Spring naar bijdragen

Joods-christelijke dispuut over Jezus en de Drie-eenheid


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Iedere Bijbel weerlegt dat de dood door zonde in de wereld is gekomen. Het is inderdaad Genesis 3. Er staat glashelder dat ze uit paradijs werden geplaatst na ongehoorzaamheid aan God. Gods wet n

Tjah geen slecht woord over de Joden hier, maar hoe kunnen ze zo naast de erfzonde kijken terwijl dat glashelder te interpreteren is uit Genesis 1? Het staat er niet letterlijk, maar het staat er toch

En dit staat er dus ook niet.

4 uur geleden zei Robert Frans:

Foto is echter hier niet zichtbaar...

Ik heb het ook op internet gevonden. "Onze Lieve Vrouw van Zeitoun, ook gewoon bekend als El-Zeitoun, Zeitun of Onze Lieve Vrouw van het Licht, was een massale Mariaverschijning die plaatsvond in het Zeitoun-district van Caïro, Egypte, gedurende een periode van 2-3 jaar beginnend vanaf 2 april. 1968. Toen de verschijning boven een Koptische kerk verscheen, liet het Vaticaan het onderzoek over aan de Koptische autoriteiten. Op 5 mei 1968 keurde de Koptisch-orthodoxe paus Kyrillos VI de verschijning goed."

https://nl.pinterest.com/pin/298715387768245144/

 CfCIbI0WAAA5N_w.jpg

15 minuten geleden zei Robert Frans:

Nu is hij zichtbaar inderdaad.

God zij dank!☺️

Deze verschijningen van de Maagd Maria vonden plaats in het Zeitoun-district van Caïro, Egypte en werden vanaf 2 april 1968 gedurende een periode van twee tot drie jaar door miljoenen mensen gefotografeerd en waargenomen. Er wordt gezegd dat er ook  veel wonderen en genezingen gebeurd zijn tijdens deze verschijningen. Talrijke onderzoeken leverden geen duidelijke verklaring op voor deze gebeurtenissen en werden als gevolg daarvan door de Egyptische regering als reëel beschouwd.

http://yourdivineinspirations.net/miracles/marian-apparitions/our-lady-of-zeitoun

De verschijningen werden ook bijgewoond door president Gamal Abdel Nasser (moslim) en vastgelegd door krantenfotografen en de Egyptische televisie. Onderzoek door de politie kon geen verklaring voor het fenomeen vinden. Er werd geen apparaat gevonden binnen een straal van vijftien mijl dat in staat was om het beeld te projecteren, terwijl het enorme aantal foto's van onafhankelijke bronnen suggereert dat er geen fotografische manipulatie bij betrokken was. Omdat de Egyptische regering niet in staat was om een alternatieve verklaring te geven voor de lichtgevende waarnemingen, accepteerde ze de verschijningen als waar.

https://ffactory.tumblr.com/post/71513157010/pariscaracasbeyrouth-our-lady-of-zeitoun-the/amp

https://www.blogtalkradio.com/deeper-truth/2018/04/02/deepertruth-our-lady-of-zeitoun-egypt-1968

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Modestus:

verschijningen van de Maagd Maria vonden plaats in het Zeitoun-district van Caïro, Egypte en werden vanaf 2 april 1968 gedurende een periode van twee tot drie jaar door miljoenen mensen gefotografeerd en waargenomen. Er wordt gezegd dat er ook  veel wonderen en genezingen gebeurd zijn tijdens deze verschijningen. Talrijke onderzoeken leverden geen duidelijke verklaring op voor deze gebeurtenissen en werden als gevolg daarvan door de Egyptische regering als reëel beschouwd

Uiteraard beschouwt de regering het als reëel. Miljoenen mensen betekent een enorme bron van inkomsten. Als regering ga je die niet de kop in drukken. Er zijn heel veel beelden van afstand, maar niet eentje van dichtbij,  vanaf het dak van de kerk bv. Leuk lichteffect,  maar nep dus.

Dan nog wat over de ontdekker  waar zegt de video dat die angst doen was?  Hij was een hotel aan het bouwen.... dat bedoel ik dus,  gewoon oplichting.  Dat hotel loopt als een trein natuurlijk.

Maria zou hebben beloofd hier terug te komen?  Aan wie; en waar staat dat? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-1-2021 om 18:24 zei sjako:
Op 6-1-2021 om 11:02 zei Dat beloof ik:

Dat is dus precies wat ik wil duidelijk maken. Want nergens staat dat de mens door de zonde sterfelijk is geworden. Om met @sjako te spreken:  het is niet bijbels om te spreken van 'door zonde sterfelijk'.

Ik kan voor mezelf spreken.

Er zijn genoeg Bijbelteksten die benadrukken dat de dood (het sterfelijke van de mens) het gevolg is van de zonde. Gods wet niet gehoorzamen is zondigen, zoals @Fundamenteel reeds heeft aangegeven.

Ezechiël 18:2-4, 20 HSV
2. Wat is er met u dat u dit spreekwoord gebruikt over het land van Israël:
De vaders eten onrijpe druiven, en de tanden van de kinderen worden stomp?

3. Zo waar Ik leef, spreekt de Heere HEERE, als u dit spreekwoord in Israël nog durft te gebruiken!
4. Zie, alle mensenlevens behoren Mij toe. Zowel het leven van de vader als het leven van de zoon, die behoren Mij toe. De mens die zondigt, die zal sterven.
20. De mens die zondigt, díe zal sterven. De zoon zal de ongerechtigheid van de vader niet dragen, en de vader zal de ongerechtigheid van de zoon niet dragen. De gerechtigheid van de rechtvaardige zal op hemzelf zijn, en de goddeloosheid van de goddeloze zal op hemzelf zijn.

Romeinen 5:12 HSV
Daarom, zoals door één mens de zonde in de wereld is gekomen, en door de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, in wie allen gezondigd hebben.

Romeinen 6:23 HSV
Want het loon van de zonde is de dood, maar de genadegave van God is eeuwig leven, door Jezus Christus, onze Heere.

Jakobus 1:14-15 HSV
14. Maar ieder mens wordt verzocht, als hij door zijn eigen begeerte wordt meegesleurd en verlokt.
15. Daarna, wanneer de begeerte bevrucht is, baart ze zonde, en wanneer de zonde volgroeid is, baart ze de dood.

1 Korinthiërs 15:22 NBG51
Want evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wanneer de begeerte bevrucht is, baart ze zonde, en wanneer de zonde volgroeid is, baart ze de dood.

Interessante zinsnede, gaat het dan over de dood van de begeerte in dit geval? 

59 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Want evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.

De levenden zijn hier de doden, wat mi aansluit bij wat gnostici hierover beweren, soms verwarrend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:
3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Jakobus 1:14-15 HSV
14. Maar ieder mens wordt verzocht, als hij door zijn eigen begeerte wordt meegesleurd en verlokt.
15. Daarna, wanneer de begeerte bevrucht is, baart ze zonde, en wanneer de zonde volgroeid is, baart ze de dood.

Interessante zinsnede, gaat het dan over de dood van de begeerte in dit geval?

Het gaat in dit geval niet over de dood van de begeerte.

Jakobus 1:12-13 HSV 🔗
12. Zalig is de man die verzoeking verdraagt, want als hij beproefd gebleken is, zal hij de kroon van het leven ontvangen, die de Heere beloofd heeft aan hen die Hem liefhebben.
13. Laat niemand zeggen, als hij verzocht wordt: Ik word door God verzocht. God immers kan niet verzocht worden met het kwade en Hijzelf verzoekt niemand.

Alle mensen kunnen met verzoekingen en zondige begeerten te maken hebben. Als mensen geen afstand nemen van zondige begeerten dan zal het moeilijk worden om de verzoeking te weerstaan.

Als een mens verzoeking niet verdraagt of weerstaat, maar toegeeft aan begeerten, dan kan die begeerte op een gegeven moment vrucht dragen en een conditie van volgroeiing bereiken, met de dood tot gevolg.

Metaforisch voorbeeld:
De begeerte zelf is niet de dood, maar je kunt het zien als een tussenstation waar je dient over te stappen en als je niet overstapt dat je in een levensgevaarlijk gebied terecht komt.

Stel dat je gebruik maakt van de trein om je bestemming te bereiken en dat je dient over te stappen om je gewenste bestemming te bereiken en dat je voor het overstappen de gelegenheid hebt om te kiezen uit een aantal tussenstations om bij een tussenstation over te stappen, en dat de trein na het laatste overstapstation een levensgevaarrijk gebied nadert; als je niet overstapt, maar je in die trein blijft zitten, dan komt je leven in een gevaren zone met mogelijk de dood tot gevolg.
Metaforisch kun je de trein ook zien als de verzoeking, en de begeerte als het station is waar je kiest (of begeert) om uit te stappen. Als je er dan niet voor kiest om bij een tussenstation over te stappen, maar in de trein blijft zitten en dat de trein vervolgens in een gevaren zone komt, met het gevolg dat je uit de trein stapt met als bestemming een levensgevaarlijk gebied (met mogelijk de dood tot gevolg), dan is die bestemming de vrucht van de begeerte.

Romeinen 4:7-8 HSV 🔗
7. Welzalig zijn zij van wie de ongerechtigheden vergeven, en van wie de zonden bedekt zijn,
8. welzalig is de man aan wie de Heere de zonde niet toerekent.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ricky Tjin:

Het gaat in dit geval niet over de dood van de begeerte.

Jakobus 1:12-13 HSV
12. Zalig is de man die verzoeking verdraagt, want als hij beproefd gebleken is, zal hij de kroon van het leven ontvangen, die de Heere beloofd heeft aan hen die Hem liefhebben.
13. Laat niemand zeggen, als hij verzocht wordt: Ik word door God verzocht. God immers kan niet verzocht worden met het kwade en Hijzelf verzoekt niemand.

Alle mensen kunnen met verzoekingen en zondige begeerten te maken hebben. Als mensen geen afstand nemen van zondige begeerten dan zal het moeilijk worden om de verzoeking te weerstaan.

Als een mens verzoeking niet verdraagt of weerstaat, maar toegeeft aan begeerten, dan kan die begeerte op een gegeven moment vrucht dragen en een conditie van volgroeiing bereiken, met de dood tot gevolg.

Metaforisch voorbeeld:
De begeerte zelf is niet de dood, maar je kunt het zien als een tussenstation waar je dient over te stappen en als je niet overstapt dat je in een levensgevaarlijk gebied terecht komt.

Stel dat je gebruik maakt van de trein om je bestemming te bereiken en dat je dient over te stappen om je gewenste bestemming te bereiken en dat je voor het overstappen de gelegenheid hebt om te kiezen uit een aantal tussenstations om bij een tussenstation over te stappen, en dat de trein na het laatste overstapstation een levensgevaarrijk gebied nadert; als je niet overstapt, maar je in die trein blijft zitten, dan komt je leven in een gevaren zone met mogelijk de dood tot gevolg.
Metaforisch kun je de trein ook zien als de verzoeking, en de begeerte als het station is waar je kiest (of begeert) om uit te stappen. Als je er dan niet voor kiest om bij een tussenstation over te stappen, maar in de trein blijft zitten en dat de trein vervolgens in een gevaren zone komt, met het gevolg dat je uit de trein stapt met als bestemming een levensgevaarlijk gebied (met mogelijk de dood tot gevolg), dan is die bestemming de vrucht van de begeerte.

Dank, het begrijpen van het proces komt na het doorlopen van het proces, zoals je mooi omschrijft met veel tussenstations en keuzemogelijkheden. Religie is in die zin vooral een ervaringsgerichte aangelegenheid, met misschien nog wel een heel verrassend eind als een zich repeterend proces, heel bijzonder allemaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2021 om 07:44 zei Dat beloof ik:

Maria zou hebben beloofd hier terug te komen?  Aan wie; en waar staat dat? 

Bizarre toestanden zijn het, als de moeder mag meedoen in het verhaal. Weet niet of het volledig klopt, check het anders maar even. Gaat ongeveer zo, de moeder is de dochter van de zoon maar ook de zus, net zoals de vader de kleinzoon van de moeder is die logischerwijs dan ook de broer is, en de vader het kind van de moeder, een wonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2021 om 07:44 zei Dat beloof ik:

Uiteraard beschouwt de regering het als reëel. Miljoenen mensen betekent een enorme bron van inkomsten. Als regering ga je die niet de kop in drukken. Er zijn heel veel beelden van afstand, maar niet eentje van dichtbij,  vanaf het dak van de kerk bv. Leuk lichteffect,  maar nep dus.

Sommigen vinden het al een wonder dat je hier woorden kan nalaten, kan je nagaan hoe nep alles is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2021 om 07:44 zei Dat beloof ik:

Maria zou hebben beloofd hier terug te komen?  Aan wie; en waar staat dat?

Nog beter wordt het wanneer Jezus de zoon van zichzelf blijkt te zijn, omdat hij de zoon is van z'n moeder haar vader. Subliem staaltje van creativiteit, wat je als mens nooit zelf kan verzinnen, meen ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
27 minuten geleden zei GerardS:

Maria is een schepsel net als jij en ik en Samuël. Saul laat Samuël oproepen en het oordeel van God is niet mis. Op diezelfde manier bekijk ik alle andere verschijningen van mensen al gestorven zijn en toch terug komen in deze realiteit.

Je suggereert verschillende realiteiten in je bericht, hoeveel denk je dat er zo zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei GerardS:

Wat bedoel jij met realiteiten, en welke verschillende zie jij?

Het is mijn vraag aan jou op basis van wat je  schrijft, vandaar m'n interesse.

Op diezelfde manier bekijk ik alle andere verschijningen van mensen al gestorven zijn en toch terug komen in deze realiteit.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei GerardS:

Ik denk dat ik jou definitie van realiteit niet goed begrijp. Zou jij die kunnen omschrijven?

Het staat in jouw zin, het is daarop dat ik reageerde. 

3 uur geleden zei GerardS:

Wat bedoel jij met realiteiten, en welke verschillende zie jij?

Verwarrend, je begint zelf over iets en nu mag ik het opzoeken. Bedoel je zoiets als in het onderstaande?

Citaat

De boeddhistische kosmos bestaat uit drie sferen en beslaat een periode zonder aanwijsbaar begin, en zonder toekomstig einde. In het Theavada-boeddhisme worden in de drie sferen in totaal 31 verschillende bestaansniveaus (of werelden) onderscheiden, waarin wezens wedergeboren kunnen worden. In geen enkele van deze sferen is het leven eeuwig. Zelfs aan het einde van een zeer langdurig leven als een van de hoogste goden sterft men en wordt men over het algemeen wedergeboren op een 'lager' bestaansniveau, waar het leven moeilijker zal zijn. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

aha, ik moet wel vaststellen dat jou visie niet de mijne zal zijn aangezien ik mij niet baseer op het boeddhisme maar op de Bijbel.

Voor mij is er maar 1 realiteit door God gemaakt en dat is de realiteit waarin ik leef. In diezelfde realiteit leven de andere schepselen (engelen en demonen) en in en buiten die realiteit leeft God. Binnen de realiteit waarin ik leef is een afdeling waar de geesten van de overleden mensen naar toe gaan (OT: Dodenrijk).

Ondanks dat God in en buiten mijn realiteit is, wil dat niet zeggen dat er 2 realiteiten zijn. Hij heeft maar 1 realiteit geschapen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2021 om 13:49 zei Ricky Tjin:

Het gaat in dit geval niet over de dood van de begeerte.

Jakobus 1:12-13 HSV 🔗
12. Zalig is de man die verzoeking verdraagt, want als hij beproefd gebleken is, zal hij de kroon van het leven ontvangen, die de Heere beloofd heeft aan hen die Hem liefhebben.
13. Laat niemand zeggen, als hij verzocht wordt: Ik word door God verzocht. God immers kan niet verzocht worden met het kwade en Hijzelf verzoekt niemand.

Alle mensen kunnen met verzoekingen en zondige begeerten te maken hebben. Als mensen geen afstand nemen van zondige begeerten dan zal het moeilijk worden om de verzoeking te weerstaan.

Als een mens verzoeking niet verdraagt of weerstaat, maar toegeeft aan begeerten, dan kan die begeerte op een gegeven moment vrucht dragen en een conditie van volgroeiing bereiken, met de dood tot gevolg.

Metaforisch voorbeeld:
De begeerte zelf is niet de dood, maar je kunt het zien als een tussenstation waar je dient over te stappen en als je niet overstapt dat je in een levensgevaarlijk gebied terecht komt.

Stel dat je gebruik maakt van de trein om je bestemming te bereiken en dat je dient over te stappen om je gewenste bestemming te bereiken en dat je voor het overstappen de gelegenheid hebt om te kiezen uit een aantal tussenstations om bij een tussenstation over te stappen, en dat de trein na het laatste overstapstation een levensgevaarrijk gebied nadert; als je niet overstapt, maar je in die trein blijft zitten, dan komt je leven in een gevaren zone met mogelijk de dood tot gevolg.
Metaforisch kun je de trein ook zien als de verzoeking, en de begeerte als het station is waar je kiest (of begeert) om uit te stappen. Als je er dan niet voor kiest om bij een tussenstation over te stappen, maar in de trein blijft zitten en dat de trein vervolgens in een gevaren zone komt, met het gevolg dat je uit de trein stapt met als bestemming een levensgevaarlijk gebied (met mogelijk de dood tot gevolg), dan is die bestemming de vrucht van de begeerte.

Romeinen 4:7-8 HSV 🔗
7. Welzalig zijn zij van wie de ongerechtigheden vergeven, en van wie de zonden bedekt zijn,
8. welzalig is de man aan wie de Heere de zonde niet toerekent.

Is dat soms het evangelie van de begeerte?

25 minuten geleden zei GerardS:

aha, ik moet wel vaststellen dat jou visie niet de mijne zal zijn aangezien ik mij niet baseer op het boeddhisme maar op de Bijbel.

Voor mij is er maar 1 realiteit door God gemaakt en dat is de realiteit waarin ik leef. In diezelfde realiteit leven de andere schepselen (engelen en demonen)

 

Dus demonen leven uit de genade Gods? Wat lees ik hier toch allemaal voor bizarre getuigenissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei GerardS:

aha, ik moet wel vaststellen dat jou visie niet de mijne zal zijn aangezien ik mij niet baseer op het boeddhisme maar op de Bijbel. Voor mij is er maar 1 realiteit door God gemaakt en dat is de realiteit waarin ik leef. In diezelfde realiteit leven de andere schepselen (engelen en demonen) en in en buiten die realiteit leeft God. Binnen de realiteit waarin ik leef is een afdeling waar de geesten van de overleden mensen naar toe gaan (OT: Dodenrijk). Ondanks dat God in en buiten mijn realiteit is, wil dat niet zeggen dat er 2 realiteiten zijn. Hij heeft maar 1 realiteit geschapen.

Een flatgebouw heeft verschillende verdiepingen.

7 uur geleden zei GerardS:

ik zeg niet dat demonen uit de genade van God leven. Hoe kom jij daar bij? Dat heb ik namelijk nooit geschreven.

Waar komen ze dan wel vandaan, er is maar één realiteit. 

9 uur geleden zei Piebe:

Wat lees ik hier toch allemaal voor bizarre getuigenissen.

Bevreemdend is het.

9 uur geleden zei GerardS:

aha, ik moet wel vaststellen dat jou visie niet de mijne zal zijn aangezien ik mij niet baseer op het boeddhisme maar op de Bijbel.

Het is gewoon een tekst die op wikipedia staat, omdat je vroeg naar verschillende 'realiteiten' eens opgezocht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Piebe:
11 uur geleden zei GerardS:

Voor mij is er maar 1 realiteit door God gemaakt en dat is de realiteit waarin ik leef. In diezelfde realiteit leven de andere schepselen (engelen en demonen)

 

Dus demonen leven uit de genade Gods? Wat lees ik hier toch allemaal voor bizarre getuigenissen.

 

9 uur geleden zei GerardS:

ik zeg niet dat demonen uit de genade van God leven. Hoe kom jij daar bij? Dat heb ik namelijk nooit geschreven.

Toch is dat wat er in de Bijbel staat:
Ik maak de vrede en schep het kwaad. Ik, de Heere, doe al deze dingen (Jesaja 45:7)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

ik zeg niet dat demonen uit de genade van God leven.

De benaming die jij aan deze realiteit geeft is, als ik jou goed begrijp, een genadetijd. Maar deze benaming gaat niet over demonen of engelen maar over de mens die zich nog kan bekeren tot God en Zijn genade kan aannemen. Het heeft niets te maken met een realiteit of verschillende realiteiten. Alles wat ik de Bijbel staat is gericht aan mensen. Voor hen is hij geschreven.

3 uur geleden zei TTC:

Hoe percipieer je 'doden' hier precies, als 'slapend' of 'onbewust'?

Volgens de Bijbel hebben de doden geen weet van de wereld waarin wij leven. En zijn zij slapend. In hoeverre zij onbewust zijn is de vraag omdat de zielen onder het altaar wel degelijk tot God roepen. Toch geeft Hij aan dat zij mogen rusten en zich dus niet druk hoeven te maken over de materiële wereld waarin wij leven. Om een eensluidend antwoord te kunnen geven zouden wij moeten weten hoe het dodenrijk er uit ziet. Aangezien we daar pas komen als we dood zijn weten we het niet. Ik denk slapend wat betreft de aardse moeite maar bewust wat betreft hun ziel.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Toch is dat wat er in de Bijbel staat:
Ik maak de vrede en schep het kwaad. Ik, de Heere, doe al deze dingen (Jesaja 45:7)

God spreekt in dit gedeelte tegen Kores (of Cyrus) een koning van Perzië. Hij verteld hoe machtig Hij is en wat Hij doet. Het scheppen van kwaad (of duisternis of onheil) laat zien dat God straft. Heel Jesaja gaat over God die Zijn volk terecht wijst. Dat is het kwaad dat Hij schept. Het zegt niets over het kwaad dat God geschapen heeft in de vorm van demonen e.d. God kan geen kwaad scheppen omdat er in Hem geen kwaadaardigheid zit. satan is ontstaan doordat er vijandschap in hem gevonden werd. Vijandschap tegen God. God heeft dat er nooit in geschapen. Als je gaat beweren dat God wel demonen e.d. geschapen heeft dan ga je hetzelfde doen als de Farizeeën in Lukas 11:14 e.v. Je gaat God (of Jezus) ervan beschuldigen de aanvoerder van de demonen te zijn. Het antwoord van Jezus daarop is duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid