Spring naar bijdragen

Een eind maken aan valse religie (Openbaring 17:15,16)


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Hermanos2:

De visie dat Israël heeft afgedaan als God's uitverkoren volk, wordt breed gedragen door christenen. Meestal gaat dit idee hand in hand met het obsoleet verklaren van de Mozaische wet en het oude testament.

In Romeinen 11 kun je lezen dat Israël slechts ten dele verworpen is en dat door hun val het heil tot de heidenen gekomen is.

Romeinen 11:2-5
2. God heeft zijn volk niet verstoten, dat Hij tevoren gekend heeft. Of weet gij niet, wat het schriftwoord zegt in (de geschiedenis van) Elia, als hij Israël bij God aanklaagt:
3. Here, uw profeten hebben zij gedood, uw altaren hebben zij omvergehaald; ik ben alleen overgebleven en mij staan zij naar het leven.
4. Maar wat zegt de godsspraak tot hem? Ik heb Mij zevenduizend man doen overblijven, die hun knie voor Baäl niet hebben gebogen.
5. Zo is er dan ook in de tegenwoordige tijd een overblijfsel gelaten naar de verkiezing der genade.

Romeinen 11:25-26
25. Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,
26. en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Religies zijn geneigd hun levensbeschouwing  te associëren met activiteiten als bijbellezen, retraite, kerkgang en gezaghebbende geschriften. In reguliere (exoterische) religies wordt over het algemee

Congruent, het is een weg die we bewust of onbewust allemaal doorlopen, en net omwille van de subtiliteit en verschillende groeisnelheden een perfecte voedingsbodem voor conflict, oordeel en veroordel

Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie, zegt Paulus in een van zijn brieven. Zal dit andere

Posted Images

2 minuten geleden zei Ricky Tjin:

In Romeinen 11 kun je lezen dat Israël slechts ten dele verworpen is en dat door hun val het heil tot de heidenen gekomen is.

Romeinen 11:2-5
2. God heeft zijn volk niet verstoten, dat Hij tevoren gekend heeft. Of weet gij niet, wat het schriftwoord zegt in (de geschiedenis van) Elia, als hij Israël bij God aanklaagt:
3. Here, uw profeten hebben zij gedood, uw altaren hebben zij omvergehaald; ik ben alleen overgebleven en mij staan zij naar het leven.
4. Maar wat zegt de godsspraak tot hem? Ik heb Mij zevenduizend man doen overblijven, die hun knie voor Baäl niet hebben gebogen.
5. Zo is er dan ook in de tegenwoordige tijd een overblijfsel gelaten naar de verkiezing der genade.

Romeinen 11:25-26
25. Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,
26. en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.

Ik ben ook van mening dat God Israël niet verworpen heeft. Zeker niet. 

Ik ben wel opgevoed in deze vervangingstheologie maar ik ben enkele jaren geleden anders gaan denken. En ik hecht er veel waarde aan omdat niemand mij dit aangepraat heeft maar omdat het idee bij mij ontstaan is op basis van eigen studie van de Schrift, zonder commentaren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik geloof ook niet dat de kerk de plaats van Israël heeft ingenomen; dat zou het plan van God weer terugbrengen op een natuurlijk plan.  

Ik denk dat je het geestelijke Israël moet zien als een voortzetting van het ‘oude’ Israël, maar met nieuwe geënte ‘heidense’ takken. Joden die Christus niet aannemen behoren niet tot dit nieuwe Israël. Wat er in de toekomst gaat gebeuren met Israël weet ik niet. Misschien dat er nog een grote bekering komt?

57 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik spreek over ruim 40 jaar terug. Misschien is er wat veranderd intussen ;) . Ook JG gaan met hun tijd mee, waarschijnlijk. Recente ontmoetingen gingen niet meer zo diep. Maar ja, intussen loop ik al richting de 70.

Zo lang ben ik nog niet JG dus daar kan ik weinig over zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:
18 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Ik geloof ook niet dat de kerk de plaats van Israël heeft ingenomen; dat zou het plan van God weer terugbrengen op een natuurlijk plan.  

Ik denk dat je het geestelijke Israël moet zien als een voortzetting van het ‘oude’ Israël, maar met nieuwe geënte ‘heidense’ takken. Joden die Christus niet aannemen behoren niet tot dit nieuwe Israël. Wat er in de toekomst gaat gebeuren met Israël weet ik niet. Misschien dat er nog een grote bekering komt?

Wat betekent dan concreet de aanduiding 'geestelijk'?

In mijn optiek impliceert het als eerste dat dit volk het gevolg is van de Geest die werkt. Sinds Jezus Christus en de uitstorting van de Heilige Geest is om die reden het niet-Geestelijke vervangen door het Geestelijke. Het oude verbond functioneerde als schaduw van hetgeen als werkelijkheid aan het komen was; de werkelijkheid is van Christus:

  • Colosse 3:1-4 (HSV) Als u nu met Christus opgewekt bent, zoek dan de dingen die boven zijn, waar Christus is, Die aan de rechterhand van God zit. Bedenk de dingen die boven zijn en niet die op de aarde zijn, want u bent gestorven en uw leven is met Christus verborgen in God. Wanneer Christus geopenbaard zal worden, Die ons leven is, dan zult ook u met Hem geopenbaard worden in heerlijkheid.

Dat betekent concreet dat het oude Israël als volk een taak had, zolang de schaduw nog bestond. Maar nu Christus er Zelf is, is uiteraard de schaduw verdwenen:

  • Colosse 2:20-22 (HSV) Als u dan met Christus de grondbeginselen van de wereld bent afgestorven, waarom laat u zich dan, alsof u nog in de wereld leeft, bepalingen opleggen als: Pak niet, proef niet en raak niet aan? Dit zijn allemaal dingen die door het gebruik vergaan; ze zijn ingevoerd volgens de geboden en leringen van de mensen.

De schaduw leidt enkel maar af van de werkelijkheid, maar heeft in zich geen enkele waarde:

  • Colosse 2:23 (HSV) Deze dingen hebben wel een schijnreden van wijsheid, door eigenwillige godsdienst en nederigheid, en verachting van het lichaam, maar ze zijn zonder enige waarde en dienen tot verzadiging van het vlees.

God heeft dus in Christus het initiatief naar Zichzelf getrokken. En de Israëliet wordt, evenals de heiden, van harte uitgenodigd van dat initiatief deel uit te maken. Echter nu niet meer in eigen kracht (door te voldoen aan wetten en voorschriften), maar door het werk van de Geest, die alles in allen volmaakt.

Er is echter maar één hobbel te nemen. Een hobbel die AL het onderscheid tussen Jood en heiden opheft, namelijk het aannemen van Jezus Christus als de enige weg, de enige waarheid en het enige leven.

Het 'Geestelijke' Israël is dus geen voortzetting of uitbreiding van het oude, maar het vervullen van de Belofte (Jezus Christus) in een volkomen ander concept; dat van de Geest. Daarmee wordt het 'oude' vanzelf tot een beeld of type of voorafschaduwing.

In het beeld van de boom met de geënte takken, ziet men vaak het geheel volk Israël en de heidenen. Dat is echter een misvatting: Je zou de boom kunnen zien als het Israël van de Belofte (het ware Israël, dat zich temidden van het volk bevond). Israëlieten zijn de takken, die vanwege hun ongeloof zijn weggebroken, maar, als ze tot geloof in Christus komen, opnieuw worden teruggeplaatst. Heidenen die tot geloof komen worden ook geplaatst.

Israël onder het oude verbond, was een volstrekt natuurlijk en religieuze natie, door God (via de wet) tot stand gebracht met maar één doel: de Belofte inlossen. De Belofte die geldt voor alle mensen!

Israël onder het nieuwe verbond, is een volstrekt Geestelijk Lichaam (van Christus), bedoeld "om allen (alle mensen) te verlichten, opdat zij (alle mensen) mogen begrijpen wat de gemeenschap aan het geheimenis inhoudt, dat door de eeuwen heen verborgen is geweest in God, Die alle dingen geschapen heeft door Jezus Christus, opdat nu door de gemeente (het door de Geest geleide Israël) aan de overheden en de machten in de hemelse gewesten (dus in de onzienlijke wereld) de veelvuldige wijsheid van God bekendgemaakt zou worden, volgens het eeuwige voornemen dat Hij gemaakt heeft in Christus Jezus, onze Heere."  Ephese 3:9-11 (HSV).

Om die reden is het dus voor de gelovige (die al heeft kennisgemaakt met de werkelijkheid, die in Christus is) volstrekt onzinnig om nog uit te kijken naar een voortzetting van de schaduw. Tenzij de werkelijkheid nog niet 'gezien' wordt, natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Jurriën Sr.:

In het beeld van de boom met de geënte takken, ziet men vaak het geheel volk Israël en de heidenen. Dat is echter een misvatting: Je zou de boom kunnen zien als het Israël van de Belofte (het ware Israël, dat zich temidden van het volk bevond). Israëlieten zijn de takken, die vanwege hun ongeloof zijn weggebroken, maar, als ze tot geloof in Christus komen, opnieuw worden teruggeplaatst. Heidenen die tot geloof komen worden ook geplaatst.

Zo zie ik het ook. De belofte blijft hetzelfde. De genezing van de mensheid dmv de Abrahamitische boom. Aan Abraham werd een volk beloofd dat dmv zijn zaad zich zou zegenen. Het belangrijkste van dat zaad was Jezus, maar de “Joodse takken’ zijn ook van groot belang. Mensen zoals Jesaja, Daniël enz krijgen allemaal een opstanding in deze nieuwe wereld, de belofte aan Abraham. De geënte takken zie ik ook als mensen die Jezus hebben aangenomen als hun Redder, of dat nu Joden zijn of heidenen. Die boom met al die geënte takken noem ik het geestelijke Israël of het Israël Gods.

4 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Israël onder het nieuwe verbond, is een volstrekt Geestelijk Lichaam (van Christus

Dat heeft ook weer te maken met de profetie dat God de wet niet op stenen zou schrijven maar op harten. De wet van de Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-11-2020 om 14:31 zei Jurriën Sr.:

Dat wat werd geopenbaard is niet dat God liefde geeft, maar dat het de mens in zijn natuurlijke staat, onmogelijk is om lief te hebben op de manier die overeenkomt met de wil van God.

Prima, allemaal; maar God gaf wel degelijk de mogelijkheid om lief te hebben, namelijk door de mens de hoedanigheid te geven dat de mens God lief kan hebben met heel zijn hart en zich besneden kan tonen van het hart. Die liefde en die gezindheid in geloof en hoop dat God die liefde ook weet te waarderen, maakt het verschil. 

Op 24-11-2020 om 14:31 zei Jurriën Sr.:

Ja, maar dat tweede geheim werd pas, los van de wet, geopenbaard met de komst van Jezus Christus.

Prima allemaal, maar voor David was het al openbaar dat God hem zou uitredden, en David had de wet van harte lief.

Op 24-11-2020 om 14:31 zei Jurriën Sr.:

De liefde van God is een allesomvattend principe dat op geen enkele wijze is gekoppeld aan kennis van goed en kwaad. God heeft lief en niets anders. Alles wat vanuit God naar de mens komt is doordrenkt van die liefde. Het is de zonde die de mens belemmert die liefde te ontvangen.

Dat is niet waar. God haat de zonde, maar nog meer dan de zonde haten, haat God de gruwel dat zijn eigen kinderen de draak steken met Hem. Want de zonde is tegenover God een groot iets, een oneindig diep gat dat zijn eigen oneer zal eren. Maar de zonde van Gods kinderen, en die zonde opzettelijk gezocht, is God een slag en een een pijn, en mogelijk ook een gruwel tot zijn toorn en zieding.

Op 24-11-2020 om 14:31 zei Jurriën Sr.:

Omdat de mens ALLEEN maar functioneert vanuit de vrucht van de boom van kennis (van goed en kwaad), heeft God de wet gegeven om hem te beschermen tegen de zonde. Net zoals je een hek rond een kind plaatst om te voorkomen dat het zichzelf beschadigt.

Dat hek is nodig tot het moment, dat het kind volwassen is en op eigen benen kan staan.

 Prima allemaal, maar de bevrijding van het hek is bedoeld om van de slaaf een zoon te maken, niet om de slaaf een varken te doen zijn.

Op 24-11-2020 om 14:31 zei Jurriën Sr.:

Het gevoel waar jij het over hebt, is menselijke liefde. En de liefde van de mens kan nooit evolueren tot het niveau van de liefde in God. Zelfs niet als 'zolang en in zoverre de wet gezag heeft'. De wet brengt geen liefde, maar alleen kennis dat liefde ontbreekt.

Hoe kun je wel meten dat de liefde ontbreekt, en niet dat de wet liefde leert?
Kom je daarvoor liefde tekort of kennis, of toch nog iets anders?? 

Op 24-11-2020 om 14:31 zei Jurriën Sr.:

Deze vicieuze cirkel is alleen maar te doorbreken, als de liefde Gods in je hart wordt uitgestort. Dan zwijgt de wet, want dan heb je lief zoals God liefheeft. En als de liefde van God het voor het zeggen krijgt in een mens, dan zal hij ook niet meer willen eten van de boom van kennis. En als hij daar niet meer van eet, is er ook geen verleiding meer. Dan is het niet meer de wet die het kader vormt, waarbinnen die mens zich veilig kan bewegen, maar de Heilige Geest die alles wat van het zoonschap in Christus is, ook als een vrucht in die mens doet opgroeien.

Je fantaseert. De mens heeft kennis van goed en kwaad, en die kennis neemt niemand hem af, en kan hij zichzelf ook niet afnemen - tenminste zolang hij zichzelf nog als denkend wezen kan beschouwen. Dat niet willen weten, kan hem toegekend worden soms te willen, maar het ontneemt hem zijn kennen niet.

Mocht dan Gods liefde in je hart worden uitgestort, dan is de wet tevergeefs: de wet kan niet straffen, want de wet geldt niet tegen degene die liefheeft. Maar diegene heeft dan een andere wet en een andere norm, want de wet van God is in zijn hart geschreven. Of dat de letterlijke wet is die naar de geest in zijn hart geldt of een onbestaande hartelijke wet die de ziel zelf verzint, dat is om het even. Want de liefde herkent de liefde en de Geest zoekt de Geest en God is God en wat uit God is strijdt niet met God, zodat alles in allen God dient en de wet van God liefheeft. Dat is geen moeilijk mysterie, maar eenvoudige wetmatige logica.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-11-2020 om 13:28 zei Jurriën Sr.:

God heeft dus in Christus het initiatief naar Zichzelf getrokken. En de Israëliet wordt, evenals de heiden, van harte uitgenodigd van dat initiatief deel uit te maken. Echter nu niet meer in eigen kracht (door te voldoen aan wetten en voorschriften), maar door het werk van de Geest, die alles in allen volmaakt.

Er is echter maar één hobbel te nemen. Een hobbel die AL het onderscheid tussen Jood en heiden opheft, namelijk het aannemen van Jezus Christus als de enige weg, de enige waarheid en het enige leven.

En wie dat aannemen niet doen? Wie de hobbel omzeilen?

Die gaan toch niet verloren? Als een beschaving dat opgeschoond gaat worden, als een graanveld wat tegelijk met het onkruid geoogst wordt? Als het graan verzamelen en de rest verbranden? Als een wie heeft Mij gevoed, verzorgd, onderdak gegeven, en wie niet?

Of zijn dat verduisterde gedachten.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-11-2020 om 13:28 zei Jurriën Sr.:

Wat betekent dan concreet de aanduiding 'geestelijk'?

In mijn optiek impliceert het als eerste dat dit volk het gevolg is van de Geest die werkt. Sinds Jezus Christus en de uitstorting van de Heilige Geest is om die reden het niet-Geestelijke vervangen door het Geestelijke. Het oude verbond functioneerde als schaduw van hetgeen als werkelijkheid aan het komen was; de werkelijkheid is van Christus:

  • Colosse 3:1-4 (HSV) Als u nu met Christus opgewekt bent, zoek dan de dingen die boven zijn, waar Christus is, Die aan de rechterhand van God zit. Bedenk de dingen die boven zijn en niet die op de aarde zijn, want u bent gestorven en uw leven is met Christus verborgen in God. Wanneer Christus geopenbaard zal worden, Die ons leven is, dan zult ook u met Hem geopenbaard worden in heerlijkheid.

De SV schrijft het zo;

1 Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, zittende aan de rechter hand Gods.

2 Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

3 Want gij zijt gestorven, en uw leven is met Christus verborgen in God.

4 Wanneer nu Christus zal geopenbaard zijn, Die ons leven is, dan zult ook gij met Hem geopenbaard worden in heerlijkheid.

Wanneer Christus geopenbaard zal worden, Die ons leven is...

of;

Wanneer nu Christus zal geopenbaard zijn, Die ons leven is..

De ene vertaling leest als een verwachting, van eens en dan.

De andere vertaling leest als een onder-gane 'inwijding'. Als een fase, zoals de doop in de Jordaan, dopen met de Geest, waarna het Hem dienen geopenbaard is, door Hem te zijn; Ik ben.. En dat is de uiting, de enige Godsdienst, Die van de Zoon.

Wanneer nu Christus zal geopenbaard zijn, Die ons leven is..

dan zult ook gij met Hem geopenbaard worden in heerlijkheid.

Alles door Hem, eerst de openbaring, en later, als volgende fase of inwijding, de verheerlijking, zoals de Zoon dit verwacht in Joh. 17;

1 Dit heeft Jezus gesproken, en Hij hief Zijn ogen op naar den hemel, en zeide: Vader, de ure is gekomen, verheerlijk Uw Zoon, opdat ook Uw Zoon U verheerlijke.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-11-2020 om 17:47 zei sjako:
Op 25-11-2020 om 13:28 zei Jurriën Sr.:

Israël onder het nieuwe verbond, is een volstrekt Geestelijk Lichaam (van Christus

Dat heeft ook weer te maken met de profetie dat God de wet niet op stenen zou schrijven maar op harten. De wet van de Christus.

Zo is dat. 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Of zijn dat verduisterde gedachten.

Een verduisterd denken of een bord voor je kop; het effect is hetzelfde.

2 uur geleden zei thom:

Die gaan toch niet verloren? Als een beschaving dat opgeschoond gaat worden, als een graanveld wat tegelijk met het onkruid geoogst wordt? Als het graan verzamelen en de rest verbranden? Als een wie heeft Mij gevoed, verzorgd, onderdak gegeven, en wie niet?

Je gaat verloren als je blijft vasthouden aan dat wat uiteindelijk verdwijnt. Een mens gaat niet verloren omdat God dat wil, maar omdat hijzelf niet op God's aanbod wil ingaan. De keuze is aan hem. Als het gaat om behoud (en dus om  eeuwige leven) is er maar één mogelijkheid:

  • Joh. 17:3 (NBG1951) "Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt".
59 minuten geleden zei thom:

De andere vertaling leest als een onder-gane 'inwijding'. Als een fase, zoals de doop in de Jordaan, dopen met de Geest, waarna het Hem dienen geopenbaard is, door Hem te zijn; Ik ben.. En dat is de uiting, de enige Godsdienst, Die van de Zoon.

Wat jij er van maakt, is me eigenlijk om het even; Je spreekt nog altijd wartaal. En daar helpt jouw gekunstelde vergelijking van de vertalingen ook niet (de strekking verandert niet).

In de Bijbel lees ik, wat dat laatste betreft, een veel betere definitie van de ware Godsdienst:

  • Jak. 1:27 (HSV) "De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en de Vader is dit: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking en zichzelf onbesmet bewaren van de wereld".
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei thom:
Op 25-11-2020 om 17:47 zei sjako:

Dat heeft ook weer te maken met de profetie dat God de wet niet op stenen zou schrijven maar op harten. De wet van de Christus.

Zo is dat.

Die zin in Jeremia 31: 33 wordt gevolgd door een andere, @sjako en @thom. Die wordt maar al te graag weg gelaten, want de combinatie van de twee leidt tot allerlei vragen.
Die zin luidt:

Citaat

Men zal elkaar niet meer hoeven te onderwijzen met de woorden "leer de Heer kennen" want iedereen, van groot tot klein kent mij al.

Het lijkt me duidelijk dat dit niet het geval is.
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
  • Joh. 17:3 (NBG1951) "Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt".
1 uur geleden zei thom:

De andere vertaling leest als een onder-gane 'inwijding'. Als een fase, zoals de doop in de Jordaan, dopen met de Geest, waarna het Hem dienen geopenbaard is, door Hem te zijn; Ik ben.. En dat is de uiting, de enige Godsdienst, Die van de Zoon.

Wat jij er van maakt, is me eigenlijk om het even; Je spreekt nog altijd wartaal. En daar helpt jouw gekunstelde vergelijking van de vertalingen ook niet (de strekking verandert niet).

Maar Jurriën, je begrijpt niet wat je leest. Als je begrijpt wat je schrijft, zou je niet schrijven wat je schreef.

Hoe kan je schrijven dat ik wartaal schrijf, terwijl de tekst die je geeft bevestigt wat ik schrijf; door Hem alleen.

11 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Je gaat verloren als je blijft vasthouden aan dat wat uiteindelijk verdwijnt. Een mens gaat niet verloren omdat God dat wil, maar omdat hijzelf niet op God's aanbod wil ingaan. De keuze is aan hem. Als het gaat om behoud (en dus om  eeuwige leven) is er maar één mogelijkheid:

  • Joh. 17:3 (NBG1951) "Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt".

En ik schrijf niet anders, niets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei thom:

Maar Jurriën, je begrijpt niet wat je leest

Snap jij het wel dan? Dacht dat jij in een Drieeenheid geloofde?

47 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Die zin in Jeremia 31: 33 wordt gevolgd door een andere, @sjako en @thom. Die wordt maar al te graag weg gelaten, want de combinatie van de twee leidt tot allerlei vragen.
Die zin luidt:

Citaat

Men zal elkaar niet meer hoeven te onderwijzen met de woorden "leer de Heer kennen" want iedereen, van groot tot klein kent mij al.

Het lijkt me duidelijk dat dit niet het geval is.

Jeremia 31:33 zegt Er komt een dag’, verklaart Jehovah, ‘dat ik een nieuw verbond zal sluiten met het huis van Israël en met het huis van Juda.  32 Het zal anders zijn dan het verbond dat ik met hun voorouders sloot op de dag dat ik hen bij de hand nam om hen uit Egypte te leiden, “mijn verbond dat ze verbroken hebben, hoewel ik hun echte meester was”, verklaart Jehovah.’ 33 ‘Dit is het verbond dat ik na die dagen met het huis van Israël zal sluiten’, verklaart Jehovah. ‘Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en in hun hart schrijven. Ik zal hun God worden en zij zullen mijn volk worden.’ 34 ‘En niemand zal zijn naaste en zijn broeder nog onderwijzen door te zeggen: “Ken Jehovah!” Want ze zullen mij allemaal kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen’, verklaart Jehovah. ‘Ik zal hun overtredingen vergeven en aan hun zonden zal ik niet meer denken.’

Ik heb vanochtend weer een fijne dienst gehad. Tijdens de Wachttorenstudie gaven ook een heleboel kinderen antwoord. Ze kennen Jehovah! Ook in hun heeft Hij zijn liefde in hun binnenste gelegd.
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:
54 minuten geleden zei thom:

Maar Jurriën, je begrijpt niet wat je leest

Snap jij het wel dan? Dacht dat jij in een Drieeenheid geloofde?

Gelooft.  Vader(God, het Al)- Zoon (Ik)- Geest (van inzicht)

Een werkzaam begrip van God.

De trend, het dogma, of de overtuiging is dat de Zoon buiten de mens is.

Wanneer Hij in ons is, is daar de ware Religie.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Snap jij het wel dan? Dacht dat jij in een Drieeenheid geloofde?

Jeremia 31:33 zegt Er komt een dag’, verklaart Jehovah, ‘dat ik een nieuw verbond zal sluiten met het huis van Israël en met het huis van Juda.  32 Het zal anders zijn dan het verbond dat ik met hun voorouders sloot op de dag dat ik hen bij de hand nam om hen uit Egypte te leiden, “mijn verbond dat ze verbroken hebben, hoewel ik hun echte meester was”, verklaart Jehovah.’ 33 ‘Dit is het verbond dat ik na die dagen met het huis van Israël zal sluiten’, verklaart Jehovah. ‘Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en in hun hart schrijven. Ik zal hun God worden en zij zullen mijn volk worden.’ 34 ‘En niemand zal zijn naaste en zijn broeder nog onderwijzen door te zeggen: “Ken Jehovah!” Want ze zullen mij allemaal kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen’, verklaart Jehovah. ‘Ik zal hun overtredingen vergeven en aan hun zonden zal ik niet meer denken.’

Ik heb vanochtend weer een fijne dienst gehad. Tijdens de Wachttorenstudie gaven ook een heleboel kinderen antwoord. Ze kennen Jehovah! Ook in hun heeft Hij zijn liefde in hun binnenste gelegd.
 

 

Het is bepaald niet zo dat alles bij jullie vanzelf in een ééndrachtige harmonie gaat. Jullie krijgen een wachttoren waarin staat hoe je moet denken, en broeders die je vertellen hoe het moet.  
En je kunt beter niet over de WTG en kinderen beginnen, dat ligt gevoelig. Ik heb het onderwerp altijd zorgvuldig vermeden.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Jullie krijgen een wachttoren waarin staat hoe je moet denken, en broeders die je vertellen hoe het moet.  

Heb je ooit een Wachttorenstudie meegemaakt?

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

En je kunt beter niet over de WTG en kinderen beginnen, dat ligt gevoelig. Ik heb het onderwerp altijd zorgvuldig vermeden.  

Ik zou willen dat je dit soort ranzige opmerkingen voor je houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

En je kunt beter niet over de WTG en kinderen beginnen, dat ligt gevoelig. Ik heb het onderwerp altijd zorgvuldig vermeden.  

Ik zou willen dat je dit soort ranzige opmerkingen voor je houdt.

Ik geef alleen maar aan dat het gevoelig ligt en heb geprobeerd om dat zo tactisch mogelijk te doen zonder op iemands tenen  te gaan staan. Een ranzige opmerking is toch écht wel iets anders. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei sjako:

Precies, er zijn altijd zieke mensen die een organisatie binnen komen om het als dekmantel te gebruiken.

Bij het WTG en de RKK was wel heel wat meer aan de hand. Met name bij het WTG was (en misschien nog steeds) alles erop gericht dat mensen niet naar politie en justitie konden gaan. En de wijze waarop slachtoffers door de ouderlingen zijn behandeld heeft hen nogmaals slachtoffer gemaakt.  Dat zijn dus niet mensen die eventjes de organisatie binnenkomen, dat is de top van de organisatie die mensen slachtoffer maakt van het eigen systeem. Wel zo eerlijk dat gewoon in te zien.

Getraumatiseerde mensen zijn door de behandeling en de wetten en de regels van de organisatie vervolgens nog erger getraumatiseerd. 

bewerkt door Maarten bode
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:
10 uur geleden zei leren_schoen:

In elke organisatie zitten wel pedoseksuelen. Je moet gewoon op je kleintjes letten maakt niet uit waar je huis is. 

Precies, er zijn altijd zieke mensen die een organisatie binnen komen om het als dekmantel te gebruiken.

Inderdaad, erg triest. Organisaties kunnen daar o.a. tegen optreden door mee te werken aan onderzoeken van justitie, toch ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid