Spring naar bijdragen

Cannabis, wat is het nut?


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar als dat geen voldoende bewijs is; verwacht ik wel meer dan wat losse kreten dat het niet waar zou zijn.

Geef gewoon even de link naar de plek waar staat dat Cannabis kanker geneest.
Jouw link zegt dat in ieder geval niet.
Daar staat Cannabis het genezend effect van kankermedicijnen verbetert. 
Daarin staat niet dat cannabis kanker geneest. Want dat doet het niet. Punt.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cannabisolie / CBD-olie Cannabisolie is bekend als CBD-olie en wordt gemaakt van de cannabisplant. De cannabisplant bevat 104 verschillende stoffen, waarvan de twee populaire stoffen cannabidiol (C

Volgens de Opiumwet mag je maximaal 5 wietplanten kweken voor eigen gebruik. Je kunt ook zelf wietolie maken. Er zijn 2 snelle methodes om uit te proberen of wietolie iets voor je is.

Maar ik ken heel veel plekken waar je lekker kunt eten. Ik beperk me zeker niet tot eentje. Dat is erg saai inderdaad.

6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Geef gewoon even de link naar de plek waar staat dat Cannabis kanker geneest.
Jouw link zegt dat in ieder geval niet.
Daar staat Cannabis het genezend effect van kankermedicijnen verbetert. 
Daarin staat niet dat cannabis kanker geneest. Want dat doet het niet. Punt.
 

Het is zo abstract niet he? Er is een patroon dat weergeeft dat cannabisolie bijdraagt aan het krimpen van tumoren.

Bewijs? 100% muizen worden bewust een tumor gegeven. 50% krijgt cannabisolie, 50% niet. Die het wel kregen tonen significante krimping van tumor vergeleken bij die het niet kregen.

1 + 1 = 2.

Chemo geneest ook niet altijd, moeten we het daarom afraden? Chemo in combinatie met cannabisolie lijkt alleszins zeer veelbelovend. Zeker bij symptoombestrijding zoals misselijkheid door chemo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is zo abstract niet he? Er is een patroon dat weergeeft dat cannabisolie bijdraagt aan het krimpen van tumoren.

Bewijs? 100% muizen worden bewust een tumor gegeven. 50% krijgt cannabisolie, 50% niet. Die het wel kregen tonen significante krimping van tumor vergeleken bij die het niet kregen.

1 + 1 = 2.

Ja.
1+1=2.
En krimpen is iets anders dan verdwijnen.
Het is zo abstract niet he? 
Want cannabis geneest geen kanker. Punt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ja.
1+1=2.
En krimpen is iets anders dan verdwijnen.
Het is zo abstract niet he? 
Want cannabis geneest geen kanker. Punt.

In uw logica geneest chemo dan ook geen kanker?

De tumoren verdwenen ook, zelfs waar chemo stopte, maar dat noem je dan toeval om het duidelijke patroon te negeren. Je kon die docu intussen al 10x gezien hebben en eens een echte bijdrage leveren.

Cannabis wordt al millennia medisch toegepast voor veel meer kwalen dan ge ooit zult erkennen. Omdat het illegaal werd zijn ze meer op andere bestanddelen beginnen selecteren in de plant, waardoor veel heilzame stoffen verloren gingen. CBD olie wordt door vele patiënten gebruikt en dat zijn speciale varianten cannabis waar je niet high van wordt.

Ik weet dat cannabis kan bijdragen aan de genezing van kanker. Ook omdat de patiënt veel minder hinder ondervindt van chemo en alzo beter kan eten, slapen aansterken.

Je weet echt niet waarover je praat en ik heb een link gegeven naar duizendtallen onderzoeken he. Er is echt wel onderzoek dat aantoont dat cannabis kankercellen aanvalt en dus kan genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Hier was het wel met thc, niet cbd dus. Van thc word je wel high.

@Mullog @Dat beloof ik zij was dus terminaal en chemo kon enkel tijd kopen. Tumoren verdwenen, eentje is nog aanwezig in de maag.

Misschien dat het ooit een dierbare kan redden. Doe dan deftig research. Misschien is voor mij voldoende als de dood toch nadert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

In uw logica geneest chemo dan ook geen kanker?

Focus,  context,  concentratie. We hebben het over cannabis. 

6 uur geleden zei Fundamenteel:

De tumoren verdwenen ook, zelfs waar chemo stopte, maar dat noem je dan toeval om het duidelijke patroon te negeren. Je kon die docu intussen al 10x gezien hebben en eens een echte bijdrage leveren.

Ik heb al veel vaker dan 10x een echte bijdrage geleverd: cannabis geneest geen kanker. Punt.

6 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik weet dat cannabis kan bijdragen aan de genezing van kanker. Ook omdat de patiënt veel minder hinder ondervindt van chemo en alzo beter kan eten, slapen aansterken

Misschien. Maar dan moet je het wel roken. Zal ik even opnoemen welke kanker verwekkers je dan binnen krijgt? 

6 uur geleden zei Fundamenteel:

. Er is echt wel onderzoek dat aantoont dat cannabis kankercellen aanvalt en dus kan genezen.

Nee, want krimpen en verdwijnen zijn 2 verschillende zaken. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

 

@Mullog @Dat beloof ik zij was dus terminaal en chemo kon enkel tijd kopen. Tumoren verdwenen, eentje is nog aanwezig in de maag.

Dat zegt ze ja. Even kijken, wat heeft ze om haar verhaal aan te tonen. Oeps. Niets.

Want cannabis geneest geen kanker.  Punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Tumoren verdwenen, eentje is nog aanwezig in de maag.

Het klinkt misschien plat, maar als er nog een in de maag zit zijn ze niet verdwenen. Mijn schoonzus heeft 2 jaar geleden een borstamputatie gehad vanwege borstkanker. Die wordt nog lang periodiek gecontroleerd of het niet terug gekomen is. 2 schoonzussen met deze ziekte waarvan 1 overleden, ik weet er wel een beetje van. 

Dat cannabis helpt stel ik niet ter discussie maar genezen door cannabis gebeurt echt niet.

En er gebeurt precies wat ik al dacht dat er zou gaan gebeuren

16 uur geleden zei Mullog:

Ik vermoed dat jij weer niet in staat zult zijn dit los te laten.

Onder genezen versta ik dat de kanker uit het lichaam is verdwenen en dat dit zeker een jaar of 10 zo is. Als jij vindt dat "tumoren verdwenen en eentje nog aanwezig" ook genezen is dan hebben wij het over verschillende zaken. Als je stelt dat cannabis de kanker geneest terwijl er sprake is van de combinatie chemo met cannabis dan hebben wij het ook over verschillende dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Mullog:

Het klinkt misschien plat, maar als er nog een in de maag zit zijn ze niet verdwenen. Mijn schoonzus heeft 2 jaar geleden een borstamputatie gehad vanwege borstkanker. Die wordt nog lang periodiek gecontroleerd of het niet terug gekomen is. 2 schoonzussen met deze ziekte waarvan 1 overleden, ik weet er wel een beetje van. 

Dat cannabis helpt stel ik niet ter discussie maar genezen door cannabis gebeurt echt niet.

En er gebeurt precies wat ik al dacht dat er zou gaan gebeuren

Onder genezen versta ik dat de kanker uit het lichaam is verdwenen en dat dit zeker een jaar of 10 zo is. Als jij vindt dat "tumoren verdwenen en eentje nog aanwezig" ook genezen is dan hebben wij het over verschillende zaken. Als je stelt dat cannabis de kanker geneest terwijl er sprake is van de combinatie chemo met cannabis dan hebben wij het ook over verschillende dingen.

Als ze er meerdere had, maar nu tijdens haar behandeling nog 1 kleintje...

Context past alleen als het in uw kraam past he? Die artsen zeiden dat chemo ze enkel tijd zou kopen, maar de uitzaaiing verdween en nog maar 1 kleine tumor die niet uitzaaide.

Dat bewijst nogmaals dat het wel kan werken. Jullie weten niets van wetenschappelijke methodes en geneeskunde. Jullie zijn niet consequent als de wetenschappelijke protocol nageleefd wordt.

Niet bij covid en niet bij kanker. Ge zijt trollen...

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat zegt ze ja. Even kijken, wat heeft ze om haar verhaal aan te tonen. Oeps. Niets.

Want cannabis geneest geen kanker.  Punt.

Bron. Met onderzoek? Dus niet uw kwf bron van weleer.

welk onderzoek toont dat?

16 uur geleden zei Fundamenteel:

Klikt eens op de link he? Er is in vivo bewijs dat het kankercellen aanvalt, de bloedstroming naar tumoren stopt en zo doet sterven.

Kijk eerlijk en verder dan uw neus lang is. 

Anti-tumor effect of CBD in vivo

Next, we further validated the anti-tumor capacity of CBD using a xenograft mouse model. Two different FaDu cell xenograft mouse models were generated by injecting 2 × 106 cells subcutaneously or into tongues of BALB/c nude mice. As shown in Fig. 2A, tumor sizes of tongue xenograft tumors were significantly decreased in CBD-treated mice compared with those in untreated control mice. This result indicated that CBD inhibited the growth of HNSCC cells in vivo. Moreover, remarkable inhibitions of tumor growth and weight were observed in mice that received combination therapy with both CBD and Cisplatin (Cis) (Fig. 2B–D), which means that CBD can be used in combination with general anti-cancer drugs such as Cis.

Anti-tumor effect of cannabidiol (CBD) in a head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC) xenograft animal model. (A) FaDu cells (2 × 106) injected into tongues of nude mice. After 2–3 days, mice were treated with EtOH or CBD (5 mg/kg) or intraperitoneally (i.p). H&E staining of FaDu cell xenograft mice (tongue) treated with CBD or EtOH after 3 weeks were observed by light microscopy and tumor size was measured. The percentage of tumor area was determined by Image J software. Scale bars represent 200 μm. (B) FaDu cells (2 × 106) injected subcutaneously to the animal. FaDu cell xenograft mice (Subcutaneous) treated with EtOH, CBD (5 mg/kg), Cisplatin (2.5 mg/kg) or CBD (5 mg/kg)/Cisplatin (2.5 mg/kg) (CBD + Cis) after 4 weeks were sacrificed and the photographs of mice and tumors were taken using a digital camera. EtOH or CBD were orally (o.a) treated and Cisplatin was intraperitoneally (i.p) injected. Tumor volume (C) and weight (D) were statistically determined. (n = 4 mice/group and 3 images/mouse) Data were represented as mean and SD; *p < 0.05, and **p < 0.01 compared with the corresponding control.

https://www.nature.com/articles/s41598-020-77674-y

Om de foto’s van die muizen te zien na hun behandeling moet je wel op de link klikken. Ze zijn beveiligd door te linken. Maar als dat geen voldoende bewijs is; verwacht ik wel meer dan wat losse kreten dat het niet waar zou zijn.

Jullie weten niets van wetenschap, kunnen niet begrijpend lezen en kennen niets van geloof.

Wat komt ge dan in onderwerpen snollen waar ge niets van weet? Zijn jullie trollen due bewust christelijke fora stalken? Hebben jullie geen interesses of zijn jullie gewoon haatzaaiers die overal neen tegen zeggen?

ik gaf duizendtal onderzoeken he. Jullie plaat blijft hangen en onderbouwt nooit iets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat zegt ze ja. Even kijken, wat heeft ze om haar verhaal aan te tonen. Oeps. Niets.

Want cannabis geneest geen kanker.  Punt.

Bron. Met onderzoek? Dus niet uw kwf bron van weleer.

Ik zou niet weten waarom de uitlating van het KWF niet goed is. Maar daarbuiten: Ik moet toch helaas in herhaling vallen, ik schreef onderstaande ook al. En jij durft te zeggen dat ik niets van wetenschapelijke methodes weet....
Het is aan iemand die een bewering doet (zoals jij nu met  'cannabis geneest kanker') om dat wetenschappelijk aan te tonen. Dat doe je niet met een video van een vrouw die beweert dat ze van kanker genas door cannabis, zonder dat daar enige documentatie onder ligt. Het zou zo mooi zijn, maar wetenschappelijk is de werking domweg niet aangetoond. Dus kan en hoeft dat ook niet te worden weerlegd.

Op 14-4-2021 om 06:26 zei Dat beloof ik:

Als een paar blowende weed gebruikers wat losse kreten slaken,  is het niet aan de wetenschap om die te weerleggen. Je gaat toch ook kanker patiënten geen Westmalle geven met het argument 'bewijs maar dat het niet helpt' . Zo werkt het dus niet. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 

Ik zou niet weten waarom de uitlating van het KWF niet goed is. Maar daarbuiten: Ik moet toch helaas in herhaling vallen, ik schreef onderstaande ook al. En jij durft te zeggen dat ik niets van wetenschapelijke methodes weet....
Het is aan iemand die een bewering doet (zoals jij nu met  'cannabis geneest kanker') om dat wetenschappelijk aan te tonen. Dat doe je niet met een video van een vrouw die beweert dat ze van kanker genas door cannabis, zonder dat daar enige documentatie onder ligt. Het zou zo mooi zijn, maar wetenschappelijk is de werking domweg niet aangetoond. Dus kan en hoeft dat ook niet te worden weerlegd.

Ze is niet goed omdat er geen wetenschappelijke procedure bij vermeld staat. Ik heb kinderen naar voren geduwd, mensen die zonder chemo en cannabisolie genazen, mensen die met beide goede/betere resultaten behielden, duizendtal peer reviewed artikelen.

Ik heb uit die duizendtallen een onderzoek genomen waar ze BEWIJZEN dat cannabis helpt in vivo/muizen. 

In uw logica werkt chemo dan ook niet tegen kanker he. Tenzij je eens met wetenschappelijke onderzoeken afkomt en stopt met uw google te copy pasten. Lees eens een verslag en zoek niet naar een ander ongelijk of uw gelijk. Wees eens eerlijk met jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze is niet goed omdat er geen wetenschappelijke procedure bij vermeld staat. Ik heb kinderen naar voren geduwd, mensen die zonder chemo en cannabisolie genazen, mensen die met beide goede/betere resultaten behielden, duizendtal peer reviewed artikelen.

Ik heb uit die duizendtallen een onderzoek genomen waar ze BEWIJZEN dat cannabis helpt in vivo/muizen. 

In uw logica werkt chemo dan ook niet tegen kanker he. Tenzij je eens met wetenschappelijke onderzoeken afkomt en stopt met uw google te copy pasten. Lees eens een verslag en zoek niet naar een ander ongelijk of uw gelijk. Wees eens eerlijk met jezelf.

Het is jammer dat je, zoals gebruikelijk, vervalt in geschreeuw en verwijten zonder met een wetenschappelijk onderzoek te komen dat aantoont dat cannabis daadwerkelijk kanker bij mensen geneest.
En dat kan je ook niet, want dat onderzoek is er niet. 
Want cannabis geneest geen kanker. Punt.
Anders dus, dan bij bv chemotherapie of immunotherapie.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Het is jammer dat je, zoals gebruikelijk, vervalt in geschreeuw en verwijten zonder met een wetenschappelijk onderzoek te komen dat aantoont dat cannabis daadwerkelijk kanker bij mensen geneest.
En dat kan je ook niet, want dat onderzoek is er niet. 
Want cannabis geneest geen kanker. Punt.

Cannabis heeft al kanker genezen. Maar dat noemt ge toeval terwijl er een duidelijk patroon zichtbaar is. Je hebt geen bron en lult weer uit uw gat.

Ik heb wetenschappelijke onderzoeken getoond, waar ze 50% muizen behandelde met cannabis en 50% niet.

QED

Op 14-4-2021 om 07:53 zei Fundamenteel:

CBD has potential benefits for treating cancer, including extensive inhibition of tumor growth, angiogenesis, and metastasis in various cancer models13,14. The molecular mechanism underlying the anti-cancer effect of CBD is not fully understood, but the majority of studies have shown that it inhibits cancer cell proliferation via apoptosis signaling15. In addition, one of the most well-known advantages of CBD regarding its medicinal effects is cancer-associated pain relief. Compared with side effects of chemo-anticancer drugs, CBD can effectively alleviate nausea and vomiting induced by chemotherapy during cancer therapy16. Therefore, CBD can have a dual advantage for cancer therapy. Recently, it has been reported that cannabinoids can induce the carcinogenesis of human papillomavirus (HPV)-positive HNSCC17. However, it is still unclear the effects of CBD on HPV-negative HNSCC. In this study, we investigated the mechanisms underlying CBD-induced cell death in HPV-negative HNSCC cell lines, and determined the synergistic efficacy of combining chemotherapy agents with CBD. Additionally, we also provide in vivo evidence that CBD reduces head and neck tumor growth as an effective cytotoxic agent against HNSCC.

https://www.nature.com/articles/s41598-020-77674-y

 

bewerkt door Fundamenteel
Muizen niet mensen
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Cannabis heeft al kanker genezen. Maar dat noemt ge toeval terwijl er een duidelijk patroon zichtbaar is. Je hebt geen bron en lult weer uit uw gat

Een patroon is geen wetenschappelijk bewijs. Als jij denkt dat dit wel zo is heb je 0 verstand van wetenschappelijk onderzoek.
Want cannabis geneest geen kanker. Punt.
 

PS: Schreeuwen en schelden heeft geen nut, je zet jezelf slechts voor lul. Wellicht dat dit in je persoonlijke omgeving werkt, maar hier niet. Gedraag je en hou je fatsoen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Een patroon is geen wetenschappelijk bewijs. Als jij denkt dat dit wel zo is heb je 0 verstand van wetenschappelijk onderzoek.
Want cannabis geneest geen kanker. Punt.

Als mensen met uitzaaiingen erdoor komen, weet ik genoeg.

Het werkt niet altijd, maar door meer research en erkenning zou er wel een hogere slaagkans veroorzaakt worden. 

Maar ook al geloof je niet dat het kanker kan genezen; vind je dat mensen dat mogen gebruiken tijdens hun ziekte als ze voelen daarmee geholpen te zijn?

Want oneens zijn is minder problematisch dan gaan beslissen voor ouders en patiënten. Dan kan ik vrede met jou hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meer bewijs: we evaluated the effect of cannabinoid treatment on skin tumor growth in vivo. Tumors generated by inoculation of the highly malignant PDV.C57 cell line were treated with vehicle or WIN-55,212-2. As shown in Figure Figure5,5, a–c, cannabinoid administration blocked the growth of tumor cells in vivo (in ≈75% of the mice treated).

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC151833/

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het werkt niet altijd, maar door meer research en erkenning zou er wel een hogere slaagkans veroorzaakt worden.

Misschien wel. En dat is waarom ik hier al een paar keer heb geschreven: er is meer onderzoek nodig.

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ook al geloof je niet dat het kanker kan genezen; vind je dat mensen dat mogen gebruiken tijdens hun ziekte als ze voelen daarmee geholpen te zijn?

Natuurlijk, waarom niet?  Ik heb wel een probleem met kinderen. Kinderen en roken, dat zou niet samen moeten gaan.

29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Want oneens zijn is minder problematisch dan gaan beslissen voor ouders en patiënten.

Eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Misschien wel. En dat is waarom ik hier al een paar keer heb geschreven: er is meer onderzoek nodig.

Natuurlijk, waarom niet?  Ik heb wel een probleem met kinderen. Kinderen en roken, dat zou niet samen moeten gaan.

Eens.

Ze roken dat niet maar krijgen een olie. Vaak met een speciale variant waar ze geen enkele high van ervaren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze roken dat niet maar krijgen een olie. Vaak met een speciale variant waar ze geen enkele high van ervaren. 

Ah, op die manier. En zijn daar bijwerkingen bekend op lange termijn ? Zijn er complicaties bij gebruik samen met andere middelen? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Maar als je het als medicatie wil gebruiken, baseer je dit toch op wetenschappelijk onderzoek, niet op een documentaire op Netflix?!

Ik wist dat al voor die docu door een mens die Rick Simpson noemt. Voor mij is cannabis cultuur en niet wat jointjes roken.

https://ricksimpsonmethode.nl/medicinale-wietolie-rick-simpson-medicijn-tegen-kanker/

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik wist dat al voor die docu door een mens die Rick Simpson noemt. Voor mij is cannabis cultuur en niet wat jointjes roken.

https://ricksimpsonmethode.nl/medicinale-wietolie-rick-simpson-medicijn-tegen-kanker/

Ha die, van Monique Posthumus, die in Nederland één van grote voorvechtsters was van hennepolie in de genezing van kanker.
En is ze dood. Aan kanker.
Ja, het heeft goed geholpen hoor.

Dat bedoel ik dus met

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar als je het als medicatie wil gebruiken, baseer je dit toch op wetenschappelijk onderzoek, niet op een documentaire op Netflix?!

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Als ze er meerdere had, maar nu tijdens haar behandeling nog 1 kleintje...

Context past alleen als het in uw kraam past he? Die artsen zeiden dat chemo ze enkel tijd zou kopen, maar de uitzaaiing verdween en nog maar 1 kleine tumor die niet uitzaaide.

Dat bewijst nogmaals dat het wel kan werken. Jullie weten niets van wetenschappelijke methodes en geneeskunde. Jullie zijn niet consequent als de wetenschappelijke protocol nageleefd wordt.

Niet bij covid en niet bij kanker. Ge zijt trollen...

Ik voel me geen trol.

Cannabis geneest geen kanker. Als er iemand aan de lopende band aantoont geen verstand van wetenschappelijke methodes en geneeskunde te hebben dan ben jij het wel. 

Verder heeft dit onderwerp nauwelijks mijn interesse. Als je bang bent voor kanker, blijf dan vooral blowen, zou ik zo zeggen. Veel succes ermee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid