Spring naar bijdragen

Trump: "gevallen soldaten zijn losers"


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Juist niet. Maar Trump heeft jou in elk geval op de één of andere manier verblind en wijs gemaakt dat hij deugt. Waarom er mensen zijn die niet zien dat Trump niet deugt, is en blijft voor mij ec

Het waren er minimaal vier. Niet verder vertellen.  Zonder gekheid: het woord 'geloofwaardig' zegt het al: wat is waardig om te geloven?  Trump heeft over McCain het volgende gezegd:

Fake news. Verkiezingstijd... 

2 uur geleden zei Hermanos2:
2 uur geleden zei Plume:

En hij vindt dat alleen mensen met real ID boodschappen mogen kopen bij de supermarkt.  Dat klinkt echt als iets wat Jezus toe zou juichen. ?

Laat Jezus aub hierbuiten. Ik heb zojuist het prachtige boek Hebreeën gelezen. 

Hebreeën 13:

1 Laat de broederliefde blijven.

Vergeet de gastvrijheid niet, want hierdoor hebben sommigen zonder het te weten engelen onderdak geboden.

3 Denk aan de gevangenen alsof u zelf ook gevangen bent, en denk aan hen die slecht behandeld worden, alsof u ook zelf lichamelijk slecht behandeld wordt.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Bastiaan73:

Hebreeën 13:

1 Laat de broederliefde blijven.

Vergeet de gastvrijheid niet, want hierdoor hebben sommigen zonder het te weten engelen onderdak geboden.

3 Denk aan de gevangenen alsof u zelf ook gevangen bent, en denk aan hen die slecht behandeld worden, alsof u ook zelf lichamelijk slecht behandeld wordt.

Gasten komen door de voordeur, sluipen niet 's nachts illegaal de grens over. 

2 uur geleden zei Desid:

Het zijn feiten.

Zeker, ik weet het. ik wil zijn gedrag hier niet goed praten. Kijk eens naar het verleden. Kennedy, Nixon, Bush, Clinton. Waren dat koorknapen? Ik wil een president afrekenen op wat ie voor zijn land doet. En als ik dan Obama met Trump vergelijk? Nou dan weet ik het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hermanos2:

Gasten komen door de voordeur, sluipen niet 's nachts illegaal de grens over.

Niemand heeft zelf bepaald waar zijn/haar wieg stond. Jouw wieg had ook in Mexico kunnen hebben gestaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Bastiaan73:

Niemand heeft zelf bepaald waar zijn/haar wieg stond. Jouw wieg had ook in Mexico kunnen hebben gestaan. 

Nee, dat is onmogelijk. Mijn ouders zijn nooit in Mexico geweest. 

Maar goed, dat terzijde. Ik begrijp je reactie. Ik neem het de gelukzoekers niet kwalijk. Mogelijk zou ik hetzelfde doen. Maar ik zou het dan ook moeten accepteren als ik niet welkom ben en teruggestuurd wordt. Je kunt niet iedereen binnenhalen en de middenklasse ervoor op laten draaien. Vluchtelingen moet je helpen in hun eigen regio. Daarom is keiharde buitenland politiek belangrijk. Vluchtelingen binnenhalen en een woning geven zie ik niet als hulp. Maar als afschuiven naar de belastingbetaler uit angst een ander land voor het hoofd te stoten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hermanos2:
12 uur geleden zei Hermanos2:

En de Amerikaanse belastingbetaler begrijpt dat dit pijnlijk, maar noodzakelijk is. En is blij dat er eindelijk een president is die laat zien dat ie ballen heeft. En niet alles van China pikt. 

11 uur geleden zei Plume:

En hij vindt dat alleen mensen met real ID boodschappen mogen kopen bij de supermarkt.  Dat klinkt echt als iets wat Jezus toe zou juichen. ?

Ongedocumenteerden lekker laten verhongeren.  Heel christelijk.

Laat Jezus aub hierbuiten. Ik heb zojuist het prachtige boek Hebreeën gelezen. 

Indien @Plume zijn verwijzing naar Jezus onterecht zou zijn en hij een woord tegen de Zoon des mensen zou spreken, dan wordt het hem vergeven (Mattheüs 12:31-32 HSV).

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hermanos2:

Zeker, ik weet het. ik wil zijn gedrag hier niet goed praten. Kijk eens naar het verleden. Kennedy, Nixon, Bush, Clinton. Waren dat koorknapen? Ik wil een president afrekenen op wat ie voor zijn land doet. En als ik dan Obama met Trump vergelijk? Nou dan weet ik het wel.

Dit klinkt als napraterij. Het lijkt mij zeer complex om enigszins objectief twee regeringen te vergelijken voor wat ze voor hun land gedaan hebben. Dat kun je meestal pas na jaren afstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Hermanos2:
11 uur geleden zei Desid:

Vandaar dat je juichend achter een hoerenloper, aartsleugenaar en woekeraar aanloopt.

En jij bent volmaakt en zonder zonde, wat jou het recht geeft om over anderen te oordelen? Kan ik ergens Tshirts kopen met jouw naam erop? 

Matteüs 18:1-4 NBG51
Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen?
Wie zich niet bekeert en wordt als de kinderen, zal het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.
Wie nu zichzelf gering zal achten als het kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen.

Matteüs 23:11-12 NBG51
Wie in ons midden de grootste is of wil zijn, die zal onze dienaar zijn.
Al wie zichzelf zal verhogen, zal vernederd worden en al wie zichzelf zal vernederen, zal verhoogd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Desid:

Dit klinkt als napraterij. Het lijkt mij zeer complex om enigszins objectief twee regeringen te vergelijken voor wat ze voor hun land gedaan hebben. Dat kun je meestal pas na jaren afstand.

Napraterij? Jij noemt Trump een hoerenloper, woekeraar en aartsleugenaar. Kijk eens naar jezelf. Jij kunt niets posten zonder te oordelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hermanos2:

Napraterij? Jij noemt Trump een hoerenloper, woekeraar en aartsleugenaar. Kijk eens naar jezelf. Jij kunt niets posten zonder te oordelen. 

Geen oordeel, het zijn feiten. Dat geef je zelf toe. Ik heb helemaal niet gezegd dat ik dat foute dingen vind.

Om nu al te zeggen dat Trump beter voor Amerika is dan Obama geweest is, is een te snel oordeel.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Bastiaan73:
12 uur geleden zei Plume:

En hij vindt dat alleen mensen met real ID boodschappen mogen kopen bij de supermarkt.  Dat klinkt echt als iets wat Jezus toe zou juichen. ?
Heel christelijk.

12 uur geleden zei Hermanos2:

Laat Jezus aub hierbuiten. Ik heb zojuist het prachtige boek Hebreeën gelezen. 

Hebreeën 13:

1 Laat de broederliefde blijven.
Vergeet de gastvrijheid niet, want hierdoor hebben sommigen zonder het te weten engelen onderdak geboden.
3 Denk aan de gevangenen alsof u zelf ook gevangen bent, en denk aan hen die slecht behandeld worden, alsof u ook zelf lichamelijk slecht behandeld wordt.

Mattheüs 25:34-40 HSV (Samengevat)

Heeft Jezus honger, geef Hem dan te eten.
Heeft Jezus dorst, geef Hem dan te drinken gegeven.
Is Jezus een vreemdeling, wees dan gastvrij en onthaal Hem.
Is Jezus naakt, bekleedt Hem dan.
Is Jezus ziek of in de gevangenis, bezoek Hem dan.
Voor zover je iets voor één van de geringste broeders van Jezus Dé Koning hebt gedaan, heb je dát voor Hem gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt mij niet juist om een oordeel over iemands handelen te vellen, louter op basis van geruchten, die weer zijn gebaseerd op uitsluitend anonieme bronnen. Ook niet als diegene de huidige president van Amerika is.

In Amerika is het veel meer gewoonte dat verkiezingskandidaten elkaar (stevig) belasteren, een gewoonte die zich de laatste jaren mede dankzij de laagdrempelige social media steeds heftiger uit. Dit komt mede doordat men met de campagnes niet de opponenten wil overtuigen, maar de eigen kiezers wil aansporen daadwerkelijk naar de stembus te gaan. Door het zwartmaken van de opponent probeert men zo een zeer ongewenst tot angstwekkend scenario te schetsen, die zou plaatsvinden als men niet stemt voor de kandidaat van de eigen partij.
Dat is dus een heel andere insteek dan tijdens Nederlandse verkiezingen, waar men vooral de zwevende kiezer wil overtuigen om op de eigen partij te stemmen. Bovendien moeten Nederlandse partijen na de verkiezingen alsnog met elkaar samenwerken, vooral bij het vormen van een regering, wat een remmende invloed heeft op het teveel elkaar willen belasteren. Dit in tegenstelling tot Amerika, waar veel meer een 'winners-take-it-all'-mentaliteit heerst.

Hoe inspirerend de Amerikaanse cultuur in veel dingen ontegenzeggelijk ook kan zijn, het lijkt mij goed om dat lasterwerk mooi daar te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Robert Frans:

Het lijkt mij niet juist om een oordeel over iemands handelen te vellen, louter op basis van geruchten, die weer zijn gebaseerd op uitsluitend anonieme bronnen. Ook niet als diegene de huidige president van Amerika is.

In Amerika is het veel meer gewoonte dat verkiezingskandidaten elkaar (stevig) belasteren, een gewoonte die zich de laatste jaren mede dankzij de laagdrempelige social media steeds heftiger uit. Dit komt mede doordat men met de campagnes niet de opponenten wil overtuigen, maar de eigen kiezers wil aansporen daadwerkelijk naar de stembus te gaan. Door het zwartmaken van de opponent probeert men zo een zeer ongewenst tot angstwekkend scenario te schetsen, die zou plaatsvinden als men niet stemt voor de kandidaat van de eigen partij.
Dat is dus een heel andere insteek dan tijdens Nederlandse verkiezingen, waar men vooral de zwevende kiezer wil overtuigen om op de eigen partij te stemmen. Bovendien moeten Nederlandse partijen na de verkiezingen alsnog met elkaar samenwerken, vooral bij het vormen van een regering, wat een remmende invloed heeft op het teveel elkaar willen belasteren. Dit in tegenstelling tot Amerika, waar veel meer een 'winners-take-it-all'-mentaliteit heerst.

Hoe inspirerend de Amerikaanse cultuur in veel dingen ontegenzeggelijk ook kan zijn, het lijkt mij goed om dat lasterwerk mooi daar te laten.

Als je naar de persoon Trump kijkt, los van de verkiezingen, vind jij het dan wel of niet geloofwaardig dat hij gevallen soldaten en veteranen 'losers' heeft genoemd? En dat hij destijds niet naar die begraafplaats wilde omdat door de regen zijn fantastische kapsel er nog triester zou hebben uitgezien? 

Ik heb dit topic niet aangemaakt met die verkiezingen als uitgangspunt, alsof wij hier in Nederland daar invloed op zouden hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Bastiaan73:

Waarom er mensen zijn die niet zien dat Trump niet deugt, is en blijft voor mij echt een raadsel.

Ik begrijp dat jij dat zo ziet. Het zal dan voor jou ook altijd een raadsel blijven waarom de familieleden en nazaten van Martin Luther King het blijkbaar niet met jou eens zijn en waarom hij steeds meer aanhang onder de gekleurde bevolking krijgt. Of weet je daar misschien een verklaring voor?

4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Als je naar de persoon Trump kijkt, los van de verkiezingen, vind jij het dan wel of niet geloofwaardig dat hij gevallen soldaten en veteranen 'losers' heeft genoemd? En dat hij destijds niet naar die begraafplaats wilde omdat door de regen zijn fantastische kapsel er nog triester zou hebben uitgezien? 

Ik heb dit topic niet aangemaakt met die verkiezingen als uitgangspunt, alsof wij hier in Nederland daar invloed op zouden hebben. 

Volkomen ongeloofwaardig. Zie ook de reactie van Bolton, bepaald geen vriend van Trump. Die was er namelijk bij. Ik snap dan weer niet hoe jij dit soort belachelijke roddel kritiekloos accepteert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:

Ik begrijp dat jij dat zo ziet. Het zal dan voor jou ook altijd een raadsel blijven waarom de familieleden en nazaten van Martin Luther King het blijkbaar niet met jou eens zijn en waarom hij steeds meer aanhang onder de gekleurde bevolking krijgt. Of weet je daar misschien een verklaring voor?

Kun je een voorbeeld geven van MLK nazaten die Trump steunen? Ik heb dit gevonden. Tenzij deze Martin Luther King lll het zwarte schaap van de familie is krijg ik niet de indruk dat hij een Trump aanhanger is.

 

21 minuten geleden zei Willempie:

Volkomen ongeloofwaardig. Zie ook de reactie van Bolton, bepaald geen vriend van Trump. Die was er namelijk bij. Ik snap dan weer niet hoe jij dit soort belachelijke roddel kritiekloos accepteert.

Ik vroeg het aan @Robert Frans. Dat jij een Trumpfan bent wist ik al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Als je naar de persoon Trump kijkt, los van de verkiezingen, vind jij het dan wel of niet geloofwaardig dat hij gevallen soldaten en veteranen 'losers' heeft genoemd? En dat hij destijds niet naar die begraafplaats wilde omdat door de regen zijn fantastische kapsel er nog triester zou hebben uitgezien?

Wat ik wel of niet geloofwaardig vind, is volstrekt irrelevant. Als je iets over iemand zegt, dan dient het feitelijk waar te zijn, zéker als het om een kwade eigenschap of handeling gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Als je naar de persoon Trump kijkt, los van de verkiezingen, vind jij het dan wel of niet geloofwaardig dat hij gevallen soldaten en veteranen 'losers' heeft genoemd? En dat hij destijds niet naar die begraafplaats wilde omdat door de regen zijn fantastische kapsel er nog triester zou hebben uitgezien?

Volkomen ongeloofwaardig. Zie ook de reactie van Bolton, bepaald geen vriend van Trump. Die was er namelijk bij. Ik snap dan weer niet hoe jij dit soort belachelijke roddel kritiekloos accepteert.

Wat zou het eigenlijk nog uitmaken, wie er na verkiezingen president wordt?
Er is immers ook sprake van een 'schaduw regering' dat Deep State wordt genoemd, waarbij er een geheime regering actief is op de achtergrond in Washington.
Bron: https://www.dailydot.com/debug/what-is-deep-state/
 

Trump-puppet-Sarah-RogersThe-Daily-Beast-e1478799210815-670x400.jpg


 clinton-puppet1.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Robert Frans:

Wat ik wel of niet geloofwaardig vind, is volstrekt irrelevant. Als je iets over iemand zegt, dan dient het feitelijk waar te zijn, zéker als het om een kwade eigenschap of handeling gaat.

Wat vind je dan van de naam van dit forum? 'Credible' betekent geloofwaardig.

Het hele christendom is gebaseerd op geloof(waardigheid). Niets daarvan is gebaseerd op feiten. Behalve dat het een feit is dat de Bijbel bestaat.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Kun je een voorbeeld geven van MLK nazaten die Trump steunen? Ik heb dit gevonden. Tenzij deze Martin Luther King lll het zwarte schaap van de familie is krijg ik niet de indruk dat hij een Trump aanhanger is.

Hij is inderdaad geen aanhanger van Trump en dat hoeft ook helemaal niet. Hij heeft kritiek maar blijft respectvol en genuanceerd in zijn uitspraken. Bovendien communiceren ze met elkaar.

1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Het hele christendom is gebaseerd op geloof(waardigheid). Niets daarvan is gebaseerd op feiten.

Het christendom is gebaseerd op (historische) feiten, hoe hard sommigen dat ook proberen ongeloofwaardig te maken.

9 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wat zou het eigenlijk nog uitmaken, wie er na verkiezingen president wordt?
Er is immers ook sprake van een 'schaduw regering' dat Deep State wordt genoemd, waarbij er een geheime regering actief is op de achtergrond in Washington.
Bron: https://www.dailydot.com/debug/what-is-deep-state/
 

Trump-puppet-Sarah-RogersThe-Daily-Beast-e1478799210815-670x400.jpg


 clinton-puppet1.png

Dit vind ik wel heel erg fatalistisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat vind je dan van de naam van dit forum? 'Credible' betekent geloofwaardig.

Het hele christendom is gebaseerd op geloof(waardigheid). Niets daarvan is gebaseerd op feiten. Behalve dat het een feit is dat de Bijbel bestaat.

'Bastiaan73 heeft minimaal drie moorden gepleegd.'
'Kun je dat bewijzen dan?'
'Nee, maar het christendom is ook niet te bewijzen, dus dat maakt niet uit.'

Ik hoop dat je zelf al inziet waarom dat een dwaze redenering is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid