Spring naar bijdragen

Credible inhoudelijk


Aanbevolen berichten

@Trajecto en @sjako (ben jij nog steeds moderator?) Dit forum begint te verworden tot een forum dat fakenews verspreid, complottheorieën promoot en waar een topic nauwelijks voorbij het openings topic on-topic weet te blijven. Waar christenen onder het mom van christelijkheid bezig zijn het beledigen en in de grondtrappen van andersdenkende tot kunst te verheffen. Een forum waar moderatie alleen na dringende verzoeken verschijnt.

Hoe zien jullie de toekomst van dit forum. @Rommel, is dit wat je voor je ziet, een forum "on the run...", is dat je experiment?

Ik vermaak me overigens prima. Ik ben alleen nieuwsgierig. 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Trajecto en @sjako (ben jij nog steeds moderator?) Dit forum begint te verworden tot een forum dat fakenews verspreid, complottheorieën promoot en waar een topic nauwelijks voorbij het openings topic

Het is inderdaad een beetje een rommeltje. Ben benieuwd óf @Rommel er überhaupt wat van vindt en of hij überhaupt wel eens dit forum bekijkt. Met alle respect naar @sjako: hij heeft geen overzich

Ik heb ook zo mijn eigen ideeën en dit is er een van. Wat betreft ik nog moderator ben, ik heb nog wel alle moderator opties, maar doe het niet meer actief. Op elk slokje wordt zout gelegd. Al vraag i

6 minuten geleden zei Mullog:

@Trajecto en @sjako (ben jij nog steeds moderator?) Dit forum begint te verworden tot een forum dat fakenews verspreid, complottheorieën promoot en waar een topic nauwelijks voorbij het openings topic on-topic weet te blijven. Waar christenen onder het mom van christelijkheid bezig zijn het beledigen en in de grondtrappen van andersdenkende tot kunst te verheffen. Een forum waar moderatie alleen na dringende verzoeken verschijnt.

Hoe zien jullie de toekomst van dit forum. @Rommel, is dit wat je voor je ziet, een forum "on the run...", is dat je experiment?

Ik vermaak me overigens prima. Ik ben alleen nieuwsgierig. 

Pfff, meneer bevalt het niet en gooit het maar over deze boeg. Hou toch eens op zaken naar jullie hand proberen te zetten. Dit is een christelijk forum en als je dat niet bevalt ga je toch lekker weg naar je atheïstische vriendjes op freethinker ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Pfff, meneer bevalt het niet en gooit het maar over deze boeg. Hou toch eens op zaken naar jullie hand proberen te zetten. Dit is een christelijk forum en als je dat niet bevalt ga je toch lekker weg naar je atheïstische vriendjes op freethinker ofzo?

Heb je mijn laatste zin niet gelezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mullog:

Wat dat betreft ben ik niet anders dan anderen op dit forum 😉

Geen probleem. Maar dan zou ik ipv Trajecto, Sjako of Rommel aanspreken op dat bepaalde gedrag van anderen, waar jij zelf dus ook toe behoort, eerst eens met dat van jezelf bezig gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Geen probleem. Maar dan zou ik ipv Trajecto, Sjako of Rommel aanspreken op dat bepaalde gedrag van anderen, waar jij zelf dus ook toe behoort, eerst eens met dat van jezelf bezig gaan.

Wat ik mij afvraag is welke toekomst ze zien. Dat is mijn vraag.

Wat ik bedoel met dat ik niet anders ben dan anderen is dat ik soms ook tegenstrijdige signalen geeft. Schelden doe ik zelden, hoewel ik @MysticNetherlands weleens een lul heb genoemd. Dat was mijn kennismaking met strafpunten 🤣.

En ik wil best wel met mezelf bezig gaan maar niet op basis van wat ik doe en laat op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mullog:

Wat ik mij afvraag is welke toekomst ze zien. Dat is mijn vraag.

En terecht, want die toekomst ziet er voor jou niet best uit op het moment. Nu weet ik niet of de door jou genoemde personen daar verandering in kunnen aanbrengen. Ik betwijfel het ten zeerste.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En terecht, want die toekomst ziet er voor jou niet best uit op het moment. Nu weet ik niet of de door jou genoemde personen daar verandering in kunnen aanbrengen. Ik betwijfel het ten zeerste.

Dat bedoel ik dus met het tot kunst verheffen van beledigen en in de grondtrappen 🙂

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

@Trajecto en @sjako (ben jij nog steeds moderator?) Dit forum begint te verworden tot een forum dat fakenews verspreid, complottheorieën promoot en waar een topic nauwelijks voorbij het openings topic on-topic weet te blijven. Waar christenen onder het mom van christelijkheid bezig zijn het beledigen en in de grondtrappen van andersdenkende tot kunst te verheffen. Een forum waar moderatie alleen na dringende verzoeken verschijnt.

Hoe zien jullie de toekomst van dit forum. @Rommel, is dit wat je voor je ziet, een forum "on the run...", is dat je experiment?

Ik vermaak me overigens prima. Ik ben alleen nieuwsgierig. 

Het is inderdaad een beetje een rommeltje. Ben benieuwd óf @Rommel er überhaupt wat van vindt en of hij überhaupt wel eens dit forum bekijkt.

Met alle respect naar @sjako: hij heeft geen overzicht en kan niet objectief naar dit forum kijken omdat hij z'n eigen overtuiging(en) niet kan relativeren. Ik vind hem geen moderator.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klopt dat er complot theorie is, maar wat 

10 uur geleden zei Mullog:

Ik vermaak me overigens prima. Ik ben alleen nieuwsgierig. 

Ook in de 1e Christelijke gemeente ging het er wel eens hard aan toe naar elkaar, Nehemia met goede bedoelingen werd eerst ook gewantrouwd, het volk bleef murmereren tegen Mozes, zelfs Adam schoof de schuld af op zijn vrouw tegenover de Schepper, in sommige Bijbelboeken is kinnesinne een vast bestanddeel . 

Je verwacht een andere instelling van Christenen, dat begrijp ik, ook ik in de overgang van Atheist naar Christendom had bepaalde verwachtingen, de werkelijkheid is dat er niet zoveel verschil is, Paulus zinspeelde daarop , juist doordat we in een zeer onvolmaakte instelling toch proberen rechtvaardig in Gods ogen te zijn maakt ons aanvaardbaar voor de Schepper.

Iets meer to the point, je vind dat bespreking van de huidige problematiek en daarop aansluitend veronderstelling maken naar complot, bedriegerij of het niet verstrekken van gegevens door de media dus niet kunnen, hoort niet bij Christenen zeg je, maar als nu wel een gedeelte waar is van de theorie of te beargumenteren, en dan zeker in verband met profetie , dan wordt het een beetje een ander verhaal, vind ik wel, mag er dan over gediscuteerd worden, ik kan genoeg mensen in en buiten mijn religie of in andere geloofsgroepen die denken van zeker niet, ik en veel anderen vinden van wel , het is te belangrijk, en er zullen verhalen bij zijn die niet te onderbouwen zijn dat weet ik, maar dat is in ieder onderwerp.

Dat het WTG terughoudend is met een aantal dingen te noemen kan ik begrijpen, ik schrijf op persoonlijke titel, zij niet zij hebben verantwoording voor iedere uitspraak, in het verleden is er iets misgegaan, dat moet niet meer gebeuren.

bv. @sjako scheef eens dat met  het vuur uit de hemel in openbaring weleens de atoombom bedoelt kan zijn, laat ik dat nu steeds ook gedacht hebben, het WTG trekt die conclusie niet of nog niet en terecht, men moet voorzichtig zijn en daar ben ik content  mee 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

 

bv. @sjako scheef eens dat met  het vuur uit de hemel in openbaring weleens de atoombom bedoelt kan zijn, laat ik dat nu steeds ook gedacht hebben, het WTG trekt die conclusie niet of nog niet en terecht, men moet voorzichtig zijn en daar ben ik content  mee 

Hoe kun je na de opening van @Mullog hier mee komen. Snap je dat je dan de indruk geeft echt niet te begrijpen wat zijn punt is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Ook in de 1e Christelijke gemeente ging het er wel eens hard aan toe naar elkaar, Nehemia met goede bedoelingen werd eerst ook gewantrouwd, het volk bleef murmereren tegen Mozes, zelfs Adam schoof de schuld af op zijn vrouw tegenover de Schepper, in sommige Bijbelboeken is kinnesinne een vast bestanddeel

Deuh.... 1e christelijke gemeente en dan kom je met die namen aanzetten......??????

3 uur geleden zei antoon:

Je verwacht een andere instelling van Christenen,

Nee, hoor. Ook christenen zijn net mensen. Ik begin me alleen te verbazen over wat ik in het openingstopic beschrijf. Er zit niet echt sturing op dit forum en ik heb de indruk dat het uit koers begint te raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik leg uit dat bespreking van complot niet zo heel onbijbels is, openbaring spreekt duidelijk over  een en al complot van het beest dat is de politiek, Bijbelonderzoekers worden in de schrift zelf uitgenodigd om dingen te onderzoeken, dus duidelijk dat er over geschreven en gesproken mag worden, zeker in deze eindtijd nu de panelen en doelstellingen van het politieke beest onthuld worden, dat het niet prettig is voor velen dat begrijp ik, het zal onderzoekers er niet van weerhouden dingen tot op het bot uit te zoeken, en daarbij kunnen fouten gemaakt worden, dat weet ik, waar gehakt wordt vallen spaanders, ik probeer wel steeds op mijn woorden te letten om geen onnodig olie op het vuur te gooien

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Iets meer to the point, je vind dat bespreking van de huidige problematiek en daarop aansluitend veronderstelling maken naar complot, bedriegerij of het niet verstrekken van gegevens door de media dus niet kunnen,

Nee, dat vind ik niet. Mijn post is naar aanleiding van het verschijnen van een hele reeks van topics die niet meer met de aard van dit forum te maken hebben. Ik heb er geen moeite mee dat die berichten geplaatst worden, ik vind ze zelfs interessant, maar we zien hier ook weleens een groot aantal spam topics verschijnen waar niemand op zit te wachten. @sjako is moderator en grijpt niet in. Een moderator zou in dit geval bijvoorbeeld een algemeen topic "Maatschappij kritiek op corona maatregelen" of zoiets gemaakt hebben en daar alles in verzameld met een richtlijn om dar soort berichten en discussies daarin te voeren. @Trajecto is nog nauwelijks aanwezig. 

Het gaat gewoon over een aantal zaken die ik verandert zie sinds ik lid ben geworden van dit forum en die de aard van het forum aan het veranderen zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een topic , daar kan ik mij ook in vinden maar het kan uit de hand lopen, daarnaast ook een topic "deze tijden en de Bijbel zou kunnen" maar zoals ik gewend ben zal het weer alle kanten opgaan. Het is een roerige tijd en ik kan begrijpen dat mensen hier onder terecht emotie veel schrijven, misschien teveel. nogmaals in wat voor tijd leven we nu, waarschijnlijk ga je hier niet in mee , maar voor Bijbelonderzoekers die zien dat het de eindtijd is, is het wel de meest aansprekende en fascinerende onderwerp aller tijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei antoon:

Ik leg uit dat bespreking van complot niet zo heel onbijbels is,

Ja, maar dat was helemaal niet het punt van @Mullog. Dank voor het aantonen van wat ik stelde,  nl dat je niet begrijpt waar het over gaat. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-10-2020 om 04:37 zei antoon:

bv. @sjako scheef eens dat met  het vuur uit de hemel in openbaring weleens de atoombom bedoelt kan zijn, laat ik dat nu steeds ook gedacht hebben, het WTG trekt die conclusie niet of nog niet en terecht, men moet voorzichtig zijn en daar ben ik content  mee 

Ik heb ook zo mijn eigen ideeën en dit is er een van. Wat betreft ik nog moderator ben, ik heb nog wel alle moderator opties, maar doe het niet meer actief. Op elk slokje wordt zout gelegd. Al vraag ik me af wat het uitmaakt of ik nu JG ben of katholiek wat betreft moderatie. Ik zie het maar als compliment dat ik niet zwabber met m'n overtuigingen. Als ik er duidelijk sprake is van van spam dan haal ik het wel weg. Russische adv enz.

Ik wil overwegen om het modereren weer actief op te pakken, maar dan moet ik achteraf geen gezeur. Ik probeer het zo neutraal mogelijk te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid