Spring naar bijdragen

Zeven Universele Wetten


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Als je openbaring uitsluit als middel om kennis te verwerven, zul je blijven lopen in je cirkeltje.

Ook epistemologische obstakels kunnen als een openbaring gezien worden, maar je kent ze niet. En het wordt nog beter wanneer je ze wel zou kennen, onderschat het maar niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Waar een aantal het heeft over een grote grijze olifant die we niet zien, hebben anderen het over de hele olifant in beeld. De zeven Universele Wetten zijn dan ook interessant om diepgaander te bescho

Religie is geen dode materie, dat gaat over vandaag. Kunnen heel eenvoudig toetsen hoe licht gekaapt wordt door duisternis, daar gaan die wetten over. 

Intentie legt de fundamenten voor de moeiteloze, spontane, wrijvingsloze stroom van potentialiteit die ernaar streeft tot uiting te komen, van het niet manifeste naar het manifeste. De enige waarschuw

18 minuten geleden zei TTC:

Ook epistemologische obstakels kunnen als een openbaring gezien worden, maar je kent ze niet. En het wordt nog beter wanneer je ze wel zou kennen, onderschat het maar niet.

Dat is niet helemaal eerlijk benaderd. Je probeert nu van openbaring het product van waarneming en nadenken te maken, terwijl het een middel is zoals waarnemen en nadenken dat ook zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is niet helemaal eerlijk benaderd. Je probeert nu van openbaring het product van waarneming en nadenken te maken, terwijl het een middel is zoals waarnemen en nadenken dat ook zijn.

Je kan alles zelf onderzoeken, als we het inflatoire perceptieveld herkaderen naar een biflatoir perceptieveld, dan zie je als vanzelfsprekend het verschil. Centraal hierin staat een tijdloze attractor, waarvan we niet kunnen zeggen dat jij of ik dat bedacht zou hebben, tenzij je al bestaat van voor je geboren bent natuurlijk, andere kwestie. Geloof niets zomaar, iedereen kan dat, niet eens zo moeilijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Centraal hierin staat een tijdloze attractor, waarvan we niet kunnen zeggen dat jij of ik dat bedacht zou hebben, tenzij je al bestaat van voor je geboren bent natuurlijk, andere kwestie.

Het geheime ingrediënt van elke oprechte bollenvisser. Eentje waarvan ik me altijd afvraag of deze werkelijk bestaat of slechts in de hoofden van anderen. Ik hou het erop dat vertrouwen vangt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het geheime ingrediënt van elke oprechte bollenvisser. Eentje waarvan ik me altijd afvraag of deze werkelijk bestaat of slechts in de hoofden van anderen. Ik hou het erop dat vertrouwen vangt.

Het gaat dan specifiek over de wet van actie en reactie, en opties die we niet kennen, kunnen we ook niet gebruiken, maar toch zijn ze tijdloos beschikbaar. Op deze manier leren we die universele wetten beter kennen, vooral in de reacties op wat principieel eenvoudig is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-9-2020 om 08:52 zei TTC:

Waar een aantal het heeft over een grote grijze olifant die we niet zien, hebben anderen het over de hele olifant in beeld. De zeven Universele Wetten zijn dan ook interessant om diepgaander te beschouwen, over welke wetten gaat het precies? Om te starten.

  • De eerste wet, de wet van eenheid  
  • De tweede wet, de wet van overeenstemming
  • De derde wet, de wet van trilling
  • De vierde wet, de wet van polariteit
  • De vijfde wet, de wet van ritme
  • De zesde wet, de wet van oorzaak en gevolg
  • De zevende wet, de wet van dynamische balans en de gulden snede verhouding

Laat je niet misleiden, volgens de bijbel is er maar één universele wet: "Doe voor een ander wat jij wilt dat een ander voor jou doet".

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Wat denk je van de tijdloze attractor biflatie? 

Niks, ik weet niet wat het is. Ik weet iets over de wet van Jezus en over wat universeel is, maar attractor biflatie, daaover weet ik niks, ik praat liever over universeel.

bewerkt door Chiel Fernig
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Vreemd, en je bent christen? 

Ik heb mijn antwoord aangepast, ik denk niet dat ik je kan helpen met jouw onderwerp. Ik kom ook uit een andere cultuur. Deze site is gereformeerd begrijp ik. Jullie praten onderling over bepaalde onderwerpen. Ik kom uit een evangelische kerk. Daar heb ik nog nooit iemand daarover horen praten. Wel interessant, maar ik weet niet of ik me er mee bezig wil houden.

bewerkt door Chiel Fernig
volledigheid
Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Ik heb mijn antwoord aangepast, ik denk niet dat ik je kan helpen met jouw onderwerp. Ik kom ook uit een andere cultuur. Deze site is gereformeerd begrijp ik. Jullie praten onderling over bepaalde onderwerpen. Ik kom uit een evangelische kerk. Daar heb ik nog nooit iemand daarover horen praten. Wel interessant, maar ik weet niet of ik me er mee bezig wil houden.

Heeft niets met cultuur te maken, anders was het niet tijdloos.

1 uur geleden zei Chiel Fernig:

Wel interessant, maar ik weet niet of ik me er mee bezig wil houden.

Dat wordt al duizenden jaren gezegd, vandaar de vraag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei TTC:

Heeft niets met cultuur te maken, anders was het niet tijdloos.

Dat wordt al duizenden jaren gezegd, vandaar de vraag. 

Waarom denk je dat ik geen christen zou zijn? Wat heb ik dan geschreven dat je dat denkt? Als je dat vertelt kan ik er op ingaan, maar op dit moment spreek je in raadsels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Waarom denk je dat ik geen christen zou zijn? Wat heb ik dan geschreven dat je dat denkt? Als je dat vertelt kan ik er op ingaan, maar op dit moment spreek je in raadsels.

Omdat je biflatie niet kent, die komen we te weten wanneer we Jezus volgen, de weg naar binnen, naar de bron. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Chiel Fernig:

Ik ken dat woord niet, maar als je het uitlegt kan ik mogelijk constateren of ik het begrip wel ken.

Heel eenvoudig, het is combinatie van inflatie en deflatie, het gebruik hiervan bepaalt binnen het spel van actie en reactie wat de uitkomst wordt. Wanneer we dus terugkeren naar de bron, zien we dat alle monetaire problemen eigenlijk een illusie zijn, een geloof. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

Heel eenvoudig, het is combinatie van inflatie en deflatie, het gebruik hiervan bepaalt binnen het spel van actie en reactie wat de uitkomst wordt. Wanneer we dus terugkeren naar de bron, zien we dat alle monetaire problemen eigenlijk een illusie zijn, een geloof. 

Ok. Inflatie en deflatie gaat over financieën, dat begrijp ik. Dus biflatie is de interactie daartussen, ok. Maar ik ben geen econoom, Hoe werken inflatie en deflatie samen?

2 uur geleden zei TTC:

Vreemd, en je bent christen? 

Alvast voor de duidelijkheid: Ik vind dat wanneer je Christus als redder en verlosser hebt aangenomen en kunt belijden dat Jezus de Heer is dat dat voldoende is om christen genoemd te worden.

bewerkt door Chiel Fernig
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Ok. Inflatie en deflatie gaat over financieën, dat begrijp ik. Dus biflatie is de interactie daartussen, ok. Maar ik ben geen econoom, Hoe werken inflatie en deflatie samen? Alvast voor de duidelijkheid: Ik vind dat wanneer je Christus als redder en verlosser hebt aangenomen en kunt beleiden dat Jezus de Heer is dat dat voldoende is om christen genoemd te worden.

Die werken samen naargelang het gebruik, misbruik, of hoe je het ook wil benoemen.  Je kan hier naar hartenlust mee spelen, zelfstandig zoals jij dat wil. De uitkomst van jouw keuzes kan je dan vergelijken met hoe de wereld vandaag is, wat je tot deze of gene conclusie laat komen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-9-2020 om 13:11 zei Bastiaan73:

En de wet van Murphy en de wet van Muphry dan?

Wat betreft die derde wet is de natuur een symfonie en het menselijke lichaam is daar een goed voorbeeld van. Eén enkele cel doet ongeveer zes triljoen trillingen per seconde, en moet tegelijkertijd weten wat elke andere cel diezelfde tijd doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-9-2020 om 14:43 zei Kaasjeskruid:

Afhankelijk van je definitie. Maar als de dood niet bestaat, is ze vast het product van hopeloze gedachten die het trillingsniveau doen dalen.

Ludiek is een dienst te voorzien om onze stoornissen terug te kunnen inleveren, maar die bestaat niet omdat we eigenlijk niet zo goed weten wat herstel nu precies betekent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-9-2020 om 17:14 zei Kaasjeskruid:

E.e.a zal afhankelijk zijn van waar je je kennis vandaan haalt.

Intentie legt de fundamenten voor de moeiteloze, spontane, wrijvingsloze stroom van potentialiteit die ernaar streeft tot uiting te komen, van het niet manifeste naar het manifeste. De enige waarschuwing is dat je je intentie aanwendt ten gunste van de mensheid, lees ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei TTC:

Die werken samen naargelang het gebruik, misbruik, of hoe je het ook wil benoemen.  Je kan hier naar hartenlust mee spelen, zelfstandig zoals jij dat wil. De uitkomst van jouw keuzes kan je dan vergelijken met hoe de wereld vandaag is, wat je tot deze of gene conclusie laat komen. 

Ok, dus inflatie en deflatie manifesteren zich al naar gelang het gebruik, dan wel misbruik, van het monetaire stelsel, Dat heet dus biflatie als ik het goed begrijp. Een bankier kan daar naar hartelust en zelfstandig mee spelen. Dat herken ik in de bijbel. Ook gebruik dan wel misbruik is een in de bijbel uitgebreid beschreven thema, behoeft geen nader commentaar. Vergelijkingen zijn er te over in de schrift, de vergelijking tussen een persoon en de wereld om ons heen lijkt mij bijbels verantwoord.  Op basis van je eigen resultaten kun je conclusies trekken voor de wereld om je heen. Bijbels, want ieder mens in gemaakt naar Gods beeld.

bewerkt door Chiel Fernig
Goede communicatie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Ok, dus het idee is dat je in je mensenleven je mogelijkheden ten goede of ten kwade gebruikt. De keuze voor goed of kwaad, en ook mengelingen daarvan bepalen hoe je leven er uit gaat zien en de rol en het effect dat je hebt op je omgeving. Heel bijbels. Ook kun je een vergelijking maken tussen je eigen keuzes en resultaten en die van de wereld om je heen. Een schakel is de gelijkenis van de talenten: De mensen konden het geld dat ze kregen gebruiken of niet, het effect was opbrengst voor de Heer of niet.

Biflatie geldt wereldwijd, stel dat iedereen jouw keuze zou volgen, dan bepaal jij hoe de wereld eruit ziet, het is niet meer dan dat.  Dat is de wet van actie en reactie, of goed en kwaad voor wie dat liever leest.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Biflatie geldt wereldwijd, stel dat iedereen jouw keuze zou volgen, dan bepaal jij hoe de wereld eruit ziet, het is niet meer dan dat.  Dat is de wet van actie en reactie, of goed en kwaad voor wie dat liever leest.

Begrepen

15 minuten geleden zei TTC:

Biflatie geldt wereldwijd, stel dat iedereen jouw keuze zou volgen, dan bepaal jij hoe de wereld eruit ziet, het is niet meer dan dat.  Dat is de wet van actie en reactie, of goed en kwaad voor wie dat liever leest.

Net als Jezus dus, uitstekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-9-2020 om 13:11 zei Bastiaan73:

En de wet van Murphy en de wet van Muphry dan?

Ons vermogen om de verschillende niveaus van de werkelijkheid waar te nemen, is afhankelijk van de bewustzijnstoestand waarin we ons bevinden. We kunnen leren om bewust onze aandacht te verschuiven naar de andere niveaus van de werkelijkheid. Omdat de verschillende niveaus geleidelijk in elkaar overgaan, beïnvloedt alles, dus ook alles wat wij als individuen doen, voortdurend al het andere, lees ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid