Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zeg ik stel je gewoon een vraag, waarop jij duidelijk het antwoord niet weet. Ik weet Het antwoord ook niet namelijk, maar aangezien jij te pas en te onpas de msm aandraagt als het vergif in de wereld

Ik ben de onnozele (gespeelde) onwetendheid een beetje zat.

Daar staat tegenover dat je fantasieën die je bijvoorbeeld in onderstaande leest klakkeloos gelooft terwijl de biologielessen in de brugklas je al uitleggen dat dit volstrekte bezijden de waarhe

Posted Images

Zojuist zei thom:

Ik ben de onnozele (gespeelde) onwetendheid een beetje zat.

Zeg ik stel je gewoon een vraag, waarop jij duidelijk het antwoord niet weet. Ik weet Het antwoord ook niet namelijk, maar aangezien jij te pas en te onpas de msm aandraagt als het vergif in de wereld, had ik gehoopt dat jij het antwoord wel zou weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De mens werd in de tuin van Eden geplaatst. Daar ervaarde hij overvloed. De mens mocht van alle bomen zoveel als hij wilde eten. Christenen weten wel dat we niet meer mogen eten dan we nodig hebben. God wil duurzaamheid omdat hij beslist had dat we de tuin van Eden moesten bewaken en bewerken. Gen. 2:15. 

Hoe kunnen we meer dan genoeg eten en toch respect hebben voor de aarde? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei thom:

Sinds ik mij realiseer dat de msm geen betrouwbare gegevens doorgeeft, door feiten te checken

Daar staat tegenover dat je fantasieën die je bijvoorbeeld in onderstaande leest

klakkeloos gelooft terwijl de biologielessen in de brugklas je al uitleggen dat dit volstrekte bezijden de waarheid is. Ik denk dat het veel dieper zit dan dat de Telegraaf of het NOS Journaal volgens jou de feiten niet checken. Je vertrouwt geen enkele bron behalve bijvoorbeeld Niburu (zoals de link die je geeft in de bijgevoegde post). Ik zou graag willen weten waarom jij denkt dat Niburu de autoriteit heeft die jij denkt dat ze hebben en hoe dat je constateert dat Niburu wel de feiten checkt.

Zou je dat willen toelichten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:
21 minuten geleden zei thom:

 (Hetzelfde als eerder)

Jezelf (weer) citeren maakt het nog geen waardevol argument Thom. @Mullog stelt wederom een legitieme vraag die je wederom ontwijkt. Waarom doe je dat elke keer?

Omdat ik de onnozele (gespeelde) onwetendheid een een beetje zat ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Omdat ik de onnozele (gespeelde) onwetendheid een een beetje zat ben.

O daarom! Ja dat is inderdaad een een goed en heel verrassend argument. Heel geloofwaardig/credible ook...

Is dat wat het zat is Thom de oude mens weer of 'dat wat uit God geboren is' in Thom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Gen. 9:8-17 spreekt God zijn verbond uit met de aarde en alle levende wezens. Het is ook het verbond met Noach. Deze tekst laat zien dat Gods Geest en liefde naar de hele aarde en de dieren gaat. 

Hoe kunnen we anders omgaan met dieren in het bijzonder en daarmee de planeet redden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Hoe kunnen we anders omgaan met dieren in het bijzonder en daarmee de planeet redden? 

De planeet redden....
De planeet redt zichzelf wel. Het is denk ik meer de vraag hoe de planeet ons kan redden en duurzaam een habitat kan vormen voor alle organismen, zoals het decenia lang een thuis is geweest voor al die organismen.

Anders omgaan met, betekent niet hetzelfde doen als dat we altijd gedaan hebben en daar ligt denk ik de grootste drempel om te nemen.
Afscheid nemen van de manier waarop wij mensen leven waarin we de planeet met alles wat erop leeft uitbuiten en uitmelken voor eigen gewin.


 

bewerkt door Mcmadtasty
Link naar bericht
Deel via andere websites

De zevende dag werd gemaakt als heilige dag. Een dag apart van alle andere dagen. Een tijd van rust en ontspanning. Een tijd om te herademen. De zevende dag was bestemd voor alles wat leeft, inclusief het vee op het land. 

Ligt de oorzaak van klimaatverandering bij het omgaan met landbouwdieren?

@McmadtastyJe schrijft dat we niet hetzelfde mogen doen als altijd. Duurzame gewoontes aanleren?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

 

@McmadtastyJe schrijft dat we niet hetzelfde mogen doen als altijd. Duurzame gewoontes aanleren?

Duurzaam is een modieuze kreet :)

Zoals ik zie wat met duurzaamheid gedaan wordt is hetzelfde doen maar op een andere manier.
Het eindresultaat blijft hetzelfde, in dit geval alles dat leidt tot klimaatsverandering en vernietiging van een omgeving voor een biologische diversiteit zoals we die kennen en gekend hebben. Het gaat misschien alleen maar wat langzamer, maar met de manier van leven en de steeds groeiende populatie is het maar tijdelijk voordat je terug bent op het oude niveau dat leidde tot dat wat men tegen probeerde te gaan.

Dat wat hetzelfde blijft is dat een ieder zijn bestaan moet verdienen en een ieder dus productief moet zijn.
productief zijn betekent grondstoffen verwerken en energie gebruiken.

Logisch zou zijn naar mate de populatie groeit, mensen minder productief gaan worden om de planeet niet meer te belasten.
Maar in tegenstelling tot dat, gaat we steeds door.
Sterker nog, Door alle ellende die ogenschijnlijk op ons afkomt moeten we nog productiever zijn om het geld te kunnen  verdienen om de kosten ervan te kunnen betalen te voorkomen dat die ogenschijnlijke ellende op ons afkomt.
De wetenschappelijke ontwikkelingen gaan steeds maar door. Iedere week is er wel een nieuw artikel te vinden en steeds moeten we blijven verbeteren en up to date zijn. Niet omdat die uitvindingen allemaal zo geweldig zijn, maar vanwege de noodzaak omdat we afhankelijk zijn van een systeem waarin je moet consumeren om het systeem draaiende te houden. Hoe meer je tot je neemt, des te beter is het voor een ieder, volgens het systeem waarop we de dingen doen en blijven doen.

Daar verandering in brengen, daarin ligt de drempel die ik bedoel
 


 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Mcmadtasty:

Logisch zou zijn naar mate de populatie groeit, mensen minder productief gaan worden om de planeet niet meer te belasten.

Ik ben het eens met de stelling dat we de aarde uitputten door altijd meer en meer te consumeren. Iedereen kan volgens mij wel bijdragen aan de maatschappij door te voorzien in de noden van die maatschappij. Productief zijn hoeft voor mij niet tot uitbuiting of extra belasting te leiden. Het is juist door enkel te consumeren en niet mee te werken aan groene duurzame ontwikkeling van de aarde dat de klimaatverandering de stand komt. Meewerken en verantwoordelijkheid nemen is een les uit de bijbel te vergelijken met Elia die in de grot Gods stem hoort om naar buiten te komen en zich in te zetten voor de aanpassingen die de aarde nodig heeft. 1 Kon. 19:11-13. 

Wat kan een enkeling doen om klimaatverandering tegen te gaan?

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Ik ben het eens met de stelling dat we de aarde uitputten door altijd meer en meer te consumeren. Iedereen kan volgens mij wel bijdragen aan de maatschappij door te voorzien in de noden van die maatschappij. Productief zijn hoeft voor mij niet tot uitbuiting of extra belasting te leiden. Het is juist door enkel te consumeren en niet mee te werken aan groene duurzame ontwikkeling van de aarde dat de klimaatverandering de stand komt. Meewerken en verantwoordelijkheid nemen is een les uit de bijbel te vergelijken met Elia die in de grot Gods stem hoort om naar buiten te komen en zich in te zetten voor de aanpassingen die de aarde nodig heeft. 1 Kon. 19:11-13. 

Wat kan een enkeling doen om klimaatverandering tegen te gaan?

Consumeren ligt ook in de aard van hoe we leven. Op het moment dat iemand iets nodig heeft wordt het al gauw aangeschaft. Datgene wat aangeschaft wordt is dan vaak voor af en toe gebruik, waardoor het stuk voor het grootste deel van zijn bestaan in een kast ligt.
Stel je eens een wereld voor zonder het verdienmodel en dat productie wordt afgestemd op dat wat echt nodig is. Bijvoorbeeld een Gamma die, in plaats van een winkelfunctie een magazijnfunctie krijgt. Op het moment dat je een stuk gereedschap nodig hebt is het daar te halen, ben je klaar breng je het terug.
In plaats van dat je dan als filiaal gaat vervangen wat verkocht is, ga je dat vervangen wat afgeschreven is. Daarmee krijg je een heel andere productiviteit in het vervaardigen van materialen.

praktisch ieder huishouden is ingericht voor meer personen als dat er wonen. Sommige zijn zelfs zo ingericht dat het meer gebruiksvoorwerpen heeft als als dat er in dat huis kunnen samenkomen. Dan heb ik het bijvoorbeeld over serviesgoed en bestek. Ik denk dat voor ieder persoon op de wereld wel het twintigvoudige aan serviesgoed en bestek aanwezig is en misschien ben ik dan ook nog wel laag in mijn schattingen.
Gewoon om aan te geven hoe wij omgaan met materialen. Behalve de grondstoffen ook de vervaardiging ervan. 

De manier van denken in termen van wat een individueel mens bezit kan leiden tot aanwezigheid van schaarste, maar zie je wat er aan datgene is wat de mens in zijn gemak dient is er geen sprake van schaarste maar een overweldigende overvloed. Het is de manier waarop je met spullen omgaat die het verschil tussen overvloed en schaarste bepaald.

Volgens mij is dat ook ergens in de bijbel beschreven als vage herinnering iets over een verdeling van een vis en een brood waar een maaltijd  uit ontstond, die je niet kunt bedenken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid