Spring naar bijdragen

Complotdenker: ‘Mondkapje slecht voor gezondheid omdat je gevaar loopt dat ik je in elkaar ram’


Aanbevolen berichten

In een bus in Rotterdam heeft een complotdenker zijn medepassagiers gewaarschuwd voor de gevaren van het mondkapje. De gewaarschuwden zijn naar het ziekenhuis gebracht. “Voel je dat? Dat kan niet goed voor je zijn toch?”

De demonstrant werd door de buschauffeur aangesproken op het niet dragen van een mondkapje, toen hij de gezondheidsgevaren voor mondkapjesdragers begon te demonstreren. “Zien jullie wat er met deze buschauffeur is gebeurd?”, zegt hij na maniakaal op hem in te hebben geslagen. “Volgens mij is dat niet gezond. Denk na mensen. Waarom zou je jezelf zoiets aandoen?”

https://speld.nl/2020/10/16/complotdenker-mondkapje-slecht-voor-gezondheid-omdat-je-gevaar-loopt-dat-ik-je-in-elkaar-ram/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is moeilijk, geheel niet  te verdedigen, maar mensen worden zo gemaakt door te sollen met ze. Verder heb ik opgemerkt en gehoord dat buschauffeurs  een kort lontje krijgen om dingen die niets met Corona te maken hebben, zoals plotseling doorrijden van een halte als inzittende even iets te lang bezig is om de pas uit de zak te halen.

Ik vermoed dat dat met die  maatregelen te maken heeft, we komen in een verziekte maatschappij, en dit om veel ondoordachte  wetten

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei antoon:

Dat is moeilijk, geheel niet  te verdedigen, maar mensen worden zo gemaakt door te sollen met ze. Verder heb ik opgemerkt en gehoord dat buschauffeurs  een kort lontje krijgen om dingen die niets met Corona te maken hebben, zoals plotseling doorrijden van een halte als inzittende even iets te lang bezig is om de pas uit de zak te halen.

Ik vermoed dat dat met die  maatregelen te maken heeft, we komen in een verziekte maatschappij, en dit om veel ondoordachte  wetten

Vroeger had je ook vaak zulke buschauffeurs. Die scheurden er ook het liefst vandoor zodat je bijna omviel en reden door terwijl er iemand bij de halte stond. De laatste jaren kwam dat gelukkig steeds minder voor, maar onder druk komen zulke eigenschappen denk ik sneller weer naar boven.  
Wij werden vannacht om 01.30 uur opgeschikt door ruziezoekende jongeren van tussen de 20 en 25 jaar. Het zijn Turks/Marokkaanse jongeren, die overigens normaliter goed voor rede vatbaar zijn. Ze stonden een keer midden in de nacht zacht met elkaar te praten maar ook met een voetbal tegen een muur in de buurt te schoppen, en toen heb ik ze vriendelijk gevraagd of ze wilden stoppen met de voetbal omdat ik wilde slapen en het geluid van de voetbal tegen de muur heel irritant was. Ze stopten meteen, waren heel beleefd en wensten me een goede nacht, wat ik hen ook terugwenste.   Maar vannacht was er kennelijk iets gebeurd  en was er eentje zo verschrikkelijk boos dat hij wel een half uur lang de hele boel bij elkaar geschreeuwd heeft tegen een van de andere jongens.   Dat was best beangstigend, want het was zo explosief dat je denkt, als er maar niemand met een pistool bij loopt. En ze liepen af en toe een andere richting op, dan doofde het geluid wat uit, maar daarna kwamen ze weer terug en telkens laaide de agressie opnieuw op.  Dat hebben ze nooit eerder gedaan in deze buurt.  Dus ik denk dat de “maatregelen” hun tol eisen bij hen.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei antoon:

Dat is moeilijk, geheel niet  te verdedigen, maar mensen worden zo gemaakt door te sollen met ze. Verder heb ik opgemerkt en gehoord dat buschauffeurs  een kort lontje krijgen om dingen die niets met Corona te maken hebben, zoals plotseling doorrijden van een halte als inzittende even iets te lang bezig is om de pas uit de zak te halen.

Ik vermoed dat dat met die  maatregelen te maken heeft, we komen in een verziekte maatschappij, en dit om veel ondoordachte  wetten

Beste Antoon misschien effe je oogkleppen verwijderen? Niet de buschauffeur (=slachtoffer) heeft het korte lontje maar de dader. Filmpje al gezien? Kijk maar even.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/verdachte-opgepakt-buschauffeur/

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei antoon:

Dat is moeilijk, geheel niet  te verdedigen, maar mensen worden zo gemaakt door te sollen met ze. Verder heb ik opgemerkt en gehoord dat buschauffeurs  een kort lontje krijgen om dingen die niets met Corona te maken hebben, zoals plotseling doorrijden van een halte als inzittende even iets te lang bezig is om de pas uit de zak te halen.

Ik vermoed dat dat met die  maatregelen te maken heeft, we komen in een verziekte maatschappij, en dit om veel ondoordachte  wetten

🤣😂

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Bastiaan73:

Beste Antoon misschien effe je oogkleppen verwijderen? Niet de buschauffeur (=slachtoffer) heeft het korte lontje maar de dader. Filmpje al gezien? Kijk maar even.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/verdachte-opgepakt-buschauffeur/

De websites speld en nieuwspaal hebben niets te maken met nieuws en actualiteit. Het zijn moppen en dat weet je best.  Dat je die plaatst onder nieuws en actualiteit in plaats van bij humor laat alleen maar zien dat je bezig bent als een hooligan zoveel mogelijk lawaai te maken omdat je er niet tegen kunt dat er inmiddels uitstekend geïnformeerde oppositie is van deskundigen tegen wat ons door de politiek is aangedaan en dat er andere visies zijn op wat er in de wereld gebeurd, die net zo deskundig onderlegd en inhoudelijk verdedigbaar en verdedigd zijn en die in de actualiteit ook bestaan en bestaansrecht hebben. En door zoveel mogelijk lawaai te maken tracht je met je twee vriendjes de moderatie te dwingen zich naar jouw wil te schikken.  De oude mens. Als dwingelandje. Die net als met de gezondheidshype met een atoombom schiet op een mug, omdat ie weet dat ie zelf, de oude mens, niet overleven kan en niet sterven wil in Christus.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Bastiaan73:
6 uur geleden zei antoon:

Dat is moeilijk, geheel niet  te verdedigen, maar mensen worden zo gemaakt door te sollen met ze. Verder heb ik opgemerkt en gehoord dat buschauffeurs  een kort lontje krijgen om dingen die niets met Corona te maken hebben, zoals plotseling doorrijden van een halte als inzittende even iets te lang bezig is om de pas uit de zak te halen.

Ik vermoed dat dat met die  maatregelen te maken heeft, we komen in een verziekte maatschappij, en dit om veel ondoordachte  wetten

Beste Antoon misschien effe je oogkleppen verwijderen? Niet de buschauffeur (=slachtoffer) heeft het korte lontje maar de dader. Filmpje al gezien? Kijk maar even.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/verdachte-opgepakt-buschauffeur/

Ik had het over een andere situatie in de bus die ik opgemerkt heb, de maatschappij staat op een wankel evenwicht, ik denk dat men wel weet wie de hoofdschuldige is

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Plume:
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Beste Antoon misschien effe je oogkleppen verwijderen? Niet de buschauffeur (=slachtoffer) heeft het korte lontje maar de dader. Filmpje al gezien? Kijk maar even.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/verdachte-opgepakt-buschauffeur/

De websites speld en nieuwspaal hebben niets te maken met nieuws en actualiteit. Het zijn moppen en dat weet je best.  Dat je die plaatst onder nieuws en actualiteit in plaats van bij humor laat alleen maar zien dat je bezig bent als een hooligan zoveel mogelijk lawaai te maken omdat je er niet tegen kunt dat er inmiddels uitstekend geïnformeerde oppositie is van deskundigen tegen wat ons door de politiek is aangedaan en dat er andere visies zijn op wat er in de wereld gebeurd, die net zo deskundig onderlegd en inhoudelijk verdedigbaar en verdedigd zijn en die in de actualiteit ook bestaan en bestaansrecht hebben.

Mooi. Alleen was het niet @Bastiaan73 die dit topic opende maar @Desid.
Het bericht van Bastiaan was wel echt.

Kennelijk heb jij er dus problemen mee om nepnieuws van echt te onderscheiden. Wellicht daar eerst eens aan werken voordat je anderen een onterechte veeg uit de pan geeft.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Complotdenker: ‘Mondkapje slecht voor gezondheid omdat je gevaar loopt dat ik je in elkaar ram’

verdeeldheid zaaien.........

De gebeurtenis wordt aangegrepen om iets over complotdenkers te kunnen zeggen.
Neutraal zou zijn dat i.p.v. complotdenker man geschreven zou worden, maar nee er wordt niet een man maar een groep aangesproken.

Begin van het einde van het zelf mogen nadenken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Kennelijk heb jij er dus problemen mee om nepnieuws van echt te onderscheiden.

Daarom is het een goeie test, niet alleen voor Plume/Zola/Dolce Vita/Anja maar voor meerdere forumgebruikers.

Het kunnen 'onderscheiden van geesten' (1 Kor. 12:10) geldt m.i. ook voor (nep-)nieuwsberichten en 'allerlei wind van leer' (Ef. 4:14).

Wind van Leer is trouwens de broer van Thijs.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei antoon:

Dat is moeilijk, geheel niet  te verdedigen, maar mensen worden zo gemaakt door te sollen met ze. Verder heb ik opgemerkt en gehoord dat buschauffeurs  een kort lontje krijgen om dingen die niets met Corona te maken hebben, zoals plotseling doorrijden van een halte als inzittende even iets te lang bezig is om de pas uit de zak te halen.

Ik vermoed dat dat met die  maatregelen te maken heeft, we komen in een verziekte maatschappij, en dit om veel ondoordachte  wetten

Het lijkt me meer "de wet".

De wet dat als iemand iets doet wat je niet wilt en je wilt dat deze dat niet doet, moet je reageren en er voor zorgen dat de ander dat niet doet.
Er zijn veel mensen die zich verbinden aan die wet. Je ziet het ook uitgevoerd door bijvoorbeeld de ME, wanneer die met knuppels op een menigte in slaan, waar ook mensen door in het ziekenhuis terecht komen.

Dan wordt vaak "terecht" geroepen, zonder te weten dat er gereageerd wordt vanuit een wet en door terecht te roepen eveneens vanuit die wet te reageren. 
Helaas is het niet aan een ander te wijten of deze de dupe is van een reactie, maar aan diegenen die willen voorkomen dat er gebeurd wat niet gewild wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Plume:

Een herhaling van de jaren dertig. Propaganda dag in dag uit. Het astrazeneca  vaccin akkoord zelfs ondertekend met Auschwitz letterlijk op de achtergrond (4:12).

Voila @Kaasjeskruid, het heeft dan toch maar een dag of 2/3 geduurd en @Plume kan zijn bewering niet volhouden (dat hij Youtube niet nodig heeft). 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid