Spring naar bijdragen

Verkondig De Naam (Jezus Christus)


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Remco1991:

Deze ochtend zat ik in de trein richting  Zwolle,

En er zat geloof ik een Afrikaanse man of een somalische man naast mij, hij draaide een sigaret dus ik dacht wellicht moet ik oppassen om het evangelie te verkondigen aangezien wij niet onze parels voor de zwijnen moeten gooien, maar NEE Jezus is immers gekomen voor zondaren niet voor rechtvaardigen, ik hoorde een stem verkondig het Evangelie want je zult spijt krijgen als je het niet doet, maar ik durfde niet dus ik ging even slapen, ik werd weer wakker  en dezelfde man zat nog steeds naast mij en ik hoorde weer dezelfde stem, toen vroeg ik of Hij in God geloofde Hij zij Ja, Hij zij dat Hij  moslim was toen ging ik spreken over  Jezus ik  Zij dat Jezus de Zoon van God is en voor ons allemaal aan het kruis is gegaan zodat wij eeuwig leven hebben na 3 dagen is Hij opgestaan uit de Dood en heeft plaats genomen aan de rechterhand van de Majesteit

en weetje deze man geloofde gewoon wat ik zij (zonder zijn geloof te verdedigen)

Hij ging naar Afrika toe waarom weet ik niet, maar toen moest ik overstappen ik zij als je ooit in de problemen zit roep Jezus aan want Hij is God en we namen afscheid 

Laat dit deze ochtend een bemoediging zijn voor iedereen om een ieder mens het evangelie te verkondigen of hij of zij nou een sigaret draait of niet Jezus  is voor diegene gestorven. 

Het bloed van Christus is voor allen vergoten  die Hem willen leren kennen en aannemen als Heer en verlosser en Redder. 

Moge de Heer u en mij  zegenen en waarlijk toewijden voor zijn werk in zijn Koninkrijk 

 

Liefs remco 

Amen 

Gij zult niet liegen.

Bovendien is het 'hij' of 'zij'. En niet 'hij zij' maar 'hij zei'. Ook niet 'ik zij' maar 'ik zei' . Dat geldt voor jou en mij.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-2-2021 om 08:39 zei Remco1991:

 

Dit bericht is verwijderd 

Liefs remco  

Ik lees het citaat via een andere forummer en ik vraag me af of je op basis van zijn rookgedrag dacht dat hij ongelovig was? Mag een christen dan geen sigaretje paffen? 

Op 6-2-2021 om 08:55 zei Dat beloof ik:

Gij zult niet liegen.

Bovendien is het 'hij' of 'zij'. En niet 'hij zij' maar 'hij zei'. Ook niet 'ik zij' maar 'ik zei' . Dat geldt voor jou en mij.  

 

Heey Cherubsen. Ik erger me mateloos aan die spellingscorrecties van jou. Stop daar asjeblieft mee. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hermanos2:

Ik erger me mateloos aan die spellingscorrecties van jou

Niet doen. 

9 uur geleden zei Hermanos2:

Stop daar asjeblieft mee. 

Ik maak zelf wel uit wat en hoe ik schrijf,  dank je.  @Remco1991 heeft zijn tekst inmiddels verwijderd, dus ik neem aan dat ik toch ergens  de spijker op de kop sloeg. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-2-2021 om 12:12 zei Hopper:

De boodschap van Jezus is niet om aan wildvreemden in treinen te verkondigen, maar om zelf na te leven.

Hoe kom je daar nu bij? Het is een van de belangrijkste opdracht voor een Christen om je talenten te vermeerderen. 

Op 7-2-2021 om 22:00 zei Hermanos2:

Mag een christen dan geen sigaretje paffen? 

Wij doen het niet omdat Paulus schrijft dat we onze geest en lichaam rein moeten houden. Met een verslavende stof nicotine, teer en andere schadelijke stoffen lukt dat niet. 

Op 8-2-2021 om 07:52 zei Dat beloof ik:

Ik maak zelf wel uit wat en hoe ik schrijf,  dank je.  @Remco1991 heeft zijn tekst inmiddels verwijderd, dus ik neem aan dat ik toch ergens  de spijker op de kop sloeg. 

Ik kan je nog wel gekkere dingen vertellen, dus ik zie niet in waarom @Remco1991 zou liegen. Jij jaagt iedereen op de kast, dat zou ook wel eens de oorzaak zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Wij doen het niet omdat Paulus schrijft dat we onze geest en lichaam rein moeten houden. Met een verslavende stof nicotine, teer en andere schadelijke stoffen lukt dat niet.

Waarom staat koffie er niet bij? Dan vind ik de mormonen nog consequenter. Maar uiteindelijk gaat het daar helemaal niet om. Het zijn wetjes. Je mag dit niet en dat niet en je moet dit en dat. Je dient een wettisch gezelschap. De geboden van Mozes zijn vervangen door de geboden van het WTG.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Wij doen het niet omdat Paulus schrijft dat we onze geest en lichaam rein moeten houden. Met een verslavende stof nicotine, teer en andere schadelijke stoffen lukt dat niet. 

Ik dacht dat christenen veel flexibeler waren dan de joden. Het gaat niet om wat de mond ingaat maar..... 

ondertussen rookt de christen niet maar schelden met “gv” hoor je elke m2. Terwijl het tweede eigenlijk een zware zonde is in de wet en de 1e niet.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik dacht dat christenen veel flexibeler waren dan de joden. Het gaat niet om wat de mond ingaat maar..... 

Je mag je geest en lichaam niet verontreinigen met geest verruimde middelen die schadelijk voor je zijn. Alcohol bijv mag wel, maar met mate. 
2Kor 7:1 Omdat we die beloften hebben, lieve vrienden, moeten we ons reinigen van elke verontreiniging van lichaam en geest, en met ontzag voor God heiligheid perfectioneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei sjako:

Je mag je geest en lichaam niet verontreinigen met geest verruimde middelen die schadelijk voor je zijn. Alcohol bijv mag wel, maar met mate. 
2Kor 7:1 Omdat we die beloften hebben, lieve vrienden, moeten we ons reinigen van elke verontreiniging van lichaam en geest, en met ontzag voor God heiligheid perfectioneren.

Ook dat je lichaam de tempel is.

Maar ik kan niks vinden over je eerste zinnen. Dat is wat Willempie denk ik bedoeld. 

Alcohol is een ernstig middel. Ik raad het niet aan. Ik weet dat ze wijn drinken op sabbat of om Jezus te herdenken. Maar los van de alle doden door alcohol kan je dit viervoudige aan emotionele schade die alcohol brengt aan je naaste omgeving. Alcohol is overigens het beste geestverruimende middel die er is. Het zet het bloed uit en verdooft de hersenen.

Dat je één slok neemt uit een volgegoten glas tijdens sabbat maar meer moet je m.i. niet drinken.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei sjako:

Omdat koffie niet schadelijk is, integendeel heb ik zelfs gelezen.

Nee, dat is tegenwoordig bekend. Maar vroeger dacht men dat koffie wel schadelijk was en daarom is (of was) het verboden voor mormonen. 

51 minuten geleden zei leren_schoen:

Wetjes die eigenlijk nergens staan. Heb je hier voorbeelden van?

Bedoel je wetjes van het WTG? Je mag geen verjaardagen of kerstfeest vieren. Je mag niet roken. Je mag geen relaties hebben met mensen die geen lid zijn van het WTG. Je mag niet samenwerken met christenen die niet lid zijn van het WTG. Om zomaar een paar voorbeelden te noemen. Wat je wel moet is Armageddon verkondigen en dat op de manier zoals voorgeschreven door het WTG. Wil je nog meer voorbeelden of is dit genoeg?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Bedoel je wetjes van het WTG? Je mag geen verjaardagen of kerstfeest vieren. Je mag niet roken. Je mag geen relaties hebben met mensen die geen lid zijn van het WTG. Je mag niet samenwerken met christenen die niet lid zijn van het WTG. Om zomaar een paar voorbeelden te noemen. Wat je wel moet is Armageddon verkondigen en dat op de manier zoals voorgeschreven door het WTG. Wil je nog meer voorbeelden of is dit genoeg?

Ik denk dat alle 3 religies wel hun eigen wetjes hebben en denominaties. Weer afkomstig van hun persoonlijke interpretaties van de geschrift. Ik vind het fascinerend omdat veel eigenlijk helemaal niet in de wet staat. Net zoals christelijke priesters niet mogen trouwen. Terwijl in de wet staat dat priesters mogen of zelfs moeten trouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik denk dat alle 3 religies wel hun eigen wetjes hebben en denominaties. Weer afkomstig van hun persoonlijke interpretaties van de geschrift. Ik vind het fascinerend omdat veel eigenlijk helemaal niet in de wet staat. Net zoals christelijke priesters niet mogen trouwen. Terwijl in de wet staat dat priesters mogen of zelfs moeten trouwen.

Het christendom kent die wetjes niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Ik bedoel christenen, volgelingen van Jezus. Die vind je in alle denominaties. Het maken van wetjes is de mens eigen maar Jezus maakt ons vrij. 

Verstandige woorden. Want ik maak zo een lijst met eigen wetjes wat alle denominaties doen.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Je mag geen verjaardagen of kerstfeest vieren.

Omdat de Bijbel heel duidelijk is in vermenging van waarheid en leugen. Er zijn trouwens meer groeperingen die het daarom niet vieren. Ook de eerste Christenen niet.

2 uur geleden zei Willempie:

Het maken van wetjes is de mens eigen maar Jezus maakt ons vrij. 

Ja, vrij van onwaarheid zoals geloof in een hel en angst voor de dood. Jij trekt het totaal uit zijn context.

2 uur geleden zei Willempie:

Het christendom kent die wetjes niet.

Schei toch uit. Seks voor het huwelijk, tien geboden etc... Jij staat ook onder de wet van de Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Omdat de Bijbel heel duidelijk is in vermenging van waarheid en leugen. Er zijn trouwens meer groeperingen die het daarom niet vieren. Ook de eerste Christenen niet.

Ja, vrij van onwaarheid zoals geloof in een hel en angst voor de dood. Jij trekt het totaal uit zijn context.

Je wordt niet gered door de wet, dus zeker niet door menselijke regeltjes. Hier gaan jullie volledig de mist in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Willempie:

Je wordt niet gered door de wet, dus zeker niet door menselijke regeltjes. Hier gaan jullie volledig de mist in. 

Niet door de Mozaische wet, wel door de wet van de Christus. Je maakt een een grote denkfout als je denkt nergens meer aan vast te zitten. Een koninkrijk zonder wet is geen koninkrijk. Ook geldt dat voor Gods Koninkrijk. Die heeft net als ieder koninkrijk een wet.

1Kor 9:21 

Voor hen die zonder wet zijn, ben ik geworden als iemand zonder wet — hoewel ik niet zonder de wet van God ben en ik onder de wet van Christus sta — om hen die zonder wet zijn te winnen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-2-2021 om 19:07 zei sjako:

Een koninkrijk zonder wet is geen koninkrijk. Ook geldt dat voor Gods Koninkrijk. Die heeft net als ieder koninkrijk een wet.

Het enige kenmerk van een koninkrijk is dat het een koning heeft. Een land waarin wetten worden gemaakt heeft ook een naam en dan is het afhankelijk van hoe die wetten worden gemaakt. Als de wetten door een parlement worden gemaakt dat is gekozen door het volk dan heet dat een parlementaire democratie, zoals bij ons het geval is. Het kan ook zijn dat de wetten worden gemaakt door één man, naar zijn wil en dan heb je een dictatuur. Dat heeft echt niets te maken met het kenmerk van een koninkrijk, het enige kenmerk daarvan is zoals reeds gezegd: Het heeft een koning

Op 10-2-2021 om 19:07 zei sjako:

Voor hen die zonder wet zijn, ben ik geworden als iemand zonder wet — hoewel ik niet zonder de wet van God ben en ik onder de wet van Christus sta — om hen die zonder wet zijn te winnen

Dit klopt niet. Iemand die zich niet aan de wet van God houdt, is nog niet per definitie zonder wet. Neem bijvoorbeeld iemand in Nederland die geen christen is. Die moet zich nog wel aan de Nederlandse wetten houden. Hij is dus niet zonder wet.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid