Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoe zien jullie de hemel? Ik bedoel niet de blauwe lucht c.q. het zichtbare hemelruim maar datgene waar je (als het bestaat) eventueel heen zou kunnen gaan na je dood. Is het een plek? Bijvoorbeeld voorbij het uitdijende heelal? Of is het een (geestes-)toestand? Een andere dimensie? Een parallel universum? Als je in de hemel gelooft, geloof je dan ook dat de hemel nu al 'bestaat'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Hoe zien jullie de hemel? Ik bedoel niet de blauwe lucht c.q. het zichtbare hemelruim maar datgene waar je (als het bestaat) eventueel heen zou kunnen gaan na je dood. Is het een plek? Bijvoorbeeld voorbij het uitdijende heelal? Of is het een (geestes-)toestand? Een andere dimensie? Een parallel universum? Als je in de hemel gelooft, geloof je dan ook dat de hemel nu al 'bestaat'?

Moeilijk om er een voorstelling van te maken. Ik denk aan een geestenwereld, onzichtbaar. Hier, onder ons, niet persé boven ons. Bewoond door God, de Vader de Zoon en de engelen. Niet bewoond door de zielen van overledenen, daarin geloof ik niet. 

Dat het heelal uitdijdt? Misschien krimpt het wel, als reactie na het uitdijen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Dit alles zul je in deze prachtige audioboek ontdekken. Het is een ware getuigenis, geen fictie. Hier is het alleen maar een deel van het originele boek. Ik heb het vandaag ook besteld in de winkel. Het heet "40 days in heaven" of "Pradise: The holy City and the Grory of the Throne" door Elwood Scott. Zo interessant vond ik dit verhaal. Eeuwige rust aan Seneca Sodi!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Modestus:

Dit alles zul je in deze prachtige audioboek ontdekken. Het is een ware getuigenis, geen fictie. Hier is het alleen maar een deel van het originele boek. Ik heb het vandaag ook besteld in de winkel. Het heet "40 days in heaven" of "Pradise: The holy City and the Grory of the Throne" door Elwood Scott. Zo interessant vond ik dit verhaal. Eeuwige rust aan Seneca Sodi!

 

Wat doe je met de bijbelse voorstelling van een nieuwe aarde, waar God bij de mensen zal wonen? 

Lijkt me geweldig! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Modestus:

Dit alles zul je in deze prachtige audioboek ontdekken. Het is een ware getuigenis, geen fictie. Hier is het alleen maar een deel van het originele boek. Ik heb het vandaag ook besteld in de winkel. Het heet "40 days in heaven" of "Pradise: The holy City and the Grory of the Throne" door Elwood Scott. Zo interessant vond ik dit verhaal. Eeuwige rust aan Seneca Sodi!

Het mag dan een echte getuigenis zijn, het verhaal is natuurlijk fictie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Hermanos2:

Wat doe je met de bijbelse voorstelling van een nieuwe aarde, waar God bij de mensen zal wonen? 

Lijkt me geweldig! 

In dat visioen is er geen sprake van de nieuwe aarde, omdat het is geen visioen van de toekomst. De nieuwe aarde zal zijn na het Laatste Oordeel en de algemene opstanding.

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid