Spring naar bijdragen

Wanneer ze zullen zeggen: er is vrede en veiligheid


Aanbevolen berichten

Na de Opname zal de wereld vergaan:

1 Tessalonicenzen 5: 1Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft. 2Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. 3Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een "onverwacht verderf" hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en "zij zullen het beslist niet ontvluchten." 4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen. Een onverwachte verderf dat ze beslist niet zullen ontvluchten komt er.

Dat betekend dat de wereld vergaat bij de wederkomst (=Opname) van Jezus. "Er is vrede en veiligheid" wordt door diverse regeerders in de mond genomen. Onder andere onze overheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/internationale-vrede-en-veiligheid In deze tijd zijn er ook al velen die zich de Christus noemen. Zij hebben het er over dat (Gnostische leer) ieder mens zelf de Christus in zichzelf moet zoeken en dat we het zelf zijn.

Hoe kijk je naar de tekenen van deze tijd?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

 

1 uur geleden zei Gaitema:

1 Tessalonicenzen 5: 1Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft. 2Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. 3Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een "onverwacht verderf" hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en "zij zullen het beslist niet ontvluchten." 4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen. Een onverwachte verderf dat ze beslist niet zullen ontvluchten komt er.

Dat betekend dat de wereld vergaat bij de wederkomst (=Opname) van Jezus.

De opname der gemeente ~ Corrie ten Boom


Is the rapture true or false? Does the Bible talk about a rapture?

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Na de Opname zal de wereld vergaan:

1 Tessalonicenzen 5: 1Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft. 2Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. 3Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een "onverwacht verderf" hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en "zij zullen het beslist niet ontvluchten." 4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen. Een onverwachte verderf dat ze beslist niet zullen ontvluchten komt er.

Dat betekend dat de wereld vergaat bij de wederkomst (=Opname) van Jezus. "Er is vrede en veiligheid" wordt door diverse regeerders in de mond genomen. Onder andere onze overheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/internationale-vrede-en-veiligheid In deze tijd zijn er ook al velen die zich de Christus noemen. Zij hebben het er over dat (Gnostische leer) ieder mens zelf de Christus in zichzelf moet zoeken en dat we het zelf zijn.

Hoe kijk je naar de tekenen van deze tijd?

 

Zonder rechtvaardige mensen is er geen reden voor de wereld om door te draaien. 

bewerkt door leren_schoen
Tldr
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

Na de Opname zal de wereld vergaan:

1 Tessalonicenzen 5: 1Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft. 2Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht. 3Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een "onverwacht verderf" hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en "zij zullen het beslist niet ontvluchten." 4 Maar u, broeders, bent niet in duisternis, zodat die dag u als een dief zou overvallen. Een onverwachte verderf dat ze beslist niet zullen ontvluchten komt er.

Dat betekend dat de wereld vergaat bij de wederkomst (=Opname) van Jezus. "Er is vrede en veiligheid" wordt door diverse regeerders in de mond genomen. Onder andere onze overheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/internationale-vrede-en-veiligheid In deze tijd zijn er ook al velen die zich de Christus noemen. Zij hebben het er over dat (Gnostische leer) ieder mens zelf de Christus in zichzelf moet zoeken en dat we het zelf zijn.

Hoe kijk je naar de tekenen van deze tijd?

Ik kijk naar de toestand in de wereld. Met name naar Israël en omringende landen. De uitvoering van het Abraham akkoord is interessant. 

Bijbelse profetieën moeten goed gelezen en uitgelegd worden. Vaak komen ze meteen in het klein en onvolledig uit om daarna, in de loop der tijd, compleet vervuld te worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Ricky Tjin:

Is the rapture true or false? Does the Bible talk about a rapture?

Als je een vraag stelt waar je het antwoord op meent te weten, is het wel zo handig om dat, in het Nederlands, er bij te zetten.
Nu verwacht je van de anderen dat ze een filmpje kijken dat slechts één kant van de zaak uitlegt.

3 minuten geleden zei Hermanos2:
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waar is Abraham dan mee akkoord gegaan, dat nu wordt uitgevoerd? 

Deze vraag van jouw is nog grappiger dan die Cherubsen. 

Misschien kun je 'm nog verwijderen voordat andere forummers 'm zien. 

Ik word weer belachelijk gemaakt in plaats van dat er een antwoord komt. Dat betekent meestal dat ik de spijker op de kop sla.
Laten we bij de inhoud blijven.
Dus waar is Abraham dan mee akkoord gegaan, dat nu wordt uitgevoerd? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ik

https://g.co/kgs/yuFLis

Roflol = rolling on floor, laughing out loud. 

Ik maak je niet belachelijk. Dat doe je echt zelf. Over het Abraham agreement is zoveel in het nieuws geweest.... 

Het gaat om een onverwachte toenadering en samenwerking tussen Arabische landen en Israël. Trump's schoonzoon, Jared Kuschner, heeft daar veel aan gedaan. 

18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Waar is Abraham dan mee akkoord gegaan, dat nu wordt uitgevoerd? 

Dit is er een voor de oudejaars conference. Ik ga een schone onderbroek aantrekken. 

bewerkt door Hermanos2
Typo
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Gaitema:

Dat betekend dat de wereld vergaat bij de wederkomst

Waar concludeer je dat uit?

5 uur geleden zei leren_schoen:

Zonder rechtvaardige mensen is er geen reden voor de wereld om door te draaien. 

De wereld of de aarde? Daarnaast: alleen een redelijk denkend wezen kan reden (motivatie) zien iets te doen of juist na te laten. De wereld of de aarde is toch niet redelijk denkend? 

44 minuten geleden zei Hermanos2:

Het gaat om een onverwachte toenadering en samenwerking tussen Arabische landen en Israël. Trump's schoonzoon, Jared Kuschner, heeft daar veel aan gedaan. 

Moeten we hem dan dankbaar zijn als de wereld nog wat langer doordraait en Jezus dus nog even wacht met terugkomen?

46 minuten geleden zei Hermanos2:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waar is Abraham dan mee akkoord gegaan, dat nu wordt uitgevoerd? 

Dit is er een voor de oudejaars conference. Ik ga een schone onderbroek aantrekken. 

Hoezo, kon je het vanwege de opmerking van DBI niet meer ophouden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

De wereld of de aarde? Daarnaast: alleen een redelijk denkend wezen kan reden (motivatie) zien iets te doen of juist na te laten. De wereld of de aarde is toch niet redelijk denkend? 

Genesis 6:5-7 en 18:23-27. De wereld draait alleen om de rechtvaardige en gelovige. Het einde komt als er geen rechtvaardige mensen meer zijn, zoals in de dagen van Noah. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:
7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Is the rapture true or false? Does the Bible talk about a rapture?

Als je een vraag stelt waar je het antwoord op meent te weten, is het wel zo handig om dat, in het Nederlands, er bij te zetten.
Nu verwacht je van de anderen dat ze een filmpje kijken dat slechts één kant van de zaak uitlegt.

Als je goed hebt opgelet dan moet het je duidelijk zijn dat het geen vraag betreft, maar de titel van de video.

Je suggestie van "Nu verwacht je van de anderen dat ze een filmpje kijken . . ." is subjectief vanuit je eigen optiek, DBI.
Wie niet geïnteresseerd is hoeft de video niet te kijken, maar de video is een respons op de suggestie van Gaitema in zijn openingspost over "Dat betekend dat de wereld vergaat bij de wederkomst (=Opname) van Jezus."
Zelf vind ik het wel handig om de titel van de video te vermelden boven videoafbeelding met de geïntegreerde link, zodat het wat overzichtelijker is.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

 

Moeten we hem dan dankbaar zijn als de wereld nog wat langer doordraait en Jezus dus nog even wacht met terugkomen?

Hoezo, kon je het vanwege de opmerking van DBI niet meer ophouden?

Ja, volgens mij moet Israël eerst een periode van vrede kennen. En dat is tot nu toe nog niet het geval geweest. Daarom ben ik ook nieuwsgierig hoe de vriendschapsband tussen USA en Israël zich gaat ontwikkelen. Obama had er niet veel mee, Trump wel. Biden blijft er wat vaag onder. 

De opmerking van DBI is echt hilarisch. Ik neem toch aan iedereen wel in het nieuws gehoord heeft van het Abraham akkoord. En juist omdat DBI christenen altijd sarcastisch de les leest, vind ik het des te grappiger. 

Ik ga ervan uit dat hij genoeg incasserings vermogen heeft. Dat verwacht hij van ons ook. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

@Dat beloof ik

 

Dit is er een voor de oudejaars conference. Ik ga een schone onderbroek aantrekken. 

"Tena for Men incontinentiemateriaal | supersnel in huis" https://www.123drogisterij.nl/merken-incontinentie/tena-incontinentie/tena-for-men?gclid=CjwKCAiAirb_BRBNEiwALHlnDwFJSmULdw1tpJKRSrD043_gYHHkLCvPojtfepZ0DgdkR0GhE9mfdRoCmUYQAvD_BwE

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ha, daar is ie. Ik vergeef je, bij dezen, al je zeurberichten en vervelende reacties. 

Mijn vrouw kwam zelfs vragen wat er aan de hand was. Zo hard heb ik gelachen. Ik zag je in gedachten al in de bijbel bladeren, zoekende. 

Maar goed. Jij kunt dat hebben. Jij hebt het incasseringsvermogen van Rocky Balboa. Toch? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei leren_schoen:

Genesis 6:5-7 en 18:23-27. De wereld draait alleen om de rechtvaardige en gelovige. Het einde komt als er geen rechtvaardige mensen meer zijn, zoals in de dagen van Noah. 

Jullie spreken over het vergaan van de wereld. Mijn vraag is: “wat verstaan jullie onder de wereld?

Jouw tekstverwijzingen (ik heb ze opgezocht) zeggen in feite niets, want ik weet niet hoe jij die leest en wat je er uit begrijpt.

14 uur geleden zei Hermanos2:

Ja, volgens mij moet Israël eerst een periode van vrede kennen.

Je zegt dus concreet, dat de wederkomst van Christus afhankelijk is van wat er in Israël gebeurt?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jurriën Sr.:

 

Je zegt dus concreet, dat de wederkomst van Christus afhankelijk is van wat er in Israël gebeurt?

 

Nou, concreet? Laat God zich leiden door menselijk gedrag? 

Zoals ik sommige teksten lees, bijvoorbeeld het boek Zechariah, geloof ik dat gebeurtenissen in en rondom Israël het einde zullen inluiden. 

Maar hoe God dit aanpakt? De 6000 jaar waren al voorbij in 1996. Dus we leven nu al in de ''blessuretijd''. In Jezus' illustratie van de dwaze maagden wordt gezegd dat de bruidegom vertraagd is. In die tijd leven we.

God weet precies wanneer Hij ingrijpt. Ik kijk naar het Midden Oosten. Het zou zomaar kunnen dat er een stabiele vredige situatie ontstaat rond Israël en daarna een bondgenoot hen laat vallen waarna het land aangevallen zal worden. Misschien door Iran? Wie zal het zeggen? Misschien zit ik er helemaal naast. 

Je kunt blijven speculeren. Beter is het ervoor te zorgen dat we genoeg olie in onze lamp hebben. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Hermanos2:

Je kunt blijven speculeren. Beter is het ervoor te zorgen dat we genoeg olie in onze lamp hebben.

Ik speculeer liever niet, want dat is inderdaad ‘een gebed zonder einde’. 

Daarentegen geloof ik vast, dat Gods plan (dat Hij uitvoert door Jezus Christus en Hij alleen) absoluut onafhankelijk is van wat de mensen doen. En is, naar mijn mening, ook het tijdstip van de terugkomst van de Zoon daarvan geheel onafhankelijk. 

Dat vertrouwen in God en zijn Zoon, Jezus Christus, en daarmee het vertrouwen in het welslagen van dat Plan, IS de olie in mijn lamp.

NB: Waar versta je iets van ‘blessure tijd’ (of van een vertraging) in de gelijkenis van de maagden? 

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik speculeer liever niet, want dat is inderdaad ‘een gebed zonder einde’. 

Daarentegen geloof ik vast, dat Gods plan (dat Hij uitvoert door Jezus Christus en Hij alleen) absoluut onafhankelijk is van wat de mensen doen. En daarmee dus ook de terugkomst van de Zoon.

Dat vertrouwen in God en zijn Zoon, Jezus Christus, en daarmee het vertrouwen in het welslagen van dat Plan, IS de olie in mijn lamp.

Ik begrijp jouw redenering. Ik neig ook vaak naar die gedachte. Maar ik wil daar wat ruimte scheppen. 

God is niet traag maar geduldig. Hij wil dat iedereen tot geloof komt.

Dus ja, waakzaam blijven want gij weet niet wanneer uw Meester komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid