Spring naar bijdragen

Desinformatie over het coronavirus en vaccinatie is ten strengste verboden op Credible


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 761
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe lees je de onderstaande tekst dan, want door Hem in ons midden, is Hij immers aanwezig. Joh. 14sv 11 Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in Mij is; en indien niet, zo geloof

Het laat zien hoe verschrikkelijk dit killervirus is. Ze had geen ernstige klachten, dus dat viel gelukkig mee, en, ze is ook volledig genezen, maar, het gaat even om het idee. ? ?

Het probleem is dat dit niet valt aan te tonen. Het valt niet eens aan te tonen dat de maatregelen enig effect hebben, behalve dan die verschrikkelijke gevolgen van de maatregelen.

Op 9-11-2020 om 19:38 zei sjako:

Ja, vrijheid van meningsuiting heeft blijkbaar zijn grenzen. Maar we moeten er ons aan houden. Denk aan Romeinen 13

13Iedereen moet onderworpen zijn aan de superieure autoriteiten, want er is geen autoriteit die niet van God komt; de bestaande autoriteiten zijn door God in hun relatieve positie geplaatst.

Wat betreft corona en de vaccinatie wel. Is van overheidswege opgelegd. Ze gaan actief optreden. En gezien er hier nogal eens een complottheorie voorbijkomt moeten we daar paal en perk aan stellen voor de veiligheid van Credible. Het is niet mijn beslissing, het mag gewoon niet van de overheid.

Superieure autoriteiten. Wie zijn dat als overheden de geest van de anti christ afbeelden? Toen de apostelen voorkwamen voor de autoriteiten van toen werden ze onderworpen aan hun oordeel met de dood als gevolg. Ze waren daaraan onderworpen, maar wisten dat het kwaad van de mens kwam en niet van God. 

Als de overheid niet eerlijk is over vaccinatie en onderzoeken manipuleert, mogen we de vrijheid van meningsuiting niet beperken waar ze geweldloos en zonder laster besproken wordt. Iedere mening, hoe absurd ook, is te verdedigen met de waarheid. Wie de waarheid heeft, heeft zelfs gelijk in minderheid en de waarheid ondergaat altijd een lastig proces. Het wordt bespot, vermoord en dan pas aanvaard. Soms is er een context van 10 zaken en dan vitten mensen over 1 puntje om de 9 andere punten te negeren. Of ze falen simpele puntjes te verbinden en verwijten de andere dan een alu hoedje te dragen of wappie bronnen te raadplegen. Het is nochtans allemaal uit te googelen maar dat is voor vele wellicht moeilijker dan een oneliner trollen.

Vraag u om te beginnen al eens af waarom er PEG in deze vaccins is toegevoegd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Fundamenteel:

Het wordt bespot, vermoord en dan pas aanvaard. Soms is er een context van 10 zaken en dan vitten mensen over 1 puntje om de 9 andere punten te negeren. Of ze falen simpele puntjes te verbinden en verwijten de andere dan een alu hoedje te dragen of wappie bronnen te raadplegen. Het is nochtans allemaal uit te googelen maar dat is voor vele wellicht moeilijker dan een oneliner trollen.

De waarheid is ter discussie gesteld zolang er al mensen zijn op deze planeet. Om een kenmerkend voorval te noemen, een voorval die iedereen hier bekend is, is dat is of de aarde om de zon draait of andersom.

Een ander bekend fenomeen is de inquisitie met verhoren, martelingen en brandstapels ook om de moderne tijd aan te halen van Dokters die weggezet werden zoals dr. Semmelweis en nu dus de Corona crisis die je in het voorgaande rijtje kan noemen, zeker ook omdat het wereldwijd is en ontvluchten daaraan onmogelijk is geworden.

Wat zeker niet vergeten mag worden is dat in de regel een kleine tot zeer kleine minderheid vaak  gelijk had, trouwens ook met de leer van Jezus contra Judaïsme met hun onbijbelse toevoegingen, de volgelingen van Jezus waren de domme Wappies van die tijd.

Nu worden de Wappies die de zaken betreffende de Corona ter discussie stellen in een adem genoemd met onnozel en niet onbekend  met wetenschap, knap vervelend voor velen.

Ik zelf heb mij van het begin af zeer sterk georiënteerd eerst alleen met de reguliere media, en constant de andere kant opgekeken als ik bij Xander, Niburu enz. kwam, ik nam niet de moeite om het te lezen, een klein beetje, soms een beetje meer bang dan klein ben ik ook geweest tot ik tenslotte de moeite nam om de alternatieve sites te raadplegen, niet in alles kan ik meegaan, beslist niet maar zij appelleren vaak gewoon aan het gezonde verstand en komen ook met geleerden die zonder mee tegaan met welke waan dan ook hun verslag doen vaak relaterend naar wetenschappelijke studies.

Nu is Maurice de Hond een super Wappie, toch toont hij aan dat besmetting in meer dan de helft van de gevallen in verzorgingshuizen voorkomt en de rest ook zo goed als binnenshuis, terecht zegt hij dat de aerosolen blijven zweven, indien niet voldoende ventilatie aanwezig is. Toch wordt hij ook gestigmatiseerd door de media en promoot men wel allerlei maatregelen buiten, terwijl de besmetting daar zeer minimaal is.

Dit doet toch echt vermoeden dat men aan een eigen agenda wil vasthouden en dat tenkoste van alles , ik zal in dit topic de grote reset niet noemen, daar is een draadje over maar hier ga je dan denken aan haat en nijd ook kinnesinne genoemd, en dan ga je ook denken aan ontoegeeflijkheid zoals bij de inquisitie en de kwestie of de zon wel of niet draaiend rond de aarde is

Men leert echt niets van het verleden.

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Wat zeker niet vergeten mag worden is dat in de regel een kleine tot zeer kleine minderheid vaak  gelijk had

Dat is niet waar. In de wetenschap (ook de medische) worden de meeste ontdekkingen gedaan binnen de normale wetenschappelijke kaders. Semmelweis kreeg problemen vanwege zijn politieke voorkeur, niet vanwege zijn onderzoek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

De waarheid is ter discussie gesteld zolang er al mensen zijn op deze planeet. Om een kenmerkend voorval te noemen, een voorval die iedereen hier bekend is, is dat is of de aarde om de zon draait of andersom.

Een ander bekend fenomeen is de inquisitie met verhoren, martelingen en brandstapels ook om de moderne tijd aan te halen van Dokters die weggezet werden zoals dr. Semmelweis en nu dus de Corona crisis die je in het voorgaande rijtje kan noemen, zeker ook omdat het wereldwijd is en ontvluchten daaraan onmogelijk is geworden.

Wat zeker niet vergeten mag worden is dat in de regel een kleine tot zeer kleine minderheid vaak  gelijk had, trouwens ook met de leer van Jezus contra Judaïsme met hun onbijbelse toevoegingen, de volgelingen van Jezus waren de domme Wappies van die tijd.

Nu worden de Wappies die de zaken betreffende de Corona ter discussie stellen in een adem genoemd met onnozel en niet onbekend  met wetenschap, knap vervelend voor velen.

Ik zelf heb mij van het begin af zeer sterk georiënteerd eerst alleen met de reguliere media, en constant de andere kant opgekeken als ik bij Xander, Niburu enz. kwam, ik nam niet de moeite om het te lezen, een klein beetje, soms een beetje meer bang dan klein ben ik ook geweest tot ik tenslotte de moeite nam om de alternatieve sites te raadplegen, niet in alles kan ik meegaan, beslist niet maar zij appelleren vaak gewoon aan het gezonde verstand en komen ook met geleerden die zonder mee tegaan met welke waan dan ook hun verslag doen vaak relaterend naar wetenschappelijke studies.

Nu is Maurice de Hond een super Wappie, toch toont hij aan dat besmetting in meer dan de helft van de gevallen in verzorgingshuizen voorkomt en de rest ook zo goed als binnenshuis, terecht zegt hij dat de aerosolen blijven zweven, indien niet voldoende ventilatie aanwezig is. Toch wordt hij ook gestigmatiseerd door de media en promoot men wel allerlei maatregelen buiten, terwijl de besmetting daar zeer minimaal is.

Dit doet toch echt vermoeden dat men aan een eigen agenda wil vasthouden en dat tenkoste van alles , ik zal in dit topic de grote reset niet noemen, daar is een draadje over maar hier ga je dan denken aan haat en nijd ook kinnesinne genoemd, en dan ga je ook denken aan ontoegeeflijkheid zoals bij de inquisitie en de kwestie of de zon wel of niet draaiend rond de aarde is

Men leert echt niets van het verleden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Maar het staat zelfs niet eens op “wappie bronnen” maar in hun eigen bronnen. Dat Pfizer mNeonGreen en luciferase gebruikte heeft ze zelf gepubliceerd. Dan is ze in een rechtszaak beland qua copyrights. mNeonGreen is een gepatenteerd goedje en Pfizer vernoemde de fabrikant daarvan niet. Vele wappie-bronnen vertalen dat maar naar Jip en Janneke taal en de erkende bronnen schrijven alsof iedereen wetenschapper is lol.

Worstel je maar eens door erkende wetenschappelijke bronnen om te zien met wat ze bezig zijn. Ze spuiten u in met een virus dat zich bindt aan bioluminiscerende stoffen en extra vergif om langer effect te hebben. 

De maatregelen zijn er om plaats te maken in de economie. Hier zei een bankdirecteur, wiens bank door geld van de burger gered is: er was al belachelijk veel horeca dus dat ze failliet gaan is goed. 

Het is NWO en NWO leden zijn lobbyhoertjes en minions van de duivel, ook onze politici dus. Fascisten die zelfs liegen tegen familie hun beleid te rechtvaardigen. Fascisten met een natte droom naar de gehoorzame burger zoals een Arisch ras. Ich habe das gewusst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei antoon:

Nu worden de Wappies die de zaken betreffende de Corona ter discussie stellen in een adem genoemd met onnozel en niet onbekend  met wetenschap, knap vervelend voor velen.

Het zijn dan ook niet voor niets juist de Wappies die door de Heer zijn uitgenodigd voor het Bruiloftsmaal van het Lam, het Feestmaal in de hemel.  Ezechiel 39 spreekt van de vogelen - dat zijn de mensen die een contemplatief leven leiden - en de wilde dieren, dat zijn de Wappies, de mensen die niet politiek correct zijn en niet aangepast en volgzaam aan de mening van de meerderheid, in tegenstelling tot het mestvee, zoals Ezechiel dat noemt, de mensen die zich klakkeloos aan de zogenaamd beschaafde politiek correcte mening hebben overgegeven. Openbaring herhaalt dit.  Als teken aan zowel de volken als aan Israel.

 

Ezechiel 39, 17 Mensenkind, dit zegt Jahwe de Heer: Zeg tegen de vogels en alle wilde dieren: Verzamelen! Kom van alle kanten bijeen voor het offermaal, het reusachtig offermaal dat Ik voor je aanricht op de bergen van Israël. Kom vlees eten en bloed drinken,  18 het vlees van helden en het bloed van de vorsten der aarde: van rammen, bokken, hamels en stieren, allemaal mestvee uit Basan.  19 Eet je dik aan het vet, drink je zat aan het bloed van het offermaal dat Ik voor je aanricht.  20 Doe je te goed aan mijn tafel, aan paarden en ruiters, aan helden en soldaten, luidt de godsspraak van Jahwe de Heer.  21 Zo zal Ik mijn heerlijkheid tonen aan de volken. Ze zullen allen de straf voelen die Ik aan hen voltrek, en mijn machtige hand, die op hen drukt.  22 Van die dag af zal Israël erkennen dat Ik Jahwe ben, hun God.  23 En de volken zullen erkennen dat Israël om zijn eigen schuld in ballingschap is gegaan. Om hun ontrouw jegens Mij heb Ik mijn gelaat van hen afgewend en ze aan hun vijanden overgeleverd, zodat ze gevallen zijn door het zwaard.  24 Ze hebben gekregen wat ze om hun onreinheid en hun zonden verdienden: Ik heb mijn gelaat van hen afgewend.

 

Niet voor niets waarschuwt de Bijbel stand te houden en de geestelijke Wapenrusting die Christus is aan te houden. Meezingen met politiek correcte deuntjes is het makkelijkste wat er is. “Vet lauw”. 

bewerkt door Christos00f
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2021 om 14:55 zei Ricky Tjin:

Klaus Schwab is de baas en oprichter van het Wereld Economisch Forum.
Klaus Schwab schreef het boek "COVID-19: The Great Reset".

Het boek is echt een aanrader voor een ieder die wil weten wat ons mensen en de toekomst van de mensheid te wachten staat. Het is geen complottheorie maar Klaus Schwab, de baas van het WEF heeft het zelf gezegd en geschreven.

Op de website van het Wereld Economisch Forum is er de uitgebreide afbeelding te vinden over "De Grote Reset" wat lijkt op één groot spinnenweb. Het wordt de "Strategic Intelligence" genoemd. (Afbeelding met geïntegreerde link 🔗)

b6b697879a7dcf96bb7fb07684e1fcec.jpg

Betreffende "De Grote Reset" zijn er in die afbeelding 7 kernelementen, met daaromheen facetten, die op hun beurt weer met de kernelementen van "De Grote Reset" verbonden zijn.
Van Klaus Schwab, de voorzitter van het Wereld Economisch Forum, zijn er video's te zien dat hij gesproken heeft over het "Hervormen van de economie" en over de "Vierde Industriële Revolutie". Hierover haal ik twee voorbeelden aan, als kernelementen in de afbeelding van het Wereld Economisch Forum over "De Grote Reset".

Als 1ste voorbeeld staat het zogenoemde kernelement van De Grote Reset "Shaping the Economic Revovery", vertaald als "Vormgeving aan het Economisch Herstel" dat naast de verbondenheid met een aantal kernelementen ook in verbinding met de facetten:

  • Artificial Intelligence (Kunstmatige Intelligentie)
  • Inclusive Design (Inclusief ontwerp)
  • Taxation (Belasting)
  • Air Pollution (Luchtvervuling)
  • Natural Resource Security (Beveiliging van Natuurlijke Hulpbronnen)
  • Geo-economics (Geografische economieën)
  • Worldforce (Globale Militaire Eenheid/Politiemacht)
  • Future of Economic Progress (Toekomst van de Economische Voorgang)
  • Covid-19
  • Financial and Monetary Systems (Financiële en Monetaire Stelsels)
  • Global Governance (Wereldwijd Bestuur)

Als 2de voorbeeld, het zogenoemde kernelement van De Grote Reset "Harnessing the Fourth Industrial Revolution", vertaald als "De Vierde Industriële Revolutie Benutten" dat in verbinding staat met de facetten:

  • Vaccination (Vaccinatie)
  • Future of Computing (Toekomst van Computergebruik)
  • Drones
  • Innovation (Innovatie)
  • Artificial Intelligence (Kunstmatige Intelligentie)
  • Digital Identity (Digitale Identiteit)
  • Science (Wetenschap)
  • Blockchain (Blokketen)
  • Fourth Industrial Revolution (Vierde Industriële Revolutie)
  • Digital Economy and New Value Creation (Creatie van Digitale Economie en Nieuwe Waarde)
  • 5G
  • Internet Governance (Internetbeheer)
  • The Digital Transformation of Business (De Digitale Transformatie van het Bedrijfsleven)
  • Quantum Computing (Kwantumrekenen)
  • Future of Media, Entertainment and Sport (Toekomst van Media, Amusement en Sport)

De hierboven benoemde facetten die in verbinding staan met de 7 kernelementen van "De Grote Reset" zullen volgens m.i. steeds meer naar de voorgrond komen en steeds duidelijker herkenbaar worden volgens 'Het Nieuwe Normaal'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Als Rutte geloofwaardig wil zijn kan hij beter hier in Nederland in de kamer uiteenzetten wat hij daar wil bij die club, je hoort nu nergens vanen 

Je hoort er hier nu toch van?

En dat je nergens van hoort ligt aan jezelf. Er is niks geheim aan. Google even op "Rutte WEF" en je komt een heel eind. Maar misschien vindt men het op niburu, xandernieuws en al die andere kritische media niet belangrijk genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei antoon:

Als Rutte geloofwaardig wil zijn kan hij beter hier in Nederland in de kamer uiteenzetten wat hij daar wil bij die club, je hoort nu nergens vanen 

In de volgende video is er een toepspraak te zien van Rutte tijdens een vergadering in Davos in 2020, over 'Hoe de 21e Eeuw te Overleven'. Rutte sprak met name over de urgentie van Artificial Intelligence (Kunstmatige Intelligentie) en over grip krijgen op het klimaat.

Video: How to Survive the 21st Century | DAVOS 2020 ~ Tijdstip 28m:29s
Afbeelding met geïntegreerde link 🔗

maxresdefault.jpg


Hier volgt een korte video van Mark Rutte over centra voor voedingsinnovatie.
Afbeelding met geïntegreerde link 🔗

maxresdefault.jpg

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

En dit is nu werkelijk het probleem. Men is dus bezig een agenda uit te rollen waarvoor mensen nooit hebben kunnen kiezen omdat 99 procent van de gewone mensen hier helemaal niets over weten. Er wordt niet (zo) openlijk over gesproken omdat men wel weet dat de mensheid hier nu nog niet klaar voor is en op andere manieren geconditioneerd moet worden. Er is geen vrije keus voor de burgers want je wordt gewoon een bepaalde kant opgedrongen en zodra het duidelijk wordt is het al te laat. Dan kun je nauwelijks nog aan de "nieuwe wereldorde" ontsnappen. Ik denk dat deze leiders voor een gedeelte echt menen dat dit allemaal nodig is voor deze wereld om te kunnen overleven. Maar ik vrees dat er ook in grote mate sprake is van machtswellust, geld, omkoping en chantage. Er gaat gewoon gebeuren wat de Bijbel duizenden jaren geleden al voorzei. Er worden trouwens sinds de zeventiger jaren al boeken over geschreven en wat toen als belachelijk en onmogelijk werd beschouwd zie je nu voor je ogen gebeuren. Christenen die de Bijbel kennen zijn niet bang of verontrust want ze weten dat dit moet gebeuren en dat ze veilig zijn in Gods hand. God gaat toch het laatste woord hebben en uiteindelijk gebeurt er gewoon wat Hij wil en niet wat de tegenstander wil.

https://www.franklinterhorst.nl/Uit het nieuws 01-02-2021.htm

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

En dit is nu werkelijk het probleem. Men is dus bezig een agenda uit te rollen waarvoor mensen nooit hebben kunnen kiezen omdat 99 procent van de gewone mensen hier helemaal niets over weten. Er wordt niet (zo) openlijk over gesproken omdat men wel weet dat de mensheid hier nu nog niet klaar voor is en op andere manieren geconditioneerd moet worden.

Video: PM Mark Rutte addresses virtual Davos
De video betref een Live Stream op 27-01-2021, met Rutte over de Transformatie van het Voedselsysteem.
Afbeelding met geïntegreerde link 🔗 Tijdstip 27m:04s

2kl5CX8z_o.jpg

Volgens Hiroko Kuniya, 'Executive Director Sustainable Development Goals' (SDG's) ofwel 'Uitvoerend Directeur Duurzame Ontwikkelingsdoelen', is het nodig dat het voedselsysteem radicaal/ingrijpend wordt getransformeerd en zeer snel. Haar vraag is hoe doeltreffende acties op schema te kunnen zetten en oplossingen op schaal te brengen, om opnieuw vorm te geven aan het voedselsysteem?

Op het tijdstip 55m:04s 🔗 suggereert Hiroko Kuniya naar Mark Rutte dat ze zeer waakzaam dienen zijn over een mogelijke ingrijpende instorting van de voedselproductie, als gevolg van Klimaatverandering (Climate Change ). Hiroko Kuniya stelt Mark Rutte de vraag wat er vanuit zijn optiek vermist om de prestaties en de transformatie te bevorderen. Volgens Mark Rutte moet de hele keten op de schop van de boerderij tot aan de vork.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Video: PM Mark Rutte addresses virtual Davos
De video betref een Live Stream op 27-01-2021, met Rutte over de Transformatie van het Voedselsysteem.
Afbeelding met geïntegreerde link 🔗 Tijdstip 27m:04s

2kl5CX8z_o.jpg

Volgens Hiroko Kuniya, 'Executive Director Sustainable Development Goals' (SDG's) ofwel 'Uitvoerend Directeur Duurzame Ontwikkelingsdoelen', is het nodig dat het voedselsysteem radicaal/ingrijpend wordt getransformeerd en zeer snel. Haar vraag is hoe doeltreffende acties op schema te kunnen zetten en oplossingen op schaal te brengen, om opnieuw vorm te geven aan het voedselsysteem?

Op het tijdstip 55m:04s 🔗 suggereert Hiroko Kuniya naar Mark Rutte dat ze zeer waakzaam dienen zijn over een mogelijke ingrijpende instorting van de voedselproductie, als gevolg van Klimaatverandering (Climate Change ). Hiroko Kuniya stelt Mark Rutte de vraag wat er vanuit zijn optiek vermist om de prestaties en de transformatie te bevorderen. Volgens Mark Rutte moet de hele keten op de schop van de boerderij tot aan de vork.

Het is inderdaad heel ernstig. Ik denk dat verreweg de meeste mensen niet kunnen geloven wat er aan de gang is gezet en de kop in het zand steken. Zo van "het zal mijn tijd wel duren". Enfin, we weten waarop het in grote lijnen uitloopt maar gelukkig weten we ook dat we in Gods hand volkomen veilig zijn, wat er ook gebeurt. Wij hebben geen enkele reden om bang te zijn. Zelfs de "grote verdrukking" is in Gods hand, alleen al om de ontelbare schare uit Openbaring. Er is trouwens nu al een grote opwekking gaande. Let vooral op de V.S., Iran, China, India, Pakistan, Israël en zelfs Noord-Korea. Moge God hen beschermen en snel verlossen van de tirannie.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Het is inderdaad heel ernstig. Ik denk dat verreweg de meeste mensen niet kunnen geloven wat er aan de gang is gezet en de kop in het zand steken. 

Een heleboel zaken gaan aan de gemiddelde Nederlander voorbij, zoals de naar Nederland overgewaaide Schotse wet GIRFEC (Google er maar eens op), waarmee de staat de ouders de zeggenschap over hun kinderen ontneemt.  https://www.zorgictzorgen.nl/girfec-in-nederland-het-kind-als-bron-van-datamining/  , https://herkenouderverstoting.nl/info-ouders/instanties/jeugdzorg/524-girfec

En natuurlijk de uit Duitsland overgewaaide Coronakampen, wat Hugo de Jonge lekker verzweeg toen hij de nieuwe maatregelen opnoemde. https://www.dagelijksestandaard.nl/2021/02/gedwongen-isolatie-overheid-gaat-patienten-met-coronavermoeden-zonodig-tegen-hun-wil-in-quarantaine-plaatsen/

“Besluit van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van 25 januari 2021, kenmerk 1803611-216444-PDC19, aanwijzing ex artikel 34, eerste lid, Wet publieke gezondheid,” staat er boven de maatregel:

“Artikel 1: Het Universitair Medisch Centrum Groningen wordt aangewezen als ziekenhuis waar gedwongen isolatie van (vermoedelijke) patiënten met covid-19 (geïnfecteerd met SARS-CoV-2-virus) plaatsvindt als bedoeld in artikel 31 Wpg.””

 

bewerkt door Christos00f
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Christos00f:

En natuurlijk de uit Duitsland overgewaaide Coronakampen, wat Hugo de Jonge lekker verzweeg toen hij de nieuwe maatregelen opnoemde. https://www.dagelijksestandaard.nl/2021/02/gedwongen-isolatie-overheid-gaat-patienten-met-coronavermoeden-zonodig-tegen-hun-wil-in-quarantaine-plaatsen/

Je haalt hier wat door elkaar. Men wijst hier een locatie aan, niet meer, niet minder. Artikel 31 van de Wet publieke gezondheid is het artikel waarmee iemand gedwongen in isolatie kan worden geplaatst. Dat artikel bestaat al heel lang en ik kan mij niet herinneren dat daartegen geprotesteerd is. 

Ik vind het een beetje vreemd dat er nu gedaan wordt alsof er opeens een coronastrafkamp is terwijl de wetgeving over het gedwongen isoleren al heel lang bestaat. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-2-2021 om 17:24 zei Mullog:

Artikel 31 van de Wet publieke gezondheid is het artikel waarmee iemand gedwongen in isolatie kan worden geplaatst. Dat artikel bestaat al heel lang en ik kan mij niet herinneren dat daartegen geprotesteerd is. 

Ik vind het een beetje vreemd dat er nu gedaan wordt alsof er opeens een coronastrafkamp is terwijl de wetgeving over het gedwongen isoleren al heel lang bestaat. 

 

De boeken, waar je het over hebt, worden maar door weinigen gelezen en weet men het van bestaan van die artikelen pas op het moment dat men er mee geconfronteerd wordt, dus zo vreemd is het niet voor mij.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Mcmadtasty:

De boeken, waar je het over hebt, worden maar door weinigen gelezen en weet men het van bestaan van die artikelen pas op het moment dat men er mee geconfronteerd wordt, dus zo vreemd is het niet voor mij.

 

Ik ben het met je eens dat de Wet publieke gezondheid voor weinige interessant leesvoer zal zijn en daarom door weinige gelezen zal worden (en dat dit voor zo ongeveer de volledige wetgeving van Nederland, dan wel alle wetgeving die er is, zal gelden).

Het enige wat ik heb gedaan, want ik ken die wet natuurlijk ook niet uit mijn hoofd, is gegoogled op "1803611-216444-PDC19, aanwijzing ex artikel 34" uit het artikel waar @Christos00f naar linkt. Je komt dan op de Staatscourant waar de volledige tekst van het besluit staat (en dat is ongeveer een half A4'tje, wat door iedereen te lezen is). In die tekst staat "artikel 31 Wpg". Als je daarop googled kom je op artikel 31 van de wet zelf dat begint met "De voorzitter van de veiligheidsregio kan een persoon onverwijld ter isolatie in een ziekenhuis doen opnemen, indien" gevolgd door de voorwaarden waaronder dat ka.

Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat dit zoekproces voor mensen met geen basiskennis van hoe wetten en bepalingen in elkaar zitten en hoe die verwijzingen werken ingewikkeld kan zijn. Maar het zoeken nam veel minder tijd in beslag dan het typen van de uitleg die ik hierboven gegeven heb.

Ik doe dit regelmatig als er wat beweerd wordt. Een controle of datgene wat beweerd wordt overeenkomt met wat er bekend is of aan de basis van de bewering ligt. En als ik dan bijvoorbeeld een geval als dit tegenkom dan zet ik de extra informatie erbij. Aan eenieder ermee te doen wat hem goeddunkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-2-2021 om 11:23 zei Willempie:

En dit is nu werkelijk het probleem. Men is dus bezig een agenda uit te rollen waarvoor mensen nooit hebben kunnen kiezen omdat 99 procent van de gewone mensen hier helemaal niets over weten. Er wordt niet (zo) openlijk over gesproken omdat men wel weet dat de mensheid hier nu nog niet klaar voor is en op andere manieren geconditioneerd moet worden. Er is geen vrije keus voor de burgers want je wordt gewoon een bepaalde kant opgedrongen en zodra het duidelijk wordt is het al te laat. Dan kun je nauwelijks nog aan de "nieuwe wereldorde" ontsnappen. Ik denk dat deze leiders voor een gedeelte echt menen dat dit allemaal nodig is voor deze wereld om te kunnen overleven. Maar ik vrees dat er ook in grote mate sprake is van machtswellust, geld, omkoping en chantage. Er gaat gewoon gebeuren wat de Bijbel duizenden jaren geleden al voorzei. Er worden trouwens sinds de zeventiger jaren al boeken over geschreven en wat toen als belachelijk en onmogelijk werd beschouwd zie je nu voor je ogen gebeuren. Christenen die de Bijbel kennen zijn niet bang of verontrust want ze weten dat dit moet gebeuren en dat ze veilig zijn in Gods hand. God gaat toch het laatste woord hebben en uiteindelijk gebeurt er gewoon wat Hij wil en niet wat de tegenstander wil.

https://www.franklinterhorst.nl/Uit het nieuws 01-02-2021.htm

Inderdaad

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-2-2021 om 07:45 zei Mullog:

Dat is niet waar. In de wetenschap (ook de medische) worden de meeste ontdekkingen gedaan binnen de normale wetenschappelijke kaders. Semmelweis kreeg problemen vanwege zijn politieke voorkeur, niet vanwege zijn onderzoek. 

Dat is allang niet meer zo. De evolutietheorie wijst aan dat er tegenwoordig veel fouten worden gemaakt. De wetenschap wordt gebruikt om de mensen op een verkeerd spoor te brengen. Er is een systeem waarbij de leugen heel aannemelijk en met schitterende video's gepresenteerd wordt. Alles wordt gebracht alsof het de waarheid is. Maar wie de waarheid kent die wordt gered. De wetenschap bewijst dat de aarde 6000 jaar oud is en dat er wetenschappelijk bedrog plaatsvindt dat aantoonbaar is. Het is zo dat de ark van Noach teruggevonden is op basis van satelietfoto's en hierbij is uitgebreid onderzoek gedaan. Methoden die de leeftijd van aardlagen meten blijken onbetrouwbaar. Wie dat gelooft laat zich op het verkeerde been zetten. Antoon heeft gelijk dat de waarheid niet in de hand van velen is. Velen kunnen misleidt zijn terwijl de waarheid aan een enkeling geopenbaard is.

In de tijd van Galileo was de waarheid aan de zijde van de wetenschap. Hij was ook maar alleen, net als Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Barnabas:

Dat is allang niet meer zo. De evolutietheorie wijst aan dat er tegenwoordig veel fouten worden gemaakt. De wetenschap wordt gebruikt om de mensen op een verkeerd spoor te brengen. Er is een systeem waarbij de leugen heel aannemelijk en met schitterende video's gepresenteerd wordt. Alles wordt gebracht alsof het de waarheid is. Maar wie de waarheid kent die wordt gered. De wetenschap bewijst dat de aarde 6000 jaar oud is en dat er wetenschappelijk bedrog plaatsvindt dat aantoonbaar is. Het is zo dat de ark van Noach teruggevonden is op basis van satelietfoto's en hierbij is uitgebreid onderzoek gedaan. Methoden die de leeftijd van aardlagen meten blijken onbetrouwbaar. Wie dat gelooft laat zich op het verkeerde been zetten. Antoon heeft gelijk dat de waarheid niet in de hand van velen is. Velen kunnen misleidt zijn terwijl de waarheid aan een enkeling geopenbaard is.

In de tijd van Galileo was de waarheid aan de zijde van de wetenschap. Hij was ook maar alleen, net als Christus.

Wat ik ook treffend vind is hoe de Bijbel een zeewaardig schip beschrijft.  Zou de zeevaart op Bijbelse beschrijvingen geïnspireerd zijn? Zie ook hoe de 7 dagen theorie een archetype voor onze tijd is. En die tijd loopt volledig synchroon met ons zonnestelsel, omdat tijd de beweging van de maan (maand) rond de aarde is en de omloopbaan van onze aarde rond de zon (een jaar).

Het is door te zoeken naar de mysteries we tot een geordende beschaving kwamen eens we dat begrip als kennis toepaste. De evolutietheorie draagt niets bij en stopt het mysterie door andersdenkende te ridiculiseren en weg te wuiven met trolreacties eens ze terechte vragen stellen.

In Jezus geloven ze niet, maar een gemeenschappelijke voorouder met apen (waar 0,0 bewijs of aanwijzingen voor zijn) is dan weer de logica zelve. Of hoe vaak men hamert op normen en waarden maar vergeten dat het grootste deel van onze normen en waarden uit de Bijbel komen. Dankzij die evil lucionisten hebben we nu mannen met maandstonden en andere anti christelijke ontucht. 

De evil lucion theorie was goed begonnen, maar is dan in grip gekomen van egocentrische posterboys die moeite hebben met “ik weet het niet” te zeggen. Ze zoeken dan wel een magische formule die via hypotheses tot 1 of ander absurd antwoord komt. Moet ge hun hypotheses over onze maan eens horen lol. Terwijl glasheldere simulaties en observatie zonder hypotheses een jonge creatie tonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Barnabas:

Dat is allang niet meer zo.

<knip...knip>

Velen kunnen misleidt zijn terwijl de waarheid aan een enkeling geopenbaard is.

Alles waar nu <knip...knip>  staat is flagrante onzin. Maar als jij gelukkig bent met jezelf voor te houden dat je als eenling of minderheid gelijk hebt daarom een heroïsche strijd (tegen windmolens) aan het vechten bent,... prima toch.

59 minuten geleden zei Barnabas:

In de tijd van Galileo was de waarheid aan de zijde van de wetenschap. Hij was ook maar alleen, net als Christus.

Dat vind ik vreemd dat je dit zo stelt. Galileo heeft mede aan het de basis van het ontstaan van de empirische wetenschappen gestaan. Dat zijn de wetenschappen waar jij je met de onzin in het stukje waar nu <knip...knip> staat tegen afzet. Galileo keek naar de hemel en zag dat de aarde niet het centrum van het universum was, zoals Copernicus voor hem ook al geschreven had.

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Mullog:

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.    

Het punt dat @Barnabas maakte is dat echte, goede wetenschappers lang niet altijd deel uitmaken van de meerderheid der wetenschappers. En dat punt is volkomen terecht. Er zijn al heel veel wetenschappers voor gek verklaard die later toch dichter bij de werkelijkheid bleken te zitten dan al hun wetenschappelijke tegenstanders. Wetenschap is ook maar een menselijke bezigheid, gebezigd door mensen met al hun vooroordelen, eergevoel en een superioriteitsgevoel t.o.v. mensen die hun denkbeelden durven tegen te spreken. Een ander voorbeeld dan Galileo is Immanuel Velikovsky, een leerling van Einstein, die tegen de "mainstream" wetenschap durfde ingaan en dus zo belachelijk mogelijk gemaakt diende te worden. Men ging zelf zover om de uitgevers te boycotten die zijn boeken uitgaven. Ondertussen zijn verschillende van zijn theorieën al bevestigd. Er is dus blijkbaar onder het merendeel der wetenschappers een grote afkeer van mensen die het niet volledig met ze eens zijn. Dit is een beperkende factor in de wetenschap in het algemeen. Het blijft gewoon mensenwerk. Geld, aanzien en andere persoonlijke belangen spelen daarin een niet geringe rol. Maar gelukkig blijven er nog altijd echte wetenschappers over die zich door niets en niemand laten intimideren. Groot respect daarvoor!

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Het punt dat @Barnabas maakte is dat echte, goede wetenschappers lang niet altijd deel uitmaken van de meerderheid der wetenschappers. En dat punt is volkomen terecht.

Maar ze maken wel deel uit van de wetenschap. En dat betekent dat ze binnen de wetenschappelijke methode werken. Nieuwe inzichten en nieuwe hypothesen moeten aan de eisen daarvan voldoen. Er zijn maar weinig eenlingen die eenzame gevechten voor hun gelijk moeten voeren en dan is Galileo ook nog eens bijzonder slecht voorbeeld omdat hij niet dwars gezeten werd door wetenschappers maar door de kerk die niet kon accepteren dat de aarde niet het middelpunt van het universum was.

1 uur geleden zei Willempie:

Immanuel Velikovsky

Die heb ik gelezen toen ik een jaar of 14 was of zoiets. Werelden in botsing. Wat ik nog weet is dat ik mij toen al afvroeg hoe ons zonnestelsel nu al zo "netjes" kon zijn als de aarde ergens tussen de 2 en 3 duizend jaar gelden door de planeet Venus geschampt was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt onder de indruk van hem ben. Toen ik de link opzocht zag ik ook staan dat hij de temperatuur van Venus goed voorspeld heeft en radiostraling bij Jupiter. Met alle respect @Willempie maar dat zijn nou niet bepaald doorbraken in de wetenschap geweest en qua onderwerpen ook niet iets waar wetenschappelijk een enorme controverse over is geweest zoals bijvoorbeeld de discussie of we in een plat of uitdijend heelal leven.

1 uur geleden zei Willempie:

Er is dus blijkbaar onder het merendeel der wetenschappers een grote afkeer van mensen die het niet volledig met ze eens zijn.

Dat denk ik dus niet. De wetenschap gaat vooruit juist omdat wetenschappers het niet met elkaar eens zijn en elkaar uitdagen hun gelijk te bewijzen. Maar je hebt gelijk dat niets menselijks wetenschappers vreemd is.

 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Mullog:

Dat vind ik vreemd dat je dit zo stelt. Galileo heeft mede aan het de basis van het ontstaan van de empirische wetenschappen gestaan. Dat zijn de wetenschappen waar jij je met de onzin in het stukje waar nu <knip...knip> staat tegen afzet. Galileo keek naar de hemel en zag dat de aarde niet het centrum van het universum was, zoals Copernicus voor hem ook al geschreven had.

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.    

Dat is ook vreemd. Want Abraham was als een vreemde in het land waar hij naar toe was gegaan omdat hij een eenling was in het volgen van God. De omgeving kon dat niet zien. Hij gedroeg zich anders.

Aanvankelijk was het de bedoeling van God om Galileo te geloven. Galileo stond aan het begin van zuivere wetenschap. De kerk en machthebbers van die tijd waren vergelijkbaar met Israël dat in ballingschap werd gevoerd naar Babel. Dat was het land der Chaldeeën en Chaldeeër betekent wetenschapper. Omdat Israël God niet geloofde en daarom ook dingen deden die ongehoord waren zoals ook de kerk en machthebbers van de tijd van Galileo deden zond God hen naar het land van de wetenschappers. Hij zond de profeet Jeremia om hen te verkondigen zich mee te laten voeren en vrijwillig mee te gaan en daar land te kopen en zich te settelen. Dat betekent dat zij de wetenschappers moesten laten regeren en naar hen luisteren omdat zij op basis van de wetenschap waarheid kenden en gezonde dingen deden. Zo heeft ook in Nederland een proces van moreel verval plaatsgevonden en heeft God wetenschap gegeven om te zorgen voor waarheid en gezond verstand. Zo heeft de wetenschap heel goede bijdragen geleverd voor lange tijd. Galileo was daarbij de Jeremia van zijn tijd. De heersende kerk in de tijd van Galileo waren de aan God ongehoorzame Israëlieten die Zijn wil weerstreefden. Een enkeling, zoals Jeremia en Daniël en zijn vrienden, bleven trouw aan God en mochten daarom mede regeren in het rijk der Chaldeeën. Maar ten tijde van de inname van het rijk door de Meden en de Perzen had moreel verval het rijk ondermijnt. Zo ook heeft de wetenschap een tijd lang geregeerd maar nu blijkt dat wetenschappelijke feiten die schepping bevestigen op grote schaal worden genegeerd. Zo wordt de evolutietheorie op drogredenen gebouwd. Zo is dus nu de tijd van de wetenschappelijk hegemonie ten einde gekomen. Zoals ook de Babeloniërs overwonnen werden door de Meden en de Perzen. Dat rijk staat voor samenwerking en weten hoe het hoort. Het respecteren van de menselijke regels die samenleving mogelijk maken en ruzies voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid