Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ten eerste denk ik, weet ik, dat het niet onze tempel is, maar Zijn Tempel. Daarbij zijn de 7 armen van de kandelaar de 7 energiepoorten of chakra's. Oftewel die energieën/poorten/wielen die de o

Maar.. moeten 'wij ons vlees overwinnen''? Dat is de ham (..) vraag. Want het vlees kan zichzelf niet overwinnen, het ego kan zichzelf niet overwinnen. Het vlees, het ego moet doorzien worden wat het

Over boom gesproken, net zo als het vlees dat het vlees wil overwinnen, of het ego dat zichzelf wil bewerken.. is het de boom van de kennis van goed en kwaad die dan zichzelf wil onderwerpen aan zichz

2 minuten geleden zei thom:

Lees je dat in vers 4?

Ja, Johannes 8 weerspiegeld dat vers.

12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Ja, Johannes 8

12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.

Ah, is dat het; ''23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.''

Ik zie verbanden... :-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Ah, is dat het; ''23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.''

Ik zie verbanden... :-) 

Tja, als God in je wil wonen en je liefheeft betekend dat niet dat je gelijk aan hem bent nog zult worden, dat is een onbijbelse leugen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Tja, als God in je wil wonen en je liefheeft betekend dat niet dat je gelijk aan hem bent nog zult worden, dat is een onbijbelse leugen.

Nee, dat schrijf ik ook nergens dat wij dat zullen worden. 

Ik schrijf al jaren en aan één stuk hier, dat wij ons over moeten geven aan Hem, in ons. De oude mens, de eigen wil, het ego, zal moeten oplossen in Hem.

In ons.

Door Geest.

Het Licht en Leven.

De Christus.

De Verlosser.

De Zoon.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:
1 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Tja, als God in je wil wonen en je liefheeft betekend dat niet dat je gelijk aan hem bent nog zult worden, dat is een onbijbelse leugen.

Nee, dat schrijf ik ook nergens dat wij dat zullen worden

Mooi, zijn we het eens ?

Ik schrijf al jaren en aan één stuk hier, dat wij ons over moeten geven aan Hem, in ons. De oude mens, de eigen wil, het ego, zal moeten oplossen in Hem.

In ons.

Door Geest.

Het Licht en Leven.

De Christus.

De Verlosser.

De Zoon.

Hier ook mee eens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Ik schrijf al jaren en aan één stuk hier, dat wij ons over moeten geven aan Hem, in ons. De oude mens, de eigen wil, het ego, zal moeten oplossen in Hem.

In ons.

Door Geest.

Het Licht en Leven.

De Christus.

De Verlosser.

De Zoon.

Hier ook mee eens?

Kort samengevat men moet herboren worden in geest daar ben ik het mee eens, hem alle eer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:
5 minuten geleden zei Thinkfree:

heeft hij jou als individu lief

Nee, dat is wat zich heeft overgegeven. 

Het zondige heb je overgegeven, jij verliest je persoonlijkheid niet sterker nog je wordt meer persoon, en vormt een sterker karakter dan ooit tevoren je individueliteit is uniek, hem alle eer die het leven is en geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Nee, dat is wat zich heeft overgegeven. 

Dit is wat je mij steeds kwalijk neemt, waar ik de moed vandaan heb te denken dat ik gelijk aan God kan worden.

 

Dat kan volgens mij maar een ding betekenen. Dat is dat Thinkfree zichzelf nog haat. Het proces is ook niet altijd makkelijk. Hoewel zijn juk lichter is dan dat van de wereld, maar dat wordt niet altijd geloofd ook al noemt men zich gelovig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Thinkfree:

Elk is uniek gevormd in zijn beeld

Nu ga je als Tomega schrijven.

Bijbeltekst?

28 En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.

29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.

Gelijk Hem.

Gelijk Hem, door Hem, tot Hem. Licht en Leven. Niets van jou bij.. :-) 

15 minuten geleden zei Thinkfree:
19 minuten geleden zei thom:
23 minuten geleden zei Thinkfree:

heeft hij jou als individu lief

Nee, dat is wat zich heeft overgegeven. 

Het zondige heb je overgegeven, jij verliest je persoonlijkheid niet sterker nog je wordt meer persoon, en vormt een sterker karakter dan ooit tevoren je individueliteit is uniek, hem alle eer die het leven is en geeft.

Nee, zo werkt het dus niet. ''Ik moet kleiner worden, Hij moet groeien.''

Of de ene heer dienen, of de Ander. Hoe anders kan Hij beleden worden.. door een sterker karakter van de persoon? Of door Geest.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Nu ga je als Tomega schrijven.

Bijbeltekst?

28 En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.

29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.

Gelijk Hem.

Gelijk Hem, door Hem, tot Hem. Licht en Leven. Niets van jou bij.. :-) 

Ja allen doen de wil des Gods, daarbij kan men wel verschillende karakters hebben zoals humor, hobby's enz..men zakt enkel nooit onder Gods standaard : God boven alles en de naaste als jezelf,.. dat is God alle eer en alle respect voor de naaste.

Allen zijn één in Gods standaard daar ligt een enorme diversiteit aan karakters boven.

 

Dat maakt elk uniek volmaakt in Gods beeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Ja allen doen de wil des Gods, daarbij kan men wel verschillende karakters hebben zoals humor, hobby's enz..men zakt enkel nooit onder Gods standaard : God boven alles en de naaste als jezelf,.. dat is God alle eer en alle respect voor de naaste.

Allen zijn één in Gods standaard daar ligt een enorme diversiteit aan karakters boven.

 

Dat maakt elk uniek volmaakt in Gods beeld.

Karakter

1) Aangeboren neiging 2) Aanleg 3) Aanleg van nature 4) Aard 5) Adel 6) Chinees schriftteken 7) Complexie ? Eigenschap 9) Figuur 10) Geaardheid 11) Geest 12) Gemoed 13) Gemoedsaard 14) Gemoedsgesteldheid 15) Gestel 16) Hoedanigheid 17) Inborst 18) Innerlijk 19) Innerlijke geaardheid 20) Inslag 21) Kenmerk

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:
2 minuten geleden zei thom:

Zelfs een Heere.

En om Die gaat het nu.

Allemaal dankzij hem een wezen zo hoog zo mooi zo heilig een onuitputtelijke bron,.. hem alle eer mijn hart loopt over van vreugde als ik hem dank bewijs

En Die zegt nu; Heb Mij lief met heel je wezen.

Waar blijf jij dan? Nergens meer. :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid