Spring naar bijdragen

Verschillende eenheid


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Willempie:

Dat hangt er van af wat je onder dogmatisch verstaat. Ik lees en geloof God volgens Zijn woord. Door mensen verzonnen dogma's geloof ik niet zomaar. Er zijn nu eenmaal zaken die wij (nog) niet ten volle kunnen bevatten en die moet je niet proberen in een doosje te stoppen en er een etiketje op te plakken. Er zijn nog steeds geheimenissen van God en dat dienen wij zo te laten, totdat God zijn geheimenissen aan ons openbaart. Persoonlijk zet ik vooral mijn hakken in het zand als kerkdogma's leiden tot uitsluiting, verbanning, marteling en zelfs moord, waarvan de kerkgeschiedenis helaas bol staat.

Op die fiets ben ik het helemaal met je eens ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kritiekloos accepteren wat er in de bijbel staat. Jezus kan niks fout doen. De evolutietheorie is onzin. De bijbel bevat geen inconsistenties, de dogma's die de verschillende stromingen opleggen. Hoe

Alleen christelijk of onder andere christelijk?

Dit soort forums heeft natuurlijk een publiek dat niet helemaal een representatieve dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking zal zijn. Dus het beeld zal wel vervormd zijn. Maar andere kant is het d

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Maar de evolutietheorie is een en al dogma en aanname. Je zou serieus eens de wijze waarop je de verzinsels van een ander, die jij gelooft, in lijn probeert te brengen met de werkelijkheid moeten lezen.

Dat klopt, die is verzonnen door Gijsbert. Die jij heel dogmatisch gelooft.

Vreemd, @antoon heeft het altijd over de bijbelse chronologie. Waarom je de ET inbrengt is mij dan ook een raadsel. Als je het daarover wilt hebben verwijs ik je naar 

En ik denk niet dat Gijsbert er echt op zit te wachten om dogmatisch gevolgd te worden door een voormalig lid van de RKK.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappige link die Barbera legt tussen de eenheid van de toren van Babel en Corona. Het viel mij ook op hoe angstaanjagend eensgezind men globaal binnen no time was toen de pandemie uitbrak. Normaal krijgt men nimmer de neuzen dezelfde kant op en daarom vind ik het eng hoe dat nu zomaar voor elkaar is gekregen. 

Alhoewel ik geloof in vervulde profetieën, vind ik het leuk gevonden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Thinkfree:

Verder ben ik verre van heilig daar ben ik me van bewust 

Dat vraag ik me af , want je zegt geen balk in je oog te hebben en dus anderen te kunnen aanspreken op hun splinter. 

8 uur geleden zei Piebe:

Grappige link die Barbera legt tussen de eenheid van de toren van Babel en Corona. Het viel mij ook op hoe angstaanjagend eensgezind men globaal binnen no time was toen de pandemie uitbrak. Normaal krijgt men nimmer de neuzen dezelfde kant op en daarom vind ik het eng hoe dat nu zomaar voor elkaar is gekregen. 

Alhoewel ik geloof in vervulde profetieën, vind ik het leuk gevonden!

Er is helemaal geen globale eensgezindheid op dit vlak. Elk land neemt zijn eigen maatregelen, vaak anders dan de buurlanden. Neem nog alleen al België en Nederland. Die hebben nog niet één gezamenlijke afspraak gemaakt en in de grensstreek heeft dat al tot veel ellende gezorgd. 

Al met al is er niet veel in haar artikel dat feitelijk klopt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Citaat Barabara Mertens: 'En dan niet op Babelse wijze door samen toe te geven aan een narcistische vorm van grootheidswaanzin.'

@Dat beloof ikDat het het Babelse volk God wil naderen met de bouw van een toren kan ik nog volgen.

Ik heb soms wel het idee dat het verlangen om beroemd te zijn niet altijd negatief is. Is het niet de wil van God om over heel de aarde bekend te zijn? Hand. 1:9

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Citaat Barabara Mertens: 'En dan niet op Babelse wijze door samen toe te geven aan een narcistische vorm van grootheidswaanzin.'

@Dat beloof ikDat het het Babelse volk God wil naderen met de bouw van een toren kan ik nog volgen.

Beste Wouter,

Waar Barbara en jij de fout in gaan is dit: nergens in het verhaal over de toren staat dat het Babelse volk God wilde naderen.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Het verhaal bestaat uit 13 korte zinnen.
Daarin staat dat ze een toren wilden bouwen tot in de hemel, met het doel om hen beroemd te maken, opdat ze niet over de aarde verspreid zouden raken. 

Het is niet de eerste keer dat ik dit schrijf in dit topic.
Je negeert dat, ik begrijp niet waarom.
Je zou kunnen stellen dat wat ik hier schrijf niet klopt, maar dan ga je tegen de tekst van Genesis 11 in.
Op grond van de Bijbel kun je nu dus maar één ding doen en dat is mij gelijk geven en Barbara Mertens afdoen als een niet ter zake doende fantast.
Doe dat even, dan kunnen we verder.
Zo niet, dan plaats je jezelf in dezelfde categorie als Mertens.
Aan jou de keus !

En dan heb ik het er nog niet eens over dat God volgens het verhaal afdaalde om de stad en de toren te kunnen zien. God is dus volgens het verhaal niet alziend, niet alom aanwezig en niet almachtig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid