Spring naar bijdragen

Weer een eindtijd profetie!


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Mohawk:

Als je over een collectieve hoop op de komst van Christus spreekt over een periode van 2000 jaar heb je gelijk maar zo is spreuken 13:12 niet bedoelt. Deze tekst gaat over de hoop om rijk te worden en ander aards gewin. 

Door de eindtijd als "allang geweest" voor te stellen maak je van Christus een leugenaar. Of wil je beweren dat alles zich zo al heeft afgespeeld als is geprofeteerd, dus ook de wereldwijde natuurcatastrofe die is voorspeld zich al heeft afgespeeld, en de voorspelde geloofsstrijd ook. Sterker nog, dan is Christus dus al teruggekeerd en leven we in een 1000 jarig vrederijk.

En tot die conclusie kom je door aan Mattheus 16:28 te refereren ...

In de eindtijd zijn veel lichtzielen als mens belichaamd waaronder de discipelen van Jezus, die daarom de wederkomst als mens zullen meemaken, en dus is er niks gelogen aan de belofte van Christus tot zijn discipelen. Het verstand kan niet tot de juiste conclusie komen als de geest het niet openbaart.

"Zulk een vertrouwen hebben wij door Christus op God. Niet dat wij uit onszelf bekwaam zijn iets als óns werk in rekening te brengen, maar onze bekwaamheid is Gods werk, die ons ook bekwaam gemaakt heeft om dienaren te zijn van een nieuw verbond, niet der letter, maar des Geestes, want de letter doodt, maar de Geest maakt levend."

Toch bijzonder dat mij elke keer verweten wordt blind te zijn, de geest niet te hebben etc. maar inhoudelijk wordt er niks weerlegd. Wat stel jij je dan voor dat de ooggetuigen die Christus zagen weer tot leven worden gewekt (terwijl hun lichamen allang vergaan zijn) om van de wederkomst te getuigen? Nou dat vind ik pas bijzonder maar je onderbouwt het niet! Zolang je dat niet doet veeg ik jouw hele betoog zo van tafel. Dus, grijp je kans en onderbouw wat je zegt i.p.v. van mij het onderwerp te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gestorven zijn is iets anders als de dood smaken, volgelingen van Jezus smaken de dood niet en hoeven dus ook niet opgewekt te worden uit de dood bij een herbelichaming.

Jij kunt niets. En het onophoudelijk gebed van een rechtvaardige vermag veel, maar is geen garantie voor gewenste uitkomsten. Zelfs de allergeleerdste natuurkundigen kunnen niets, als God ze geen zich

Zo werkt het dus niet hè. Als je meent dat met de ontwikkelingen zoals omschreven in het nieuwartikel een bijbelse profetie zou zijn vervuld, dan is het aan jou om de betreffende profetie aan te wijze

1 uur geleden zei Piebe:

Toch bijzonder dat mij elke keer verweten wordt blind te zijn, de geest niet te hebben etc. maar inhoudelijk wordt er niks weerlegd. Wat stel jij je dan voor dat de ooggetuigen die Christus zagen weer tot leven worden gewekt (terwijl hun lichamen allang vergaan zijn) om van de wederkomst te getuigen? Nou dat vind ik pas bijzonder maar je onderbouwt het niet! Zolang je dat niet doet veeg ik jouw hele betoog zo van tafel. Dus, grijp je kans en onderbouw wat je zegt i.p.v. van mij het onderwerp te maken.

Je beschuldigd mij ervan Christus voor leugenaar uit te maken door de eindtijd in de toekomst voor te stellen. Ik verwijt jou niet blind te zijn en de geest niet te hebben. Hoe inhoudelijk wil je het hebben? Als je je niet voor kunt stellen dat de zielen van Jezus volgelingen, zijn 12 discipelen, zich opnieuw als mens belichamen in de eindtijd valt er niet veel uit te leggen. Dat heeft natuurlijk niets met hun lichamen van doen die allang ontbonden zijn. Het is niet bijzonder dat er zielen, die al eerder als mens hebben geleefd, en in de tijd van Jezus op aarde tot zijn volgelingen behoorden, opnieuw als mens in de eindtijd zijn belichaamd en getuigen zullen zijn van de wederkomst. Als je wat ik schrijf van tafel veegt omdat je meent alle wijsheid in pacht te hebben heeft het weinig zin om iets aan je uit te leggen.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mohawk:

Je beschuldigd mij ervan Christus voor leugenaar uit te maken door de eindtijd in de toekomst voor te stellen. Ik verwijt jou niet blind te zijn en de geest niet te hebben. Hoe inhoudelijk wil je het hebben? Als je je niet voor kunt stellen dat de zielen van Jezus volgelingen, zijn 12 discipelen, zich opnieuw als mens belichamen in de eindtijd valt er niet veel uit te leggen. Dat heeft natuurlijk niets met hun lichamen van doen die allang ontbonden zijn. Het is niet bijzonder dat er zielen, die al eerder als mens hebben geleefd, en in de tijd van Jezus op aarde tot zijn volgelingen behoorden, opnieuw als mens in de eindtijd zijn belichaamd en getuigen zullen zijn van de wederkomst. Als je wat ik schrijf van tafel veegt omdat je meent alle wijsheid in pacht te hebben heeft het weinig zin om iets aan je uit te leggen.

Desondanks ga je voorbij aan dat er staat dat diezelfden de dood NIET smaken zullen.

'Voorwaar zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan, dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.' (Mat 16,28)

En het behoeft geen betoog dat iemand die niet dood is geweest, evenmin hoeft te worden opgewekt uit de dood. Kortom, jouw uitleg klopt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Piebe:

Desondanks ga je voorbij aan dat er staat dat diezelfden de dood NIET smaken zullen.

'Voorwaar zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan, dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.' (Mat 16,28)

En het behoeft geen betoog dat iemand die niet dood is geweest, evenmin hoeft te worden opgewekt uit de dood. Kortom, jouw uitleg klopt niet.

Gestorven zijn is iets anders als de dood smaken, volgelingen van Jezus smaken de dood niet en hoeven dus ook niet opgewekt te worden uit de dood bij een herbelichaming.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Mohawk:

Gestorven zijn is iets anders als de dood smaken, volgelingen van Jezus smaken de dood niet en hoeven dus ook niet opgewekt te worden uit de dood bij een herbelichaming.

Nee het is precies hetzelfde, de dood smaken betekent gewoon sterven meer niet. Op deze wijze valt er niet met je te discussiëren want je houdt er maar vreemde kunstgrepen op na die je bovendien helemaal niet onderbouwt, terwijl ik wel steeds die moeite neem. Daarom laat ik het er verder bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Dit is een parallelle tekst van Mattheus 24. Mensen gaan gewoon door met leven alsof er niets aan de hand is. En plots vindt voor hun de zichtbare wederkomst plaats. Voor ons levende mensen is dat de dag van oordeel. Mensen met een negatief oordeel worden vernietigd. Enkel de mensen met een goed hart  en die in de Christus zijn zullen overleven. Je hebt als het ware 2 klassen. De schapen en de bokken. De schapen zijn in Jezus en hebben Jezus aangenomen als hun Heer en dat gesymboliseerd met de doop. De bokken zijn nog in Adam en hebben als het ware Adam nog als hun heer. Het oordeel van de levenden is dus eigenlijk ietwat anders dan het oordeel van de doden.

Dit geeft ook al aan dat er geen opname zal zijn van alle Christenen. Christenen worden niet overvallen als in een strik. Zij zijn voorbereid. Mensen die niet voorbereid zijn is het als een strik. 

 


God gaat de 144000 gelovigen uit de Joden verzegelen en de twee getuigen sturen om het Evangelie aan de wereld te brengen, omdat Zijn Gemeente er dan niet meer is. Die is dan al opgenomen in heerlijkheid. De 144000 gelovigen uit de Joden zullen het Evangelie gaan brengen omdat Zijn Kerk er dan al niet meer is. Zijn Kerk heeft niets te maken met de Grote Verdrukking. Zij zijn dan niet meer op de aarde. Haar functie, het brengen van het Evangelie, wordt overgenomen door de 144000 nieuwe gelovigen uit het Joodse volk. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mohawk:

Sterker nog, dan is Christus dus al teruggekeerd en leven we in een 1000 jarig vrederijk.

Dat is dus niet zo. Waar we wel inzitten is in de tegenwoordigheid van de Heer. 

2 uur geleden zei Piebe:

Desondanks ga je voorbij aan dat er staat dat diezelfden de dood NIET smaken zullen.

'Voorwaar zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan, dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.' (Mat 16,28)

Hier doelde Jezus op Zijn transfugiratie, omschreven in Mattheus 17

5 minuten geleden zei Flawless victory:

God gaat de 144000 gelovigen uit de Joden verzegelen en de twee getuigen sturen om het Evangelie aan de wereld te brengen, omdat Zijn Gemeente er dan niet meer is.

Precies, en dat is sinds 1914 nu precies wat er gebeurd is. Alleen de 2 getuigen worden door de meeste mensen niet herkend of erkend. Het ware geloof is hersteld. Zaken als Drieeenheid, onsterfelijke ziel, hellevuur zijn als onwaar weerlegd. Christenen zien uit naar Jezus en Zijn Messiaanse Koninkrijk. Het is bijv niet waar dat iemand direct na zijn overlijden direct naar de hemel gaat of naar een ‘hel’. 

10 minuten geleden zei Flawless victory:

De 144000 gelovigen uit de Joden zullen het Evangelie gaan brengen omdat Zijn Kerk er dan al niet meer is.

Dat hebben ze al gedaan sinds de opstanding van Christus tot op deze tijd. Zij gaan samen met Christus regeren over de Nieuwe aarde. Zonder dit inzicht is de Bijbel niet uit te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Piebe:

Nee het is precies hetzelfde, de dood smaken betekent gewoon sterven meer niet. Op deze wijze valt er niet met je te discussiëren want je houdt er maar vreemde kunstgrepen op na die je bovendien helemaal niet onderbouwt, terwijl ik wel steeds die moeite neem. Daarom laat ik het er verder bij.

Dood zijn is toch echt iets anders dan sterven, je kunt als mens leven en toch dood zijn. Je kunt ook gestorven zijn en toch leven, dat zijn geen vreemde kunstgrepen. In de bijbelse geschriften hebben 'dood' en 'leven' een andere betekenis dan in de algemene spreektaal waaraan wij gewend zijn.

"Een ander echter, een van zijn discipelen, zeide tot Hem: Here, sta mij toe eerst heen te gaan en mijn vader te begraven. Maar Jezus zeide tot hem: Volg Mij en laat de doden hun doden begraven."

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Flawless victory:


God gaat de 144000 gelovigen uit de Joden verzegelen en de twee getuigen sturen om het Evangelie aan de wereld te brengen, omdat Zijn Gemeente er dan niet meer is. Die is dan al opgenomen in heerlijkheid. De 144000 gelovigen uit de Joden zullen het Evangelie gaan brengen omdat Zijn Kerk er dan al niet meer is. Zijn Kerk heeft niets te maken met de Grote Verdrukking. Zij zijn dan niet meer op de aarde. Haar functie, het brengen van het Evangelie, wordt overgenomen door de 144000 nieuwe gelovigen uit het Joodse volk. 

De 144.000, waarover in het boek Openbaring gesproken wordt, zijn geen Joden. Het gaat om mensen waarvan de zielen tot de 12 stammen van Israël behoren, wie dat zijn weet niemand. Het heeft niets van doen met het land dat tegenwoordig Israël wordt genoemd en de Joden die daar wonen. Dat Zijn Gemeente dan al is opgenomen is niet waar. De opname van de gemeente vindt gelijktijdig met het eindgericht plaats, waarbij alle zielen door vuur worden ontbonden die tot de aanhang van de antichrist behoren, en de Zijnen in levende lijve worden weggenomen van de aarde, die in een vuurbal veranderd, waardoor alles wordt omgevormd wat de mensheid heeft voortgebracht.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Mohawk:

Het gaat om mensen waarvan de zielen tot de 12 stammen van Israël behoren, wie dat zijn weet niemand.

Individuele Christenen worden geënt op de stam van de originele olijfboom, Israël. Romeinen 11:17. Openbaring 14 zegt dat het Christenen moeten zijn. 14 Toen keek ik en zag het Lam op de berg Sion staan, en met hem 144.000. Op hun voorhoofd stonden zijn naam en de naam van zijn Vader geschreven. Op hun voorhoofd staat dus de naam Jezus en naam JHWH geschreven. Ze behoren dus Christus toe, dus zijn het Christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Individuele Christenen worden geënt op de stam van de originele olijfboom, Israël. Romeinen 11:17. Openbaring 14 zegt dat het Christenen moeten zijn. 14 Toen keek ik en zag het Lam op de berg Sion staan, en met hem 144.000. Op hun voorhoofd stonden zijn naam en de naam van zijn Vader geschreven. Op hun voorhoofd staat dus de naam Jezus en naam JHWH geschreven. Ze behoren dus Christus toe, dus zijn het Christenen.

"Zijn naam en de naam zijns Vaders" is één en dezelfde naam. Het zijn uiteraard volgelingen van Jezus maar de afkomst van hun ziel bepaalt uit welke stam van Israël ze komen. Het zijn zielen uit het lichtrijk die opnieuw als mens zijn belichaamd in de laatste fase van deze verlossingsperiode op aarde.

"Dezen zijn gekocht uit de mensen als eerstelingen voor God en het Lam."

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Mohawk:

De 144.000, waarover in het boek Openbaring gesproken wordt, zijn geen Joden. Het gaat om mensen waarvan de zielen tot de 12 stammen van Israël behoren, wie dat zijn weet niemand. Het heeft niets van doen met het land dat tegenwoordig Israël wordt genoemd en de Joden die daar wonen.

Dit lijkt op de vervangingstheologie die het Joodse volk voorgoed buiten spel heeft gezet. God gaat Zijn Geschiedenis echter gewoon verder met het Joodse volk en hun land, Israël. Hij heeft hen niet verstoten. De twee getuigen zullen op het Tempelplein te Jeruzalem getuigen en de 144000 nieuwe gelovigen uit de Joden  (dus zij die dan hebben ingezien dat Jezus Christus de Verlosser was, is en zal zijn) brengen het Evangelie, omdat de Gemeente is opgenomen en er dus niet meer is.  De nieuwe gelovigen nemen het stokje over en er zullen weer nieuwe mensen tot de Gemeente gaan behoren.

 

11 uur geleden zei Mohawk:

Dat Zijn Gemeente dan al is opgenomen is niet waar. De opname van de gemeente vindt gelijktijdig met het eindgericht plaats, waarbij alle zielen door vuur worden ontbonden die tot de aanhang van de antichrist behoren, en de Zijnen in levende lijve worden weggenomen van de aarde, die in een vuurbal veranderd, waardoor alles wordt omgevormd wat de mensheid heeft voortgebracht.

 

Dat is de tweede opname, die vindt inderdaad plaats bij het eindgericht.

God heeft land en volk Israël niet verstoten. 

Na de eerste opname zullen de eliten waarschijnlijk beweren dat de opgenomen mensen de slechteriken waren en dat die zijn weggenomen door aliens en ufo’s. Er is niet voor niets ineens zoveel aandacht voor ufo’s.  
 

 

Er gebeuren in en rondomJeruzalem hele bijzondere dingen op dit moment. Zo hebben ze voor de tiende keer in hun geschiedenis een smetteloze rode vaars. Ze hebben er zelfs niet een maar vijf en ze hebben er maar één nodig. Het Joodse volk offerde het as van de rode vaars om vergeving van de zonden van het volk te vragen. 
 

Numeri 19

1 De HEER zei tegen Mozes en Aäron: 2 ‘Dit is een wet die de HEER heeft ingesteld: Zeg tegen de Israëlieten dat ze je een koe brengen, een gave rode koe zonder enig gebrek, die nog nooit een juk heeft gevoeld. 3 Geef die aan de priester Eleazar. Ze moet buiten het kamp worden gebracht en daar in zijn aanwezigheid geslacht worden. 4 De priester Eleazar moet zijn vinger in het bloed dopen en het zevenmaal in de richting van de voorkant van de ontmoetingstent sprenkelen. 5 De koe moet voor zijn ogen worden verbrand: de huid, het vlees, het bloed en de inhoud van de ingewanden. 6 De priester neemt cederhout, majoraan en karmozijn, en gooit dat midden in het vuur waarin de koe verbrand wordt. 7 Dan moet hij zijn kleren en zijn lichaam met water wassen. Daarna mag hij het kamp weer binnen, maar hij blijft tot de avond onrein. 8 Ook degene die de koe verbrand heeft moet zijn kleren en zijn lichaam met water wassen. Ook hij blijft tot de avond onrein. 9 Iemand die rein is, moet de as van de koe verzamelen en op een reine plaats buiten het kamp leggen. Daar moet de as bewaard worden, omdat er reinigingswater mee moet worden bereid dat de Israëlieten van zonde reinigt. 10 De man die de as van de koe verzameld heeft moet zijn kleren wassen. Hij blijft tot de avond onrein. Deze wet blijft voor altijd van kracht, zowel voor de Israëlieten als voor de vreemdelingen die bij hen wonen.


Ook heeft de regering het plan opgepakt om voor aankomende Pasen een treinrail te hebben gemaakt van het internationale vliegveld Ben Gurion naar de Tempelberg, zodat alle volkeren uit de hele wereld gemakkelijk naar de tempelberg kunnen komen. De tempel kan in 90 dagen gebouwd worden.

Nu weten wij uit het Nieuwe Testament natuurlijk dat uiteindelijk de antichrist in de tempel zal gaan zitten en dat een gelovig overblijfsel Jezus Christus aanvaardt als hun verlosser. Maar het Joodse volk en het land Israël hebben wel degelijk ook nog een rol in deze eindtijd.

Helaas geloven de meeste christenen niet in de Opname. De Gemeente is niet tot toorn gesteld. 
 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Individuele Christenen worden geënt op de stam van de originele olijfboom, Israël. Romeinen 11:17. Openbaring 14 zegt dat het Christenen moeten zijn. 14 Toen keek ik en zag het Lam op de berg Sion staan, en met hem 144.000. Op hun voorhoofd stonden zijn naam en de naam van zijn Vader geschreven. Op hun voorhoofd staat dus de naam Jezus en naam JHWH geschreven. Ze behoren dus Christus toe, dus zijn het Christenen.

Openbaring is opgebouwd uit een aantal onderdelen:

Bemoediging en aansporing aan de jonge Jezus gemeenten.

Belijdenis wie Jezus is.

Kritiek op de heersende Romeinse macht (en de mensen die hierin meelopen).

Steun aan de gelovigen die steeds meer druk voelden van de Romeinse overheersing.

Kritiek op alle machten die steeds weer zullen opkomen, maar die niet het laatste woord hebben.

Visioen dat God in Jezus alles ten goede zal keren.

Oproep aan alle gelovigen om te blijven staan in het geloof.

Daarnaast geeft Johannes in het getal 144.000 aan dat hij het volk Israël niet afschrijft. God is een verbond aangegaan en laat zijn beloftes niet vallen. Dat staat in Romeinen (Sjakie).

12 (stammen van Israël) x 12 (apostelen die staan voor de boodschap die naar de wereld gaat) x 1000 (het getal oneindig, van allen). God laat niemand vallen.

 

Openbaring is geen toekomstvoorspelling, maar een geloofsbelijdenis. In Jezus zal God deze wereld nooit laten vallen.

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Breuk:

Daarnaast geeft Johannes in het getal 144.000 aan dat hij het volk Israël niet afschrijft. God is een verbond aangegaan en laat zijn beloftes niet vallen. Dat staat in Romeinen

God laat niemand vallen, maar je hoeft niet perse als jood geboren te zijn om jood te zijn. De eerste Christenen waren ook vooral joden en het christendom is een voortborduursel op het jodendom. Dus de 144.000 hoeven niet perse natuurlijke joden te zijn. Trouwens wie ben jij eigenlijk?

44 minuten geleden zei Breuk:

Daarnaast geeft Johannes in het getal 144.000 aan dat hij het volk Israël niet afschrijft. God is een verbond aangegaan en laat zijn beloftes niet vallen. Dat staat in Romeinen

God laat niemand vallen, maar je hoeft niet perse als jood geboren te zijn om jood te zijn. De eerste Christenen waren ook vooral joden en het christendom is een voortborduursel op het jodendom. Dus de 144.000 hoeven niet perse natuurlijke joden te zijn. Dat staat in Romeinen 2:28 Want Jood ben je niet door iets uiterlijks, en de besnijdenis is niet iets uiterlijks, in het vlees.  29 Maar Jood ben je vanbinnen, en het gaat om de besnijdenis van het hart, door geest en niet door een geschreven wet. Zo iemand krijgt lof van God, niet van mensen.

Trouwens wie ben jij eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

God heeft land en volk Israël niet verstoten.

Helaas geloven de meeste christenen niet in de Opname. De Gemeente is niet tot toorn gesteld.

Maar dat die joden niet in Christus geloven maakt jou schijnbaar niet uit, terwijl het daar nou juist allemaal om draait!

Galaten 2

12 Want eer sommigen van Jakobus gekomen waren, at hij mede met de heidenen; maar toen zij gekomen waren, onttrok hij zich en scheidde zichzelven af, vrezende degenen die uit de besnijdenis waren.

13 En ook de andere Joden veinsden met hem; alzo dat ook Bárnabas medeafgetrokken werd door hun veinzing.

14 Maar als ik zag dat zij niet recht wandelden naar de waarheid des Evangelies, zeide ik tot Petrus in aller tegenwoordigheid: Indien gij, die een Jood zijt, naar heidense wijze leeft, en niet naar Joodse wijze, waarom noodzaakt gij de heidenen naar de Joodse wijze te leven?

15 Wij zijn van nature Joden, en niet zondaars uit de heidenen;

16 Doch wetende dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden.

17 Maar indien wij, die in Christus zoeken gerechtvaardigd te worden, ook zelven zondaars bevonden worden, is dan Christus een dienaar der zonde? Dat zij verre.

18 Want indien ik, hetgeen ik afgebroken heb, datzelve wederom opbouw, zo stel ik mijzelven tot een overtreder.

19 Want ik ben door de wet der wet gestorven, opdat ik Gode leven zou.

20 Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons Gods, Die mij liefgehad heeft en Zichzelven voor mij overgegeven heeft.21 Ik doe de genade Gods niet teniet; want indien de rechtvaardigheid door de wet is, zo is dan Christus tevergeefs gestorven.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wie een jood of heiden is doet er in het geheel niet toe, dat is allemaal roemen in het vlees. De wet van Mozes maakt niet zalig maar geloven in Christus en hem gehoorzamen wel. Daarover is het NT glas- en glashelder. Het spijt me te moeten constateren hoe weinig Bijbels jouw leer is. Waarom laat je je niet gewoon besnijden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

God laat niemand vallen, maar je hoeft niet perse als jood geboren te zijn om jood te zijn. De eerste Christenen waren ook vooral joden en het christendom is een voortborduursel op het jodendom. Dus de 144.000 hoeven niet perse natuurlijke joden te zijn. Trouwens wie ben jij eigenlijk?

God laat niemand vallen, maar je hoeft niet perse als jood geboren te zijn om jood te zijn. De eerste Christenen waren ook vooral joden en het christendom is een voortborduursel op het jodendom. Dus de 144.000 hoeven niet perse natuurlijke joden te zijn. Dat staat in Romeinen 2:28 Want Jood ben je niet door iets uiterlijks, en de besnijdenis is niet iets uiterlijks, in het vlees.  29 Maar Jood ben je vanbinnen, en het gaat om de besnijdenis van het hart, door geest en niet door een geschreven wet. Zo iemand krijgt lof van God, niet van mensen.

Trouwens wie ben jij eigenlijk?

Ik denk dat Paulus een heel goed beeld had wat Jood zijn is. Hij neemt het juist Joden (tevens Christen geworden) kwalijk dat ze de Joodse gebruiken aan de niet-Joden willen opleggen.

Hij heft het Jood zijn niet op, maar het is voor hem niet belangrijk meer. Hij zegt echter niet dat Joden hun geloof (levensstijl ) verplicht moeten opgeven, maar dat ze daar niet hun redding in gaan vinden.

Lees ook nog even dit.

1 Korinthe 9:20 En ik ben voor de Joden geworden als een Jood, om Joden te winnen. Voor hen die onder de wet zijn, ben ik geworden als onder de wet, om hen die onder de wet zijn te winnen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Breuk:

Lees ook nog even dit.

1 Korinthe 9:20 En ik ben voor de Joden geworden als een Jood, om Joden te winnen. Voor hen die onder de wet zijn, ben ik geworden als onder de wet, om hen die onder de wet zijn te winnen.

Moet je ook de context erbij nemen. Voor hen die onder de wet staan, ben ik geworden als iemand die onder de wet staat — hoewel ik zelf niet onder de wet sta — om hen die onder de wet staan te winnen.  21 Voor hen die zonder wet zijn, ben ik geworden als iemand zonder wet — hoewel ik niet zonder de wet van God ben en ik onder de wet van Christus sta — om hen die zonder wet zijn te winnen.

Paulus staat dus onder de wet van de Christus, niet onder die van Mozes. De wet van Christus is de Wet die op het hart is geschreven en gaat soms verder dan de Mozaïsche Wet. Maar als je onder de wet van Christus staat moet je het volgens mij wel heel bont maken als je geen vergeving krijgt.

Dus Paulus verplaatst zich dus in de mensen waartoe hij predikt. De Mozaïsche Wet met al zijn feesten en dagen etc was een voorafschaduwing en het legde ook bloot waar het met de mens aan schort. 

Een Jood blijft een Jood ook al is hij christen. Maar hij staat na zijn doop niet meer onder de Mozaïsche wet. Besnijdenis was bijv ook niet meer nodig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Piebe:

Maar dat die joden niet in Christus geloven maakt jou schijnbaar niet uit, terwijl het daar nou juist allemaal om draait!

Dat maakt mij inderdaad niet uit. Wie ben ik om God te bekritiseren? Als God het nodig vindt dat de Joden eerst weer een tempel bouwen, waar hun gewaande Messias in gaat zitten die vervolgens als God aanbeden wil worden, waarna de Joden met een schok zullen beseffen dat dit helemaal niet de Messias is en ze inzien dat Jezus Christus de Messias was, is en zal zijn. Wie ben ik om een oordeel te vellen over Gods Plan?  God vervolgt ook na de Opname der Gemeente Zijn Weg met het Joodse volk. Hij is daar in 1948 al mee begonnen met de stichting van de staat Israël.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Breuk:

Ik denk dat Paulus een heel goed beeld had wat Jood zijn is. Hij neemt het juist Joden (tevens Christen geworden) kwalijk dat ze de Joodse gebruiken aan de niet-Joden willen opleggen.

Hij heft het Jood zijn niet op, maar het is voor hem niet belangrijk meer. Hij zegt echter niet dat Joden hun geloof (levensstijl ) verplicht moeten opgeven, maar dat ze daar niet hun redding in gaan vinden.

Lees ook nog even dit.

1 Korinthe 9:20 En ik ben voor de Joden geworden als een Jood, om Joden te winnen. Voor hen die onder de wet zijn, ben ik geworden als onder de wet, om hen die onder de wet zijn te winnen.

 

Wou je dan beweren dat Paulus het prima vond dat men ijverde aan een religie die geen redding biedt??

Natuurlijk moesten ze het jodendom wel opgeven, want die heidense religie was synoniem geworden voor christenvervolging, zie Gal. 1:13-14 en daarom keerde Paulus het ook de rug toe.

3 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat maakt mij inderdaad niet uit. Wie ben ik om God te bekritiseren? Als God het nodig vindt dat de Joden eerst weer een tempel bouwen, waar hun gewaande Messias in gaat zitten die vervolgens als God aanbeden wil worden, waarna de Joden met een schok zullen beseffen dat dit helemaal niet de Messias is en ze inzien dat Jezus Christus de Messias was, is en zal zijn. Wie ben ik om een oordeel te vellen over Gods Plan?  God vervolgt ook na de Opname der Gemeente Zijn Weg met het Joodse volk. Hij is daar in 1948 al mee begonnen met de stichting van de staat Israël.

Dat God de staat Israël zou hebben gesticht is natuurlijk volstrekte onzin, het zou betekenen dat hij zich moet schikken naar seculiere joden en orthodoxen die zijn zoon verwerpen. Ik zou zeggen: neem nog een glas oude wijn en laat je maar gauw besnijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Piebe:

Wou je dan beweren dat Paulus het prima vond dat men ijverde aan een religie die geen redding biedt??

Natuurlijk moesten ze het jodendom wel opgeven, want die heidense religie was synoniem geworden voor christenvervolging, zie Gal. 1:13-14 en daarom keerde Paulus het ook de rug toe.

Wat Paulus deed als hij in een nieuwe stad kwam, is als eerste naar de synagoge gaan.

Waar leid je uit af, dat hij zich niet meer hield aan de Joodse gebruiken?

(zie hierboven dat hij juist zegt, dat hij onder de Joden een Jood bleef om ze te winnen voor Christus)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Breuk:

Wat Paulus deed als hij in een nieuwe stad kwam, is als eerste naar de synagoge gaan.

Waar leid je uit af, dat hij zich niet meer hield aan de Joodse gebruiken?

(zie hierboven dat hij juist zegt, dat hij onder de Joden een Jood bleef om ze te winnen voor Christus)

Waar ik dat uit afleid? Hint: lees de verzen eens waar ik naar verwees!! 🤧

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Moet je ook de context erbij nemen. Voor hen die onder de wet staan, ben ik geworden als iemand die onder de wet staat — hoewel ik zelf niet onder de wet sta — om hen die onder de wet staan te winnen.  21 Voor hen die zonder wet zijn, ben ik geworden als iemand zonder wet — hoewel ik niet zonder de wet van God ben en ik onder de wet van Christus sta — om hen die zonder wet zijn te winnen.

Paulus staat dus onder de wet van de Christus, niet onder die van Mozes. De wet van Christus is de Wet die op het hart is geschreven en gaat soms verder dan de Mozaïsche Wet. Maar als je onder de wet van Christus staat moet je het volgens mij wel heel bont maken als je geen vergeving krijgt.

Dus Paulus verplaatst zich dus in de mensen waartoe hij predikt. De Mozaïsche Wet met al zijn feesten en dagen etc was een voorafschaduwing en het legde ook bloot waar het met de mens aan schort. 

Een Jood blijft een Jood ook al is hij christen. Maar hij staat na zijn doop niet meer onder de Mozaïsche wet. Besnijdenis was bijv ook niet meer nodig. 

De Joodse christenen bleven zich m.i. nog steeds aan de Joodse gebruiken houden. Dat was ook geen probleem. Paulus wilde echter niet dat ze dat aan niet-Joden gingen opleggen. Ik vermoed dat Joodse Christenen nog steeds hun zonen besneden (maar dat is voor mij gissen, ik neem aan dat kenners van het vroege Christendom dat wellicht wel weten).

Op Cvandaag:

Vandaag de dag laat een meerderheid van de Israëlische Messiasbelijdende Joden en velen in landen buiten Israël, die deel uit maken van een Messiasbelijdende Joodse gemeente hun zonen wel besnijden.

En even verder denkend (zegt Breuk):

Het feit dat Joodse Christenen de niet-Joodse Christenen de besnijdenis wilden opleggen, geeft natuurlijk aan dat ze dat zelf ook nog deden.

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Flawless victory:

Dit lijkt op de vervangingstheologie die het Joodse volk voorgoed buiten spel heeft gezet. God gaat Zijn Geschiedenis echter gewoon verder met het Joodse volk en hun land, Israël. Hij heeft hen niet verstoten. De twee getuigen zullen op het Tempelplein te Jeruzalem getuigen en de 144000 nieuwe gelovigen uit de Joden  (dus zij die dan hebben ingezien dat Jezus Christus de Verlosser was, is en zal zijn) brengen het Evangelie, omdat de Gemeente is opgenomen en er dus niet meer is.  De nieuwe gelovigen nemen het stokje over en er zullen weer nieuwe mensen tot de Gemeente gaan behoren.

Dat is de tweede opname, die vindt inderdaad plaats bij het eindgericht.

God heeft land en volk Israël niet verstoten. 

Na de eerste opname zullen de eliten waarschijnlijk beweren dat de opgenomen mensen de slechteriken waren en dat die zijn weggenomen door aliens en ufo’s. Er is niet voor niets ineens zoveel aandacht voor ufo’s.  

Er gebeuren in en rondomJeruzalem hele bijzondere dingen op dit moment. Zo hebben ze voor de tiende keer in hun geschiedenis een smetteloze rode vaars. Ze hebben er zelfs niet een maar vijf en ze hebben er maar één nodig. Het Joodse volk offerde het as van de rode vaars om vergeving van de zonden van het volk te vragen. 

Ook heeft de regering het plan opgepakt om voor aankomende Pasen een treinrail te hebben gemaakt van het internationale vliegveld Ben Gurion naar de Tempelberg, zodat alle volkeren uit de hele wereld gemakkelijk naar de tempelberg kunnen komen. De tempel kan in 90 dagen gebouwd worden.

Nu weten wij uit het Nieuwe Testament natuurlijk dat uiteindelijk de antichrist in de tempel zal gaan zitten en dat een gelovig overblijfsel Jezus Christus aanvaardt als hun verlosser. Maar het Joodse volk en het land Israël hebben wel degelijk ook nog een rol in deze eindtijd.

Helaas geloven de meeste christenen niet in de Opname. De Gemeente is niet tot toorn gesteld. 
 

 

Grappig dat je mij van vervangingstheologie beticht. Je kunt het ook omdraaien. Je vervangt de geestelijke betekenis van het volk Israël, wat uit twaalf stammen bestaat, door een land wat in 1948 onterecht de naam van het volk Israël heeft gekregen. (In de tijd dat Jezus er rondliep heette dit land Kanaän.) En je vervangt de twaalf stammen van Israël door de naam Joden.

Het kan natuurlijk niet anders dan dwaling veroorzaken als je de betekenis van woorden vervangt door andere begrippen en dan de nieuwe betekenis gaat toepassen op Bijbelse geschriften waaronder het boek Openbaring.

De theorie "opname van de gemeente voor de grote verdrukking" is een schadelijke dwaling. De aanhangers daarvan bereiden zich niet voor op een tijd waarbij zij dwars door de grote verdrukking moeten gaan. Veel daarvan zullen als zij met de dood worden bedreigd, en voor hun ogen zien gebeuren hoe de christenen in grote getale worden afgeslacht, hun geloof opgeven en de zijde van de antichrist kiezen.

De "twee getuigen" is de ziel van Johannes de doper. Zijn ziel was de getuige die 2000 jaar geleden de komst van de Messias aankondigde en zijn ziel zal de komst van Jezus opnieuw aankondigen. Opnieuw belichaamd als mens zal Johannes de confrontatie met de antichrist aangaan en het ware evangelie prediken. Als hij ter dood wordt gebracht heeft de antichrist vrij spel en barst de geloofsstrijd in alle hevigheid los.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mohawk:

Als hij ter dood wordt gebracht heeft de antichrist vrij spel


Integendeel. Als zij klaar zijn met hun getuigenis, dan zal het beest uit de afgrond inderdaad oorlog met hen voeren, hen overwinnen en doden. Maar de Here zal hen na drieënhalve dag opwekken en hen opnemen in de hemel in een wolk. Dat is nog eens een getuigenis, dat velen tot het geloof op zal wekken.
 

Openbaring 11

1 En mij werd een riet gegeven, een staf gelijk, met de woorden: Sta op en meet de tempel Gods en het altaar en hen, die daarin aanbidden. 2 Maar laat de voorhof, die buiten de tempel is, erbuiten, en meet die niet; want hij is aan de heidenen gegeven; en zij zullen de heilige stad vertreden, tweeënveertig maanden lang. 3 En Ik zal mijn twee getuigen lastgeven om, met een zak bekleed, te profeteren, twaalfhonderd zestig dagen lang. 4 Dit zijn de twee olijfbomen en de twee kandelaren, die voor het aangezicht van de Here der aarde staan. 5 En indien iemand hun schade wil toebrengen, komt er vuur uit hun mond en het verslindt hun vijanden; en indien iemand hun schade wil toebrengen, moet hij zó de dood vinden. 6 Dezen hebben de macht de hemel te sluiten, zodat er geen regen valt gedurende de dagen van hun profeteren; en zij hebben macht over de wateren, om die in bloed te veranderen en om de aarde te slaan met allerlei plagen, zo dikwijls zij willen.

7 En wanneer zij hun getuigenis zullen voleindigd hebben, zal het beest, dat uit de afgrond opkomt, hun de oorlog aandoen en het zal hen overwinnen en hen doden. 8 En hun lijk (zal liggen) op de straat der grote stad, die geestelijk genaamd wordt Sodom en Egypte, alwaar ook hun Here gekruisigd werd. 9 En uit de volken en stammen en talen en natiën zijn er, die hun lijk zien, drie en een halve dag, en zij laten niet toe, dat hun lijken in een graf worden bijgezet. 10 En zij, die op de aarde wonen, zijn blijde en verheugd over hen en zullen elkander geschenken zenden, omdat deze twee profeten hen, die op de aarde wonen, gepijnigd hadden.

11 En na [die] drie en een halve dag voer een levensgeest uit God in hen, en zij gingen op hun voeten staan en grote vrees viel op (allen), die hen aanschouwden. 12 En zij hoorden een luide stem uit de hemel tot hen zeggen: Klimt hierheen op! En zij klommen naar de hemel op in de wolk, en hun vijanden aanschouwden hen.

13 En te dien ure kwam er een grote aardbeving en een tiende deel der stad stortte in, en zevenduizend personen werden door de aardbeving gedood, en de overigen werden zeer bevreesd en gaven de God des hemels eer.

14 Het tweede wee is voorbijgegaan: zie, het derde wee komt spoedig.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

4 uur geleden zei Mohawk:

Als hij ter dood wordt gebracht heeft de antichrist vrij spel en barst de geloofsstrijd in alle hevigheid los.

29 minuten geleden zei Flawless victory:

Integendeel. Als zij klaar zijn met hun getuigenis, dan zal het beest uit de afgrond inderdaad oorlog met hen voeren, hen overwinnen en doden. Maar de Here zal hen na drieënhalve dag opwekken en hen opnemen in de hemel in een wolk. Dat is nog eens een getuigenis, dat velen tot het geloof op zal wekken.

 

Dat neemt niet weg dat daarna de geloofsstrijd in alle hevigheid losbarst. Wat inhoudt dat alle geloof in God en in het bijzonder het geloof in Jezus Christus met zéér brute maatregelen bestreden wordt. Christenen zal alles ontnomen worden wat nodig is om te leven, ze worden vogelvrij verklaart, opgejaagd, gevangen genomen, gemarteld en onthoofd. Slechts een kleine groep van 144.000 als mens belichaamde 'zielen van boven' zal het volhouden tot het eindgericht, en in een oogwenk worden weggenomen op het moment dat de aarde wordt omgevormd door vuur.

Maar vóórdat dit scenario zich afspeelt zal de aarde door een wereldwijde natuurcatastrofe worden getroffen waarbij eenderde van de mensheid, zo'n 2,5 miljard mensen, sterft. Pas nádat deze catastrofe heeft plaats gevonden zullen de "twee getuigen" naar voren treden en voor 3,5 jaar het Woord prediken tot zij om het leven worden gebracht. Ik ben van mening dat het om één persoon gaat (Johannes de doper). Er vindt geen opname van christenen plaats vóór de voorspelde (kosmische) natuurramp de wereld treft en ook niet in de korte periode erna (3,5 jaar) vóór de geloofsstrijd losbarst!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid