Spring naar bijdragen

Bijbelse link met de Hervormingsdag ik het Protestantisme


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Milan55:

Hey,

Ik moet voor een taak een bijbelse link, gelijkenis in de bijbel zoeken met de hervormingsdag/reformatie dag maar ik heb hier echter moeite mee. Ik vroeg me af of iemand een idee had. Enige hulp zou ik waarderen.

-Milan

 

Dag Milan, aardse hervormingen/reformatie's zal de Bijbel niet geven, wel de hemelse reformatie daarmee bedoel ik de dag des Heren. Dan heb je DE hervormingsdag.

Meschien helpt je dit verwijs naar de oordeelsdag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Milan55:

Ik moet voor een taak een bijbelse link, gelijkenis in de bijbel zoeken met de hervormingsdag/reformatie dag maar ik heb hier echter moeite mee. Ik vroeg me af of iemand een idee had.

De opdracht om je af te scheiden van valse leer wordt nogal serieus genomen binnen reformatorische kringen. Men beroept zich wel eens op:

Maar Ik heb enkele dingen tegen u, namelijk dat u daar mensen hebt die zich houden aan de leer van Bileam, die Balak leerde voor de Israëlieten een struikelblok neer te leggen, opdat zij afgodenoffers zouden eten en hoererij bedrijven. Zo hebt u er ook die zich houden aan de leer van de Nikolaïeten en dat haat Ik. Bekeer u. En zo niet, dan kom Ik spoedig bij u en zal Ik tegen hen oorlog voeren met het zwaard van Mijn mond. (Op.2:14-16, HSV)

Gezien de versplintering en de daaraan ten grondslag liggende breekpunten, lijkt mij dit volledig doorgeslagen. Daartegenover staat dan weer heel frappant de dwaling van de Dordste leerregels welke in, naar mijn weten, meer of mindere mate alom wordt geaccepteerd binnen die contreien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-9-2020 om 23:42 zei Milan55:

Hey,

Ik moet voor een taak een bijbelse link, gelijkenis in de bijbel zoeken met de hervormingsdag/reformatie dag maar ik heb hier echter moeite mee. Ik vroeg me af of iemand een idee had. Enige hulp zou ik waarderen.

-Milan

 

Je zou kunnen denken aan de hervorming van Josia. Deze koning ruimde de afgodsbeelden op en herijkte de tempeldienst. Zie 2 Koningen 22-23.

Je zou ook kunnen denken aan de reiniging van de tempel in de tijd van de Makkabeeën, zie 2 Makkabeeën 10. Hierover gaat het Joodse feest Chanoeka.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid