Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ten eerste denk ik, weet ik, dat het niet onze tempel is, maar Zijn Tempel. Daarbij zijn de 7 armen van de kandelaar de 7 energiepoorten of chakra's. Oftewel die energieën/poorten/wielen die de o

Maar.. moeten 'wij ons vlees overwinnen''? Dat is de ham (..) vraag. Want het vlees kan zichzelf niet overwinnen, het ego kan zichzelf niet overwinnen. Het vlees, het ego moet doorzien worden wat het

Over boom gesproken, net zo als het vlees dat het vlees wil overwinnen, of het ego dat zichzelf wil bewerken.. is het de boom van de kennis van goed en kwaad die dan zichzelf wil onderwerpen aan zichz

Op 2-8-2020 om 23:48 zei Tomega:

De satan is de dood en het vlees. Elk mens in het vlees is verbonden met de dood, en de dood trekt aan hem, tot de laatste ademtocht.
De satan is dus in en bij ieder mens. Ieder mens moet er continu mee omgaan. Ook Christus werd verzocht door de satan die in het vlees is.
Zou dat anders zijn, dan zou het vlees niet sterven en de mens zou niet zondigen.

Als satan nu het vlees is, dan hoeven we ons geen zorgen te maken. Immers we hebben niet te strijden tegen vlees en bloed. Maar dan ben ik wel benieuwd wie volgens jou de overheden, machten en wereldbeheersers van de duisternis zijn in:

Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten. (Ef.6:12, HSV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-8-2020 om 18:55 zei Kaasjeskruid:

Als satan nu het vlees is, dan hoeven we ons geen zorgen te maken. Immers we hebben niet te strijden tegen vlees en bloed. Maar dan ben ik wel benieuwd wie volgens jou de overheden, machten en wereldbeheersers van de duisternis zijn in:

Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten. (Ef.6:12, HSV)

Je hebt gelijk. Ik bedoel niet te zeggen dat dood en vlees = satan, maar dat dood en vlees toebehoren en handelsmerk zijn van satan: het is zijn beheersdomein. De wereld is dat ook, hoewel in de ook wereld dingen gebeuren waar satan geen vat op krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Tomega:

Ik bedoel niet te zeggen dat dood en vlees = satan, maar dat dood en vlees toebehoren en handelsmerk zijn van satan: het is zijn beheersdomein.

Bijbels gezien behoort het vlees niet per definitie toe aan satan.

Efeziërs 5:

29 Want niemand haat ooit zijn eigen vlees, maar hij voedt het en koestert het zoals Christus de gemeente.

Er staat in Romeinen 8 wel dat de zonde is veroordeeld in het vlees:

3 Want wat de wet niet vermocht, omdat zij zwak was door het vlees; God heeft, door zijn eigen Zoon te zenden in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Tomega:

Je hebt gelijk. Ik bedoel niet te zeggen dat dood en vlees = satan, maar dat dood en vlees toebehoren en handelsmerk zijn van satan: het is zijn beheersdomein. De wereld is dat ook, hoewel in de ook wereld dingen gebeuren waar satan geen vat op krijgt.

Volgens mij is het door onze zondige natuur dat satan macht over ons heeft. Dat we gaan zondigen lijkt mij evident. Ook zonder satan zullen we dit gaan doen en daar op den duur, afhankelijk van de leeftijd m.i., verantwoordelijk voor worden gehouden. Daarom ben ik ook voorstander van het idee dat gedrag, als uiteindelijke vertaling van onze innerlijke roerselen, een kwestie van kiezen is. Zo kan ook elk ogenschijnlijk voorbeeldig gedrag dat niet God erkent en dus eert met dat gedrag, vasthoudend, voortvarend, en voortdurend zondigen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Volgens mij is het door onze zondige natuur dat satan macht over ons heeft. Dat we gaan zondigen lijkt mij evident. Ook zonder satan zullen we dit gaan doen en daar op den duur, afhankelijk van de leeftijd m.i., verantwoordelijk voor worden gehouden. Daarom ben ik ook voorstander van het idee dat gedrag, als uiteindelijke vertaling van onze innerlijke roerselen, een kwestie van kiezen is. Zo kan ook elk ogenschijnlijk voorbeeldig gedrag dat niet God erkent en dus eert met dat gedrag, vasthoudend, voortvarend, en voortdurend zondigen.

Volgens mij is het door onze zondige natuur dat satan macht over ons heeft. 
Dat is inderdaad evident. De duisternis heeft Hem niet begrepen; de mens begrijpt God niet; deze natuur is de gevallen natuur, een nood-orde.

Dat we gaan zondigen lijkt mij evident. 
"We'' doen niet anders omdat de mens bestaat uit deze natuur van onbegrip met God; het zondigen is 'onze natuur', 'we' weten niet beter.

Ook zonder satan zullen we dit gaan doen
Dat kan dus niet, zonder satan en zondigen. Als satan er niet is, de duivel heengegaan bij die mens, dan is die mens de Zoon; gekend door de Vader, door Geest. Het verhaal van Jezus die na de doop de woestijn in geleid werd, en de laatste beproevingen onderging, met succes.

 en daar op den duur, afhankelijk van de leeftijd m.i., verantwoordelijk voor worden gehouden. 

Daarom ben ik ook voorstander van het idee dat gedrag, als uiteindelijke vertaling van onze innerlijke roerselen, een kwestie van kiezen is. Zo kan ook elk ogenschijnlijk voorbeeldig gedrag dat niet God erkent en dus eert met dat gedrag, vasthoudend, voortvarend, en voortdurend zondigen.
Schijnheilig heet het inderdaad, wanneer dat gedrag te koop loopt met God, en zich rechtvaardig waant, zich één waant, maar nog vol in het leven staat waar we in functioneren en uit bestaan, zich afhankelijk gedraagt van de twee, en door dit gedrag nog steeds ''zijn ware aard'' toont.

Het is een weg te gaan.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat gaan jullie dan doen met het teken van het beest? Zelfdoding door ontbering dan is wat ons letterlijk te wachten staat of de hel.

Als ge niets achter u hebt lopen is dat gemakkelijk, anders is de situatie toch zeer complex? Als gelovige kan ik dat moeilijk kroppen... 

Als gelovige gaat het niet om het zelf. Dat is nu net het moeilijke; niets van jezelf heeft Hij nodig dan dat 'je' plaats maakt voor Hem, oplost in Hem.
Dus niet de uiterlijke aanvallen van angst en beperking , maar een innerlijke omzetting ''van vlees naar Geest'' door bewustwording van wie we zijn; het ''wie ben ik''.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Als gelovige gaat het niet om het zelf. Dat is nu net het moeilijke; niets van jezelf heeft Hij nodig dan dat 'je' plaats maakt voor Hem, oplost in Hem.
Dus niet de uiterlijke aanvallen van angst en beperking , maar een innerlijke omzetting ''van vlees naar Geest'' door bewustwording van wie we zijn; het ''wie ben ik''.

1 ieder die het teken van het beest ontvangt verliest het eeuwige leven in het koninkrijk.  Aldus, als ze onze identiteit digitaal gaan koppelen aan geld en zelfs via rfid gaan werken; moeten wij weigeren en zelfs van ontbering sterven.

Voor mezelf? Doenbaar. Toekijken op dierbaren? Weet ik zeker dat ik dat niet kan aanzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

1 ieder die het teken van het beest ontvangt verliest het eeuwige leven in het koninkrijk.

Dan moet je vooral de Tefal mixer kopen uit het topic vaaccineren of niet, waar je zo mee weg loopt,  https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tefal-perfectmix-bl811d-rvs-1536527.html 

Met 6 messen bestaat uit 6 onderdelen, geschikt voor 6 personen.

Veel plezier met je alkalische voedsel... haha !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid