Spring naar bijdragen

Geen seks en geen huwelijk na 10 jaar


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ga eens teruglezen, misschien vind je dan zelf het antwoord

Zo te lezen wil @GodLovesHer al langere tijd letterlijk die 'underdog positie' alleen laat haar vriend dat feest niet doorgaan.

Ik denk dat hij een boytoy in de kast heeft zitten.   

3 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik hoef niets uit te leggen. Ik corrigeer slechts waar jij denkt te citeren. 

Leg maar eerst eens uit wat een heidens huwelijk en een heidense relatie is.  Dan kun je daarna uitleggen waarom jij het belangrijk vindt dat het woord in het meervoud of het enkelvoud staat. Freudiaanse verspreking?  

P.S. Ik citeerde niets. Ik vroeg naar een definitie. Misschien ben je ongeletterd en weet je niet dat wanneer je een definitie van een woord geeft of zoekt, je dat woord altijd in het enkelvoud opzoekt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Lord Java:

Ik ben jaren geleden al door het diepe dal gegaan. Het is zoveel makkelijker als je niet probeert ertegen te vechten.

Daar komt de ware aap uit de mouw. Jij hebt een levensgroot probleem.

7 uur geleden zei Thinkfree:

Het is anoniem, daarbij hoeft men geen taboe van zulke zaken te maken nog het vrouwelijke af te doen als boosdoener, mocht het echt zijn is het verstandig om verschillende partijen te vragen om advies.

Ze hoort deze zaak met haar kerel te bespreken en niet te gaan shoppen indien dit waar zou zijn.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

De man en de vrouw zijn tegengesteld geaard. 

Daarom is daar de aantrekking.

In de lichtere lichamen, het etherisch lichaam, het astrale en de mentale, is deze aarding ook tegengesteld. Dat maakt een huwelijk of het verbinden met elkaar zo interessant als relatie. 

Bij een 'samenkomen' van de fysieke lichamen, is de ideale situatie dat alle + en - in alle energieën samensmelten om tot een complete climax te komen.

Wat is een zogenaamd christelijk huwelijk dan verschillend van een zogenaamd heidens huwelijk?

Zal een zogenaamde christen weet hebben van deze energieën of aarding? 

En wanneer een zogenaamde heiden dit weet, en zo'n relatie heeft, wie is er zo voornaam om te kunnen veroordelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

@Gaitema @Hermanos2, ik denk dat de vragenstelster gebaat is met iets meer diepgang en bepaald niet zit te wachten op alleen maar ja of nee.

Nou ben je onredelijk hè, Dat beloof ik? Hermanos kan dat niet. Hij is ongeletterd. Heeft zijn diploma gekocht bij dat bedrijf van die advertenties.

modbreak Trajecto: Beledigen van een andere forummer. Ik noteer een waarschuwingspunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Lord Java:

Nou ben je onredelijk hè, Dat beloof ik? Hermanos kan dat niet. Hij is ongeletterd. Heeft zijn diploma gekocht bij dat bedrijf van die advertenties.

Een bedrijf? Waar heb jij je diploma's gehaald? Hooguit een malafide onderneming is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hermanos2:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

@Gaitema @Hermanos2, ik denk dat de vragenstelster gebaat is met iets meer diepgang en bepaald niet zit te wachten op alleen maar ja of nee.

Misschien lees je eerst alle berichten in dit topic voordat je begint met typen. 

Daarna mag je sorry zeggen. 2-0

Ik denk dat vragenstelster ook niet gebaat is met mensen die zichzelf om onduidelijke redenen doelpunten toekennen.
Als je de behoefte hebt om jezelf te prijzen, pak een spiegel maar val mij er niet mee lastig.
Dus blijf aub on topic en als je dat niet kunt, pak je spiegel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:
18 uur geleden zei Thinkfree:

Het is anoniem, daarbij hoeft men geen taboe van zulke zaken te maken nog het vrouwelijke af te doen als boosdoener, mocht het echt zijn is het verstandig om verschillende partijen te vragen om advies.

Ze hoort deze zaak met haar kerel te bespreken en niet te gaan shoppen indien dit waar zou zijn.

We leven in een vrij land. Ze mag dit bespreken waar en met wie ze wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Vartigo:

Een ultimatum lijkt mij een goed idee. Een jaar vind ik nog lang dan.

Een ultimatum stellen aan iemand die al tien jaar niet onder de gordel wil worden aangeraakt? Dat vind ik een vorm van verkrachting. 

Zou zelf geen seks willen met iemand die ik een ultimatum had gesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Zola:

Een ultimatum stellen aan iemand die al tien jaar niet onder de gordel wil worden aangeraakt? Dat vind ik een vorm van verkrachting. 

Zou zelf geen seks willen met iemand die ik een ultimatum had gesteld.

Het ultimatum, gaat erover; a) Gaan we ons verloven en huwen. b) Of leidt dit tot niets en gaan we uit elkaar.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-7-2020 om 15:21 zei GodLovesHer:

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum maar zou wel direct met een brandende vraagstelling willen komen en advies willen inwinnen omtrent mijn relatie, seks en het huwelijk. Nu ben ik sinds dit jaar 10 jaar samen met mijn vriend en wonen sinds 5 jaar samen (het samenwonen is tot stand gekomen door een overlijden. Ik had een eigen woning en hij niet) Wij zijn beiden gelovigen en doen ons best om ons aan Bijbelse maatstaven te houden. Allebei zijn we er dan ook van overtuigd dat God seks voor het huwelijk niet goedkeurt en leven hier dan ook naar. Ik wil dan ook graag eerst kwijt dat ik geen discussie wil voeren over de stelling of seks voor het huwelijk wel of niet kan. Ik zal het waarderen als ik inhoudelijk advies ontvang over mijn situatie. 

Maar om verder te gaan met mijn verhaal....Mijn vriend geeft al jaren lang dezelfde reden waarom hij nog niet wilt trouwen. Hij zegt dat ik niet luister. Daarmee bedoeld hij aldus dat ik simpelweg niet altijd doe wat hij zegt. Hij wilt namelijk een nederige vrouw die naar haar man luistert en ten aller tijde zijn wil/mening uitvoert. Ik ben dit dus niet. Als ik het niet eens ben met iets dan voer ik mijn wil uit omdat ik logischerwijs denk dat het beter is dan hetgeen hij zegt/wilt. Ik ben simpelweg volgens hem niet nederig genoeg. Nu is mijn punt het volgende: hij kent mij al 10 jaar lang. Hij weet inmiddels wel wie ik ben, wat mijn zwakheden/verbeterpunt zijn en waar ik voor sta. Als je dan na zoveel jaar nog steeds niet het gevoel hebt dat je met me wilt trouwen dan wil je simpelweg gewoon niet trouwen. Correct of niet? Blijkbaar ben ik dan wél goed genoeg om je vriendin te zijn maar niet goed genoeg om je vrouw te zijn. 

Het tweede punt is seks. Jullie kunnen begrijpen dat ik na zoveel jaar heel erg begin te verlangen en snakken naar seksueel contact. In het verleden heb ik als tiener namelijk als ongelovige geleefd en wél seks voor het huwelijk gehad, hij ook trouwens. Dus we weten hoe het is. Nu hebben wij (voornamelijk door het samenwonen en in één bed slapen) wel eens gezondigd. Geen orale seks, maar wel “handwerk’. Hij overigens alleen bij mij, want ik mag hem niet aanraken onder de gordel. Aan de ene kant vind ik hem erg sterk van geest en standvastig, wat over het algemeen een goede eigenschap is, om zich zo te houden aan een bepaalde maatstaf. Maar aan de andere kant heeft het ook iets ziekelijks waardoor het mij zorgen baart. Zijn seksuele drive is bijna “ non-excisting’, waardoor ik denk dat hij aseksueel is. Wat ook in een huwelijk voor problemen zal zorgen omdat ik wel een seksuele drive heb en verlang naar lichamelijk contact.  

Nu wil ik dus advies inwinnen over het volgende. Ik ben van plan om hem een ultimatum te geven. Of we trouwen dit jaar of we gaan uit elkaar en dan zoekt hij maar een vrouw met wie hij wél zou willen trouwen. Want ik trek dit niet langer, ik wacht al 10 jaar lang. Genoeg is genoeg. Ik zou dus hierbij graag advies willen ontvangen omtrent mijn situatie en of het wel redelijk van mij is om een ultimatum te stellen? 

Er kan genoeg mis zijn hier. Mijn eerste insteek is tot hoeverre jullie christelijk leven, is het geen seks hebben voor het huwelijk het enige christelijke aspect waar jullie jezelf aanhouden? Ik kan me niet voorstellen in dit verhaal jullie aangesloten zitten bij een gemeente en hier de kerkorganisatie instemt op jullie relatie. Samenwonen zonder huwelijk daarvan kan je al zeggen het niet klopt vanuit een christelijk perspectief of wellicht met een snel  opvolgend huwelijk. Vandaar mijn conclusie is hier vooral jullie het seks voor het huwelijk aspect extreem behandelen en de rest niet. 10 jaar samenwonen met een vrouw en niet met haar trouwen is ook verkeerd. Dan kan je beter seks voor het huwelijk hebben lijkt me. Ik ben dan geen christen maar ik ken geen een bijbels figuur die 10 jaar wacht met trouwen terwijl het een mogelijkheid was, dat lijkt haast een zonde op zichzelf. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-7-2020 om 23:58 zei Hermanos2:

Zeker weten van niet. 

Je zou hem adviseren bij hem weg te gaan, bedoel je. 

Op 13-7-2020 om 06:02 zei Dat beloof ik:

@Gaitema @Hermanos2, ik denk dat de vragenstelster gebaat is met iets meer diepgang en bepaald niet zit te wachten op alleen maar ja of nee.

Ik zelf weet uit ervaring dat er 1001 adviezen zijn. Die beslissing zal ze zelf moeten maken, omdat zij weet hoe het tussen hen beiden zit. Ik kan dat niet voor haar beslissen, maar ik denk wel dat ze haar grenzen moet bewaken. De situatie zoals die nu is, lijkt me onhoudbaar. Het voelt aan als een situatie waarbij de verschillen te groot zijn en hij haar in zijn gekkigheid wil gijzelen. Welke vrouw wil nu een man die altijd gelijk wil hebben en geen weerwoord duld? Zo'n houding werkt in het huwelijk niet. Hij zal moeten veranderen, wil hij haar niet verliezen. Dus de vraag is, hoeveel hij voor haar voelt.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Hermanos2:

@Gaitemawat ik bedoel met, zeker weten van niet, is dat dit geen situatie is die vraagt om een ultimatum. Maar eerder om het gezamenlijk vinden van een reden om samen verder te gaan. Vandaar mijn Doobie Brothers. Ik vind dit een heel vreemd verhaal. 

Maar die reden is er nu niet. En dan kan ieder voor zich ook de beslissing nemen om niet samen verder te gaan en dan heeft de ander dat maar te accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een goddelijke vrouw heeft één hoogste ambitie en dat is Echtgenote zijn.  Dat betekent wel dat haar libido verdwijnt als ze een moeder, een vader of een kind van haar man moet zijn, of een slaaf. 

De hoogste ambitie van een goddelijke man is Echtgenoot te zijn. Daar moet hij dus Volwassen voor willen zijn of worden. Dat betekent open staan voor zelfkritiek, zichzelf beteugelen, en ook laten beteugelen. Haar kritiek serieus nemen maar met een rechte rug. En dus niet beledigd zijn en koste wat kost gelijk willen hebben.

Dat betekent dat beiden elkaar niet moeten willen kleineren. En dat je altijd zorgt dat je na een meningsverschil of onenigheid of desnoods een knallende ruzie,  het bijlegt voor je gaat slapen. 

En nooit elkaar willen overheersen dus. Dat kan niet als je ruimte wilt behouden voor seksualiteit.  

Kwaliteit gaat dan ver boven kwantiteit.

Waar iets anders tussen die hoogste Ambitie komt te staan vindt echtbreuk plaats.

Dan heb ik het niet eens over echtscheiding maar overspel in geestelijke zin.

Echtscheiding vloeit daar dan uiteindelijk uit voort.

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-7-2020 om 15:21 zei GodLovesHer:

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum maar zou wel direct met een brandende vraagstelling willen komen en advies willen inwinnen omtrent mijn relatie, seks en het huwelijk. Nu ben ik sinds dit jaar 10 jaar samen met mijn vriend en wonen sinds 5 jaar samen (het samenwonen is tot stand gekomen door een overlijden. Ik had een eigen woning en hij niet) Wij zijn beiden gelovigen en doen ons best om ons aan Bijbelse maatstaven te houden. Allebei zijn we er dan ook van overtuigd dat God seks voor het huwelijk niet goedkeurt en leven hier dan ook naar. Ik wil dan ook graag eerst kwijt dat ik geen discussie wil voeren over de stelling of seks voor het huwelijk wel of niet kan. Ik zal het waarderen als ik inhoudelijk advies ontvang over mijn situatie. 

Maar om verder te gaan met mijn verhaal....Mijn vriend geeft al jaren lang dezelfde reden waarom hij nog niet wilt trouwen. Hij zegt dat ik niet luister. Daarmee bedoeld hij aldus dat ik simpelweg niet altijd doe wat hij zegt. Hij wilt namelijk een nederige vrouw die naar haar man luistert en ten aller tijde zijn wil/mening uitvoert. Ik ben dit dus niet. Als ik het niet eens ben met iets dan voer ik mijn wil uit omdat ik logischerwijs denk dat het beter is dan hetgeen hij zegt/wilt. Ik ben simpelweg volgens hem niet nederig genoeg. Nu is mijn punt het volgende: hij kent mij al 10 jaar lang. Hij weet inmiddels wel wie ik ben, wat mijn zwakheden/verbeterpunt zijn en waar ik voor sta. Als je dan na zoveel jaar nog steeds niet het gevoel hebt dat je met me wilt trouwen dan wil je simpelweg gewoon niet trouwen. Correct of niet? Blijkbaar ben ik dan wél goed genoeg om je vriendin te zijn maar niet goed genoeg om je vrouw te zijn. 

Het tweede punt is seks. Jullie kunnen begrijpen dat ik na zoveel jaar heel erg begin te verlangen en snakken naar seksueel contact. In het verleden heb ik als tiener namelijk als ongelovige geleefd en wél seks voor het huwelijk gehad, hij ook trouwens. Dus we weten hoe het is. Nu hebben wij (voornamelijk door het samenwonen en in één bed slapen) wel eens gezondigd. Geen orale seks, maar wel “handwerk’. Hij overigens alleen bij mij, want ik mag hem niet aanraken onder de gordel. Aan de ene kant vind ik hem erg sterk van geest en standvastig, wat over het algemeen een goede eigenschap is, om zich zo te houden aan een bepaalde maatstaf. Maar aan de andere kant heeft het ook iets ziekelijks waardoor het mij zorgen baart. Zijn seksuele drive is bijna “ non-excisting’, waardoor ik denk dat hij aseksueel is. Wat ook in een huwelijk voor problemen zal zorgen omdat ik wel een seksuele drive heb en verlang naar lichamelijk contact.  

Nu wil ik dus advies inwinnen over het volgende. Ik ben van plan om hem een ultimatum te geven. Of we trouwen dit jaar of we gaan uit elkaar en dan zoekt hij maar een vrouw met wie hij wél zou willen trouwen. Want ik trek dit niet langer, ik wacht al 10 jaar lang. Genoeg is genoeg. Ik zou dus hierbij graag advies willen ontvangen omtrent mijn situatie en of het wel redelijk van mij is om een ultimatum te stellen? 

Hi @GodLovesHer,

5 jaar lang samenwonen is een heel grote uitdaging voor Christenen die het woord willen volgen.
De bijbel zegt dat een vrouw naar haar man moet luisteren. Maar de bijbel zegt ook dat een man zijn vrouw moet liefhebben. Dus niet moet eisen van zijn vrouw dat ze onderdanig moet zijn. Maar het juiste voorbeeld tonen door haar lief te hebben, haar wensen boven zijn eigen wensen zetten.

Christen zijn wordt ook vergeleken met een huwelijk met Jezus. Zijn wij perfect voordat Jezus ons accepteert als bruid? Nee, alleen door geloof in Hem worden we als rechtvaardig gezien en geaccepteerd. Hoe kan je vriend dan meer eisen dan Jezus? Hoe kan je vriend dan meer eisen van jou dan van zichzelf? Tenzij hij Jezus niet kent?

Bijbels gezien is trouwen een logische stap. Wat hem tegenhoud is waarschijnlijk iets werelds.
Wees niet je eigen rechter, zoek de antwoorden in Zijn woord. Bid er samen voor. Een relatie van 10 jaar is niet niks.

God's zegen!

Wesley
 


 

bewerkt door Wesley
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Hermanos2:

@Gaitemawat ik bedoel met, zeker weten van niet, is dat dit geen situatie is die vraagt om een ultimatum. Maar eerder om het gezamenlijk vinden van een reden om samen verder te gaan. Vandaar mijn Doobie Brothers. Ik vind dit een heel vreemd verhaal. 

Oké, nou ja, ze is er nu niet. Maakt dan ook niet uit wat we vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Hermanos2:

Het is vervelend dat we nooit te horen krijgen hoe het afgelopen is. 

Dat hoeft toch ook niet. Dergelijke privé aangelegenheden verdienen een beter en nauwer platform: die van twee mensen die van elkaar houden. Of niet... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid