Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

wel om te gebruiken, maar misschien niet om te misbruiken knipoog_dicht.gif

God heeft ons ook alle stoffen gegeven om harddrugs te maken... maar is het daarom goed?

Hij heeft ook alle middelen gegeven om een pistool in elkaar te kunnen zetten. Is het daarom goed?

Vind het nogal een makkelijke reden om dingen goed te praten. God heeft ons eveneens een gezond verstand gegeven om te bepalen wat goed en niet goed voor ons is, en blowen is gewoon niet gezond (evenals roken).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:02:15 schreef Paracat het volgende:

Heeft God ons de vruchten van planten niet gegeven om te gebruiken? Ik zou zeggen dat blowen niet verkeerd is.

..het licht er natuurlijk wel aan hoe en wat je ermee doet.

lol er zijn ook super giftige planten hoor...moordenaars zouden kunnen zeggen,ja God gaf me die planten om te gebruiken

of bij zelfdoding ofzo

de vraag is altijd...waarom doe je het?waarom gebruik je het

komt dus eig opt zelfde neer wat hopeloos zei puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zet heel wat deurtjes op met drugs en alcohol .

Ik ben in de vroegere jaren een gabbertje geweest gebruikte zeer veel pep en xtc

eigenlijk alles wel waar je van je plaat af ging.

Het woord alleen al van de plaat ff nog wat meer namen van het padje,waus,snoeihard,

leip ect.

De namen zeggen al dat je van de wereld raakt zegt dus al zat waar je dan mee bezig bent.

Ik heb een heel hard lesje gehad tijdens die periode en zeker ook erna.

Ik raakte op een gegeven moment in een pschyose en niet zo maar 1 .

Ik werd achter volgt hoorde stemmen de dood (magere hein) die zat me op de hielen en wou me

komen halen.

Ik heb echt letterlijk moeten knokken voor me leven.

Op een gegeven moment stond ik in de douche (met me toenmalige vriend later ex man)en ik voelde

letterlijk me ziel door het douche putje getrokken worden.

Ik voelde dat ik dood zou gaan.

Ik maakte dit echt in een belevings wereld mee .

Me vriendje van toen gaf ik de schuld dat hij de douche koud had gezet het was ijs maar dan ijs

kou.

Maar hij liep bijna paars aan want het was gloeiend heet.

Toen zei er iemand en nu kies je voor mij en vertrouw mij(later wist ik dat Jezus dit was).

Maar er sprak nog een stem meer dat was van de satan die zei weer en als je hem vertrouwd

dan neemt hij jou leven en leeft hij langer en meer wil ie niet.

Dus na lang vechten welke ik zou kiezen koos ik voor de stem die zei dat ik hem moest vertrouwen.

Achteraf gezien had ik voor Jezus gekozen.

Deze narigheid heeft nog jaren voor overlast gezorgt in mijn leven.

Ik stotterde ik was een niemand meer was me hele indentiteit kwijt er was niets maar dan ook helemaal

niets meer van mijn over.Kon niks meer alleen had smetvrees pleinvrees angst aanvallen ,paniekaanvallen.

Ik was heel erg achterdochtig en zag overal complote in om mijn kapot te krijgen .

In feite kwam het allemaal door satan en ik had die deurtjes open gezet door drugs.

Ik ben tot geloof gekomen en gelukkig heeft Jezus mijn vrij gezet.

Dus ik raad het niet aan omdat het geestverruimende middelen zijn.

Ik heb mijn les geleerd en hoop dat met dit verhaal er een waarschuwing is dat het gewoon weg

gevaarlijk is.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 .

Bezint eer gij begint .

Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was als ik alles van te voren had geweten had ik wel beter na gedacht .

God zegen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar er zit toch wel een vrij groot verschil tussen xtc/pep en een keertje blowen op een weekendje.Ik zie sommige mensen aangeschoten worden van bier en dat doet veel meer dan een jointje.

Samengevoegde post 30-9-2006 9:03:13:

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 23:55:18 schreef living stone het volgende:

[...]

...toch een stuk controle over jezelf kwijt bent en omdat je in principe verdovende middelen gebruikt... Ook tast het hoe je het ook wilt keren je lichaam aan, allemaal redenen dat het tussen jouw en je geloof in kan staan...

Geloven doe je met elke vierkante milimeter van je lichaam...blowen alleen met je hoofd..ofzo widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 september 2006 08:54:32 schreef Paracat het volgende:

Maar er zit toch wel een vrij groot verschil tussen xtc/pep en een keertje blowen op een weekendje.Ik zie sommige mensen aangeschoten worden van bier en dat doet veel meer dan een jointje.

hehe... precies hetzelfde als ik 4 jaar geleden gezegd zou hebben knipoog_dicht.gif maar bij mij bleef het op een gegeven moment helaas toch niet bij een keertje blowen op een weekendje smile.gif

Maargoed, dat verschilt per persoon natuurlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 september 2006 08:54:32 schreef Paracat het volgende:

Maar er zit toch wel een vrij groot verschil tussen xtc/pep en een keertje blowen op een weekendje.Ik zie sommige mensen aangeschoten worden van bier en dat doet veel meer dan een jointje.

onderbouwing, met bronnen graag... want hier ga ik het namelijk nooit mee eens worden... die 2 kan je namelijk niet met elkaar vergelijken, omdat het 2 compleet andere werkingen heeft...

allebij net zo verslavend kan werken en je van beide net zo agressief/vervelend van kan worden...

Quote:
Geloven doe je met elke vierkante milimeter van je lichaam...blowen alleen met je hoofd..ofzo
widegrin.gif

volgens mij snap jij die post niet helemaal knipoog_dicht.gif

Quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:04:43 schreef Joyke het volgende:

Het begint klein en eindig in veel ......

deze kans is idd erg groot, alleen is dat de fout van de drugs of de fout van de mens... enne bij drugs en alcohol gebruik welke deuren worden er dan opengezet volgens jou ?

dat je psychisch helemaal gek kan worden bij overtollig gebruik vind ik zelf niet vreemd als je bedenkt dat je toch een aanslag op je hersenen pleegt... het sluit je af van de buitenwereld en je raak alleen gericht op gebruik... maar zijn dit niet de consequenties van je eigen gedrag ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 september 2006 13:04:43 schreef Joyke het volgende:

Het begint klein en eindig in veel ......

Wat ik het allerbelangrijkste vind is dat je je grenzen moet kennen. Dit betekent niet meteen dat je je grenzen op moet gaan zoeken, maar zelfkennis is daarom wel heel belangrijk.

Ikzelf heb jaren geblowd en gebruikte veels te veel alcohol. Ik ben nooit verslaafd geweest aan alcohol en aan drugs, maar ik wist wel dat het zou kunnen gebeuren.

In het weekend was mijn doel: Zo snel mogelijk laveloos worden. Of dat nou van de alcohol was of van het blowen, of allebei, dat maakte me niet zoveel uit. Ik heb nooit nagedacht over het waarom, ik vond het alleen leuk om compleet vd wereld te zijn. Ik deed dingen die ik nooit had gedaan als ik nuchter zou zijn en daar was ik (raar genoeg) nog trots op ook.

Ik dronk voor het eerst alcohol toen ik twaalf was en ik rookte de eerste joint toen ik 13 was. Ik zag nooit in hoe verkeerd ik bezig was en je kon me eigenlijk wel zien als; het standaard pubermeisje, maar dan nog stukke erger.

Ik was een heel onzeker meisje en ik dacht toen te weten dat ik respect zou krijgen als ik het meeste alcohol op kon, of zelf een joint kon draaien. Ik had "vrienden" die om die dingen mij "respect" gaven, maar diep van binnen wist ik dat ik helemaal alleen was.

Mijn ouders hebben alles geprobeerd om me er vanaf te houden, maar niks lukte. Elke zaterdagochtend zaten we weer om de tafel om te bespreken wat ik nu allemaal fout had gedaan en hoe ik dat kon veranderen. Ze hebben er toen ook over nagedacht om me in een internaat te zetten, maar dat hebben ze niet doorgezet.

Ik was een meester in liegen, bedriegen, doen alsof er niks aan de hand was. Nog steeds zijn er dingen die ik toen heb gedaan waar niemand iets van weet.

Het heeft jaren geduurd om in te zien waar ik mee bezig was. Toen ik in het examenjaar zat was het alcoholgebruik verdubbeld en ging ik zelfs met een vriendin in tussenuren op de vrijdagmiddag alcohol drinken.

Daarna kreeg ik ook nog eens een vriend die alcoholproblemen had en teveel blowde en daar ga je dan ook makkelijk in mee.

Al die tijd heb ik gedacht dat ik alle wijsheid in pacht had, en dat ik het zelf allemaal wel kon. Dit jaar ben ik er echt gekomen dat er maar Een is die al die wijsheid heeft. Ik heb dingen meegemaakt als gevolgen van de alcohol. Niet meer weten wat je doet, niet meer weten wat andere met JOU doen. Zo compleet van de wereld zijn, dat iemand anders er misbruik van kan maken..en nog niet inzien hoe verkeerd overmatig alcohol nu is.

Dit jaar ben ik er achter gekomen dat alcohol en drugs je leven echt niet rooskleuriger maakt. Er zijn maar weinig mensen op de wereld die hun grenzen écht kennen waardoor ze best in het weekend een jointje kunnen roken en wat aangeschoten kunnen worden, maar weten wanneer ze moeten stoppen.

Die "vrienden" die zie ik niet meer. Dat "respect" was geen respect. Ik voelde me niet meer fijn in die omgeving. Ik kon God niet vinden in die omgeving.

Nu, als ik in het weekend uitga, drink ik een paar drankjes, maar ik weet precies wanneer ik moet stoppen. de Heilige Geest, die dit jaar in mij is gaan werken, behoudt me van zulke dingen.

Als ik met een goede vriend of met mijn broer een joint rook, doe ik dit niet meer om van de wereld te raken en combineer ik dat ook niet met alcohol. Ik weet dan nog precies waar ik mee bezig ben en waar mijn grenzen liggen. En dat is naar mijn mening het belangrijkste.

En daarbij..vroeger stond het al geschreven, nu schrijven ze het in gezondheidsboeken:

Spr 31,6

Geef drank aan wie een kommervol bestaan leiden, geef wijn aan wie diep ongelukkig zijn.

Maar dat betekent niet dat je een laveloos leven moet gaan leiden of de alcohol moet laten overheersen, God zegt niet voor niets:

Spr 20,1

Van wijn word je een spotter, van drank een braller, wie zich bedrinkt, verliest zijn verstand.

Het was niet mijn bedoeling om zo'n lange post te plaatsen, maar ik vind het heel belangrijk om te laten weten dat er 2 kanten zijn.

Ja, je kan alcohol drinken zonder laveloos te worden en verslaafd te raken.

Ja, je kan een jointje te roken zonder over te gaan op de harddrugs.

Nee, dit kan je niet zonder jezelf niet goed te kennen en niet te weten wat je grenzen zijn.

___

Spreuken 23:30

30 Een dronkaard, die tot in de vroege morgen drinkt,

die blijft proeven van de wijn.

31 Laat je niet verleiden door de glans van wijn,

wanneer hij fonkelt in de beker.

Hij glijdt zo makkelijk over de tong,

32 maar later bijt hij als een slang,

spuit hij gif als een adder.

33 Dan zie je vreemde dingen

en begin je wartaal uit te slaan.

34 Je voelt je heen en weer geslingerd door de golven,

alsof je vastzit boven in het want.

35 ‘Ik ben geslagen, maar heb niets gevoeld,

ik ben afgerost, maar heb niets gemerkt.

Laat ik maar eens opstaan,

eerst een beker wijn.’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 02 oktober 2006 16:06:42 schreef Michie23 het volgende:

Dat ik niet snap waarom je als 'Christen' wel kunt drinken en blowen.
smile.gif

Goed voorbeeld doet goed volgen:

Gen 9 - 20 Noach was landbouwer en legde als eerste een wijngaard aan. 21 Hij dronk van de wijn, werd dronken en ging in zijn tent liggen, zonder kleren aan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja... ach... ikzelf houd het bij een beetje alchohol en voor de rest veel eten knipoog_dicht.gif

Maar ik heb vrienden die op sommige avondjes het niet alleen bij zuipen, roken of blowen laten maar gewoon soms helemaal pillenwaus zijn van de xtc of coke....

ja... wat doe je dan... zeg je er elke keer wat van...

ze hebben toch wel een smoes om het toch te doen... of laat je het er gewoon bij en laat je ze gewoon zichzelf kapot snuiven en slikken.... of ga je niet meer met ze om??

Wat zou jij doen??

ikzelf heb het al een paar keer gezegd dat het niet egt verstandig was.... maar ze luisteren niet... ik hou voortaan maar gewoon mijn mond en probeer meer naasteliefde uit te dragen en niet meer over regels te zeuren....

Hoe draag jij het evangelie uit... met de wijzende vinger van dit is fout en dat is fout... of hou jij je mond en laat je door daden zien dat je christen bent??

Ben benieuwd hoe jullie zulks soort dingen onder handen nemen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Persoonlijk vind ik dat iedereen moet doen waar hij zin heeft, totdat hij anderen daar schade mee toebrengt. Zelfbeschikkingsrecht heet zoiets.

Voor mijzelf: ik drink regelmatig, hoewel nooit zoveel dat ik de kontrole over mezelf verlies. En ik rook, meestal sigaretten, soms een jointje. Voor de rest: ik heb weleens xtc geslikt en coke gesnoven, maar voor mezelf vond ik de risico's te groot. Ik weet uitstekend waar mijn grenzen liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 23 oktober 2006 21:37:21 schreef Dimitri18 het volgende:

Persoonlijk vind ik dat iedereen moet doen waar hij zin heeft, totdat hij anderen daar schade mee toebrengt. Zelfbeschikkingsrecht heet zoiets.

Deze quote kan ik nog zó goed van mezelf herinneren smile.gif Ik zat bij de alpha cursus en ik vertelde dat ik vanalles doe, zo lang het maar geen anderen pijn doet. Nu ben ik er achter gekomen wanneer ik mezelf pijn doe, dat ik God daar ook pijn mee doe, dus heb ik bepaalde dingen gedag gezegd smile.gif

Quote:
Voor mijzelf: ik drink regelmatig, hoewel nooit zoveel dat ik de kontrole over mezelf verlies. En ik rook, meestal sigaretten, soms een jointje. Voor de rest: ik heb weleens xtc geslikt en coke gesnoven, maar voor mezelf vond ik de risico's te groot. Ik weet uitstekend waar mijn grenzen liggen.

Wat zijn jouw grenzen dan? Op het moment dat je gesnoven of geslikt hebt, dan verleg je je grenzen zo erg dat je je geweten niet meer terug kan vinden, of die ligt in ieder geval in een donker hoekje. Ik kan het weten smile.gif

Zoals eerder gezegd, ja ik hou van een wijntje, een biertje, een malibutje smile.gif En af en toe blow ik nog wel, maar daar kan ik mezelf nog bij in controle houden, bij harddrugs kan dat TOTAAL niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 24 oktober 2006 10:26:41 schreef Michie23 het volgende:

En leg jij mij het verschil eens uit tussen hard en softdrugs. Softdrugs is gewoon het gedoogde naampje voor drugs nl.

Volgens mij heb jij nog nooit drugs gebruikt, want wat jij zegt klopt helemaal niks van. Ken je het verschil tussen lichamelijk en geestelijke verslaving? En welke soorten drugs daar bij horen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 24 oktober 2006 10:26:41 schreef Michie23 het volgende:

En leg jij mij het verschil eens uit tussen hard en softdrugs. Softdrugs is gewoon het gedoogde naampje voor drugs nl.

Dat is toch niet helemaal waar... de effecten van softdrugs zijn veel minder heftig dan harddrugs. Het blijft natuurlijk gewoon drugs, en ik sta er ook niet achter, maar er is toch echt een duidelijk verschil tussen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid