Spring naar bijdragen

Jezus is God.


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei sjako:
3 uur geleden zei Dannyr:

n vers 12 staat “ zie Ik kom spoedig”

Ja, dat is Jezus, maar dan kan het zo zijn dat DAARNA God aan het woord is. Tot en met vers 15. En dan in vers 16: 16  “Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om aan jullie getuigenis over deze dingen te geven voor de gemeenten. Ik ben de wortel en de nakomeling van David en de heldere morgenster.”’v

Dat is link, wat je hier doet.Je suggereert iets dat mogelijk is, terwijl het er niet zo staat.
En in vers 18 staat nog wel dat iedereen die iets aan de profetie van het boek toevoegt, de plagen over zich heen krijgt die in het boek staan omschreven.

2 uur geleden zei sjako:

Dus dan wordt de naam van Jezus weer genoemd. Dat zou een beetje overbodig zijn als Jezus in de verzen daarvoor ook aan het woord was. Dus nogmaals, het is gewoon niet duidelijk. Het is voor meerdere interpretaties vatbaar.

God noch Jezus zijn hier aan het woord. Het hele stuk bestaat uit de woorden van de schrijver van Openbaringen, die zegt Johannes te heten.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 557
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je gewoon leest wat er staat is het helemaal niet complex en dan hoef je ook niet zoveel te (laten) interpreteren. Het wordt pas complex als het niet overeenkomt met de leer die je aanhangt. Dan m

Als je tegen een beetje zowel poëtische als theologisch doorwrochte tekst kan, dan kun je allereerst de Geloofsbelijdenis van Athanasius regel voor regel doorlezen. Deze geeft precies weer wat wij gel

Als je de hele context leest zie je dat Jezus niet ontkent God te zijn op de wijze waarop de joden dat hadden opgevat. Je ziet dat Jezus alleen maar een contrast gebruikt door een psalm te citere

Posted Images

37 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 

God noch Jezus zijn hier aan het woord. Het hele stuk bestaat uit de woorden van de schrijver van Openbaringen, die zegt Johannes te heten

Laten we het stukje “ wie er spreekt” dan even achterwege.

De centrale vraag was meer “ wie is er in openbaringen 22 volgen Johannes de “ Alpha en Omega”?

Wat is jouw visie hierop?

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dannyr:

Laten we het stukje “ wie er spreekt” dan even achterwege.

De centrale vraag was meer “ wie is er in openbaringen 22 volgen Johannes de “ Alpha en Omega”?

Wat is jouw visie hierop?

Daar kan ik geen antwoord op geven zonder het te hebben over wie er spreekt. Belangrijk is namelijk om je voortdurend te beseffen dat  de schrijver van Openbaringen dit in een droom zegt te hebben gezien.  Zowel de uitspraak als de persoon die het uitspreekt komen dus voort uit het brein van de schrijver. Die schrijver legt de woorden in de mond van Jezus.

Dat wil niet zeggen dat Jezus dit heeft gezegd,  dit wil alleen maar zeggen dat de schrijver droomde dat Jezus dit zei.

Maar pak je het begin van Openbaringen er bij en leg je dat er naast, dan wordt het een volstrekte wanboel en kunnen 3 personen die hebben gezegd,  God, Jezus en een engel. En dat is mijn visie:Openbaringen is een volstrekte wanboel. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Daar kan ik geen antwoord op geven zonder het te hebben over wie er spreekt. Belangrijk is namelijk om je voortdurend te beseffen dat  de schrijver van Openbaringen dit in een droom zegt te hebben gezien.  Zowel de uitspraak als de persoon die het uitspreekt komen dus voort uit het brein van de schrijver. Die schrijver legt de woorden in de mond van Jezus.

Dat wil niet zeggen dat Jezus dit heeft gezegd,  dit wil alleen maar zeggen dat de schrijver droomde dat Jezus dit zei.

Maar pak je het begin van Openbaringen er bij en leg je dat er naast, dan wordt het een volstrekte wanboel en kunnen 3 personen die hebben gezegd,  God, Jezus en een engel. En dat is mijn visie:Openbaringen is een volstrekte wanboel. 

Helder zoals jij het opvat.

Ik geloof zelf dat heel de bijbel geïnspireerd is door God en dat Hij op diverse manieren door diverse mensen  en tijden heen Zijn boodschap overbracht.

Zo lees ik de openbaringen van Johannes ook.

Dat is mijn uitgangspunt als een gelovige. Maar snap dat jij daar wellicht anders tegenaan kijkt.

Maar het maakt in ieder geval duidelijk waar onze startpunten liggen als we oa een boek als openbaringen lezen en we wellicht daarom anders naar dit bijbelboek kijken.

Dank voor je toelichting. Begrijp vanuit jouw perspectief dat het verwarrend kan zijn dit bijbelboek met name wie er spreekt ed.

Voor mij lees ik het als Jezus die Zich openbaart aan Johannes en Johannes beschrijft dat hier. Zo lees ik dat. Voor jou zal dat anders in elkaar steken vermoed ik.

Althans als ik je goed begrepen heb , corrigeer me als dat niet zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dannyr:

Helder zoals jij het opvat.

Ik geloof zelf dat heel de bijbel geïnspireerd is door God en dat Hij op diverse manieren door diverse mensen  en tijden heen Zijn boodschap overbracht.

Zo lees ik de openbaringen van Johannes ook.

Dat is mijn uitgangspunt als een gelovige. Maar snap dat jij daar wellicht anders tegenaan kijkt.

Maar het maakt in ieder geval duidelijk waar onze startpunten liggen als we oa een boek als openbaringen lezen en we wellicht daarom anders naar dit bijbelboek kijken.

Dank voor je toelichting. Begrijp vanuit jouw perspectief dat het verwarrend kan zijn dit bijbelboek met name wie er spreekt ed.

Voor mij lees ik het als Jezus die Zich openbaart aan Johannes en Johannes beschrijft dat hier. Zo lees ik dat. Voor jou zal dat anders in elkaar steken vermoed ik.

Althans als ik je goed begrepen heb , corrigeer me als dat niet zo is.

Het staat je uiteraard vrij om het zo te lezen.  Maar dan negeer je dus de allereerste zinnen en uitleg van het boek waarvan jij denkt dat het Gods boodschap is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben het hier wederom eens met @Dannyr. Er staat “Ik Jezus stuur mijn engel om deze dingen bekend te maken”. Dan moet je anders dus zeggen Jezus stuurt zijn engel om deze dingen te zeggen en de engel zegt het, maar de enige Schepper en Maker zegt dan opeens één zinnetje? Ook nog dit terwijl de Schepper nergens spreekt (schrijfstijl) zoals in het OT?

Maar ik weet waarom. Er is moeite als Jezus zegt alfa en omega te zijn omdat de Maker in het Ot zegt ik ben alfa en omega en er is geen één buiten mij. De makkelijkste oplossingen om dit theologisch te verklaren zijn enerzijds te zeggen dat Jezus hier de Maker zelf is, anderzijds door te zeggen dat in het NT de Schepper dit zegt. Ik zeg erbij dat ik het met beide stellingen niet eens ben. Toch is het WTG logisch hier: mits alleen als de Schepper dit zegt door de mond van Jezus, welke door de mond van de engel. Net zo goed als de Schepper dit zei door de hand van Jesaja. (Maar helaas is dit niet de uitleg)

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei leren_schoen:

Maar ik weet waarom. Er is moeite als Jezus zegt alfa en omega te zijn omdat de Maker in het Ot zegt ik ben alfa en omega en er is geen één buiten mij. De makkelijkste oplossingen om dit theologisch te verklaren zijn enerzijds te zeggen dat Jezus hier de Maker zelf is, anderzijds door te zeggen dat in het NT de Schepper dit zegt. Ik zeg erbij dat ik het met beide stellingen niet eens ben.

Geen van beide oplossing zijn correct. De oplossing staat gewoon in Openbaring zelf: De schrijver, die zegt Johannes te heten, zegt dat hij dit alles heeft gezien terwijl hij 'in vervoering' was. Een algemeen bekend kenmerk van in vervoering zijn, is dat je dingen niet meer objectief ziet. 

2 minuten geleden zei sjako:

Dat is het nu juist. Het is een complex hoofdstuk met veel personen. Lastig om vast te stellen wie wat zegt. Het hangt van de interpretatie af.

Wat ik dan zo vreemd vind, is dat er gelovigen zijn dat gaan invullen, terwijl er duidelijk staat dat je dit niet moet doen omdat je anders getroffen zult worden door plagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei leren_schoen:

Maar ik weet waarom. Er is moeite als Jezus zegt alfa en omega te zijn omdat de Maker in het Ot zegt ik ben alfa en omega en er is geen één buiten mij. De makkelijkste oplossingen om dit theologisch te verklaren zijn enerzijds te zeggen dat Jezus hier de Maker zelf is, anderzijds door te zeggen dat in het NT de Schepper dit zegt. Ik zeg erbij dat ik het met beide stellingen niet eens ben.

Maar jij ziet wel het ‘probleem’. Theologisch gezien moet het God, de Vader dus, wel zijn die zegt de Alpha en de Omega te zijn. Daarna vervolgt de tentstok weer met Jezus. Daarom staat er ook ‘ik Jezus....’ Als Jezus continue aan het woord was dan was dit een beetje overbodig denk ik dan.

4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Geen van beide oplossing zijn correct. De oplossing staat gewoon in Openbaring zelf: De schrijver, die zegt Johannes te heten, zegt dat hij dit alles heeft gezien terwijl hij 'in vervoering' was. Een algemeen bekend kenmerk van in vervoering zijn, is dat je dingen niet meer objectief ziet. 

Hij was onder inspiratie. Ik ben er van overtuigd dat wat er staat gewoon klopt. Maar in desbetreffende hoofdstuk is Johannes, de engel, God en Jezus aan het woord. En allemaal door elkaar. Dat maakt het lastig.

5 uur geleden zei Dannyr:

Voor mij lees ik het als Jezus die Zich openbaart aan Johannes en Johannes beschrijft dat hier. Zo lees ik dat. Voor jou zal dat anders in elkaar steken vermoed ik.

Ja, maar jij bent een trinitariër en je leest dat met die bril. Ik ben unitariër en lees het met die bril. Onze theologische beelden verschillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Hij was onder inspiratie. Ik ben er van overtuigd dat wat er staat gewoon klopt. Maar in desbetreffende hoofdstuk is Johannes, de engel, God en Jezus aan het woord. En allemaal door elkaar. Dat maakt het lastig.

Dat is dus de eigen invulling waar ik het over had. 
 

11 minuten geleden zei Dat beloof ik:
13 minuten geleden zei sjako:

Dat is het nu juist. Het is een complex hoofdstuk met veel personen. Lastig om vast te stellen wie wat zegt. Het hangt van de interpretatie af.

Wat ik dan zo vreemd vind, is dat er gelovigen zijn dat gaan invullen, terwijl er duidelijk staat dat je dit niet moet doen omdat je anders getroffen zult worden door plagen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Geen van beide oplossing zijn correct. De oplossing staat gewoon in Openbaring zelf: De schrijver, die zegt Johannes te heten, zegt dat hij dit alles heeft gezien terwijl hij 'in vervoering' was. Een algemeen bekend kenmerk van in vervoering zijn, is dat je dingen niet meer objectief ziet. 

Corporeel heb je gelijk, ja. Maar theologisch lost het niks op want het probleem van uitleg bestaat dan nog steeds. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Ja, maar jij bent een trinitariër en je leest dat met die bril. Ik ben unitariër en lees het met die bril. Onze theologische beelden verschillen.

Ook dat is de eigen invulling die volgens Openbaring zelf volstrekt ontoelaatbaar is.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Dat is dus de eigen invulling waar ik het over had. 

Dat is geen eigen invulling het is een interpretatie met andere teksten in gedachten. Dat Jezus aan het woord is, is ook een eigen invulling. Als je er een hoorspel van zou maken, zou het duidelijker zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei leren_schoen:
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Geen van beide oplossing zijn correct. De oplossing staat gewoon in Openbaring zelf: De schrijver, die zegt Johannes te heten, zegt dat hij dit alles heeft gezien terwijl hij 'in vervoering' was. Een algemeen bekend kenmerk van in vervoering zijn, is dat je dingen niet meer objectief ziet. 

Corporeel heb je gelijk, ja. Maar theologisch lost het niks op want het probleem van uitleg bestaat dan nog steeds. 

Als je met 'corporeel' bedoelt:  'op basis van de tekst', want ik kan anders het gebruik van het woord corporeel in deze niet plaatsen.

3 minuten geleden zei sjako:
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is dus de eigen invulling waar ik het over had. 

Dat is geen eigen invulling het is een interpretatie met andere teksten in gedachten. Dat Jezus aan het woord is, is ook een eigen invulling. Als je er een hoorspel van zou maken, zou het duidelijker zijn.

Dus de tekst van Openbaringen aanvullen met iets dat niet in Openbaringen staat.
 

Citaat

Openbaring 22:18 Want ik getuig aan ieder die de woorden van de profetie van dit boek hoort: Als iemand iets aan deze dingen toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek geschreven zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als je met 'corporeel' bedoelt:  'op basis van de tekst', want ik kan anders het gebruik van het woord corporeel in deze niet plaatsen.

Als in zonder geloof in acht te nemen. ‘Het was maar een droom’ of hij was in verwarring en kon het niet meer objectief zien. Corporeel dus, puur lichamelijk of vleselijk gezien. Nu twijfel ik ook aan me woordkeuze.. 

34 minuten geleden zei sjako:

Maar jij ziet wel het ‘probleem’. Theologisch gezien moet het God, de Vader dus, wel zijn die zegt de Alpha en de Omega te zijn. Daarna vervolgt de tentstok weer met Jezus. Daarom staat er ook ‘ik Jezus....’ Als Jezus continue aan het woord was dan was dit een beetje overbodig denk ik dan.

Als Jezus aan de rechterhand van de Schepper zou zitten, hoger geplaatst dan de engelen is weet ik niet of het per se problematisch moet zijn. Mijn eigen uitlegging staat in dat bericht. Dan moet een unitariër of trinitariër me uitleggen waar hij theologisch een probleem met me heeft. @sjako, @Thinkfree of @Dannyr 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik zei de Maker door de mond van Jezus door de mond van de Engel als commentaar op Openbaring 22:13. 

Jezus is de Maker Hebreeën 1 

1 God, voortijds veelmaal en op velerlei wijze, tot de vaderen gesproken hebbende door de profeten, heeft in deze laatste dagen tot ons gesproken door den Zoon;

Dit zegt God de Vader over zijn eigen zoon.

8 Maar tot den Zoon zegt Hij: Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid; de schepter Uws koninkrijks is een rechte schepter.

zij zijn één

In openbaringen worden zij beiden in één adem genoemd, God spreekt in één adem wat de zoon zegt en wil, wil de Vader ook enz..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 22 kwam hier aan de orde en met name vers 13, heb niet de intentie om hier het verlossende woord te spreken van wie er nu wel aan het woord is, maar ik probeer uit de kluwen te komen

 

Openbaring 22 
01 En hij (hij is volgens mij een van de 7 engelen van de 7 schalen uit voorgaand hoofdstuk , die sprak rechtstreeks tegen Johannes, daarna worden er enkel taferelen weergegeven)   

toonde mij een rivier van water des levens, helder als kristal, die vanuit de troon van God en van het Lam stroomde 02 over het midden van haar brede straat. En aan deze en aan gene zijde van de rivier [stonden] bomen des levens, die twaalf vruchtoogsten voortbrengen, elke maand hun vruchten opleverend. En de bladeren van de bomen [waren] tot genezing van de natiën. 03 En er zal geen enkele vervloeking meer zijn. Maar de troon van God en van het Lam zal in [de stad] zijn, en zijn slaven zullen heilige dienst voor hem verrichten; 04 en zij zullen zijn aangezicht zien, en zijn naam zal op hun voorhoofd zijn. 05 Ook zal er geen nacht meer zijn, en zij hebben geen lamplicht nodig, noch [hebben zij] zonlicht, want Jehovah God zal hen verlichten, en zij zullen als koningen regeren tot in alle eeuwigheid. 06 En hij zei tot mij: „Deze woorden zijn getrouw en waarachtig; ja, Jehovah, de God van de geïnspireerde uitingen van de profeten, heeft zijn engel uitgezonden om aan zijn slaven de dingen te tonen die binnenkort gebeuren moeten. 07 En zie! ik kom vlug. Gelukkig is een ieder die de woorden van de profetie van deze boekrol onderhoudt.” 

 

08 Nu dan, ik, Johannes, was het die deze dingen hoorde en zag. En toen ik gehoord en gezien had, viel ik neer om te aanbidden voor de voeten van de engel die mij deze dingen had getoond.  (engel dus van de 7 schalen)

 

09 Maar hij zegt tot mij: „Pas op! Doe dat niet! Ik ben slechts een medeslaaf van u en van uw broeders die profeten zijn en van hen die de woorden van deze boekrol onderhouden. Aanbid God.” 10 Ook zegt hij tot mij: „Verzegel de woorden van de profetie van deze boekrol niet, want de bestemde tijd is nabij. 11 Wie onrechtvaardigheid doet, doe nog verder onrechtvaardigheid; en de vuile worde nog verder vuilgemaakt; maar laat de rechtvaardige nog verder rechtvaardigheid doen, en laat de heilige nog verder geheiligd worden. 

 

Nu wordt het lastig, want wie is er verder aan het woord vanaf vers 12, het kan zijn dat de engel in commissie sprak en nu Jezus aan het woord laat, Jezus spreekt in ieder geval over een begin het moet hem zijn volgens mij

12 ’Zie! Ik kom vlug, en het loon dat ik geef, heb ik bij mij, om een ieder te vergelden naar zijn werk. 13 Ik ben de Alfa en de Omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde. 14 Gelukkig zijn zij die hun lange gewaden wassen, opdat hun het recht wordt verleend om naar de bomen des levens [te gaan] en zij ingang in de stad mogen verkrijgen door haar poorten. 15 Buiten zijn de honden en zij die spiritisme beoefenen en de hoereerders en de moordenaars en de afgodendienaars en een ieder die op de leugen gesteld is en ze beoefent.’ 16 ’Ik, Jezus, heb mijn engel gezonden om aan U getuigenis van deze dingen af te leggen voor de gemeenten. Ik ben de wortel en de nakomeling van David, en de heldere morgenster.’” 17 En de geest en de bruid blijven zeggen: „Kom!” En laat een ieder die het hoort, zeggen: „Kom!” En een ieder die dorst heeft, kome; een ieder die wil, neme het water des levens om niet. 18 „Ik leg getuigenis af aan een ieder die de woorden van de profetie van deze boekrol hoort: Indien iemand een toevoeging aan deze dingen maakt, zal God hem de plagen toevoegen die in deze boekrol beschreven zijn; 19 en indien iemand iets afneemt van de woorden van de boekrol van deze profetie, zal God zijn deel afnemen van de bomen des levens en van de heilige stad, dingen die in deze boekrol beschreven zijn. 20 Hij die getuigenis van deze dingen aflegt, zegt: ’Ja, ik kom vlug.’” „Amen! Kom, Heer Jezus.” 21 [Moge] de onverdiende goedheid van de Heer Jezus Christus met de heiligen [zijn].

Als iemand een betere uitleg heeft, lees ik dat graag
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openb2:8

En schrijf aan de engel van de gemeente in Smyrna: Dit zegt de Eerste en de Laatste, Die dood is geweest en weer levend is geworden.


Hier betreft het 1 zin waarin degene die de Eerste en de Laatste wordt genoemd tevens wordt aangeduid als degene die dood is geweest en weer levend is geworden.

Dit gaat toch echt over Jezus , en hier is echt geen overgang tussen 2 personen te lezen.
 

Als je begrijpend leest gaat dat over 1 en dezelfde persoon die zowel eerste als laatste genoemd wordt als degene die dood was en levend is geworden. Taaltechnisch is daar echt niks anders van te maken.

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus is de Maker (De Vader)

Dit valt onder de eerste stelling. Dit is ook geen triniteitsleer meer = Jezus is niet de Maker maar één met Hem.

Deze vers is wat ik zei:

44 minuten geleden zei Thinkfree:

1 God, voortijds veelmaal en op velerlei wijze, tot de vaderen gesproken hebbende door de profeten, heeft in deze laatste dagen tot ons gesproken door den Zoon;

44 minuten geleden zei Thinkfree:

zij zijn één

Jezus zegt dat hij één is met de Maker (Genesis 1:2) en Zijn wil doet. Maar wie is de Maker? De Maker in Genesis 1:2 of Jezus?

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei leren_schoen:

Jezus zegt dat hij één is met de Maker (Genesis 1:2) en Zijn wil doet. Maar wie is de Maker? Genesis 1:2 of Jezus?

God is de maker, die zich geopenbaard heeft in het vlees.

Als hij zegt dat hij één is met de Vader spreekt hij naar zijn goddelijke natuur.

Als hij zegt dat hij zijn wil doet spreekt hij naar zijn menselijke natuur, daarom kwam hij in het vlees.

22 minuten geleden zei leren_schoen:
50 minuten geleden zei Thinkfree:

Jezus is de Maker (De Vader)

Dit valt onder de eerste stelling. Dit is ook geen triniteitsleer meer = Jezus is niet de Maker maar één met Hem.

Deze vers is wat ik zei:

Het is trouwens niet toegestaan om te schrijven in een citaat van mij (de vader) heb jij er bij geschreven, niet echt eerlijk van je.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Thinkfree:

God is de maker, die zich geopenbaard heeft in het vlees.

Als hij zegt dat hij één is met de Vader spreekt hij naar zijn goddelijke natuur.

Als hij zegt dat hij zijn wil doet spreekt hij naar zijn menselijke natuur, daarom kwam hij in het vlees.

Je gaat m.i. de mist in als je zegt Jezus is de Maker (Genesis 1:2) Als conclusie op mijn commentaar er staat “De Vader(Genesis 1:2) is groter dan ik(Jezus) ben”. Dan zal je mijn commentaar deze pagina nog een keer moeten lezen = De Maker door de mond van Jezus door de mond van de Engel. Doet niks achterwege van Jezus die één is met de Maker, hoger dan de engelen of basis triniteitsleer = Jezus is niet de Maker maar is één met de Maker/komt van de Maker/gaat terug naar de Maker.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei leren_schoen:

Je gaat m.i. de mist in als je zegt Jezus is de Maker (Genesis 1:2) Als conclusie op mijn commentaar er staat “De Vader(Genesis 1:2) is groter dan ik(Jezus) ben”. Dan zal je mijn commentaar deze pagina nog een keer moeten lezen.

Hier spreekt hij wederom maar zijn menselijke natuur.

Fillepenzen 2

6 Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn;

7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden;

8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid