Spring naar bijdragen

Het lichaam van Christus: ziek of gezond?


Aanbevolen berichten

Als het lichaam van Christus bestaat uit imperfecte en elkaar tegensprekende mensen, is dat lichaam dan ziek of gezond? Eensgezind of verdeeld? En zolang Jezus niet terugkomt, is het dan eigenlijk niet een onthoofd lichaam?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zie het een beetje als een mogelijkheid een storende leerling even op de gang te zetten, zodat de lessen zonder stoorfactor kunnen functioneren. Zo nu en dan loop ik even de gang op om te zien of i

De mens krijgt een handvat om het licht op te vangen, en kijkt erin, en ziet tot zijn ontsteltenis alleen duisternis. Teleurgesteld laat hij het vallen, en vervolgt zijn loop, maar het handvat bre

Ik heb dit al eerder getypt en ik herhaal het maar weer eens: als jij model zou staan voor wat een christen zou moeten zijn dan ben ik blij dat ik geen christen ben.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Prutser, je gaat er maar vanuit dat iedereen hier christen is.

Inderdaad niet iedereen die zegt christen te zijn is ook werkelijk christen, de satan werkt het meest in religieus gebied.

Het staat ook geschreven dat dit geschieden moet, voor het einde nadert voor mij geen ontmoediging maar bemoedigend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Als het lichaam van Christus bestaat uit imperfecte en elkaar tegensprekende mensen, is dat lichaam dan ziek of gezond? Eensgezind of verdeeld? En zolang Jezus niet terugkomt, is het dan eigenlijk niet een onthoofd lichaam?

De mens krijgt een handvat om het licht op te vangen, en kijkt erin,
en ziet tot zijn ontsteltenis alleen duisternis. Teleurgesteld laat hij het vallen, en vervolgt zijn loop,
maar het handvat breekt in stukken, en de mens loopt erin en verwondt zich eraan,
en bekijkt ontstemd wat dat toch is; (of hij kijkt niet en merkt het niet).
Maar daar zijn dan die vele schitteringen van het licht dat van boven komt.

Het hele handvat is een enige weg in de diepte, en het gebroken handvat vele wegen overal.
Wie zal het kunnen zoeken en helen en verenigen? En is die eenheid, wat is gewenst?
Maar zie; het handvat was een oliekruik: levend water, dat nu overal stroomt,
die eenheid is zo organisch, dat het allerlei groei bewerkt, waar leven is.
En de vraag blijft: wat is dan het handvat, dat wat groeit, zich er nog naar blijft richten?
Is dat Christus, of het woord, of misschien het leven in lijden?
Het is zowel het een als het ander, voor elk naar de maat van geschiktheid, 
en bestemming tot genade, tot meerdere genade, en ook tot gram. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Als het lichaam van Christus bestaat uit imperfecte en elkaar tegensprekende mensen, is dat lichaam dan ziek of gezond? Eensgezind of verdeeld? En zolang Jezus niet terugkomt, is het dan eigenlijk niet een onthoofd lichaam?

Als Christus in jou is, wie of wat zou er dan onthoofd kunnen zijn? 

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Prutser, je gaat er maar vanuit dat iedereen hier christen is.

Ze worden met bosjes onthoofd, alsof er geen boek geschreven zou zijn. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Als Christus in jou is, wie of wat zou er dan onthoofd kunnen zijn? 

Ik weet niet of Christus in mij is. Ik zou niet weten hoe je dat zou kunnen weten of kunnen meten.

Ik zou ook niet weten wat het criterium is waaraan af te lezen zou zijn: ja hoor die is onderdeel van het lichaam van Christus en die niet. Weet jij het?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik weet niet of Christus in mij is. Ik zou niet weten hoe je dat zou kunnen weten of kunnen meten. Ik zou ook niet weten wat het criterium is waaraan af te lezen zou zijn: ja hoor die is onderdeel van het lichaam van Christus en die niet. Weet jij het?

Als je het eerste al betwist, valt er weinig te meten, vrees ik. :)

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan ben je dus geen christen.

Een wel heel zeldzaam exemplaar mens. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan ben je dus geen christen.

Ik heb dit al eerder getypt en ik herhaal het maar weer eens: als jij model zou staan voor wat een christen zou moeten zijn dan ben ik blij dat ik geen christen ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Als het lichaam van Christus bestaat uit imperfecte en elkaar tegensprekende mensen, is dat lichaam dan ziek of gezond? Eensgezind of verdeeld? En zolang Jezus niet terugkomt, is het dan eigenlijk niet een onthoofd lichaam?

Dat toont aan dat Christus genadig is en ons bruikbaar acht ondanks de tekortkomingen. In Christus zijn wij één, maar we zijn niet altijd in Christus. Verdeeldheid is een tekortkoming waar we mee moeten leren leven. Dat van dat onthoofde lichaam is een interessante vergelijking. Misschien zijn wij zonder hoofd wanneer we niet doen wat God zegt en met hoofd als we dat wel doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Misschien zijn wij zonder hoofd wanneer we niet doen wat God zegt en met hoofd als we dat wel doen.

Misschien? Als we niet doen wat God zegt, zijn we niks meer dan een kip zonder kop. Wel eens een kip onthoofd? Ik wel en ik verzeker je dat die gaan lopen tegen de muren op.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Als het lichaam van Christus bestaat uit imperfecte en elkaar tegensprekende mensen, is dat lichaam dan ziek of gezond? Eensgezind of verdeeld? En zolang Jezus niet terugkomt, is het dan eigenlijk niet een onthoofd lichaam?

Filipenzen heeft het over eensgezind zijn ie voelen en denken.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Misschien? Als we niet doen wat God zegt, zijn we niks meer dan een kip zonder kop.

Touché

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-10-2020 om 14:57 zei Bastiaan73:

Als het lichaam van Christus bestaat uit imperfecte en elkaar tegensprekende mensen, is dat lichaam dan ziek of gezond? Eensgezind of verdeeld? En zolang Jezus niet terugkomt, is het dan eigenlijk niet een onthoofd lichaam?

Leeft deze vraag nog bij je? Of heb je inmiddels een bevredigend antwoord gekregen en weet je nu hoe het in elkaar steekt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Leg het anders nog eens uit aan de honden, zo leren ze nog eens wat. :)

Weer iemand die maar wat roeptoetert en prutst. Honden kun je niks uitleggen, die commandeer je om vervolgens te constateren dat ze hun eigen kots op willen vreten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Weer iemand die maar wat roeptoetert en prutst. Honden kun je niks uitleggen, die commandeer je om vervolgens te constateren dat ze hun eigen kots op willen vreten.

Het leven zal dan toch een beproeving zijn, en we noemen alles christendom omdat het nu eenmaal leuk klinkt, en botst. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Leeft deze vraag nog bij je? Of heb je inmiddels een bevredigend antwoord gekregen en weet je nu hoe het in elkaar steekt?

Ja. Nee en nee.

Dan ga ik proberen (in een volgend bericht; eerst eten en de hond uitlaten) je in elk geval een antwoord te geven, zodat (misschien) de status verandert in: Nee, Ja en Ja.

Overigens heb ik op mijn persoonlijke tijdlijn de volgende personen bij voorbaat monddood gemaakt. Geeft veel rust en bevordert de concentratie op het onderwerp: @TTC, @Kaasjeskruid, @Plume en @thom. Het blokkeren van de eerste twee bleek direct effectief. Ze reageerden, bij wijze van spreken, al voordat mijn bericht was geschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Dan ga ik proberen (in een volgend bericht; eerst eten en de hond uitlaten) je in elk geval een antwoord te geven, zodat (misschien) de status verandert in: Nee, Ja en Ja. Overigens heb ik op mijn persoonlijke tijdlijn de volgende personen bij voorbaat monddood gemaakt. Geeft veel rust en bevordert de concentratie op het onderwerp: @TTC, @Kaasjeskruid, @Plume en @thom. Het blokkeren van de eerste twee bleek direct effectief. Ze reageerden, bij wijze van spreken, al voordat mijn bericht was geschreven.

Prachtig, de eliminatie van christenen in de schijnwerpers gezet, hadden het zelf niet beter kunnen aantonen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Dan ga ik proberen (in een volgend bericht; eerst eten en de hond uitlaten) je in elk geval een antwoord te geven, zodat (misschien) de status verandert in: Nee, Ja en Ja.

Overigens heb ik op mijn persoonlijke tijdlijn de volgende personen bij voorbaat monddood gemaakt. Geeft veel rust en bevordert de concentratie op het onderwerp: @TTC, @Kaasjeskruid, @Plume en @thom. Het blokkeren van de eerste twee bleek direct effectief. Ze reageerden, bij wijze van spreken, al voordat mijn bericht was geschreven.

Ja die negeerfunctie kan veel rust geven. Goed van je.

Er zijn hier een aantal figuren die volgens mij nog lang niet de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt maar toch er-rug veel vrije tijd lijken te hebben. Hoe ze dat doen is me een raadsel.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ja die negeerfunctie kan veel rust geven. Goed van je.

Neem je tijd, straks wordt het nog erger, let maar op. :)

10 minuten geleden zei Bastiaan73:

Er zijn hier een aantal figuren die volgens mij nog lang niet de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt maar toch er-rug veel vrije tijd lijken te hebben. Hoe ze dat doen is me een raadsel.

Het is dan ook een forum voor jongeren, wat christelijk gezien betekenis heeft, de levende stenen zijn immers niet dood. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ja die negeerfunctie kan veel rust geven. Goed van je.

Ik zie het een beetje als een mogelijkheid een storende leerling even op de gang te zetten, zodat de lessen zonder stoorfactor kunnen functioneren. Zo nu en dan loop ik even de gang op om te zien of intussen normaal wordt gereageerd. Net nog even wezen kijken. Helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid