Spring naar bijdragen

874 kinderen vergiftigd door desinfecterende handgel


Aanbevolen berichten

Naast een aantal volwassenen raakten ook 874 kinderen in Spanje vergiftigd door het gebruik van handgel . Tweederde van hen waren kinderen. De meeste kregen de gel binnen via hun mond bij het eten. Een kleiner percentage kreeg het in de ogen of raakten vergiftigd door inademing van de damp.

Meest voorkomende symptomen: spijsverteringsproblemen, overgeven, diarree, hoesten, rode of tranende ogen, slecht zien. 80 % van de verschijnselen was tijdelijk.

https://www.dailysabah.com/world/europe/child-poisonings-from-hand-sanitizer-gel-rise-in-spain

 

Zelf heb ik nog geen enkele keer die handgel gebruikt. Een enkele keer mag je dan een winkel niet binnen. Dan staat er iemand bij de ingang te zeggen dat je je handen moet desinfecteren. Dan bedank ik vriendelijk doch beslist voor de eer.  Behalve dat het heel ongezond is om je handen te desinfecteren met die rotzooi ( je vernietigt de goede huidbacteriën) ben ik zwaar allergisch voor die troep.  Het maakt mij niet uit hoezeer ze je aanstaren, ik heb altijd geweigerd dat tuig te gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Plume:

Naast een aantal volwassenen raakten ook 874 kinderen in Spanje vergiftigd door het gebruik van handgel . Tweederde van hen waren kinderen. De meeste kregen de gel binnen via hun mond bij het eten. Een kleiner percentage kreeg het in de ogen of raakten vergiftigd door inademing van de damp.

Meest voorkomende symptomen: spijsverteringsproblemen, overgeven, diarree, hoesten, rode of tranende ogen, slecht zien. 80 % van de verschijnselen was tijdelijk.

https://www.dailysabah.com/world/europe/child-poisonings-from-hand-sanitizer-gel-rise-in-spain

 

Zelf heb ik nog geen enkele keer die handgel gebruikt. Een enkele keer mag je dan een winkel niet binnen. Dan staat er iemand bij de ingang te zeggen dat je je handen moet desinfecteren. Dan bedank ik vriendelijk doch beslist voor de eer.  Behalve dat het heel ongezond is om je handen te desinfecteren met die rotzooi ( je vernietigt de goede huidbacteriën) ben ik zwaar allergisch voor die troep.  Het maakt mij niet uit hoezeer ze je aanstaren, ik heb altijd geweigerd dat tuig te gebruiken.

Tegenover de miljoenen mensen die er geen problemen door ondervinden valt het nog wel mee. Er is altijd wel iemand allergisch voor iets en het lijkt mij een slechte zaak om alles over 1 kam te scheren. Bovendien lijkt het erop dat men is verleerd om fatsoenlijk om te gaan met dat spul. Ben benieuwd hoe ze zich thuis voelen als de zeep of shampoo wordt ingeslikt of in de ogen terecht komt. Ik ben het wel met je eens dat excessief handen reinigingen averechts gaat werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Tegenover de miljoenen mensen die er geen problemen door ondervinden valt het nog wel mee. Er is altijd wel iemand allergisch voor iets en het lijkt mij een slechte zaak om alles over 1 kam te scheren. Bovendien lijkt het erop dat men is verleerd om fatsoenlijk om te gaan met dat spul. Ben benieuwd hoe ze zich thuis voelen als de zeep of shampoo wordt ingeslikt of in de ogen terecht komt. Ik ben het wel met je eens dat excessief handen reinigingen averechts gaat werken.

Tuurlijk joh. 874 kinderen in een half jaar tijd vergiftigen met methyl alcohol.  Onder het mom van leugens leugens en nog eens leugens dit ook nog vergoeilijken. Peanuts. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou mij separaat van die narigheid, als ik wel moet wassen krijg ik huiduitslag en verschrikkelijke jeuk, dat weet ik zeker, mijn vrouw weet haar zegje te zeggen als iets niet klopt en doet mee als het voor de omstanders beter is, dus die regelt mijn zaken nu.

Inderdaad men neemt  maatregelen  zonder veel na te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Plume:

Naast een aantal volwassenen raakten ook 874 kinderen in Spanje vergiftigd door het gebruik van handgel . Tweederde van hen waren kinderen. De meeste kregen de gel binnen via hun mond bij het eten. Een kleiner percentage kreeg het in de ogen of raakten vergiftigd door inademing van de damp.

Meest voorkomende symptomen: spijsverteringsproblemen, overgeven, diarree, hoesten, rode of tranende ogen, slecht zien. 80 % van de verschijnselen was tijdelijk

Je geeft het bericht verkeerd weer en trekt er verkeerde conclusies uit. Er zijn weliswaar 874 mensen vergiftigd , daarvan was tweede kind. De vergiftigingen vonden niet plaats bij het eten. De meeste vergiftigingen van de plaats doordat ze het middel via de mond innamen. Dat is nu eenmaal wat kinderen doen. Ze stoppen spullen in hun mond. En als je dat dan doet met desinfecterende gel met 70% alcohol dan is dat vergiftigend. Verder staat er niet dat 80 procent tijdelijk was  er staat dat 80 procent snel weer was verdwenen. 

Geen reden dus om geen desinfecterende gel met te gebruiken.  Als je het goed doet kan er niets gebeuren, net zoals met alle andere desinfecterende middelen. 

12 uur geleden zei Plume:

Zelf heb ik nog geen enkele keer die handgel gebruikt. Een enkele keer mag je dan een winkel niet binnen

Dan niet,  blijf toch buiten. Des te beter,  weer wat minder kans op besmetting voor degenen die binnen zijn.   

5 uur geleden zei antoon:

Ik hou mij separaat van die narigheid, als ik wel moet wassen krijg ik huiduitslag en verschrikkelijke jeuk, dat weet ik zeker, mijn vrouw weet haar zegje te zeggen als iets niet klopt en doet mee als het voor de omstanders beter is, dus die regelt mijn zaken nu.

Inderdaad men neemt  maatregelen  zonder veel na te denken.

Dus hij houdt het vol om niet te ontsmetten,  mede dankzij jouw vrouw die het wel doet. En daar ben je haar dan dankbaar voor. 

Ik zie er de logica niet van in. Bepaald niet groots. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid