Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Vandaag bij Ex. 33:1-11 vindt men dat God buiten het kamp is. De zonde van het aanbidden van het stierkalf heeft gemaakt dat God niet met het volk wil meetrekken uit de Sinaiwoestijn. v.2-3. De heer wil wel zijn belofte nakomen. v. 1-3. Zonder God is het volk in de rouw. De sierraden werden weermaals opgeborgen. v. 4-6. Enkel Mozes kon rechtstreekts met God spreken in de wolk aan de ingang van de ontmoetingstent buiten het kamp. v. 7-11. Jozua verliet de tent niet. v. 11. 

Voel je soms ook dat God net iets verder te bereiken is?

 

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Vandaag bij Ex. 33:1-11 vindt men dat God buiten het kamp is. De zonde van het aanbidden van het stierkalf heeft gemaakt dat God niet met het volk wil meetrekken uit de Sinaiwoestijn. v.2-3. De heer wil wel zijn belofte nakomen. v. 1-3. Zonder God is het volk in de rouw. De sierraden werden weermaals opgeborgen. v. 4-6. Enkel Mozes kon rechtstreekts met God spreken in de wolk aan de ingang van de ontmoetingstent buiten het kamp. v. 7-11. Jozua verliet de tent niet. v. 11. 

Voel je soms ook dat God net iets verder te bereiken is?

 

Je noemt het topic God laat zich vinden. Vind jij het niet vreemd dat God zich klaarblijkelijk verstopt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mullog:

Vind jij het niet vreemd dat God zich klaarblijkelijk verstopt?

God is bij ons tot de voleinding van deze tijd. Mat. 28:20. Niet iedere dag is daarom een goede dag waarop hij zich gemakkelijk laat vinden. Pred. 7:14. Kan het zijn dat zonden hiervoor de oorzaak zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Mullog:

Dus je vindt het niet vreemd dat hij zich verstopt.

Ik wel.

Niemand kent Gods wegen. Voor mij is het wat God doet altijd vreemd. Hier in v. 2-3 is de Heer toornig omdat het volk het kalf aanbeden had. God verstopt zich ook niet. De aanwezige is in de wolkkolom. Het zijn de mensen die hem soms moeilijk vinden. Alleen Mozes, de Godsman, kan rechtstreeks met de Heer praten in het oude testament. v.11

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de Bijbel in Gewone Taal staat het anders, v. 4: Ik zal niet met jullie meegaan. Want de Israëlieten willen niet naar me luisteren. Ik zou zo kwaad worden dat ik zou doden. 

Ik was in de start een beetje fout, denk ik, dat ik schreef dat de Heer niet wil meegaan. Het is omdat het volk niet wil luisteren dat de Heer simpel niet meegaat om hen nog te beschermen. 

@Mullogkan je nu beter begrijpen om welke reden dat het volk de Heer niet vindt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

In de Bijbel in Gewone Taal staat het anders, v. 4: Ik zal niet met jullie meegaan. Want de Israëlieten willen niet naar me luisteren. Ik zou zo kwaad worden dat ik zou doden. 

Ik was in de start een beetje fout, denk ik, dat ik schreef dat de Heer niet wil meegaan. Het is omdat het volk niet wil luisteren dat de Heer simpel niet meegaat om hen nog te beschermen. 

@Mullogkan je nu beter begrijpen om welke reden dat het volk de Heer niet vindt?

Nee, ik kan hier werkelijk geen touw aan vastknopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid