Spring naar bijdragen

God is enorm dankbaar voor onze keuze om dit leven te leiden zeggen Bijna Dood Ervaarders


Aanbevolen berichten

 

Ik vond een uitzonderlijke getuigenis van iemand die een Bijna Dood Ervaring meemaakte en wil jullie dat meedelen. Ik denk dat het het geloof in God en inzicht in de aard van God bevordert:

 

Oorspronkelijk waren wij bij God.

God is ongelooflijk dankbaar voor dat wij hier gelimiteerde ervaringen opdoen als wezens, die oorspronkelijk deel uitmaken van Gods onmetelijke liefde, maar dit na onze geboorte hier vergeten zijn. Wij kozen voor onze geboorte voor dit leven op Aarde met gelimiteerde ervaringen opdat God zou ervaren wat het is om te lijden en alle andere gelimiteerde ervaringen, die God uit zichzelf niet kan ervaren. Dit uit onze liefde voor God. Want God is enkel onmetelijke pure liefde en kan enkel dat zijn.

 

Ik heb dat in nog andere NDE’s gelezen dat men heel dankbaar en verwelkomend is voor de ervaringen uit je lifereview die je meebrengt naar de andere zijde. Elke ervaring is goed, zelfs de slechte.

Andere spirituele wezens reageren vaak zeer opgewekt en blij omwille van jouw lifereview ookal heb je je volgens je zelf meermaals misdragen. Het gaat hen om de menselijke ervaringen die je opdeed als spirtueel wezen. Want 'daar', aan de andere zijde, kan enkel liefde worden ervaren.

 

De NDE-er getuigt:

 

“In this Presence, I simply stood there. I felt love everywhere. It was thick and heavy and it had a literal physical presence. This Presence was exquisite and magnificent. I also felt its gratitude for all of humanity and for all who must suffer in this place. It had weight, presence, and form. It is one thing I have never heard spoken of; that God is grateful to us and for us and for all that we are and do.”


En nog:

 

“I understood that everything that we do here on Earth, all that we are, all that we experience, allows creation to exist. Every beautiful thing, every wonderful being and creature, whether on earth or in any universe, relies upon people who are on the extremely rare places like Earth.

 

The Great Intelligence (god) is a paradox. It is completely loving and fully unlimited. Which by the definition of paradox, means it is impossible? It cannot be limited only to love; it cannot be limited to only being unlimited; or it is not unlimited.

 

Earth is a place where the unlimited becomes limited; where the singular becomes many. Here, it can know community and loneliness. It can know heartache and hope. It can know all which an unlimited being of pure love cannot. It can conceive and perceive evil; which in truth it cannot do this either. To solve the paradox, it must experience helplessness and limitation and all as it is Real. In this place, it is all so REAL.

 

So what is free will? Free will is the option to come here to help solve the paradox of 'god'. To be all that we are not, so that everything wondrous and joyful may continue to exist. So that love itself may continue to exist. So that the Unlimited is not limited to being only unlimited.

 

Why are the answers always, 'simply to exist' and 'to choose love' and 'to learn how to love'? Because all you need to do, to solve the paradox, is to exist. And as we exist here, each time we choose love, we expand the universe. Love is life's longing for itself. Despite the reality of what we live, even the darkest souls among us cannot help but to reach, to yearn, and move towards goodness and towards love.

 

For love is the true nature of who we are. And when we experience horrible things, the question 'why' comes to mind because it is the central question of love, life, and of this world. The answer is 'so that all things might continue to exist.'

 

Every soul chose to come here and to suffer because of love. Each soul loves the universe, loves life, and loves this world and ALL of the worlds. Each soul loves ALL of the people so immensely and intensely that they chose to come here so that all the universes may teem with beautiful, joyful LIFE.

 

Every creature that I saw, acknowledges that your life gives them the gift of life. And when each soul goes 'home' after they die, they will know the rewards of their own gift, too. The 'reward' for their sacrifice will be joy, love, and feeling incredible, wonderful, beautiful joy at the LIFE and the LOVE everywhere in the universe.

 

When you go home, you meet your own soul. You willingly came here to forget yourself. You willingly came here to save every beautiful and wonderful thing. By suffering what 'god' cannot, you give the gift of life.”

 

 I knew about 'respect' and why it's the single most important thing in the entire universe. That respect is equal to, if not greater than, love. To disrespect another is simply unthinkable on a spiritual level. It's not a 'crime' or a 'sin', it's just 'No one would EVER. What a bizarre idea!' 



bron: NDERF.

https://www.nderf.org/Experiences/1sandi_t_ndes.html?fbclid=IwAR0pzY2NgsAljB6WfQDxXuym-EUmrRo_PULRfHEt_0MLVVfnCwv4GKNfO0Y

 

Alvast dank om het te lezen, ik wilde u dit laten weten,

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei MaartenV:

Ik vond een uitzonderlijke getuigenis van iemand die een Bijna Dood Ervaring meemaakte en wil jullie dat meedelen. Ik denk dat het het geloof in God en inzicht in de aard van God bevordert:

Interessante studie misschien.

Citaat

Over het algemeen blijkt dat op emotioneel vlak een bijna-doodervaring door de betrokkene wordt beleefd als een (bewust)zijnstoestand die de dagdagelijkse werkelijkheid overtreft. Op voorwaarde dat de bijna-doodervaarder ook op rationeel vlak 'vrede' vindt omtrent de werkelijkheidswaarde die hij vanuit zijn emotioneel weten toekent aan zijn beleefde B.D.E., kan datgene wat tijdens de B.D.E. wordt beleefd, een verregaande invloed uitoefenen op de levensvisies en attituden van de betrokkene post-B.D.E.. De eventuele veranderingen in attituden en verschuivingen in levensvisies die post-B.D.E. aan de oppervlakte komen, kunnen worden teruggekoppeld aan de inhoud van de B.D.E.: mensen veranderen post-B.D.E. overeenkomstig de nieuwe inzichten die ze tijdens de B.D.E. hebben verworven. De impact (het effect; de transformatiekracht) die van het beleven van een bijna-doodervaring uitgaat, blijkt te worden bepaald door de mate van discrepantie tussen de levensvisies en attituden van de betrokkene vóór de B.D.E. en de inhoud en de intensiteit van de belevingsaspecten tijdens de B.D.E. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar ik heb al een voorgeschiedenis aan studie van BDE's. (Pim van Lommel, Raymond Moody, Pim van Lommel, Long, etc.)

Het gaat er mij om dat ik Bijna Dood Ervaringen zie als moderne openbaringen.

Zij geven een blijde boodschap mee: er is leven na dit leven en wij zullen weer deel uitmaken van Gods Liefde.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MaartenV:

Ja, maar ik heb al een voorgeschiedenis aan studie van BDE's. (Pim van Lommel, Raymond Moody, Pim van Lommel, Long, etc.) Het gaat er mij om dat ik Bijna Dood Ervaringen zie als moderne openbaringen. Zij geven een blijde boodschap mee: er is leven na dit leven en wij zullen weer deel uitmaken van Gods Liefde.

Heb je er zelf ook ervaring mee? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei MaartenV:

Nee, dat niet. 

Er zijn volgens wikipedia 7 verschillende manieren van openbaringen bekend, deze zijn;

  1. Via een droom
  2. Goddelijke inspiratie in het hart zonder dat de engel zich toont
  3. Engel die de openbaring in de gedaante van een mens brengt
  4. Openbaring die in een soort klokgelui neerdaalt, waarbij het geklingel afnam als de boodschap werd begrepen
  5. Gabriël die zich in zijn werkelijk gedaante toont
  6. Aanspreken van boven de hemel, vanuit achter een hemelse gordijn
  7. Zonder de tussenkomst van een engel, Gods openbaring direct wordt uitgesproken

Misschien is men die BDE vergeten, of wordt het anders ingevuld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MaartenV

Mooie tekst. Niet de manier waarop ik God beleef. Ook niet wat ik in de bijbel terug vindt. BDE zijn niet mijn ding. Ik ben niet zo van gaven in deze tijd. Volgens mij stopte dit na de dood van de apostelen. Vruchten van de geest zijn nu belangrijker. We walk by faith, not by sight. 

Maar ik respecteer jouw beleving en die gun ik je natuurlijk ook. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Hermanos2:

Mooie tekst. Niet de manier waarop ik God beleef. Ook niet wat ik in de bijbel terug vindt. BDE zijn niet mijn ding. Ik ben niet zo van gaven in deze tijd. Volgens mij stopte dit na de dood van de apostelen. Vruchten van de geest zijn nu belangrijker. We walk by faith, not by sight. Maar ik respecteer jouw beleving en die gun ik je natuurlijk ook. 

Bij ieder z’n weg kan je enkel maar de brute pech hebben dat mensen je zeggen dat de weg die je bewandeld hebt, niet bestaat. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

“In this Presence, I simply stood there. I felt love everywhere

Ik heb moeite met dit soort BDE. voor mij zit  het vooral in de ontmoetingen tussen God en de BDEer en de ontmoetingen tussen God en de mens die ik in de Bijbel lees. In de Bijbel lees ik dat de mens niet kan staan. iedereen valt op zijn aangezicht en moet opgericht worden. Zowel in het OT als  het NT. Dit is voor mij zo belangrijk dat voor mij dit soort BDE niet van God komt. Hoe mooi de tekst ook is.

 

The Great Intelligence (god) is a paradox. It is completely loving and fully unlimited

Dit is een zeer eenzijdig beeld van God. God geeft zelf aan een verterend vuur te zijn. Als je God limiteert tot liefde doe je Hem te kort en maak je Hem tot een leugenaar. Verder is God niet de Grote Intelligentie maar een persoon met een naam.

 

Each soul loves the universe, loves life

In Joh 2:15 leert Jezus ons dat we de wereld niet lief moeten hebben. Deze BDE gaat dus tegen de woorden van Jezus in. Is niet in harmonie met de Bijbelse getuigenis en voorbeelden en geeft een foutief beeld van God. Deze persoon is eerder bij satan op bezoek geweest dan in de hemel.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-11-2020 om 10:05 zei MaartenV:

Wij kozen voor onze geboorte voor dit leven op Aarde met gelimiteerde ervaringen opdat God zou ervaren wat het is om te lijden en alle andere gelimiteerde ervaringen, die God uit zichzelf niet kan ervaren

Dat is strijdig met de bewering van de schrijver dat zijn god almachtig is. 

Derhalve is het verhaal onzin. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je geest doet rare dingen met je als je hersens te weinig zuurstof krijgen. Na de dood is tot de opstanding helemaal niets volgens de Bijbel. Prediker 9:10 Doe wat je hand te doen vindt met heel je kracht, want er is geen werk, geen plan, geen kennis en geen wijsheid in het Graf, waar je naartoe gaat.

Bijna dood ervaringen zijn hersenspinselen door te weinig zuurstof. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Je geest doet rare dingen met je als je hersens te weinig zuurstof krijgen. Na de dood is tot de opstanding helemaal niets volgens de Bijbel. Prediker 9:10 Doe wat je hand te doen vindt met heel je kracht, want er is geen werk, geen plan, geen kennis en geen wijsheid in het Graf, waar je naartoe gaat.

Bijna dood ervaringen zijn hersenspinselen door te weinig zuurstof. 

Wees dan eerlijk, en pak heel Prediker 9 er bij.
Want daarin staat dat iedereen hetzelfde lot wacht, rechtvaardig of zondaar, goed of zondig, alle mensen wacht hetzelfde lot.
Ze worden vergeten en nemen nooit meer deel aan alles wat er gebeurt onder de zon.
Nooit. Prediker heeft het niet over een opstanding na de dood.
Wat er wel staat: geniet met volle teugen alle dagen van het leven, want daarna komt er niets anders meer dan de dood.

Je hebt wel gelijk over de hersenspinselen door te weinig zuurstof. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ze worden vergeten en nemen nooit meer deel aan alles wat er gebeurt onder de zon.
Nooit. Prediker heeft het niet over een opstanding na de dood.

Er staat geen ‘nooit’ 

Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan. 

Dit gaat natuurlijk over het moment dat Salomo dit schreef. In dat samenstel. Er wordt niet geschreven over het toekomende.

De SV Jongbloed vertaling is nog duidelijker 

‘Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.’
‭‭PREDIKER‬ ‭9:6‬ ‭SV-RJ‬‬
https://www.bible.com/165/ecc.9.6.sv-rj

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

De SV Jongbloed vertaling is nog duidelijker 

‘Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.’
‭‭PREDIKER‬ ‭9:6‬ ‭SV-RJ‬‬
https://www.bible.com/165/ecc.9.6.sv-rj

Dat vetgedrukte is er ook maar tussen gevoegd door de vertaler.

 

2 uur geleden zei sjako:

Er staat geen ‘nooit’ 

Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan. 

Ze nemen nooit meer deel aan alles wat er gebeurt onder de zon.

2 uur geleden zei sjako:

Dit gaat natuurlijk over het moment dat Salomo dit schreef. In dat samenstel. Er wordt niet geschreven over het toekomende.

Als dat niet over de toekomst gaat ben ik Jehova Getuige.
Prediker 9 begint nota bent met: "Geen mens kan in de toekomst zien. Hij weet alleen dat ieder mens hetzelfde lot wacht". Maar ja, als je maar 1 zin pakt en de rest weg laat, begrijp ik dat de context je volledig ontgaat.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat vetgedrukte is er ook maar tussen gevoegd door de vertaler.

Maar het geeft wel goed aan wat er bedoeld wordt. Vertalen is soms meer dan enkel de exacte bewoording.

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ze nemen nooit meer deel aan alles wat er gebeurt onder de zon.

In de meeste vertalingen staat dit niet, want het is fout.

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als dat niet over de toekomst gaat ben ik Jehova Getuige.
Prediker 9 begint nota bent met: "Geen mens kan in de toekomst zien. Hij weet alleen dat ieder mens hetzelfde lot wacht". Maar ja, als je maar 1 zin pakt en de rest weg laat, begrijp ik dat de context je volledig ontgaat.

De enige die het ontgaat bent jij, maar daar heb je wel vaker last van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als dat niet over de toekomst gaat ben ik Jehova Getuige.
Prediker 9 begint nota bent met: "Geen mens kan in de toekomst zien. Hij weet alleen dat ieder mens hetzelfde lot wacht". Maar ja, als je maar 1 zin pakt en de rest weg laat, begrijp ik dat de context je volledig ontgaat.

De enige die het ontgaat bent jij, maar daar heb je wel vaker last van.

En geliefd spelletje,  DBI uitschelden,  maar kun je ook op de inhoud gaan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

God hoeft  zijn  schepselen toch niet dankbaar te zijn, ik denk dat het beter is om te schrijven, God is blij met mensen die laten zien dat Satan een leugenaar is, en het alleenrecht op regeren van de Schepper bevestigen en goedkeuren, over Satan gesproken, hij kan mensen nopen om dingen te zeggen en te doen wat hem uitkomt, wie zegt niet dat die kennis bij een DBI. niet uit die bron komt, je hebt nu ook waarzeggers, meest charlatans maar ook hen die treffend dingen voorzeggen, dat komt echt niet van de Schepper af, die houdt zich niet met spelletjes bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei antoon:

God hoeft  zijn  schepselen toch niet dankbaar te zijn, ik denk dat het beter is om te schrijven, God is blij met mensen die laten zien dat Satan een leugenaar is, en het alleenrecht op regeren van de Schepper bevestigen en goedkeuren, over Satan gesproken, hij kan mensen nopen om dingen te zeggen en te doen wat hem uitkomt, .

Dan vind ik de reactie van Sjako toch een stuk beter. 

21 uur geleden zei sjako:

Bijna dood ervaringen zijn hersenspinselen door te weinig zuurstof

Daarnaast moet ik je er op wijzen dat atheïsten niet in een god geloven,  dus ook niet in satan.  Maar wie zegt niet dat die kennis bij jou, @antoon niet van satan komt, je hebt nu ook waarzeggers, meest charlatans maar ook hen die treffend dingen voorzeggen, dat komt echt niet van de Schepper af, die houdt zich niet met spelletjes bezig

Immers, een zin als de laatste, het cursieve, kan eenvoudig niet geschreven zijn door een man die in God gelooft. De bijbel staat namelijk vol met voorbeelden waarbij God  wel degelijk profeten gebruikt om dingen te voorzeggen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

En geliefd spelletje,  DBI uitschelden,  maar kun je ook op de inhoud gaan? 

Het is niet de enige tekst die zegt dat er direct na de dood niets is. Johannes 11:11

Nadat hij dat had gezegd, zei hij: ‘Lazarus, onze vriend, slaapt, maar ik ga erheen om hem wakker te maken.’  12 De discipelen zeiden: ‘Heer, als hij slaapt, zal hij beter worden.’  13 Ze dachten namelijk dat hij het over de gewone slaap had, maar Jezus bedoelde dat hij was gestorven.  14 Toen zei Jezus ronduit tegen ze: ‘Lazarus is gestorven.

De dood wordt door Jezus vergeleken met een slaap, onbewust. In vers 24 legt Martha uit dat ze geloofd in de opstanding.

Daarop zei Martha: ‘Ik weet dat hij zal opstaan in de opstanding op de laatste dag.’  25 Jezus zei tegen haar: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft, zal, ook al sterft hij, weer tot leven komen.  26 En iedereen die leeft en in mij gelooft, zal helemaal nooit sterven. (Want diegene krijgt een opstanding en bij Jezus tegenwoordigheid een directe opstanding in de hemel als degene gezalfd is).

Johannes 5:28 Verbaas je daar niet over, want de tijd komt dat alle mensen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen  29 en tevoorschijn zullen komen — wie goede dingen hebben gedaan tot een opstanding voor leven en wie walgelijke dingen hebben gedaan tot een opstanding voor oordeel. 
Als mensen direct naar een hemel of hel gaan dan zou dit vers niet kloppen, want dan zouden mensen niet in hun graven liggen en opstaan om een oordeel te ontvangen.
 

Psalm 146:3 Vertrouw niet op mensen met macht, vertrouw niet op de mens, die niet redden kan.  4 Zijn geest (levensadem) gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten. 
Een ziel gaat dood als de levensadem uit hem gaat. De levensadem is de levenskracht die door God is geschonken en die weer terug gaat naar God. De levenskracht zit in alle levende dieren en mensen en is niet zoals de Griekse filosofie leert iets wat bewustzijn heeft. Het lichaam vergaat tot stof. 
Bijv Genesis 7:21,22

Alle levende wezens die zich op de aarde bewogen vergingen: de vliegende dieren, de tamme dieren, de wilde dieren, de krioelende dieren en alle mensen.  22 Alles op het droge land dat de levensadem in zijn neusgaten had, stierf. 

Jesaja 38:18 Want het Graf kan u niet prijzen, de dood kan u niet loven.  Wie in de kuil afdaalt, is niet in staat te hopen op uw trouw.

Degene die in de kuil in de dood slaapt heeft geen bewustzijn, dus is niet in staat ook maar ergens op te hopen. 
 
Prediker 9 ligt dus perfect in de lijn met bovenstaande verzen en het leert ons dat er pas weer bewustzijn is als de opstanding plaatsvind. 
1Thes 4:13 Broeders, we willen niet dat jullie onwetend zijn over degenen die slapen in de dood, zodat jullie niet treuren zoals degenen die geen hoop hebben.  14 Want als we geloven dat Jezus is gestorven en weer is opgestaan, dan moeten we ook geloven dat God de volgelingen van Jezus die slapen in de dood bij hem zal brengen.  15 Dit zeggen we jullie op basis van Jehovah’s woord: wij die in leven blijven tot de aanwezigheid van de Heer, zullen degenen die slapen in de dood in geen geval voorgaan.  16 Want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel en met Gods trompet, en dan zullen eerst de gestorven volgelingen van Christus opstaan

Vervolgens zullen gezalfden die nog leven op aarde bij de wederkomst direct een hemelse opstanding krijgen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei sjako:
17 uur geleden zei Dat beloof ik:

En geliefd spelletje,  DBI uitschelden,  maar kun je ook op de inhoud gaan? 

Het is niet de enige tekst die zegt dat er direct na de dood niets is. Johannes 11:11

Nadat hij dat had gezegd, zei hij: ‘Lazarus, onze vriend, slaapt, maar ik ga erheen om hem wakker te maken.’  12 De discipelen zeiden: ‘Heer, als hij slaapt, zal hij beter worden.’  13 Ze dachten namelijk dat hij het over de gewone slaap had, maar Jezus bedoelde dat hij was gestorven.  14 Toen zei Jezus ronduit tegen ze: ‘Lazarus is gestorven.

De dood wordt door Jezus vergeleken met een slaap, onbewust. In vers 24 legt Martha uit dat ze geloofd in de opstanding.

Daarop zei Martha: ‘Ik weet dat hij zal opstaan in de opstanding op de laatste dag.’  25 Jezus zei tegen haar: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft, zal, ook al sterft hij, weer tot leven komen.  26 En iedereen die leeft en in mij gelooft, zal helemaal nooit sterven. (Want diegene krijgt een opstanding en bij Jezus tegenwoordigheid een directe opstanding in de hemel als degene gezalfd is).

Johannes 5:28 Verbaas je daar niet over, want de tijd komt dat alle mensen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen  29 en tevoorschijn zullen komen — wie goede dingen hebben gedaan tot een opstanding voor leven en wie walgelijke dingen hebben gedaan tot een opstanding voor oordeel. 
Als mensen direct naar een hemel of hel gaan dan zou dit vers niet kloppen, want dan zouden mensen niet in hun graven liggen en opstaan om een oordeel te ontvangen.
 

Psalm 146:3 Vertrouw niet op mensen met macht, vertrouw niet op de mens, die niet redden kan.  4 Zijn geest (levensadem) gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten. 
Een ziel gaat dood als de levensadem uit hem gaat. De levensadem is de levenskracht die door God is geschonken en die weer terug gaat naar God. De levenskracht zit in alle levende dieren en mensen en is niet zoals de Griekse filosofie leert iets wat bewustzijn heeft. Het lichaam vergaat tot stof. 
Bijv Genesis 7:21,22

Alle levende wezens die zich op de aarde bewogen vergingen: de vliegende dieren, de tamme dieren, de wilde dieren, de krioelende dieren en alle mensen.  22 Alles op het droge land dat de levensadem in zijn neusgaten had, stierf. 

Jesaja 38:18 Want het Graf kan u niet prijzen, de dood kan u niet loven.  Wie in de kuil afdaalt, is niet in staat te hopen op uw trouw.

Degene die in de kuil in de dood slaapt heeft geen bewustzijn, dus is niet in staat ook maar ergens op te hopen. 
 
Prediker 9 ligt dus perfect in de lijn met bovenstaande verzen en het leert ons dat er pas weer bewustzijn is als de opstanding plaatsvind. 
1Thes 4:13 Broeders, we willen niet dat jullie onwetend zijn over degenen die slapen in de dood, zodat jullie niet treuren zoals degenen die geen hoop hebben.  14 Want als we geloven dat Jezus is gestorven en weer is opgestaan, dan moeten we ook geloven dat God de volgelingen van Jezus die slapen in de dood bij hem zal brengen.  15 Dit zeggen we jullie op basis van Jehovah’s woord: wij die in leven blijven tot de aanwezigheid van de Heer, zullen degenen die slapen in de dood in geen geval voorgaan.  16 Want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel en met Gods trompet, en dan zullen eerst de gestorven volgelingen van Christus opstaan

Vervolgens zullen gezalfden die nog leven op aarde bij de wederkomst direct een hemelse opstanding krijgen.

 

Mooie teksten, maar het gaat niet over de inhoud waar ik op doelde.
Het ging over Prediker 9, waarvan jij stelde

Op 27-2-2021 om 14:27 zei sjako:

Dit gaat natuurlijk over het moment dat Salomo dit schreef. In dat samenstel. Er wordt niet geschreven over het toekomende.

waarop ik je uitlegde

Op 27-2-2021 om 17:06 zei Dat beloof ik:

Prediker 9 begint nota bent met: "Geen mens kan in de toekomst zien. Hij weet alleen dat ieder mens hetzelfde lot wacht". 

Jij begint nu over iets totaal anders.
Maar laat maar, eerst ontweek je de inhoud door een persoonlijke aanval op mij, en nu ontwijk je de inhoud door over iets anders te beginnen.
Het is wel duidelijk dat je heel goed waar de kneep zit, maar dat je het daar niet over wil hebben.
Ook goed, dan niet, maar zeg dat dan gewoon in plaats van te doen alsof je neus bloedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-11-2020 om 10:05 zei MaartenV:

 

Ik vond een uitzonderlijke getuigenis van iemand die een Bijna Dood Ervaring meemaakte en wil jullie dat meedelen. Ik denk dat het het geloof in God en inzicht in de aard van God bevordert:

 

Oorspronkelijk waren wij bij God.

God is ongelooflijk dankbaar voor dat wij hier gelimiteerde ervaringen opdoen als wezens, die oorspronkelijk deel uitmaken van Gods onmetelijke liefde, maar dit na onze geboorte hier vergeten zijn. Wij kozen voor onze geboorte voor dit leven op Aarde met gelimiteerde ervaringen opdat God zou ervaren wat het is om te lijden en alle andere gelimiteerde ervaringen, die God uit zichzelf niet kan ervaren. Dit uit onze liefde voor God. Want God is enkel onmetelijke pure liefde en kan enkel dat zijn.

 

Ik heb dat in nog andere NDE’s gelezen dat men heel dankbaar en verwelkomend is voor de ervaringen uit je lifereview die je meebrengt naar de andere zijde. Elke ervaring is goed, zelfs de slechte.

Andere spirituele wezens reageren vaak zeer opgewekt en blij omwille van jouw lifereview ookal heb je je volgens je zelf meermaals misdragen. Het gaat hen om de menselijke ervaringen die je opdeed als spirtueel wezen. Want 'daar', aan de andere zijde, kan enkel liefde worden ervaren.

 

De NDE-er getuigt:

 

“In this Presence, I simply stood there. I felt love everywhere. It was thick and heavy and it had a literal physical presence. This Presence was exquisite and magnificent. I also felt its gratitude for all of humanity and for all who must suffer in this place. It had weight, presence, and form. It is one thing I have never heard spoken of; that God is grateful to us and for us and for all that we are and do.”


En nog:

 

“I understood that everything that we do here on Earth, all that we are, all that we experience, allows creation to exist. Every beautiful thing, every wonderful being and creature, whether on earth or in any universe, relies upon people who are on the extremely rare places like Earth.

 

The Great Intelligence (god) is a paradox. It is completely loving and fully unlimited. Which by the definition of paradox, means it is impossible? It cannot be limited only to love; it cannot be limited to only being unlimited; or it is not unlimited.

 

Earth is a place where the unlimited becomes limited; where the singular becomes many. Here, it can know community and loneliness. It can know heartache and hope. It can know all which an unlimited being of pure love cannot. It can conceive and perceive evil; which in truth it cannot do this either. To solve the paradox, it must experience helplessness and limitation and all as it is Real. In this place, it is all so REAL.

 

So what is free will? Free will is the option to come here to help solve the paradox of 'god'. To be all that we are not, so that everything wondrous and joyful may continue to exist. So that love itself may continue to exist. So that the Unlimited is not limited to being only unlimited.

 

Why are the answers always, 'simply to exist' and 'to choose love' and 'to learn how to love'? Because all you need to do, to solve the paradox, is to exist. And as we exist here, each time we choose love, we expand the universe. Love is life's longing for itself. Despite the reality of what we live, even the darkest souls among us cannot help but to reach, to yearn, and move towards goodness and towards love.

 

For love is the true nature of who we are. And when we experience horrible things, the question 'why' comes to mind because it is the central question of love, life, and of this world. The answer is 'so that all things might continue to exist.'

 

Every soul chose to come here and to suffer because of love. Each soul loves the universe, loves life, and loves this world and ALL of the worlds. Each soul loves ALL of the people so immensely and intensely that they chose to come here so that all the universes may teem with beautiful, joyful LIFE.

 

Every creature that I saw, acknowledges that your life gives them the gift of life. And when each soul goes 'home' after they die, they will know the rewards of their own gift, too. The 'reward' for their sacrifice will be joy, love, and feeling incredible, wonderful, beautiful joy at the LIFE and the LOVE everywhere in the universe.

 

When you go home, you meet your own soul. You willingly came here to forget yourself. You willingly came here to save every beautiful and wonderful thing. By suffering what 'god' cannot, you give the gift of life.”

 

 I knew about 'respect' and why it's the single most important thing in the entire universe. That respect is equal to, if not greater than, love. To disrespect another is simply unthinkable on a spiritual level. It's not a 'crime' or a 'sin', it's just 'No one would EVER. What a bizarre idea!' 



bron: NDERF.

https://www.nderf.org/Experiences/1sandi_t_ndes.html?fbclid=IwAR0pzY2NgsAljB6WfQDxXuym-EUmrRo_PULRfHEt_0MLVVfnCwv4GKNfO0Y

 

Alvast dank om het te lezen, ik wilde u dit laten weten,

 

 

Dank je. Moet er nog goed voor gaan zitten. Er zit wel een bepaalde logica in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Jij begint nu over iets totaal anders.

Ik begin niet over iets anders. Jij stelt:

Op 27-2-2021 om 12:37 zei Dat beloof ik:

Prediker heeft het niet over een opstanding na de dood.

Waarop ik probeer uit te leggen dat dit wel het geval is. Nu is het wel zo dat in het OT de opstanding minder duidelijk is dan in het NT. De Farizeeën geloofden bijv wel in een opstanding en de Sadduceën niet. Maar Jezus heeft duidelijk gemaakt dat er een opstanding zal komen. Dus de opstanding is niet onmiddellijk na het sterven van een mens. Die teksten die ik heb gegeven laten zien dat tot de opstanding geen activiteit is. En dat er wel degelijk een opstanding op aarde zal zijn. Bijv in Spreuken 2:20

Volg dus de weg van goede mensen en blijf op de paden van de rechtvaardigen, 21 want alleen de oprechten zullen op de aarde wonen en de onberispelijken zullen daar blijven.  22 De slechte mensen zullen van de aarde worden verwijderd en de verraders zullen ervan worden weggerukt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:
Op 27-2-2021 om 12:37 zei Dat beloof ik:

Prediker heeft het niet over een opstanding na de dood.

Waarop ik probeer uit te leggen dat dit wel het geval is. Nu is het wel zo dat in het OT de opstanding minder duidelijk is dan in het NT.

Minder duidelijk? Prediker heft het domweg niet over een opstanding na de dood, zoals ik al zei.

2 uur geleden zei sjako:

Nu is het wel zo dat in het OT de opstanding minder duidelijk is dan in het NT. De Farizeeën geloofden bijv wel in een opstanding en de Sadduceën niet

Volgens het NT, (Handelingen 23:6) was er zegge en schrijve één Farizeeër die daarin geloofde, na zijn bekering tot Jezus. Maar dat is toch echt het NT, en niet het OT. 
En Farizeeër zijn nadat je tot Jezus bent bekeerd? . . . .

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Minder duidelijk? Prediker heft het domweg niet over een opstanding na de dood, zoals ik al zei.

Misschien onrechtstreeks omdat hij het over luchtkastelen had, kende misschien al iets van kwantumfysica waardoor opstanding na de dood een andere invulling krijgt, wie weet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid