Spring naar bijdragen

De grote verdrukking maken we mee


Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Hermanos2:

Cherubsen? 

En jij wijst anderen op schrijffouten? 

Je bent echt de forumsukkel hier. 

 

Cherubs dan?  Dat Belgische bier ook..... De plek is in ieder geval nooit op Google Earth nooit terug gevonden. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je bovengenoemde suggesties zijn subjectief geleuter. Je gedraagt je typisch als een internet trol op dit christelijke forum.

Nee, ik ben dat niet met je eens. Want DBI weet zelf ook niet wat de tekst wél betekent. Dat is mijn inziens nu juist het punt. De drogreden is in feite: omdat (blijkbaar) niemand de tekst aan hem kan

Dat is een mening. Maar dat impliceert per definitie niet, dat die ‘waar’ is. Er bestaat namelijk redelijkerwijs altijd een mogelijkheid dat je ongelijk hebt. Vooral omdat de hof ook beeldspraak kan z

30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De plek is in ieder geval nooit op Google Earth nooit terug gevonden. 

Twee keer "nooit"? Waar heb je dat geleerd?

23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik vier vakantie, ik ben niet verslaafd.

Is goed hoor, ben wel wat smoesjes gewent. Of is het gewend? Nou ja, het ligt niet aan de bier. Of is het nu het bier? Nou ja, het ligt niet aan de drank.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:

corrie ten boom geloofde dat de gemeente doorde grote verdrukking heen moest. Zoals blijkt uit de  woorden v corrie...

De Bijbel leert iets anders. Eerst de opname van de Gemeente, daarna 2 x 3,5 jaar verdrukking (met daarin het teken van het beest). Alleen al om die reden verwijs ik al het complot-denken m.b.t. een chip in een vaccin naar de fabeltjeskrant. Na de grote verdrukking 1000-jarig rijk. Openbaring 1-3: disp. van de Gemeente, daarna wordt de Gemeente niet meer genoemd. Matt. 24: eindtijd, na de verdrukking. De opname van de Gemeente komt als een dief in de nacht. De wederkomst (Armageddon) 7 jaar daarna. Wat we nu in de wereld zien heeft niks met de eindtijd te maken. Je zou dan ook de pest (1350), Spaanse griep, WO I, WO II kunnen noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

In ieder geval niet te weten waar je een T of een D schrijft. Dat schijnt toch een hardnekkig probleem te zijn onder gelovigen.

Christen word je niet om het taalgevoel.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar goed,  iemand wiens familie in de oorlog aan de Duitsers is overgeleverd, en die vervolgens de verantwoordelijke daarvoor vergeeft.... Wat moet je daar voor zinnigs over zeggen.

Vergeven is een grote gave.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Al 2000 jaar zoeken Christenen aanwijzingen voor het aanbreken van 'de laatste dagen' terwijl in de Bijbel duidelijk staat dat Jezus tegen omstanders zegt dat er mensen onder hen zijn, die dat nog zullen mee maken.
Inmiddels zijn we echter 2000 jaar verder en daardoor is één ding duidelijk: die uitspraak over de laatste dagen klop niet.

Er zijn meer interpretaties mogelijk. Ik heb gekoof ik eens iemand een argument zien geven wat zou kunnen, maar dat heb ik niet meer scherp voor de geest. 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Volgens de Bijbel bestaat de Hof van Eden nog steeds en wordt hij bewaakt door Cherubsen met een heen en weer flitsend, vlammend zwaard.
Inmiddels weten we, bv. via Google Earth, dat dat dit niet zo is en heeft het dus ook geen zin om te doen alsof dat wel zo is.

weet ik de verklaring ook niet voor

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei WdG:

De Bijbel leert iets anders. Eerst de opname van de Gemeente, daarna 2 x 3,5 jaar verdrukking (met daarin het teken van het beest). Alleen al om die reden verwijs ik al het complot-denken m.b.t. een chip in een vaccin naar de fabeltjeskrant. Na de grote verdrukking 1000-jarig rijk. Openbaring 1-3: disp. van de Gemeente, daarna wordt de Gemeente niet meer genoemd. Matt. 24: eindtijd, na de verdrukking. De opname van de Gemeente komt als een dief in de nacht. De wederkomst (Armageddon) 7 jaar daarna. Wat we nu in de wereld zien heeft niks met de eindtijd te maken. Je zou dan ook de pest (1350), Spaanse griep, WO I, WO II kunnen noemen.

Deze theorie is ontstaan rond 1850 in de Vergadering der Gelovigen. Het wordt gebasseerd op Daniel 9 geloof ik. Ik heb verschillende commentaren erop gezien over wat het allemaal zou kunnen betekenen, maar vind de boeken van Daniel eerlijk gezegd te moeilijk. Zoals ik de rest van de bijbel de profetieën lees en ook de argumentatie van Corrie Ten Boom, geloof ik dat wij een grote verdrukking zullen mee maken, zoals ook in Azië die er op veel plaatsen al is. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Zoals ik de rest van de bijbel profetieën lees en ook de argumentatie van Corrie Ten Boom, geloof ik dat wij een grote verdrukking zullen mee maken, zoals ook in Azië die er op veel plaatsen al is. 

Ik hoop het niet voor je. Om twee redenen:

1. Als je het wel meemaakt behoor je niet tot de Gemeente.

2. Het zal een verschrikkelijke tijd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Behalve als het om het gevoel van Corrie gaat.

Dit slaat nergens op. Het mooie van haar is dat ze in het begin bij het ontstaan van de Evangelische Gemeente De Schuilplaats te Ede een profetieën voor hen hadden (waar we kerkten, toen we in Ede woonden). Ze waren toen nog een klein groepje wat in huis paste, maar ze profeteerde al dat het een hele grote gemeente zou hebben. Dat is uitgekomen. Het is een gemeente geworden met de grootste kerkgebouw van Ede, met twee kerkzalen, waarvan 1 zaal 1000 plaatsen heeft.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Onzin, deze wordt breder gedragen. Het punt is dat bij de VvG per se deze bedelingenleer aanvaard moet worden voor een goed begrip van de Bijbel. Daar houdt ik me verre van, want ik meen in deze niet de wijsheid in pacht te hebben.

Oke, de voorbereidingen op die leer stammen uit de 17de eeuw. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

Dit slaat nergens op. Het mooie van haar is dat ze in het begin bij het ontstaan van de Evangelische Gemeente De Schuilplaats te Ede een profetieën voor hen hadden. Ze waren toen nog een klein groepje wat in huis paste, maar ze profeteerde al dat het een hele grote gemeente zou hebben. Dat is uitgekomen. Het is een gemeente geworden met de grootste kerkgebouw van Ede, met twee kerkzalen, waarvan 1 zaal 1000 plaatsen heeft.

Ik beschouw haar als een zuster die op punten dwaalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik hoop het niet voor je. Om twee redenen:

1. Als je het wel meemaakt behoor je niet tot de Gemeente.

Dat heb ik dus niet overduidelijk in de bijbel zien staan en lijkt me zeer onwaarschijnlijk. 

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

2. Het zal een verschrikkelijke tijd zijn.

Was het al niet verschrikkelijk zat vanaf de jaren 80 in China? Ook nu in Noord Korea en een land als Iran? Was het al niet verschrikkelijk voor de eerste gemeenten ik klein Azië destijds en de christenen toen in het Romeinse rijk, toen ze onder andere voor de leeuwen gegooid werden? Ik geloof dat vervolging bij het christen zijn hoort. Wij in het rijke luizen westen ontkomen daar niet aan.

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ik beschouw haar als een zuster die op punten dwaalt.

Dat kan

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik hoop het niet voor je. Om twee redenen:

1. Als je het wel meemaakt behoor je niet tot de Gemeente.

2. Het zal een verschrikkelijke tijd zijn.

 

27 minuten geleden zei WdG:

De Bijbel leert iets anders. Eerst de opname van de Gemeente, daarna 2 x 3,5 jaar verdrukking (met daarin het teken van het beest). Alleen al om die reden verwijs ik al het complot-denken m.b.t. een chip in een vaccin naar de fabeltjeskrant. Na de grote verdrukking 1000-jarig rijk. Openbaring 1-3: disp. van de Gemeente, daarna wordt de Gemeente niet meer genoemd. Matt. 24: eindtijd, na de verdrukking. De opname van de Gemeente komt als een dief in de nacht. De wederkomst (Armageddon) 7 jaar daarna. Wat we nu in de wereld zien heeft niks met de eindtijd te maken. Je zou dan ook de pest (1350), Spaanse griep, WO I, WO II kunnen noemen.

Mattheus 24:30-31 (HSV). 

Vers 30 gaat over Jezus' wederkomst. Vers 31 over de gebeurtenissen erna. Het bijeenbrengen van de uitverkorenen. 

Gelovigen gaan de verdrukking dus meemaken. Belangrijker is het om te onderzoeken wat die verdrukking inhoudt. Dan ben je gewapend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nogmaals: jij bent verantwoordelijk voor gevolgtrekkingen.

Aan jullie de opdracht de leer aan de hand van de bijbel aan te tonen. Kan je dat? Heb je dat zelf in de bijbel gevonden of gewoon klakkeloos aangenomen? Ik kom trouwens nog steeds christenen tegen die met angst en beven vrezen niet opgenomen te worden en door de grote verdrukking te moeten.

Ik geloof in beide, dat we de grote verdrukking meemaken zoals ik dat in de bijbel eerder zie staan en de opname mee maak.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hermanos2:

Mattheus 24:30-31 (HSV). 

Vers 30 gaat over Jezus' wederkomst. Vers 31 over de gebeurtenissen erna. Het bijeenbrengen van de uitverkorenen. 

Gelovigen gaan de verdrukking dus meemaken. Belangrijker is het om te onderzoeken wat die verdrukking inhoudt. Dan ben je gewapend. 

Nee, daar wordt een scenario beschreven dat bij elkaar hoort. Dat er sprake zal zijn van moeilijke tijden is evident. Ook voor de opname, zo ook na de grote verdrukking.

8 minuten geleden zei Gaitema:

Aan jullie de opdracht de leer aan de hand van de bijbel aan te tonen. Kan je dat?

Je draait de zaken om. Het is aan jou om gevolgtrekkingen te doen aan de hand van de feiten. Ik ga die gevolgtrekkingen niet voor jou maken. Ik kan enkel schrijven over de mijne.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Gaitema:

Deze theorie is ontstaan rond 1850 in de Vergadering der Gelovigen. Het wordt gebasseerd op Daniel 9 geloof ik. Ik heb verschillende commentaren erop gezien over wat het allemaal zou kunnen betekenen, maar vind de boeken van Daniel eerlijk gezegd te moeilijk. Zoals ik de rest van de bijbel de profetieën lees en ook de argumentatie van Corrie Ten Boom, geloof ik dat wij een grote verdrukking zullen mee maken, zoals ook in Azië die er op veel plaatsen al is. 

Nee hoor, ik heb Daniel 9 daar eigenlijk niet of nauwelijks voor nodig. Lees in alle rust maar even door hoe ik het zie:

1 Thessalonicenzen 4
Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht.

Mattheüs 24:

En Jezus ging weg en vertrok uit de tempel; en Zijn discipelen kwamen naar Hem toe om Hem op de gebouwen van de tempel te wijzen. Jezus antwoordde en zei tegen hen: Ziet u dit alles? Voorwaar, Ik zeg u: hier zal niet één steen op de andere steen gelaten worden die niet afgebroken zal worden.

We weten dat dit gebeurd is, in het jaar 70, door de Romeinen.

Verder:

"Toen Hij op de Olijfberg zat, gingen de discipelen naar Hem toe toen zij alleen waren, en zeiden: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen gebeuren? En wat is het teken van Uw komst en van de voleinding van de wereld?"

Drie vragen, en daarbij moeten we beseffen dat Mattheüs 24 aan de Joden gericht is:

1. Wanneer zullen deze dingen gebeuren?
2. Wat is het teken van Uw komst? Hier is geen sprake van de opname, daar wisten ze niks van!
3. Wat is (het teken van) de voleinding van de wereld?

Mattheüs 24 is niet voor de kerk, maar voor Joodse gelovigen in de laatste dagen, na de opname van de gemeente. Bij de opname komt Jezus voor de Gemeente, bij Zijn tweede komst, komt Hij met ons, na de grote verdrukking, voor Israël. De kerk is niet een gebouw, de kerk zijn de gelovigen; heidenen en Joden.

Waar wordt over de opname gesproken?

In Johannes 14 spreekt Jezus, en nu dus tegen de gemeente, de gelovigen:

"Laat uw hart niet in beroering raken; u gelooft in God, geloof ook in Mij. In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken. En als Ik heengegaan ben en plaats voor u gereedgemaakt heb, kom Ik terug en zal u tot Mij nemen, opdat ook u zult zijn waar Ik ben."

Dit is de opname van de gemeente! Voor de eerste keer openbaart Jezus dit aan de gelovigen! Bij de opname krijgen we een nieuw, perfect lichaam. De opname van de gemeente kan ieder moment gebeuren! Er is geen enkele profetie meer die moet uitkomen voordat de opname van de gemeente plaatsvindt! In het laatste boek van de Bijbel zegt Jezus drie keer dat Hij haastiglijk komt. Sommige vertalingen spreken over "spoedig", terwijl haastiglijk bedoeld wordt. Sommigen zullen zeggen: "2000 jaar is verstreken, dat klinkt niet als "haastiglijk" of spoedig". Wat mensen vergeten is dat Jezus niet over tijd spreekt. In het Grieks lezen we tachu, dat plotseling betekent, in een ondeelbaar moment. 1 Korinthe 15 spreekt over "een ondeelbaar ogenblik, een oogwenk". Bij de opname zal je een bazuin horen, en het volgende moment ben je in de hemel, met een nieuw lichaam. Je zult er geweldig uit zien! Je zult je fantastisch voelen! Als Jezus dus zegt dat Hij haastiglijk komt, bedoelt Hij, zoals we in 1 Korinthe 15 kunnen lezen, dat Hij in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk komt. Hij spreekt niet over tijd!

Titus 2:

"Want de zaligmakende genade van God is verschenen aan alle mensen, en leert ons de goddeloosheid en de wereldse begeerten te verloochenen en in deze tegenwoordige wereld bezonnen, rechtvaardig en godvruchtig te leven.... terwijl wij verwachten de zalige hoop en verschijning van de heerlijkheid van de grote God en onze Zaligmaker, Jezus Christus."

Een onderdeel hiervan is dus dat mensen, door genade, moeten uitzien naar de zalige hoop.

Niet-gelovigen zullen niet worden opgenomen. Echter, als je wedergeboren bent, als je dus een nieuwe schepping in Christus bent, zal je worden opgenomen. We hebben gezien dat Israel een eenheid is, de Joden keren terug naar hun land. De kans is groot dat we in de laatste dagen leven! De grote verdrukking van zeven jaar, het laatste deel van Daniels profetie, gegeven door de engel Gabriel, is de periode van Gods toorn. Echter, in 1 Thessalonicenzen 1 lezen we:

"Want zij vermelden zelf over ons hoezeer wij ingang bij u gekregen hebben en hoe u zich van de afgoden tot God bekeerd hebt om de levende en waarachtige God te dienen, en Zijn Zoon uit de hemelen te verwachten, Die Hij uit de doden heeft opgewekt, namelijk Jezus, Die ons verlost van de komende toorn."

De grote verdrukking staat ook bekend als de dagen van Gods toorn!

De Christenen zijn verlost van deze komende toorn; de grote verdrukking! Er wordt niet gesproken over de eeuwige straf. We zijn immers al gered. Er wordt gesproken over de grote verdrukking!

In 1 Thessalonicenzen 4 lezen we:

"Maar ik wil niet, broeders, dat u onwetend bent ten aanzien van hen die ontslapen zijn, opdat u niet bedroefd bent zoals ook de anderen, die geen hoop hebben. Want als wij geloven dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal ook God op dezelfde wijze hen die in Jezus ontslapen zijn, terugbrengen met Hem. Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan. Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan. Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn. Zo dan, troost elkaar met deze woorden."

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je draait de zaken om. Het is aan jou om gevolgtrekkingen te doen aan de hand van de feiten. Ik ga die gevolgtrekkingen niet voor jou maken. Ik kan enkel schrijven over de mijne.

Ik heb mij intensief ermee bezig gehouden en zoals ik al zei vind ik jullie leer te complex om uit de bijbel te halen. Het basseerd zich op bijbelse profetieën uit onder ander Daniel 9 en meen ik 11 of zo. Ik heb een heel verslag over getypt en opgeslagen. Die ook weer neergelegd of fora en een 3 tal verschillen leren als antwoord opgetreden, waarvan ook nog eens gezegd werd dat ze alle 3 waar kunnen zijn. Dat door hoog opgeleide christenen. Echt.. ik begreep er geen snars van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Ik heb mij intensief ermee bezig gehouden en zoals ik al zei vind ik jullie leer te complex om uit de bijbel te halen. Het basseerd zich op bijbelse profetieën uit onder ander Daniel 9 en meen ik 11 of zo. Ik heb een heel verslag over getypt en opgeslagen. Die ook weer neergelegd of fora en een 3 tal verschillen leren als antwoord opgetreden, waarvan ook nog eens gezegd werd dat ze alle 3 waar kunnen zijn. Dat door hoog opgeleide christenen. Echt.. ik begreep er geen snars van. 

Nou, dat is hartstikke mooi man. Maar ik beweer ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb. En eerlijk gezegd boeit het mij ook niet zo. Het blijft speculeren i.m.o.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:

Nee hoor, ik heb Daniel 9 daar eigenlijk niet of nauwelijks voor nodig. Lees in alle rust maar even door hoe ik het zie:

1 Thessalonicenzen 4
Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht.

Mattheüs 24:

En Jezus ging weg en vertrok uit de tempel; en Zijn discipelen kwamen naar Hem toe om Hem op de gebouwen van de tempel te wijzen. Jezus antwoordde en zei tegen hen: Ziet u dit alles? Voorwaar, Ik zeg u: hier zal niet één steen op de andere steen gelaten worden die niet afgebroken zal worden.

We weten dat dit gebeurd is, in het jaar 70, door de Romeinen.

Verder:

"Toen Hij op de Olijfberg zat, gingen de discipelen naar Hem toe toen zij alleen waren, en zeiden: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen gebeuren? En wat is het teken van Uw komst en van de voleinding van de wereld?"

Drie vragen, en daarbij moeten we beseffen dat Mattheüs 24 aan de Joden gericht is:

1. Wanneer zullen deze dingen gebeuren?
2. Wat is het teken van Uw komst? Hier is geen sprake van de opname, daar wisten ze niks van!
3. Wat is (het teken van) de voleinding van de wereld?

Mattheüs 24 is niet voor de kerk, maar voor Joodse gelovigen in de laatste dagen, na de opname van de gemeente.

Tot hiertoe met je eens 

7 minuten geleden zei WdG:

Bij de opname komt Jezus voor de Gemeente, bij Zijn tweede komst, komt Hij met ons, na de grote verdrukking, voor Israël.

Waar staat er dat Jezus twee keer komt? Toen ik dit voor het eerst hoorde, met ook nog eens de derde komst na het 1000 jarig vredesrijk, kreeg ik de indruk dat dit een theologie is dat ontstaat als je kris kras door de bijbel zaken gaat samen voegen, terwijl nergens duidelijk staat dat Jezus minstens twee keer komt. Ik zie de wederkomst en de opname als iets wat elkaar razendsnel opvolgt. Jezus zal ook pas terug komen als Gods volk zal roepen; "gezegend is Hij die komt in de naam van de Heer". Het idee dat het Joodse volk zwaarder moet lijden dan wij, lijkt me een interpretatie op teksten die nog maar pak en beet maximaal 3 eeuwen bestaat. Als zelfs Corrie Ten Boom dat niet zo ziet en vele pinkster en vol evangelische christenen met haar, vind ik dat wel opvallend.

7 minuten geleden zei WdG:

De kerk is niet een gebouw, de kerk zijn de gelovigen; heidenen en Joden.

Mee eens

7 minuten geleden zei WdG:


Waar wordt over de opname gesproken?

In Johannes 14 spreekt Jezus, en nu dus tegen de gemeente, de gelovigen:

"Laat uw hart niet in beroering raken; u gelooft in God, geloof ook in Mij. In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken. En als Ik heengegaan ben en plaats voor u gereedgemaakt heb, kom Ik terug en zal u tot Mij nemen, opdat ook u zult zijn waar Ik ben."

Dit is de opname van de gemeente! Voor de eerste keer openbaart Jezus dit aan de gelovigen! Bij de opname krijgen we een nieuw, perfect lichaam. De opname van de gemeente kan ieder moment gebeuren! Er is geen enkele profetie meer die moet uitkomen voordat de opname van de gemeente plaatsvindt! In het laatste boek van de Bijbel zegt Jezus drie keer dat Hij haastiglijk komt. Sommige vertalingen spreken over "spoedig", terwijl haastiglijk bedoeld wordt. Sommigen zullen zeggen: "2000 jaar is verstreken, dat klinkt niet als "haastiglijk" of spoedig". Wat mensen vergeten is dat Jezus niet over tijd spreekt. In het Grieks lezen we tachu, dat plotseling betekent, in een ondeelbaar moment. 1 Korinthe 15 spreekt over "een ondeelbaar ogenblik, een oogwenk". Bij de opname zal je een bazuin horen, en het volgende moment ben je in de hemel, met een nieuw lichaam. Je zult er geweldig uit zien! Je zult je fantastisch voelen! Als Jezus dus zegt dat Hij haastiglijk komt, bedoelt Hij, zoals we in 1 Korinthe 15 kunnen lezen, dat Hij in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk komt. Hij spreekt niet over tijd!

Mee eens, dank voor de aanvulling "oogwenk". Was mij nog niet bekend.

7 minuten geleden zei WdG:


Titus 2:

"Want de zaligmakende genade van God is verschenen aan alle mensen, en leert ons de goddeloosheid en de wereldse begeerten te verloochenen en in deze tegenwoordige wereld bezonnen, rechtvaardig en godvruchtig te leven.... terwijl wij verwachten de zalige hoop en verschijning van de heerlijkheid van de grote God en onze Zaligmaker, Jezus Christus."

Een onderdeel hiervan is dus dat mensen, door genade, moeten uitzien naar de zalige hoop.

Niet-gelovigen zullen niet worden opgenomen.

Er staat meen ik in tessalonicenzen 2 ergens dat deze heidenen de verwoesting niet zullen ontkomen als Jezus terug komt. Ik zal het ff opzoeken.

7 minuten geleden zei WdG:

 

Echter, als je wedergeboren bent, als je dus een nieuwe schepping in Christus bent, zal je worden opgenomen. We hebben gezien dat Israel een eenheid is, de Joden keren terug naar hun land. De kans is groot dat we in de laatste dagen leven! De grote verdrukking van zeven jaar, het laatste deel van Daniels profetie, gegeven door de engel Gabriel, is de periode van Gods toorn. Echter, in 1 Thessalonicenzen 1 lezen we:

"Want zij vermelden zelf over ons hoezeer wij ingang bij u gekregen hebben en hoe u zich van de afgoden tot God bekeerd hebt om de levende en waarachtige God te dienen, en Zijn Zoon uit de hemelen te verwachten, Die Hij uit de doden heeft opgewekt, namelijk Jezus, Die ons verlost van de komende toorn."

De grote verdrukking staat ook bekend als de dagen van Gods toorn!

De Christenen zijn verlost van deze komende toorn; de grote verdrukking! Er wordt niet gesproken over de eeuwige straf. We zijn immers al gered. Er wordt gesproken over de grote verdrukking!

In 1 Thessalonicenzen 4 lezen we:

"Maar ik wil niet, broeders, dat u onwetend bent ten aanzien van hen die ontslapen zijn, opdat u niet bedroefd bent zoals ook de anderen, die geen hoop hebben. Want als wij geloven dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal ook God op dezelfde wijze hen die in Jezus ontslapen zijn, terugbrengen met Hem. Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan. Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan. Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn. Zo dan, troost elkaar met deze woorden."

Hoe ziet de grote verdrukking eruit? Er zijn al christenen op vele gruwelijke wijzen vermoord. Wat ik zo langs heb zien komen: "gekruisigd, verbrand, overgoten met gloeiend metaal, voor de leeuwen gegooid, als straatlantaarns gebruikt, gestenigd, ik een gierput gevangen en dood geschoten."  

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Hoe ziet de grote verdrukking eruit? Er zijn al christenen op vele gruwelijke wijzen vermoord. Wat ik zo langs heb zien komen: "gekruisigd, verbrand, overgoten met gloeiend metaal, voor de leeuwen gegooid, als straatlantaarns gebruikt, gestenigd, ik een gierput gevangen en dood geschoten."  

De grote verdrukking gaat voor iedereen op, inclusief voor mensen die dan tot geloof zullen komen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid