Spring naar bijdragen

Het dwingen van een of het vaccin!?


Aanbevolen berichten

Hermanos, dat ik een like gaf aan Funda, die reageerde op jouw mening in hoofdletters, dat je niet gelooft in het letterlijk nemen van het teken van het beest, terwijl de signalen om ons heen daar in sneltreinvaart naartoe brengen.. maar Funda dat wel gelooft, dan beaamde ik dat.

Vraag je aan mij of ik 'ten koste van jou' Funda een like geef. Tja, als je dat zo voelt dan heb ik dat gedaan.

Maar ik kan er geen mes in de rug steken aan ontdekken. Tenzij je valt over de reactie dat je weinig geloof wordt toegeschreven.

Noem het een speldenprik, want meer kan ik er niet van maken.

En de like die je aan Jurriën geeft, die mij vervuild denken en menen toeschrijft, dan lees ik alleen onbegrip. En jouw bevestiging in dat onbegrip.

En dat zogenaamde mes, kan je gebruiken om het dogmatische denken los te snijden. :-) 

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 361
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is nu desinformatie, @sjako !!! Voortkomend uit onwetendheid, dat geef je impliciet zelf ook al wel toe trouwens. Maar de propagandamachine nablaten is volgens mij niet zinvol. Je zou je best wat

Heldere, begrijpelijke en puur wetenschappelijke en verifieerbare (want zijn informatie komt gewoon van de officiële instanties zoals het RIVM) informatie van een Professor Doctor, hoogleraar besmetti

Laat je niet zo gek maken, joh! Ik heb niet gescholden en gewoon wetenschappelijke informatie gedeeld. Sterker nog: Kankertumoren worden zelfs uitsluitend veroorzaakt door schade (onjuiste mutat

Posted Images

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit had ik wel verwacht. Met een vreemd verhaal komen en als dan om info wordt gevraagd waarmee het kan worden gecheckt, dan niet thuis geven. Desinformatie dus. Dreigende taal maakt op mij geen indruk. 

Dat is niets nieuws, dit weet iedereen. Het verhaal van @Maarten bode is hierboven reeds onzin gebleken.

Dertig tot veertig procent van de wereldbevolking heeft een vitamine D tekort.  

Je bent een bijzonder naargeestig om niet te zeggen gemeen, tenzij dom, redenaar, dbi.  Omdat je niet echt dom bent is het dus gewoon uiterst gemeen. Kwaadwillend. Mensen die met Corona in een ziekenhuis belanden zijn al mensen die niet goed herstellen van Corona. Daarom belandden ze in het ziekenhuis, anders hadden ze daar niet heen gehoeven.  In plaats van dat het lichaam het gevecht won, begon het te verliezen. In plaats van herstel na de infectie trad dus verslechtering in.  Je weet donders goed wat ik schreef en welke draai je eraan geeft. En dit doe je chronisch bij iedere gelovige. Dat is vals en niets anders dan dat.  

En ik dreig nergens mee. God is mijn getuige dat ik de waarheid sprak.  En daar kom jij een keer achter. Net als ieder mens. Niet omdat ik dreig, maar omdat ik dat uit ervaring weet, omdat ik daar zoals sommige andere christenen ook, allang doorheen ben gegaan, door dat laatste oordeel. Jij ontkent het allemaal, ofschoon je in een gelovige omgeving bent opgegroeid.  Dat is jouw pakkie an, het is jouw verbeten strijd tegen het geloof en vooral tegen gelovigen. Je strijdt op een valse manier en dat is al door heel veel mensen tegen je gezegd. Je beschuldigt mensen vals, je verdraait wat mensen zeggen en je zet ook professionals weg als de boodschap je niet aan staat.  Als we het dan over trollen hebben dan ben jij de grootste trol die dit forum ooit gezien heeft.  Een trol die een heksenjacht voert tegen iedereen die de waarheid liefheeft en zich wenst te informeren. Aangezien je er een dagtaak van hebt gemaakt moet je ofwel vol met gramschap zitten naar je voormalige geloof. Ofwel word je door de staat betaald om dit te doen. Ik denk dat je daar niet voor wordt betaald maar het zo wil doen voorkomen en dat je de staat daarvoor misbruikt door de naam “dat beloof ik” te kiezen. Je wilt je voordoen alsof je een werelds gezien gewichtige  eed hebt afgelegd. En daarom durft waarschijnlijk geen moderator jou ooit aan te spreken of te bannen. Maar ik ben niet bang voor jou. Al was je minister president.

Je kunt wel strijden tegen het geloof, tegen gelovigen, en tegen God. Maar je kunt je zoals ieder mens nimmer aan Hem onttrekken.  Je kunt doen alsof God niet bestaat en je kunt er alles aan doen om geloof en gelovigen te proberen te marginaliseren of het geloof uit te roeien, maar daarmee verdwijnt God niet. 

bewerkt door Maarten bode
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei WdG:

Mijn advies: hou je verre van dergelijk complot-denken!

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

De kritische denker wordt al gauw een complot-denker genoemd. Mogen mensen er nog kritische denkers zijn, of moet men zich door ieder wind laten meesleuren?

Het lijkt erop alsof je met een innerlijk verdeeldheid zit. In je bovengenoemde suggestie ontmoedig je het complotdenken en is jou advies om je verre van dergelijk complot-denken te houden. In de topic Desinformatie over het coronavirus en vaccinatie gaf je diversen likes react_like.png voor de suggesties van Kaasjeskruid zoals; "Ik bepaal zelf welke informatie ik geloof." en "Is het verboden om te uiten wat ik geloof?", dat hij opkwam voor de kritische denker. Maar nu lijk jij je weer tegen de kritische denker gekeerd te hebben, wat lijkt op een innerlijk verdeeldheid.

Complotdenkers zien de wereld anders. Volgens een internationaal team van psychologen zijn mensen die in samenzweringstheorieën geloven niet gek, maar zien zij dingen oprecht anders.
Bron: https://www.kijkmagazine.nl/mens/complotdenkers-zien-wereld-anders/

De coronapandemie heeft het complotdenken aangewakkerd. Complotdenken wordt vaak aangezwengeld door crises in de maatschappij. Het is een reactie op een onzekere situatie. In dit geval is dat onzekerheid dankzij corona: over onze gezondheid, onze banen en onze toekomst in het algemeen. Volgens samenzweringstheorie-onderzoeker Jan-Willem van Prooijen is complotdenken een soort zelfbeschermingsmechanisme. Als we ons in een bedreigende situatie bevinden, proberen we die te begrijpen. Complottheorieën zijn een manier om dat te doen.
Bron: https://www.nu.nl/gezondheid/6091080/de-coronapandemie-heeft-het-complotdenken-aangewakkerd.html

Complotdenkers zijn normaler dan je denkt. Complotdenkers worden vaak weggezet als een stel gekkies. Onterecht meent socioloog Jaron Harambam die jarenlang veldwerk deed in de Nederlandse complotdenkerswereld. Sterker, we kunnen best wat van complotdenkers leren.
Bron: https://decorrespondent.nl/8236/complotdenkers-zijn-normaler-dan-je-denkt/401068492-66a1a1e7

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Vooralsnog heb ik geen mening over een vaccin waar weinig over bekend is. Maar, het is in ieder geval NIET het teken van het beest. Niemand hoeft angst te hebben het teken ingespoten te krijgen. Het wordt ten eerste niet eens verplicht, en, ten tweede, zelfs als er belemmeringen komen, dan kan men nog gewoon leven, kopen en verkopen, zonder vaccin. Het is onnodige bangmakerij. Het betekent niet dat ik voorstander van het vaccin ben. Iedereen moet zelf in wijsheid een beslissing nemen. Mijn advies: hou je verre van dergelijk complot-denken!

Volgens @WdG

Dat het niet de profetie is, of het begin van de profetie is niet te bewijzen, Evenmin hebben voorstanders niet genoeg Juridische argumenten om de claim waar te maken, ik ben er nuchter in en onderzoek veel dingen,ook dit.

de voors zijn 

  1. We leven in de eindtijd
  2. De schrift vermeld het als het politieke wilde beest al heel aardig op gang is
  3. De profetie zal vervuld worden voor het einde

Hierbij zeg ik dat het WTG. een andere conclusie heeft zij concluderen dat het veelomvattend is met vervolging of geen dienst in het leger willen nemen en meer van die dingen zonder  letterlijk element erin.

Het WTG heeft het regelmatig juist als het om theologie gaat, Uitleggingen van de illustraties van Jezus, zaken die met de wet van Mozes te maken hebben, de  betekenis van Jezus in verhouding tot de Schepper en nog meer dingen, maar met profetie zit het anders vaak hebben zij gelijk en vaak is het gissen, het wordt ook toegegeven en rechtgezet indien nodig, dat vind ik netjes.

Met de 666 profetie ben ik oprecht van mening dat het een andere vervulling heeft. zie de voors

De tegens zijn onder meer

  1. Het is aardig letterlijk, letterlijke dingen komen in Openbaring heel weinig voor 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Maarten bode:

Dertig tot veertig procent van de wereldbevolking heeft een vitamine D tekort.  

Je bent een bijzonder naargeestig om niet te zeggen gemeen, tenzij dom, redenaar, dbi.  Omdat je niet echt dom bent is het dus gewoon uiterst gemeen. Kwaadwillend. Mensen die met Corona in een ziekenhuis belanden zijn al mensen die niet goed herstellen van Corona. Daarom belandden ze in het ziekenhuis, anders hadden ze daar niet heen gehoeven.  In plaats van dat het lichaam het gevecht won, begon het te verliezen. In plaats van herstel na de infectie trad dus verslechtering in.  Je weet donders goed wat ik schreef en welke draai je eraan geeft. En dit doe je chronisch bij iedere gelovige. Dat is vals en niets anders dan dat.  

En ik dreig nergens mee. God is mijn getuige dat ik de waarheid sprak.  En daar kom jij een keer achter. Net als ieder mens. Niet omdat ik dreig, maar omdat ik dat uit ervaring weet, omdat ik daar zoals sommige andere christenen ook, allang doorheen ben gegaan, door dat laatste oordeel. Jij ontkent het allemaal, ofschoon je in een gelovige omgeving bent opgegroeid.  Dat is jouw pakkie an, het is jouw verbeten strijd tegen het geloof en vooral tegen gelovigen. Je strijdt op een valse manier en dat is al door heel veel mensen tegen je gezegd. Je beschuldigt mensen vals, je verdraait wat mensen zeggen en je zet ook professionals weg als de boodschap je niet aan staat.  Als we het dan over trollen hebben dan ben jij de grootste trol die dit forum ooit gezien heeft.  Een trol die een heksenjacht voert tegen iedereen die de waarheid liefheeft en zich wenst te informeren. Aangezien je er een dagtaak van hebt gemaakt moet je ofwel vol met gramschap zitten naar je voormalige geloof. Ofwel word je door de staat betaald om dit te doen. Ik denk dat je daar niet voor wordt betaald maar het zo wil doen voorkomen en dat je de staat daarvoor misbruikt door de naam “dat beloof ik” te kiezen. Je wilt je voordoen alsof je een werelds gezien gewichtige  eed hebt afgelegd. En daarom durft waarschijnlijk geen moderator jou ooit aan te spreken of te bannen. Maar ik ben niet bang voor jou. Al was je minister president.

Je kunt wel strijden tegen het geloof, tegen gelovigen, en tegen God. Maar je kunt je zoals ieder mens nimmer aan Hem onttrekken.  Je kunt doen alsof God niet bestaat en je kunt er alles aan doen om geloof en gelovigen te proberen te marginaliseren of het geloof uit te roeien, maar daarmee verdwijnt God niet. 

Dat is één van de beste voorbeelden die ik hier ooit heb gezien  van het verschijnsel 'persoonlijke aanval bij gebrek aan argumenten'.

De meeste mensen hebben geen vitamine D gebrek en daarom zullen artsen niet zomaar die vitamine slikken.

1 uur geleden zei antoon:

Dat het niet de profetie is, of het begin van de profetie is niet te bewijzen

Dat er geen blauwe mannetjes midden in de zon wonen ook niet. Sterker nog,  dit geldt voor alle uit de duim gezogen beweringen... je kunt niet bewijzen dat het niet zo is. 

Klopt,  maar dat is ook niet nodig. Het is nl aan degene die de bewering doet om te bewijzen dat het wel zo is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Evenmin hebben voorstanders niet genoeg Juridische argumenten om de claim waar te maken

er zijn geen juridische argumenten nodig om een medische claim er te maken. De vaccins zijn samengesteld en getest op medische argumenten,  niet op juridische. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Mullog:

Wij, mensen, definiëren dat als fout. De natuur heeft daar geen oordeel over. 

Er is verschil tussen een fout en zonde. Een fout hoort bij een leerproces. Een zonde is iets dat te maken heeft met het geweten. Weten dat het goed of slecht is wat je doet. Wie het geweten ontkent is gewetenloos en dat is slecht. Een oordeel wordt geveld door iemand die kan beoordelen. Daar moet je beoordelingsvermogen voor hebben en dat hebben mensen. De natuur kent veel elementen die niet kunnen beoordelen, zoals bomen en stenen. De natuur beoordeelt dus niet. Of dieren dat doen laat ik even in het midden. Fouten zijn dus geen zonde maar zonde bestaat wel en daarover moet besloten worden. Dat kunnen mensen. Mensen hebben kennis van goed en kwaad en daarom zijn er rechters die oordelen over misdaad. Misdaad is slecht en dat is zonde. Om de natuur als maat voor oordeel te nemen en dat boven de mens te stellen is de mens verminderen tot minder dan de natuur. De natuur is gemaakt door God en de mens staat daarboven.

Beschadiging van DNA is een natuurlijk proces. In het lichaam bevindt zich C14, een variant van de basis bouwstof koolstof, en dat is radioactief. Dat is natuurlijk. Dus radioactiviteit is normaal en daardoor kan DNA beschadigd raken, maar het lichaam is daar op ingesteld en heeft een eigen reparatiesysteem. Zo is het lichaam ontworpen om gezond te blijven. Dat is geen fout. Maar wanneer mensen hun voedsel met bestrijdingsmiddelen bespuiten terwijl de liefde zegt dat het ook biologisch kan, en deze middelen het lichaam overspoelen en meer schade doen dan uiteindelijk gerepareerd kan worden dan is er sprake van zonde.

Daarover wordt een oordeel geveld. Er staat dat Jezus gekomen is om te redden. Hij kwam niet om te oordelen. Maar er staat ook dat de zonde tegen de Heilige Geest niet vergeven wordt. Ook staat er dat wie niet gelooft al geoordeeld is. Zo is er dus wel degelijk veroordeling. Jezus kwam om te redden omdat er wel degelijk een oordeel is. Hij redt van het oordeel. Wie dus Jezus aanneemt is gered en vrij van het oordeel. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Mullog:

Wij, mensen, definiëren dat als fout. De natuur heeft daar geen oordeel over. 

Klopt helemaal! De natuur heeft er ook geen oordeel over als iemand voor de trein springt. Voor de natuur maakt het allemaal niets uit. Dit de nihilistische denkwereld van mensen die het spoor totaal bijster zijn.

15 uur geleden zei Mullog:

Ik zeg niet dat hij niet geloofwaardig is, ik zeg dat hij niet onomstreden is. Wat ik verder zeg is dat de man sinds 2002 niet meer actief aan wetenschappelijk onderzoek doet. Hij is met pensioen. En dat betekent gewoon dat hij niet DE autoriteit is zoals jij volgens mij probeert te suggereren. 

En die grote groep heb ik nog nooit gezien, dus kom maar op met die namen.

Ik suggereer helemaal niet dat hij DE autoriteit is. Ik suggereer wel dat hij nog steeds volop bezig is met wetenschappelijk onderzoek en er vermoedelijk meer verstand van heeft dan wij allemaal bij elkaar, inclusief @sjako En dat hij niet de enige is die niet "gehoorzaam" aan het lijntje loopt blijkt bijvoorbeeld uit de onderstaande link.

https://worlddoctorsalliance.com/

En nog meer interessant (wetenschappelijk) nieuws, waaruit blijkt dat de draconische maatregelen die zijn en worden genomen, onnodig zijn en juist averechts werken:

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/292091

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

(Johannes 9:39) En Jezus zeide: Ik ben tot een oordeel in deze wereld gekomen

Bedankt, en er staat bij: "opdat zij die niet zien zien zouden en die zien, blind zouden worden." Dus dat oordeel heeft een positief effect, namelijk dat mensen die de waarheid niet zien de waarheid wel gaan zien en de mensen die menen dat zij de waarheid zien het niet meer zien en daardoor ook geen slecht meer kunnen doen.

Doordat de mens zich het oordeel realiseert wordt hij bezorgd en gaat serieus werk maken van zijn redding. Op die manier komt hij tot inzicht en gaat de waarheid zien. Zo wordt du s de blinde ziende door het oordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Beschadiging van DNA is een natuurlijk proces. In het lichaam bevindt zich C14, een variant van de basis bouwstof koolstof, en dat is radioactief. Dat is natuurlijk. Dus radioactiviteit is normaal en daardoor kan DNA beschadigd raken,

C14 is bij mijn weten niet in staat om DNA beschadigingen bij mensen te veroorzaken. Radioactief, ja, maar niet sterk genoeg om dat te doen.

28 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Zo is het lichaam ontworpen om gezond te blijven. Dat is geen fout.

Ons lichaam is niet ontworpen om gezond te blijven. Als dat zo zou zijn, zou ons lichaam geen last hebben van bacteriën, schimmels en virussen.

28 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Maar wanneer mensen hun voedsel met bestrijdingsmiddelen bespuiten terwijl de liefde zegt dat het ook biologisch kan, en deze middelen het lichaam overspoelen en meer schade doen dan uiteindelijk gerepareerd kan worden dan is er sprake van zonde.

Om te beginnen: de liefde zegt niet 'dat het ook biologisch kan'.
Ten tweede: er is niets mis met bestrijdingsmiddelen, de gebruikt de mens al sinds hij landbouw bedrijft. Het gebruik er van is niet fout. Van sommige bestrijdingsmiddelen kan het gebruik nadelig zijn voor de menselijke gezondheid. Als je dat het willen zeggen, dan had je beter kunnen aangeven om welke categorie middelen het gaat,

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ons lichaam is niet ontworpen om gezond te blijven. Als dat zo zou zijn, zou ons lichaam geen last hebben van bacteriën, schimmels en virussen.

Het leuke is dat God dus goed is en alles zo gemaakt heeft dat het elkaar geen schade doet. Het trieste is dat wij dat niet waar maken en het verschil is dat God niet zondigt en wij wel.

bewerkt door Chiel Fernig
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

C14 is bij mijn weten niet in staat om DNA beschadigingen bij mensen te veroorzaken. Radioactief, ja, maar niet sterk genoeg om dat te doen.

Ons lichaam is niet ontworpen om gezond te blijven. Als dat zo zou zijn, zou ons lichaam geen last hebben van bacteriën, schimmels en virussen.

Om te beginnen: de liefde zegt niet het ook biologisch kan.
Ten tweede: er is niets mis met bestrijdingsmiddelen, de gebruikt de mens al sinds hij landbouw bedrijft. Het gebruik er van is niet fout. Van sommige bestrijdingsmiddelen kan het gebruik nadelig zijn voor de menselijke gezondheid. Als je dat het willen zeggen, dan had je beter kunnen aangeven om welke categorie middelen het gaat,

Wat ook leuk is dat de mens tot alles in staat is. In Genesis zegt God dat niets voor de mens onmogelijk zal zijn. In het begin waren daar Adam en Eva zij kregen de opdracht om de aarde te bevolken en nageslacht voort te brengen. Men kan zich afvragen hoe dat dan zit met eeuwig leven en het blijven voortbrengen van nageslacht. Maar de technologie laat zien dat de natuur steeds weer ongekende mogelijkheden in zich heeft en dat de mens in staat is deze te beheersen. Waar is de grens? Die is er dus niet want God zegt dat voor de mens niets onmogelijk is. Hij kan de natuur naar zijn hand zetten zo veel hij wil. Wanneer hij God gehoorzaam is zal hij niet verstrooid worden door God en zal zijn samenwerking in stand blijven omdat God dat wil. Hij zal goede vruchten voortbrengen en technologie slechts ten goede gebruiken. Hij zal naar vreemde planeten reizen, grond vruchtbaar maken,  zelf nieuwe planten en dieren ontwerpen en maken en hele sterrenstelsel bewoonbaar maken. Zo heeft God het bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Wat ook leuk is dat de mens tot alles in staat is. In Genesis zegt God dat niets voor de mens onmogelijk zal zijn. In het begin waren daar Adam en Eva zij kregen de opdracht om de aarde te bevolken en nageslacht voort te brengen. Men kan zich afvragen hoe dat dan zit met eeuwig leven en het blijven voortbrengen van nageslacht. Maar de technologie laat zien dat de natuur steeds weer ongekende mogelijkheden in zich heeft en dat de mens in staat is deze te beheersen. Waar is de grens? Die is er dus niet want God zegt dat voor de mens niets onmogelijk is. Hij kan de natuur naar zijn hand zetten zo veel hij wil. Wanneer hij God gehoorzaam is zal hij niet verstrooid worden door God en zal zijn samenwerking in stand blijven omdat God dat wil. Hij zal goede vruchten voortbrengen en technologie slechts ten goede gebruiken. Hij zal naar vreemde planeten reizen, grond vruchtbaar maken,  zelf nieuwe planten en dieren ontwerpen en maken en hele sterrenstelsel bewoonbaar maken. Zo heeft God het bedoeld.

hmm.. als ik Genesis lees daarover, is de mens juist in een soort van quarantaine-wereld terecht gekomen;

Gen. 3

16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.

17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.

19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.

20 Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is.

21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.

22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

23 Zo verzond hem de HEERE God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was.

24 En Hij dreef den mens uit; en stelde cherubim tegen het oosten des hofs van Eden, en een vlammig lemmer eens zwaards, dat zich omkeerde, om te bewaren den weg van den boom des levens.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Dat beloof ik:

C14 is bij mijn weten niet in staat om DNA beschadigingen bij mensen te veroorzaken. Radioactief, ja, maar niet sterk genoeg om dat te doen.

Ons lichaam is niet ontworpen om gezond te blijven. Als dat zo zou zijn, zou ons lichaam geen last hebben van bacteriën, schimmels en virussen.

Interessant, je zegt "bij mijn weten" is C14 niet krachtig genoeg om deze schade te maken. Misschien, niet bij stilgestaan, hoe kom jij er aan?

Ik geloof dat ons lichaam ontworpen is om geen last te hebben van bacteriën schimmels en virussen maar dat op één of andere wijze er een samenwerking tussen hen plaats hoort te vinden waarbij de mens regeert over dezen.

Zo dus ook met radioactiviteit. Radioactiviteit is een natuurlijk verschijnsel dat ook in de schepping aanwezig is en op één of andere wijze nuttig is zonder dat het schade teweegbrengt. Het idee is dat wanneer wij de wet van God gehoorzaam zijn en liefhebben met alles dat in ons is, met al onze kracht, dan zijn we in staat om het goede te doen en heel de schepping (natuur) te beheersen zonder dat er schade geleden wordt.

Zo heb je met bacteriën vele voorbeelden van samenwerking met de mens. Zo geloof ik dat het dus ook bedoeld is met schimmels en virussen.

Zojuist zei thom:

hmm.. als ik Genesis lees daarover, is de mens juist in een quarantaine-wereld terecht gekomen;

Gen. 3

16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.

17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.

19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.

20 Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is.

21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.

22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

23 Zo verzond hem de HEERE God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was.

24 En Hij dreef den mens uit; en stelde cherubim tegen het oosten des hofs van Eden, en een vlammig lemmer eens zwaards, dat zich omkeerde, om te bewaren den weg van den boom des levens.

 

En hoe komt dat?

5 minuten geleden zei thom:

hmm.. als ik Genesis lees daarover, is de mens juist in een quarantaine-wereld terecht gekomen;

Gen. 3

16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.

17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.

19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.

20 Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is.

21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.

22 Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

23 Zo verzond hem de HEERE God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was.

24 En Hij dreef den mens uit; en stelde cherubim tegen het oosten des hofs van Eden, en een vlammig lemmer eens zwaards, dat zich omkeerde, om te bewaren den weg van den boom des levens.

 

Weet je  nog de tekst in Johannes waarin God zegt dat wij de macht hebben zonen van God te worden. Dat wij werkelijk zijn kind worden door Christus aan te nemen. Wanneer we daarin blijven groeien nemen onze mogelijkheden ook steeds meer toe. Het wordt Christus in ons en zijn macht in ons. Zo gaan we dus over van de zondige toestand van Adam en Eva terug naar de Heilige toestand van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Chiel Fernig:

En hoe komt dat?

Omdat de mens de lagere natuur wil ontdekken, die van oorzaak en gevolg, de begeerte voldoen die onbevredigbaar is omdat het niet uit eenheid bestaat (meer).

En daarin functioneert de mens, omdat hij uit die 2-heid bestaat, en dus daaruit leeft. En in doodgaat; opkomt blinkt en verzinkt.

We zijn scheppende wezens, dat klopt, maar vanuit welke essentie, met welk doel.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Omdat de mens de lagere natuur wil ontdekken, die van oorzaak en gevolg, de begeerte voldoen die onbevredigbaar is omdat het niet uit eenheid bestaat (meer).

En daarin functioneert de mens, omdat hij uit die 2-heid bestaat, en dus daaruit leeft. En in doodgaat; opkomt blinkt en verzinkt.

We zijn scheppende wezens, dat klopt, maar vanuit welke essentie, met welk doel.

 

 

Volgens mij zegt het verhaal dat zij ongehoorzaam aan God waren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Weet je  nog de tekst in Johannes waarin God zegt dat wij de macht hebben zonen van God te worden. Dat wij werkelijk zijn kind worden door Christus aan te nemen. Wanneer we daarin blijven groeien nemen onze mogelijkheden ook steeds meer toe. Het wordt Christus in ons en zijn macht in ons. Zo gaan we dus over van de zondige toestand van Adam en Eva terug naar de Heilige toestand van Christus.

Precies.

Groeien in Hem; van de twee één maken.

Waar is dan de tweeheid daardoor gebleven? Rom. 8

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

Wat een verschil dan in het scheppen; vanuit éénheid. Oftewel; vanuit de drie-eenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei antoon:

Laat ik ook eens wat zeggen, het klopt dat wij niet alles van de dingen weten, van mondkapjes, 1,5 meter, stilleggen van delen van de economie, testen, vaccins en noem maar op, daarom bestudeer ik het van allebei de kanten, en wat werkelijk opvalt is dat de tegenstanders van bovengenoemde dingen, maar dan bedoel ik wel geleerden op velerlei gebied met een plausibel en wetenschappelijk verhaal komen om aan te tonen dat de dingen geen verschil in besmetting uitmaken, binnen zonder of geen goede ventilatie maakt wel slachtoffers. dat heb ik altijd al gezegd

Natuurlijk komen dan ook wetenschappers die het aanvechten, soms goed maar weleens  gestrest met een onlogisch verhaal,, het spijt mij voor sommige mensen die het nut van overheidswege inzien of willen inzien, dat respecteer ik maar voor mij geen kapje alleen voor omstanders houd ik 1,5 meter, absoluut geen test en geen vaccinatie, verder zoekt iedereen het maar uit.

 

16 uur geleden zei Ricky Tjin:

De generatie na de vaccinatie - Een onomkeerbare waarheid
In deze videoboodschap denken we na over de volgende vragen:
- Zal de op handen zijnde inenting ons van onze vrijheden beroven?
- Worden we straks allemaal wandelende computers?
- Is het verantwoord om ons te laten vaccineren?
- Is vaccineren het teken van het Beest uit Openbaring 13?

Link voor de aantekeningen bij de video:
https://www.bijbelseoverdenkingen.nl/l/de-generatie-na-de-vaccinatie-een-onomkeerbare-waarheid/

Het teken van het beest gaat toch over kopen en verkopen? Het is toch een middel van machthebbers om controle over de handel uit te oefenen? Er staat toch dat het zonder dat teken niet toegestaan is te kopen of te verkopen? Dat maakt het dus heel moeilijk om praktisch te leven. Want hoe kom je aan je dagelijks brood. Dan heb je veel geloof nodig om te vertrouwen op God en dat Hij voorziet in ons dagelijks brood. Zoals Hij zijn discipelen leerde bidden: "Geef ons heden ons dagelijks brood". Jezus gaf ons het voorbeeld om met het teken om te gaan. Hij gaf zichzelf in plaats van te willen hebben. Hij had geen interesse in geld en alles wat Hij te bieden had gaf Hij zonder betaling. Zo hoort het. hij gaf zelfs zijn eigen lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Chiel Fernig:

Bedankt, en er staat bij: "opdat zij die niet zien zien zouden en die zien, blind zouden worden." Dus dat oordeel heeft een positief effect, namelijk dat mensen die de waarheid niet zien de waarheid wel gaan zien en de mensen die menen dat zij de waarheid zien het niet meer zien en daardoor ook geen slecht meer kunnen doen.

Doordat de mens zich het oordeel realiseert wordt hij bezorgd en gaat serieus werk maken van zijn redding. Op die manier komt hij tot inzicht en gaat de waarheid zien. Zo wordt du s de blinde ziende door het oordeel.

Wat er mij gezegd wordt is mij ook wel duidelijk.
Het ging mij er om, dit naast jouw bewering te zetten dat Jezus niet kwam om te oordelen. 
Die bewering klopt dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Het teken van het beest gaat toch over kopen en verkopen? Het is toch een middel van machthebbers om controle over de handel uit te oefenen? Er staat toch dat het zonder dat teken niet toegestaan is te kopen of te verkopen? Dat maakt het dus heel moeilijk om praktisch te leven.

Jezus Christus sprak niet voor niets over de grote verdrukking in Matteüs 24.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Chiel Fernig:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ons lichaam is niet ontworpen om gezond te blijven. Als dat zo zou zijn, zou ons lichaam geen last hebben van bacteriën, schimmels en virussen.

Het leuke is dat God dus goed is en alles zo gemaakt heeft dat het elkaar geen schade doet.

O, worden wij niet ziek van bacteriën, schimmels en virussen ? 
Wel dus. Mensen gaan daar dood aan. Ook de bewering dat het elkaar geen schade doet klopt dus niet.

1 uur geleden zei Chiel Fernig:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

C14 is bij mijn weten niet in staat om DNA beschadigingen bij mensen te veroorzaken. Radioactief, ja, maar niet sterk genoeg om dat te doen.

Ons lichaam is niet ontworpen om gezond te blijven. Als dat zo zou zijn, zou ons lichaam geen last hebben van bacteriën, schimmels en virussen.

Om te beginnen: de liefde zegt niet het ook biologisch kan.
Ten tweede: er is niets mis met bestrijdingsmiddelen, de gebruikt de mens al sinds hij landbouw bedrijft. Het gebruik er van is niet fout. Van sommige bestrijdingsmiddelen kan het gebruik nadelig zijn voor de menselijke gezondheid. Als je dat het willen zeggen, dan had je beter kunnen aangeven om welke categorie middelen het gaat,

Expand  

Wat ook leuk is dat de mens tot alles in staat is.

Aardig, maar geen reactie op wat ik zei. Ik haalde een aantal schrijfsels aan van jou, die niet kloppen.  

1 uur geleden zei Chiel Fernig:

Interessant, je zegt "bij mijn weten" is C14 niet krachtig genoeg om deze schade te maken. Misschien, niet bij stilgestaan, hoe kom jij er aan?

Jij bent de eerste die ik tegenkom, die beweert dat de radioactiviteit van het natuurlijke C14 in ons lichaam, ons DNA aantast. 
Vandaar dat ik schreef "bij mijn weten "  is dat niet zo.
De vraag is dus eigenlijk, hoe kom jij er bij dat de het wel zo is. Jij komt met die bewering.

 

1 uur geleden zei Chiel Fernig:

Ik geloof dat ons lichaam ontworpen is om geen last te hebben van bacteriën schimmels en virussen maar dat op één of andere wijze er een samenwerking tussen hen plaats hoort te vinden waarbij de mens regeert over dezen.

Voor mijn part geloof je dat de aarde vierkant is ontworpen. Maar het is dus niet zo, want ons lichaam heeft nu eenmaal wel last van bacteriën, schimmels en virussen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid