Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Toevallig kwam ik dit verhaal tegen. Het gaat over een gelovig meisje dat verliefd wordt op een ongelovige man. Ze vertelt hoe haar gevoelens haar toch doen kiezen voor haar vriend. Het is natuurlijk mogelijk dat deze twee mensen perfect samen passen. Zoals het beschreven wordt mist de ene kant toch overeenstemming, denk ik, in de dingen die ze graag doet vanuit haar geloof. Zoals bijbellezen, bidden, naar de kerk gaan, kinderen gelovig opvoeden. Hoe denken jullie over het verhaal?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis? (2Kor.6:14, SV)

Een eigenwijze vrouw die haar eigen belangen voor die van God stelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me niet dat deze mensen 'perfect'  samen passen. De één is namelijk gelovig en de ander niet. Ik denk dat we het er toch over eens kunnen zijn dat dit juist helemaal niet perfect is. 

Gezien dit de eerste man is in het leven van de vrouw, vermoed dat ze nog niet in staat is om de juiste keuze te maken. Dit is min of meer te vergelijken met een eerste kalverliefde van een puber. Alleen zijn deze mensen volwassen en gaan dan gelijk trouwen. Dat gaat geheid fout lopen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Het hoeft niet fout te lopen bij eerste partners, soms is het in één keer "raak". Het hoeft ook niet zo te zijn dat de vriend tot zijn dood ongelovig is, of het meisje gelovig. Beide kunnen van mening veranderen. Maar een relatie is zelfs onder goede omstandigheden een uitdaging om vol te houden, dus deze twee mensen zullen inderdaad heel wat tijd moeten steken in het onderhouden van die relatie. De kansen zijn tegen hen denk ik, door het verschil in waarden en normen, maar onmogelijk is het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei DeThomas:

Het hoeft niet fout te lopen bij eerste partners, soms is het in één keer "raak". Het hoeft ook niet zo te zijn dat de vriend tot zijn dood ongelovig is, of het meisje gelovig. Beide kunnen van mening veranderen. Maar een relatie is zelfs onder goede omstandigheden een uitdaging om vol te houden, dus deze twee mensen zullen inderdaad heel wat tijd moeten steken in het onderhouden van die relatie. De kansen zijn tegen hen denk ik, door het verschil in waarden en normen, maar onmogelijk is het niet.

Er is alleen gesteld dat er verschil is in geloof, niet dat er verschil is in waarden en normen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-7-2020 om 22:00 zei Kaasjeskruid:

Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis? (2Kor.6:14, SV)

Een eigenwijze vrouw die haar eigen belangen voor die van God stelt.

?‍♂️

Als je maar vanuit je zwart witte denken kunt veroordelen hè Kaasjesbruid? Nuances/schakeringen zijn je vreemd.

Dit staat in de eerste brief aan de Korintïers, hoofdstuk 7:

13 En een vrouw moet, als zij een ongelovige man heeft, en deze erin bewilligt met haar samen te wonen, die man niet verstoten.
14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder. Anders zouden immers uw kinderen onrein zijn, doch nu zijn zij heilig.
15 Maar indien de ongelovige haar verlaat, laat hij haar verlaten. De broeder of zuster is in dit geval niet gebonden; tot vrede heeft God u geroepen.
16 Want hoe kunt gij weten, vrouw, dat gij uw man zult redden? Of hoe kunt gij weten, man, dat gij uw vrouw zult redden?
17 Alleen, laat ieder zo leven, als de Here hem toebedeeld heeft, zo, als God hem geroepen heeft. Zo schrijf ik het in alle gemeenten voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei DeThomas:
46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Er is alleen gesteld dat er verschil is in geloof, niet dat er verschil is in waarden en normen.

Het is niet ondenkbaar of je moeilijk voor te stellen dat dit op zijn minst een verschil in waarden en normen veroorzaakt.

Dat is waar.
Het kan natuurlijk zijn dat zijn na de geboorte van de eerste zoon, de vrouw wil dat haar man, net als Abrahem, die vastbindt op een stapel hout, of een stuk voorhuid af snijdt.
Ik kan me voorstellen dat de normen en waarden van iemand daar tegen in gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is waar.
Het kan natuurlijk zijn dat zijn na de geboorte van de eerste zoon, de vrouw wil dat haar man, net als Abrahem, die vastbindt op een stapel hout, of een stuk voorhuid af snijdt.
Ik kan me voorstellen dat de normen en waarden van iemand daar tegen in gaan.

Ik geloof niet dat kinderoffers daadwerkelijk nog op zeer grote schaal voorkomen, dus dat voorbeeld is wellicht een tikje ver gezocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-7-2020 om 21:03 zei Wouter Philippaerts:

Toevallig kwam ik dit verhaal tegen. Het gaat over een gelovig meisje dat verliefd wordt op een ongelovige man. Ze vertelt hoe haar gevoelens haar toch doen kiezen voor haar vriend. Het is natuurlijk mogelijk dat deze twee mensen perfect samen passen. Zoals het beschreven wordt mist de ene kant toch overeenstemming, denk ik, in de dingen die ze graag doet vanuit haar geloof. Zoals bijbellezen, bidden, naar de kerk gaan, kinderen gelovig opvoeden. Hoe denken jullie over het verhaal?

Veiligheidshalve koos ik voor een christelijke datingsite 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei DeThomas:

ik ben tegen abortus, maar abortus plegen om stamcellen te oogsten is gewoon bij wet verboden. Dis hier vertel je gewoon onzin.

Tip, kijk eens eerst iets na voor je het tot onzin kroont. Ze voegen zelfs foetale cellen aan vele vaccins toe. Ik ben daar nooit van op de hoogte gebracht en is tegen mijn godsdienst.

  BRUSSEL - De Europese Unie gaat geld steken in zogeheten stamcelonderzoek, een omstreden onderzoeksmethode op cellen uit menselijke embryo's.

 https://www.trouw.nl/nieuws/onderzoek-met-cellen-embryo-s-toegestaan~b03d3070/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fsearch%3Fq%3Dstamcellen%2Babortus%26ie%3Dutf-8%26oe%3Dutf-8%26client%3Dfirefox-b-m

 

En als het niet mocht, importeerden ze wel via landen waar het wel mocht. Mensen hebben zelfs moeten strijden om  een geaborteerd kind te mogen begraven omdat een foetus en embryo nu eenmaal big business is.

Het zijn de kinderoffers van deze tijd, miljoenen per jaar.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei DeThomas:

Kun je aanwijzen wara in het artikel staat dat ze de abortussen aamoedigen

Kan ik niet. De procedure makkelijk maken en abortus voor adoptie plaatsen is voor mij aanmoedigend.

Abortus is altijd voor de ziekenzorg eerste keuze. Christenen die hen willen aanspreken over alternatieven worden zelfs bij wet weg gehaald.

Ik vind dat aanmoedigend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

je geeft dus voortdurend je mening. Abortus is helemaal geen goed iets en als atheïst ben ik erg hartgrondig op tegen, maar ik denk niet dat het de discussie, die toch al zeer beladen is, vertroebelen door te zeggen dat ze "aangemoedigd" worden in de naam der wetenschap erg veel oplevert.

Als je nu had gezegd dat er een aantal stupide feminsten en extreem linkse figuren het actief aanmoedigen had ik je gelijk gegeven. Ik kan je zelfs een verschrikkelijk filmpje laten zien van een campus waar een christelijke herdenkinsdienst voor de gestorven zielen die geaborteerd zijn, op bijzonder smakeloze wijze vertoord wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei DeThomas:

je geeft dus voortdurend je mening. Abortus is helemaal geen goed iets en als atheïst ben ik erg hartgrondig op tegen, maar ik denk niet dat het de discussie, die toch al zeer beladen is, vertroebelen door te zeggen dat ze "aangemoedigd" worden in de naam der wetenschap erg veel oplevert.

Als je nu had gezegd dat er een aantal stupide feminsten en extreem linkse figuren het actief aanmoedigen had ik je gelijk gegeven. Ik kan je zelfs een verschrikkelijk filmpje laten zien van een campus waar een christelijke herdenkinsdienst voor de gestorven zielen die geaborteerd zijn, op bijzonder smakeloze wijze vertoord wordt.

Het gaat me niet om gelijk krijgen. Ik bekijk die zaken verder dan Europa en ook via het Amerikaanse planned parenthood.

Rechtstreeks wordt dat niet aangemoedigd op het eerste zicht, maar het is gewoon te gemakkelijk en de termijn is te hoog. Het is als de rellen in Amerika niet rechtstreeks worden aangemoedigd maar kleine fragmenten wel tot een situatie leiden.

Wanneer we dan abortus voor een alleenstaande moeder helpen kiezen, vind ik dat een overheid eerder abortus aanmoedigt dan alleenstaande moeders bij te staan. De meeste die abortus plegen doen dat wegens financiele redenen. Een systeem kan dan iets verhinderen of laten gedijen.

Daar abortus een miljarden( triljarden?) business is zullen ze een abortus dus zeker niet ontmoedigen. De liberalen van Belgie hebben zelfs de termijn nog verhoogd. Vlak nadat ze de verkiezingen verloren, je moet het maar kunnen.

Sorry, ik zie de duivel daarin en een aanmoedigig. Dat dit een eigen mening en subjectief is, is waar.

Human designer cells: 

 

Klik voor video

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei DeThomas:

je geeft dus voortdurend je mening. Abortus is helemaal geen goed iets en als atheïst ben ik erg hartgrondig op tegen, maar ik denk niet dat het de discussie, die toch al zeer beladen is, vertroebelen door te zeggen dat ze "aangemoedigd" worden in de naam der wetenschap erg veel oplevert.

Als je nu had gezegd dat er een aantal stupide feminsten en extreem linkse figuren het actief aanmoedigen had ik je gelijk gegeven. Ik kan je zelfs een verschrikkelijk filmpje laten zien van een campus waar een christelijke herdenkinsdienst voor de gestorven zielen die geaborteerd zijn, op bijzonder smakeloze wijze vertoord wordt.

Niet dat het een valide bron is. Maar ik zag al meer van dit de revue passeren.

Indien waar is dat toch aanmoedigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei DeThomas:

Ja dat is aanmoedigen. Hebben ze erbij gezegd dat het is om stamccellen te oogsten in naam van de wetenschap. Want ik vraag naar die bron. (en ik weet dat er een theorie is, en ik weet niet heo serieus ik die moet nemen, dat donkere mensen in de VS vaker abortus wordt aangepraat dan blanke mensen).

 

Neen. Maar het is geen geheim dat geaborteerde baby’s (die achterblijven) gebruikt worden voor medicinale onderzoeken zoals onder andere stamcellen oogsten. 

Zwarten plegen meer abortus in Amerika omdat ze vaker alleenstaande moeders zijn. Maar of ze dat daar meer aanmoedigen durf ik niet te zeggen. Wel is de procedure altijd eerste keuze en wordt er nooit gezocht naar verdere alternatieven.

Hoe dring je door bij mensen die niet inzien dat het vermoorden van een onschuldig kind puur kwaad is? Als mensen bewuster zouden worden van laattijdige abortussen, zou men den termijn drastisch terugschroeven. 

Wat in sommige staten zoals Alabama gebeurde toen een dokter die honderdtallen abortussen pleegde getuigde. 

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-8-2020 om 12:29 zei Bastiaan73:

14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder.

Dit is in de veronderstelling dat de twee geliefden ervoor kiezen om als man en vrouw te trouwen. Mat. 5:37.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid