Spring naar bijdragen

Wees niet de jager, maar de prooi


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei thom:

Mooi Hopper; ''Waar 2 of meer vergaderd zijn in Mijn naam, daar ben Ik in het midden.''

24 Zijn discipelen zeiden: Toon ons de plaats waar U bent, want het is noodzakelijk voor ons die te zoeken.
Hij zei tot hen: Wie oren heeft, die hore. Er is licht in een mens van licht en hij verlicht de hele wereld. Wanneer hij geen licht wordt, is hij duisternis.

Thomas Evangelie

Zo is dat.  Het Koninkrijk Gods heeft dan ook plaats in de actualiteit.  Waar zou het  anders moeten zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat christenen graag jagen bewijst de geschiedenis.  Van kruistochten tot inquisitie.  Waarheid-zoekers welke zij 'ketters' noemen zijn eeuwenlang vervolgd.  Zoek op 'Katharen', dan weet je waar de te

Er hoeft niet gekissebist te worden, Jehovah is de schepper van de duisternis.  Staat allemaal keurig in de bijbel. De duisternis kan opgevat worden als 'zelfbewustzijn' en daarmee stond de mens

Het laatste stukje is het niets.  Maar de mens die alleen de vormen kent begrijpt het niets niet.  Die houdt vast aan de schaduwwereld.

1 uur geleden zei thom:

Uiteraard ook, maar dan moeten ze Hem bewust worden.

Nee, hij zei DAT Hij in hun midden was, niet dat dit zou kunnen. Dat geeft al aan dat Hij heel wat anders bedoelt dan dat hier aangegeven wordt. Bovendien wordt op talloze plekken in de Bijbel aangegeven dat het Koninkrijk een werkelijk koninkrijk is wat over de mensen zal gaan regeren en dat al andere koninkrijken zal verbrijzelen. Het is het een of het ander. Wel is het zo dat Jezus nu al Koning is over Zijn volgelingen. Christenen leven nu al in een geestelijk paradijs. Maar het ‘fysieke’ Koninkrijk breekt aan bij Zijn wederkomst. De tijd dat alle onrecht wordt weggedaan en dat de doden weer gaan opstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien. 

Matteüs 7:15-17 NBG51
15. Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.
16. Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels?
17. Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Christos00f:

Gelukkig is er ook nog een tweede dood.

De tweede dood moet je niet op hopen hoor. De eerste dood maken we helaas allemaal mee. Maar God belooft een opstanding voor iedereen. Johannes 5:28 Verbaas je daar niet over, want de tijd komt dat alle mensen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen  29 en tevoorschijn zullen komen — wie goede dingen hebben gedaan tot een opstanding voor leven en wie walgelijke dingen hebben gedaan tot een opstanding voor oordeel.  
Degene die walgelijke dingen heeft gedaan krijgt een opstanding tot oordeel. Dan pas. Dus ik geloof wel dat er een periode is van een soort herkansing onder Jezus maatschappij. Degene die dan toch een negatief oordeel krijgen ondergaan de tweede dood, het Meer van vuur. Een eeuwige dood waaruit geen opstanding meer mogelijk is.

55 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Je slaat de spijker op z'n kop. Dat geldt overigens voor elke dwaalgedachte; die ontstaat als de context ontbreekt. En heel de Bijbel is nu eenmaal strikt contextgevoelig.

Precies, daarom moet je alles rond een bepaald vers ook lezen, en het liefst in meerdere vertalingen. Er wordt veel uit zijn context gehaald en als ‘bewijs’ voor een bepaalde stelling gebracht. Op die manier kan je alles ‘bewijzen’. De hele Bijbel is een consistent geheel met een duidelijke rode lijn. Je ziet dat aanhangers van het gnostische denken het OT afwijzen. JHWH is bij hun een lagere God, die ook nog eens kwaadaardig is. Dit is Godlasterend. De ware God wordt terzijde geschoven en een filosofische god komt er voor in de plaats. Paulus waarschuwde daar al voor en de vroege kerk wees het aan als wortel van alle ketterij, en terecht. Ik zie het als een poging van satan om ons af te leiden van de ware God en het grote offer wat Zijn Zoon Jezus Christus heeft gebracht terug te brengen tot een filosofische leer.

2 uur geleden zei thom:

Waar 2 of meer vergaderd zijn in Mijn naam, daar ben Ik in het midden.''

Ja letterlijk in hun midden dmv de heilige Geest. De heilige Geest is de kracht die van God uitgaat en die door Jezus stroomt om ons aan te sturen. Jezus is dus letterlijk bij ons  bij bijeenkomsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei thom:

Uiteraard ook, maar dan moeten ze Hem bewust worden.

Nee, hij zei DAT Hij in hun midden was, niet dat dit zou kunnen.

Hem in zichzelf. En dat is Hem in de ander. 

 

5 minuten geleden zei sjako:

Dat geeft al aan dat Hij heel wat anders bedoelt dan dat hier aangegeven wordt.

Dat maak jij ervan bedoel je dat er heel wat anders bedoeld wordt. Mijn inziens kan men het beste lezen wat er staat; binnen ulieden, in u, midden in u. Hoe wil je dat nou anders gaan verklaren?

8 minuten geleden zei sjako:

Bovendien wordt op talloze plekken in de Bijbel aangegeven dat het Koninkrijk een werkelijk koninkrijk is wat over de mensen zal gaan regeren en dat al andere koninkrijken zal verbrijzelen.

Mooi hèh, wat er in een mens allemaal kan. :-) 

De Openb. 3 vers 21 tekst schrijft dat zo mooi; Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

11 minuten geleden zei sjako:

. Het is het een of het ander.

De wereld of het Koninkrijk.

 

12 minuten geleden zei sjako:

Wel is het zo dat Jezus nu al Koning is over Zijn volgelingen.

hmm.. Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

 

13 minuten geleden zei sjako:

Christenen leven nu al in een geestelijk paradijs.

Ik denk dat een Christen inderdaad het Leven heeft, en verlicht is omdat het Licht het stralingsveld van het Leven is.

Daarom; jezelf Christen noemen, heeft nogal wat consequenties in zich, een verantwoording, een zeker weten.

 

14 minuten geleden zei sjako:

Maar het ‘fysieke’ Koninkrijk breekt aan bij Zijn wederkomst.

Hoe zie je dat voor je?

 

23 minuten geleden zei sjako:

. De tijd dat alle onrecht wordt weggedaan en dat de doden weer gaan opstaan.

Is dat niet Rom 8; 

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

Daarom; de Farizeëers kregen een kijkje voorgeschoteld over de onmetelijke potentie van hun innerlijke mogelijkheden.

21 minuten geleden zei sjako:
2 uur geleden zei thom:

Waar 2 of meer vergaderd zijn in Mijn naam, daar ben Ik in het midden.''

Ja letterlijk in hun midden dmv de heilige Geest. De heilige Geest is de kracht die van God uitgaat en die door Jezus stroomt om ons aan te sturen. Jezus is dus letterlijk bij ons  bij bijeenkomsten.

Tja..

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Je slaat de spijker op z'n kop. Dat geldt overigens voor elke dwaalgedachte; die ontstaat als de context ontbreekt. En heel de Bijbel is nu eenmaal strikt contextgevoelig.

Je ziet dat aanhangers van het gnostische denken het OT afwijzen. JHWH is bij hun een lagere God, die ook nog eens kwaadaardig is.

Kun je daarvoor ook een bron aangeven, waar je dat vandaan hebt; ik meen het serieus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei sjako:

Paulus waarschuwde daar al voor en de vroege kerk wees het aan als wortel van alle ketterij, en terecht

Als je Paulus leest, zoals de teksten die ik aanhaal, begrijp ik de Jezus van jullie bijeenkomsten, dat dit als ketterij gezien moet worden. Want dan is jullie Jezusbeeld niets meer waard.

Rom. 8 doet je niets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Kun je daarvoor ook een bron aangeven, waar je dat vandaan hebt; ik meen het serieus.

Er is na het vinden van Nag Hammadi geschriften genoeg over te vinden. Wikipedia zegt:

De gnostische religie heeft ook vele varianten. Sommige auteurs hanteren de term gnostiek alleen voor de groep grote mythologische constructies uit de tweede en derde eeuw. In die constructies is sprake van een breuk in de goddelijke wereld waar de wezenskern van de mens uit afkomstig is. Het belangrijkste kenmerk daarvan is het onderscheid tussen een hoogste god en een lagere, de demiurg. 
Ze beweren dat de God van het OT niet dezelfde kan zijn als die van het NT. Die van het OT zou wraakzuchtig zijn en onvolmaakt, wat natuurlijk Godslastering is. Hij zou een product zijn van Sophia waarvan hij een hoop kracht van zou onttrokken hebben.

5 minuten geleden zei thom:

Als je Paulus leest, zoals de teksten die ik aanhaal, begrijp ik de Jezus van jullie bijeenkomsten, dat dit als ketterij gezien moet worden. Want dan is jullie Jezusbeeld niets meer waard.

Hoezo? Het is letterlijk Jezus die bij ons is. Hij stuurt ons aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:
6 minuten geleden zei thom:

Als je Paulus leest, zoals de teksten die ik aanhaal, begrijp ik de Jezus van jullie bijeenkomsten, dat dit als ketterij gezien moet worden. Want dan is jullie Jezusbeeld niets meer waard.

Hoezo? Het is letterlijk Jezus die bij ons is. Hij stuurt ons aan.

Tja..

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei thom:

Dat maak jij ervan bedoel je dat er heel wat anders bedoeld wordt. Mijn inziens kan men het beste lezen wat er staat; binnen ulieden, in u, midden in u. Hoe wil je dat nou anders gaan verklaren?

Hij stond daar als Koning van het Koninkrijk daar letterlijk tussen hen. Ze herkenden Hem alleen niet. De meeste goede vertalingen geven het zo weer.

Lukas 1:33 geeft ook aan wie Jezus was. Hij zal voor eeuwig als Koning over het huis van Jakob regeren en aan zijn Koninkrijk zal geen eind komen.’

Dus ook hier weer een letterlijk Koninkrijk. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:
19 minuten geleden zei thom:

Dat maak jij ervan bedoel je dat er heel wat anders bedoeld wordt. Mijn inziens kan men het beste lezen wat er staat; binnen ulieden, in u, midden in u. Hoe wil je dat nou anders gaan verklaren?

Hij stond daar als Koning van het Koninkrijk daar letterlijk tussen hen. Ze herkenden Hem alleen niet. De meeste goede vertalingen geven het zo weer.

Lukas 1:33 geeft ook aan wie Jezus was. Hij zal voor eeuwig als Koning over het huis van Jakob regeren en aan zijn Koninkrijk zal geen eind komen.’

Dus ook hier weer een letterlijk Koninkrijk. 

 

Die onderstaande teksten zeggen je niets?

Rom. 8 sv

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

Openb. 3 sv 

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Die onderstaande teksten zeggen je niets?

Zeker wel. In de NWT is het wat duidelijker

Maar als Christus in eendracht met jullie is, dan is het lichaam dood vanwege de zonde maar geeft de geest leven vanwege de rechtvaardigheid.  11 Als de geest van hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in jullie woont, zal Hij die Christus Jezus uit de dood heeft opgewekt ook jullie sterfelijke lichaam levend maken door zijn geest, die in jullie woont.

De geest die in ons woont is de heilige Geest. Het is de Geest die alles gemaakt heeft die ons aanstuurt en die Jezus uit de doden heeft opgewekt. Het is niet het Koninkrijk wat in ons zit maar de heilige Geest. We moeten één zijn met Christus zoals Christus ook één is met Zijn Vader. Dus één in de zin van doel, karakter, etc. Dit gaat in principe tegen onze zondige natuur in. Daarom moet de heilige Geest ook in ons wonen. Het is dezelfde Geest die ook in Jezus woont. Afkomstig van de Vader.

Openbaring 3:20

Kijk! Ik sta voor de deur en klop. Als iemand mijn stem hoort en de deur opendoet, zal ik in zijn huis komen en de avondmaaltijd met hem eten en hij met mij.  21 Wie overwint, zal ik met mij op mijn troon laten zitten, net zoals ik heb overwonnen en met mijn Vader op zijn troon ben gaan zitten.  22 Wie oren heeft, moet horen wat de geest tegen de gemeenten zegt.”’

Je moet Jezus toelaten in je leven. De heilige Geest verbind ons met Jezus. Voor gezalfden geldt dan dat hij op Jezus troon mag zitten om mee te regeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sjako:

Het is dezelfde Geest die ook in Jezus woont. Afkomstig van de Vader.

Zeg maar; een drie-eenheid.

Wie de Geest heeft, heeft zowel de Vader als de Zoon.

Ik in hen en Gij in Mij. Het komt steeds op hetzelfde neer.

25 minuten geleden zei sjako:

De heilige Geest verbind ons met Jezus. Voor gezalfden geldt dan dat hij op Jezus troon mag zitten om mee te regeren.

 

39 minuten geleden zei thom:

Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

 

25 minuten geleden zei sjako:

 21 Wie overwint, zal ik met mij op mijn troon laten zitten, net zoals ik heb overwonnen en met mijn Vader op zijn troon ben gaan zitten

Die overwint, of; Wie overwint.

Die overwint, is Hij, die de Geest heeft, de Zoon. En omdat de Zoon overwint, wordt Deze opgenomen in Zijn troon.

De vertaling van de SV plaatst het heilige in het heilige; de eenheid in de eenheid, de Vader-Zoon-Geest in het Al.

En dit sluit mooi aan bij de tekst van 1 Kor. 15;

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

hmm.. de context staat er toch bij?

Domme opmerking. Wat is de context van het Evangelie? Wat is de context van Jezus Christus? Van het Koninkrijk Gods? Wat is de context van het nieuwe testament? De context van de Bijbel?

Als je de context ziet, dan begrijp je:

  • Dat de mens zich van nature buiten het Koninkrijk van God bevindt;
  • en dat een ieder die vanuit zichzelf het Koninkrijk van God in wil komen (annexeren), een dief en een inbreker is;
  • dat het Koninkrijk van God alleen via de Heilige Geest beschikbaar is;
  • de Heilige Geest alleen maar via Jezus Christus beschikbaar is; 
  • Jezus Christus alleen maar beschikbaar is voor hen die in Hem geloven als de eniggeboren Zoon van de Vader, als enige Verlosser en als enige Zaligmaker; 
  • En dat de Vader alleen beschikbaar is via Jezus Christus;

De context van het oude testament is namelijk dat de mens van nature ploetert tot de dood er op volgt: “in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.” En de aanvullende context van het nieuwe testament is, dat hij alleen uit die vicieuze kan ontsnappen wanneer hij zich bekeert van dat ploeteren in eigen kracht en, gedurende zijn hele verdere leven, zijn vertrouwen stelt op Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God.

De context van de hele Bijbel: Als je wilt leven zoals Hij (= Jezus Christus), dan kun je nooit meer zonder Hem (= Jezus Christus).

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
4 uur geleden zei thom:

hmm.. de context staat er toch bij?

Domme opmerking. Wat is de context van het Evangelie? Wat is de context van Jezus Christus? Van het Koninkrijk Gods? Wat is de context van het nieuwe testament? De context van de Bijbel?

Als je de context ziet, dan begrijp je:

  • Dat de mens zich van nature buiten het Koninkrijk van God bevindt;
  • en dat een ieder die vanuit zichzelf het Koninkrijk van God in wil komen (annexeren), een dief en een inbreker is;
  • dat het Koninkrijk van God alleen via de Heilige Geest beschikbaar is;
  • de Heilige Geest alleen maar via Jezus Christus beschikbaar is; 
  • Jezus Christus alleen maar beschikbaar is voor hen die in Hem geloven als de eniggeboren Zoon van de Vader, als enige Verlosser en als enige Zaligmaker; 
  • En dat de Vader alleen beschikbaar is via Jezus Christus;

De context van het oude testament is namelijk dat de mens van nature ploetert tot de dood er op volgt: “in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.” En de aanvullende context van het nieuwe testament is, dat hij alleen uit die vicieuze kan ontsnappen wanneer hij zich bekeert van dat ploeteren in eigen kracht en, gedurende zijn hele verdere leven, zijn vertrouwen stelt op Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God.

De context van de hele Bijbel: Als je wilt leven zoals Hij (= Jezus Christus), dan kun je nooit meer zonder Hem (= Jezus Christus).

Mijns inziens, is de wedergeborene, Hem.

Als je wilt leven zoals Hij, dan kan dat dus niet, want Hij is het Leven.

Als je wilt leven zoals Hij, kan dat alleen door Hem. Dát is de context van het NT, het nieuwe verbond.

En wat wil leven zoals Hij, zal zich over moeten geven, kleiner worden, oplossen in Hem.

Als je de context ziet, dan begrijp je.

Is het begrip daar, dan zie je. Geloven is zien.

Het zien is door het geloof. En het geloof, Jur, is niet van jou, maar van Jezus Christus. Alles van en door Hem, en niets door jou.

:-) 

Ik in hen, en Gij in Mij.

Dat is de bedoeling; Hij in het midden, het hart. Dat is de context.

1 Joh. 5sv

11 En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon.

12 Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.

 

13 minuten geleden zei thom:

Jezus Christus alleen maar beschikbaar is voor hen die in Hem geloven als de eniggeboren Zoon van de Vader, als enige Verlosser en als enige Zaligmaker; 

Dit is dogmatische leer, tenzij Hij in het hart ervaren wordt. Het hart heeft dan het geloof ontvangen, of de mens is tot geloof gekomen. En niet een geloven in de Zoon als 'buitenstaander', buiten de mens.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jurriën Sr.:

De context van de hele Bijbel: Als je wilt leven zoals Hij (= Jezus Christus), dan kun je nooit meer zonder Hem (= Jezus Christus).

In de tekst hieronder, staat het veranderen van mens(aards) tot Mens; de Heere uit de Hemel.

Fil. 3

20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;

21 Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat hetzelve gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelven kan onderwerpen.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Nee, de drieëenheid gaat er vanuit dat de heilige Geest een persoon is. De Bijbel geeft aan dat het de Vader is, Zijn werkzame kracht. 

:-) 

Doorheen de Zoon.

 

1 Joh. 5sv

10 Die in den Zoon van God gelooft, heeft de getuigenis in zichzelven; die God niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, dewijl hij niet geloofd heeft de getuigenis, die God getuigd heeft van Zijn Zoon.

11 En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon.

12 Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.

13 Deze dingen heb ik u geschreven, die gelooft in den Naam des Zoons van God; opdat gij weet, dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in den Naam des Zoons van God.

20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.

21 Kinderkens, bewaart uzelven van de afgoden. Amen.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Er hoeft niet gekissebist te worden, Jehovah is de schepper van de duisternis.  Staat allemaal keurig in de bijbel.

De duisternis kan opgevat worden als 'zelfbewustzijn' en daarmee stond de mens tegenover een God die hij vreesde.

Lees ook maar de reacties van extremistische christenen, zij huiveren voor hun God.  Zij bewijzen zelf hun afgezonderd-zijn.

De jaloerse Jehovah kon ook niet verdragen dat de mens kennis had van Goed en Kwaad.

Men hoeft maar een willekeurig geschiedenisboek open te slaan om te zien wat Jehovah heeft aangericht.

De enige uitgang kan zijn om God te ontkennen zoals Jezus geleerd heeft.

(Mijn God, mijn God, waarom heeft U mij verlaten?)

En de verborgen waarheid van Golgotha zal zich openbaren.

Ik raad forumdeelnemers -die weet hebben van het Christuslicht- aan om de strijd tegen de duisternis te staken.

Zo trek je jezelf maar weer terug de duisternis in.  De duisternis bestaat er immers uit dat de één tegenover de ander staat.

In het Christuslicht staat het éne niet langer tegenover de duisternis, maar staat op zichzelf.

Dat is een bestaansgrond in je zelf, daar kan niet in geloofd worden.

mod sjako Dit is Godslastering. Dit is een christelijk forum en daar mag Jehovah niet worden bespot. Je krijgt hiervoor een strafpunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei thom:

Die overwint, is Hij, die de Geest heeft, de Zoon. En omdat de Zoon overwint, wordt Deze opgenomen in Zijn troon.

Als je op een troon zit ga je regeren. Dit wordt enkel van de 144.000 gezegd. Als iedere Christen gaat regeren, over wie gaan ze dan regeren en wanneer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:
16 uur geleden zei thom:

Die overwint, is Hij, die de Geest heeft, de Zoon. En omdat de Zoon overwint, wordt Deze opgenomen in Zijn troon.

Als je op een troon zit ga je regeren. Dit wordt enkel van de 144.000 gezegd. Als iedere Christen gaat regeren, over wie gaan ze dan regeren en wanneer?

Wat in de troon van de Vader zit, is Hij die het Al vertegenwoordigt.

En dat is Geest.

God is Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Als je op een troon zit ga je regeren. Dit wordt enkel van de 144.000 gezegd. Als iedere Christen gaat regeren, over wie gaan ze dan regeren en wanneer?

Alleen maar willen regeren is een vorm van machtswellust en dat is niet goed.
Wie zegt er dat het verhaal letterijk is bedoeld en niet symbolisch ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Wat in de troon van de Vader zit, is Hij die het Al vertegenwoordigt.

En dat is Geest.

God is Geest.

Thom, je hebt het kennelijk over de christelijke God.  De Ene is geen Geest.  De Ene is onbewust omdat hij niets buiten zichzelf heeft om zich bewust van te zijn.

De Ene is zuivere Liefde welke nergens op gericht is, volmaakte egoloosheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei thom:
18 uur geleden zei sjako:
19 uur geleden zei thom:

Uiteraard ook, maar dan moeten ze Hem bewust worden.

Nee, hij zei DAT Hij in hun midden was, niet dat dit zou kunnen.

Hem in zichzelf. En dat is Hem in de ander. 

Hilarisch, dit woorden geklooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei thom:

De vertaling van de SV plaatst het heilige in het heilige; de eenheid in de eenheid, de Vader-Zoon-Geest in het Al.

Één in die zin dat iedereen hetzelfde doel nastreeft, zelfde denkt etc. Natuurlijk niet één in wezen. Dat was in het oorspronkelijke paradijs ook niet. Je ziet de rode draad niet die door de hele Bijbel loopt. Verloren gaan van het Koninkrijk, en daarmee je eeuwige leven. Je kan namelijk doorgeven wat je niet meer hebt. Adam en Eva hadden hun eeuwige leven verspeelt door van de boom te eten en daarmee aan te geven dat ze het beter wisten dan God. En uiteindelijk in Openbaring het herstel van Gods voornemen, Gods Koninkrijk.

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Hilarisch, dit woorden geklooi.

Was het maar hilarisch, dan was het nog wat.

3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Alleen maar willen regeren is een vorm van machtswellust en dat is niet goed.
Wie zegt er dat het verhaal letterijk is bedoeld en niet symbolisch ? 

Omdat dit thema in de hele Bijbel terugkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako pinned, unpinned en locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid