Spring naar bijdragen

The Beatles voorspelden leegloop christendom


Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei Gaitema:

Die link gaf ik erbij, omdat ik opzoek was naar info over popmuziek. Had het niet eerder gezien. Maar mijn info over de Beatles komt rechtstreeks uit de EO visie van jaren terug. Ik kan het alleen niet terug vinden. Maar het artikel was heel duidelijk. Eén van de bandleden liet zich inspireren door het satanisme en het concept om onchristelijke boodschappen over te brengen. Het lijkt me dat ze niet zomaar wat schreven. Ik vind een complot een groot woord. Is de Islam dan ook een complot, omdat ze ons stiekem islamitisch willen maken? Bij een complot denk ik aan grote samenzweringen. Bij de Beatles denk ik gewoon aan de actie van een bandlid zelf, zonder samenzweringen van anderen die hen op het toneel brachten of zo. 

Nee, want de Islam is vrij duidelijk en open over dat ze iedereen wil bekeren tot de Islam, niks stiekem aan. 

Ik heb van de Beatles of van een bandlid er van nooit gehoord een satanist te zijn. 

En de Visie zal het vast niet zomaar hebben geschreven, maar dat het er in staat wilt niet zeggen dat het geen broodje aap verhaal is. In de decennia dat het magazine bestaat heeft het ook wel eens ruimte gegeven aan ongefundeerde verhaaltjes/roddels en aan pseudowetenschapelijke onzin. Dus in het geval van dat artikel ben ik nieuwsgierig waarop ze het baseren. 
In vroegere tijden zat de EO in bepaald typisch vaarwater waarvan ik blij ben dat ze daar tegenwoordig wel wat kritischer en genuanceerder in geworden zijn. 

Citaat

Ik denk ook niet dat de Beatles de oorzaak is, maar één van de vele oorzaken. Satan zie ik achter elke verlijding in de wereld en onder christenen zelf. Hij is de gene  die mensen uit elkaar drijft en een wig tussen God en de mens zet. Dat kan zelfs als wij bijvoorbeeld met elkaar in conflict zouden komen

Ik vind dat je Satan teveel krediet geeft. De mens is prima in staat om zonder de duivel beslissingen te maken die God liever anders had gezien. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar het risico van Satan overal achter zien is ook dat de mens zo in een speelbal verandert ipv eigen verantwoordelijkheid te dragen. En alles zo in de duistere machten te trekken is me ook te gepolariseerd. Mensen kunnen ook misplaatste dingen doen zonder dat er duistere machten en er een doel van intrinsiek kwaad speelt. Ik vind het gevaar wanneer het christendom teveel wordt gezien als een dualistische religie.

Citaat

Een andere reden om dit aan te halen is de achtergrond van mijn vrouw. Als van huis uit reformatorische christen leerde ze alleen naar christelijke muziek te luisteren. Ze luisterde vooral Psalmen thuis. Dit principe hebben we in ons leven op een breder niveau gebracht naar Opwekking, christelijke artiesten, Johannes de Heer en liederen uit de liedboek van de kerken. Als het tot eer van God is. Bewust on Gods stem te kunnen horen.

Ik ben niet zo opgevoed. Naast heel veel christelijke muziek (en dan met name klassieke muziek, barok, etc.) was er ook seculiere muziek in huis.
Maar ik ben wel bekend met een bepaalde beweging binnen het christendom dat vrij vijandig is naar niet-christelijke muziek, met name naar de popmuziek. Ik kwam het als tiener en begin twintiger ook veel tegen (binnen en buiten eigen kerk). En dan zette het me wel aan het denken en verdiepte ik me ook wel in de argumenten van hun. Uiteindelijk trok ik de conclusie dat de argumenten voor mij onvoldoende overtuigden en dat ik de Bijbelse basis ook zwak vond. Voor mij was dat een bevrijding. Ik heb in verre weg merendeel seculiere muziek.  En ik heb geen moment gehad dat ik er problemen met mijn geweten mee kreeg. 

bewerkt door Olorin
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jawel hoor. Omdat nuchter bekeken op die manier nog tal van voorbeelden gezien kan worden. Ook als Christen een beetje nuchter blijven kan geen kwaad. Weet je trouwens dat Ringo Starr n

Als je een witte auto koopt, zie je ineens allemaal witte auto's. Als je door de Geest wordt geleid dan ervaart je ziel voortdurend waarheden, die ondertussen geen ander doel dienden dan bevestiging v

En wij worden opgedragen om daaraan mee te werken, om ons in ons doen en laten open te stellen voor Gods heilbrengende genade. Geloven is niet een passief afwachten, maar een actief deelnemen aan Gods

3 uur geleden zei Olorin:

Nee, want de Islam is vrij duidelijk en open over dat ze iedereen wil bekeren tot de Islam, niks stiekem aan. 

Deels wel, deels niet. Maar dat laat ik maar voor wat het is. Want ik heb daarover een schitterende complottheorie 😇

Citaat


Ik heb van de Beatles of van een bandlid er van nooit gehoord een satanist te zijn.

Dat verbaast me niet. Als satan zich voordoet als een engel van het Licht of als God zelf, zal dat met zijn profeten niet echt anders zijn. Maar misschien moeten we het in het gesprek niet zo ver doorvoeren, maar gewoon naar de vruchten kijken. 

Citaat

 
En de Visie zal het vast niet zomaar hebben geschreven, maar dat het er in staat wilt niet zeggen dat het geen broodje aap verhaal is.

Ik vind het jammer dat ik het artikel niet kan vinden, want het was tamelijk een overtuigende stuk. 

Citaat

In de decennia dat het magazine bestaat heeft het ook wel eens ruimte gegeven aan ongefundeerde verhaaltjes/roddels en aan pseudowetenschapelijke onzin. Dus in het geval van dat artikel ben ik nieuwsgierig waarop ze het baseren. 

Ik probeer het door te blijven zoeken. Wie weet vind ik nog wat.

Citaat

In vroegere tijden zat de EO in bepaald typisch vaarwater waarvan ik blij ben dat ze daar tegenwoordig wel wat kritischer en genuanceerder in geworden zijn. 

Ja, dat ben ik wel met je eens.

Citaat

Ik vind dat je Satan teveel krediet geeft. De mens is prima in staat om zonder de duivel beslissingen te maken die God liever anders had gezien. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar het risico van Satan overal achter zien is ook dat de mens zo in een speelbal verandert ipv eigen verantwoordelijkheid te dragen.

Ik hoor dit wel vaker, maar ik zie het vrij simpel. De krachten die mensen van Jezus vandaan drijven komen van de duistere kant. De krachten die mensen bij Jezus brengen, van Gods kant. Wij hebben zelf altijd de keus door wie we ons laten inspireren.

Citaat

En alles zo in de duistere machten te trekken is me ook te gepolariseerd. Mensen kunnen ook misplaatste dingen doen zonder dat er duistere machten en er een doel van intrinsiek kwaad speelt.

Zou kunnen, maar ik denk dat we het ook onderschatten. Immers Gods gedachten of satans gedachten in ons, lijken onze eigen gedachten. In de schijnwerkelijkheid lijkt God en duivel niet te bestaan en alles van ons zelf te komen, maar God en de hele engelenmacht (zowel goede, als gevallen-) opereren inspirerend op onze gedachten in.

Al het positieve lijkt van God te komen en negatieve afbrekende krachten niet.

Citaat

Ik vind het gevaar wanneer het christendom teveel wordt gezien als een dualistische religie.

Je hoeft er ook niet rationeel alles voor te selecteren. Ik denk dat de kracht hem zit in het vertrouwen hebben in God, het gebed en ook het elkaar de ruimte geven om ook fouten te kunnen maken. Want daar leert de mens van.

Citaat

Ik ben niet zo opgevoed. Naast heel veel christelijke muziek (en dan met name klassieke muziek, barok, etc.) was er ook seculiere muziek in huis.
Maar ik ben wel bekend met een bepaalde beweging binnen het christendom dat vrij vijandig is naar niet-christelijke muziek, met name naar de popmuziek. Ik kwam het als tiener en begin twintiger ook veel tegen (binnen en buiten eigen kerk). En dan zette het me wel aan het denken en verdiepte ik me ook wel in de argumenten van hun. Uiteindelijk trok ik de conclusie dat de argumenten voor mij onvoldoende overtuigden en dat ik de Bijbelse basis ook zwak vond. Voor mij was dat een bevrijding. Ik heb in verre weg merendeel seculiere muziek.  En ik heb geen moment gehad dat ik er problemen met mijn geweten mee kreeg. 

Ik heb een vergelijkbare achtergrond en zoektocht, maar bij mij leverde het een diep verlangen in me op steeds meer naar opbouwende christelijke muziek te luisteren. Vooral naar de Hip Hop van Damascus. God sprak me vaak erin aan. En popmuziek raakte ik snel op uitgekeken op een paar Nederlands talig bandjes na, zoals Skik, Doe Maar en Blof. Maar het werd steeds minder en minder, omdat ik een steeds dieper verlangen kreeg naar meer van Gods stem in de muziek. Alleen dat wist me echt op te wekken. Toen ik mijn vrouw leerde kennen kwam ik na veel strijd tot de conclusie dat we samen muziek willen luisteren dat tot eer van God is. Wat tot eer van de popartiest is moest ik afscheid van nemen. Maar ik vind wel dat er een grijs gebied bestaat. Nog steeds vind ik Blof, Skik en Doe Maar nog gaan, hoewel Doe Maar helaas wel aanbeden werd. Das met Blof en Skik weer niet zo.

 

Wat ik trouwens nogal dubbel vind is een nummer als dit: 

Kwa inhoud best wel goed. Valt niets op aan te merken, maar luister ik meer nummers van de groep, na hun uitstraling ook eens goed in me opgenomen te hebben, begint me toch een dubbel gevoel bij me te ontstaan. Dit nummer zou ik namelijk prima kunnen luisteren, maar vele andere nummers passen niet bij mijn levensstijl. 

 

Kijk, dit van Damascus spreekt me meer aan: 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Maar mijn info over de Beatles komt rechtstreeks uit de EO visie van jaren terug. Ik kan het alleen niet terug vinden.

🤣🤣. En dan komt het niet in je op dat het wellicht helemaal niet in de EO visie heeft gestaan en het slechts fantasie is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

🤣🤣. En dan komt het niet in je op dat het wellicht helemaal niet in de EO visie heeft gestaan en het slechts fantasie is? 

Nee, ik kan het me heel goed herinneren. Als je dat perse niet wil geloven, dan geloof je het toch niet. Ik heb hier wel een klacht tegen ingediend, omdat je zonder bewijs mij in een kwaad daglicht zet.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar weet je. Ik heb hier geen zin in. Als er geen respect is en dit ontaard in ruzie, dan trek ik me terug. Ik weet wat ik gelezen heb en met de hand op de bijbel zeg ik God weet het ook en is mijn getuige. Ik las ook dit: https://vergadering.nu/satan/bruidvansatan.htm

De satansbijbel werd vermeld in de EO artikel als geschreven door de man die de Beatles heeft geïnspireerd in hun muziek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Dat vind ik nu echt zo'n achterlijke reactie van je. De arrogantie weer ten voeten uit. Nee, ik kan het me heel goed herinneren. Als je dat perse niet wil geloven, dan geloof je het toch niet, eikel.

Excuses.  Ik wilde je niet boos maken.  Maar als iets zo lang geleden is,  kan het zijn dat er dingen in je geheugen vervagen. Misschien stond het in een ander blad of zo?

Het idee van boodschappen achterstevoren is bekend.  Maar wees eerlijk: wie gaat er nu platen achterstevoren draaien? Niemand. 

Het verspreiden van een boodschap op die manier heeft dus geen enkel nut. Het idee is een broodje aap. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Excuses.  Ik wilde je niet boos maken.  Maar als iets zo lang geleden is,  kan het zijn dat er dingen in je geheugen vervagen. Misschien stond het in een ander blad.

Het idee van boodschappen achterstevoren is bekend.  Maar wees eerlijk: wie gaat er nu platen achterstevoren draaien? Niemand. 

Het verspreiden van een boodschap op die manier heeft dus geen enkel nut. Het idee is een broodje aap. 

Oke, aanvaart. Maar destijds heb ik het meen ik echt in de visie gelezen, volgens mij was het toch in relatie met iemand anders, namelijk Aleister Crowley. Ik vind daar wel bij Google linken over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Maar weet je. Ik heb hier geen zin in. Als er geen respect is en dit ontaard in ruzie, dan trek ik me terug. Ik weet wat ik gelezen heb en met de hand op de bijbel zeg ik God weet het ook en is mijn getuige. Ik las ook dit: https://vergadering.nu/satan/bruidvansatan.htm

De satansbijbel werd vermeld in de EO artikel als geschreven door de man die de Beatles heeft geïnspireerd in hun muziek. 

Ik ken dat van verhaal van haar. Ik vind haar verhaal volstrekt ongeloofwaardig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Olorin:

Ik ken dat van verhaal van haar. Ik vind haar verhaal volstrekt ongeloofwaardig. 

Ik niet. Ik ken iemand (meld het bewust Anoniem) die bijna getuige van iets soort gelijks is (het gebeuren plaats ik niet op een  forum), was dagen van streek en moest rennen voor zijn leven en hij kent iemand die uit de 31ste graad van de vrij metselaars komt (het inmiddels verlaten heeft), die ook dat gezien heeft. Die dingen gebeuren werkelijk. Ook Ronald Bernards is iemand die er over mee kan praten.

Wie serieus satan aanbidt, zal zo ver kunnen gaan. Het gebeurde onder koning Salomo ook in Israël.

Maar we zitten op een zijspoor, want dit heeft eigenlijk niets met de Beatles te maken. Ik ga thuis eens de site van stichting Naar House doorlezen. En nog een site wat ik vond.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-12-2020 om 22:36 zei Gaitema:

Het christendom zal verdwijnen, ‘zei John Lennon. ‘Het zal verdwijnen en verschrompelen. Dat hoef ik niet uit te leggen; ik heb gelijk en dat zal blijken. We zijn nu populairder dan Jezus; ik weet niet wat eerder van het toneel zal verdwijnen — rock’n’roll of het christendom. Jezus was ok maar zijn leerlingen waren dom en gewoontjes. Het is dat gedraai van hen dat het voor mij bederft

(John Lennon De Beatles )

Als je vandaag de dag christenen met invloed van popmuziek en popsterren confronteerd in relatie tot de secularisatie van het Westen, dan kunnen reacties best heftig zijn. Toch waag ik te stellen dat het met The Beatles allemaal begon. De secularisatie golf. Hoe denken jullie?

Correctie nu, het begon niet alleen met de Beatles. Ze speelden een rol. Maar de welvaart en lauwheid binnen de kerken heeft denk ik ook een zeer grote rol gespeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Gaitema:

Ik niet. Ik ken iemand (meld het bewust Anoniem) die bijna getuige van iets soort gelijks, was dagen van streek en moest rennen voor zijn leven en hij kent iemand die uit de 31ste graad van de vrij metselaars komt, die ook dat gezien heeft. Die dingen gebeuren werkelijk. Ook Ronald Bernards is iemand die er over mee kan praten.

Wie serieus satan aanbidt, zal zo ver kunnen gaan. Het gebeurde onder koning Salomo ook in Israël.

Maar we zitten op een zijspoor, want dit heeft eigenlijk niets met de Beatles te maken. Ik ga thuis eens de site van stichting Naar House doorlezen. En nog een site wat ik vond.

Er bestaan een hoop onzin verhalen. Je hebt ze over ufo's & ontvoering door aliens, over spoken, heksen, over geheime Joodse genootschappen die de wereld overheersen en weet ik wat allemaal. En ja, ook satanische sektes, demonen en weet ik wat meer. En ook niet te vergeten inviduen die zwart gemaakt zijn.

Er zijn ook wel diverse verklaringen voor. Voor sommigen is dat aandacht of geld, anderen zitten psychisch in de knoop en zijn paranoïde, schizofreen en weet ik wat voor aandoeningen. Je hebt ook mensen die misbruikt zijn in het verleden, zijn beschadigd en kunnen werkelijkheid en fictie niet meer onderscheiden. Of het zijn verhalen via-via-via die elke keer groter en groter aan het worden zijn.
Als het over buitenaarde ufo's gaat, of over een 'ras' of etnische goep dat kwaadaardige dingen aan het doen is: Waarvoor geen bewijs is of soms zelfs bewijs dat het onzin is, dan zie ik geen reden te geloven dat om een magische reden wanneer de claim door een christen gemaakt is over satanisme, plots het allemaal wel klopt. 
Bij buitengewone claims verwacht ik ook buitengewoon bewijs.

En ik zeg niet dat die dingen niet voor zouden kunnen komen. Ik bedoel, als er al misbruik is in scholen, kerken, sportverenigingen, figuren met een kelder, etc. Waarom dan niet in andere groepen, waaronder satanisten? 

Maar feit is dat een hoop onzinverhalen zich rond doen. En heel kritisch dan naar bijzondere verhalen kijken en bewijs willen hebben voor claims lijkt me goed. Ik geloof ook niet dat een wonderenclaim er geloofwaardiger op wordt als de mensen die die claim maken eigenlijk zowat elk gerucht of verhaal geloven. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Olorin:

Er bestaan een hoop onzin verhalen. Je hebt ze over ufo's & ontvoering door aliens, over spoken, heksen, over geheime Joodse genootschappen die de wereld overheersen en weet ik wat allemaal. En ja, ook satanische sektes, demonen en weet ik wat meer. En ook niet te vergeten inviduen die zwart gemaakt zijn.

Er zijn ook wel diverse verklaringen voor. Voor sommigen is dat aandacht of geld, anderen zitten psychisch in de knoop en zijn paranoïde, schizofreen en weet ik wat voor aandoeningen. Je hebt ook mensen die misbruikt zijn in het verleden, zijn beschadigd en kunnen werkelijkheid en fictie niet meer onderscheiden. Of het zijn verhalen via-via-via die elke keer groter en groter aan het worden zijn.
Als het over buitenaarde ufo's gaat, of over een 'ras' of etnische goep dat kwaadaardige dingen aan het doen is: Waarvoor geen bewijs is of soms zelfs bewijs dat het onzin is, dan zie ik geen reden te geloven dat om een magische reden wanneer de claim door een christen gemaakt is over satanisme, plots het allemaal wel klopt. 
Bij buitengewone claims verwacht ik ook buitengewoon bewijs.

En ik zeg niet dat die dingen niet voor zouden kunnen komen. Ik bedoel, als er al misbruik is in scholen, kerken, sportverenigingen, figuren met een kelder, etc. Waarom dan niet in andere groepen, waaronder satanisten? 

Maar feit is dat een hoop onzinverhalen zich rond doen. En heel kritisch dan naar bijzondere verhalen kijken en bewijs willen hebben voor claims lijkt me goed. Ik geloof ook niet dat een wonderenclaim er geloofwaardiger op wordt als de mensen die die claim maken eigenlijk zowat elk gerucht of verhaal geloven. 

 

Veel mensen zijn atheist omdat Gods bestaan niet te bewijzen is, maar goed, maar weer terug naar het onderwerp. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Gaitema:

Veel mensen zijn atheist omdat Gods bestaan niet te bewijzen is, maar goed, maar weer terug naar het onderwerp. :)

Klopt. Maar ik ben niet christen omdat God niet bewezen is en ik ben ook niet christen omdat christenen mij vertellen dat God bestaat. 
En het feit dat ik in God geloof maakt daarom ook niet dat ik ook gelijk alles maar als waar aanneem wat iemand tegen me zegt. Of dat nou Ufo's zijn geheime Joodse complotten, spoken, of een overheid die stiekem met vliegtuigen deeltjes in de atmosfeer spuit om ons onder controle te houden. 

En overigens bevat een dergelijke cult niet iets bovennatuurlijke wat het wel/niet bestaan in de weg zou zitten om het te bewijzen en ook niet of daar misdaden begaan worden. Dat valt namelijk gewoon te bewijzen. Die mensen die atheïst zijn omdat Gods bestaan niet te bewijzen is, hebben geen moeite te geloven dat kerken bestaan. En wanneer daar misbruik wordt begaan is dat ook gewoon te bewijzen, zoals afgelopen jaren aangetoond is. En ook daar geldt dat dit niet betekend dat elk misbruik verhaal voor waar aangenomen wordt.

Maar laten we idd terug gaan naar de Beatles.

bewerkt door Olorin
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Olorin:

Klopt. Maar ik ben niet christen omdat God niet bewezen is en ik ben ook niet christen omdat christenen mij vertellen dat God bestaat. 
En het feit dat ik in God geloof maakt daarom ook niet dat ik ook gelijk alles maar als waar aanneem wat iemand tegen me zegt.

Ik verplicht je ook niks. 

 

Maar toch wat interessants:

Citaat

 

Of dat nou Ufo's zijn

Kunnen natuurverschijnselen zijn en daarnaast occulte verschijningen. Veel mensen uit de New Age hebben dat laatste. Echtw Ufo's bestaan niet.

Citaat

geheime Joodse complotten,

Zoals "waar komt het geld van Adolf Hitler vandaan, waarmee hij een oorlog begon." Duitsland was immers bankroet. Een aangetoond feit is dat de Rothshilds erin gefinancierd hebben en tevens in de oprichting van de staat Israël.

Citaat

spoken,

Dat zijn volksverhalen over geesten van overledenen. Net als de witte wieven uit Twente. Ik heb ook wel mensen gesproken die deze geesten kunnen zien. 

Citaat

of een overheid die stiekem met vliegtuigen deeltjes in de atmosfeer spuit om ons onder controle te houden. 

Daar heb ik me nooit mee bezig gehouden.

Citaat

En overigens bevat een dergelijke cult niet iets bovennatuurlijke wat het wel/niet bestaan in de weg zou zitten om het te bewijzen en ook niet of daar misdaden begaan worden.

Nou, satan en demonen die in hen werken valt niet te bewijzen. En ook daar bestaan verhalen over. 

Citaat

Dat valt namelijk gewoon te bewijzen. Die mensen die atheïst zijn omdat Gods bestaan niet te bewijzen is, hebben geen moeite te geloven dat kerken bestaan. En wanneer daar misbruik wordt begaan is dat ook gewoon te bewijzen, zoals afgelopen jaren aangetoond is. En ook daar geldt dat dit niet betekend dat elk misbruik verhaal voor waar aangenomen wordt.

Bewijzen worden in zwaar criminele organisaties zo veel mogelijk vernietigd. Zo is het nooit bewezen dat de Maffia bestaat.

Citaat

Maar laten we idd terug gaan naar de Beatles.

Kom ik vanavond op terug, want ik heb wel interessante linken gevonden.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Bewijzen worden in zwaar criminele organisaties zo veel mogelijk vernietigd. Zo is het nooit bewezen dat de Maffia bestaat.

Jewel, al geruime tijd. Er zijn ook met enige regelmaat processen en veroordelingen.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/buitenland/2021/01/maffia-proces-grootste-italiaanse/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Olorin:

Jewel, al geruime tijd. Er zijn ook met enige regelmaat processen en veroordelingen.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/buitenland/2021/01/maffia-proces-grootste-italiaanse/

 

Ik las eens dat het onbekend is of het wereldwijd één organisatie is. Wij noemen het Maffia, om het een naam te geven.

Maar je bent het toch met me eens dat de duisternis het daglicht niet kan verdragen, dus zo veel mogelijk in de duisternis blijft? 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Nou, satan en demonen die in hen werken valt niet te bewijzen. En ook daar bestaan verhalen over. 

Die niet. Een groep mensen die in naam van satan misdaden begaan is wel te bewijzen.

Maar we zullen het hier niet overeens worden denk ik. 
Ik zie graag bewijs voor claims. Enkel een verhaal van een willekeurig iemand vind ik niet overtuigend. Ik ben niet zo goedgelovig en persoonlijk vind ik dat ook voor mezelf een gezonde houding. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Olorin:

Die niet. Een groep mensen die in naam van satan misdaden begaan is wel te bewijzen.

Maar we zullen het hier niet overeens worden denk ik. 
Ik zie graag bewijs voor claims. Enkel een verhaal van een willekeurig iemand vind ik niet overtuigend. Ik ben niet zo goedgelovig en persoonlijk vind ik dat ook voor mezelf een gezonde houding. 

Ik heb verhalen zonder bewijzen over verschillende zaken van gemeenteleden, een zwager, mijn moeder en mijn oom en van de gereformeerde dominees. Bewijzen hadden ze niet, voor bijvoorbeeld de wonderen die God deed. Geloven zonder te zien is mogelijk en bijbels zelfs zalig.  Maar zeg nou eerlijk: criminelen vernietigen bewijzen, das toch een feit! Daar kunnen we wel over eens worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik las eens dat het onbekend is of het wereldwijd één organisatie is. Wij noemen het Maffia, om het een naam te geven.

Maar je bent het toch met me eens dat de duisternis het daglicht niet kan verdragen, dus zo veel mogelijk in de duisternis blijft? 

Als het over één wereldwijde organisatie gaat, dan is daar inderdaad geen bewijs voor. Maar ik zie dat overigens ook als een complot theorie waar ik evenmin in geloof.
En waarom ik er niet in geloof: Geen bewijs. Of in andere woorden: Geen steekhoudende aanwijzingen waarom dit verhaal niet meer is dan speculatie of fantasie.

'De mafia' zijn rivaliserende families/clans binnen de georganiseerde misdaad. In engere zin uit Italië, in bredere zin zou je ook groepen zoals die uit Japan, etc. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Ik heb verhalen zonder bewijzen over verschillende zaken van gemeenteleden, een zwager, mijn moeder en mijn oom en van de gereformeerde dominees. Bewijzen hadden ze niet, voor bijvoorbeeld de wonderen die God deed. 

Ik kan me indenken dat je iemand persoonlijk kent en zoiets als die persoon dat zegt op waarde schat, of misschien wel heel veel vertrouwen hebt in een instituut of een ambt. 

Citaat

Geloven zonder te zien is mogelijk en bijbels zelfs zalig. 

Klopt. Maar onderzoeken wordt ook eveneens in de bijbel aangemoedigd. 

 

Citaat

Maar zeg nou eerlijk: criminelen vernietigen bewijzen, das toch een feit! Daar kunnen we wel over eens worden.

Klopt. Maar afwezigheid van bewijs is geen bewijs. En het is ook geen reden om iedereen die verdacht wordt van een misbruik zonder bewijs in de gevangenis te gooien. Immers misdadigers zouden het bewijs vernietigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Olorin:

Ik kan me indenken dat je iemand persoonlijk kent en zoiets als die persoon dat zegt op waarde schat, of misschien wel heel veel vertrouwen hebt in een instituut of een ambt. 

Klopt. Maar onderzoeken wordt ook eveneens in de bijbel aangemoedigd. 

 

Klopt. Maar afwezigheid van bewijs is geen bewijs. En het is ook geen reden om iedereen die verdacht wordt van een misbruik zonder bewijs in de gevangenis te gooien. Immers misdadigers zouden het bewijs vernietigen.

Goed, dan zijn we het het daar over eens. De conclusie is dan dus ook dat misbruik en criminaliteit niet altijd te bewijzen is. Het blijft een kat en muisspel.

Over ritueel misbruik in Nederland heeft de VPRO trouwens wel een schokkende documentaire gemaakt, vanwege situaties waar zij tegen aanliepen, zie: https://www.vpro.nl/argos/media/afleveringen/2020/uitzending-27-juni-ritueel-misbruik.html

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Een stukje om mee te beginnen van Pastoralehulpverleningjongeren.nl :

"Kijk naar de uitkomst van de levenswandel van de popsterren 

Kijk altijd naar de uitkomst van de levenswandel van de popsterren. Zij worden nogal eens vroeg afgesneden door de dood. Meer dan 100 rocksterren en ook rappers zijn jong gestorven. De oorzaken zijn in veel gevallen: een overdosis, een mysterieuze dood, zelf(moord) en ongelukken. Het is gebleken dat ruim 604 rocksterren de leeftijd van gemiddeld 42,4 jaar hebben bereikt. Hiervan stierven er minstens 65 aan drugs, pleegden er 49 zelfmoord, werden er 28 vermoord en stierven er 12 door overmatig alcoholgebruik. We mogen aannemen dat een behoorlijk aantal van hen hun ziel hebben verkocht voor rock & roll… en ze betaalden uiteindelijk met een vroegtijdige dood. Metallica gaf openlijk te kennen: ‘Ik wens mijn ziel te verkopen om wedergeboren te zijn. Duivel neem mijn ziel, je betaalt terug met diamanten.’ De duivel kan wel diamanten en rijkdom beloven, maar hij betaalt uit met ellende, verderf en dood. Later kwam Metallica met een songtekst (vertaald): ‘Ik had de wil om te leven verloren. Er is gewoon niets meer voor mij, ik heb het einde nodig om te bevrijden. De dood begroet me hartelijk. Ik neem daarom maar afscheid.’

De Duitse punkgroep Abwärts vraagt zelfs in een song, of de bom alsjeblieft zo spoedig mogelijk mag vallen. Alleen dan komt er weer een mogelijkheid voor een nieuw begin. De bom als laatste redmiddel voor de wereld… is dat het resultaat van het fanatiek dienen van satan? En dan hebben we het nog niet over de navolgers en imiterende fans van de demonisch gebonden popartiesten. Vijf jaar house-gebeuren in Engeland heeft 120 doden opgeleverd. "

(...) The Beatles

"Dat hoogmoed vóór de val komt, zien we duidelijk gebeuren in de popwereld. John Lennon van The Beatles heeft eens in het openbaar gezegd: ‘Wij zijn populairder dan Jezus’. Lennon heeft ook verklaard: ‘Ik weet dat The Beatles succes zullen hebben als nog geen andere groep. Ik weet het precies, want voor dit succes heb ik de duivel mijn ziel verkocht.’ Zijn uitspraken en ook andere goddeloze zaken brachten indertijd veel verontwaardiging teweeg bij het christelijk volksdeel. Zulke goddeloze, uitdagende en hoogmoedige uitspraken kunnen niet straffeloos worden geuit. Meer mensen die God en Jezus Christus hebben uitgedaagd zijn op een opmerkelijke wijze aan hun einde gekomen. Uiteindelijk is Lennon door een eigen fan vermoord. Zijn moordenaar, Mark Chapman, was zo ‘verslaafd’ aan Lennon dat hij hem zoveel mogelijk ging imiteren. In zijn verwrongen geest dacht hij echter op den duur dat hij zelf John Lennon was. Hij meende in zijn waanzin dat Lennon zijn plaats innam, zodat hij zich van deze ‘bedrieger’ moest verlossen. In december 1980 schoot de toen 25-jarige Chapman zijn popster Lennon voor de deur van zijn woning in New York dood.

In bepaalde songs van Lennon zien we dat er een verregaande vereenzelviging met Jezus door deze goddeloze zanger is aangebracht. (Ik heb hem uitgebreider behandeld in het boek ‘Verleidende machten’.) Later vereenzelvigde een fan zich met Lennon. Jezus is door Zijn discipel Judas verraden, Lennon is door zijn fan vermoord. Lennon heeft eens gezegd: ‘Ik wil niet doodgeschoten worden zoals Gandhi en ik wil niet doodgeschoten worden zoals Martin Luther King.’ Uiteindelijk is hem dit wel overkomen. Er is een bekend principe, namelijk: ‘Wat iemand zaait, zal hij ook oogsten’. Waarom houden we daar vaak zo weinig rekening mee?" 

 

Wat roept dit bij je op?

 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:

Er is een bekend principe, namelijk: ‘Wat iemand zaait, zal hij ook oogsten’. Waarom houden we daar vaak zo weinig rekening mee?" 

 

Wat roept dit bij je op?

Heel opmerkelijk uit mond van iemand die een kruisiging verheerlijkt. 

Maar om bij het onderwerp te blijven.  De tekst over Lennon haalde je al eerder aan en je schreef toen dat de secularisering bij de Beatles was begonnen.  Dat is echt te veel eer voor hen.  De secularisering was toen al honderden jaren aan de gang. Die werd in de jaren zestig nogal versneld door de opkomst van tv en radio. Je slaat echter de plank mis als je  grote bekendheden uit de bloeitijd van deze media de schuld heeft van secularisering. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Heel opmerkelijk uit mond van iemand die een kruisiging verheerlijkt. 

Maar om bij het onderwerp te blijven.  De tekst over Lennon haalde je al eerder aan en je schreef toen dat de secularisering bij de Beatles was begonnen.  Dat is echt te veel eer voor hen.  De secularisering was toen al honderden jaren aan de gang. 

Dat heb ik ook wel bijgesteld. Echter moet ik voor veel protestantse landen in Europa zeggen dat er wel een versnelling plaats vond. Immers hadden we eind 19de eeuw, begin twintigste eeuw nog grote opwekkingen in de kerken. De gereformeerde stromingen ontstonden toen vooral in Nederland, maar ook de Johannes de Heer beweging. Na de tweede wereldoorlog zaten de kerken ook bom vol. Men sprak ook van het rijke Roomse leven. In de jaren 50 werden er nog volop kerken bij gebouwd. De leegloop begon opmerkelijk genoeg in de jaren 60. Maar meer dan alleen de muziek speelt erin een rol. De aanval kwam op de jeugd.  Via muziek, maar ook via tv en later het internet. In refokerken weerden ze nog de tv, maar dat kon met de computer niet, waardoor nog alles de woonkamer binnen kwam.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid