Spring naar bijdragen

Coronacrisis: Mondkapjes, Lockdowns en de 1,5 Meter Samenleving


Aanbevolen berichten

Je moet je masker toch ontsmetten. Tenzij je iedere keer een wegwerpbaar vervangt. Maar in die vorige context beveelde ik een herbruikbaar masker met opgeprinte tekst aan.

Maskers zijn ongezond en werken alleen maar om een deel druppels bij hoesten/niezen van jezelf tegen te houden. Ze bieden geen bescherming tegen virussen tenzij juist type filter en juist gebruik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De onderdrukking wordt dus steeds groter................. en daar zijn dan ook nog voorstanders voor........... Zoals ik al zei, mensen zoals jij vormen voor mij een grotere bedreiging dan welk viru

ik denk dat ongevraagd bij iemand binnendringen en ongevraagd van allerlei testen doen ook heel nadelig voor de gezondheid kan zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/MRC-5 Als jij je zo nodig schuldig wil maken aan moord is dat jouw probleem. originally developed from the lung tissue of a 14-week-old aborted Caucasian male f

Posted Images

Zojuist zei Dominic1:

Dat is voor de gemiddelde mens niet te doen en dat weet jij ook wel.  Niet te betalen en niet uitvoerbaar.  En op langere termijn schadelijk, omdat je lichaam door al die ontsmettingsrituelen strakjes nergens meer tegen kan. Het immuunsysteem heeft contact met bacteriën e.d. nodig om zijn immuunsysteem in tact te houden.   Persoonlijk kies ik voor de gulden middenweg.  Niet voortdurend ontsmetten,  maar gewoon een keer per maand het bamboe kapje in een handsopje wassen en verder de normale hygiëne betrachten.  Ik vertrouw op God.  Zou ik dan ziek worden, vertrouw ik erop dat Hij me er doorheen helpt. Tot nog toe heeft Hij me nooit in de steek gelaten. Wat niet wil zeggen dat mij alle narigheid bespaard is gebleven maar wel dat ik steeds kracht kreeg naar kruis. En zou ik sterven aan bacteriële longontsteking - wat we dan te danken hebben aan de overheid en aan domme mensen die erom riepen - dan ben ik snel bij God. Voor mij geldt zoals Paulus zei in Filippensen 1:


18 Nochtans wordt Christus op allerlei wijze, hetzij onder een deksel, hetzij in der waarheid, verkondigd; en daarin verblijd ik mij, ja, ik zal mij ook verblijden.

19 Want ik weet, dat dit mij ter zaligheid gedijen zal, door uw gebed en toebrenging des Geestes van Jezus Christus.

20 Volgens mijn ernstige verwachting en hoop, dat ik in geen zaak zal beschaamd worden; maar dat in alle vrijmoedigheid, gelijk te allen tijd, alzo ook nu, Christus zal groot gemaakt worden in mijn lichaam, hetzij door het leven, hetzij door den dood.

21 Want het leven is mij Christus, en het sterven is mij gewin.

22 Maar of te leven in het vlees, hetzelve mij oorbaar zij, en wat ik verkiezen zal, weet ik niet.

23 Want ik word van deze twee gedrongen, hebbende begeerte, om ontbonden te worden en met Christus te zijn; want dat is zeer verre het beste.

24 Maar in het vlees te blijven, is nodiger om uwentwil.

25 En dit vertrouw en weet ik, dat ik zal blijven, en met u allen zal verblijven tot uw bevordering en blijdschap des geloofs;

26 Opdat uw roem in Christus Jezus overvloedig zij aan mij, door mijn tegenwoordigheid wederom bij u.

 

Grapjurk? Dettol kost een paar euro’s. Je sopt dat erin (verdund met water), wringt dat uit en hangt dat op.

Maskers zonder opschrift kan je zelfs natmaken en ontsmetten door te magnetronnen. Use the grey mass.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dominic1:

Suit yourself. 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/26/hoe-hygienisch-omgaan-met-mondmaskers/

Onderzoek wijst uit dat er een broeihaard aan bacteriën ontstaat wanneer we ons mondmasker niet regelmatig wassen of verwisselen. Dit kan, in het slechtste geval, leiden tot infecties van de huid of zelfs van de longen. Maar maak je geen zorgen: je kunt jezelf er gemakkelijk tegen beschermen door de juiste tips in acht te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dominic1:

Nogmaals. Suit yourself.  Ik vind dit bijzonder ongezond, maar bovendien niet te doen voor een gemiddeld mens met een gezin. En Dettol is slecht voor alle organismen. Ook de goede. Jij mag daar anders over denken.  Ik heb je beschreven aan de hand van Filippensen hoe ik daarover denk en waarin ik rust.  

Het is helemaal niet ongezond. Een bacteriehaard kweken en in je longen trekken is pas ongezond. Ik zeg niet dat je steriel moet leven, maar een masker dient wel juist en volgens de wetenschappelijke consensus toegepast te worden. Anders is dat zeer ongezond.

Normaliter draag je geen masker he. Dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dominic1:

Is Filippensen 1 desinformatie?

Laat jij je niet inenten uit fysieke angst voor het vaccin of omdat je niet bang bent voor Corona? En heeft  de Geest van God daarin een rol in je leven?

Het was satirisch bedoeld, mijn vorige post.

aan de start nam ik dit virus serieuzer dan de coronafascisten van vandaag. Maar mijn onderzoek dwong me naar verstand en redelijkheid.

Ik neem geen vaccin en zie deze pandemie als een plandemie. Maar dat wilt niet zeggen dat je bacteriehaarden moet beginnen inademen. Er zijn nuttige bacteriën, maar gekweekte kolonies dichtbij de mond houden lijkt me toch buiten balans en uit evenwicht van de normale gang van zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-8-2020 om 22:00 zei Ricky Tjin:

Zelf heb ik ook de indruk dat de beginfase van de grote verdrukking al begonnen is en dat de druk stap voor stap wordt opgevoerd.

Het is hooguit een wee. Dit konden de mensen in 1940-1945 ook zeggen. Het is lang niet zo erg als toen. Waar ik woon, draagt niemand een mondkapje en zijn restaurants gewoon open...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-12-2020 om 14:58 zei Fundamenteel:

aan de start nam ik dit virus serieuzer dan de coronafascisten van vandaag. Maar mijn onderzoek dwong me naar verstand en redelijkheid.

Precies eender als ik, ben meteen aan het rekenen gegaan, indexeren, vergelijken en wat almeer, net als jij kom ik meer en meer  tot de conclusie nu dat er iets anders speelt of meespeelt , hoe dan ook ik ben het niet met alles van jou eens, maar wat ons gebracht wordt lijkt te stinken, mede ook door de censuur van kundige geleerden op sociale media het is trouwens al een keer in de kamer geopperd ook door iemand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Harde lockdown afgekondigd op maandag 14 december
Het kabinet heeft maandag 14 december een harde lockdown afgekondigd die tot en met zeker dinsdag 19 januari zal gelden. Wat kan er tot die tijd niet meer en wat nog wel? Op Nu.nl vind je de belangrijkste veranderingen.
Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6096670/nederland-gaat-vijf-weken-op-slot-dit-zijn-alle-maatregelen.html

WPyi1Kss_o.jpg

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

logo.svg
Strengere maatregelen voor mondkapjes helpen juist niet tegen corona

ANP-419218777-e1595847642195-680x340.jpg

Immunoloog dr. Carla Peeters, die verschillende jaren werkzaam was op het RIVM, schreef enkele weken terug een vierdelige serie over het mondkapje. Wegens de toenemende angst voor een tweede COVID-19-golf besloot zij een vijfde deel te schrijven. In deel vijf: waarom strengere maatregelen niet nodig zijn, en de focus op mondkapjes júíst niet helpt met preventie van corona.
Bron: https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/strengere-maatregelen-voor-verplichte-mondkapjes-helpen-juist-niet-tegen-corona/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nederland vanaf vandaag in lockdown: de maatregelen tot en met 19 januari

1024x576a.jpg

Premier Rutte wond er geen doekjes om in zijn tv-toespraak. "Nederland gaat op slot", zei hij vanuit het Torentje, begeleid door fluitconcerten op straat. De lockdown ging om middernacht al in en geldt zeker vijf weken, in ieder geval tot en met 19 januari.
Bron: https://nos.nl/artikel/2360666-nederland-vanaf-vandaag-in-lockdown-de-maatregelen-tot-en-met-19-januari.html

Op de pagina van de bovengenoemde link vind je een overzicht van alle nieuwe maatregelen.

Een overzicht van de winkel die openblijven en de contactberoepen die mogen doorwerken:
https://nos.nl/artikel/2360676-dit-zijn-de-winkels-die-openblijven-en-de-contactberoepen-die-mogen-doorwerken.html

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Ricky Tjin:

Nederland vanaf vandaag in lockdown: de maatregelen tot en met 19 januari

1024x576a.jpg

Premier Rutte wond er geen doekjes om in zijn tv-toespraak. "Nederland gaat op slot", zei hij vanuit het Torentje, begeleid door fluitconcerten op straat. De lockdown ging om middernacht al in en geldt zeker vijf weken, in ieder geval tot en met 19 januari.
Bron: https://nos.nl/artikel/2360666-nederland-vanaf-vandaag-in-lockdown-de-maatregelen-tot-en-met-19-januari.html

Op de pagina van de bovengenoemde link vind je een overzicht van alle nieuwe maatregelen.

Een overzicht van de winkel die openblijven en de contactberoepen die mogen doorwerken:
https://nos.nl/artikel/2360676-dit-zijn-de-winkels-die-openblijven-en-de-contactberoepen-die-mogen-doorwerken.html

Goed dat je dit plaatst,  ik wist het niet.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-12-2020 om 15:33 zei Ricky Tjin:

logo.svg
Strengere maatregelen voor mondkapjes helpen juist niet tegen corona

ANP-419218777-e1595847642195-680x340.jpg

Immunoloog dr. Carla Peeters, die verschillende jaren werkzaam was op het RIVM, schreef enkele weken terug een vierdelige serie over het mondkapje. Wegens de toenemende angst voor een tweede COVID-19-golf besloot zij een vijfde deel te schrijven. In deel vijf: waarom strengere maatregelen niet nodig zijn, en de focus op mondkapjes júíst niet helpt met preventie van corona.
Bron: https://www.hpdetijd.nl/2020-07-27/strengere-maatregelen-voor-verplichte-mondkapjes-helpen-juist-niet-tegen-corona/

Het artikel is van eind juli van dit jaar. We leven inmiddels half december. Als je de actuele stand van zaken (en zeker de cijfers) van nu bekijkt dan is het met de kennis van nu wel duidelijk dat de conclusie dat strengere maatregelen wenselijk waren geweest gerechtvaardigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-12-2020 om 07:46 zei Mullog:

Het artikel is van eind juli van dit jaar. We leven inmiddels half december. Als je de actuele stand van zaken (en zeker de cijfers) van nu bekijkt dan is het met de kennis van nu wel duidelijk dat de conclusie dat strengere maatregelen wenselijk waren geweest gerechtvaardigd.

Dat is dan jou conclusie. Uiteraard heb ook jij recht op interpreteren van bewijsstukken. Maar door ze te poneren als voor iedereen op gaand, dreun jij gewoon een gebruikte maskerade voor de eigen stupiditeit op. Past wel bij dat mondkapje dat nota bene zelfs nog gedragen moet worden als je bent ingeënt...  Maw: dat vaccin werkt dus voor geen ene anderhalve meter. Overigens is het helemaal geen vaccin, maar een genetische modificatie.

Als je er geen verstand van hebt kan je beter niets zeggen. Er is totaal geen sprake van genetische modificatie. Dit is stemmingmakerij wat niet is toegestaan op het forum. mod sjako

Link naar bericht
Deel via andere websites

Reisorganisaties schrappen voorlopig alle vakantievluchten en minister wil verklaring dat reis noodzakelijk is

1536x864a.jpg

Reizigersverklaring
In een brief aan de Kamer schrijft de minister dat ze de drukte op Schiphol onacceptabel vindt en dat ze aanvullende maatregelen heeft afgesproken met de luchtvaartsector om niet-noodzakelijke reizen te ontmoedigen.
Bron: https://nos.nl/artikel/2360976-alle-vakantievluchten-geschrapt-minister-wil-verklaring-dat-reis-noodzakelijk-is.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is dan jou conclusie. Uiteraard heb ook jij recht op interpreteren van bewijsstukken. Maar door ze te poneren als voor iedereen op gaand, dreun jij gewoon een gebruikte maskerade voor de eigen stupiditeit op. Past wel bij dat mondkapje dat nota bene zelfs nog gedragen moet worden als je bent ingeënt...  Maw: dat vaccin werkt dus voor geen ene anderhalve meter. Overigens is het helemaal geen vaccin, maar een genetische modificatie.

Een eenvoudig vaccin, in combinatie met een mondmasker, regelmatig testen, afstand houden, thuis werken en sociale contacten minimaliseren, en we hebben onze vrijheid weer terug! Dat vaccin werkt prima. Het is zeer betrouwbaar, goed onderzocht. Wanneer de meeste mensen zich laten vaccineren, kunnen we weer normaal leven, natuurlijk met inachtneming van de maatregelen, netjes afstand houden en in drukte een mondmasker dragen. Met heel veel testen, vaccineren, afstand houden, kunnen we mogelijk in de toekomst ook weer naar festivals. Het is dus een combinatie van maatregelen en vaccineren. Het zal hooguit een jaar of vier tot vijf duren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-12-2020 om 10:41 zei WdG:

Dat vaccin werkt prima. Het is zeer betrouwbaar, goed onderzocht.

https://en.wikipedia.org/wiki/MRC-5

Als jij je zo nodig schuldig wil maken aan moord is dat jouw probleem.

originally developed from the lung tissue of a 14-week-old aborted Caucasian male fetus

Je bent wat mij betreft een contradictio in terminis, met enerzijds je health and wealth evangelie en anderzijds pro vaccinatiestandpunt. Ik had verwacht dat je sowieso immuun bent, want God beschermt je immers. En mocht je onverhoopt toch besmet raken, dan ga je toch gewoon naar Jan Zijlstra oid?

Ook hier weer sprake van desinformatie. De cellijnen die gebruikt worden voor de fabricage van het vaccin zijn afkomstig van in een 1973 afkomstige foetus uit Nederland. In die tijd was het niet toegestaan abortus te plegen dus zullen de wetenschappers nooit gebruik hebben gemaakt van een illegale abortus. Waarschijnlijk is de foetus afkomstig van een miskraam. Volgens een ander document zijn de (stam)cellen van de nieren gebruikt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei WdG:

Een eenvoudig vaccin, in combinatie met een mondmasker, regelmatig testen, afstand houden, thuis werken en sociale contacten minimaliseren, en we hebben onze vrijheid weer terug!

Dat is de hoop, dat er rare dingen gebeuren voelt iedereen wel aan denk ik.

12 minuten geleden zei WdG:

Dat vaccin werkt prima. Het is zeer betrouwbaar, goed onderzocht.

Je dreunt nu na, wat herhaaldelijk bij de bevolking wordt binnen gestampt dat noemt men hersenspoeling. Of het echt veilig en betrouwbaar is moet nog blijken.

 

 

https://www.ad.nl/binnenland/groep-artsen-gruwelt-van-angst-zaaien-over-corona-98-procent-belandt-niet-in-ziekenhuis~a7f7c4a2/

Zij bevestigen dat er iets raars aan de hand is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

https://en.wikipedia.org/wiki/MRC-5

Als jij je zo nodig schuldig wil maken aan moord is dat jouw probleem.

originally developed from the lung tissue of a 14-week-old aborted Caucasian male fetus

Je bent wat mij betreft een contradictio in terminis, met enerzijds je health and wealth evangelie en anderzijds pro vaccinatiestandpunt. Ik had verwacht dat je sowieso immuun bent, want God beschermt je immers. En mocht je onverhoopt toch besmet raken, dan ga je toch gewoon naar Jan Zijlstra oid?

Er is maar één evangelie. Onze God, Jezus Christus, is duidelijk genoeg: "Ik ben gekomen, opdat zij het leven hebben, en overvloed hebben." En, mijn persoonlijke visie: ik heb geen interesse in het vaccin. "Gelukkig" is er een enorm tekort, dus wie wil mag mijn portie hebben. De Enige die ik nodig heb ik Jezus Christus, niemand anders. We hebben een God (Jezus Christus), Die geeft, zodat wij kunnen genieten (tevens een waarschuwing voor hoogmoed):

"Beveel den rijken in deze tegenwoordige wereld, dat zij niet hoogmoedig zijn, noch hun hoop stellen op de ongestadigheid des rijkdoms, maar op den levenden God, Die ons alle dingen rijkelijk verleent, om te genieten"

De Bijbel leert ons tevens dat we het onheil wel aanschouwen, maar, dat het ons niet zal raken:

"Aan uw zijden zullen er duizend vallen, en tien duizend aan uw rechterhand; tot u zal het niet genaken. Alleenlijk zult gij het met uw ogen aanschouwen; en gij zult de vergelding der goddelozen zien."

Mijn persoonlijke visie wijkt waarschijnlijk af van jouw visie? Ik weet het niet, dat moet jij maar aangeven. Ik geloof inderdaad dat het Werk van Jezus perfect is, en volbracht is. Dat betekent dat ik me kan beroepen op Zijn Woord, dat Genezing, Verlossing en Bevrijding is, in alle opzichten:

Voor mij is GODS WOORD het medicijn:

"Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees."

Naar mijn mening krijgt corona een te groot podium, en, zijn alle maatregelen zwaar overdreven. Ik ben ook zeer blij en dankbaar dat ik iedere dag naar een restaurant kan gaan, dat er hier, waar ik woon, geen mondkapjes gedragen worden, en dat alles gewoon open is. De meeste mensen worden NIET ziek van het corona-virus, maar, dat roep ik al vanaf maart.

1 uur geleden zei Thinkfree:

Je dreunt nu na, wat herhaaldelijk bij de bevolking wordt binnen gestampt dat noemt men hersenspoeling. Of het echt veilig en betrouwbaar is moet nog blijken.

Even mijn hele reactie lezen. Voor de wereld is dit zo. Voor mij gelden andere regels, die van Gods Koninkrijk, waar geen ruimte is voor ellende.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

https://en.wikipedia.org/wiki/MRC-5

Als jij je zo nodig schuldig wil maken aan moord is dat jouw probleem.

originally developed from the lung tissue of a 14-week-old aborted Caucasian male fetus

Je bent wat mij betreft een contradictio in terminis, met enerzijds je health and wealth evangelie en anderzijds pro vaccinatiestandpunt. Ik had verwacht dat je sowieso immuun bent, want God beschermt je immers. En mocht je onverhoopt toch besmet raken, dan ga je toch gewoon naar Jan Zijlstra oid?

Is de maand al weer voorbij?!

Time flies when you're having fun.

3 uur geleden zei Thinkfree:

Of het echt veilig en betrouwbaar is moet nog blijken.

Dat is gebleken uit de testen, anders was het niet goedgekeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid