Spring naar bijdragen

Jezus is God.


Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei sjako:

Niemand, maar ook werkelijk niemand is zonder zonde en we verdienen dan ook eigenlijk de dood volgens die Wet.

Misselijkmakend. Dat mensen zo ver kunnen zinken dat ze zulke onzin uitkramen.
Durf je dat ook te gaan vertellen aan moeders die zo weinig hebben dat hun baby binnen enkele weken na de geboorte komt te overlijden?
Kun je zo'n moeder recht in haar ogen aan kijken, en zeggen dat haar baby niet zonder zonde was en de dood heeft verdiend? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 557
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je gewoon leest wat er staat is het helemaal niet complex en dan hoef je ook niet zoveel te (laten) interpreteren. Het wordt pas complex als het niet overeenkomt met de leer die je aanhangt. Dan m

Als je tegen een beetje zowel poëtische als theologisch doorwrochte tekst kan, dan kun je allereerst de Geloofsbelijdenis van Athanasius regel voor regel doorlezen. Deze geeft precies weer wat wij gel

Als je de hele context leest zie je dat Jezus niet ontkent God te zijn op de wijze waarop de joden dat hadden opgevat. Je ziet dat Jezus alleen maar een contrast gebruikt door een psalm te citere

Posted Images

12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Misselijkmakend. Dat mensen zo ver kunnen zinken dat ze zulke onzin uitkramen.
Durf je dat ook te gaan vertellen aan moeders die zo weinig hebben dat hun baby binnen enkele weken na de geboorte komt te overlijden?
Kun je zo'n moeder recht in haar ogen aan kijken, en zeggen dat haar baby niet zonder zonde was en de dood heeft verdiend? 

 

Die moeder heeft een verantwoording t.b.v van haar baby mocht deze baby verloren gaan zal die baby haar of zijn moeder aanklagen waarom ze Jezus niet heeft gezocht.

Dit is een nuance, God is de uiteindelijke rechter die recht doet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Thinkfree:

Die moeder heeft een verantwoording t.b.v van haar baby mocht deze baby verloren gaan zal die baby haar of zijn moeder aanklagen waarom ze Jezus niet heeft gezocht.

Dit is een nuance, God is de uiteindelijke rechter die recht doet.

 

Uit wat voor verzen haal je deze conclusies?

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Thinkfree:

Die moeder heeft een verantwoording t.b.v van haar baby mocht deze baby verloren gaan zal die baby haar of zijn moeder aanklagen waarom ze Jezus niet heeft gezocht.

Dit is een nuance, God is de uiteindelijke rechter die recht doet.

 

Ik doelde in het geheel niet op de moeder, maar op de baby. die doet niets kwaads en @sjako hier beweert dat zo'n babytje zondig is en de dood verdient. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik doelde in het geheel niet op de moeder, maar op de baby. die doet niets kwaads en @sjako hier beweert dat zo'n babytje zondig is en de dood verdient. 

Dan heeft hij wel een punt als je psalmen 51:  leest.

7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.

1 uur geleden zei leren_schoen:

Uit wat voor verzen haal je deze conclusies?

Dat is geen conclusie maar een nuance op Dbi zijn reactie want wat Sjako zegt staat wel in psalmen 51:

Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.

Erfzonde

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:
26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik doelde in het geheel niet op de moeder, maar op de baby. die doet niets kwaads en @sjako hier beweert dat zo'n babytje zondig is en de dood verdient. 

Dan heeft hij wel een punt als je psalmen 51:  leest.

7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.

Psalm 51 was, volgens de kop, een psalm dat David schreef nadat hij met Batseba , tsja, je weet wel.
Dei had dus alle gelijk als hij zichzelf als minkukel wilde weg zetten. Daar kunnen sommige mensen hier nog wat van leren.
Dat gaat niet over een paar weken oude babytjes die de hongerdood sterven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik doelde in het geheel niet op de moeder, maar op de baby. die doet niets kwaads en @sjako hier beweert dat zo'n babytje zondig is en de dood verdient. 

Dit is gewoon volgens de Mozaïsche wet. De ziel die zondigt zal sterven. Maar het mooie is nu juist dat dit nu niet meer zo is. Alleen dankzij het zoenoffer van Christus. Iedereen gaat dood, ook dat babytje. Alleen bij aanname van Christus kunnen we leven. De zonde is opgeheven. Er is nu hoop voor dat babytje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Psalm 51 was, volgens de kop, een psalm dat David schreef nadat hij met Batseba , tsja, je weet wel.
Dei had dus alle gelijk als hij zichzelf als minkukel wilde weg zetten. Daar kunnen sommige mensen hier nog wat van leren.
Dat gaat niet over een paar weken oude babytjes die de hongerdood sterven. 

Er staan in de bijbel verhalen van baby's of kinderen die naar de hemel gaan, maar wie ben ik om te zeggen dat alle kinderen en baby's naar de hemel gaan? Dat zou kindermoord rechtvaardigen, ik denk dat men dat beter aan God over kan laten want waar de bijbel niet duidelijk over is moeten wij geen oordeel vellen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Dat lijkt me sterk, want de hoop is de opstanding op deze aarde. Maar daar gaat het nu niet om.

2 Samuel 12

22 En hij zeide: Als het kind nog leefde, heb ik gevast en geweend; want ik zeide: Wie weet, de HEERE zou mij mogen genadig zijn, dat het kind levend bleve.

23 Maar nu is het dood, waarom zou ik nu vasten? Zal ik hem nog kunnen wederhalen? Ik zal wel tot hem gaan, maar hij zal tot mij niet wederkomen.

Davids kind 

David zegt hier dat hij wel naar zijn kind kan gaan maar zijn kind niet naar hem kon komen waar ging David heen na zijn dood?

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Thinkfree:

Dan heeft hij wel een punt als je psalmen 51:  leest.

7 Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.

Dat is geen conclusie maar een nuance op Dbi zijn reactie want wat Sjako zegt staat wel in psalmen 51:

Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.

Erfzonde

Ik bedoel hoe kom je erbij dat baby’s de moeders gaan aanklagen?  Dat zijn dingen waarvan ik dan denk waarom moet je zoiets zeggen?

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik doelde in het geheel niet op de moeder, maar op de baby. die doet niets kwaads en @sjako hier beweert dat zo'n babytje zondig is en de dood verdient. 

Dit is gewoon volgens de Mozaïsche wet. De ziel die zondigt zal sterven. Maar het mooie is nu juist dat dit nu niet meer zo is. Alleen dankzij het zoenoffer van Christus. Iedereen gaat dood, ook dat babytje. Alleen bij aanname van Christus kunnen we leven. De zonde is opgeheven. Er is nu hoop voor dat babytje.

Daar had ik het niet over.

Dit wel:

3 uur geleden zei sjako:

Niemand, maar ook werkelijk niemand is zonder zonde en we verdienen dan ook eigenlijk de dood volgens die Wet.

 

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Durf je dat ook te gaan vertellen aan moeders die zo weinig hebben dat hun baby binnen enkele weken na de geboorte komt te overlijden?
Kun je zo'n moeder recht in haar ogen aan kijken, en zeggen dat haar baby niet zonder zonde was en de dood heeft verdiend? 

En dit was mijn vraag, waar je geen antwoord op geeft. Zou je dat aub wel kunnen doen ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei sjako:

Dit is gewoon volgens de Mozaïsche wet. De ziel die zondigt zal sterven. Maar het mooie is nu juist dat dit nu niet meer zo is. Alleen dankzij het zoenoffer van Christus. Iedereen gaat dood, ook dat babytje. Alleen bij aanname van Christus kunnen we leven. De zonde is opgeheven. Er is nu hoop voor dat babytje.

Het is één van de grootste daden die je kan doen in de thora om 1) een leven te redden ongeacht wat het religie is 2) om arme te voeden 3) goed te zijn voor weduwe, vreemdelingen 4) goed te zijn voor wezen

De goede daden die een mens kan doen is zeer beperkt vergeleken met de slechte daden. Onder de slechte daden is onze tong en woorden de grootste boosdoener.

Als je dan zegt dat iedereen de dood verdient gaat het de hele lage kant op. De wet zegt juist levens te redden. Als je jezelf gaat vergelijken en jezelf gaat meten bij Hemzelf, dan ja omdat je vergeleken met Hem in zonde geboren e.d. Maar dat is een andere context. Zeg dat tegen iemand die denkt van zichzelf dat die perfect is of zelf gelijk is aan de Schepper. Niet tegen moeders die hun kinderen hebben verloren.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei leren_schoen:

Ik geef het als voorbeeld dat de Schepper goed en kwaad creëert. De opeenvolgende vervloeking en consequenties van de Schepper na het nemen van de kennis, is ook weer een voorbeeld waar de Schepper kwaad schept. 

Ja, maar dat was als straf na de zondeval.

10 uur geleden zei Thinkfree:

Maar nu is het dood, waarom zou ik nu vasten? Zal ik hem nog kunnen wederhalen? Ik zal wel tot hem gaan, maar hij zal tot mij niet wederkomen.

Het kind was in sjeool, het gemeenschappelijk graf der mensheid. David kon wel naar Sjeool toe, maar dan was hij ook dood geweest. David is nooit in de hemel geweest. Ook hij ging naar Sjeool. Daar wacht hij op een opstanding. Handelingen 2:34

God heeft deze Jezus opgewekt, en daar zijn wij allemaal getuigen van.  33 Hij is verhoogd tot Gods rechterhand en heeft de beloofde heilige geest van de Vader ontvangen. Daarom heeft hij uitgestort wat jullie zien en horen.  34 David is weliswaar niet naar de hemel opgestegen, maar toch zegt hij: “Jehovah heeft tegen mijn Heer gezegd: ‘Ga aan mijn rechterhand zitten  35 totdat ik je vijanden aan je voeten leg als een voetenbank.’”

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei leren_schoen:

Als je dan zegt dat iedereen de dood verdient gaat het de hele lage kant op.

Ken je iemand die ouder is geworden dan zeg maar 120 jaar? Iedereen gaat dood. Dit als gevolg van de zondeval van Adam en Eva. Romeinen 5:12 zegt het als volgt:

Dus door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo heeft de dood zich tot alle mensen uitgebreid omdat ze allemaal hebben gezondigd.  13 Want er was al zonde in de wereld voordat de wet er was, maar zonde wordt niemand aangerekend als er geen wet is.  14 Toch heeft de dood vanaf Adam tot Mozes als koning geregeerd, zelfs over hen die niet hadden gezondigd met eenzelfde overtreding als Adam, die overeenkomst vertoont met hem die zou komen.

Hier wordt duidelijk de erfzonde uitgelegd.

10 uur geleden zei leren_schoen:

Niet tegen moeders die hun kinderen hebben verloren.

Tegen die moeders zeg ik dat er verlossing mogelijk is en dat de kinderen weer een opstanding kunnen krijgen. Het is de bittere waarheid als gevolg van Adams opstand tegen God.

10 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dit was mijn vraag, waar je geen antwoord op geeft. Zou je dat aub wel kunnen doen ? 

Zie hierboven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Tegen die moeders zeg ik dat er verlossing mogelijk is en dat de kinderen weer een opstanding kunnen krijgen. Het is de bittere waarheid als gevolg van Adams opstand tegen God.

 

2 uur geleden zei sjako:

Ken je iemand die ouder is geworden dan zeg maar 120 jaar? Iedereen gaat dood. Dit als gevolg van de zondeval van Adam en Eva. Romeinen 5:12 zegt het als volgt:

Dit is ook niet de insteek. Je gaat het nu overal over adam’s val hebben maar het gaat om in het gegeven voorbeeld van een rouwproces niet om diegene op dat moment te vertellen over adam’s val. Dat kan je beter plaatsen in een ander gesprek op een ander tijdstip. Tenzij Wtg Romeinen 5 citeert tijdens een begrafenis? In dat geval ik ga niet oordelen als wtg dit doen in hun traditie maar lijkt me sterk. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Dannyr:

Ik gok meer dat Sjako bedoeld, dat door de zondeval de dood, ik noem dat de adamitische dood zijn intrede deed over de gehele mensheid.

 

Ik wil het alleen oplossen want het klopt niet wat er gezegd wordt over de tenach. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei leren_schoen:

Het staat het in de wet dat “kinderen het goed en kwaad nog niet kennen.” Daarom tekende ze de baby’tjes misschien met vleugeltjes.

Maar daarom bezitten ze het wel. Adam en Eva zouden eeuwig leven als ze niet gezondigd hadden. Hun kinderen ook. Totdat de aarde gevuld was. Maar nu hebben ze wel gezondigd en zijn ze hun eeuwige leven kwijtgeraakt. Ze kunnen niet doorgeven wat ze niet hebben. Dus gaven ze ook de dood door aan hun kinderen. 

39 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik wil het alleen oplossen want het klopt niet wat er gezegd wordt over de tenach. 

Het klopt wel. Waarom is er anders een Messias en verlossing nodig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Het klopt wel. Waarom is er anders een Messias en verlossing nodig?

Het maakte de Schepper nogal boos dat Israël om een koning vroeg en Hij heeft er een vloek over uitgesproken.

10 minuten geleden zei sjako:

Maar daarom bezitten ze het wel. Adam en Eva zouden eeuwig leven als ze niet gezondigd hadden. Hun kinderen ook. Totdat de aarde gevuld was. Maar nu hebben ze wel gezondigd en zijn ze hun eeuwige leven kwijtgeraakt. Ze kunnen niet doorgeven wat ze niet hebben. Dus gaven ze ook de dood door aan hun kinderen. 

In de wet staat dat kinderen geen concept van goed en kwaad hebben tot op een bepaalde leeftijd. In het judaisme is dit 13. Daarvoor tot ze de kennis hebben zijn ze dus onschuldig en als ze daarvoor sterven zijn ze onschuldig gestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei leren_schoen:

Het maakte de Schepper nogal boos dat Israël om een koning vroeg en Hij heeft er een vloek over uitgesproken.

Lijkt op een antwoord op een andere vraag.

2 minuten geleden zei leren_schoen:

In de wet staat dat kinderen geen concept van goed en kwaad hebben tot op een bepaalde leeftijd. In het judaisme is dit 13. Daarvoor tot ze de kennis hebben zijn ze dus onschuldig en als ze daarvoor sterven zijn ze onschuldig gestorven.

Maar de dood op zich is toch een straf? Het probleem is dat de dood niet meer als een straf wordt gezien. Een erfenis van de eerste mens die ongehoorzaam was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei sjako:

Lijkt op een antwoord op een andere vraag.

Heidenen hebben koningen. Maar het is eigenlijk verboden voor een Israëliet een koning te hebben in de Thora. Daarom dat de Maker een vloek uitsprak over de aanvraag. Het staat onder “niet hetzelfde doen als de omringende naties” en “Ben Ik niet u koning die u verlost heeft van de heidenen?” was pakweg de reactie van de Schepper op de aanvraag van Israël die om een koning vroeg. Pakweg, ik citeer blindelings. En de vloek die Hij uitsprak zal ik dan wel moeten opzoeken.

54 minuten geleden zei sjako:

Maar de dood op zich is toch een straf? Het probleem is dat de dood niet meer als een straf wordt gezien. Een erfenis van de eerste mens die ongehoorzaam was.

Stel dat een moderne Eden vol met kinderen zonder Adam en Eva ooit gezondigd te hebben. En door een ongeluk sterft een kind in Eden. Dan is het toch hetzelfde? Waarom ik naar @Thinkfree zijn uitleg vraag waarom baby’s de ouders aanklagen. Er staat: “het bloed van je broer roept naar Me vanuit de aarde”. En er staat: “wie onschuldig bloed vergiet zal schuldig zijn”. Maar dat is niet zo in het voorbeeld wat @Dat beloof ik geeft (zoals een miskraam) Want hiervan zeggen jullie dan omdat ze niet christelijk zijn is de aanklacht ongeacht de dood van een kind onschuldig was (zoals een miskraam)

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei leren_schoen:

Heidenen hebben koningen. Maar het is eigenlijk verboden voor een Israëliet een koning te hebben in de Thora. Daarom dat de Maker een vloek uitsprak over de aanvraag. Het staat onder “niet hetzelfde doen als de omringende naties” en “Ben Ik niet u koning die u verlost heeft van de heidenen?” was pakweg de reactie van de Schepper op de aanvraag van Israël die om een koning vroeg. Pakweg, ik citeer blindelings. En de vloek die Hij uitsprak zal ik dan wel moeten opzoeken.

Maar een koning is niet perse de Messias en verlosser toch?

3 uur geleden zei leren_schoen:

En door een ongeluk sterft een kind in Eden.

Wn dat kan dus niet. Waarschijnlijk hadden ze ander soort lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid