Spring naar bijdragen

Natuurlijk Gezond; God's Bijbelse principes helpen ons daarbij


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Ricky Tjin:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat wordt lastig, want zoals ik al uitlegde, dat staat nergens in de Bijbel.

Volgens jou staat het nergens in de Bijbel. Kun je ook nuanceren? Mensen die niet kunnen nuanceren zien de dingen steeds zwart/wit, waarbij ze het grijze spectrum ofwel het tussenliggende niet zien.
Nuanceren is blijkbaar ook een kunst. Nuanceren is belangrijk om in de waarheid te blijven. Onze God is de God der waarheid (Jesaja 65:16). Als mensen afwijken van de waarheid, dan vervallen ze in leugen waarvan de duivel de bron is (Johannes 8:44).

Ik zou niet weten wat er valt te nuanceren aan 'dat staat nergens in de Bijbel'.
Dat schreef ik trouwens als reactie op jouw opmerking: 

4 uur geleden zei Ricky Tjin:

het voedsel dat door God voor de mens bestemd is als primair voedsel

Als er dus iemand hier duidelijk kan verschaffen, ben jij dat door aan te wijzen waar dan staat welk voedsel als primair is aangewezen. Want volgens jou moet dat dus ergens staan. Ik heb al uitgelegd wat er wél staat en ga dat niet herhalen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het plantaardig voedsel wat in Genesis 1:29 en Genesis 3:18 beschreven staat, is het voedsel wat God als eerste aanwees om de mens tot voedsel te dienen. Al het andere voedsel dat minder gezond is, is er later bijgekomen.

Dat is domweg niet waar.

In Genesis 1:28 worden alle dieren onder het gezag van de mensen gesteld.
Daarna wordt pas over niet-dierlijk voedsel gesproken:
In Genesis 1:29 en 30 worden de planten als voedsel verdeeld; de zaaddragende planten en vruchten voor mensen, de groene planten voor de wilde dieren, de vogels en alles wat rondkruipt. 

40 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Er zijn heel wat mensen die christenen in verwarring willen brengen en het Evangelie van Christus willen verdraaien (Galaten 1:6-7).

Die beginnen bv over tarwepitmeel, tofu, pinda's en Tefal mixers alsof dat in de Bijbel staat.
Of over 'wat God heeft aangewezen als primair voedsel'  terwijl dat nergens in de Bijbel staat. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Dat is domweg niet waar.

In Genesis 1:28 worden alle dieren onder het gezag van de mensen gesteld.
Daarna wordt pas over niet-dierlijk voedsel gesproken.
In Genesis 1:29 en 30 worden de planten als voedsel  verdeeld; de zaaddragende planten en vruchten voor mensen, de groene planten voor de wilde dieren, de vogels en alles wat rondkruipt. 

Die beginnen bv over tarwepitmeel, tofu, pinda's en Tefal mixers alsof dat in de Bijbel staat.
Of over 'wat God heeft aangewezen als primair voedsel'  terwijl dat nergens in de Bijbel staat. 

Dat het domweg niet waar is, dat is jou oordeel en het is een leugen.

Met het oordeel waarmee je oordeelt zul je zelf geoordeeld worden en met de maat waarmee je meet zal je wedergemeten worden. Haal eerst de balk uit je eigen ogen, voordat je de splinter bij een ander eruit kan halen (Mattheüs 7:1-4).

Als je kritiek onterecht is en op leugen berust, dan ben je niet de Farizeeën die de duivel, die de vader der leugen is, tot vader hadden (Johannes 8:44).
Wie leugen spreekt, spreekt uit de duivel die de bron der leugen is.

Je hebt de boodschap over Bijbels voedsel, dat door God als eerst werd aangewezen, verkeerd begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In Genesis 1:28 worden alle dieren onder het gezag van de mensen gesteld.
Daarna wordt pas over niet-dierlijk voedsel gesproken:
In Genesis 1:29 en 30 worden de planten als voedsel verdeeld; de zaaddragende planten en vruchten voor mensen, de groene planten voor de wilde dieren, de vogels en alles wat rondkruipt.

Je maakt je in Gen. 1:28 een veronderstelling dat heersen gelijk staat met het nemen tot voedsel, terwijl pas in Gen. 9:3 gesproken wordt over alles tot voedsel te aanzien. 

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zouden wij gehoor geven aan onze zondige natuur en niet eten wat ons voorschreven is in Genesis 1:29.

Wie anders beweert moet eens door de velden lopen (wat eerst bos was) waar de gewassen voor dieren worden geteeld, hoeveel water dat vereuist, dan door een vleesfabriek lopen waar die dieren gekweekt worden en dan door het slachthuis.

Wie dan zegt dat ge dat moogt eten omdat de apostelen hun handen niet moesten wassen zijn vér van het padje af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:
40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In Genesis 1:28 worden alle dieren onder het gezag van de mensen gesteld.
Daarna wordt pas over niet-dierlijk voedsel gesproken:
In Genesis 1:29 en 30 worden de planten als voedsel verdeeld; de zaaddragende planten en vruchten voor mensen, de groene planten voor de wilde dieren, de vogels en alles wat rondkruipt.

Je maakt je Gen. 1:28 een veronderstelling dat heersen gelijk staat met het nemen tot voedsel, terwijl pas in Gen. 9:3 gesproken wordt over alles tot voedsel te aanzien. 

In de SV staat het zo;

27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.

28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!

29 En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze!

30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene kruid tot spijze gegeven. En het was alzo.

En even verderop in Genesis;

17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten.

19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Dat het domweg niet waar is, dat is jou oordeel en het is een leugen.

Met het oordeel waarmee je oordeelt zul je zelf geoordeeld worden en met de maat waarmee je meet zal je wedergemeten worden.

Dat is, mocht dat gebeuren, bij geen mij enkel probleem. Want het zal dan dus op basis van onderbouwde argumenten en redelijke uitleg gaan gebeuren. 

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je hebt de boodschap over Bijbels voedsel, dat door God als eerst werd aangewezen, verkeerd begrepen.

Dat heb je nu een paar keer gesteld, kun je ook onderbouwd weerleggen wat ik schreef, of blijft het bij loze bedreigende kreten ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Opmerking van de moderator

 

Ik juich het op zich wel toe als men plantaardig gaat eten (wel erop letten dat men geen tekort aan vitamine B12 krijgt).

Maar alhoewel we een christelijk (jongeren)forum zijn wil ik toch even aanstippen dat men de Bijbel niet noodzakelijk moet gaan zien als een ultieme raadgever voor voedingskwesties.

 

Pas op met het plaatsen van links naar (web)winkels. Het is hier geen site voor kosteloze reclame.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Je maakt je in Gen. 1:28 een veronderstelling dat heersen gelijk staat met het nemen tot voedsel, terwijl pas in Gen. 9:3 gesproken wordt over alles tot voedsel te aanzien. 

Dat klopt, ik maak die veronderstelling. En terecht. Er zijn bitter weinig vissen waarover we heersen zonder dat we die eten en in die tijd hadden ze nog geen aquarium.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

De groei en het afsterven van kankercellen verloopt volgens natuurwetten
Natuurwetten zijn onzichtbaar krachten ofwel principes die bepaalde processen tot gevolg hebben, die onder bepaalde omstandigheden (subfactoren) bepaalde resultaten tot gevolg hebben in de uitkomst van processen.

De groei en het afsterven van kankercellen zijn processen die verlopen volgens natuurwetten. Kanker-stamcellen ontstaan door mutaties in het erfelijk materiaal van cellen, dat er in het erfelijk materiaal gemuteerde DNA eigenschappen zijn, die de cellen voorheen niet hadden. Kanker ontstaat door mutaties in het DNA, waarbij het vooral gaat om mutaties in genen die een rol spelen bij de groei en deling van cellen. Een kankercel kan ontstaan doordat er in het DNA van een cel een mutatie heeft plaatsgevonden, dat er aan de cel een signaal is afgegeven, dat de cel zich moet delen en er zo meer cellen zijn dan nodig zijn en/of dat er aan een cel te laat of niet het signaal wordt gegeven om af te sterven; zo kan er dan een tumor ontstaan.

healthcare_dna-mutations.png?h=1422&w=27

Bij het ontstaan van een kankercel kan de mutatie van het DNA op een een natuurlijk wijze plaatsvinden, maar ook via manipulatie, carcinogenen en mutagene stoffen. De groei van kankercellen, als gevolg van gemuteerd DNA, dat cellen zich blijven delen (en uitgroeien tot een tumor), gebeurt in combinatie met een verzuurd lichaam en een tekort aan zuurstof. Een verzuurd lichaam met een gebrek aan zuurstof vormt een ideale voedingsbodem voor de groei van kankercellen. De groei van kankercellen bij een patiënt is een manifestatie volgens natuurwetten, als gevolg van een ongezonde levenssituatie in het leven van de patiënt. Als een patiënt die last heeft van kanker, zijn/haar lichaam ontzuurt en het lichaam verrijkt met zuurstof d.m.v. waterstofperoxide (zuurstoftherapie), dan neemt hij/zij de voedingsbodem voor de kankercellen weg en sterven de kankercellen na verloop van tijd, wat ook weer verloopt volgens natuurwetten.

Vitamine B17 (Laetrile) staat bekend als een stof die de kankercellen bestrijdt, zodat de kankercellen bestreden kunnen worden door het afweer systeem.


Ryan Sternagel geeft in de volgende video uitleg over een bad met waterstofperoxide (zuurstoftherapie).

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid