Spring naar bijdragen

Logos Bijbel Software: Peiling


Bekend met Logos Bijbel Software?   

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Ben je bekend met Logos Bijbel Software?

    • Ja, ik ben een Logos-gebruiker
      1
    • Van gehoord, maar gebruik het zelf (nog) niet
      2
    • Nooit van gehoord
      2
  2. 2. Logos-gebruikers, wat vind je van de software?

    • Fantastisch!
      1
    • Goed
      0
    • Matig
      0
    • Slecht
      1
    • Ik weet het niet
      3
  3. 3. Zou je meer willen weten over Logos Bijbel Software, die de krachtigste Bijbelsoftware ter wereld wordt genoemd, en bovendien voor een groot deel gratis is?

    • Ja!
      0
    • Nee.
      4
    • Ik weet al genoeg over Logos
      1


Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei Dat beloof ik:

Abonnementen van 250 tot 10.0000 dollar ??!!

Dat klinkt als oplichting.

Huh...?!

Wie spreekt hier over 'abonnementen'? 

  • De basis software is gratis
  • Verder zijn er boekenpakketten die kunnen oplopen van een paar honderd tot inderdaad 10.000 dollar, maar dan heb je het over een gigantische bibliotheek die dan van jou is! 

Elke maand is er een 'Free book of the month' en dat zijn meestal ontzettend waardevolle boeken. 

Nee, dat vind ik geen oplichting.

Op 28-10-2020 om 14:26 zei Hermanos2:

Bijbelsoftware zal vast en zeker handig zijn. Maar betekent dat ik nog meer beeldschermuren ga maken. Daarom geef ik toch de voorkeur aan een fysiek boek. 

Ja, daar heb je een punt. Ik gebruik het vooral voor grondige bijbelstudie. Met deze software gaat dat veel sneller / beter, waardoor ik tijd over houd voor een echt boek ;-). 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Logos Trainer:

Huh...?!

Wie spreekt hier over 'abonnementen'? 

  • De basis software is gratis
  • Verder zijn er boekenpakketten die kunnen oplopen van een paar honderd tot inderdaad 10.000 dollar, maar dan heb je het over een gigantische bibliotheek die dan van jou is! 

Elke maand is er een 'Free book of the month' en dat zijn meestal ontzettend waardevolle boeken. 

Nee, dat vind ik geen oplichting.

Doe alstublieft niet alsof u van niets weet met uw vraag "Wie spreekt hier over abonnementen ?"
De site van logos heeft het daar zelf over:

https://www.logos.com/basepackages 

Zoals ik schreef: van 250 tot ruim 10.000 dollar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik oa Studiebijbel software op de ipad. Maar die zijn ook echt flink aan de prijs.

18 minuten geleden zei Logos Trainer:

Ja, daar heb je een punt. Ik gebruik het vooral voor grondige bijbelstudie. Met deze software gaat dat veel sneller / beter, waardoor ik tijd over houd voor een echt boek ;-). 

Ik vind het toch absurt hoge prijzen. Moet er eens over nadenken of hier reclame voor gemaakt mag worden op Credible.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-10-2020 om 16:35 zei Dat beloof ik:

Doe alstublieft niet alsof u van niets weet met uw vraag "Wie spreekt hier over abonnementen ?"
De site van logos heeft het daar zelf over:

https://www.logos.com/basepackages 

Zoals ik schreef: van 250 tot ruim 10.000 dollar.

Mijn punt - met mijn vraag - was dat hier volgens mij geen sprake is van abonnementen. Die basepackages waarnaar je verwijst, zijn gewoon boekenpakketten die je eenmalig kunt kopen. Natuurlijk, als je wilt, kun je altijd meegaan met nieuwe versies, maar je kunt ook gewoon één keer een basisbibliotheek kopen die dan voor de rest van je leven je eigendom is. 

Even heel eerlijk: dat is toch geen abonnement?!

Gezien je reactie, denk ik niet dat die base packages van Logos iets voor jou zijn. Die base packages zijn meer voor mensen die gewoon een goede collectie boeken willen hebben voor hun persoonlijke Bijbelstudie, of voor hun werk. Ik ben daar zo eentje van, veel theologiestudenten en predikanten behoren tot die groep.

Punt is: de software is gratis en voor iedereen relevant. Ook zijn er talloze gratis boeken die ze weggeven, waar iedere Bijbelstudent van kan profiteren. M.a.w. je kunt al die betaalde pakketten compleet negeren en zonder ook maar één (dollar)cent uit te geven een prachtig, supergeavanceerd computerprogramma krijgen + een gratis boekenpakket waarmee je je voordeel kunt doen. Is dat niet wat iedereen zou willen? 

En de reden waarom ik het hier noem, is dat ik er zelf al zoveel aan heb gehad, dat ik het gewoon van harte aanbeveel voor anderen. Vooral en met name vanwege het feit dat je er gratis van kunt profiteren. 

FYI: ik ben een zendeling die collega's op het zendingsveld traint in het voornamelijk gebruik van de gratis software. 

modbreak Trajecto: Nou vooruit, ik laat deze alsnog door. Hieronder staan overigens twee reacties die al geplaatst waren voordat dit bericht zichtbaar gemaakt was. Ik denk dat we het dan verder hierbij kunnen laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meneer of mevrouw wil gewoon geld verdienen. Ik heb even de link uitgeplozen omdat ik wat wantrouwig ben met bit.ly links en jawel hoor, wat staat er in de referal link utm_medium=partner&ClickID=10_114388325_8e509038-0415-416d-ac66-940198064c92

Als er toch reclame voor bijbelsoftware gemaakt moet worden zijn er genoeg nederlandse sites die bijbelsoftware en vertalingen leveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei dingo:

Meneer of mevrouw wil gewoon geld verdienen. Ik heb even de link uitgeplozen omdat ik wat wantrouwig ben met bit.ly links en jawel hoor, wat staat er in de referal link utm_medium=partner&ClickID=10_114388325_8e509038-0415-416d-ac66-940198064c92

Als er toch reclame voor bijbelsoftware gemaakt moet worden zijn er genoeg nederlandse sites die bijbelsoftware en vertalingen leveren.

Tsja het gebruik van een bit.ly link moet inderdaad bellen laten rinkelen. Het is in principe bedoeld om een lange link in te korten, maar met name bij betalingen moet je je afvragen waarom men dit doet en of het niet wordt gedaan om iets te verbergen.

Degene die adverteert geeft aan een niet-officiele trainer te zijn. Dat is een extra trigger om op te letten.
Dat vrijwaart hem van aansprakelijkheid maar tegelijkertijd is hij wél verantwoordelijk voor de nederlandstalige pagina en via zijn site krijg je direct een popup om paketten te bestellen tegen betaling.

Nogal tegenstrijdig en toch niet zo heel erg 'niet-officieel' dus.

Dat iemand de sticker 'bijbels' gebruik als hij iets wil verkopen, is geen reden om minder voorzichtig te zijn.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid