Spring naar bijdragen

God Aanbidden in Geest en in Waarheid


Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Geliefde broeder @'Dat beloof ik',

Met betrekking tot wat je hier boven hebt aangegeven:
Dat mijn redenatie bijna klopt (dus niet helemaal), en dat er op het laatst volgens jou dus zou moeten staan 'El, god van Israël', dát is jou persoonlijke opvatting én jou persoonlijke interpretatie, én jou persoonlijke belevenis.

Beste pastafariaan @Ricky Tjin,

In jouw zin hierboven staat 3 x jou waar dat jouw moest zijn.
Van iemand die dit basis niveau in zijn eigen taal niet beheerst kunnen we niet verwachten dat hij over een andere taal veel zinnigs zegt.
 

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wat ik vreemd vind aan je discussie-antwoorden, is dát je steeds met je eigenzinnige stellingen komt, waarbij je meent gelijk te hebben, zonder dat je daarbij (via een link) naar een bevestigende bron refereert

Aan het einde van deze zin hoort een punt, pastafariaan @Ricky Tjin
 

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Áls je mij de informatiebronnen voor je bovenstaande stellingen toestuurt, door middel van links, dus niet uit een onbekende bron geplakt in je bericht, dán converseren we verder, over je bovenstaande stellingen.

Ik heb jouw vertalingen reeds aangehaald en daarbij aangegeven waar hem de kneep zit, pastafariaan @Ricky Tjin.

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Zoals je me ondertussen kent, Geliefde broeder @'Dat beloof ik', ben ik transparant en streef ik ernaar, om voor mijn stellingen, steeds naar essentiële informatiebronnen te verwijzen, via links, zodat de mensen het zelf kunnen onderzoeken, en voor als ze het niet met me eens zijn of als ik ongeloofwaardig zou overkomen.

Ik herken je niet in dit jou zelf geschreven beeld van jou. Wel weet ik dat je overal alleen maar bijbelteksten bij zet.
 

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik heb je al eerder een hint gegeven en ik zal je de hint even herhalen:
Als het Hebreeuws/Grieks voor jou te moeilijk is; richt je dan, als een gelovige simpelweg op 'God Almachtig'

Wellicht is het voor jou beter dat je iets aan jouw Nederlands gaat doen. Was jij het niet die eerder over splinter en balk begon ?

 

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Jezus Christus houdt ook van jou, Geliefde broeder @'Dat beloof ik', en 'Het bloed van Zijn verbond' werd óók voor jou vergoten, tot vergeving van je zonde (Matteüs 26:26-29 NBG51). ❤️

Hier gaat iets fout en wordt iets overgeslagen. Als iemand vind dat ik een fout maak, dan heb ik liever dat die mij rechtstreeks aanspreekt zodat we het daar als volwassen mensen over kunnen hebben.
Mocht iemand van mening zijn dat er voor iets dat ik heb gedaan of gelaten, geboet moet worden door een derde te martelen en/of te doden,  dan wil ik er bij deze duidelijk in zijn dat ik me daarvoor niet verantwoordelijk acht.
Ik heb echt liever niet dat mijn bestaan gebruikt om mensen te onderdrukken, straffen, veroordelen of, je snapt het, je slecht te gedragen tegen anderen. Ik heb geen offers nodig en het begrip "zuiver" is bedoeld voor bronwater, niet mensen.

 

7 uur geleden zei Ricky Tjin:
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’, voor zover hij nog naar het vlees wandelt, hij de wandel naar het vlees aflegt en hij gaat wandelen naar de Geest.
    Dat broeder @’Dat beloof ik’, voor zover hij nog vleselijk gezind is, waarbij hij nog bezig is met het bedenken van de dingen van het vlees, dat hij dát aflegt en hij geestelijk gezind wordt en hij zich bezig gaat houden met met bedenken van de dingen van de Geest, waarbij broeder @’Dat beloof ik’ in de Geest is en de Geest van U, God Almachtig, in hem woont. (Romeinen 8:1-9 NBG51)
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’ waardig mag wandelen en niet meer wandelt zoals de heidenen in zinloosheid van hun denken; dat broeder @’Dat beloof ik’ verlicht zal zijn in zijn verstand, en niet meer vervreemd zal zijn van het leven, dát uit U is en van U uit voortkomt (Efeze 4:17-18 HSV).
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’ door U zal worden onderwezen, zoals de waarheid in Jezus Christus is (Efeze 4:21 HSV).
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’ zijn oude mens, die te gronde gaat door de misleidende begeerten, zal afleggen voor zover het nog nodig is en dat broeder @’Dat beloof ik’ waarlijk en overeenkomstig de waarheid vernieuwd mag zijn in de geest van zijn denken (Efeze 4:17-18 HSV).
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’, voor zover het nog nodig is, zich bekleedt met de nieuwe mens, die overeenkomstig Uw beeld geschapen is, in ware rechtvaardigheid en heiligheid, en dat broeder @’Dat beloof ik’ daarbij de leugen aflegt en de waarheid spreek naar zijn naasten, en als broeder @’Dat beloof ik’ boos wordt dat hij daarbij niet zondigt  (Efeze 4:24-26 HSV).
  • Dat U broeder @’Dat beloof ik’ genade schenkt om naar de rijkdom van Uw heerlijkheid met kracht gesterkt te worden door Uw Geest in de innerlijke mens, zodat Christus door het geloof in zijn hart woont en dat hij in de liefde geworteld en gefundeerd is; zodat hij ten volle zal kunnen begrijpen, samen met alle heiligen, wat de breedte en lengte en diepte en hoogte is, en dat hij de liefde van Christus zal kennen, die de kennis te boven gaat, zodat hij vervuld wordt met de volheid die van U uit voortkomt. (Efeze 3:14-19)
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’ waarlijk verlicht zal zijn met hét Evangelie van de heerlijkheid van Jezus Christus en dat hét Evangelie hem bestraalt (2 Korinthe 4:1-4 HSV).
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’, voor zover het nog nodig is, zal ontwaken en dat hij waakzaam mag zijn, dat er ook een andere Jezus gepredikt kan worden dan door Paulus en Uw medearbeiders gepredikt is.
    Dat broeder @’Dat beloof ik’, voor zover het nog nodig is, zal ontwaken en dat hij waakzaam mag zijn, dat er ook een ander evangelie gepredikt kan worden, dan hét Evangelie van Uw Zoon Jezus Christus.
    Dat broeder @’Dat beloof ik’, voor zover het nog nodig is, zal ontwaken en dat hij waakzaam mag zijn, dat de gelovigen óók een ander geest kunnen ontvangen, die niet Uw Heilige Geest is, maar een imitatie van Hem is. (2 Korinthe 11:3-4 HSV)
  • Dat de geest, die U broeder @’Dat beloof ik’ heeft gegeven, waarlijk een geest mag zijn van kracht, van liefde en van bezonnenheid (2 Timoteüs 1:7 NBG51).
  • Dat Uw kracht, die in staat is om uitmuntend en ver boven bidden en beseffen te bewerkstelligen, voorspoedig werkzaam mag zijn in broeder @’Dat beloof ik’ en in zijn leven (Efeze 3:20-21 HSV).
  • Dat U broeder @’Dat beloof ik’ genade schenkt dat hij als een gelovige in Jezus Christus ook de werken mag doen die Christus Zelf gedaan heeft (Johannes 14:12 HSV).
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’, voor zo verre het nog nodig is, voorspoedig zal groeien in de genade en de ware kennis van onzen Heere en Verlosser Jezus Christus (2 Petrus 3:18 HSV).
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’ vervuld mag worden met de ware kennis van Uw wil, in alle wijsheid en geestelijk inzicht, zodat hij wandelt op een wijze die voor U waardig is; dat broeder @’Dat beloof ik’ U in alles behaagt, en vrucht draagt in elk goed werk, en groeit in de kennis van U, God Almachtig, en dat hij gesterkt wordt met kracht, overeenkomstig Uw glorieuze kracht, in alles geduldig en volhardend met blijdschap (Kolossenzen 1:9-11 HSV).
  • Dat Uw vrede die alle begrip te boven gaat, broeder @’Dat beloof ik’ zijn hart en zijn gedachten zal bewaken in Christus Jezus (Filippenzen 4:7 HSV).
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’, de ‘De christelijke roeping en verkiezing’ mag gaan verstaan en begrijpen.
    Dat broeder @’Dat beloof ik’, Uw Goddelijke kracht, die ons alles heeft geschonken wat tot het leven en tot de godsvrucht behoort, mag gaan begrijpen en verstaan (2 Petrus 1:3-4 HSV).
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’, mag gaan groeien in de ware kennis van U ‘God Almachtig’, Die ons geroepen heeft tot heerlijkheid en tot deugdzaamheid.
    Dat broeder @’Dat beloof ik’, waarlijk mag gaan horen bij Uw uitverkorene, die door U ‘God Almachtig’ geroepen zijn tot heerlijkheid en deugdzaamheid (2 Peter 1 - KJV Bible).
  • Dat broeder @’Dat beloof ik’, mag gaan beseffen en verstaan welke uitmuntende en kostbare beloften hem in Jezus Christus geschonken zijn, zodat hij deel zou krijgen aan Uw Goddelijke natuur (2 Petrus 1:3-4 HSV).
     

Wartaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 228
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Inleiding Ware aanbidders zullen God Vader aanbidden in geest en waarheid; want God de Vader zoekt wie hem zo aanbidden. God is een Geest en degenen die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in gee

Mijn punt is, dat wanneer gezien wordt dat alles uit Hem is, er anders naar teksten gekeken kan worden, dan alleen de hoeveelheid letters. Zeg maar; kwaliteit boven kwantiteit. Daarbij; hoe

Bedankt voor je vriendelijke woorden en de roos, Ricky. Ik deel je visie niet geheel maar je bedoelingen zijn goed en je bericht hierboven is vriendelijk.  Sorry dat ik een beetje te bot reageerde.

Op 9-8-2020 om 20:30 zei Ricky Tjin:

Dat hellevuur mythologie is en geen Bijbelse leer is, dat is jou oordeel en je eigen opvatting.
De uitdrukkingen 'hellevuur en 'helse vuur' staan gewoon in de Statenvertaling en in de NBG51 Bijbel, en in de Herziene Statenvertaling.

En indien uw oog u tot zonde verleidt, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met één oog ten leven in te gaan, dan met twee ogen in het hellevuur geworpen te worden (Matteüs 18:9 NBG51).

Als uw oog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met één oog tot het leven in te gaan, dan met twee ogen in het helse vuur geworpen te worden (Mattheüs 18:9 HSV).

 En indien uw oog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u. Het is u beter, maar een oog hebbende, tot het leven in te gaan, dan twee ogen hebbende, in het helse vuur geworpen te worden (Mattheüs 18:9 SV).

Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur (Matteüs 5:22 SV).

Ik sta op een laag pitje maar kan het niet laten om dit te ontzenuwen omdat ik heel erg vind dat hierdoor Gods Naam oneer wordt gedaan.

God is geen boeman die mensen naar een ‘hel’ stuurt. Sterker nog, het hele woord ‘hel’ komt niet in de Bijbel voor. Hel is een verkeerde vertaling voor de woorden sjeool, hades, Gehenna en Tartarus. Het gaat wat ver om het hier helemaal uit te diepen, maar ik zal proberen een tipje op te lichten. Sjeool en Hades zijn hetzelfde. Sjeool is het Hebreeuws voor Graf of het gemeenschappelijk graf der mensheid. Hades is dat ook maar dat is de Griekse benaming. In Sjeool is geen bewustzijn. Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan. En dan vers 10 Doe wat je hand te doen vindt met heel je kracht, want er is geen werk, geen plan, geen kennis en geen wijsheid in het Graf (Sjeool), waar je naartoe gaat.
Jezus had het over Gehenna waar bijv de Farizeeën naar toe gingen als ze niet zouden veranderen. Gehenna was de vuilnisbelt net buiten Jeruzalem dat altijd brandend werd gehouden, waar misdadigers in werden gegooid. Vroeger werden daar kinderoffers gebracht, maar om die plaats te oneren is daar dus een vuilnisbelt van gemaakt. Die vlam en die worm die eeuwig brand slaat dus op die vuilnisbelt die symbool staat voor oneerbare dood waaruit geen opstanding mogelijk is. Daarnaast wordt Tartarus nog als ‘hel’ vertaald maar in feite is dit een plaats waar afvallige engelen en demonen worden vastgehouden en heeft niks van doen met bijv Gehenna of Hades. Ja, zal je zeggen, maar wat is dan het Meer van vuur? De uitleg wordt er direct bij gegeven. Dat is de tweede dood. Bij je eerste dood is een opstanding mogelijk. Zowel de rechtvaardige als de onrechtvaardige mens krijgt een opstanding straks als Jezus komt. De onrechtvaardige mens krijgt, als hij tijdens het 1000 jarig Rijk niet bekeerd, te maken met de Tweede dood. Een eeuwige dood, een eeuwige straf, een eeuwige gevangenschap of pijniging (een gevangbewaarder werd vroeger ook wel pijniger genoemd). Maar niet bewust. Net als bij de eerste dood ervaar je geen bewustzijn. God is rechtvaardig, maar is geen sadist die eeuwig mensen martelt of laat martelen. Je moet God uit liefde dienen, niet uit angst of wrok. De helleleer is onbijbels en zet God in een kwaad daglicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Zola:
8 uur geleden zei Zola:

Karramba, het lijkt wel een soort bezwering die je uitspreekt joh. Eerst over Bastiaan, nu over Dat beloof ik.  Knip en plak je die steeds? Lijkt het wel op.  Het lijkt wel spam.

Ik vind het geen probleem om gewoon door te scrollen hoor, maar het lijkt me niet echt de bedoeling dat het hier vol komt te staan met steeds dezelfde opgedreunde litanie.

8 uur geleden zei thom:

Geliefde zuster Zola, we komen allemaal aan de beurt. :-) 

Beetje saai en inhoudsloos. Soort zeepkistgebeuren. Of zoiets als van die figuren die dan vlak voor een winkel gaan staan in een winkelstraat met zo’n clipboard en een reclameshirt, die je dan proberen aan te schieten om je een abonnement op het een of ander aan te smeren.  Ook zo opdringerig. 

?:#  

Geliefde zuster @Zola,

Je bent eindelijk aan de beurt; zoals gezegd door @thom.  :-d

Eerst even over je aangegeven boodschap; het lijkt volgens jou op spam en wel een soort bezwering uitspreek.
Ik heb het gewoon over de Bijbel, geliefde zuster @Zola.
Volgens de Bijbel is er geen veroordeling, voor degenen die in Jezus Christus zijn (Romeinen 8:1-2 NBG51)

Volgens jou lijkt het op een bezwering, maar dan lijkt de Bijbel voor jou wel een bezwering, want ik tracht alles op het onvervalste woord van Yahawah (יהוה) 'God Almachtig' te baseren, waarbij ik gebruik maak van Zijn woord (The Holy Bible) ofwel de Heilige Schriften. Weet je dat je in feiten daarmee 'God Almachtig' beledigt, want Hij is de Auteur van Zijn Woord.
Denk je dat je zó voor mij niet een beetje beledigend overkomt?  ?

Dit is toch een christelijk forum, of niet soms?  ?
Wat is er dan erg, aan serieuze christenen op dit forum?

Wat heb jij erop tegen, dat ik een serieuze christen ben, met ontzag voor 'God Almachtig' is, Die aan Abraham, Izak en Jakob verschenen als 'God de Almachtige, en Hij Zich vervolgens aan Mozes en de Israëlieten openbaarde als de Heere / Yahawah (יהוה) en dat de Heere / Yahawah (יהוה) Zijn Naam voor Eeuwig is, tot aan alle geslachten (generaties) én dat Hij Zó wil worden aangeroepen?
Wist je dat de Yahawah (יהוה) 'God Almachtig' Dé God is van de geestelijk gezinde christenen, die echte volgelingen van Jezus Christus streven te zijn?
Als dit forum je niet bevalt, dan mag je gerust een andere forum opzoeken, máár dit is een christelijk forum, of wist je dat soms niet?

Jezus Christus gebood 'De wet der liefde'. ❤️
Wist je dat Jezus Christus Zijn discipelen 'De wet der Liefde' gebood? En weet je eigenlijk wel wat die wet beteken?

Wist je dat Jezus Christus al van tevoren wist, dát Zijn discipelen gehaat en vervolgd zouden worden? En wist je dát de wet der liefde, als het ware juist tegen de natuur van de mens ingaat, waarbij Jezus Christus Zijn discipelen geboden heeft óm, degenen die ze vervloeken te zegenen, en degenen die ze haten en beledigen, om voor ze te  bidden? (Lucas 6:27-29 NBG51 / Mattheüs 5:43-45 HSV)

Wist je, Geliefde zuster @Zola, dat er na de natuurlijke dood, die de eerste dood wordt genoemd, dat er ook een tweede dood bestaat? (Openbaring 20:6 HSV)
En wist je, dat als ik me door jou beledigt voel, naar aanleiding dat het volgens jou lijkt, alsof ik bezig ben geweest met een bezwering, dát je mij daarmee des te meer prikkelt om Christus Zijn 'Gebod der Liefde' na te jagen?
Op je profielfoto te zien, ben jij een prachtige schepping, die door de Schepper is gemaakt, en Hij wil niet dat je, via de tweede dood, voor eeuwig verloren gaat (Openbaring 14:9-12 HSV), maar dat je door het geloof in Zijn Zoon Jezus Christus eeuw leven hebt. Wist je dat 'God Almachtig' de wereld zó ontzettend lief had, dat Hij dé enige Zoon Die Hij bezat, heeft opgeofferd, zodat een ieder die in Zijn Zoon, Jezus Christus gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft? (Johannes 3:16 HSV)

Wat is er nou erg aan zonde?
Wist je dát zonde scheiding brengt tussen 'God Almachtig én de mens, én dat als mensen ongerechtigheden bedrijven; dát hun ongerechtigheden 'God Almachtig' Zijn aangezicht voor hen verbergt, zodat Hij ze niet hoort?  (Jesaja 59:1-2 NBG51)
Wist je dat alle zielen 'God Almachtig' toebehoren en dat de ziel, die zondigt zal sterven (Ezechiël 18:4 NBG51).

Weet jij wat zonde is?
Weet jij wat zonde betekent? Wist jij dat wie zondigt, de wetten van 'God Almachtig' overtreedt, en dat zonde het overtreden van 'God Almachtig' zijn wetten is? (1 John 3:4 - KJV )
Weet je dat zonde in feite neerkomt op, het afdwalen van 'God Almachtig' en je eigen weg bewandelen, waarbij je ongehoorzaam naar Hem bent? (Jesaja 53:6 NBG51)
Wist je dat er door de zonde de dood gekomen is, en dat alle mensen gezondigd hebben, en dat daarom de dood tot alle mensen is doorgegaan? (Romeinen 5:12 NBG51)

De Enige Naam Die Verlost
Wist je dat de verlossing in niemand anders is dan Jezus Christus, en dat er onder de hemel géén andere naam is gegeven, waardoor mensen gered worden, dán De Naam van Jezus Christus?
Heb je enig idee, hoe zalig het is, als God Almachtig jou, de zonde die je gedaan hebt, niet toerekent, maar kwijtscheld? (Romeinen 4:7-8 HSV )
Ik gun het je van harte, geliefde zuster @Zola. ❤️

Wist dat sommigen het Evangelie van Jezus Christus verdraaien?
Weet je dat er ook een andere Jezus bestaat, en dat er christenen zijn, die denken dat ze Jezus als hun Redder en Verlosser hebben, terwijl ze zijn afgedwaald? (2 Korinthe 11:3-4 HSV)
Wist je dat er heel wat christenen zijn afgedwaald, tot een ander evangelie, dan hét ware Evangelie van Jezus Christus, omdat er mensen zijn die christenen in verwarring willen brengen en het evangelie van Jezus Christus willen verdraaien? Wist je dat er heel wat christenen zijn afgevallen en zich hebben laten verleiden tot een ander evangelie? Wist je dat het in de Bijbel staat, dat indien iemand een ander evangelie predikt, dan er door Paulus gepredikt is, dat diegene vervloekt is? (Galaten 1:6-9 HSV )


Je hebt wel een mooie profielfoto; je doet me denken aan eer roos.

1524570358_Roos_Med02.jpg.1d5759e82b54affd59ac3ecf73aa40b4.jpg

Ik heb al aangegeven dat ik me een beetje beledigt voel, en dat de volgelingen van Jezus Christus te bidden hebben voor hen die ze beledigen. En aangezien je een prachtige schepping bent, en dat Jezus Christus wil dat er niemand verloren gaat, ervaar ik des te meer bewogenheid, om door de liefde van van Christus voor je te bidden, geliefde zuster @Zola . :-d

Jij gebruikt jou eigenzinnige woorden, die voor mij een beetje vreemd overkomen.
Men zegt: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.".
Als mijn Hebreeuws voor jou een beetje vreemd overkomt, neem het mij dan ook niet kwalijk, want jij komt bij mij soms ook een beetje vreemd over.

Ik zegen je om wille van Jezus Christus:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik verzoek je vriendelijk, Geliefde broeder @'Dat beloof ik', om een PDF document te bekijken van 'Namen van God, El-Shaddaï', voordat je verder met mij in discussie gaat over 'El' m.b.t. 'God'.

Zo werkt een discussie met mij niet. Als je argumenten wil inbrengen noem ze dan. Ik ga niet ergens inlezen om op te zoek te gaan naar hetgeen jij me misschien zou willen zeggen.
Als je niet in staat bent om het zelf te verwoorden, betekent dit dat je geen sterk punt hebt en dan is het de moeite niet waard.

17 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik zegen je, geliefde broeder @’Dat beloof ik’:

Oeps, dat was ik vergeten te zeggen. Dit heeft geen nut, want ik ben niet ontvankelijk voor zegeningen door eenvoudige stervelingen. 
Het komt op mij nogal beledigend over als je het toch doet. Hetzelfde geldt voor de term 'geliefde broeder'.  Er zijn een aantal mensen die me dierbaar zijn en die ik lief heb. Jij hoort daar niet bij. Verder ben je geen familie van me en dat zul je ook niet worden, door mij aan te spreken als broeder pretendeer je iets te zijn wat je niet bent.
Men zegt: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.". Omdat je liever niet wil worden beledigd, lijkt het me beter om er voortaan mee te stoppen om mij te beledigen. Dat doe je namelijk wel door mij te zegenen en aan te spreken met 'geliefde broeder'.
 

Sterkte, pastafariaan @Ricky Tjin.
PS. Was jij toevallig vroeger voetballer bij ADO?  

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:
22 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik verzoek je vriendelijk, Geliefde broeder @'Dat beloof ik', om een PDF document te bekijken van 'Namen van God, El-Shaddaï', voordat je verder met mij in discussie gaat over 'El' m.b.t. 'God'.

Zo werkt een discussie met mij niet. Als je argumenten wil inbrengen noem ze dan. Ik ga niet ergens inlezen om op te zoek te gaan naar hetgeen jij me misschien zou willen zeggen.
Als je niet in staat bent om het zelf te verwoorden, betekent dit dat je geen sterk punt hebt en dan is het de moeite niet waard.


Geliefde broeder @'Dat beloof ik',

Áls de discussie zó niet bij jou werkt, zóek dán géén toenadering tot mij, want jij bent óók géén heiligboontje. ?
Want op deze manier kom je wel bedrieglijk over.  ?    

Behoor je soms tot de wolven in schapenvacht?  ?
Wist je dat er óók valse profeten zijn, die in schapenvacht tot mensen komen, maar van binnen roofgierige wolven zijn,
en dat men aan de vruchten de bomen zal kennen? (Matteüs 7:13-20 NBG51)

Over sterke punten gesproken  ?
Is de tekst en uitleg, waar ik aan heb bijgedragen, inmiddels niet niet genoeg?
Óf zijn mij responsies nog niet uitgebreid genoeg, en moeten mijn responsies nóg uitgebreider

Zelf verwoorden
Ben ik écht de enige die sommige dingen niet zelf verwoord, maar simpelweg plak of een link toepas
Er zijn immers ook andere forumleden, die simpelweg wat plakken, én hun tekst dús niet zelf verwoorden. ?
Waarom zou je een wiel opnieuw uitvinden, als dat reeds is uitgevonden?
Van mij mag jij wel je tijd besteden aan dingen die reeds zijn uitgevonden; ga je gang maar.
Het toepassen van links, draag immers wel bij aan de overzichtelijkheid, geliefde broeder @'Dat beloof ik'. ?

Ben jij zelf niet degene die begon met verwijten, dát er sommige dingen volgens jou niet klopte
Wegens je verwijten, dat sommigen dingen niet klopte, vind ik het handiger om óók een link toe te passen,
dat áls ik volgens jou niet geloofwaardig overkom en jij mij daarvoor loopt te verwijten, je het zelf kan onderzoeken. ?

Je lijkt wel een detective  ?️  ?
Aan de andere kant kom je ook over óók over als iemand, die graag de fouten eruit wil pikken,
én ze graag onder een vergrootglas onder een vergrootglas houdt.

Over interesses gesproken  ?
Sommige dingen lijken jou niet de moeite waard.
Zó denk ik er óók over, en zijn we het dit standpunt met elkaar eens; maar onze interesses, doelstellingen en overtuigen, lopen wél sterk uiteen.

Zóals voor jou sommige dingen niet de moeite waard zijn, omdat ze niet binnen jou interessegebied liggen, zó zijn sommige dingen,
waar jij mee komt in de vorm van onterechte argumenten, voor mij óók niet de moeite waard

Wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet ?
Handel zelf zoals je wilt dat anderen naar je handelen, want anders ben je een huichelaar.
Wist je dat de Farizeeën, die huichelaars waren, de duivel tot vader hadden, die de vader der leugen is? ?

Dit is tóch een christelijk forum
Wat is er dan erg aan serieuze geestelijke christelijke christenen op een 'Christelijk Forum'
Als mijn Bijbelvaste responsies jou niet de moeite waard zijn, zoek dan geen toenadering tot mij,
want anders gooi je juist olie op het vuur van de Bijbelvaste responsies. ?

God's zegen:
ברכי אתך בהשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka ba’HaSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh.
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
Lucas 6:27-29 NBG51 / Mattheüs 5:43-45 HSV / Openbaringen 1:8

 

5 uur geleden zei Dat beloof ik:
22 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik gun je het allerbeste, dat ‘God Almachtig’ voor jou bereid heeft in Jezus Christus.  :-d
Geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en wat in geen mensenhart is opgekomen; al hetgeen dat ‘God Almachtig’ bereid heeft, voor hen die Hem liefhebben. (1 Korinthiërs 2:9 NBG51).

Ik zegen je, geliefde broeder @’Dat beloof ik’:
Genade en vrede zij u; van ‘God Almachtig’ Die onze Vader is, en van onze Heere Jezus Christus, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal. (Filippenzen 1:1-2 HSV / Openbaringen 1:8)

Oeps, dat was ik vergeten te zeggen. Dit heeft geen nut, want ik ben niet ontvankelijk voor zegeningen door eenvoudige stervelingen. 
Het komt op mij nogal beledigend over als je het toch doet. Hetzelfde geldt voor de term 'geliefde broeder'.  Er zijn een aantal mensen die me dierbaar zijn en die ik lief heb. Jij hoort daar niet bij. Verder ben je geen familie van me en dat zul je ook niet worden, door mij aan te spreken als broeder pretendeer je iets te zijn wat je niet bent.
Men zegt: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.". Omdat je liever niet wil worden beledigd, lijkt het me beter om er voortaan mee te stoppen om mij te beledigen. Dat doe je namelijk wel door mij te zegenen en aan te spreken met 'geliefde broeder'.
 

Sterkte, pastafariaan @Ricky Tjin.
PS. Was jij toevallig vroeger voetballer bij ADO?  


Geliefde broeder @'Dat beloof ik',

Je zegt niet ontvankelijk te zijn  ?
Je geeft aan dat je niet ontvankelijk bent voor zegeningen en dát hét volgens jou geen nut heeft.
Bovendien geef je aan dat hét beledigend overkomt.
Zoals je ondertussen weet, ben ik een geestelijk christen, met ontzag voor 'God Almachtig' en ik handel in gehoorzaamheid aan Jezus Christus,
Die het Hoofd is van 'Het Lichaam van Christus'. ?
Je geeft aan dat niet ontvankelijk bent voor zegeningen en dát het volgens jou geen nut heeft.
Je verwijt mij dat het nogal beledigend overkomt, terwijl jij zelf beledigend naar mij overkomt.

Ieder mens heeft een eigen belevingswereld ?
Ik heb je toch al eerder gezegd dat ieder mens een eigen belevingswereld heeft.
Jou belevenis hoeft niet mijn belevenis te zijn, en mijn belevenis hoeft niet jout belevenis te zijn.
Laten we elkaar in de waarde laten en maak het zelf niet erger dan nodig is.

Dit is tóch een christelijke forum   ?
Wát is er dan mis mee met het handelen op basis van 'God Almachtig' Zijn woord?
Weet jij niet dat het woord van 'God Almachtig' de waarheid is en dat de waarheid de mensen heiligt? (Johannes 17:17 NBG51)
Weet jij niet dat het woord van Jezus Christus de waarheid is die vrijmaakt? (Johannes 8:31-32 NBG51)
Of wil jij niet vrij zijn van de verdoemenis?
Weet jij dat de eeuwige verlossing in niemand anders is, dán in Jezus Christus, wánt er onder de hemel géén andere Naam aan mensen gegeven, waardoor mensen gered moeten worden dán De Naam van Jezus Christus (Handelingen 4:8-12 NBG51).

Dit is een tóch een 'Christelijk Forum'
En weet je wel, dat Jezus Christus is 'Het Hoofd' van Zijn Lichaam. ?

Hoe wil jij de verdoemenis ontvluchten ?
Weet je dát als je vleselijk gezind bent en je bezig bent met de werken van het vlees, dát je niet beter bent, dán de Farizeeën?
Hoe wil jij aan de veroordeling tot de hel ontkomen? (Mattheüs 23:33 HSV)
Wil jij niet dat, je door het geloof in Jezus Christus, eeuwig leven ontvangt én zó ontkomt aan de verdoemenis? (Johannes 5:24 HSV)
Wil jij niet ontkomen aan de opstanding ter verdoemenis en dat je deel mag hebben aan de opstanding ten leven (Johannes 5:28-29 HSV)

Toepassing van 'geliefde broeders'  ?
De gelovigen van de Gemeente van Jezus Christus, waren geliefde broeders, die uitverkoren waren door 'God Almachtig'.  :-d
Behoor jij soms niet tot de uitverkorenen van 'God Almachtig', die door Zijn medearbeiders werden benaderd met  'geliefde broeders' 
Het woordgebruik van 'geliefde broeders', die werd toegepast door Paulus en 'God Almachtig' Zijn medearbeiders, had een geestelijke betekenis.
En mijn benadering van ''geliefde broeder' heeft niets met een persoonlijke vriendschap te maken, maar is gewoon een Bijbelse benadering,
én de Bijbel is het Handboek ofwel Instructieboek dát 'God Almachtig' gegeven heeft aan de volgelingen van Jezus Christus.

Behoor jij soms niet tot 'Het Lichaam van Christus
Behoor jij wel bij Het lichaam van Christus?
Én als jij niet bij 'Het Lichaam van Christus' behoort, wát doe jij dan op een 'Christelijk Forum'   ?

Je benadering met 'pastafariaan'  ?
De manier hoe jij mij benadert, komt óók beledigend over, geliefde broeder @’Dat beloof ik'.
Jij loopt mij te verwijten dát mijn woordcombinatie van 'geliefde broeders' beledigend overkomt, terwijl jij zelf de term 'pastafariaan' gebruikt, naar mij als een Godvrezende christen, die ontzag heeft voor 'God Almachtig'. Wat voor huichelarij is dát
?

Olie op het vuur  ?
Is het je nou nog niet duidelijk dat je zelf beledigend bezig bent, waardoor je zelf olie op het vuur goot,
waardoor je mij juist prikkelt om je te zegenen en voor je te bidden.
Ik zeg je, zonder grap, dát ik volgens strenge fatsoensnormen normen ben opgegroeid,
dankzij mijn moeder die zich structureel narcistisch naar mijn gedroeg,
en ik ervaar je benadering van 'pastafariaan' serieus als beledigend
Zegenen en bidden voor degenen die beledigend bezig zijn is gewoon een Bijbels principe.  ?
Het is gewoon een opdracht van de Heere Jezus Christus, dat indien ik belegd wordt, om hen te zegenen die mij beledigen

God's zegen:
ברכי אתך בהשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka ba’HaSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh.
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
Lucas 6:27-29 NBG51 / Mattheüs 5:43-45 HSV / Openbaringen 1:8

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Pff Ricky, Dbi vraagt 1 dingetje aan je en heeft daarbij 1 opmerking; 1 duidelijkheid over jouw El, en hij wil niet worden aangesproken met ''geliefde broeder''.

Wat een zinloos (..) verwijten en zinloos gepreek, als een soort boetedoening om maar zoveel mogelijk tekst te produceren. Voel je vergeven Ricky.

Zinloos

1) Betekenisloos 2) Doelloos 3) IJdel 4) Inaan 5) Ledig 6) Lichtekooi 7) Lichtmis ? Nietszeggend 9) Nutteloos 10) Onbeheerst 11) Onnodig 12) Onnuttig 13) Onzinnig 14) Redeloos 15) Speels 16) Tevergeefs 17) Vergeefs 18) Vroom 19) Weelderig 20) Wellustig 21) Zonder betekenis 22) Zonder doel 23) Zonder nut

 

30 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Laten we elkaar in de waarde laten en maak het zelf niet erger dan nodig is.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Ricky Tjin:



Ik zegen je om wille van Jezus Christus:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.


Zegt Jezus niet in Mat.6,5-6:

"En wanneer gij bidt, zo zult gij niet zijn gelijk de geveinsden; want die plegen gaarne, in de synagogen en op de hoeken der straten staande, te bidden, opdat zij van de mensen mogen gezien worden. Voorwaar, Ik zeg u, dat zij hun loon weg hebben. Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden."

En even verderop: "En als gij bidt, zo gebruikt geen ijdel verhaal van woorden, gelijk de heidenen; want zij menen, dat zij door hun veelheid van woorden zullen verhoord worden. Wordt dan hun niet gelijk; want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt."

 

bewerkt door Chris Walters
Link naar bericht
Deel via andere websites

Overcompensatie: 

  1. te ruime, te sterke compensatie
  2. (psychologie) te sterke reactie bij het pogen om een (vermeend) psychisch tekort of minderwaardigheidsgevoel op te heffen

Bron: https://nl.wiktionary.org/wiki/overcompensatie

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je zegt niet ontvankelijk te zijn  ?
Je geeft aan dat je niet ontvankelijk bent voor zegeningen en dát hét volgens jou geen nut heeft.
Bovendien geef je aan dat hét beledigend overkomt.
Zoals je ondertussen weet, ben ik een geestelijk christen, met ontzag voor 'God Almachtig' en ik handel in gehoorzaamheid aan Jezus Christus,
Die het Hoofd is van 'Het Lichaam van Christus'. ?
Je geeft aan dat niet ontvankelijk bent voor zegeningen en dát het volgens jou geen nut heeft.
Je verwijt mij dat het nogal beledigend overkomt, terwijl jij zelf beledigend naar mij overkomt.

Het verschil tussen ons is dat ik er uitleg bij geef waarom ik het beledigend vind.

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je benadering met 'pastafariaan'  ?
De manier hoe jij mij benadert, komt óók beledigend over, geliefde broeder @’Dat beloof ik'.
Jij loopt mij te verwijten dát mijn woordcombinatie van 'geliefde broeders' beledigend overkomt,

En ik heb dan ook uitgelegd waarom dat zo is

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

terwijl jij zelf de term 'pastafariaan' gebruikt, naar mij als een Godvrezende christen, die ontzag heeft voor 'God Almachtig'. Wat voor huichelarij is dát ?

in het kader van uitwisselen van argumenten zou het aardig zijn als je dan ook op jouw beurt, net als ik, uitlegt waarom je dit beledigend of huichelachtig vind, beste @Ricky Tjin. Uitleg zorgt er namelijk voor dat anderen je standpunt kunnen begrijpen.

 

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

dankzij mijn moeder die zich structureel narcistisch naar mijn gedroeg,

Daar komt de aap uit de mouw. Ik vroeg me al de hele tijd af hoe iemand tot zulk gedrag komt. Heel triest. Sterkte.

 

7 uur geleden zei Bastiaan73:

Overcompensatie: 

  1. te ruime, te sterke compensatie
  2. (psychologie) te sterke reactie bij het pogen om een (vermeend) psychisch tekort of minderwaardigheidsgevoel op te heffen

Bron: https://nl.wiktionary.org/wiki/overcompensatie

Dat is hier de correcte term.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei thom:
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Oeps, dat was ik vergeten te zeggen. Dit heeft geen nut, want ik ben niet ontvankelijk voor zegeningen door eenvoudige stervelingen. 
Het komt op mij nogal beledigend over als je het toch doet. Hetzelfde geldt voor de term 'geliefde broeder'.  Er zijn een aantal mensen die me dierbaar zijn en die ik lief heb. Jij hoort daar niet bij. Verder ben je geen familie van me en dat zul je ook niet worden, door mij aan te spreken als broeder pretendeer je iets te zijn wat je niet bent.
Men zegt: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.". Omdat je liever niet wil worden beledigd, lijkt het me beter om er voortaan mee te stoppen om mij te beledigen. Dat doe je namelijk wel door mij te zegenen en aan te spreken met 'geliefde broeder'.
 

Sterkte, pastafariaan @Ricky Tjin.
PS. Was jij toevallig vroeger voetballer bij ADO?  

9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Geliefde broeder @'Dat beloof ik',

Laten we elkaar in de waarde laten en maak het zelf niet erger dan nodig is.

Je benadering met 'pastafariaan'  ?
De manier hoe jij mij benadert, komt óók beledigend over, geliefde broeder @’Dat beloof ik'.
Jij loopt mij te verwijten dát mijn woordcombinatie van 'geliefde broeders' beledigend overkomt, terwijl jij zelf de term 'pastafariaan' gebruikt, naar mij als een Godvrezende christen, die ontzag heeft voor 'God Almachtig'. Wat voor huichelarij is dát ?

Olie op het vuur  ?
Is het je nou nog niet duidelijk dat je zelf beledigend bezig bent, waardoor je zelf olie op het vuur goot,
waardoor je mij juist prikkelt om je te zegenen en voor je te bidden.
Ik zeg je, zonder grap, dát ik volgens strenge fatsoensnormen normen ben opgegroeid,
dankzij mijn moeder die zich structureel narcistisch naar mijn gedroeg,
en ik ervaar je benadering van 'pastafariaan' serieus als beledigend
Zegenen en bidden voor degenen die beledigend bezig zijn is gewoon een Bijbels principe.  ?
Het is gewoon een opdracht van de Heere Jezus Christus, dat indien ik belegd wordt, om hen te zegenen die mij beledigen

Pff Ricky, Dbi vraagt 1 dingetje aan je en heeft daarbij 1 opmerking; 1 duidelijkheid over jouw El, en hij wil niet worden aangesproken met ''geliefde broeder''.

Wat een zinloos (..) verwijten en zinloos gepreek, als een soort boetedoening om maar zoveel mogelijk tekst te produceren. Voel je vergeven Ricky.

Zinloos

1) Betekenisloos 2) Doelloos 3) IJdel 4) Inaan 5) Ledig 6) Lichtekooi 7) Lichtmis ? Nietszeggend 9) Nutteloos 10) Onbeheerst 11) Onnodig 12) Onnuttig 13) Onzinnig 14) Redeloos 15) Speels 16) Tevergeefs 17) Vergeefs 18) Vroom 19) Weelderig 20) Wellustig 21) Zonder betekenis 22) Zonder doel 23) Zonder nut


Onderzoek uzelf
Onderzoek uzelf of u in het geloof bent, beproef uzelf. Of weet u niet van uzelf dat Jezus Christus in u is?
Of het moet zijn dat u op enigerlei wijze verwerpelijk bent (2 Korinthe 13:5 HSV).

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים, אשר אל שדי; אלהי אברהם, אלהי יצחק, ואלהי יעקב
Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth Yahawah HaAhlahayam,
Ahshar Ahla Shaday, Ahlayah Ahbaraham, Ahlahay Yatazachaaq, wa’Ahlahhay Yaäiqab.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaAhlahayam, Die El Shaddai is; de God is van Abraham, Izak en Jakob.

ח͏סד יהו͏שע המשיח אדנינו יהי עמך
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya ayma’ka.
De Genade van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), onze Heere, zij met je.

חסד יהו͏שע המשיח אד͏נינו יהי עם־רוחך אחך אמן
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya aima_rawach’ka, ahman.
De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met uw geest, Amen.

ברוך יהושע המשיח אדנינו אשר האלף והתו
אשר יהוה אלהים ההוה והיה ויבוא אלהי צבאות
Barawak Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa, Ahshar HaAhlap wa'HaThaw,
Ahshar Yahawah Ahlahayam, Ha’Hawah wa’Hayah wa’Yabawaäh, Ahlahay Tazabaähwath.
Loof en psalmzing Jezus Christus, onze Heere, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is,
Die Yahawah Ahlahayam is, Die was, Die is en Die komen zal, De God der hemelse legermachten.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-8-2020 om 22:10 zei Desid:

@Ricky Tjin Kun jij Hebreeuws lezen? (en dan bedoel ik zonder interlineair of zo.) Zo ja, wat voor opleidingen heb je daarvoor gevolgd?

Het zegt genoeg dat @Ricky Tjin hier nooit op heeft gereageerd.

Waarschijnlijk spreekt hij Google-Hebreeuws.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zowel in de Hebreeuwse tekst als in de transcriptie zitten fouten. De transcriptie gaat vrijwel geheel tegen de regels van het Hebreeuws in. Zo is חסד  niet chaasad, maar (even afgezien van de taalkundige transcriptieregels) chèsèd. 

יהי עם־רוחך אחך kun je weergeven als

yehi 'im ruch(e)kha '?ch?k, wat zoveel betekent als 'moge (x) met jouw geest zijn ????'. Het laatste woord bestaat niet, het lijkt op een woord dat 'jouw broer' betekent.

De transcriptie van @Ricky Tjin is 

yahaya aima_rawach’ka

Wat nergens op slaat.

14 uur geleden zei Ricky Tjin:

Jou belevenis hoeft niet mijn belevenis te zijn, en mijn belevenis hoeft niet jout belevenis te zijn.

Je liegt. Door je gepreek wil jij anderen jouw belevenis opdringen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-8-2020 om 21:53 zei sjako:
Op 9-8-2020 om 10:07 zei Dat beloof ik:

In het Nederlands krijgen vervoegingen van werkwoorden in de 3e persoon enkelvoud de toevoeging T.
1e persoon is 'ik'.
2e persoon is 'jij'.
3e persoon is 'hij/zij'
Dus: Hij redt. Want hij is 3e persoon enkelvoud.
Dat leren kinderen in de 3e klas van de basisschool.
Kennelijk begrijp jij het niet.

Op 9-8-2020 om 12:52 zei Ricky Tjin:

Dat ik het kennelijk niet begrijp, is een leugen en dat is je eigen opvatting.

Dat ik de 't' over het hoofd zag, voor het werkwoord 'redden' in de 3e persoon', dat was een vergissing.
Ik weet heus wel dat werkwoorden in de 3e persoon geschreven worden met "stam + t", dus had het moeten zijn:
De naam Yeshua (ישוע) komt uit het Hebreeuws en betekent "Hij redt"
Het was voor mij een hele klus om me deze topic bezig te zijn.
Ik ben ook een mens; mensen kunnen nou eenmaal fouten maken. Ieder mens maakt fouten; ook jij maakt fouten.

Je kunt kritiek hebben en gefocust zijn op andermans fouten, met de bedoeling om ze onderuit te halen.
Wat je aan één van Jezus Christus Zijn minste broeders hebt gedaan, heb je als aan Jezus Christus gedaan (Mattheüs 25:40).
Het is te hopen dat je het oordeel overleeft, zodat je niet in het hellevuur hoeft te gaan (Mattheüs 25:41-46).

Op 9-8-2020 om 13:20 zei Hermanos2:

Hellevuur is mythologie, geen bijbelse leer. De ziel die zondigt zal sterven, zegt de bijbel. Van eeuwige pijniging is geen sprake.

Op 9-8-2020 om 20:30 zei Ricky Tjin:

Dat hellevuur mythologie is en geen Bijbelse leer is, dat is jou oordeel en je eigen opvatting.
De uitdrukkingen 'hellevuur en 'helse vuur' staan gewoon in de Statenvertaling en in de NBG51 Bijbel, en in de Herziene Statenvertaling.

En indien uw oog u tot zonde verleidt, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met één oog ten leven in te gaan, dan met twee ogen in het hellevuur geworpen te worden (Matteüs 18:9 NBG51).

Als uw oog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met één oog tot het leven in te gaan, dan met twee ogen in het helse vuur geworpen te worden (Mattheüs 18:9 HSV).

En indien uw oog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u. Het is u beter, maar een oog hebbende, tot het leven in te gaan, dan twee ogen hebbende, in het helse vuur geworpen te worden (Mattheüs 18:9 SV).

Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur (Matteüs 5:22 SV).

Ik sta op een laag pitje maar kan het niet laten om dit te ontzenuwen omdat ik heel erg vind dat hierdoor Gods Naam oneer wordt gedaan.

God is geen boeman die mensen naar een ‘hel’ stuurt. Sterker nog, het hele woord ‘hel’ komt niet in de Bijbel voor. Hel is een verkeerde vertaling voor de woorden sjeool, hades, Gehenna en Tartarus.

Geachte @sjako,

Over hel gesproken
Het kan zijn dat het woord hel niet in jou Bijbel voorkomt, maar welke Bijbelvertaling gebruik jij eigenlijk?
Het woord hel en vuur komen overeen met de Griekse grondwoorden.

Mattheüs 18:9 HSV
Als uw oog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u.
Het is beter voor u met één oog tot het leven in te gaan,
dan met twee ogen in het helse (G1067) vuur (G4442) geworpen te worden.

2 Thessalonicenzen 1:7-8 HSV
Bij de openbaring van de Heere Jezus vanuit de hemel met de engelen van Zijn kracht, zal Hij met vlammend vuur wraak oefenen over hen die God niet kennen, en over hen die het Evangelie van onze Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn.

Gods naam oneer aangedaan
Wie is jou God.

‘God Almachtig’ openbaarde zich eerst aan; Abraham, Izak en Jakob (Exodus 6:1-2 HSV) , en vervolgens openbaarde Hij Zijn Verbondsnaam (יהוה) (H3068) aan Mozes en aan de Israelieten (Exodus 3:15 HSV), waarbij ‘God Almachtig’ aangaf dat Zijn Verbondsnaam (יהוה) voor eewig is, tot aan alle geslachten, en dat hij met die naam wil worden aangeroepen.

De term God (El) op zichzelf staand, áls het los staat van een karaktereigenschap van God Almachtig, kán op elke (andere) god en op elk object, dat als een god wordt beschouwd, betrekking hebben.

Het Griekse grondwoord voor god is 'θεός' (G2316) waarvan de transliteratie 'theos' is.

Bij de Bijbel Woordstudie G02316: θεός, wordt voor dat G2316 θεός, als betekenis aangegeven;
  •  God, Godheid, Heilige Geest, goden, godin, goddelijk, magistraat,

De term 'God' kan dus ook een afgod zijn en betrekking hebben op afgoden!

Het woord 'God' ofwel 'Theos' kan betrekking hebben op:
1) god of godin, een algemene naam voor goden
2) de Godheid, drie-eenheid
2a) God de Vader, de eerste persoon in de drie-eenheid
2b) Christus, de tweede persoon in de drie-eenheid
2c) Heilige Geest, de derde persoon in de drie-eenheid
3) gezegd van de enige en ware God
3a) spreekt over de dingen van God
3b) Zijn raad, belangen, dingen die aan Hem verplicht zijn
4) wat ook maar in enig opzicht met God vergeleken kan worden, of op enigerlei wijze op Hem lijkt
4a) Gods vertegenwoordiger of onderkoning
4a1) van magistraten en rechters

De term 'God' is dus niet vanzelfsprekend de 'God van Israël, Die 'God Almachtig' is, Die Zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde heeft gezonden, zodat een ieder die in Jezus Christus gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft (Johannes 3:16 HSV).
De term God heeft niet vanzelfsprekend een connectie met God Almachtig, die de Allerhoogste God is, en Die de 'Vader van Jezus Christus onze Heere' is, en Die onze 'Vader in de Hemelen' is.

Van de term 'God' die in Nederlandse, en Engels Bijbels, en anderstalige Bijbels wordt uitgedrukt, maar de als bron de Hebreeuwse grondtekst heeft, daarvan onderscheiden zich 3 vormen, die als 'God' vertaald zijn:
  1)  Elohim' (אֱלֹהִים) H0430
  2)  Eloah (אֱלוֹהַּ) H433
  3)  El (אֵל) H410

Het Hebreeuwse grondwoord 'Elohim' (אֱלֹהִים) H0430, is de meervoudsvorm van 'Eloah' (אֱלוֹהַּ) H433.
Daarnaast is er ook het Hebreeuwse woord 'El' (אֵל) H410
.
De transliteratie vanuit het Hebreeuws wordt door mensen verschillend geïnterpreteerd,
wat ook verwarrend kan zijn en daarom is het belangrijk om zélf Hebreeuws te leren lezen.

Het Hebreeuwse grondwoord Elohim (אֱלֹהִים) H0430
Elohim (אֱלֹהִים) H0430 , betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1)  In meervoudsvorm:
  1a) rechter, bestuurder
  1b) goddelijke wezens
  1c) engelen
  1d) goden

2)  In intensief meervoud-met eenvoudige betekenis:
  2a) god, godin
  2b) goddelijke
  2c) werken of speciale eigenschappen van God
  2d) de (ware) God
  2e) God

Het Hebreeuwse grondwoord Eloah (אֱלוֹהַּ) H433
Eloah (אֱלוֹהַּ) H433 , betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1) God
2) valse god

Het Hebreeuwse grondwoord El (אֵל) H410
El (אֵל) H410 , betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1)  god, goddelijke/als god, machtige (heerser)
  1a) machtigen, voornamen, machtige helden
  1b) engelen
  1c) god, valse god, (demonen, inbeeldingen)
  1d) God, de enige ware God, YHWH

2)   machtige dingen in de natuur

3)   kracht, macht

Is 'God Almachtig’ Die Zich openbaarde aan; Abraham, Izak en Jakob, en vervolgens Zijn Verbondsnaam (יהוה) (H3068) openbaarde aan Mozes en aan de Israëlieten, waarbij ‘God Almachtig’ aangaf dat Zijn Verbondsnaam (יהוה) voor eewig is, tot aan alle geslachten, en dat hij met die naam wil worden aangeroepen, ook jou God

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaAhlahayam, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

בהשם יהושע המשיח אדנינו; חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים
אשר אל שדי; אלהי אברהם, אלהי יצחק, ואלהי יעקב
BaHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa; Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth Yahawah HaAhlahayam, Ahshar Ahla Shaday, Ahlayah Ahbaraham, Ahlahay Yatazachaaq, wa’Ahlahhay Yaäiqab.
In De Naam van Jezus Christus, onze Heere; Genade en vrede zij u van Yahawah HaAhlahayam, Die El Shaddai is; de God is van Abraham, Izak en Jakob.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Over hel gesproken
Het kan zijn dat het woord hel niet in jou Bijbel voorkomt, maar welke Bijbelvertaling gebruik jij eigenlijk?
Het woord hel en vuur komen overeen met de Griekse grondwoorden.

Sjako heeft uitgelegd wat de woorden betekenen, daarbij iedere vertaling gebruikt, ik adviseer om niet zo hoog van de toren te blazen hier en gewoon eens alles te onderzoeken, teruglezen ook voor andere onderwerpen zoals drie-eenheid, de belofte van de eindtijd en nog veel meer

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-8-2020 om 13:20 zei Hermanos2:
Op 9-8-2020 om 12:52 zei Ricky Tjin:

Je kunt kritiek hebben en gefocust zijn op andermans fouten, met de bedoeling om ze onderuit te halen.
Wat je aan één van Jezus Christus Zijn minste broeders hebt gedaan, heb je als aan Jezus Christus gedaan (Mattheüs 25:40).
Het is te hopen dat je het oordeel overleeft, zodat je niet in het hellevuur hoeft te gaan (Mattheüs 25:41-46).

Hellevuur is mythologie, geen bijbelse leer. De ziel die zondigt zal sterven, zegt de bijbel. Van eeuwige pijniging is geen sprake. 

Onderzoek uzelf  ?  ?️
Onderzoek uzelf of u in het geloof bent, beproef uzelf. Of weet u niet van uzelf dat Jezus Christus in u is?
Of het moet zijn dat u op enigerlei wijze verwerpelijk bent (2 Korinthe 13:5 HSV).

Over mythologie gesproken

Mythologie:


God (El) is niet vanzelfsprekend 'God Almachtig'
De term God (El) op zichzelf staand, áls het los staat van een karaktereigenschap van God Almachtig, kán op elke (andere) god en op elk object betrekking hebben, dat als een god wordt beschouwd.
De term God is niet vanzelfsprekend 'God Almachtig', Die de God is van Abraham, Izak en Jabob, Die zijn Zoon Jezus Christus uit liefde naar deze wereld gezonden heeft, om voor ons een eeuwig verlossing te bewerkstelligen.

Het Griekse grondwoord voor god is 'θεός' (G2316) waarvan de transliteratie 'theos' is.

Bij de Bijbel Woordstudie G02316: θεός, wordt voor dat G2316 θεός, als betekenis aangegeven;
  •  God, Godheid, Heilige Geest, goden, godin, goddelijk, magistraat,

De term 'God' kan dus ook een afgod zijn en betrekking hebben op afgoden!

Het woord 'God' ofwel 'Theos' kan betrekking hebben op:
1) god of godin, een algemene naam voor goden
2) de Godheid, drie-eenheid
2a) God de Vader, de eerste persoon in de drie-eenheid
2b) Christus, de tweede persoon in de drie-eenheid
2c) Heilige Geest, de derde persoon in de drie-eenheid
3) gezegd van de enige en ware God
3a) spreekt over de dingen van God
3b) Zijn raad, belangen, dingen die aan Hem verplicht zijn
4) wat ook maar in enig opzicht met God vergeleken kan worden, of op enigerlei wijze op Hem lijkt
4a) Gods vertegenwoordiger of onderkoning
4a1) van magistraten en rechters

De term 'God' is dus niet vanzelfsprekend de 'God van Israël, Die 'God Almachtig' is, Die Zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde heeft gezonden, zodat een ieder die in Jezus Christus gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft (Johannes 3:16 HSV).
De term God heeft niet vanzelfsprekend een connectie met God Almachtig, die de Allerhoogste God is, en Die de 'Vader van Jezus Christus onze Heere' is, en Die onze 'Vader in de Hemelen' is.

Van de term 'God' die in Nederlandse, en Engels Bijbels, en anderstalige Bijbels wordt uitgedrukt,
maar de als bron de Hebreeuwse grondtekst heeft, onderscheiden zich 3 vormen, die als 'God' vertaald zijn:

  1)  Elohim' (אֱלֹהִים) H0430
  2)  Eloah (אֱלוֹהַּ) H433
  3)  El (אֵל) H410

Het Hebreeuwse grondwoord 'Elohim' (אֱלֹהִים) H0430, is de meervoudsvorm van 'Eloah' (אֱלוֹהַּ) H433.
Daarnaast is er ook het Hebreeuwse woord 'El' (אֵל) H410.
De transliteratie vanuit het Hebreeuws wordt door mensen verschillend geïnterpreteerd,
wat ook verwarrend kan zijn en daarom is het belangrijk om zélf Hebreeuws te leren lezen.

Het Hebreeuwse grondwoord Elohim (אֱלֹהִים) H0430
Elohim (אֱלֹהִים) H0430 , betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1)  In meervoudsvorm:
  1a) rechter, bestuurder
  1b) goddelijke wezens
  1c) engelen
  1d) goden

2)  In intensief meervoud-met eenvoudige betekenis:
  2a) god, godin
  2b) goddelijke
  2c) werken of speciale eigenschappen van God
  2d) de (ware) God
  2e) God

Het Hebreeuwse grondwoord Eloah (אֱלוֹהַּ) H433
Eloah (אֱלוֹהַּ) H433 , betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1) God
2) valse god

Het Hebreeuwse grondwoord El (אֵל) H410
El (אֵל) H410 , betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1)  god, goddelijke/als god, machtige (heerser)
  1a) machtigen, voornamen, machtige helden
  1b) engelen
  1c) god, valse god, (demonen, inbeeldingen)
  1d) God, de enige ware God, YHWH

2)   machtige dingen in de natuur

3)   kracht, macht

Wie is jou God
Is jou God ook 'God Almachtig’ Die Zich openbaarde aan; Abraham, Izak en Jakob, en vervolgens Zijn Verbondsnaam (יהוה) (H3068) openbaarde aan Mozes en aan de Israëlieten, waarbij ‘God Almachtig’ aangaf dat Zijn Verbondsnaam (יהוה) voor eewig is, tot aan alle geslachten, en dat hij met die naam wil worden aangeroepen

Ontzag voor Yahawah (יהוה) 'God Almachtig'

  • Ik schaam mij niet voor hét Evangelie van Jezus Christus, want het is de kracht van 'God Almachtig' tot 'heil en redding' voor ieder die hét Evangelie gelooft (Romans 1:16 - KJV)
  • Maar allen die Jezus Christus aangenomen hebben, die hebben van Hem macht ontvangen kinderen van 'God Almachtig' te worden, namelijk die getrouw in Zijn Naam geloven (Johannes 1:12 HSV).
  • Allen die godvruchtig willen leven in Christus Jezus, zullen vervolgd worden (2 Timotheüs 3:12-13 HSV).
  • Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Wie overwint, zal zeker geen schade toegebracht worden door de tweede dood (Openbaring 2:11 HSV).


De zekerheid des geloofs

  • Als 'God Almachtig' vóór ons is, wie zal tegen ons zijn? Hoe zal Hij, die zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, maar voor ons allen overgegeven heeft, ons met Hem ook niet alle dingen schenken?
    Wie zal uitverkorenen van 'God Almachtig' beschuldigen? Het is 'God Almachtig' die rechtvaardigt; wie zal veroordelen?
    Christus Jezus is de gestorvene; én hét betreft meer te zijn dát Hij de Opgewekte is, aan de rechterhand van 'God Almachtig', Die ook voor ons pleit.
    Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus Jezus? Verdrukking of benauwdheid, of vervolging of honger, of naaktheid, of gevaar, of het zwaard? Gelijk geschreven staat:
    Om Uwentwil worden wij de ganse dag gedood, wij zijn gerekend als slachtschapen. (Romeinen 8:31-36 NBG51)
  • Wie een oor heeft, die hoort, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Wie overwint, Jezus Christus zal hem geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs van 'God Almachtig' is.
    Wie een oor heeft, die hoort, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.
    Wie een oor heeft, die hoort, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Wie overwint, Jezus Christus zal hem geven van het verborgen manna, en Jezus Christus zal hem een witte steen geven en op die steen een nieuwe naam geschreven, welke niemand weet, dan die hem ontvangt.
    (Openbaring 2:7,11,17 NBG51)
  • Wie overwint, zal aldus bekleed worden met witte klederen; en Jezus Christus zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens, maar Jezus Christus zal zijn naam belijden voor Zijn Vader en voor zijn engelen (Openbaring 3:5 NBG51).
  • Want dit is de liefde van 'God Almachtig', dat wij zijn geboden bewaren.
    En zijn geboden zijn niet zwaar, want al wat uit 'God Almachtig geboren is, overwint de wereld;
    en dit is de overwinning, die de wereld overwonnen heeft: ons geloof.
    Wie is het, die de wereld overwint, dan wie gelooft, dat Jezus Christus de Zoon is van 'God Almachtig'? (1 Johannes 5:3-5)
  • En er was een luide stem in de hemel zeggende: Nu is verschenen het heil en de kracht en het koningschap van onze God en de macht van zijn Gezalfde; want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is nedergeworpen.
    En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis,
    en zij hebben hun leven niet liefgehad, tot in de dood.

    Daarom, verheugt u, gij hemelen en wie daarin wonen.
    Wee de aarde en de zee, want de duivel is tot u nedergedaald in grote grimmigheid,
    wetende, dat hij weinig tijd heeft. (Openbaring 12:10-12 NBG51)


De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים, אשר אל שדי; אלהי אברהם, אלהי יצחק, ואלהי יעקב
Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth Yahawah HaAhlahayam,
Ahshar Ahla Shaday, Ahlayah Ahbaraham, Ahlahay Yatazachaaq, wa’Ahlahhay Yaäiqab.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaAhlahayam, Die El Shaddai is; de God is van Abraham, Izak en Jakob.

ח͏סד יהו͏שע המשיח אדנינו יהי עמך
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya ayma’ka.
De Genade van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), onze Heere, zij met je.

חסד יהו͏שע המשיח אד͏נינו יהי עם־רוחך אחך אמן
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya aima_rawach’ka, ahman.
De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met uw geest, Amen.

ברוך יהושע המשיח אדנינו אשר האלף והתו
אשר יהוה אלהים ההוה והיה ויבוא אלהי צבאות
Barawak Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa, Ahshar HaAhlap wa'HaThaw,
Ahshar Yahawah Ahlahayam, Ha’Hawah wa’Hayah wa’Yabawaäh, Ahlahay Tazabaähwath.
Loof en psalmzing Jezus Christus, onze Heere, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is,
Die Yahawah Ahlahayam is, Die was, Die is en Die komen zal, De God der hemelse legermachten.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-8-2020 om 11:29 zei Chris Walters:
Op 15-8-2020 om 02:12 zei Ricky Tjin:

Ik zegen je om wille van Jezus Christus:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.

Zegt Jezus niet in Mat.6,5-6:

"En wanneer gij bidt, zo zult gij niet zijn gelijk de geveinsden; want die plegen gaarne, in de synagogen en op de hoeken der straten staande, te bidden, opdat zij van de mensen mogen gezien worden. Voorwaar, Ik zeg u, dat zij hun loon weg hebben. Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden."

En even verderop: "En als gij bidt, zo gebruikt geen ijdel verhaal van woorden, gelijk de heidenen; want zij menen, dat zij door hun veelheid van woorden zullen verhoord worden. Wordt dan hun niet gelijk; want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt."

Ik vraag me af of Ricky in 'real life' ook dat hele verhaal uitspreekt als hij iemand 'zegent'. Zo ja, zou hij het inmiddels uit z'n hoofd weten of zou hij het van een notitieblok oplezen?

Ricky in real life:

"Ik ga je zegenen maar het is zo'n overdreven lang en vroom verhaal dus even geduld, effe m'n notitieblok erbij pakken."

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik vraag me af of Ricky in 'real life' ook dat hele verhaal uitspreekt als hij iemand 'zegent'. Zo ja, zou hij het inmiddels uit z'n hoofd weten of zou hij het van een notitieblok oplezen?

Ricky in real life:

"Ik ga je zegenen maar het is zo'n overdreven lang en vroom verhaal dus even geduld, effe m'n notitieblok erbij pakken."

''Om wille van Jezus Christus'' schrijft hij erbij, dus dan zal het wel zo moeten..?

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik vraag me af of Ricky in 'real life' ook dat hele verhaal uitspreekt als hij iemand 'zegent'. Zo ja, zou hij het inmiddels uit z'n hoofd weten of zou hij het van een notitieblok oplezen?

Ricky in real life:

"Ik ga je zegenen maar het is zo'n overdreven lang en vroom verhaal dus even geduld, effe m'n notitieblok erbij pakken."

Ricky neemt vast zijn telefoon overal mee en heeft de zegeningen daarop staan en dan laat ie ze uitspreken door Siri of Alexa. :#

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:
13 uur geleden zei Ricky Tjin:

Over hel gesproken
Het kan zijn dat het woord hel niet in jou Bijbel voorkomt, maar welke Bijbelvertaling gebruik jij eigenlijk?
Het woord hel en vuur komen overeen met de Griekse grondwoorden.

Sjako heeft uitgelegd wat de woorden betekenen, daarbij iedere vertaling gebruikt, ik adviseer om niet zo hoog van de toren te blazen hier en gewoon eens alles te onderzoeken, teruglezen ook voor andere onderwerpen zoals drie-eenheid, de belofte van de eindtijd en nog veel meer

Als jij niet in de hel gelooft, dan is het je eigen verantwoording.

Onderzoek uzelf  ?  ?️
Onderzoek uzelf of u in het geloof bent, beproef uzelf. Of weet u niet van uzelf dat Jezus Christus in u is?
Of het moet zijn dat u op enigerlei wijze verwerpelijk bent (2 Korinthe 13:5 HSV).

Je hebt het over onderzoeken, maar blijkbaar gebruik jij voor jou onderzoek andere bronnen, waardoor we ook verschillen in onze conclusies en belevenissen. Ieder mens heeft een eigen vrije wil van de Schepper gekregen. Wat jij als brok kiest, dat is je eigen zaak.

Jezus Christus zei, dat de mensen van elk nutteloos woord dat zij spreken, rekenschap moeten geven op de dag van het oordeel (Mattheüs 12:35-37 HSV). Een ieder zal op de dag van het oordeel zelf voor de troon van 'God Almachtig' verantwoording afleggen; voor elk ijdel woord en voor elke wandaad, dus ook voor wat er op dit forum aan drogredenen wordt meegedeeld.

Als een geestelijk gezinde christen, met ontzag voor Yahawah El Shaddai, heb ik niet bevreesd te zijn voor hen, die wél het lichaam kunnen doden, maar niet de ziel niet kunnen doden; maar ik heb 'eerder en des te meer' ontzag te hebben voor Hem, die zowel het lichaam als de ziel kan verderven in de hel. (Matteüs 10:28 NBG51).
Als een geestelijk gezinde christen, met ontzag voor Yahawah El Shaddai, zal ik er alles aan doen om de tweede dood, wat de geestelijke dood is, te ontkomen.

Ik weet niet voor jou, maar als een geestelijk gezinde christen, zal ik er alles aan doen om deel te hebben aan de opstanding ten leven, en te ontkomen aan de opstanding ter verdoemenis (Johannes 5:27-29 HSV).

Gezegend en zalig zijn de armen van geest, want voor hun is het Koninkrijk der hemelen (Matthew 5:3 - KJV).

Jezus Christus zei tot Zijn discipelen: "Zie toe dat niemand u misleidt. Want velen zullen komen in Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus.", en zij zullen velen misleiden (Mattheüs 24:4-5 HSV).

Wachters
‘God Almachtig’ zegt in Zijn woord in Ezechiël 33:6 & 9, dat, als de wachter echter het zwaard ziet komen en niet op de bazuin blaast, zodat het volk niet gewaarschuwd wordt, en het zwaard komt en het een leven onder hen wegneemt, dát dan het leven wel in zijn ongerechtigheid is weggenomen, maar zijn bloed eist Hij van de hand van de wachter.
Maar wat de wachter aangaat, als die de goddeloze voor zijn weg gewaarschuwd heeft om hem daarvan te bekeren en de goddeloze zich niet van zijn weg bekeert, dan zal híj in zijn ongerechtigheid sterven, maar de wachter heeft zijn eigen leven gered.

Als het voor jou niet uitmaakt, om bloedschuld aan je hand te hebben, dan heb je dat zelf te weten,
maar ik zal er alles aan doen om eraan te ontkomen.

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa sha'ba'shamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaAhlahayam, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים, אשר אל שדי; אלהי אברהם, אלהי יצחק, ואלהי יעקב
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth Yahawah HaAhlahayam,
Ahshar Ahla Shaday, Ahlayah Ahbaraham, Ahlahay Yatazachaaq, wa’Ahlahhay Yaäiqab.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, Die El Shaddai is; de God is van Abraham, Izak en Jakob.

ח͏סד יהו͏שע המשיח אדנינו יהי עמך
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya ayma’ka.
De Genade van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), onze Heere, zij met je.

חסד יהו͏שע המשיח אד͏נינו יהי עם־רוחך אחך אמן
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya aima_rawach’ka, ahman.
De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met uw geest, Amen.

ברוך יהושע המשיח אדנינו אשר האלף והתו
אשר יהוה אלהים ההוה והיה ויבוא אלהי צבאות
Barawak Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa, Ahshar HaAhlap wa'HaThaw,
Ahshar Yahawah Ahlahayam, Ha’Hawah wa’Hayah wa’Yabawaäh, Ahlahay Tazabaähwath.
Loof en psalmzing Jezus Christus, onze Heere, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is,
Die Yahawah Ahlahayam is, Die was, Die is en Die komen zal; De God der hemelse legermachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik schaam mij niet voor hét Evangelie van Jezus Christus, want het is de kracht van 'God Almachtig' tot 'heil en redding' voor ieder die hét Evangelie gelooft (Romans 1:16 - KJV)

Rom. 1

16 Want ik schaam mij des Evangelies van Christus niet; want het is een kracht Gods tot zaligheid een iegelijk, die gelooft, eerst den Jood, en ook den Griek.

17 Want de rechtvaardigheid Gods wordt in hetzelve geopenbaard uit geloof tot geloof; gelijk geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven.

 

Uit geloof tot geloof.. wat een mooie diepe woorden zijn dat.

Met andere woorden; wij hebben daar niets mee van doen, hoe vroom wij ook menen te schrijven, met alle 'bezweringen' erbij.

Het Woord gaat uit van het geloof, tot het geloof omdat het geloof van Jezus Christus is; van de uit God geborene tot de uit God geborene.
 

33 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Jezus Christus zei, dat de mensen van elk nutteloos woord dat zij spreken, rekenschap moeten geven op de dag van het oordeel (Mattheüs 12:35-37 HSV). Een ieder zal op de dag van het oordeel zelf voor de troon van 'God Almachtig' verantwoording afleggen; voor elk ijdel woord en voor elke wandaad, dus ook voor wat er op dit forum aan drogredenen wordt meegedeeld.

Drogreden

1) Bedrieglijke argumentatie 2) Bedrieglijke reden 3) Bedrieglijke redenatie 4) Bedrieglijke redenering 5) Droggrond 6) Schijnargument 7) Schijngrond 8 Schijnreden 9) Sofisme 10) Valse bedrieglijke reden 11) Valse reden 12) Valse redenering

De ijdelheid zal bestaan uit woorden die niet uit geloof tot geloof gaan. 

Is dat ook drogredeneren?

Wie bepaalt dat?

De angst om niet in bijbelteksten te willen/kunnen schrijven, waar komt die vandaan vraag ik mij af. Is dat uit angst Hem niet te kunnen aanbidden in Geest en in Waarheid? Dat kunnen wij ook niet. Dat gaat dus via het geloof.

En dat is van Hem. :-)

Op 8-8-2020 om 21:22 zei Ricky Tjin:

Ware aanbidders zullen God Vader aanbidden in geest en waarheid; want God de Vader zoekt wie hem zo aanbidden. God is een Geest en degenen die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid. (Johannes 4:23-24)

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid