Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei thom:
Op 7-8-2020 om 00:33 zei Kaasjeskruid:

Waarom doet God toch zo vreemd bij jou?

Op 7-8-2020 om 01:41 zei Ricky Tjin:

Zou het voor jou vreemd zijn als je een Christen zou tegenkomen die dag en nacht God aanroept? (Lucas 18:7)

Op 7-8-2020 om 07:39 zei Kaasjeskruid:

Nee, maar ik krab mij wel even achter de oren als een Nederlander dat steeds maar in het Hebreeuws doet en van het geloven in God een grote emotionele toestand maakt. Het gaat er niet om God te ervaren maar Hem te geloven. En gelukkig kan men dat ook als men zich eens wat minder lekker voelt. Ook mag men zeker weten dat God luistert naar je gebed, in welke taal deze ook wordt gedaan.

2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het gaat volgens jou niet om God te ervaren, maar om Hem te geloven. Dat komt ongenuanceerd en eenzijdig over.

Precies.

Wat God ervaren kan, is uit God. Niets van jou of mij bij. Net als het geloof van Jezus Christus; geloven in-> door het geloof van.

Ik vind je hier onduidelijk en een beetje warrig overkomen; abstract met de manier van je zinsconstructie.
Je toelichting is niet duidelijk onderbouwd en je geeft geen Bijbelse verwijzingen aan in je toelichting.
Als je je argumenten niet Bijbels onderbouwt, dan hoef ik je niet serieus te nemen.

Wil je jezelf soms voordoen als een apostel?
Er zijn ook valse apostelen en bedrieglijke arbeiders, die zich voordeden als apostelen van Christus (2 Korinthe 11:13-15 HSV).

De volgelingen van Jezus Christus hebben niet een elke geest te geloven, maar hebben de geesten te beproeven of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten de wereld ingegaan (1 Johannes 4:1-3 HSV).

Om terug te komen op het geloof en het ervaren van God

In de levens van de volgelingen van Jezus Christus openbaart de Yahawah (יהוה) de Almachtige God Zijn kracht en heerlijkheid.

Zoals het lichaam zonder geest dood is, zó is ook het geloof zonder de werken dood (Jakobus 2:26 HSV).
Het gaat dus niet om geloof zonder een manifestatie/uitwerking/resultaat.

Jezus Christus zei nadrukkelijk dat wie in Hem gelooft, dat hij/zij ook de werken zou/zal doen die Hij gedaan heeft (Johannes 14:12 HSV).

Stefanus was vol van geloof en kracht; hij deed wonderen en grote tekenen onder het volk (Handelingen 6:8 HSV).

Het spreken en de prediking van Paulus bestonden niet in overtuigende woorden van menselijke wijsheid, maar in het betonen van geest en kracht, opdat het geloof niet zou bestaan in wijsheid van mensen, maar in kracht van God (1 Korinthe 2:4-5 HSV).

Paulus en Timotheüs hielden niet op voor de gelovigen te bidden en te smeken dat zij vervuld mochten worden met de kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk inzicht, zodat hun wandelt op een wijze de Heere waardig, Hem in alles behaagt, in elk goed werk vrucht draagt en groeit in de kennis van God, terwijl zij met alle kracht bekrachtigd werden, overeenkomstig de sterkte van Zijn heerlijkheid, om met blijdschap in alles te volharden en geduld te oefenen (Kolossenzen 1:9-11 HSV).

Allen die met onbedekt gezicht de heerlijkheid van de Heere als in een spiegel aanschouwen, worden van gedaante veranderd naar hetzelfde beeld, van heerlijkheid tot heerlijkheid, zoals dit door de Geest van de Heere bewerkt wordt (2 Korinthe 3:18 HSV).

Door de Heere Zijn Goddelijke kracht is ons alles geschonken, wat tot het leven en de godsvrucht behoort, door de kennis van Hem ons geroepen heeft tot heerlijkheid en deugdzaamheid (2 PETRUS 1:3 SV-RJ).

Kun je in plaats van een hoop Bijbelteksten plakken ook een link toepassen, of ben je er niet echt handig in?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ongelovigen ontvangen de Heilige Geest niet .       [3] Omdat ze Gods gerechtigheid niet kennen, proberen ze hun eigen gerechtigheid te laten gelden en verlaten ze zich niet op Gods vrijspraak. 

Ah, komt daar de haat vandaan.

Je schrijft daarbij; ''De genade en de waarheid zijn dóór Jezus Christus gekomen (Johannes 1:17 NBG51), en door niemand anders en het zal ook niet door een ander (kunnen) komen.'' Ik lees in Open

Posted Images

1 uur geleden zei thom:
3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wat zegt de Bijbel over het geloof en neem je de Bijbel echt serieus?

Rom. 3

21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:

22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;

24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is;

25 Welken God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;

26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in dezen tegenwoordigen tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.

27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door wat wet? Der werken? Neen, maar door de wet des geloofs.

Is dát je antwoord op de vraag, over wat de Bijbel zegt?
Zijn die paar regeltjes alles wat de Bijbel zegt over het geloof? Dan lijk je wel een dwaalleraar; tenminste, zo kom je wel over.

En wáár is jou antwoord of je de Bijbel echt serieus neemt?

Nog maal de vraag: "Kun jij in plaats van een hoop Bijbelverzen plakken, ook een link toepassen?"
Dat zou wel wat meer overzicht en structuur kunnen bieden. ?

Yahawah Shalawam la'ka (יהוה שלום לך) / Ik wens je de vrede van Yahawah toe

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:
3 uur geleden zei thom:
Op 7-8-2020 om 00:33 zei Kaasjeskruid:
Op 7-8-2020 om 01:41 zei Ricky Tjin:
Op 7-8-2020 om 07:39 zei Kaasjeskruid:
4 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het gaat volgens jou niet om God te ervaren, maar om Hem te geloven. Dat komt ongenuanceerd en eenzijdig over.

Precies.

Wat God ervaren kan, is uit God. Niets van jou of mij bij. Net als het geloof van Jezus Christus; geloven in-> door het geloof van.

Ik vind je hier onduidelijk en een beetje warrig overkomen; abstract met de manier van je zinsconstructie.
Je toelichting is niet duidelijk onderbouwd en je geeft geen Bijbelse verwijzingen aan in je toelichting.
Als je je argumenten niet Bijbels onderbouwt, dan hoef ik je niet serieus te nemen.

Wil je jezelf soms voordoen als een apostel?
Er zijn ook valse apostelen en bedrieglijke arbeiders, die zich voordeden als apostelen van Christus (2 Korinthe 11:13-15 HSV).

Je vraagt van alles, ik antwoord daarop en dan doe ik mij voor als apostel?

Omdat jij niet begrijpt wat ik schrijf?

Vreemd. Misschien ligt het aan jou, en is jouw idee van geloof een vals idee. En wat zijn jouw werken dan?

Ik zal nog eens wat antwoorden.. ?

39 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Is dát je antwoord op de vraag, over wat de Bijbel zegt?
Zijn die paar regeltjes alles wat de Bijbel zegt over het geloof? Dan lijk je wel een dwaalleraar; tenminste, zo kom je wel over.

En wáár is jou antwoord of je de Bijbel echt serieus neemt?

Nog maal de vraag: "Kun jij in plaats van een hoop Bijbelverzen plakken, ook een link toepassen?"
Dat zou wel wat meer overzicht en structuur kunnen bieden. ?

Yahawah Shalawam la'ka (יהוה שלום לך) / Ik wens je de vrede van Yahawah toe

Nee, dat antwoord lag op een stoel in een andere kamer en ging ik bijna op zitten.

Dag Ricky, ik kom wel weer terug als je echt geïnteresseerd bent. Voorlopig mediteer je maar even op mijn antwoorden.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Kun je in plaats van een hoop Bijbelteksten plakken ook een link toepassen, of ben je er niet echt handig in?

Ik? Je vraagt om Bijbelteksten, ik geef ze je.

Jij komt en praat met Bijbelteksten en daaromheen veroordeel je iedereen.

Welke werken zijn dat? Even het balkje verwijderen, zeun.. :-)

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Johanwisdom:

Misschien kan God dan een tweede Zoon sturen. Speciaal voor jou. Als een keer niet genoeg is voor jou.

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob, zond Jezus Christus; De Enige Zoon die Hij bezat (John 3:16 - KJV).

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob had geen tweede zoon, of geloof je in een andere god?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob, zond Jezus Christus; De Enige Zoon die Hij bezat (John 3:16 - KJV).

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob had geen tweede zoon, of geloof je in een andere god?

Eniggeboren

1) Eengeboren

Niet de enige, maar uit één.

Joh. 17 SV

22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn;

23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

Dat is; uit God geboren zijn.

Wedergeboren.

Rom. 8

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob, zond Jezus Christus; De Enige Zoon die Hij bezat (John 3:16 - KJV).

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob had geen tweede zoon, of geloof je in een andere god?

Ik denk het wel. Want jij beweert dat je meer genade nodig zou hebben dan andere christenen. Dan heb je er volgens mij nog niet veel van begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Meer genade nodig hebben lijkt me juist een teken van nederigheid. 

Petrus liet zich er naar men beweert omgekeerd voor kruisigen. Daar kun je op twee a drie manieren naar kijken. Je kunt het beschouwen als nederigheid. Je kunt het ook beschouwen als een stukje ongeloof cq hoogmoed.  Voor ieder ander is het kruisoffer genoeg behalve voor degenen die zich slechter en daarom nederiger achten. 

Een derde manier zou zijn als een stukje onbegrip. Daar houd ik het maar op.  Want om welke zonde gaat het nou precies dat Kruisoffer..... het christendom beweert voor alle zonden. Maar ieder mens krijgt in zijn leven de gevolgen van eigen daden te doorleven. Ook als men tot geloof is gekomen. Hij stierf voor onze zonden. Maar welke?  Ieder mens heeft zichzelf tot oorzaak van zijn ellende.  Niet zijn moeder, niet zijn vader, niet een internaat. Zichzelf.  En volgens mij gaat het om die specifieke zonde. Die waar geen mens iets aan kan verhelpen. En dat is precies die waar veel christenen liefst aan voorbij gaan.  Adam zei het ligt aan Eva, Eva zei het ligt aan de slang.   Het ligt aan papa, het ligt aan mama, het ligt aan de GGZ, het ligt aan het internaat. Maar waarom ben ik hier? 
 

Romeinen 5,18 Zoals door één mens alle mensen zijn veroordeeld zo zullen ook door één Mens alle mensen worden gerechtvaardigd. 

bewerkt door Johanwisdom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Eniggeboren

1) Eengeboren

Niet de enige, maar uit één.

Je geeft er je eigen draai aan maar dit klopt Bijbels gezien niet Thom. Het Griekse grondwoord dat bijvoorbeeld in Johannes 1:14 en 18 is vertaald met eniggeboren (en dus niet 'eengeboren') is 'monogenés'. Citaat:

monogenés: only begotten

Original Word: μονογενής, ές
Part of Speech: Adjective
Transliteration: monogenés
Phonetic Spelling: (mon-og-en-ace')
Definition: only begotten
Usage: only, only-begotten; unique.

3439 monogenḗs (from 3411 /misthōtós, "one-and-only" and 1085 /génos, "offspring, stock") – properly, one-and-only; "one of a kind" – literally, "one (monos) of a class, genos" (the only of its kind).

Met Google vertaald in het Nederlands (voor degenen die zelf te lui zijn om met de rechtermuisknop naar het Nederlands te vertalen) :

monogenés: eniggeboren

Oorspronkelijk woord: μονογενής, ές Spraakdeel
: Bijvoeglijk naamwoord
Transliteratie: monogenés
Fonetische spelling: (mon-og-en-ace ')
Definitie: eniggeboren
Gebruik: alleen, eniggeboren; uniek.

3439 monogenḗs (uit 3411 / misthōtós , "one-and-only" en 1085 / génos , "nakomelingen, stam ") - eigenlijk , one-and-only ; "enig in zijn soort" - letterlijk "één ( monos ) van een klasse, genos " (de enige in zijn soort).

Bron: https://biblehub.com/greek/3439.htm

Dit woord komt slechts 9 keer voor in het NT:

Luke 7:12 Adj-NMS
GRK: ἐξεκομίζετο τεθνηκὼς μονογενὴς υἱὸς τῇ
NAS: man was being carried out, the only son
KJV: carried out, the only son
INT: was being carried out [one] who had died only begotten son of the

Luke 8:42 Adj-NFS
GRK: ὅτι θυγάτηρ μονογενὴς ἦν αὐτῷ
NAS: for he had an only daughter, about
KJV: he had one only daughter, about
INT: because daughter an only was to him

Luke 9:38 Adj-NMS
GRK: μου ὅτι μονογενής μοί ἐστιν
NAS: at my son, for he is my only [boy],
KJV: he is mine only child.
INT: of me for an only child to me he is

John 1:14 Adj-GMS
GRK: δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός
NAS: glory as of the only begotten from the Father,
KJV: as of the only begotten of
INT: a glory as of an only only-begotten with a father

John 1:18 Adj-NMS
GRK: ἑώρακεν πώποτε μονογενὴς θεὸς ὁ
NAS: at any time; the only begotten God
KJV: at any time; the only begotten Son,
INT: has seen ever yet only-begotten God the

John 3:16 Adj-AMS
GRK: υἱὸν τὸν μονογενῆ ἔδωκεν ἵνα
NAS: that He gave His only begotten Son,
KJV: he gave his only begotten Son, that
INT: Son the only begotten he gave that

John 3:18 Adj-GMS
GRK: ὄνομα τοῦ μονογενοῦς υἱοῦ τοῦ
NAS: in the name of the only begotten Son
KJV: the name of the only begotten Son
INT: name of the only begotten Son

Hebrews 11:17 Adj-AMS
GRK: καὶ τὸν μονογενῆ προσέφερεν ὁ
NAS: was offering up his only begotten [son];
KJV: offered up his only begotten [son],
INT: and [his] only begotten son was offering up the [one]

1 John 4:9 Adj-AMS
GRK: αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἀπέσταλκεν ὁ
NAS: has sent His only begotten Son
KJV: sent his only begotten Son into
INT: of him the only-begotten has sent

Bron: https://biblehub.com/greek/strongs_3439.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:
1 uur geleden zei thom:

Eniggeboren

1) Eengeboren

Niet de enige, maar uit één.

Je geeft er je eigen draai aan

Het staat zo kort en bondig in de Nederlandse Encyclopedie;  1 vertaling.

Ik dacht: da's mooi en duidelijk.

En dat vult zich in bij de teksten die ik gegeven heb; Eén, zoals Wij één zijn..

Hoe helder dan..

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Johanwisdom:

Romeinen 5,18 Zoals door één mens alle mensen zijn veroordeeld zo zullen ook door één Mens alle mensen worden gerechtvaardigd. 

18 Zo dan, gelijk door een misdaad de schuld gekomen is over alle mensen tot verdoemenis; alzo ook door een rechtvaardigheid komt de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens.

19 Want gelijk door de ongehoorzaamheid van dien enen mens velen tot zondaars gesteld zijn geworden, alzo zullen ook door de gehoorzaamheid van Enen velen tot rechtvaardigen gesteld worden.

Weer die Enen. Meervoud van hen die één zijn.

3 minuten geleden zei Bastiaan73:
6 minuten geleden zei thom:

Het staat zo kort en bondig in de Nederlandse Encyclopedie;  1 vertaling.

Ik dacht: da's mooi en duidelijk.

Ga je v.w.b. Jezus Christus uit van een Nederlandse Encyclopedie of van de (grondtekst van de) Bijbel?

Vanuit mijn hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Vanuit mijn hart.

Dat klinkt heel leuk maar dan kun je 'vanuit je hart' wel meer woorden een beetje aanpassen naar je eigen smaak. Ter illustratie: ik vind het lullig dat die vijgenboom vervloekt werd dus laat ik er maar een dennenboom van maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Bastiaan73:
1 uur geleden zei thom:

Vanuit mijn hart.

Dat klinkt heel leuk maar dan kun je 'vanuit je hart' wel meer woorden een beetje aanpassen naar je eigen smaak. Ter illustratie: ik vind het lullig dat die vijgenboom vervloekt werd dus laat ik er maar een dennenboom van maken.

Het is voor mij een juiste vertaling van eniggeboren. :-) 

Zeker in relatie met Heilig (heel, of geheeld, rechtvaardigen) en het dualisme oftewel 'de twee'; geboren uit God, of uit het verderfelijke, vergankelijke.

 

..alzo ook door een rechtvaardigheid komt de genade over alle mensen tot rechtvaardigmaking des levens.

19 Want gelijk door de ongehoorzaamheid van dien enen mens velen tot zondaars gesteld zijn geworden, alzo zullen ook door de gehoorzaamheid van Enen velen tot rechtvaardigen gesteld worden.

 

42 Alzo zal ook de opstanding der doden zijn. Het lichaam wordt gezaaid in verderfelijkheid, het wordt opgewekt in onverderfelijkheid;

43 Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid; het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Meer genade nodig hebben lijkt me juist een teken van nederigheid. 

Zo ervaar ik het ook, dat genade nodig hebben een teken is van nederigheid. ?

Genade is iets waarvoor we ontvankelijk horen te zijn. Genade is niet vanzelf sprekend, maar we dienen ervoor open te staan.
Want als door de overtreding van de ene de dood als koning is gaan heersen door die ene, veel meer zullen zij die de overvloed van genade en van de gave der gerechtigheid ontvangen, leven en als koningen heersen door de ene, Jezus Christus (Romeinen 5:17 NBG51).

Laten wij met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade, opdat wij barmhartigheid ontvangen en genade vinden om hulp te verkrijgen op het gelegen tijdstip (Hebreeën 4:16 NBG51).

Niet dat wij uit onszelf bekwaam zijn iets als óns werk in rekening te brengen, maar onze bekwaamheid is Gods werk, die ons ook bekwaam gemaakt heeft om dienaren te zijn van een nieuw verbond, niet der letter, maar des Geestes, want de letter doodt, maar de Geest maakt levend (2 Korinthiërs 3:5-6 NBG51)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:
Op 7-8-2020 om 09:17 zei Ricky Tjin:

Even wat persoonlijke achtergrond informatie
Ik ben in Suriname geboren en ik ben opgegroeid in een disfunctioneel gezin; mijn vader was toegeeflijk en onderdanig aan mijn moeder, terwijl mijn moeder zich narcistisch en autoritair controlerend gedroeg. Mijn moeder schoot enorm tekort in empathie en genegenheid.
Ik heb heel wat psychotrauma's (wonden op mijn ziel) opgelopen en ik ben geen doorsnee Christen. Ik heb meer van God's genade nodig dan doorsnee Christen.

4 uur geleden zei Johanwisdom:

Misschien kan God dan een tweede Zoon sturen. Speciaal voor jou. Als een keer niet genoeg is voor jou.

Je bent vast heel speciaal.

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob, zond Jezus Christus; De Enige Zoon die Hij bezat (John 3:16 - KJV).

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob had geen tweede zoon, of geloof je in een andere god?

Eniggeboren

Niet de enige

Rom. 8

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

De genade en de waarheid zijn dóór Jezus Christus gekomen (Johannes 1:17 NBG51), en door niemand anders en het zal ook niet door een ander (kunnen) komen.
Want Jezus Christus heeft Zijn eigen bloed geofferd om als De Hogepriester dienst de doen in de ware Hemelse Tabernakel, om een eeuwige verlossing/verzoening tot stand te brengen (Hebreeën 8:1-6 HSV).

Immers, zovelen als er door de Geest van God geleid worden, die zijn kinderen van God. Want u hebt niet de Geest van slavernij ontvangen, die opnieuw tot angst leidt, maar u hebt de Geest van aanneming (G5206) tot kinderen ontvangen, door Wie wij roepen: Abba, Vader! (Romeinen 8:14-15)

Jezus Christus behoort tot de Eerste Lijn van het Ware Zoonschap.
In Romeinen 8:14-15 gaat het om de adoptie van kinderen, als nageslacht.
Die kinderen zijn niet in staat om een offer als Jezus Christus te volbrengen.

Een beetje laf van jullie
Even over waar de discussie begon: over mijn erkenning meer genade nodig hebben.
Wel een beetje laf om gewoon een enkel zinnetje te pikken uit een verhaal en er een vergrootglas onder te houden, dat ik erken meer genade nodig te hebben dan de doorsnee christen. Is zinnetje pikken en plagen, waar jullie op uit zijn? Het hoeft niet zo te zijn, maar daar lijkt het wel op.

Weet dat ik een grondige onderzoeker ben, die de discussie zonodig opnieuw naloop, om te kijken het volgens de gerechtigheid verloop of verlopen is. Want, zijn wij in Christus geen dienaren der gerechtigheid?
Men zegt: "Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht en zó heb ik op dit forum ook liever 1 goede/grondige respons dan 10 afgeraffelde/slordige responsies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Ricky Tjin:

In Romeinen 8:14-15 gaat het om de adoptie van kinderen, als nageslacht.
Die kinderen zijn niet in staat om een offer als Jezus Christus te volbrengen.

Je schrijft daarbij; ''De genade en de waarheid zijn dóór Jezus Christus gekomen (Johannes 1:17 NBG51), en door niemand anders en het zal ook niet door een ander (kunnen) komen.''

Ik lees in Openb. 3 ; 20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Dat leest als; ''idem dito.''

Joh. 6

53 Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Tenzij dat gij het vlees des Zoons des mensen eet, en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven.

54 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

55 Want Mijn vlees is waarlijk Spijs, en Mijn bloed is waarlijk Drank.

56 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die blijft in Mij, en Ik in hem.

57 Gelijkerwijs Mij de levende Vader gezonden heeft, en Ik leve door den Vader; alzo die Mij eet, dezelve zal leven door Mij.

 

Het is het bewust worden van Hem in ons, het Licht en Leven wat wij eens waren.

En door Hem weer kunnen worden.

Het enige wat wij moeten doen is; de weg rechtmaken voor Hem; ons overgeven opdat Hij kan groeien.

Neem uw kruis op en volg Mij. Betekent; doe als Ik heb gedaan.
 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Johanwisdom:
Op 7-8-2020 om 09:17 zei Ricky Tjin:

Even wat persoonlijke achtergrond informatie
Ik ben in Suriname geboren en ik ben opgegroeid in een disfunctioneel gezin; mijn vader was toegeeflijk en onderdanig aan mijn moeder, terwijl mijn moeder zich narcistisch en autoritair controlerend gedroeg. Mijn moeder schoot enorm tekort in empathie en genegenheid.
Ik heb heel wat psychotrauma's (wonden op mijn ziel) opgelopen en ik ben geen doorsnee Christen. Ik heb meer van God's genade nodig dan doorsnee Christen.

4 uur geleden zei Johanwisdom:

Misschien kan God dan een tweede Zoon sturen. Speciaal voor jou. Als een keer niet genoeg is voor jou.

Je bent vast heel speciaal.

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob, zond Jezus Christus; De Enige Zoon die Hij bezat (John 3:16 - KJV).

Yahawah (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob had geen tweede zoon, of geloof je in een andere god?

Ik denk het wel. Want jij beweert dat je meer genade nodig zou hebben dan andere christenen. Dan heb je er volgens mij nog niet veel van begrepen.

Je antwoord dat je denkt van wel, lijkt erop te wijzen dat je denkt dat je een andere god hebt, omdat ik volgens jou zou beweren dat ik meer genade nodig heb dan andere christenen en dat ik er dan volgens jou nog niet veel van begrepen heb.

Dat komt over als een drogreden.

Daarnaast kom je over als een kinderachtige bemoeial, die zich ineens met een zinnetje uit een verhaal bemoeit. Je zomaar ineens met een verhaal bemoeien, waarvan de aanleiding door anderen vervalst is, door even een zinnetje eruit te pikken en het onder een vergrootglas te houden en er vervolgens mee te plagen. Hoe kinderachtig is dat?

Aan de vruchten zal men de bomen kennen. Niet een ieder, die tot Jezus Christus "Heere" of "Meester" zegt zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, degenen die de wil van Zijn Vaders doen, Die in de hemelen is. (Matteüs 7:17-21 NBG51)

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Weet dat ik een grondige onderzoeker ben, die de discussie zonodig opnieuw naloop, om te kijken het volgens de gerechtigheid verloop of verlopen is.

Want jij bent rechtvaardig?

 

57 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Want, zijn wij in Christus geen dienaren der gerechtigheid?

In Christus ja, maar wat doe jij daarin te frutten dan? Dat begrijp ik niet.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Weet dat ik een grondige onderzoeker ben, die de discussie zonodig opnieuw naloop, om te kijken het volgens de gerechtigheid verloop of verlopen is.

Want jij bent rechtvaardig?

Wanneer je uitspraken doet, die met een paar Bijbelteksten te weerleggen zijn, of anders bekeken kunnen worden, wat bedoel je met; 'volgens de gerechtigheid'.

Als een Bijbeltekst op verschillende diepten of lagen bekeken of doorlicht kan worden, geeft dat mogelijkheid tot inzicht.
Beperkingen opleggen door zogenaamde gerechtigheid toe te passen, komt over als juist een gebrek aan inzicht.
 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei thom:
Op 7-8-2020 om 07:39 zei Kaasjeskruid:

Nee, maar ik krab mij wel even achter de oren als een Nederlander dat steeds maar in het Hebreeuws doet en van het geloven in God een grote emotionele toestand maakt. Het gaat er niet om God te ervaren maar Hem te geloven. En gelukkig kan men dat ook als men zich eens wat minder lekker voelt. Ook mag men zeker weten dat God luistert naar je gebed, in welke taal deze ook wordt gedaan.

12 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het gaat volgens jou niet om God te ervaren, maar om Hem te geloven. Dat komt ongenuanceerd en eenzijdig over.

11 uur geleden zei thom:

Precies.

Wat God ervaren kan, is uit God. Niets van jou of mij bij. Net als het geloof van Jezus Christus; geloven in-> door het geloof van.

9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik vind je hier onduidelijk en een beetje warrig overkomen; abstract met de manier van je zinsconstructie.
Je toelichting is niet duidelijk onderbouwd en je geeft geen Bijbelse verwijzingen aan in je toelichting.
Als je je argumenten niet Bijbels onderbouwt, dan hoef ik je niet serieus te nemen.

Wil je jezelf soms voordoen als een apostel?
Er zijn ook valse apostelen en bedrieglijke arbeiders, die zich voordeden als apostelen van Christus (2 Korinthe 11:13-15 HSV).

De volgelingen van Jezus Christus hebben niet een elke geest te geloven, maar hebben de geesten te beproeven of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten de wereld ingegaan (1 Johannes 4:1-3 HSV).

Je vraagt van alles, ik antwoord daarop en dan doe ik mij voor als apostel?

Omdat jij niet begrijpt wat ik schrijf?

Vreemd. Misschien ligt het aan jou, en is jouw idee van geloof een vals idee. En wat zijn jouw werken dan?

Volgens jou vraag ik van alles en als je erop antwoordt doe je jezelf volgens mij voor als een apostel?
Het was een vraag, of je jezelf soms wilt voordoen als een apostel. Heb je het vraagteken wel gezien?

Jij concludeert dat ik niet begrijp wat je schrijft; dat is een drogreden.
Heel vreemd van jou, dat je aan het einde van je conclusie, dat ik je niet begrijp, een vraagteken zet, om je drogreden op een vraag te laten lijken.
Dit is nou een duidelijke voorbeeld dat ik je manieren van je zinsconstructies, die een beetje warrig en abstract overkwamen; ze vragen onnodig veel tijd om te kijken wat je ermee bedoelt en ik ga me tijd er niet nutteloos mee verspillen.
Misschien is wat je schrijft niet voor mij bestemt, om Jezus Christus Naams wil  en schermt Hij het af?

Vind je het vreemd?
Om je weder te meten met je eigen maat:
Misschien ligt het zelf aan jou, en is jou eigen idee van geloof een vals idee.

Niet een ieder, die tot Jezus Christus "Heere" of "Meester" zegt zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, degenen die de wil van Zijn Vaders doen, Die in de hemelen is. (Matteüs 7:17-21 NBG51).

Je vraagt wat mijn werken zijn. Zoals je aan de bomen de vruchten herkent, zo heeft een ieder de eigen verantwoording om de vruchten der bomen te onderzoeken, want aan de vruchten herkent men de bomen.

Als mensen met voorbedachte raden lopen te liegen, dan zijn ze niet beter dan de Farizeeën die de duivel tot vader hadden en de werken van hun vader wilden deden. De duivel staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid; wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij vanuit wat van hemzelf is, want hij is een leugenaar en de vader van de leugen. De Farizeeën begrepen Jezus Christus niet en ze hoorden Hem niet. (Johannes 8:43-44 NBG51)
 

13 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wat zegt de Bijbel over het geloof en neem je de Bijbel echt serieus?

Zoals het lichaam zonder geest dood is, zo is ook het geloof zonder de werken dood (Jakobus 2:26 HSV).
Het gaat dus niet om geloof zonder een manifestatie/uitwerking/resultaat.

Jezus Christus zei nadrukkelijk dat wie in Hem gelooft, dat hij/zij ook de werken zou/zal doen die Hij gedaan heeft (Johannes 14:12 HSV).

Stefanus was vol van geloof en kracht; hij deed wonderen en grote tekenen onder het volk (Handelingen 6:8 HSV).

Het spreken en de prediking van Paulus bestonden niet in overtuigende woorden van menselijke wijsheid, maar in het betonen van geest en kracht, opdat het geloof niet zou bestaan in wijsheid van mensen, maar in kracht van God (1 Korinthe 2:4-5 HSV).

Paulus en Timotheüs hielden niet op voor de gelovigen te bidden en te smeken dat zij vervuld mochten worden met de kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk inzicht, zodat hun wandelt op een wijze de Heere waardig, Hem in alles behaagt, in elk goed werk vrucht draagt en groeit in de kennis van God, terwijl zij met alle kracht bekrachtigd werden, overeenkomstig de sterkte van Zijn heerlijkheid, om met blijdschap in alles te volharden en geduld te oefenen (Kolossenzen 1:9-11 HSV).

11 uur geleden zei thom:

Rom. 3

21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:

22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;

24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is;

25 Welken God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;

26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in dezen tegenwoordigen tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.

27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door wat wet? Der werken? Neen, maar door de wet des geloofs.

9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Is dát je antwoord op de vraag, over wat de Bijbel zegt?
Zijn die paar regeltjes alles wat de Bijbel zegt over het geloof? Dan lijk je wel een dwaalleraar; tenminste, zo kom je wel over.

En wáár is jou antwoord of je de Bijbel echt serieus neemt?

Nog maal de vraag: "Kun jij in plaats van een hoop Bijbelverzen plakken, ook een link toepassen?"
Dat zou wel wat meer overzicht en structuur kunnen bieden. ?

9 uur geleden zei thom:

Nee, dat antwoord lag op een stoel in een andere kamer en ging ik bijna op zitten.

Dag Ricky, ik kom wel weer terug als je echt geïnteresseerd bent. Voorlopig mediteer je maar even op mijn antwoorden.

Ik ben niet geïnteresseerd in je verhalen die op werken van het vlees berusten.
Je stelling dat ik voorlopig even op jou antwoorden mediteer is een drogreden; ik weiger om op woorden van mensen zoals jou te mediteren.

Als een volgeling van Jezus Christus heb ik niet elke geest te geloven, maar de geesten te beproeven of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld erop uitgegaan. Elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist die in de wereld is. (1 Johannes 4:1-3 HSV)

Als er niet beproeft is gebleken dat je uit God bent, dan ben ik niet geïnteresseerd in je antwoorden en weiger ik om op je antwoorden te mediteren.
 

10 uur geleden zei Ricky Tjin:

Kun je in plaats van een hoop Bijbelteksten plakken ook een link toepassen, of ben je er niet echt handig in?

9 uur geleden zei thom:

Ik? Je vraagt om Bijbelteksten, ik geef ze je.

Jij komt en praat met Bijbelteksten en daaromheen veroordeel je iedereen.

Welke werken zijn dat? Even het balkje verwijderen, zeun.. :-)

Dát is geen antwoord op mijn vraag óf je in plaats van Bijbelteksten te plakken óók een link kan toepassen.

Jij zegt dat ik kom en praat met Bijbelteksten en daaromheen iedereen veroordeel.
Het is jou oordeel dat ik kom met Bijbelteksten en daaromheen iedereen veroordeel.
Hierbij kom je zelf veroordelend over. Nuanceren is zo te zien ook een kunst apart.
Hier op dit forum, waar er gediscussieerd wordt, waarbij velen elkaar oordelen, ziet het ernaar uit dat je plotseling mijn manier van oordelen onder een vergrootglas wilt houden, aangezien je conclusie of je oordeel ongenuanceerd is; tenminste zo komt het wel over.

Het woord van God is de waarheid en het heiligt (Joh 17:17). God's woord is levendig zal zelf oordelen indien het nodig is.
Jezus Christus zei dat degenen die in Zijn woord blijven waarlijk zijn discipelen zijn en dat diegenen de waarheid zullen verstaan en dat de waarheid zal vrijmaken (Johannes 8:31-32).

Wat je vraag over 'welke werken' betreft: aan Jezus Christus het oordeel bij Zijn wederkomt.

Zo is er dan nu geen veroordeling voor degenen, die in Christus Jezus zijn. Want de wet van de Geest des levens heeft degenen in Christus Jezus vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods. (Romeinen 8:1-2 NBG51)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als er niet beproeft is gebleken dat je uit God bent, dan ben ik niet geïnteresseerd in je antwoorden en weiger ik om op je antwoorden te mediteren.

Dat kan natuurlijk niet: 
Als er nog niet 'beproefd is gebleken'  dan zul toch iemand moeten beproeven. (Beproefd is met een d, 'beproefde methode')
Maar dan ben je dus niet geïnteresseerd in zijn antwoorden. 
Dan kan je ook nooit weten of hij 'uit God is'.

Nu zul je wel weer antwoorden dat ik lieg, terwijl ik gewoon heb laten zien dat je onzin opschrijft.

 

6 uur geleden zei Ricky Tjin:

Jij zegt dat ik kom en praat met Bijbelteksten en daaromheen iedereen veroordeel.
Het is jou oordeel dat ik kom met Bijbelteksten en daaromheen iedereen veroordeel.

Dat is geen oordeel maar een terechte conclusie.
Zo werk jij (en het is 'jouw oordeel' met een w. Jouw is hier bezittelijk voornaamwoord en kan komt er een w achter).

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:
19 uur geleden zei thom:

Nee, dat antwoord lag op een stoel in een andere kamer en ging ik bijna op zitten.

Dag Ricky, ik kom wel weer terug als je echt geïnteresseerd bent. Voorlopig mediteer je maar even op mijn antwoorden.

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik ben niet geïnteresseerd in je verhalen die op werken van het vlees berusten.

Je stelling dat ik voorlopig even op jou antwoorden mediteer is een drogreden; ik weiger om op woorden van mensen zoals jou te mediteren.

Als een volgeling van Jezus Christus heb ik niet elke geest te geloven, maar de geesten te beproeven of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld erop uitgegaan. Elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist die in de wereld is. (1 Johannes 4:1-3 HSV)

Als er niet beproeft is gebleken dat je uit God bent, dan ben ik niet geïnteresseerd in je antwoorden en weiger ik om op je antwoorden te mediteren.

Dat kan natuurlijk niet: 
Als er nog niet 'beproefd is gebleken'  dan zul toch iemand moeten beproeven. (Beproefd is met een d, 'beproefde methode')
Maar dan ben je dus niet geïnteresseerd in zijn antwoorden. 
Dan kan je ook nooit weten of hij 'uit God is'.

Bemoeit u zich a.u.b. niet ermee, beste @Dat beloof ik ?

Omdat ik niet geïnteresseerd ben in zijn antwoorden, en ik daarom volgens jou nooit weet of hij 'uit God is'; dat is een leugen, alsmede een drogreden.
Je formulering is ongenuanceerd en zwart/wit uitgedrukt, waardoor het als een leugen overkomt. Is er volgens jou geen grijswaarde: dat hij nu nog niet beproeft is gebleken , als 'uit God' te zijn en dat hij in de toekomst wél beproeft kan blijken, als 'uit God' te zijn?
Als hij nú nog niet beproeft is gebleken als 'uit God' te zijn, maar hij in de toekomst wél beproeft blijk als 'uit God' te zijn, dan is je formulering terecht als ongenuanceerd overgekomen i.v.m. met je woord combinatie 'nooit weten'. Het 'nooit weten' of hij beproeft is als 'uit God' te zijn, klopt niet want als de tijd er is, zal ik het wel weten dat hij beproefd is gebleken als 'uit God' te zijn, of anders heb ik misschien geen contact meer met hem als het zo ver is, waardoor ik het niet weet.
Dit is een nou een voorbeeld dat nuanceren óók een kunst apart is, áls je écht naar de inhoud kijkt, beste @Dat beloof ik .

Zo meneer de taalcriticus; u heeft nog wat huiswerk te doen, om écht een beproefde taalcriticus te zijn. ?

Ik zie ernaar uit dat hij beproeft blijkt als 'uit God' te zijn: ?
Geliefde broeder; elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God (1 Johannes 4:1-3 HSV).
Laat hem maar lekker beginnen met het woord naar anderen te zaaien 'dat Jezus Christus in het vlees gekomen is' en anderen daarmee te bemoedigen en op te bouwen; ik zal hem daarbij van harte steunen als God ons samenbrengt tot opbouw van anderen.

Zoals belooft zegen ik je:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ricky, bid om inzicht.

13 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Laat hem maar lekker beginnen met het woord naar anderen te zaaien 'dat Jezus Christus in het vlees gekomen is' en anderen daarmee te bemoedigen en op te bouwen; ik zal hem daarbij van harte steunen als God ons samenbrengt tot opbouw van anderen.

Ik doe niet anders, maar jij bent niet geïnteresseerd. :-) 

Daarom; verwijder de balk van het dogma, van de veroordelingen, en van de hoogmoed.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid