Spring naar bijdragen

Piebe is back


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Thinkfree:

Ja men kan elkaars mening niet meer verdragen ?

Als het een gefundeerde mening is kan die prima verdragen worden hoor Thinkfree. Als het echter een vaag verhaal is over 'ze' en 'zij' zonder toelichting wie dat dan zijn is dat wat lastiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

?‍♂️

Een mening is altijd gefundeerd op eigen inzichten, wat nog niet jou inzichten hoeven zijn en per difinitie de ander uitmaakt voor leugenaar.

Een mening geeft dan ook diens fundament aan ter inzicht niet omdat jij die persé aan moet nemen of geloven. Het geeft je een breder perspectief waaruit jij kan kiezen.

Wat jij en anderen doen is het opdringen van hun fundament 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Thinkfree:

Een mening is altijd gefundeerd op eigen inzichten, wat nog niet jouw inzichten hoeven te zijn en per difinitie definitie de ander uitmaakt voor leugenaar.

Een mening geeft dan ook diens fundament aan ter inzicht niet omdat jij die persé aan moet nemen of geloven. Het geeft je een breder perspectief waaruit jij kan kiezen.

Wat jij en anderen doen is het opdringen van hun fundament 

1. ik heb jou geen leugenaar genoemd.

2. ik dring jou geen enkel fundament op.

3. je gebruikte 'ze' en 'zij' maar je kunt niet toelichten wie je bedoelt. Ik concludeer dat je dit hebt getypt zonder dat je zelf weet wie je bedoelt. Anders had je het wel toegelicht.

Ik raad je aan om je eigen denkfouten en conclusies iets kritischer onder de loep te nemen en deze niet op een ander te projecteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

3. je gebruikte 'ze' en 'zij' maar je kunt niet toelichten wie je bedoelt. Ik concludeer dat je dit hebt getypt zonder dat je zelf weet wie je bedoelt. Anders had je het wel toegelicht.

1. Wederom een dwingend aandringen waarop ik al eerder gezegd heb 'ik moet niets en jij moet niets' waarop jij zei niet dat moet ook niet, ik heb aangegeven waarom ik dat niet verder toelicht.

Waarom moet ik dit dan toelichten?

2. 'Piebe is back' heeft weinig hiermee van doen toch?

8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik raad je aan om je eigen denkfouten en conclusies iets kritischer onder de loep te nemen en deze niet op een ander te projecteren.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Thinkfree:
16 minuten geleden zei Bastiaan73:

3. je gebruikte 'ze' en 'zij' maar je kunt niet toelichten wie je bedoelt. Ik concludeer dat je dit hebt getypt zonder dat je zelf weet wie je bedoelt. Anders had je het wel toegelicht.

1. Wederom een dwingend aandringen waarop ik al eerder gezegd heb 'ik moet niets en jij moet niets' waarop jij zei niet dat moet ook niet, ik heb aangegeven waarom ik dat niet verder toelicht.

Waarom moet ik dit dan toelichten?

Waar/op welke manier 'dwing' ik jou en door welke woorden meen jij iets te 'moeten'? Je kunt het niet toelichten omdat je het zelf niet weet. Punt. (Dat is dus wél een punt.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Waar/op welke manier 'dwing' ik jou en door welke woorden meen jij iets te 'moeten'? Je kunt het niet toelichten omdat je het zelf niet weet. Punt. (Dat is dus wél een punt.)

Je blijft herhalen (moeten) terwijl het niets met mijn punt te maken had die ik wilde brengen, het heeft enkel de veronderstelling dat zij er zijn.

Het tweede gedeelte van je mening is en blijft een mening gebaseerd op jou inzichten.

En het waarom ik het niet wilde toelichten openbaart zich ook nu.

Dat is het oneindig afsplitsen van het gemaakte punt.

Dus bedankt daarvoor voor het 'respecteren' van mijn wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid