Spring naar bijdragen

De Zoon van God


Aanbevolen berichten

Zie hier draait het allemaal om in de gemeenten, 

De Zoon van God, God die vanuit de hemel mens werd (Jezus Christus) de Boodschap is voor iedereen, 

Paulus zegt: ik vermaan een iegelijk mens, hij is Grieken en barbaren een schuldenaar, hoeveel te meer zijn wij mensen schuldig het evangelie te verkondigen? Als u het nu niet doet in deze tijd dan zult u het Mischien wel nooit gaan doen, nu is de tijd om de Naam te verkondigen!!! 

U hebt een boodschap voor de grootste filosoof ter wereld en het is een boodschap die hij niet kan begrijpen,die zijn verstand te boven gaat waar hij niet bij kan en waarvan hij niets begrijpt. De grootste intellectueel kan haar niet bevatten, u bent de machtigen de grieken, de filosofen de wijzen een schuldenaar, om het bloed van de Heere Jezus Christus te verkondigen. De domste dwaas kan erdoor gered worden. 

Maar waar moet u Hen voor waarschuwen dan?  Voor het oordeel!!! Wat spoedig gaat komen, wanneer dit lichaam straks is gestorven gaat deze Ziel voor God verschijnen en dan gaat Hij bepalen of u tot eer van Hem hebt geleefd of niet. U bent gemaakt voor Hem en om alleen maar Voor Hem te leven, 

God woont in Christus en is gestorven aan dat kruis na 3 dagen opgewekt uit de dood door De Vader, en heeft plaatsgenomen aan de rechterhand van de Majesteit. Ja Jezus Leeft dit is het goede nieuws!! Het is goed nieuws! En daarom vermaande Paulus een iegelijk mens en Hij paste zich aan de mens aan  zodat er Mischien enigen behouden zouden worden. 

Onze Heere Jezus predikte op precies dezelfde wijze bekeert u en gelooft het evangelie (mark 1:15) 

Laat ik u tot slot iets vertellen over het boek van D. 'M. LLoyd - JONES, 

Laat ik u iets over een jonge weduwe en haar kleuter vertellen, De Man, De Vader, een jonge arts, Stierf kortgeleden, ik meen terecht te zeggen dat Hij nog geen 30 jaar was, het leven met haar vooruitzichten lag nog voor hem. Maar nu zal een rouwdienst voor Hem zijn, wat betekent dat allemaal? Temidden van het leven zijn we in de dood!! 

Plotseling ziek geworden zonder enige waarschuwing, in enkele weken tijd dood! 

vermanend een iegelijk mens!!! 

Deze waarschuwing geldt niet alleen voor diegenen die op het rand van het graf wankelen! Ik heb het niet alleen over mensen van tachtig of negentig jaar. Ik preek tot het kind en tot de jonge man of jonge vrouw. Ik waarschuw u,    U moet sterven en ik ook. En wat gebeurt er dan? Wel u zult dan voor God in het gericht staan!! En u zult geoordeeld worden naar hetgeen u met Het geschenk van de ziel die God u heeft gegeven, gedaan heeft, U zult geoordeeld worden naar de wijze waarop u geleefd heeft, of u heeft geleefd om Hem of uzelf te behagen. 

Er is een eindoordeel en we zullen naar Gods maatstaf geoordeeld worden. Het vonnis zal uitmaken of wij allen de eeuwigheid verder in God's aanwezigheid in de heerlijkheid en met de Heilige engelen zullen doorbrengen, of dat we voorgoed in de pijn, in de rampzaligheid in de ellende zullen verkeren, dat is de LEER vermanende een ieglijk mens!! 

D.M Lloyd - Jones 

Danku God voor uw Zoon Christus Jezus mijn Heere, Die voortaan Mijn beslissingen maakt. 

bewerkt door Remco1991
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Remco1991:

in God's aanwezigheid in de heerlijkheid en met de Heilige engelen zullen doorbrengen, of dat we voorgoed in de pijn, in de rampzaligheid in de ellende zullen verkeren, dat is de LEER vermanende een ieglijk mens!! 

God laat geen mens voorgoed in pijn en rampzaligheid zitten. God is geen monster. Hij geeft je de keus, voorgoed onder Gods heerschappij in Zijn Koninkrijk in heerlijkheid, of een eeuwige straf, namelijk de eeuwige dood. Het niet meer bestaan. Als je dood bent ben je van niets bewust. Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.

10 Doe wat je hand te doen vindt met heel je kracht, want er is geen werk, geen plan, geen kennis en geen wijsheid in het Graf, waar je naartoe gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

God laat geen mens voorgoed in pijn en rampzaligheid zitten. God is geen monster. Hij geeft je de keus, voorgoed onder Gods heerschappij in Zijn Koninkrijk in heerlijkheid, of een eeuwige straf, namelijk de eeuwige dood. Het niet meer bestaan. Als je dood bent ben je van niets bewust. Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.

10 Doe wat je hand te doen vindt met heel je kracht, want er is geen werk, geen plan, geen kennis en geen wijsheid in het Graf, waar je naartoe gaat.

Dag Geliefde broeder, 

 

Lukas 16 vers 24 

24En hij riep en zei: Vader Abraham, ontferm u over mij en stuur Lazarus naar mij toe en laat hem de top van zijn vinger in het water dopen en mijn tong verkoelen, want ik lijd vreselijk pijn in deze vlam.

En zie openbaring 20 vers 15 

15En als iemand niet bleek ingeschreven te zijn in het boek des levens, werd hij in de poel van vuur geworpen.

 

Gods Zegen 

Groet 

Remco 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

God laat geen mens voorgoed in pijn en rampzaligheid zitten. God is geen monster. Hij geeft je de keus, voorgoed onder Gods heerschappij in Zijn Koninkrijk in heerlijkheid, of een eeuwige straf, namelijk de eeuwige dood. Het niet meer bestaan. Als je dood bent ben je van niets bewust. Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.

10 Doe wat je hand te doen vindt met heel je kracht, want er is geen werk, geen plan, geen kennis en geen wijsheid in het Graf, waar je naartoe gaat.

Het boek prediker lijkt te suggereren dat er iets bestaat zoals een zielenslaap.

Althans als je in zielenslaap geloofd zou je het er zo in kunnen lezen.

Zelf lees ik in Prediker een iet wat poëtische uiteenzetting over wat de mens waarneemt mbt sterven/ overlijden hier op aarde.

Heel vaak wordt de zin herhaald dat dit alles “ zich onder de zon” afspeelt.

Dus het gaat over wat wij als mens waarnemen mbt overlijden van iemand hier op aarde! Dat is wat “ onder de zon” betekent. Het gaat over wat wij als mens waarnemen mbt tot het fysieke sterven vd mens.

Het lijkt alsof iemand slaapt en niks meer weet. 
 

Lees je echter hoofdstuk 12 van prediker dan staat er dat:

”5. De mens gaat immers naar zijn eeuwige huis.

Dat suggereert iets anders dan een zielenslaap denk ik.

Lees je even wat door en verder in hoofdstuk 12 dan staat er:

”7 het stof terugkeert naar de aarde zoals het was, en de geest terugkeert tot God, Die hem gegeven heeft.

Deze laatste aanwijzingen in prediker hoofdstuk 12 suggereren dat er toch iets voortbestaat na de dood.

 

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dannyr:

Een zieleslaap is het niet. Je keert terug naar het stof zoals Genesis duidelijk zegt. Je hebt geen onsterfelijke ziel. Alleen Jezus heeft naast God onsterfelijkheid. 1Kor 6:16 16 degene die als enige onsterfelijkheid heeft, die in een ontoegankelijk licht woont, die door geen mens gezien is of gezien kan worden. Hem komt eer en eeuwige macht toe. Amen.

Je bent in Gods gedachten en Hij kan je in de opstanding weer helemaal terugbrengen zoals je was. Jezus vergeleek de dood wel met een slaap. Maar zoals Prediker zegt is er dan geen bewustzijn of activiteit.

1 uur geleden zei Dannyr:

Dus het gaat over wat wij als mens waarnemen mbt overlijden van iemand hier op aarde! Dat is wat “ onder de zon” bet

Dit is niet waar. Er zijn meer teksten die hetzelfde zeggen. Psalm 146:3 bijv Vertrouw niet op mensen met macht, vertrouw niet op de mens, die niet redden kan.  4 Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten. De geest in vers 4 wordt ook wel levensadem genoemd. Dat is de levensvonk die je van God krijgt en die je dmv je ademhaling in stand houdt. Als je dood gaat gaat die levensadem weer naar God. Er zijn nog veel meer teksten die zeggen dat je inactief bent in de dood.

Jesaja 38:18 Want het Graf kan u niet prijzen, de dood kan u niet loven.  Wie in de kuil afdaalt, is niet in staat te hopen op uw trouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Een zieleslaap is het niet. Je keert terug naar het stof zoals Genesis duidelijk zegt. Je hebt geen onsterfelijke ziel. Alleen Jezus heeft naast God onsterfelijkheid. 1Kor 6:16 16 degene die als enige onsterfelijkheid heeft, die in een ontoegankelijk licht woont, die door geen mens gezien is of gezien kan worden. Hem komt eer en eeuwige macht toe. Amen.

Je bent in Gods gedachten en Hij kan je in de opstanding weer helemaal terugbrengen zoals je was. Jezus vergeleek de dood wel met een slaap. Maar zoals Prediker zegt is er dan geen bewustzijn of activiteit.


“Math 10:28

En vreest niet voor degenen,die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.”

Hier lees je dat er weldegelijk onderscheid wordt gemaakt tussen een sterfelijk lichaam en een onsterfelijke ziel.

De eerste zin geeft aan dat als men het lichaam doodt hiermee men nog niet de ziel doodt.

 

 

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dannyr:

De mens gaat immers naar zijn eeuwige huis.

De mens eeuwige huis is geen hemel of zo. Het is hier het Graf. Job 30:23 spreekt er ook over 

Ik weet dat u me naar de dood doet afdalen, naar het huis waar alle levenden zullen samenkomen.

Hierbij doelt Job op het Graf of Sjeool. De mensen krijgen pas bij Jezus wederkomst een opstanding. Kijk maar maar naar 1Thes 4:15 

Dit zeggen we jullie op basis van Jehovah’s woord: wij die in leven blijven tot de aanwezigheid van de Heer, zullen degenen die slapen in de dood in geen geval voorgaan.  16 Want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel en met Gods trompet, en dan zullen eerst de gestorven volgelingen van Christus opstaan.  17 Daarna zullen wij die nog in leven zijn samen met hen in wolken worden weggerukt, de Heer tegemoet in de lucht. Zo zullen we altijd bij de Heer zijn.  18 Blijf elkaar dus met deze woorden troosten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Een zieleslaap is het niet. Je keert terug naar het stof zoals Genesis duidelijk zegt. Je hebt geen onsterfelijke ziel. Alleen Jezus heeft naast God onsterfelijkheid. 1Kor 6:16 16 degene die als enige onsterfelijkheid heeft, 

Als God als enig onsterfelijkheid heeft hoe verklaar je dan deze tekst uit Lukas:

Luc 20:36 zegt zowel van engelen als van opgestane gelovigen: 
“Want zij kunnen niet sterven want zij zijn aan engelen gelijk”

Engelen zijn ook onsterfelijk en opgestane gelovige worden met engelen vergeleken.

Bezitten engelen geen onsterfelijkheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dannyr:

En vreest niet voor degenen,die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.”

Hier lees je dat er weldegelijk onderscheid wordt gemaakt tussen een sterfelijk lichaam en een onsterfelijke ziel.

De eerste zin geeft aan dat als men het lichaam doodt hiermee men nog niet de ziel doodt.

Wat staat hier nu precies. Wat is een ziel? Een ziel is een levend wezen. Genesis 2:7

7 En Jehovah God vormde de mens uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten blies hij de levensadem, en de mens werd een levend wezen.

Je kan het ook zo vertalen. En Jehovah God vormde de mens uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten blies hij de geest, en de mens werd een levende ziel.

Je krijgt dus geen ziel, je bent een ziel. Uit deze tekst kan je dus ook halen dat een mens zonder geest (of levensadem) dus niks meer is dan een lichaam uit stof gevormd. 
Mensen kunnen je doden, maar God kan je weer een opstanding geven. Dus je krijgt je leven (of ziel)  weer terug als God dat wil. God is als enige in staat je hele persoon te vernietigen.

Dus ziel = geest + lichaam. Dus als God is de enige die je ziel en lichaam kan verderven in het eeuwige graf. De geest is dus de levensadem of levensvonk gekregen van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

De mens eeuwige huis is geen hemel of zo. Het is hier het Graf. Job 30:23 spreekt er ook over 

 

Er staat in de grondtekst van prediker 12 vers 5 het Hebreeuwse woord : el beth” wat letterlijk huis betekent. Dus het betekent hier geen graf. Want hier wordt dit grondwoord “ sjeool” niet gebruikt.

Check de grondtekst van prediker 12 vers 5 maar eens er staat geen sjeool of graf. Jij vult nu in wat er niet staat ben ik bang:

https://biblehub.com/interlinear/ecclesiastes/12-5.htm
 

Daarbij staat hier “ eeuwig huis”

Als ik jouw invullingen zou volgen dan zou dit betekenen “ eeuwig graf”

Ik mag hopen dat een gelovige niet eeuwig in zijn graf verblijft

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een tekst die duidelijk aangeeft wat zielen zijn is Genesis 7:22 

Alle levende wezens (zielen) die zich op de aarde bewogen vergingen: de vliegende dieren, de tamme dieren, de wilde dieren, de krioelende dieren en alle mensen.  22 Alles op het droge land dat de levensadem in zijn neusgaten had, stierf. 

Dus ook dieren hebben geest of levensadem. Het maakt geen onderscheid tussen mens of dier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Wat staat hier nu precies. Wat is een ziel? Een ziel is een levend wezen. Genesis 2:7

7 En Jehovah God vormde de mens uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten blies hij de levensadem, en de mens werd een levend wezen.

Je kan het ook zo vertalen. En Jehovah God vormde de mens uit stof van de aardbodem en in zijn neusgaten blies hij de geest, en de mens werd een levende ziel.

Je krijgt dus geen ziel, je bent een ziel. Uit deze tekst kan je dus ook halen dat een mens zonder geest (of levensadem) dus niks meer is dan een lichaam uit stof gevormd. 
Mensen kunnen je doden, maar God kan je weer een opstanding geven. Dus je krijgt je leven (of ziel)  weer terug als God dat wil. God is als enige in staat je hele persoon te vernietigen.

Dus ziel = geest + lichaam. Dus als God is de enige die je ziel en lichaam kan verderven in het eeuwige graf. De geest is dus de levensadem of levensvonk gekregen van God.

Waarom kan je de ziel dan niet doden als het lichaam wel gedood wordt? 
Verklaar je nader .

Want mijn eerder tekst heb je niet uitgelegd waarom er specifiek staat dat men wel lichaam kan doden maar klaarblijkelijk de ziel niet?

Enige wat je aangeeft is dat ziel en zielen meerdere betekenissen kan hebben. Als er velen zielen aanwezig waren bij een toespraak van Jezus dan betekent het idd de volledige mens.

Maar die betekenis heeft ziel niet altijd in de bijbel, zeker niet in de tekst die ik citeerde waar duidelijk het lichaam werd onderscheiden vd ziel,ligt geheel aan de context waarin je het leest.

 

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dannyr:

Er staat in de grondtekst van prediker 12 vers 5 het Hebreeuwse woord : el beth” wat letterlijk huis betekent. Dus het betekent hier geen graf. Want hier wordt dit grondwoord “ sjeool” niet gebruikt.

Nee, maar als je het vergelijkt met parallelle tekst wel. Dat is Job wat ik heb aangegeven. Het eeuwige huis kan ook niet de hemel zijn, want de doden staan pas op bij Jezus wederkomst. Trouwens de belofte is niet de hemel maar de aarde. Psalm 37:10

Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.  11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed. ז [zajin]

Mattheus 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden

Dus als er al een eeuwig huis is dan is het het Messiaanse Koninkrijk op aarde.

7 minuten geleden zei Dannyr:

Waarom kan je de ziel dan niet doden als het lichaam wel gedood wordt? 
Verklaar je nader .

De ziel is het lichaam met daarin de levensadem. Als iemand jou dood, dan gaat de levensadem weer terug naar God, eens? De persoon dood jouw lichaam, maar over de levensadem heeft de moordenaar geen invloed. Die gaat terug naar God. Bij de opstanding kan je lichaam opnieuw worden gevormd en God zal weer de levensadem in jouw neusgaten blazen. Je bent dan weer een levende ziel. De moordenaar kan jouw ziel dus niet wegnemen. Dat kan alleen God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei sjako:

Nee, maar als je het vergelijkt met parallelle tekst wel. Dat is Job wat ik heb aangegeven. Het eeuwige huis kan ook niet de hemel zijn, want de doden staan pas op bij Jezus wederkomst. Trouwens de belofte is niet de hemel maar de aarde. Psalm 37:10

Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.  11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed. ז [zajin]

Mattheus 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden

Dus als er al een eeuwig huis is dan is het het Messiaanse Koninkrijk op aarde.

Omdat het volgens jou de hemel niet kan zijn betekent niet dat je dan op eigen houtje dan maar kan invullen dat “ el beth” in prediker 12:5 opeens graf betekent ipv huis... omdat je niet kan voorstellen dat het iets anders dan “ graf “ kan betekenen.

Daar er staat “ eeuwig huis”  waar jij leest “ eeuwig graf”

Heb ik dan ook nog geen antwoord waarom dat graf( ook al staat dit hier niet) dan “ eeuwig” is.

Een gelovige zal ook weer opstaan uit de dood. Maar als k jouw lijn volg ligt iemand daar dus eeuwig?

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dannyr:

Omdat het volgens jou de hemel kan zijn betekent niet dat je dan op eigen houtje dan maar kan invullen dat “ el beth” in prediker 12:5 opeens graf betekent ipv huis... omdat je niet kan voorstellen dat het iets anders dan “ graf “ kan betekenen.

Nee, dat kan de hemel dus niet zijn. Dat leggen mensen erin. Er staat nergens in het OT dat je naar de hemel gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

De ziel is het lichaam met daarin de levensadem. 

Dat is wat jij of wellicht het WTG beweerd. Maar als ik het toets met wat de Schrift leert , en van de schrift moeten we uitgaan staat duidelijk:

math 10:28

28 En vreest u niet voor degenen,die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden ; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel.

Het onderstreepte dik gedrukte deel is niet logisch als je beweerd dat de mens in letterlijke zin altijd een ziel is.

Er wordt hier duidelijk volgens de schrift onderscheid gemaakt tussen het lichaam en de ziel. 

 

6 minuten geleden zei sjako:

Nee, dat kan de hemel dus niet zijn. Dat leggen mensen erin. Er staat nergens in het OT dat je naar de hemel gaat.

Maar leg jij zojuist erin dat “el Beth” wat huis betekent nu opeens “ graf” betekent in prediker 12:5?

Dat is dan toch ook net zulke inlegkunde?

Ik gaf je een link naar de grondtekst van prediker 12:5 waarin je kan lezen dat er geen sjeool/ graf staat.

Maar je maakt het er wel opeens van?

 

 

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dannyr:

Een gelovige zal ook weer opstaan uit de dood. Maar als k jouw lijn volg ligt iemand daar dus eeuwig?

Nee, maar het oude lichaam vergaat tot stof. De hemel  of de aarde kan het niet zijn, want dan klopt het niet dat de doden pas opstaan bij Jezus wederkomst en dat staat er toch heel duidelijk. Job 30:23 spreekt ook over een huis waar alle doden heengaan. En Job was er ook heel bewust van dat in het Graf geen activiteit is.

Job 14:13 O, verberg mij in het Graf, verstop mij tot uw woede voorbij is.  Stel een tijdslimiet voor mij vast en denk dan weer aan mij! 14 Als een mens sterft, kan hij dan weer leven? Ik zal wachten, al de dagen van mijn dwangarbeid tot mijn verlossing komt.  15 U zult roepen en ik zal u antwoorden. Naar het werk van uw handen zult u verlangen.

Duidelijk is dat Job niet naar een hel wilt gaan maar naar Sjeool waar hij rust krijgt en wacht totdat hij weer wordt geroepen. 
Ik denk dat je het zo moet zien is dat de mens op weg is naar zijn eeuwige huis, ook na zijn dood. De dood is maar tijdelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Nee, maar het oude lichaam vergaat tot stof. De hemel  of de aarde kan het niet zijn, want dan klopt het niet dat de doden pas opstaan bij Jezus wederkomst en dat staat er toch heel duidelijk. Job 30:23 spreekt ook over een huis waar alle doden heengaan. En Job was er ook heel bewust van dat in het Graf geen activiteit is.

 

2 minuten geleden zei sjako:

Nee, maar het oude lichaam vergaat tot stof. De hemel  of de aarde kan het niet zijn, want dan klopt het niet dat de doden pas opstaan bij Jezus wederkomst en dat staat er toch heel duidelijk. Job 30:23 spreekt ook over een huis waar alle doden heengaan. En Job was er ook heel bewust van dat in het Graf geen activiteit is.

Ook in job 30: 23 staat geen sjeool in de grondtekst maar ook Beth= huis

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dannyr:

Het onderstreepte dik gedrukte deel is niet logisch als je beweerd dat de mens in letterlijke zin altijd een ziel is.

Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen. Misschien zo: een ziel ben je alleen met de gratie van God. Als Hij geen levensadem geeft aan een lichaam dan blijft het slechts een soort van pop. Iemand z’n lichaam kan je dus doden, maar niet de ziel want die kan je terugkrijgen van God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Nee, maar het oude lichaam vergaat tot stof. De hemel  of de aarde kan het niet zijn, want dan klopt het niet dat de doden pas opstaan bij Jezus wederkomst en dat staat er toch heel duidelijk. Job 30:23 spreekt ook over een huis waar alle doden heengaan. En Job was er ook heel bewust van dat in het Graf geen activiteit is.

Ging erom dat je zegt dat prediker 12:5 over een eeuwig graf gaat. Nu staat dat woord sjeool hier niet. Maar stel dat ik mee zou gaan dat het er wel stond. Dan was mijn vraag waarom er dan “ eeuwig”graf staat?

Dat woord “ eeuwig” wekt bij mij dan de suggestie dat je helemaal niet in een opstanding geloofd.

 

Zojuist zei Dannyr:

 

Ook in job 30: 23 staat geen sjeool in de grondtekst maar ook Beth= huis

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dannyr:

Ook in job 30: 23 staat geen sjeool in de grondtekst maar ook Beth= huis

Het is ook poëtisch bedoeld. Maar laat ik het dan eens omdraaien. Bewijs jij maar eens dat er activiteit is na de dood. En dan heb ik het niet over de opstanding, maar daarvoor.

2 minuten geleden zei Dannyr:

Dat woord “ eeuwig” wekt bij mij dan de suggestie dat je helemaal niet in een opstanding geloofd.

Lees nog maar eens goed m’n voorgaande antwoord. Ieder mens is op weg naar zijn eeuwige huis, voor de meesten zal dat het Messiaanse Koninkrijk zijn. Voor onrechtvaardigen het eeuwige graf. Misschien zo duidelijker?

44 minuten geleden zei Dannyr:

Engelen zijn ook onsterfelijk en opgestane gelovige worden met engelen vergeleken.

Bezitten engelen geen onsterfelijkheid?

Nee, engelen kunnen sterven. Satan wordt ook in het Meer van vuur gegooid naar de eeuwige vernietiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei sjako:

Het is ook poëtisch bedoeld. Maar laat ik het dan eens omdraaien. Bewijs jij maar eens dat er activiteit is na de dood. En dan heb ik het niet over de opstanding, maar daarvoor.

Er zijn met name in het nieuwe testament schriftplaatsen die suggereren  dat er een voortbestaan is:

2 Kor 5:8 “Wij willen liever ons verblijf in het lichaam verlaten en bij de Heer inwonen”

Dus hetzelfde waar ik je al op wees in prediker dat de mens naar zijn eeuwige huis gaat staat min of meer ook in deze 2e brief aan de korinthen

Fil 1:23 “Ik word van beide kanten gedrongen: ik verlang ernaar heen te gaan en met Christus te zijn want dat is verreweg het beste, maar in het vlees blijven is nodiger ter wille van u”. 

Paulus zat hier in de gevangenis met het oog op een naderende dood. Dus het gaat hier niet over de opstanding maar het besef dat hij na zijn dood meteen bij Christus is.

 

1 Petr 3:19,20
Daar staat dat Jezus gepredikt heeft tot de geesten in de gevangenis.

Waarom prediken aan geesten in totale onbewuste toestand?

 

 

44 minuten geleden zei sjako:

 

Nee, engelen kunnen sterven. Satan wordt ook in het Meer van vuur gegooid naar de eeuwige vernietiging.

Van satan staat dat hij gepijnigd wordt niet vernietigd:

openb 20:10

10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid

Dus vernietigd worden staat hier niet. Hoe kun je anders zoals satan vernietigd worden in alle eeuwigheid, en dag en nacht vernietigd worden?

pijniging is wat anders dan vernietiging.

En er staat toch echt pijniging.

Jij zegt dat engelen wel kunnen sterven. De schrift leert dat dit niet zo is

Gods woord zegt:

Luc 20:36 zegt zowel van engelen als van opgestane gelovigen: 

Want zij kunnen niet sterven want zij zijn aan engelen gelijk”

 

Sjako zegt:“ nee engelen kunnen sterven”

Welke woorden moet ik geloven? die uit Gods woord in Lukas 20:36 waarin duidelijk staat dat engelen niet kunnen sterven..

of ....de woorden van Sjako die beweerd dat engelen wel kunnen sterven??

 

 

 

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites

Prediker 9 vers 5 want de levenden weten dat zij sterven zullen, maar de doden weten helemaal niets. 

 

{y} rxby rva ym "quisquis qualitatur", Montanus, dus Gejerus. Vers 5. Want de levenden weten dat ze zullen sterven

, .... De dood is zeker, het is het nadeel van de zonde, de aanstelling van God en de tijd ervan staat vast; het moge bekend zijn dat het zal zijn, uit het woord van God dat het verzekert, uit alle ervaring die het bevestigt, en uit het verval van de natuur en de zaden van de dood in de mensen. Deze 'levenden' weten dat ze lichamelijk leven, zelfs de goddelozen zelf, hoewel ze de boze dag ver van hen af hebben geplaatst; en zulke goede mensen, die geestelijk leven, levend gemaakt worden door de Geest en genade van God, en een leven leiden van geloof en heiligheid; zij weten dat zij zullen sterven, hoewel Christus voor hen stierf, en de dood als straf en vloek heeft afgeschaft, en zijn angel heeft weggenomen en er een zegen van heeft gemaakt; daarom is het wenselijk voor hen, omdat het voor hun bestwil is: maar sommige dingen over de dood weten ze gewoonlijk niet; ze weten het tijdstip van hun dood niet; noch de plaats waar ze zullen sterven; noch aan welke dood zij zullen sterven; noch onder welke omstandigheden, zowel naar buiten als naar binnen: hiervan begrijpt de Targum de passage; "want de rechtvaardigen weten dat als ze zondigen, ze als doden in de komende wereld zullen worden gerekend, daarom houden ze hun wegen en zondigen niet; maar als ze zondigen, keren ze terug door berouw;"

maar de doden weten niets; dit moet niet worden begrepen door hun gescheiden geesten en de dingen van de andere wereld; want de rechtvaardige doden weten veel, hun kennis wordt enorm vergroot; ze weten het, zoals ze bekend zijn; zij weten veel van God in Christus, van zijn volmaaktheden, doeleinden, verbond, genade en liefde; zij weten veel van Christus, van zijn persoon, ambten en heerlijkheid, en zien hem zoals hij is; ze weten veel van het Evangelie en de mysteries ervan; en van engelen en de geesten van rechtvaardige mensen, waarmee ze nu in gesprek zijn; en van de heerlijkheid en het geluk van de hemelse staat; zelfs zij weten overvloedig meer dan zij in dit leven deden: en de goddeloze doden, in hun afzonderlijke geest, weten dat er een God is die oordeelt; dat hun ziel onsterfelijk is; dat er een toekomstige staat is; zij kennen en voelen inderdaad de kwellingen van de hel, de worm die nooit sterft en het vuur dat niet wordt geblust: maar dit moet worden uitgelegd aan de hand van hun lichamelijke zintuigen die nu zijn uitgestorven, en met wereldse dingen waar ze nu niets mee te maken hebben; ze weten niets wat er in deze wereld wordt gedaan, noch hoe het gaat met hun kinderen en vrienden die ze achter zich hebben gelaten; zienJob 14:21 ; noch daarom moeten zij worden gebeden en gebruikt als middelaars bij God. De Targum is: "en zondaars kennen niets goeds, zodat ze hun werken niet goed maken zolang ze leven; en ze weten niets goeds in de komende wereld";

 

Althans de Gill verklaring

 

Groet 

 

Remco 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Nee, engelen kunnen sterven. Satan wordt ook in het Meer van vuur gegooid naar de eeuwige vernietiging.

Je verwijst naar openbaringen 20:10.

Waar het woord vernietiging niet wordt gebruikt mbt situatie van satan in de poel van vuur. 

Het woord “basanizo” wordt hier gebruikt mbt proces wat oa satan hier ondergaat in de poel van vuur:

Hieronder de betekenis van dit Griekse woord wat in openb 20:10 in de grondtekst staat:

”Het werkwoord basanizō betekent ‘(bij het ondervragen) folteren, pijnigen, kwellen’.

In engere zin wordt basanizō gebruikt, wanneer het gaat om een folteren door bevoegde instanties om de waarheid uit iemand los te krijgen. Bij een proces in de Oudheid werden  werden bijvoorbeeld slaven gewoonlijk gefolterd om hun getuigenis geldig te maken. ‘Folteraar’ was dan ook een erkend beroep (vgl. basanistēs‘folteraar, beul’).(bron:StudieBijbel online)

Maar vernietiging staat nergens in openb 20:10 in de grondtekst.

 

 

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Dus ziel = geest + lichaam.

De ziel is niet lichamelijk. De ziel heeft een lichaam om in te wonen. Het lichaam is vlees, bloed en beenderen. De ziel is wie we werkelijk zijn, met gevoel, verstand en wil. De geest gaat daar bovenuit. Denk aan ons geweten, intuïtie en het vermogen om contact te hebben met onze Schepper. Het WTG leert allemaal rare en on-Bijbelse en ongeestelijke zaken. Ze is dan ook puur van deze wereld en kan niet eens verder kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid