Spring naar bijdragen

Moppen maar alleen tekst geen video


Aanbevolen berichten

De moppenpagina is moeilijk te bereiken door al die videos, is het niet beter een pagina met alleen tekst en kleine plaatjes te starten, als ik dan de aanzet moet geven.

Een oude mop in een nieuw jasje:

De Paus en zijn gevolg van  kardinalen brengen een werkbezoek aan Jeruzalem, na een moeizame dag zijn ze echt aan ontspanning toe, zij vroegen aan hun gastheren, we hebben honger en willen er echt even uit, goed was het antwoord we raden u een gerenommeerd en zeer oud restaurant aan dat bekend staat om zijn broden volgens oud recept en excellente wijnkelder, Vol verwachting gaat het gezelschap op pad in het oude gedeelte van de stad en inderdaad het etablissement ziet er verwachtingsvol uit, de heren gaan zitten.

Na enige tijd komt er een dienstmeisje in de zaal ze kijkt het gezelschap aan gaat naar de chef en samen husselen zij door oude papiertjes tot blijkbaar het juiste document gevonden wordt, zij gaat naar het gezelschapen vraagt op vriendelijke toon: Wilt u alstublieft even betalen we hebben nog een openstaande rekening van het laatste avondmaal.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Deels plagiaat, wel gebruik ik mijn eigen woorden en voeg gedeelten toe

Geen lachspier die een krimp geeft. Realiseer je wel dat een mop ook grappig moet zijn. Als het je er alleen maar om te doen is om bepaalde groepen uit te schelden, begin dan een scheld topic ipv ee

Twee consumenten staan teleurgesteld voor een gesloten deur van een niet-essentiële winkel. De ene vraagt aan de ander: “Wat vind jij van de lockdown?” De ander zegt: “De lockdown hakt er genadeloos

Een paar getuigen van Jehova bellen aan en worden zowaar binnen gelaten.
De man des huizes vraagt of ze in de woonkamer plaats willen nemen,  haalt drank, koekjes en hapjes, zet alles op tafel en zegt:
"Zo, en wat had U te zeggen? "
"Tsja", stamelen de getuigen, "dat weten we ook niet precies, we zijn nog nooit zo ver gekomen".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Man komt aan de hemelpoort, Petrus zegt: we slaan u al heel lang gade, u bent grensgeval, we komen er niet uit, de hemel of de hel. Man" mag ik even naar binnen kijken alvast zegt de man,  antwoord is natuurlijk maar genomen beslissingen in het verleden van u, bieden geen garantie voor een vaste plek.

Man gaat naar binnen en ziet een rustig bedeesd volkje zonder teveel allures, zonder uitspattingen zoals hij gewend is in zijn leven en vraagt beleefd aan Petrus "mag ik ook in de hel kijken" dat kon er was een regeling voor, man kijkt naar binnen door een luik en ziet hossende mensen bierkratten en hier en daar een dronkaard, dat is wat voor mij denkt hij en gaat naar de garderobe voor een costuum zoals zij dragen met hoorntje op je hoofd, de garderobe heeft nog 2 pakken, hij vraagt ernaar, kan niet is het antwoord die zijn voor enkele leden bvan credible  gereserveerd.

Gelijkenisse met personen berusten op louter toeval

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei antoon:

Man komt aan de hemelpoort, Petrus zegt: we slaan u al heel lang gade, u bent grensgeval, we komen er niet uit, de hemel of de hel. Man" mag ik even naar binnen kijken alvast zegt de man,  antwoord is natuurlijk maar genomen beslissingen in het verleden van u, bieden geen garantie voor een vaste plek.

Man gaat naar binnen en ziet een rustig bedeesd volkje zonder teveel allures, zonder uitspattingen zoals hij gewend is in zijn leven en vraagt beleefd aan Petrus "mag ik ook in de hel kijken" dat kon er was een regeling voor, man kijkt naar binnen door een luik en ziet hossende mensen bierkratten en hier en daar een dronkaard, dat is wat voor mij denkt hij en gaat naar de garderobe voor een costuum zoals zij dragen met hoorntje op je hoofd, de garderobe heeft nog 2 pakken, hij vraagt ernaar, kan niet is het antwoord die zijn voor enkele leden bvan credible  gereserveerd.

Gelijkenisse met personen berusten op louter toeval

@antoon ik vind hem lollig 👍.

En je bevestigd mijn stelling dat als de hemel en de hel bestaan het in de hel veel gezelliger dan in de hemel. En als rasechte Brabander had je geen betere reclame voor mij voor de hel kunnen maken 👍

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei antoon:

Man komt aan de hemelpoort, Petrus zegt: we slaan u al heel lang gade, u bent grensgeval, we komen er niet uit, de hemel of de hel. Man" mag ik even naar binnen kijken alvast zegt de man,  antwoord is natuurlijk maar genomen beslissingen in het verleden van u, bieden geen garantie voor een vaste plek.

Man gaat naar binnen en ziet een rustig bedeesd volkje zonder teveel allures, zonder uitspattingen zoals hij gewend is in zijn leven en vraagt beleefd aan Petrus "mag ik ook in de hel kijken" dat kon er was een regeling voor, man kijkt naar binnen door een luik en ziet hossende mensen bierkratten en hier en daar een dronkaard, dat is wat voor mij denkt hij en gaat naar de garderobe voor een costuum zoals zij dragen met hoorntje op je hoofd, de garderobe heeft nog 2 pakken, hij vraagt ernaar, kan niet is het antwoord die zijn voor enkele leden bvan credible  gereserveerd.

Gelijkenisse met personen berusten op louter toeval

Ik wist niet dat jij zo van bier hield ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Man gaat solliciteren bij een medische instelling, komt voor een buro te zitten en de directeur vraagt verwachtingsvol, wat is uw expertise, viroloog zegt de sollicitant, ja maar dat zegt iedereen miljoenen in Nederland zijn zelfbenoemd viroloog, zeg eens waar heeft u gestudeerd, trots zegt de man bij NU .nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei antoon:

Man gaat solliciteren bij een medische instelling, komt voor een buro te zitten en de directeur vraagt verwachtingsvol, wat is uw expertise, viroloog zegt de sollicitant, ja maar dat zegt iedereen miljoenen in Nederland zijn zelfbenoemd viroloog, zeg eens waar heeft u gestudeerd, trots zegt de man bij NU .nl

Jij verzint ze zelf, hè? ;)

Duitsland heeft aangeboden om ons te helpen de avondklok te handhaven. Ze zeggen daar al enige ervaring mee te hebben. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een gek heeft verlof gekregen van de directeur van het gekkenhuis en gaat naar de teststraat, de gek krijgt te horen, je bent zo gek nog niet, de uitslag is negatief

Hij gaat bij een andere  gek op bezoek die pas normaal verklaard is,  hij zegt: hoelang was jij al gek, man zegt, nog niet zo gek lang, dat is lang niet gek, zegt de persoon die verlof had, maar nu to the point, ik ben negatief verklaard in de teststraat, zou ik nu nog iets positiefs mogen doen, de andere gek fronst zijn wenkbrauwen en stamelt dat moet je de politiek vragen, die weten meer dan dokters.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Biden heeft zowaar een tekort op de regeringsbalans veroorzaakt, na enig wikken en wegen belt hij Trump op voor raad, hij wist nog dat zijn voorganger op de centjes zat, niet moeilijk zegt Trump hef een import belasting voor het Chinese virus

Man, in welke realiteit leef jij? Een grap is leuk maar er moet wel een kern van waarheid in zitten. 

De Amerikaanse staatsschuld bij aantreden van Trump bedroeg 20 biljoen (20.000.000.000.000) dollar. Bij zijn vertrek, 4 jaar later, 27 biljoen (27.000.000.000.000) dollar. Trump had economisch de wind mee tot de coronacrisis. Obama begon met een staatsschuld van 10 biljoen (10.000.000.000.000) dollar en eindigde waar Trump begon. Obama heeft in de 8 jaar van zijn regering de schuld laten oplopen met  10 biljoen (10.000.000.000.000) dollar terwijl Trump in 4 jaar tijd met 7 biljoen (7.000.000.000.000) dollar is gestegen. Obama heeft zeker tot 2012 last gehad van de bankencrisis die in 2008 begon.

Om dan een grap te maken over Biden die al wel 5 dagen aan het regeren is , raakt natuurlijk kant noch wal. Verder heb je blijbaar ook niet in de gaten dat de importheffingen van Trump door de Amerikanen zelf betaald worden, met name de consumenten die producten alleen maar duurder zien worden door de heffingen die hun eigen regering oplegt. 

Ik vond je eerste grap over die gereserveerde plaatsen in de hel een stuk beter.                              

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk dat ik kan voorspellen, @Mullog weet zelfs van de moppenpagina weer iets buitenwerkelijks te maken, het was te verwachten, ik voelde het aan, natuurlijk wist ik van wanten, weet je de kern van een mop niet te waarderen, daargaat  het om, voor de rest staat de mop altijd een beetje buiten de werkelijkheid, dit geval ietsje meer, geef ik toe. Geeft niet maar ik heb liever een mop van jou hier dan commentaar, blij dat je toch een mop weet te waarderen.

Ik zal het duidelijk stellen, ook in moppen blijf ik tactvol zonder te willen polariseren, jij denkt misschien dingen die er niet zijn, als tegenstander van Trump moet je blij zijn dat ik hem als onnozel voorstel Chinees virus, import, als zakenman denkt hij niet in termen als besmettingen maar import  uit  dat vervelende China.

lees het even goed , AUB.  de mop gaat niet over Biden maar over Trump, Biden is alleen aangever,dit zeg ik naar eer en geweten, echt Mullog je bent niet dom ,maar je ziet vaak dingen die er gewoon niet zijn, is het je nu duidelijk, ik denk dat ik ga solliciteren als moppen ontleder

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Nieuws voor hen die twijfelen aan het bestaan van de Hel. de Hel is niet meer heet schrijven geordend, steeds meer mensen nemen nu ook aan dat hij niet bestaat, geen Hel dus, maar onderzoek het verder.

De alternatieve media weet het, Satans vlammen werper was te heet aangelopen en kapot daar alle niet essentiele winkels dicht zijn kan die niet gerepareerd worden.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Een man staat bekend om zijn strakke gezicht, vriendelijk maar nooit kan er een lachje af, zo gaan de jaren voorbij, op een goede dag ziet de man bij zijn post een brief van een overheidsinstelling, hij leest en ziet dat hij een bekeuring heeft gehad en een forse boete moet betalen, de man begrijpt er niets van en zoekt het telefoonnummer van de instelling.

De man aan de lijn weet het ook niet meteen maar doet nazoekwerk, ik heb het zegt hij, u bent op heterdaad betrapt dat u te schateren van het lachen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei antoon:

Een man staat bekend om zijn strakke gezicht, vriendelijk maar nooit kan er een lachje af, zo gaan de jaren voorbij, op een goede dag ziet de man bij zijn post een brief van een overheidsinstelling, hij leest en ziet dat hij een bekeuring heeft gehad en een forse boete moet betalen, de man begrijpt er niets van en zoekt het telefoonnummer van de instelling.

De man aan de lijn weet het ook niet meteen maar doet nazoekwerk, ik heb het zegt hij, u bent op heterdaad betrapt dat u te schateren van het lachen was.

Nog even over die sollicitatie als moppenontleder...
Doe het maar niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Studenten echtpaar met een kind zijn dag in dag uit actief met demonstreren, tenminste voor de geboorte van hun kind, daarna waren ze meer bezig met 2de hands spullen verzamelen waar veel andere groenlinksers -want dat waren zij ook- het hielpen.

Afijn na de geboorte van hun eerste kind maakten zij een planning, man ging naar demonstratie vrouw blijft bij kind, op een goede dag komt de student thuis van een demonstratieve optocht, zet zijn spandoek in de bergkast en gaat naar de woonkamer.

Goed nieuws zegt zijn vrouw, ons kindje heeft vandaag zijn eerste protest laten horen, een moment om niet te vergeten

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei antoon:

Studenten echtpaar met een kind zijn dag in dag uit actief met demonstreren, tenminste voor de geboorte van hun kind, daarna waren ze meer bezig met 2de hands spullen verzamelen waar veel andere groenlinksers -want dat waren zij ook- het hielpen.

Afijn na de geboorte van hun eerste kind maakten zij een planning, man ging naar demonstratie vrouw blijft bij kind, op een goede dag komt de student thuis van een demonstratieve optocht, zet zijn spandoek in de bergkast en gaat naar de woonkamer.

Goed nieuws zegt zijn vrouw, ons kindje heeft vandaag zijn eerste protest laten horen, een moment om niet te vergeten

Tip (ook handig bij sollicitatiebieven). Verplaats je eens in een ander, en lees dan na wat je hebt geschreven, voordat je het verstuurt.
Voor het einde van de eerste zin ben ik hier namelijk al afgehaakt, omdat het verhaal niet klopt. Ik zal et uitleggen, in de hoop dat je er iets van opsteekt.
Je schrijft: echtpaar met kind zijn dag in dag uit bezig met demonstreren.
Goed, daar begin je de mop mee, duidelijk. Je zet een situatie neer waarin zich de mop gaat afspelen.
Dan ga je veder met: tenminste voor de geboorte van hun kind, want daarna waren ze meer bezig met ...

En dat is het punt waarop in afhaakte, want het hele verhaal klopt hier al niet meer.
Je verandert het: het koppel demonstreert niet mee na de geboorte.
Om vervolgens verder te gaan met uit te leggen dat de man toch dag in dag uit aan het demonstreren is.
Nog gekker: de extra info die je geeft na 'waren ze meer bezig met' doet in de mop totaal niet ter zake.

Als moppenontleder zeg ik dus: erg slechte mop, ik geef er een 3 voor. Toch een paar punten voor de clou , die op zich wel leuk is, mits hij wordt geplaatst in een vlot lopend verhaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

prima, alleen dit,  jij hebt de gewoonte om overal af te haken, dat is ook de reden dat je significant achterblijft bij veel onderwerpen. Dat is ook duidelijk, verder heb je hier dan niet helemaal ongelijk, goed het blijven moppen, verder ga ik er hier niet op in, het is een moppen pagina, jouw enkele moppen zijn ook het lezen niet waard door vooringenomenheid, ik geef ook een 3

Link naar bericht
Deel via andere websites

3 GGZ-patiënten in de wachtkamer
Bij een GGZ-instelling zitten er 3 patiënten in de wachtkamer. De 1e patiënt zegt: "Ik voel me niet begrepen door de GGZ. Ze hebben mij gewoon een etiket opgeplakt. De GGZ lijkt wel de Geëtiketteerde GezondheidsZorg."
Vervolgens zegt de 2e patiënt: "Ik voel me ook niet begrepen in de GGZ. Zoals ik het ervaar gaat het ze in de GGZ alleen om diagnosticeren en uren declareren."
Vervolgens zegt de 3e patient: “Ja jongens, wat jullie zeggen heb ik ook ondervonden en ik heb ondertussen een DSM-handboek gekocht. Ik heb grondig uitgezocht welke psychodiagnostiek mijn klachten het beste omschrijft en ik heb ze de les eens goed voorgelezen. Nu bied de GGZ mij eindelijk Gepaste Geestelijke Zorg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Schip  slaat om door de harde wind, enkele opvarenden (ambtenaren) weten een sloep  met peddels te bemachtigen, met allemacht proberen ze nu  een kust te bereiken, helaas het lukte niet, het was namelijk half vijf en om 5 uur houden ambtenaren op met werken.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Oude Joodse  mannen proberen elkaar te overtreffen

zegt de een tegen de ander: Ik heb mijn handen zo vaak gewassen dat het slaan op de vingers van de onderwijzer in de 50er jaren weer zichtbaar wordt, zegt de ander ik heb zo vaak mijn handen gewassen dat Mozes zijn witte handen die hij toonde aan zijn volk stilaan ook zichtbaar wordt.

En ik dan zegt nog een ander, ik heb mijn handen zo vaak gewassen dat het spiek getal van een examen op mijn handen ook tevoorschijn komt

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei antoon:

Oude Joodse  mannen proberen elkaar te overtreffen

Joden,  groen links,  ambtenaren,  rijken,  je neemt nogal wat groepen op de hak.  Goed om te zien dat je er geen problemen mee hebt om groepen op de hak te nemen. Dat is belangrijk in humor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad DBI , ook inspiratie uit het criminele milieu.

Huurmoordenaar voert een opdracht uit uit en keert terug naar zijn basis waar een Maffia baas hem terechtwijs: ik hoor op het nieuws dat je doelwit de schietpartij heeft overleefd, hoe zit dat, huurmoordenaar: het valt ook niet mee als je je aan de anderhalve meter afstand moet houden, dan kan je niet goed richten.

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid