Spring naar bijdragen

Mededeling 29-12-2020


Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei Trajecto:

Zojuist heb ik een e-mail aan @Rommel gezonden.

Levert dit niets op dan overweeg ik een vervolg voor Credible te starten.

Dan wens ik jou oprecht en welgemeend succes en wijsheid toe. Ook voor jou is het goed als deze last eindelijk van je schouders valt.

Ik hoop maar het beste, want deze (mijn) reactie dateert bijna 24 uur later. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-12-2020 om 19:16 zei Trajecto:

Zojuist heb ik een e-mail aan @Rommel gezonden.

Levert dit niets op dan overweeg ik een vervolg voor Credible te starten.

Op 27-10-2020 gaf je bij de topic "Enthousiaste moderatie (feedback topic)" op pagina 8 het volgende aan: "Ik zal @Rommel een email zenden om hem tot enige spoed te manen. Als dat niet helpt denk ik erover te vertrekken."

Ik vaag me af hoe lang het nog kan duren, dat je op Rommel zijn reactie voordat je echt start met een vervolg voor Credible. Aangezien de geschiedenis van Credible bij een vervolg vervalt, zou ik het wel fijn vinden als er ruim van te voren wordt aangekondigd wanneer een vervolg van Credible van start gaat.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-12-2020 om 19:16 zei Trajecto:

Zojuist heb ik een e-mail aan @Rommel gezonden.

Levert dit niets op dan overweeg ik een vervolg voor Credible te starten.

In de topic "Vreemde subheaders" op pagina 1 het je aangeven: "Bij het beginnen van een nieuw forum hebben we natuurlijk niet als archief de oude post van hier."

In dezelfde topic van "Vreemde subheaders" op pagina 5 suggereert @Dat beloof ik naar @sjako een contradictie, over het opzetten van een nieuw forum, dat dit (het Credible forum) achter blijft (voorbestaan), met de bestaande leden, en er iemand anders zal komen in plaats van Sjako.

Ik ben benieuwd wat we kunnen verwachten m.b.t. een nieuw forum, om wel bij de knoppen te kunnen zodat er volledig gemodereerd kan worden. Blijft bij een vervolg van dit Credible forum het huidige Credible forum met leden voortbestaan, dat het nieuwe forum onder een andere naam verder gaat, of komt ook dit huidige forum daarbij te vervallen?

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik vaag me af hoe lang het nog kan duren, dat je op Rommel zijn reactie voordat je echt start met een vervolg voor Credible. Aangezien de geschiedenis van Credible bij een vervolg vervalt, zou ik het wel fijn vinden als er ruim van te voren wordt aangekondigd wanneer een vervolg van Credible van start gaat.

Je schud een nieuw forum niet zomaar uit je mouw. Daar moet eerst goed over gesproken worden. Credible heeft ook een heleboel ‘meelezers’. Misschien een enquête houden hoe er over gedacht wordt, want dit gaat iedereen aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ricky Tjin ,

Er zit inderdaad wat slordigheid in het zeggen dat als een nieuw forum wordt opgestart we de knoppen terug in handen hebben. @sjako en ik hebben die hier nooit in handen gehad, @JoostG kan wat meer dan wij, maar hij wordt hier nauwelijks nog gezien -- bepaalde dingen kon hij wel verzorgen als ik het hem vroeg; dat is weleens gebeurd.

Iets nieuws starten zonder enige overeenkomst omtrent het huidige forum is natuurlijk geen ordelijk geregelde zaak en dan kan er van alles gebeuren. Aan twee moderators die opstappen hoeft @Rommel geen boodschap te hebben. Hij kan nieuwe benoemen, of hij laat het forum doorlopen zonder dat er een moderator is. Lijkt me geen goede optie, maar ja...

Maar goed, ik ben natuurlijk ook niet zo happig om een vervangend forum te starten als het huidige Credible gewoon on-line blijft. Dat vind ik ook al een slecht vertrekpunt voor een vervangend forum. Het lijkt me wel een goed idee, om zoals @sjako al opmerkt eerst maar eens een enquête te houden om te horen hoe het staat met de belangstelling voor een nieuw vervangend forum als het niet lukt om het hier zodanig te krijgen dat er toegang is tot de zaken die moeten worden bijgewerkt en up-to-date moeten worden gemaakt; een duidelijk kloppend reglement dus en geen dingen die niet waargemaakt kunnen worden.

Bij het huidige forum kunnen moderators aangesteld of eventueel ontslagen worden door @Rommel. Als hij niets doet is het niet mogelijk een nieuwe moderator aan te stellen en ook niet voor een bestaande moderator om ontslag te nemen. Wel kan een moderator natuurlijk simpelweg niets doen en eventueel überhaupt niet meer verschijnen op het forum.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Je schud een nieuw forum niet zomaar uit je mouw. Daar moet eerst goed over gesproken worden. Credible heeft ook een heleboel ‘meelezers’. Misschien een enquête houden hoe er over gedacht wordt, want dit gaat iedereen aan.

Wie gaat de enquête verzorgen en wanneer gaat die enquête van start?

Ik stel voor om de volgende kiesopties te betrekken bij de enquête

Kiesopties #1 voor de enquête ~ De geschiedenis van Credible:

  • Ik acht de geschiedenis van Credible en de accounts van de forummers als waardevol; ik zou het jammer vinden als Credible offline gaat en wordt opgevolgd door een nieuw forum.
  • Het maakt me niet uit of de geschiedenis van Credible komt te vervallen.
  • Ik vind het goed als de geschiedenis van Credible komt te vervallen, wanneer Credible wordt opgevolgd door een nieuw forum. Ik acht een goede moderatie belangrijker dan de geschiedenis van Credible.

Kiesopties #2 voor de enquête ~ Credible behouden of vervangen:

  • Ik ben tevreden met Credible en van mij hoeft er geen nieuw forum als opvolger van Credible.
  • Neutraal; het maakt mij niet uit of het huidige Credible online blijft of dat het offline gaat wanneer Credible wordt opgevolgd door een nieuw forum.
  • Ik ben voorstander van een nieuw forum als opvolger van Credible onder een andere naam, met behoudt van het huidige Credible forum (ik achte de geschiedenis van Credible en de accounts van de forummers ook van waarde).
  • Ik ben voorstander van een geheel nieuw forum in de plaats van het huidige Credible forum, dat het huidige Credible offline gaat en de geschiedenis van Credible vervalt; het nieuwe forum gaat dan verder onder de naam Credible.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals het nu gaat is het ook niet wenselijk. Moderatorrechten zijn niet te veranderen zonder @Rommel. Ik zou ook graag wat hulp hebben. Een moderator kan nooit iedereen tevreden houden, zeker niet als je maar met z’n tweeën bent. Voor mezelf kan ik zeggen dat ik zo goed mogelijk probeer te modereren, maar dat ik mezelf wel eens in de weg zit. Ben ook maar mens en zeker niet volmaakt. Maar ik neem beslissingen van mezelf nooit te licht op. Iemand een ban geven doe ik absoluut niet graag. Het is een laatste middel. Maar als iemand niet meer te handhaven is dan moet het wel voor het welzijn van het forum. 
Door meer collega moderators komt het niet meer allemaal op onze schouders te liggen.

5 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wie gaat de enquête verzorgen en wanneer gaat die enquête van start?

En het hangt er vanaf hoeveel er aan meedoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Zoals het nu gaat is het ook niet wenselijk. Moderatorrechten zijn niet te veranderen zonder @Rommel. Ik zou ook graag wat hulp hebben. Een moderator kan nooit iedereen tevreden houden, zeker niet als je maar met z’n tweeën bent. Voor mezelf kan ik zeggen dat ik zo goed mogelijk probeer te modereren, maar dat ik mezelf wel eens in de weg zit. Ben ook maar mens en zeker niet volmaakt. Maar ik neem beslissingen van mezelf nooit te licht op. Iemand een ban geven doe ik absoluut niet graag. Het is een laatste middel. Maar als iemand niet meer te handhaven is dan moet het wel voor het welzijn van het forum. 
Door meer collega moderators komt het niet meer allemaal op onze schouders te liggen.

Als we nu eens beginnen met, in mijn ogen, de meest praktische oplossing:

Gewoon het forum houden zoals het nu is, maar op crew-niveau goede afspraken maken. Die afspraken zouden kunnen zijn:

  1. Sjako behoudt het praktische moderatorschap;
  2. Hij neemt echter geen ingrijpende beslissingen meer (die gerelateerd zijn aan de 12 artikelen);
  3. Hij overlegt met een team dat gewoon uit max. 3 leden (ik denk zelfs maar 2) bestaat;
  4. De teamleden onderschrijven zonder bedenkingen de 12 artikelen en de verdere doelstellingen;
  5. Dat overleg (3.) kan gewoon binnen de privé-chat plaatsvinden;
  6. Het team en Sjako overleggen tevens over de verwoording van een besluit (10.);
  7. Als consensus (het team + Sjako) bestaat, voert Sjako het besluit uit;
  8. Bij geen consensus praten hij en het team zolang tot die er wel is;
  9. De ban van de twee leden WdG en KK wordt teruggedraaid (uit coulance en omdat het 1 januari is), maar wel met een opmerking/waarschuwing;
  10. De mededeling/waarschuwing wordt eveneens binnen het team besproken;
  11. Ook over de inhoud van het begeleidend schrijven bestaat eveneens consensus. Zo niet dan (8.);
  12. Sjako kan het forum van het bestaan van het team op de hoogte stellen, maar hij hoeft niet te zeggen wie daar deel van uitmaken;

Ondertussen kan Traject zijn traject richting fatsoenlijk overleg met @Rommel verder vervolgen. Het forum kan, inclusief nieuw team gewoon verder functioneren 'as is'.

Een nieuw forum is naar mijn mening gewoon niet praktisch, afgezien van alle juridische aspecten (wat gebeurt met de bestaande database, chats, krijg je niet alsnog gedonder met @Rommel enz.) en de tijd die er mee gemoeid is. Daarnaast ga ik sowieso niet over; er zijn misschien wel meer leden die dan afhaken.

Ik heb dit voorstel even snel neergekalkt; er kunnen nog zaken in staan waar nader overleg nodig is. Maar ik ben met pensioen en heb dus tijd zat.

Jurriën

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei sjako:
46 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wie gaat de enquête verzorgen en wanneer gaat die enquête van start?

En het hangt er vanaf hoeveel er aan meedoen.

Zelf ga ik er vanuit dat degenen die niet meedoen met de enquête, dat die het niet belangrijk vinden om hun stem te laten horen over het voorbestaan of vervangen van het Credible forum; niet meedoen is instemmen met de uitkomst van de stemmers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Zelf ga ik er vanuit dat degenen die niet meedoen met de enquête, dat die het niet belangrijk vinden om hun stem te laten horen over het voorbestaan of vervangen van het Credible forum; niet meedoen is instemmen met de uitkomst van de stemmers.

Als mijn voorstel goedkeuring vindt, is het houden van een enquête geen prioriteit meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Houd alleen wel rekening met strenge privacy-wetgeving als je de data van Credible.nl naar een nieuw forum wil transformeren. Ik heb eens op een forum gezeten waar men de data enkel naar een nieuwe serverprovider wilde transformeren, dus zonder van forum te veranderen. Men moest toen elke individuele user daarvoor via mail toestemming vragen.
Users die niet op tijd toestemden, of die zoals ik de mail niet kregen vanwege inactiviteit, werden gevaporiseerd à la Nineteen-Eighty-Four: hun profiel, account én elke post die zij ooit geplaatst hadden werden er verwijderd. De users bestonden er niet meer. De users hadden er nooit bestaan. Hoogstens blijken users in het verleden soms te refereren aan die niet-bestaande users (en is het te hopen dat zij daarvoor niet in Room 101 terechtkomen... ;)).

Nu weet ik niet of dat forum zelf veel te streng handelde, of dat de Amerikaanse wet waaronder zij viel dit vereiste. En ik weet niet in hoeverre onze eigen AVG dergelijke vaporisaties bij dissidente users vereist, als de data tenminste dan bij een Europees bedrijf wordt geparkeerd.
Maar in elk geval zal bij zo'n transfer, ook als Credible.nl Credible.nl zou blijven, élke user toestemming moeten verlenen of anders minimaal het account verliezen. Een algemene enquête is dan niet voldoende.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites

Vergeet alles wat ik met betrekking tot het forum allemaal heb geschreven.

Vanmiddag is me duidelijk geworden dat ik niet meer bereid ben nog enige energie in het behoud van dit forum te willen steken.

Helaas. Want toen ik in 2013 mij alhier aanmeldde onder het pseudoniem @Veritas Illustrat was het forum nog gezond en monter.

Maar daaraan is een einde gekomen en, in tegenstelling tot waarvan ik eerder overtuigd was, geloof ik niet meer dat dit forum nog te redden is.

Ik verzoek derhalve mijn profiel (en dat van Veritas Illustrat te verwijderen. En als dat niet mogelijk is, mij een vrijwillige ban te gunnen. Want ik acht me niet meer in staat nog één letter op dit forum te schrijven; Het gevoel paarlen voor de zwijnen te gooien wordt me te sterk.

Het ga jullie allen goed.

Kopie: @Trajecto, @Peter79, @Ricky Tjin

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Vergeet alles wat ik met betrekking tot het forum allemaal heb geschreven.

Vanmiddag is me duidelijk geworden dat ik niet meer bereid ben nog enige energie in het behoud van dit forum te willen steken.

Helaas. Want toen ik in 2013 mij alhier aanmeldde onder het pseudoniem @Veritas Illustrat was het forum nog gezond en monter.

Maar daaraan is een einde gekomen en, in tegenstelling tot waarvan ik eerder overtuigd was, geloof ik niet meer dat dit forum nog te redden is.

Ik verzoek derhalve mijn profiel (en dat van Veritas Illustrat te verwijderen. En als dat niet mogelijk is, mij een vrijwillige ban te gunnen. Want ik acht me niet meer in staat nog één letter op dit forum te schrijven; Het gevoel paarlen voor de zwijnen te gooien wordt me te sterk.

Het ga jullie allen goed.

Kopie: @Trajecto, @Peter79, @Ricky Tjin

Je hebt teveel met @TTCgekletst. Daar wordt niemand beter van, zelfs TTC niet. Hou het gewoon bij fijn inhoudelijk praten over God's Woord. Geen bijzaken meer. Loslaten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Vanmiddag is me duidelijk geworden dat ik niet meer bereid ben nog enige energie in het behoud van dit forum te willen steken.

Helaas. Want toen ik in 2013 mij alhier aanmeldde onder het pseudoniem @Veritas Illustrat was het forum nog gezond en monter.

Maar daaraan is een einde gekomen en, in tegenstelling tot waarvan ik eerder overtuigd was, geloof ik niet meer dat dit forum nog te redden is.

Ik verzoek derhalve mijn profiel (en dat van Veritas Illustrat te verwijderen. En als dat niet mogelijk is, mij een vrijwillige ban te gunnen. Want ik acht me niet meer in staat nog één letter op dit forum te schrijven; Het gevoel paarlen voor de zwijnen te gooien wordt me te sterk.

Het ga jullie allen goed.

Nadat @Kaasjeskruid en @WdG dit forum onverwachts noodgedwongen hebben verlaten via een permanente ban, heeft nu ook @Jurriën Sr. dit forum onverwachts verlaten. In een paar dagen tijd heb ik onverwachts van 3 Trinitarische geloofsgenoten afscheid moeten nemen. Naar aanleiding hiervan, wegens het onverwachts afscheid moeten nemen van 3 Trinitarische geloofsgenoten, in samenhang met het feit dat de mogelijkheden voor de moderatie op dit forum beperkt zijn en dat de richtlijnen voor dit forum niet meer 'up to date' zijn, zie ik de toekomst van Credible somber in.

De afgelopen tijd was er duidelijk te zien dat de verschillen tussen Trinitaristen en Unitaristen, wijzen op verdeeldheid binnen het christendom, wat ongetwijfeld ook een rol heeft gespeeld in de achteruitgang van het Credible forum.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Jurriën Sr.:

En als dat niet mogelijk is, mij een vrijwillige ban te gunnen

Als je hier niet wil zijn,  kom dan gewoon niet. Simpel zat. 

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Nadat @Kaasjeskruid en @WdG dit forum onverwachts noodgedwongen hebben verlaten via een permanente ban, heeft nu ook @Jurriën Sr. dit forum onverwachts verlaten. In een paar dagen tijd heb ik onverwachts van 3 Trinitarische geloofsgenoten afscheid moeten nemen.

Ze zijn niet dood hoor. Wat een drama Queen gedrag zeg.  Goedkope @sjako imitatie ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:
12 uur geleden zei Ricky Tjin:

Nadat @Kaasjeskruid en @WdG dit forum onverwachts noodgedwongen hebben verlaten via een permanente ban, heeft nu ook @Jurriën Sr. dit forum onverwachts verlaten. In een paar dagen tijd heb ik onverwachts van 3 Trinitarische geloofsgenoten afscheid moeten nemen.

Ze zijn niet dood hoor. Wat een drama Queen gedrag zeg.  Goedkope @sjako imitatie ?

Je gedraagt volgens m.i. weer typisch als een Drogredenende'Brutale'Intrigant, DBI, met je oordeel over drama Queen gedrag en je suggestie van "Goedkope @sjakoimitatie ?".

Nu je gesuggereerd hebt over "Goedkop @sjako imitatie ?" moet ik zeggen dat er bij jou ook regelmatig intimiderend gedrag herkenbaar is in je manier van discussiëren. De manier hoe jij je in het discussiëren gedraagt beschouw ik niet als uitnodigend voor christenen om deel te nemen aan het Credible forum.

Ik ben er niet op uit om Sjako te intimideren. Ik vond het echter wel bizar dat Sjako zich terugtrok en hij ineens opdook en hij vervolgens @Kaasjeskruid en @WdG meteen een permanente ban gaf zonder ze nog even te waarschuwen. Dat Sjako KK en WdG een ban gegeven heeft is te begrijpen, maar de manier waarop dat gebeurd is, zit mij nog steeds dwars en ik heb het als bizar en teleurstellend ervaren; ik moet het nog wel even verwerken en blijkbaar had ik het nodig nom nog even te ventileren.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Ricky Tjin:

Nadat @Kaasjeskruid en @WdG dit forum onverwachts noodgedwongen hebben verlaten via een permanente ban,

Dat heeft dus niets met geloofszaken of trinitariërs te maken, maar het heeft met onfatsoen naar mede forumleden te maken. En dat niet 1x maar misschien wel honderden keren. Elkaar beledigen, elkaar uitmaken voor de meest smerige dingen en maar richten op negatieve dingen en opruien. Er wordt hier niet met elkaar omgegaan zoals Christenen dat zouden moeten doen. God zal dit niet zegenen en daarom gaat dit forum verloren. 
We willen niet zijn zoals in 2Tim 3

Maar weet dat er in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn.  2 Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw.  3 Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Dat heeft dus niets met geloofszaken of trinitariërs te maken, maar het heeft met onfatsoen naar mede forumleden te maken. En dat niet 1x maar misschien wel honderden keren. Elkaar beledigen, elkaar uitmaken voor de meest smerige dingen en maar richten op negatieve dingen en opruien. Er wordt hier niet met elkaar omgegaan zoals Christenen dat zouden moeten doen. God zal dit niet zegenen en daarom gaat dit forum verloren. 
We willen niet zijn zoals in 2Tim 3

Is een ban van 3 maanden en vervolgens bij de volgende ban een (half) jaar niet voldoende?

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Is een ban van 3 maanden en vervolgens bij de volgende ban een (half) jaar niet voldoende?

We hebben ze nu al zo vaak gewaarschuwd. Bovendien waren ze heel duidelijk dat ze zich niet laten modereren dat er geen andere keuze was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

We hebben ze nu al zo vaak gewaarschuwd. Bovendien waren ze heel duidelijk dat ze zich niet laten modereren dat er geen andere keuze was.

We spreken hier wel over anciens he. En bovenal, dit is Europa ! Het vrije westen waar niemand vervolging moet vrezen als die eens iets fout zegt of denkt. Dat is niet meer zo en een christelijk forum zou een bastion en vuurtoren moeten zijn die als een hoorn klinkt. 

Jezus kwam voor ons zondaars. Soms moet je de puist eens langer dan een avondje uitknijpen tot alles eruit is en de waarheid zegeviert door de vrijheid van meningsuiting. Dat lukte ons westerlingen altijd wel zonder censuur. Al is de leugen nog zo klein, de waarheid achterhaalt haar wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid