Spring naar bijdragen

Feedback permanente ban TTC


Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat @TTC gedaan heeft maar hij zit, of zat, al langer dan ik op dit forum. Vaak vervreemdende uitspraken, vreemde topics en wazige uitspraken en ongebruikelijke associaties. Ik kan mij niet of nauwelijks voorstellen dat hij bewust trolt. Ik vind een permanente ban van een lid van dit forum die toch wel in een speciale categorie lijkt te vallen wel heel erg streng. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me bij Mullog aan, en ik meen ook dat het willen zuiveren van het forum van oudgedienden, het forum zelf tot 'religie en sekte' maakt:
dat is méér willen beschermen wat binnen is, dan redden wat buiten is, met als resultaat dat wat binnen is, eruit weggezuiverd wordt.
Terwijl - dear paradox - en passant een belangrijk motief om te zuiveren is om juist te winnen wat buiten is.
Dat levert als resultaat een zuivering tot een veilige resort voor enkele aangepasten,
wat bedoeld is als een ontmoetingsplaats voor vele ook onaangepasten. 

Het waardevolle van een forum, is dat de deelnemers consistente lijnen en patronen vertonen die identificerend zijn, 
waardoor je op een gegeven moment de personen leert kennen, zoals ze echt zijn.
Hoe raarder/afwijkender hoe beter, zodat je leert omgaan met alle soorten van personages,
en van karakters, hebbelijkheden, gedachten en stromingen van leer en leven.

Een ban of een waarschuwing, zou zich moeten richten op wat er echt niet hoort, of wat zich echt grof heeft gedragen.
En dan denk ik dat TTC absoluut niet die kwalificatie verdient van zwaar beledigend, want hij zegt al tijden dat de extremen
lessen zijn van het leren kennen van de gulden middenweg.
Waarmee hijzelf bewijst dat als hij iets extreems brengt, dat dat in het kader is van het zoeken van het midden.

Hoewel niet ondenkbaar is dat heel zijn inbreng voor hem een zaak van grappen en grollen is,
met al die persoontjes en hun leringen, die hij eenvoudig van repliek kan dienen,
met een encyclopedisch softwareprogramma. Maar wat hij ook is en doet, hij doet het consequent en met beleid,
en biedt daarin méér ter bespiegelende bezinning, dan menig ander.

Maar de moderator heeft het wettig forumgezag, dus zeg ik het wel,
maar ik speel deze bal ter overweging vooral aan mijzelf,
onder excuses dat het mogelijk wordt gevoeld als kritiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

  

2 uur geleden zei Tomega:

Ik sluit me bij Mullog aan, en ik meen ook dat het willen zuiveren van het forum van oudgedienden, het forum zelf tot 'religie en sekte' maakt:
dat is méér willen beschermen wat binnen is, dan redden wat buiten is, met als resultaat dat wat binnen is, eruit weggezuiverd wordt.

Ik vind het erger dan dat. Een forum is bedoeld om gedachten, visies, meningen en onzin met elkaar te delen, te bediscussiëren of ruzie over te maken. Alles binnen de regels van het forum en met respect naar elkaar. En als je je daar niet aan houdt dan wordt je voor een tijdje geband. Maar een permanente ban is alleen voor trollen, spawners en bedriegers. En ik denk dat @TTC niet tot een van die categorieën behoort. Maar ja, @sjako reageert zoals je mag verwachten van iemand die in een gesloten gemeenschap zit. @Trajecto, ik zou een reactie van jou op prijs stellen. Een beetje diversiteit op een forum is nooit verkeerd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:

heb er meerdere klachten over gekregen.

Klachten zijn te vaak uitingen van zwakte in frustratie, waar het eigen tegengas en zelfdiscipline het begeven.
Voor een moderator, als hij goed is, heeft een klacht nooit normatieve lading,
Maar worden klachten steeds verstaan als signalering,
waarna de moderator zijn eigen oordeel vormt;
dat geeft het medium consistentie met een beschermende normatieve kracht.
Het maakt een moderator tot moderator, en het forum tot zijn domein.  

27 minuten geleden zei sjako:

Bovendien was hij zeer beledigend.

Een moderator kan als hij goed is niet beledigd worden, want hij staat erboven.
tegenover elke vermeende belediger, staat een zekere beledigde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hermanos2:

De moderatoren van dit forum zien veel door de vingers. De meerderheid van de deelnemers, waaronder ikzelf, waren op menig ander forum allang eraf geknikkerd. 

De moderatoren van dit forum hebben de afgelopen jaren inderdaad veel door de vingers gezien.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei WdG:

Toen kwam Petrus tot Hem, en zeide: Heere! hoe menigmaal zal mijn broeder tegen mij zondigen, en ik hem vergeven! Tot zevenmaal? Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal, maar tot zeventigmaal zeven maal.


Topic: Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16) - pagina 9

4 uur geleden zei Tomega:

En de Heere zeide: Hoort, wat de onrechtvaardige rechter zegt.
Zal God dan geen recht doen Zijn uitverkorenen, die dag en nacht tot Hem roepen,
hoewel Hij lankmoedig is over hen? Ik zeg u, dat Hij hun haastelijk recht doen zal.
Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde?

modbreak Trajecto: Bij een Bijbelcitaat graag even aangeven waar het te vinden is. In dit geval dus: Lukas 18 (SV)

Ik ben het eens met Trajecto dat bij een Bijbelcitaat er aangegeven dient te worden, waar het te vinden is.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop dat iedereen inziet dat de kwaliteit van de discussies behoorlijk zijn toegenomen door de trollen van het forum te weren. Er was veel onrust en onenigheid. Met een pittige discussie is niks mis, maar ze moeten wel inhoudelijk zijn. Ik denk dat een heleboel serieuze deelnemers hebben afgehaakt of dat mensen afzien van deelname aan het forum. Dat lag ook aan de moderatie. Door nu streng te modereren hopen we dat de kwaliteit weer toeneemt en dat iedereen zich veilig kan voelen hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

TTC produceerde alleen maar lange, lastig te doorgronden zinnen.
Dat alles duidelijk vanuit de achtergrond van een ontevreden psychiatrisch patiënt. 
Of hij dat nu bewust of onbewust doet.... iemand die zo aanwezig jaagt anderen met zijn gedrag weg en staat normale gesprekken in de weg.
Hij is vaak genoeg gewaarschuwd.
Maar ja, een permanente ban....dat is ook zo wat. Mensen verdienen altijd een kans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar ja, een permanente ban....dat is ook zo wat. Mensen verdienen altijd een kans.

Zat er ook over in dubio. Maar na lang nadenken leek me dit de enige optie. Zijn reacties zijn zo verstorend en daar bovenop nog eens een ernstige belediging. Ik zal het er nog eens met @Trajecto over hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Zat er ook over in dubio. Maar na lang nadenken leek me dit de enige optie. Zijn reacties zijn zo verstorend en daar bovenop nog eens een ernstige belediging. Ik zal het er nog eens met @Trajecto over hebben. 

Als @TTC nog een kans krijgt, dan vind ik dat ook @Bastiaan73 nog een kans moet krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn TTC zijn posten waarin hij beledigde dan gewist? Ik vind niet meteen iets terug waar een permanente ban nodig was?

Die man had zijn eigen draad waarin die niemand stoorde of kwaad deed. Door het toegeven aan Bastiaan zijn beklag toen is dat op slot gegaan en beginnen uitzaaien over het hele forum.

Hij mag mij haten, maar ik heb altijd respect voor hem blijven hebben en wij (vriendin en ik) vinden het een hele warme man die door te weinigen naar waarde geschat kan worden. 

TTC; nogmaals mijn excuses voor mijn harteloosheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hermanos2:

Deelnemers die openlijk beledigen zijn ongewenst op een forum. Maar er zijn ook deelnemers waarbij een patroon herkenbaar is dat niet aansluit bij de geest van het forum. Op grond van dit laatste kun je ook permanent geband worden. Zelfs als je fatsoenlijk blijft. 

Dan kunt ge evengoed alle niet christenen bannen, he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-11-2020 om 12:02 zei sjako:

Zat er ook over in dubio. Maar na lang nadenken leek me dit de enige optie. Zijn reacties zijn zo verstorend en daar bovenop nog eens een ernstige belediging. Ik zal het er nog eens met @Trajecto over hebben. 

 

 

mededeling:

@sjako en ik hebben het erover gehad en TTC zal weer toegelaten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid