Spring naar bijdragen

Waarom is Jezus weggegaan?


Aanbevolen berichten

John 14:2 (Herziene Statenvertaling) — In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken.

John 14:26–28 (Herziene Statenvertaling) — 26 26 Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u in alles onderwijzen en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb.27 27 Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet zoals de wereld die geeft, geef Ik die u. Laat uw hart niet in beroering raken en niet bevreesd worden.28 28 U hebt gehoord dat Ik tegen u gezegd heb: Ik ga heen maar kom weer naar u toe. Als u Mij liefhad, zou u zich verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen naar de Vader; want Mijn Vader is meer dan Ik.

John 16:28 (Herziene Statenvertaling) — 28 28 Ik ben van de Vader uitgegaan en ben in de wereld gekomen; Ik verlaat de wereld weer en ga heen naar de Vader.
 

Jezus hoort bij de Vader. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Hermanos2:
35 minuten geleden zei thom:

Precies. Daarom vraag ik wel eens wie zich Christen durft te noemen.

Ja precies! Als Jezus niet was weggegaan zou jij die vraag nu niet hoeven stellen. 

Maar.. Hem aannemen, is tot geloof komen, het geloof van Jezus Christus.

Het is aan de sterken, het geloof te omarmen kunnen en de werken uit te voeren.

Als als.. het is juist omdat de Zoon is opgenomen in het Al, dat wij daartoe óók in staat blijken te kunnen zijn. Door Hem, in ons.

Het is aan de mens zelf, de weg te gaan, en niet slaafs een uiterlijk persoon te aanbidden. Daar schiet je zelf niets mee op.

Joh. 16

7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:

9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;

10 En van gerechtigheid, omdat Ik tot Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien;

11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.

38 minuten geleden zei Hermanos2:
39 minuten geleden zei thom:

Nee, omdat Hij de weg heeft opengelegd; doorheen de mens tot God.

Doorheen de mens tot God?

Sorry Thom. Kan ik niks mee. 

Tja, ik kan 1 Kor. 15 Joh. 17 en Rom. 8 wel weer neerschrijven, maar dat blijkt averechts te werken bij sommigen begreep ik.

Of Openb. 3, die net gegeven is. Doet je niets? Kan je niets mee?

 

1 uur geleden zei thom:

Openb. 3

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei thom:

Maar.. Hem aannemen, is tot geloof komen, het geloof van Jezus Christus.

Het is aan de sterken, het geloof te omarmen kunnen en de werken uit te voeren.

Als als.. het is juist omdat de Zoon is opgenomen in het Al, dat wij daartoe óók in staat blijken te kunnen zijn. Door Hem, in ons.

Het is aan de mens zelf, de weg te gaan, en niet slaafs een uiterlijk persoon te aanbidden. Daar schiet je zelf niets mee op.

Joh. 16

7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:

9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;

10 En van gerechtigheid, omdat Ik tot Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien;

11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.

Tja, ik kan 1 Kor. 15 Joh. 17 en Rom. 8 wel weer neerschrijven, maar dat blijkt averechts te werken bij sommigen begreep ik.

Of Openb. 3, die net gegeven is. Doet je niets? Kan je niets mee?

 

 

De berichten die jij schrijft zijn allemaal vrij pittig om te lezen. Hoe verwacht je dat eenvoudige mensen dit begrijpen? Of zijn deze mensen bij voorbaat uitgesloten van redding omdat ze een vraagteken op hun voorhoofd vertonen zodra jij begint over het verschil tussen:

Het geloof van... 

Het geloof in.... 

Mijn ouders waren beiden zeer gelovig maar zouden geen snars begrijpen van waar jij over praat. 

Probeer je eens te richten tot mijn ouders. Eenvoudige, hartelijke, hardwerkende, gelovige mensen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Maar meteen na Zijn opstanding was Hij nog niet verhoogd door Zijn Vader. Want Hij bad om opname en om herstel van Zijn glorie. 

Als Hij hier was gebleven als Leider dan was er nu maar één kerk geweest. 

Maar dan was Hij niet zo verhoogd als nu. Ik denk dat Jezus nu veel meer macht heeft dan wanneer Hij op aarde was gebleven. En het maakt voor Jezus ook niet uit. Hij zet alle dingen toch wel recht. Ik twijfel geen seconde dat het beste was.

48 minuten geleden zei Logos Trainer:

John 14:2 (Herziene Statenvertaling) — In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken.

John 14:26–28 (Herziene Statenvertaling) — 26 26 Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u in alles onderwijzen en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb.27 27 Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet zoals de wereld die geeft, geef Ik die u. Laat uw hart niet in beroering raken en niet bevreesd worden.28 28 U hebt gehoord dat Ik tegen u gezegd heb: Ik ga heen maar kom weer naar u toe. Als u Mij liefhad, zou u zich verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen naar de Vader; want Mijn Vader is meer dan Ik.

John 16:28 (Herziene Statenvertaling) — 28 28 Ik ben van de Vader uitgegaan en ben in de wereld gekomen; Ik verlaat de wereld weer en ga heen naar de Vader.
 

Jezus hoort bij de Vader. 

Wekom @Logos Trainer Goed antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hermanos2:

De berichten die jij schrijft zijn allemaal vrij pittig om te lezen. Hoe verwacht je dat eenvoudige mensen dit begrijpen? Of zijn deze mensen bij voorbaat uitgesloten van redding omdat ze een vraagteken op hun voorhoofd vertonen zodra jij begint over het verschil tussen:

Het geloof van... 

Het geloof in.... 

Mijn ouders waren beiden zeer gelovig maar zouden geen snars begrijpen van waar jij over praat. 

Probeer je eens te richten tot mijn ouders. Eenvoudige, hartelijke, hardwerkende, gelovige mensen. 

Het zijn juist de eenvoudige mensen die Thoms schrijven begrijpen...Probeer jij je ouders eens gewoon los te laten en volwassen te worden in plaats van iedereen te proberen slaaf te maken van jouw ouders.  Wat zei de guru er ook alweer over een man en zijn ouders verlaten?

De guru ging weg zodat de leerlingen volwassen konden worden.

Dat is maar ten dele gelukt. De meeste zijn aan de melk gebleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Logos Trainer:

John 14:2 (Herziene Statenvertaling) — In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken.

John 14:26–28 (Herziene Statenvertaling) — 26 26 Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u in alles onderwijzen en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb.27 27 Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet zoals de wereld die geeft, geef Ik die u. Laat uw hart niet in beroering raken en niet bevreesd worden.28 28 U hebt gehoord dat Ik tegen u gezegd heb: Ik ga heen maar kom weer naar u toe. Als u Mij liefhad, zou u zich verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen naar de Vader; want Mijn Vader is meer dan Ik.

John 16:28 (Herziene Statenvertaling) — 28 28 Ik ben van de Vader uitgegaan en ben in de wereld gekomen; Ik verlaat de wereld weer en ga heen naar de Vader.
 

Jezus hoort bij de Vader. 

 

 

Ja, deze teksten heb ik gisteravond nog gelezen. Hier kan ik me in vinden. Terwijl ik denk dat er nog meer is. 

@sjako

Zou Jezus ook zijn weggegaan zodat Hij in volle glorie kan terugkeren? 

Ik maak even een vergelijking met Exodus waar God het hart van farao verhardt zodat Hij keer op keer, bij iedere plaag, de heidense afgoden vernederen kan. En daarmee Zijn glorie en macht kan laten zien. En bij de laatste plaag toont Hij Zijn genade. Prachtig! 

20 minuten geleden zei Mount Freedom:

Het zijn juist de eenvoudige mensen die Thoms schrijven begrijpen...Probeer jij je ouders eens gewoon los te laten en volwassen te worden in plaats van iedereen te proberen slaaf te maken van jouw ouders.  Wat zei de guru er ook alweer over een man en zijn ouders verlaten?

De guru ging weg zodat de leerlingen volwassen konden worden.

Dat is maar ten dele gelukt. De meeste zijn aan de melk gebleven.

Moet ik proberen volwassen te worden? 

Ik heb op ieder vlak meer bereikt dan jij ooit zult bereiken. Vraag mij liever om advies ipv mij proberen te kleineren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hermanos2:

Zou Jezus ook zijn weggegaan zodat Hij in volle glorie kan terugkeren? 

Hij keert terug in volle glorie. Lees Openbaring maar eens goed.

11 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik maak even een vergelijking met Exodus waar God het hart van farao verhardt zodat Hij keer op keer, bij iedere plaag, de heidense afgoden vernederen kan. En daarmee Zijn glorie en macht kan laten zien. En bij de laatste plaag toont Hij Zijn genade. Prachtig! 

Inderdaad, een goed voorbeeld. Maar die genade was alleen voor degenen die het bloed van het lam aan de deurposten had gesmeerd. Dat is straks precies hetzelfde. Alleen degenen die Jezus (het Lam) loskoopoffer (het bloed) hebben aanvaard zullen het overleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Hij keert terug in volle glorie. Lees Openbaring maar eens goed.

Ja, dat bedoelde ik ook. Daarom verwees ik al naar Exodus wat een enorm krachtige weergave is van God's glorie. 

Ook het neerdalen van God op de berg Horeb is één van de coolste teksten uit de bijbel. Geschreven alsof je erbij bent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mount Freedom:
1 uur geleden zei Hermanos2:

De berichten die jij schrijft zijn allemaal vrij pittig om te lezen. Hoe verwacht je dat eenvoudige mensen dit begrijpen? Of zijn deze mensen bij voorbaat uitgesloten van redding omdat ze een vraagteken op hun voorhoofd vertonen zodra jij begint over het verschil tussen:

Het geloof van... 

Het geloof in.... 

Mijn ouders waren beiden zeer gelovig maar zouden geen snars begrijpen van waar jij over praat. 

Probeer je eens te richten tot mijn ouders. Eenvoudige, hartelijke, hardwerkende, gelovige mensen. 

Expand  

Het zijn juist de eenvoudige mensen die Thoms schrijven begrijpen

En dát zijn ouders het niet begrijpen is nog niet bewezen. Misschien zeggen ze wel; ah, op die manier..

Oh, waren beiden zeer gelovig. Geloven ze niet meer, dat ik me op hen moet richten?

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Misschien zeggen ze wel; ah, op die manier..

Daar houden we het op! 

43 minuten geleden zei sjako:

Hij keert terug in volle glorie. Lees Openbaring maar eens goed.

Inderdaad, een goed voorbeeld. Maar die genade was alleen voor degenen die het bloed van het lam aan de deurposten had gesmeerd. Dat is straks precies hetzelfde. Alleen degenen die Jezus (het Lam) loskoopoffer (het bloed) hebben aanvaard zullen het overleven.

Daarom vond ik het ook een goed voorbeeld. Een goede vergelijking met de wederkomst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Hoe verwacht je dat eenvoudige mensen dit begrijpen? Of zijn deze mensen bij voorbaat uitgesloten van redding omdat ze een vraagteken op hun voorhoofd vertonen zodra jij begint over het verschil tussen:

Het geloof van... 

Het geloof in.... 

Mijn ouders waren beiden zeer gelovig maar zouden geen snars begrijpen van waar jij over praat. 

Dit onderstaande is toch geen Russisch?

Rom. 3 sv

21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:

22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

Rom. 10

6 Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: Wie zal in den hemel opklimmen? Hetzelve is Christus van boven afbrengen.

7 Of, wie zal in den afgrond nederdalen? Hetzelve is Christus uit de doden opbrengen.

8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.

9 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hermanos2:

@sjako @Gaitema @WdG @thom

Dank jullie wel voor de reacties. Allemaal erg mooi, maar niet echt overtuigend. 

Jezus liet zich na Zijn opstanding zien aan Zijn leerlingen. In het Johannes evangelie staat dat Hij moest teruggaan naar Zijn Vader en dat de Geest bij Zijn discipelen blijft. 

Mijn vraag is: Waarom blijft Hij niet zelf. Mij dunkt dat de verbreiding van Zijn leer dan mogelijk duidelijker was verlopen en niet had geleidt tot allemaal verschillende denominaties. 

Welk nut hebben wij zelf dan? De Heilige Geest zou ons overtuigen en zo leren we dat het beste.  Als Jezus steeds erbij zou blijven, zouden wij er minder van leren. En als Hij hier ook nog eens eeuwig zou blijven, zouden mensen onder dwang gelovig worden. Immers, dan zou het wel voor iedereen duidelijk zijn dat Hij vanwege zijn eeuwige leven zeer bijzonder was.

Maar toen Hij Simon en Andreas riep, zei Hij "volg Mij". Als een joodse Rabbie dat toen zei, betekende dat, dat hij je geschikt acht heel zijn leer over te dragen.  Jezus acht ons met behulp van de Heilige Geest geschikt heel Zijn leer uit te dragen en te doorleven. Hij twijfelt daar niet aan. Ook jij kan volledig in de leer van Jezus ingewijd worden, dat naleven en uit dragen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Welk nut hebben wij zelf dan? De Heilige Geest zou ons overtuigen en zo leren we dat het beste.  Als Jezus steeds erbij zou blijven, zouden wij er minder van leren. En als Hij hier ook nog eens eeuwig zou blijven, zouden mensen onder dwang gelovig worden. Immers, dan zou het wel voor iedereen duidelijk zijn dat Hij vanwege zijn eeuwige leven zeer bijzonder was.

Maar toen Hij Simon en Andreas riep, zei Hij "volg Mij". Als een joodse Rabbie dat toen zei, betekende dat, dat hij je geschikt acht heel zijn leer over te dragen.  Jezus acht ons met behulp van de Heilige Geest geschikt heel Zijn leer uit te dragen en te doorleven. Hij twijfelt daar niet aan. Ook jij kan volledig in de leer van Jezus ingewijd worden, dat naleven en uit dragen.  

Dat 'onder dwang' zie ik niet zo. 

Als wij volledig ingewijd zouden zijn in Jezus' leer, dan zouden wij hier op dit forum niet zoveel onenigheid hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Dat 'onder dwang' zie ik niet zo. 

Als wij volledig ingewijd zouden zijn in Jezus' leer, dan zouden wij hier op dit forum niet zoveel onenigheid hebben. 

Dat komt omdat we niet voldoende op Jezus vertrouwen en te veel afgaan op eigen inzichten.

Als God nu zich aan iedereen laat zien in een visioen, dan zou heel de wereld christen worden, maar is dat uit liefde of met geweld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Gaitema:

Dat komt omdat we niet voldoende op Jezus vertrouwen en te veel afgaan op eigen inzichten.

Helemaal met je eens!

Citaat

Als God nu zich aan iedereen laat zien in een visioen, dan zou heel de wereld christen worden

En, dat ben ik helaas niet helemaal met je eens. Was het maar waar, Gaitema..... Ik denk dat je het met me eens bent dat Jezus, Die God is, Zich aan miljoenen moslims toont, bijvoorbeeld in visioenen. Sommigen aanvaarden Jezus wel als God en Verlosser, maar anderen wijzen Hem toch af. Het is dus niet zo dat iedereen Christen zou worden, alst God (Jezus) Zich zou tonen. Het is net als in de tijd van Jezus, toen God letterlijk onder de mensen was. HIJ liep letterlijk tussen mensen. Toch waren er velen die Hem afwijzen. Ook vandaag de dag zijn er velen die Jezus als goed mens zien, als profeet, maar slechts weinigen erkennen Hem ook als God en Verlosser.

Jezus is Mens en God. Als mens heeft Hij de aarde verlaten, maar, Hij leeft nog steeds. Er zijn twee Koninkrijken. De een heeft Jezus als God en Koning, de ander heeft satan als god en koning. Ieder mens kan kiezen in welk Koninkrijk hij of zij wil wandelen. Het Koninkrijk van God heeft een gratis entree-kaart: Jezus Christus. En, eenmaal daar aangekomen, is het de vraag in hoeverre wij op God (Jezus) vertrouwen of op onszelf.

19 uur geleden zei Hermanos2:

Als wij volledig ingewijd zouden zijn in Jezus' leer, dan zouden wij hier op dit forum niet zoveel onenigheid hebben. 

Is het wel mogelijk, volgens jou? En, wat betekent het? Zijn we geen machthebbers? De vraag is wat we ermee doen?!

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei WdG:

Helemaal met je eens!

En, dat ben ik helaas niet helemaal met je eens. Was het maar waar, Gaitema..... Ik denk dat je het met me eens bent dat Jezus, Die God is, Zich aan miljoenen moslims toont, bijvoorbeeld in visioenen. Sommigen aanvaarden Jezus wel als God en Verlosser, maar anderen wijzen Hem toch af.

Oké, dat is jammer. Dat wist ik niet.

11 uur geleden zei WdG:

Het is dus niet zo dat iedereen Christen zou worden, alst God (Jezus) Zich zou tonen. Het is net als in de tijd van Jezus, toen God letterlijk onder de mensen was. HIJ liep letterlijk tussen mensen. Toch waren er velen die Hem afwijzen. Ook vandaag de dag zijn er velen die Jezus als goed mens zien, als profeet, maar slechts weinigen erkennen Hem ook als God en Verlosser.

Das waar.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid