Spring naar bijdragen

Waarom is de satan eigenlijk ...


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vermoed dat dit afhankelijk is van radicale negatie. Kwestie van vooronderstellingen.

Het antwoord op de vraag of roepen in de woestijn nu betekent dat er niemand in de woestijn is, of dat er niemand is die het hoort, weten wellicht alleen zij die in de woestijn roepen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het antwoord op de vraag of roepen in de woestijn nu betekent dat er niemand in de woestijn is, of dat er niemand is die het hoort, weten wellicht alleen zij die in de woestijn roepen. :)

Er lopen nochtans genoeg rond die baan aan het maken zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:
4 uur geleden zei thom:

Het is het weder geboren worden van wat uit God is. 

Dat is het hele evangelie Dbi; wie ik ben in mijn diepste wezen of zijn.. een wereldbewoner, of werkelijk een latente godenzoon.

Waar in de Bijbel staat dat wij latente godenzonen zijn ? Ik zal het gelijk antwoorden: nergens. 
Je reageert dus met een opmerking die nergens op is gestoeld.

 

Kind van God.

Joh. 1

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

6 Er was een mens van God gezonden, wiens naam was Johannes.

7 Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden.

8 Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou.

9 Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een iegelijk mens, komende in de wereld.

10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend.

11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

Joh. 17

6 Ik heb Uw Naam geopenbaard den mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren Uw, en Gij hebt Mij dezelve gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard.

7 Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.

8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt.

9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw.

10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik weet het antwoord op die vraag niet, maar wat mij opvalt dat word Satan komt in de oude testament heel weinig voor, in de eerste vijf boeken van het oude testament lees ik geen woord “Satan “

Terwijl de nieuwe testament begint het  met verwijzing naar Satan,

Zoals Jezus werd in de woestijn door Satan in de proef gesteld.

Denken Joden en Christin heel anders daarover.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-10-2020 om 20:00 zei Bastiaan73:

... de baas in/over deze wereld en niet God? Zie bijv. Johannes 14:30.

Elke regeerder in deze wereld is door God aangesteld, inclusief satan en zijn onderkoningen. God lijdt het vergif dat uit hen loopt als door een trechter, naar waar Hij het hebben wil. In een groot recycling vat.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Op 6-10-2020 om 20:00 zei Bastiaan73:

... de baas in/over deze wereld en niet God? Zie bijv. Johannes 14:30.

"Nadat de duivel Adam had bedrogen en over hem de regie nam, nam hij zijn macht weg en noemde zichzelf "de vorst van deze wereld" ... Maar de vorst van deze wereld en heer van het zichtbare was oorspronkelijk de mens, aangesteld door de Heer. Omdat noch vuur hem verbrandde, noch water hem verdronk, noch beesten hem opaten, noch slang hem bang maakte. Maar nadat hij zich overgaf aan het bedrog van de duivel, gaf hij hem ook de regie die hij had. Om deze reden worden tovenaars en charlatans met diabolische energie en door de toelating van God wonderwerkers."

Meer over satan Over de duivel (uit geestelijke ervaringen van de asceten) - Geloofsgesprek.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

De duivel wordt in de Bijbel de 'vorst van deze kosmos' (Joh.14:30) en de 'god van deze eeuw' (2 Ko.4:4) genoemd. In beide gevallen is vaak vertaald met 'wereld' maar twee heel verschillende zaken. De kosmos is de geschapen werkelijkheid. De heerschappij daarover was gegeven aan de mens. Maar door list en bedrog heeft satan de heerschappij van de mens afgetroggeld. De leugen was dat God niet het allerbeste met de mens voor had maar de mens iets onthield, waar hij recht op had 'aan God gelijk zijn, kennende goed en kwaad'. Dat was een beschuldiging aan Gods adres. God had direct de beschuldigers kunnen wegvagen. De duivel maar dan ook de mens die de duivel gevolgd was. Dan waren de beschuldigers weg geweest maar dan was de beschuldiging tot in alle eeuwigheid blijven staan.

Een beschuldiging in het morele vlak, moet in het morele vlak worden beantwoord, niet met geweld. De mens wilde aan God gelijk zijn? God besloot mens te worden en als mens alle rotzooi op te ruimen die de ongehoorzame mens ervan had gemaakt. 'Zo lief heeft God de kosmos (niet deze eeuw)  gehad, dat Hij zijn Eniggeboren Zoon gegeven heeft....'

Dit was een lange weg, van duizenden jaren en nadert bijna de voltooiing. Openbaring laat zien waar het allemaal op uit loopt. Nog steeds zoekt de mens naar onsterfelijkheid en het 'aan God gelijk zijn', onder regie van de duivel. Dat is waar Klausje Schwabje met zijn WEFje aan werkt. Het zal 3,5 jaar lang zorgen voor hel op aarde. Daarna zal het door Jezus Christus worden verpletterd.

Dan zal de mens inderdaad over de aarde heersen, zoals eens door God bedoeld was. De 24 oudsten (geredden uit de mensheid) zingen dat in Openbaring 5, reeds voordat het wordt gerealiseerd. 'Ú bent waardig het boek te nemen en zijn zegels te openen want u bent geslacht en het ons voor onze God gekocht met uw bloed uit alle geslacht en taal en volk en natie ... en wij zullen over de aarde heersen'. God laat nooit enig plan van Hem varen. Al moet Hij Zelf naar de aarde komen en zich laten kruisigen! Zie meer over Openbaring: 

https://hijkomtmetdewolken.nl/openbaring

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid