een bewijs van dat deze satanisten echt samenkomen van digibron, die de  RPF/GPV Kampen wilde sluiten: 

https://www.digibron.nl/viewer/collectie/Digibron/id/tag:RD.nl,19990618:newsml_2833d6140e98b1f935535f76afa3a770

Een stukje hieruit:

PUTTEN - Niemand in Putten heeft iets gemerkt van de bijeenkomst van heksen tijdens Walpurgisnacht in het Solse Gat. Toch bepleit RPF/GPV-fractievoorzitter drs. C. Houweling maatregelen die herhaling van occulte dansen in het natuurgebied moeten voorkomen. "Zulke bijeenkomsten zijn bedreigend voor de volksgezondheid."

Houweling reageerde geschokt toen begin vorige maand hem het bericht ter ore kwam dat heksen elkaar hadden ontmoet op Puttens grondgebied. Een inwoner vertelde de RPF/GPV'er dat hij getuige was geweest van een bijeenkomst in de nacht van 30 april op 1 mei. Hij had de vrouwen bij elkaar gezien in een occulte feeststemming.

Houweling besloot de kwestie aan te kaarten bij het college van B en W. Het raadslid heeft inmiddels gevraagd te onderzoeken of een verbod van bijeenkomsten van heksen in de bosrijke omgeving van Putten kan worden opgenomen in de algemene plaatselijke verordening (APV). De fracties spreken volgende week dinsdag tijdens de commissievergadering over het verzoek van de RPF/GPV.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Gaitema:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Is dat gebeurd dan? Dat hoor ik nergens.  Ik hoor de journaliste wel uitleggen dat ze het verhaal hoorde en dat ze vroeg of het ook mocht checken in het ziekenhuis. Ik hoor haar niet zeggen dat een dokter dit heeft bevestigd. En dan nog kan een dokter niets zeggen over hoe dat glas er in is gekomen. 

Kortom: kritisch luisteren,  dat is belangrijk. 

Dat spreekt toch boekdelen? Kan jij bewijzen dat het niet gebeurd is? De overeenkomsten tussen verschillende verhalen zijn sterk.

Als een meisje beweert dat er bij satanische rituelen gas in haar vagina is gestopt, is het niet aan anderen om te bewijzen dat niet is gebeurd.
Dan is het aan haar om te bewijzen dat het wel is gebeurd.
Tot dan is het een sterk en ongeloofwaardig verhaal.

1 uur geleden zei Gaitema:

Hier nog een bewijs van dat deze satanisten echt samenkomen van digibron, die de  RPF/GPV Kampen wilde sluiten: 

https://www.digibron.nl/viewer/collectie/Digibron/id/tag:RD.nl,19990618:newsml_2833d6140e98b1f935535f76afa3a770

Dat is geen bewijs dat satanisten bij elkaar komen. Ook dat is een sterk en ongeloofwaardig verhaal zinder één spatje van bewijs. 
Het enige dat er over de bijeenkomst in staat is:

Citaat

Een inwoner vertelde de RPF/GPV'er dat hij getuige was geweest van een bijeenkomst in de nacht van 30 april op 1 mei. Hij had de vrouwen bij elkaar gezien in een occulte feeststemming.

Dat levert allerlei vragen op : Wie zag, dat waar was het, waarom was hij daar, waarom zijn er geen foto's van? Kortom, de meest standaard punten waarop je een verhaal kunt checken, ontbreken allemaal. 

 

1 uur geleden zei Gaitema:

"Zulke bijeenkomsten zijn bedreigend voor de volksgezondheid."

Als het daarom gaat. Dat vind ik ook van de religieuze bijeenkomsten die dagelijks in het hele land plaats vinden, ondanks de corona maatregelen waaraan anderen zich wel moeten houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als een meisje beweert dat er bij satanische rituelen gas in haar vagina is gestopt, is het niet aan anderen om te bewijzen dat niet is gebeurd.
Dan is het aan haar om te bewijzen dat het wel is gebeurd.
Tot dan is het een sterk en ongeloofwaardig verhaal.

Waarom is het een ongeloofwaardig verhaal? 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is geen bewijs dat satanisten bij elkaar komen. Ook dat is een sterk en ongeloofwaardig verhaal zinder één spatje van bewijs. 
Het enige dat er over de bijeenkomst in staat is:

Waarom is het een ongeloofwaardig verhaal? Volgens mijn zwager hebben ze gewoon een vergunning om daar samen te komen.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat levert allerlei vragen op : Wie zag, dat waar was het, waarom was hij daar, waarom zijn er geen foto's van? Kortom, de meest standaard punten waarop je een verhaal kunt checken, ontbreken allemaal. 

Mijn zwager en zijn maat hebben het gecontroleerd, aangezien zij als echte natuurliefhebbers het daar erg goed kennen. Ze zijn zich een klaplazerus geschrokken, want het bleek waar. Als jij het ook wil weten, kan je er gerust op de volgende bewuste avond ernaar toe gaan en kijken of het waar is.

 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als het daarom gaat. Dat vind ik ook van de religieuze bijeenkomsten die dagelijks in het hele land plaats vinden, ondanks de corona maatregelen waaraan anderen zich wel moeten houden.

Wij komen ook nog steeds samen met een man of 20. We hebben nergens last van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als een meisje beweert dat er bij satanische rituelen gas in haar vagina is gestopt, is het niet aan anderen om te bewijzen dat niet is gebeurd.
Dan is het aan haar om te bewijzen dat het wel is gebeurd.
Tot dan is het een sterk en ongeloofwaardig verhaal.

Waarom is het een ongeloofwaardig verhaal? 

Ik weet niet het jouw sexleven in elkaar zit, maar mij lijkt het erg vreemd.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar ongebruikelijke verhalen vragen om sterker bewijs dan andere om serieus te worden genomen.

 

1 uur geleden zei Gaitema:
Citaat

Dat is geen bewijs dat satanisten bij elkaar komen. Ook dat is een sterk en ongeloofwaardig verhaal zinder één spatje van bewijs. 
Het enige dat er over de bijeenkomst in staat is:

Waarom is het een ongeloofwaardig verhaal? Volgens mijn zwager hebben ze gewoon een vergunning om daar samen te komen.

Vergunning om s-nachts in een bos bij elkaar te komen met beveiliging en vuurwapens? En je vind het vreemd dat het verhaal in twijfel wordt getrokken? 
In het algemeen is het niet toegestaan om 's-nachts in een bos te verblijven ivm mogelijke verstoring van het wild. Als er een vergunning is, dan moet die te vinden. Vandaar dat ik al een paar keer heb gevraagd: "Waar, wanneer?". Zo langzamerhand wordt het wel duidelijk dat je echter op specifieke vragen geen antwoord geeft. 
 

1 uur geleden zei Gaitema:
Citaat

Dat levert allerlei vragen op : Wie zag, dat waar was het, waarom was hij daar, waarom zijn er geen foto's van? Kortom, de meest standaard punten waarop je een verhaal kunt checken, ontbreken allemaal. 

Mijn zwager en zijn maat hebben het gecontroleerd, aangezien zij als echte natuurliefhebbers het daar erg goed kennen. Ze zijn zich een klaplazerus geschrokken, want het bleek waar. Als jij het ook wil weten, kan je er gerust op de volgende bewuste avond ernaar toe gaan en kijken of het waar is.

Dat bedoel ik dus, geen antwoord op de vraag  waarom er geen foto's zijn en ook niet op de vraag waar en wanneer.

 

 
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema.

Omdat gij er zelf niet mee komt en geen duidelijkheid wil geven, ben ik maar even gaan zoeken.
Er zijn aan paar mogelijkheden, maar afgaand op de angst onder RPF/GPV in Putten, vermoed ik dat het hier gaat om de Walpurgisnacht en het Solse Gat.
 https://historiek.net/solse-gat-legende-veluwe-drie-garderen/82391/ 

Klopt dat ? 
Dat zou mij nl. een nachtelijk ritje naar de Veluwe  besparen.

2 uur geleden zei Gaitema:
Citaat

Als het daarom gaat. Dat vind ik ook van de religieuze bijeenkomsten die dagelijks in het hele land plaats vinden, ondanks de corona maatregelen waaraan anderen zich wel moeten houden.

Wij komen ook nog steeds samen met een man of 20. We hebben nergens last van.

Kun je mij dat uitleggen? Waarom kom je steeds met 20 man bijeen, maar vind je één bijeenkomst in het bos van andersdenkenden een gevaar voor de volksgezondheid? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik weet niet het jouw sexleven in elkaar zit, maar mij lijkt het erg vreemd.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar ongebruikelijke verhalen vragen om sterker bewijs dan andere om serieus te worden genomen.

Kijk, als één iemand met zo'n verhaal komt, dan zal je misschien gelijk hebben, maar de VPRO werd overspoeld met talloze slachtoffers die ALLEMAAL zeggen slachtoffer te zijn van ritueel misbruik. Ik vind de aanwijzingen overtuigend.

 

Citaat

Vergunning om s-nachts in een bos bij elkaar te komen met beveiliging en vuurwapens? En je vind het vreemd dat het verhaal in twijfel wordt getrokken? 
In het algemeen is het niet toegestaan om 's-nachts in een bos te verblijven ivm mogelijke verstoring van het wild. Als er een vergunning is, dan moet die te vinden. Vandaar dat ik al een paar keer heb gevraagd: "Waar, wanneer?". Zo langzamerhand wordt het wel duidelijk dat je echter op specifieke vragen geen antwoord geeft. 

Waar staat in het artikel en wanneer staat ook in het artikel. Elk jaar is er weer een kans het mee te maken. Het is ook duidelijk in het artikel dat het er plaats vindt. Maar hij vertelde mij niet welk jaar hij daar was en welke tijdstip. Ik was er zelf niet hé, maar geloof mijn zwager.

Citaat

 

Dat bedoel ik dus, geen antwoord op de vraag  waarom er geen foto's zijn en ook niet op de vraag waar en wanneer.

 

 
 

Waar en wanneer heb je wel degelijk gehad. Je zit gewoon te zeuren. En waarom moeten er foto's van zijn? Ze waren er daar niet om mensen  aan te klagen. Ze kwamen er om er zelf van op de hoogte te willen zijn.

14 uur geleden zei Dat beloof ik:

@Gaitema.

Omdat gij er zelf niet mee komt en geen duidelijkheid wil geven, ben ik maar even gaan zoeken.
Er zijn aan paar mogelijkheden, maar afgaand op de angst onder RPF/GPV in Putten, vermoed ik dat het hier gaat om de Walpurgisnacht en het Solse Gat.
 https://historiek.net/solse-gat-legende-veluwe-drie-garderen/82391/ 

Klopt dat ? 
Dat zou mij nl. een nachtelijk ritje naar de Veluwe  besparen.

Ja, dat heb ik al gezegd! Het gaat om die nacht. Wat is er nu niet duidelijk aan de communicatie? Ik heb je al een heel artikel hierover gegeven.

 

Ik typte dit: 

Dat was deze uit het Beatles topic:

Hier nog een bewijs van dat deze satanisten echt samenkomen van digibron, die de  RPF/GPV Kampen wilde sluiten: 

https://www.digibron.nl/viewer/collectie/Digibron/id/tag:RD.nl,19990618:newsml_2833d6140e98b1f935535f76afa3a770

Een stukje hieruit:

PUTTEN - Niemand in Putten heeft iets gemerkt van de bijeenkomst van heksen tijdens Walpurgisnacht in het Solse Gat. Toch bepleit RPF/GPV-fractievoorzitter drs. C. Houweling maatregelen die herhaling van occulte dansen in het natuurgebied moeten voorkomen. "Zulke bijeenkomsten zijn bedreigend voor de volksgezondheid."

Houweling reageerde geschokt toen begin vorige maand hem het bericht ter ore kwam dat heksen elkaar hadden ontmoet op Puttens grondgebied. Een inwoner vertelde de RPF/GPV'er dat hij getuige was geweest van een bijeenkomst in de nacht van 30 april op 1 mei. Hij had de vrouwen bij elkaar gezien in een occulte feeststemming.

Houweling besloot de kwestie aan te kaarten bij het college van B en W. Het raadslid heeft inmiddels gevraagd te onderzoeken of een verbod van bijeenkomsten van heksen in de bosrijke omgeving van Putten kan worden opgenomen in de algemene plaatselijke verordening (APV). De fracties spreken volgende week dinsdag tijdens de commissievergadering over het verzoek van de RPF/GPV.

Citaat

Kun je mij dat uitleggen? Waarom kom je steeds met 20 man bijeen, maar vind je één bijeenkomst in het bos van andersdenkenden een gevaar voor de volksgezondheid? 

Dat staat ook in het artikel. Maar mij gaat het erom in combinatie met het documentaire van de VPRO dat zij in die kringen extreem geweldadig zijn. Of dat in deze kring gebeurd weet ik niet, maar als er geweld tegen jonge kinderen of vrouwen plaats vindt (in welke vorm dan ook, van verkrachtigen tot moord), dan lijkt mij dat helder.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-2-2021 om 20:04 zei Modestus:

 

Dit ga ik vanmiddag eens bekijken. Lijkt me een goed voorbeeld van wat het satanisme kan zijn. Je hebt ook verschillende groepen binnen het satanisme begreep ik eens. Niet allemaal doen ze precies het zelfde. Hier zie je duiven die geofferd worden en het bloed ervan wordt besprenkeld op een naaste vrouw. 

Ik vraag me af of zo'n vrouw dat vrijwillig doet. Of dat je dit kan plaatsen onder seksueel misbruik. Maar ik heb nog maar een paar minuten geluisterd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Hier zie je duiven die geofferd worden en het bloed ervan wordt besprenkeld op een naaste vrouw.

Belachelijk, maar kinderspel bij de offer rituelen uit de Bijbel.

3 uur geleden zei Gaitema:

Maar mij gaat het erom in combinatie met het documentaire van de VPRO dat zij in die kringen extreem geweldadig zijn

Daarvan zijn geen bewijzen,  ook niet na onderzoek van de verhalen.

3 uur geleden zei Gaitema:

, als één iemand met zo'n verhaal komt, dan zal je misschien gelijk hebben, maar de VPRO werd overspoeld met talloze slachtoffers die ALLEMAAL zeggen slachtoffer te zijn van ritueel misbruik. Ik vind de aanwijzingen overtuigend

Niet talloos maar 140. Daarvan vielen er 120 af omdat die al gelijk door de mand vielen als verzonnen. Aan de hand van de overige 20 kon niets worden bewezen. 
Bij die 20 werd dan nog eens gewerkt met een tevoren opgestelde vragenlijst in plaats van een 1 op 1 gesprek. waardoor het niet mogelijk was om kritische vragen te stellen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Dit ga ik vanmiddag eens bekijken. Lijkt me een goed voorbeeld van wat het satanisme kan zijn.

Het is een voorbeeld van een erg eenzijdig en vooringenomen programma. Iemand die aan het begin wordt geïntroduceerd als 'onderzoeker en publicist' blijkt gaandeweg een orthodox christen te zijn. Als je graag iemand wil horen zeggen dat je gelijk hebt, moet je hier vooral naar kijken. 
Maar het is geen onafhankelijk, objectief programma.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Belachelijk, maar kinderspel bij de offer rituelen uit de Bijbel.

Daar waren geen naakte vrouwen bij.

Maar, waarom geloof je dit weer wel? Immers, geen bewijzen toch?

Citaat

Daarvan zijn geen bewijzen,  ook niet na onderzoek van de verhalen.

Logisch, satanisten zullen wel gek zijn dat ze bewijzen achter laten.

Citaat

Niet talloos maar 140. Daarvan vielen er 120 af omdat die al gelijk door de mand vielen als verzonnen. Aan de hand van de overige 20 kon niets worden bewezen. 
Bij die 20 werd dan nog eens gewerkt met een tevoren opgestelde vragenlijst in plaats van een 1 op 1 gesprek. waardoor het niet mogelijk was om kritische vragen te stellen. 

Dat die 120 afvielen haalde ik er niet uit. Dat is immers niet bewezen, maar slecht een opinie van een hulpverlener die de VPRO benaderde, meen ik me te herinneren. Maar ik zal het nog eens beluisteren. Ik heb deze link maanden terug beluisterd.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Belachelijk, maar kinderspel bij de offer rituelen uit de Bijbel.

Daar waren geen naakte vrouwen bij.

Maar, waarom geloof je dit weer wel? Immers, geen bewijzen toch?

Dat gaat of ik het wel of niet geloof, ik constateer dat jij je wel om de rituelen van de satanisten druk maakt en stelt dat die écht niet kunnen;  maar niet om die in de Bijbel, die veel verder gaan dan duivenbloed op een vrouw laten druppelen.

 

2 uur geleden zei Gaitema:
Citaat

Niet talloos maar 140. Daarvan vielen er 120 af omdat die al gelijk door de mand vielen als verzonnen. Aan de hand van de overige 20 kon niets worden bewezen. 
Bij die 20 werd dan nog eens gewerkt met een tevoren opgestelde vragenlijst in plaats van een 1 op 1 gesprek. waardoor het niet mogelijk was om kritische vragen te stellen. 

Dat die 120 afvielen haalde ik er niet uit. Dat is immers niet bewezen, maar slecht een opinie van een hulpverlener die de VPRO benaderde, meen ik me te herinneren. Maar ik zal het nog eens beluisteren. Ik heb deze link maanden terug beluisterd.

Als je 140 meldingen krijgt, en je gaat door met 20, zijn er 120 afgevallen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is een voorbeeld van een erg eenzijdig en vooringenomen programma. Iemand die aan het begin wordt geïntroduceerd als 'onderzoeker en publicist' blijkt gaandeweg een orthodox christen te zijn. Als je graag iemand wil horen zeggen dat je gelijk hebt, moet je hier vooral naar kijken. 
Maar het is geen onafhankelijk, objectief programma.

Dus een orthodoxe christen kan geen onderzoeker en publicist zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Gaitema:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is een voorbeeld van een erg eenzijdig en vooringenomen programma. Iemand die aan het begin wordt geïntroduceerd als 'onderzoeker en publicist' blijkt gaandeweg een orthodox christen te zijn. Als je graag iemand wil horen zeggen dat je gelijk hebt, moet je hier vooral naar kijken. 
Maar het is geen onafhankelijk, objectief programma.

Dus een orthodoxe christen kan geen onderzoeker en publicist zijn?

Dat is niet wat ik zeg? 
Ik zeg dat het hij geen objectief onderzoeker en publicist kan zijn. Gaandeweg het programma zegt hij nota bene dat hij orthodox christen is en de zaak vanuit dat standpunt bekijkt.
Dan kun je dus wel onderzoeken en publiceren (wat trouwens nietszeggende termen zijn, jij en ik kunnen ons ook zo noemen) , maar dan geef je dus geen objectief beeld van 'satanisme'.
En dat is wat ik stelde: 
 

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar het is geen onafhankelijk, objectief programma.

 

 

31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Deze reeks mag je ook niet gemist hebben. 

6 september 2015 

21 video's van 3 kwartier.
Voor de discussie is het wellicht handig om aan te geven wat het precies is, dat we hier volgens jou niet mogen missen, en waarom dit volgens jou in het kader van deze discussie van belang is.

4 uur geleden zei Gaitema:

Dit ga ik vanmiddag eens bekijken

Nog eentje over dit programma. En wel over het komische begin.
De presentator zegt dat er een verkeerde indruk zou kunnen ontstaan als de kijker het totale programma niet ziet en adviseert om het volledig te bekijken zodat men een goed oordeel kan vellen.
Het komische zit hem erin dat hij daar direct aan toe voegt dat kijkers tijdens de uitzending natuurlij kunnen bellen.
Tsja, wil hij nou dat mensen alles zien of niet? Als hij dat wel wil, moet hij niet oproepen om tijdens de uitzending te bellen.
Daarnaast is het vellen van een oordeel aan de hand van dit programma niet mogelijk, aangezien het de zaak slecht vanuit orthodox christelijk standpunt bekijkt en dus geen objectieve visie biedt.

Dit programma is uitsluitend gemaakt om het onderwerp te veroordelen, niet om er objectief over te oordelen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is niet wat ik zeg? 
Ik zeg dat het hij geen objectief onderzoeker en publicist kan zijn. Gaandeweg het programma zegt hij nota bene dat hij orthodox christen is en de zaak vanuit dat standpunt bekijkt.
Dan kun je dus wel onderzoeken en publiceren (wat trouwens nietszeggende termen zijn, jij en ik kunnen ons ook zo noemen) , maar dan geef je dus geen objectief beeld van 'satanisme'.
En dat is wat ik stelde: 
 

 

 

21 video's van 3 kwartier.
Voor de discussie is het wellicht handig om aan te geven wat het precies is, dat we hier volgens jou niet mogen missen, en waarom dit volgens jou in het kader van deze discussie van belang is.

Wel ik gaf de meest essentiële film mee. Het gaat over een duivels agenda en de wetenschappen erachter. De film die ik meedeelde gaat voornaam over de duivel en de misleidingen van deze tijd. Dat is volgens mij geen voer voor jou maar misschien dat er bij anderen een lichtje aangaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:
21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

21 video's van 3 kwartier.
Voor de discussie is het wellicht handig om aan te geven wat het precies is, dat we hier volgens jou niet mogen missen, en waarom dit volgens jou in het kader van deze discussie van belang is.

Wel ik gaf de meest essentiële film mee. Het gaat over een duivels agenda en de wetenschappen erachter. De film die ik meedeelde gaat voornaam over de duivel en de misleidingen van deze tijd. Dat is volgens mij geen voer voor jou maar misschien dat er bij anderen een lichtje aangaat.

Blijft mijn vraag nog steeds staan. Nog één kans om geloofwaardig over te komen en gewoon in te gaan op een normale vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid