Spring naar bijdragen

Uitschelden mag op dit forum


Aanbevolen berichten

Als het om de Covid-19 gaat, mogen de genen die Bill Gates en de overheid niet vertrouwen hier gewoon uitgescholden en gekleineerd worden. Ik heb meerdere rapporten erover gemaakt, maar de moderatoren grepen niet in! Waarom niet? Ik vind dat zeer verwerpelijk en voel me enorm in de steek gelaten door de moderatoren!

Ik wilde er een serieus open gesprek over, omdat ik ook zelf met wezenlijke vragen zit in deze moeilijke tijd, maar werd gewoon uitgekotst op het forum. Het niet ingrijpen van de moderator zie ik als verraad en een klap in mijn gezicht. 

De atheïsten mogen hier vooral tekeer gaan als beesten, als ze een mening hebben wat de moderatoren wel aan staat! Dat vind ik zeer verwerpelijk en duivels zelfs! 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als we vrede willen dan moeten we ook elkaar vergeven en de moed nemen elkaar te vermanen om het goede te doen. Als we de duisternis willen verslaan moeten we ook de duisternis in ons eigen leven vers

Wat is nu eigenlijk het probleem met complottheorieën?

Ik zal eerlijk zijn, met mijn levenservaring, ook met Vlamingen ga ik ervan uit dat @Fundamenteel weet waar hij het over heeft, ik dacht vroeger dat Vlamingen dom waren en dat komt doordat nuchtere  H

Komaan @Gaitema is het wel zo erg, toegegeven altijd zij die een mening hebben die niet conform  de heersende opinie is hebben het moeilijk, men overweegt niet dat zij weleens gelijk of deels gelijk kunnen hebben, daarmee claim ik niets. Er zijn meer buitengewone meningen geweest in de geschiedenis die genegeerd werden.

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wat heeft die nou te maken met covid 19?

Dat is hier de discussie niet. Het zal belachelijk zijn als we hier ook worden verrot gescholden onder goedkeuring van de moderatoren!

4 uur geleden zei antoon:

Komaan @Gaitema is het wel zo erg, toegegeven altijd zij die een mening hebben die niet conform  de heersende opinie is hebben het moeilijk, men overweegt niet dat zij weleens gelijk of deels gelijk kunnen hebben, daarmee claim ik niets. Er zijn meer buitengewone meningen geweest in de geschiedenis die genegeerd werden.

 

 

Ik vind gewoon dat de moderatoren falen door zo partijdig met twee maten te wegen. Daarmee doen ze zelf mee aan de pesterijen en zijn ze onbetrouwbaar.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelfs al uitgescholden door sjako en dan geband omdat ik terug schold en ageerde. :)

Bastiaan, WdG, Kaasjeskruid, Lord Java en vele anderen zijn gewoon permanent geband omdat corona de verdeling in overtoeren schakelt. 

Ach, het zijn grimmige tijden. Laten we op onze olijfgaard waken en er sterker uitkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Ik vind gewoon dat de moderatoren falen door zo partijdig met twee maten te wegen. Daarmee doen ze zelf mee aan de pesterijen en zijn ze onbetrouwbaar.

Het probleem is dat jij ook nogal tekeer gaat. Termen als smurf en hufter kunnen ook niet door de beugel. Als je aangevallen wordt kan je beter niet terug gaan ‘schelden’. Bovendien gaat het zo snel dat het niet allemaal is te volgen. Ik trek geen partij, voor niemand niet. @Mullog was vooral cynisch, maar echt schelden deed hij niet .

Maar goed, ik begrijp dat we allemaal wat kortere lontjes krijgen.  Bepaalde ideeën en complottheorieën komen voort uit angst en dat besef ik ook maar al te goed. Maar laten we proberen een beetje aardig te zijn voor elkaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Het probleem is dat jij ook nogal tekeer gaat. Termen als smurf en hufter kunnen ook niet door de beugel. Als je aangevallen wordt kan je beter niet terug gaan ‘schelden’. Bovendien gaat het zo snel dat het niet allemaal is te volgen. Ik trek geen partij, voor niemand niet. @Mullog was vooral cynisch, maar echt schelden deed hij niet .

Maar goed, ik begrijp dat we allemaal wat kortere lontjes krijgen.  Bepaalde ideeën en complottheorieën komen voort uit angst en dat besef ik ook maar al te goed. Maar laten we proberen een beetje aardig te zijn voor elkaar. 

Bepaalde complottheorieën komen ook niet voort uit angst, maar uitschelden van mensen die erin geloven gebeurd hier wel degelijk. Het "behandel een ander zo, zoals je graag zelf behandeld wilt worden" is hier ver te zoeken en dat vind ik huftergedrag. En "smurf" vind ik een tamelijk lichte uitdrukking voor iemand die me in de verdachtenbankje drukt alsof ik zou staan te liegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Het probleem is dat jij ook nogal tekeer gaat. Termen als smurf en hufter kunnen ook niet door de beugel. Als je aangevallen wordt kan je beter niet terug gaan ‘schelden’. Bovendien gaat het zo snel dat het niet allemaal is te volgen. Ik trek geen partij, voor niemand niet. @Mullog was vooral cynisch, maar echt schelden deed hij niet .

Maar goed, ik begrijp dat we allemaal wat kortere lontjes krijgen.  Bepaalde ideeën en complottheorieën komen voort uit angst en dat besef ik ook maar al te goed. Maar laten we proberen een beetje aardig te zijn voor elkaar. 

Neen complottheorieën komen voort uit leugens van overheden. Gedenk de collaboratie met terroristen of fraude met kindergeld. Allemaal fake news volgens meelopers, tot de bewijslast opstapelt. 

Hoeveel keer moet geschiedenis zich herhalen een fascistisch dictatuur te herkennen sjako?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk ook niet dat angst een rol speelt bij antivaxxers en mensen die een complot niet uitsluiten, eerder bij hen die een mondkapje dragen op plaatsen waar er geen gebod voor is zoals op straat. Het kan ook een combinatie zijn van angst en graag willen doen wat de overheid voorschrijft, op dat laatste is in principe niets op tegen, echter de vraag naar de zin ervan blijft openstaan.

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Luister naar Romeinen 12:7 Dat zal vrede brengen

Vergeld niemand kwaad met kwaad. Houd rekening met wat volgens de mensen goed is.  18 Leef zo mogelijk, voor zover het van jou afhangt, in vrede met alle mensen.  19 Neem geen wraak, lieve vrienden, maar laat ruimte voor de woede. Want er staat geschreven: ‘“Het is aan mij om wraak te nemen. Ik zal vergelden”, zegt Jehovah

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Luister naar Romeinen 12:17 Dat zal vrede brengen

Vergeld niemand kwaad met kwaad. Houd rekening met wat volgens de mensen goed is.  18 Leef zo mogelijk, voor zover het van jou afhangt, in vrede met alle mensen.  19 Neem geen wraak, lieve vrienden, maar laat ruimte voor de woede. Want er staat geschreven: ‘“Het is aan mij om wraak te nemen. Ik zal vergelden”, zegt Jehovah

Je suggereert dat het luisteren naar Romeinen 12:17 vrede zal brengen, maar voor vrede hebt je echter wel met tenminste 2 partijen te maken, die beiden (of allen) gewillig dienen te zijn tot vrede.

250px-Peace_dove.svg.png

Vrede is een heilzame toestand van rust en harmonie in samenhang met de afwezigheid van stoornis, twist en strijd. Het woord vrede is een oud Germaans woord dat samenhangt met vrij en oorspronkelijk rechtstoestand van zekerheid betekende.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede

In de huidige toestand van de Coronacrisis dat de overheid maatregelen heeft genomen die onrust en disharmonie teweeg gebracht hebben is er niet echt spraken van vrede zoals het beschreven wordt op Wikipedia.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik 

1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Je suggereert dat het luisteren naar Romeinen 12:17 vrede zal brengen, maar voor vrede hebt je echter wel met tenminste 2 partijen te maken, die beiden (of allen) gewillig dienen te zijn tot vrede.

250px-Peace_dove.svg.png

Vrede is een heilzame toestand van rust en harmonie in samenhang met de afwezigheid van stoornis, twist en strijd. Het woord vrede is een oud Germaans woord dat samenhangt met vrij en oorspronkelijk rechtstoestand van zekerheid betekende.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede

Gaitema heeft wel gelijk dat het je regelmatig niet makkelijk wordt gemaakt. De cultuur kan erg vijandig zijn zonder dat er hulp komt.

Het ik belangrijk om geduld te hebben. De Heer wil iedereen met genade behandelen. Hij wil niet dat iemand ongestraft met zijn daden wegkomt maar wel moeten we geduld hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je suggereert dat het luisteren naar Romeinen 12:17 vrede zal brengen, maar voor vrede hebt je echter wel met tenminste 2 partijen te maken, die beiden (of allen) gewillig dienen te zijn tot vrede.

Ik moedig alleen maar aan.

Het kan hectisch en disharmonisch om ons heen zijn, maar onlangs dat is JHWH toch in staat om ons innerlijk Zijn bovennatuurlijke vrede te schenken.

Filippenzen 4:7 NBG51
En de vrede (G1515) Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.

Het Griekse grondwoord voor vrede (eirēnē / G1515) wordt volgens de Grieks Nederlandse Lexicon omschreven als:
1) een toestand van nationale rust
1a) vrijheid van de verwoesting van een oorlog
2) vrede tussen individuen, d.w.z. harmonie, eendracht
3) veiligheid, zekerheid, voorspoed (omdat vrede en harmonie de dingen veilig en welvarend maken)
4) van de vrede van de Messias
4a) de weg die tot vrede leidt (of de vrede bewaart)
5) van het geloof, de toestand van rust in een ziel, verzekerd door het behoud in Christus, en dus zonder vrees voor God en tevreden met zijn aardse lot, van hoedanige aard dat ook is
6) de gezegende staat van vrome en oprechte mensen na de dood

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Als we vrede willen dan moeten we ook elkaar vergeven en de moed nemen elkaar te vermanen om het goede te doen. Als we de duisternis willen verslaan moeten we ook de duisternis in ons eigen leven verslaan en de vermaning en van anderen aannemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Barnabas:

Als we vrede willen dan moeten we ook elkaar vergeven en de moed nemen elkaar te vermanen om het goede te doen. Als we de duisternis willen verslaan moeten we ook de duisternis in ons eigen leven verslaan en de vermaning en van anderen aannemen.

Dog eat dog is een waar probleem waar ik evenzeer schuldig aan ben. Sorry medemensen :) sorry.

21 minuten geleden zei Barnabas:

Wat is nu eigenlijk het probleem met complottheorieën?

De tegenstander is al duizenden jaren een agenda tegen de mens aan het uitoefenen.  De tegenstander is de mens naar een nieuw beeld aan het vormen door de mens zijn geest te veranderen. 

Als je aan de grenzen komt, komen de slangen boven die reeds sterk geconditioneerd zijn door het beest. 

Het is of wel de wereld of wel Christus en inzien wat de wereld geworden is en waarom ze zo slecht is. Door er in mee te lopen was Zijn offer dus voor niets. Wij mensen zijn de zondaars, het probleem. We moeten onze wegen corrigeren en terug zorgzaam omgaan met onze aarde. Zij die ons het remedie verkopen zijn niet bepaald dier, mens en natuurvriendelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Barnabas:

Wat is nu eigenlijk het probleem met complottheorieën?

Het probleem met vooral de huidige theorieën rondom QAnon is dat ze buitengewoon grove, lasterlijke beschuldigingen uiten jegens vooral politici en soms complete bevolkingsgroepen, zonder fatsoenlijk bewijs. En dat er steeds meer complotdenkers radicaliseren en geweld verheerlijken tot zelfs (willen) uitoefenen.
In Amerika culmineerde dat zelfs tot de bestorming van het Capitol en ook in Nederland hebben er nogal wat incidenten plaatsgevonden in deze context.

Mijns inziens is het een absolute schande en een christen onwaardig om zonder bewijs iemand te beschuldigen van bijvoorbeeld pedofilie. Ook als diegene er de schouders over zou ophalen, zal een dergelijk oordeel je mijns inziens wel degelijk zwaar aangerekend worden hiernamaals.
Kritiek op overheden en regeringsbeleiden is prima, niet zelden ook zeer legitiem, en natuurlijk worden er ook echte complotten ontmanteld. Maar er is een heel groot verschil tussen kritiek en ronduit laster. Tussen het op legitieme wijze bestrijden van misstanden en corruptie bij overheden en andere grootmachten, en het intimideren tot bedreigen van mensen of het verheerlijken van of oproepen tot geweld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Barnabas:

Wat is nu eigenlijk het probleem met complottheorieën?

Ik vind het een beetje vreemd dat volgens een gangbare theorie alle politici pedofielen zijn die babybloed drinken. Dat heeft ertoe geleid dat een man gewapend met een automatisch geweer een pizzeria in de VS is binnengedrongen omdat daar een kelder zou zijn waarin Hillary Clinton kinderen misbruikte en vermoorde. Dat het gebouw geen kelder had deed niet ter zake en het hele idee belachelijk is. 

Ik vind het een probleem als mensen gaan acteren op iets waarvan je met gewoon gezond verstand kunt zien dat het niet waar is. De recente heisa bij de verkiezingen in de VS laat zien dat dit zelfs het democratische proces kan bedreigen.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Robert Frans:

Het probleem met vooral de huidige theorieën rondom QAnon is dat ze buitengewoon grove, lasterlijke beschuldigingen uiten jegens vooral politici en soms complete bevolkingsgroepen, zonder fatsoenlijk bewijs. En dat er steeds meer complotdenkers radicaliseren en geweld verheerlijken tot zelfs (willen) uitoefenen.
In Amerika culmineerde dat zelfs tot de bestorming van het Capitol en ook in Nederland hebben er nogal wat incidenten plaatsgevonden in deze context.

Mijns inziens is het een absolute schande en een christen onwaardig om zonder bewijs iemand te beschuldigen van bijvoorbeeld pedofilie. Ook als diegene er de schouders over zou ophalen, zal een dergelijk oordeel je mijns inziens wel degelijk zwaar aangerekend worden hiernamaals.
Kritiek op overheden en regeringsbeleiden is prima, niet zelden ook zeer legitiem, en natuurlijk worden er ook echte complotten ontmanteld. Maar er is een heel groot verschil tussen kritiek en ronduit laster. Tussen het op legitieme wijze bestrijden van misstanden en corruptie bij overheden en andere grootmachten, en het intimideren tot bedreigen van mensen of het verheerlijken van of oproepen tot geweld.

Wat Qanon is weet ik niet.

Maar wij hebben wel een probleem met machtsmisbruik , pedofilie is het topje van de ijsberg van een houding van machtsmisbruik, dat is het doordrukken van eigen belang ten koste van anderen. De reactie daar op is geweld. Covid test de gemoederen door ons op onszelf en onze huizen terug te werpen waardoor we het met onze eigen vrienden en familie moeten doen zonder vertier buitenshuis. Dat is moeilijk. Zowel de overheid als het volk luisteren niet (op enkelen na) naar God. Die heeft het huwelijk en huisgezin als plaatsen van vrede en welbevinden gemaakt. Maar wanneer wij tekort schieten in het doen van zijn wil komt er onvrede. Ook voor de overheid wordt het dan moeilijk om één en ander nog recht te krijgen.

In Amerika heeft de bestorming van het Capitool plaatsgevonden na gebed van Christenen die biddend rond het gebouw zijn gelopen naar het voorbeeld van het verhaal van Jericho. Daarna was er geen bewaking en bestormde het volk de regering. Men kan zich afvragen wat men in dat gebouw deed wanneer door gebed de muren vallen.

Ook is er een probleem met wantrouwen. Dat lijkt mij een voedingsbodem voor complotdenken. Dat er kwaadsprekerij is tegen de overheid terwijl de overheid een instelling van God is gegeven om de boosdoener te straffen en wie goed doet te eren, stookt mensen op om kwaad te doen. De vraag is of deze aantijgingen terecht zijn. Maar aan de andere kant is er een probleem met informatievoorziening. Volledige informatie in bijna niet te krijgen waardoor men niet weet waar men aan toe is en dat veroorzaakt dan weer speculaties en wantrouwen. Menigmaal wordt alleen vertelt wat men wil dat een ander weet om de eigen zin te krijgen of anderen te beschuldigen en ondertussen zelf vrijuit te gaan. Dat is een probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid