Spring naar bijdragen

Werken aan vrede Ezra 1:1-11


Aanbevolen berichten

Het is een terugkeer, na een lange tijd van miserie, naar de grote stad in het mooiste land van de wereld. Daarin wordt een nieuw huis gebouwd waar alle inwoners welkom zijn en iedereen die zich geroepen voelt mag meehelpen. 

Heb je het gevoel dat veel mensen zouden steunen? 

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Het is een terugkeer, na een lange tijd van miserie, naar de grote stad in het mooiste land van de wereld. Daarin wordt een nieuw huis gebouwd waar alle inwoners welkom zijn en iedereen die zich geroepen voelt mag meehelpen. Heb je het gevoel dat veel mensen zouden steunen? 

Wat bedoel je precies met steunen, financieren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Heb je het gevoel dat veel mensen zouden steunen? 

Wie is onder ulieden van al Zijn volk? Zijn God zij met hem, en hij trekke op naar Jeruzalem, dat in Juda is, en hij bouwe het huis des HEEREN, des Gods van Israël; Hij is de God, Die te Jeruzalem woont. (Ezra 1:3, SV)

Volgens mij staat hier een vraag gericht aan een speciale doelgroep. Wat ik daarbij voel lijkt me van ondergeschikt belang.

Toen maakten zich op de hoofden der vaderen van Juda en Benjamin, en de priesteren en de Levieten, benevens een iegelijk, wiens geest God verwekte, dat zij optrokken om te bouwen het huis des HEEREN, die te Jeruzalem woont. (Ezra 1:5, SV)

Hieruit maak ik op dat enkel zij die door de Heilige Geest bevangen zijn, meehelpen aan de bouw van de tempel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid