Spring naar bijdragen

Excuses PKN aan Joden voor leed in WO2


Aanbevolen berichten

Afgelopen week werden door de PKN excuses gemaakt voor het leed dat aan de Joden werd aangedaan in WO2. Om precies te zijn werd de tekst bekend die men op 8 november wil gaan uitspreken tijdens de herdenking van de Kristallnacht.
Het vreemde is, de PKN wilde daar verder niet op in gaan 'ander verliest de tekst zijn zeggingskracht op 8 november'.
Mijn idee is dan: waarom maak je de tekst dan nu bekend ? 
Juist daardoor ontstaat nu de discussie in plaats van op 8 november.
Het komt erg raar over.
Iemand een idee waarom dit zo werd gedaan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Iemand een idee waarom dit zo werd gedaan ?

Jawel. Er zijn meer van dit soort initiatieven aan de gang binnen protestants/gereformeerd kerkenland:

Micha https://www.michanederland.nl/ lijkt de drijvende veer achter dit geheel en het eea lijkt mij voort te komen vanuit een misplaatst schuldgevoel. Ik snap het iig niet zo best.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Afgelopen week werden door de PKN excuses gemaakt voor het leed dat aan de Joden werd aangedaan in WO2. Om precies te zijn werd de tekst bekend die men op 8 november wil gaan uitspreken tijdens de herdenking van de Kristallnacht.
Het vreemde is, de PKN wilde daar verder niet op in gaan 'ander verliest de tekst zijn zeggingskracht op 8 november'.
Mijn idee is dan: waarom maak je de tekst dan nu bekend ? 
Juist daardoor ontstaat nu de discussie in plaats van op 8 november.
Het komt erg raar over.
Iemand een idee waarom dit zo werd gedaan ?

Waarschijnlijk heeft er iemand van de communicatie-afdeling meegedacht, dan krijg je dit soort constructies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid