Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei Willempie:

Jij ook al? Ik ook en o.a. vele duizenden (ex) militairen met ons. Bijzonder vind ik dat we geen belofte hebben afgelegd t.a.v. de gevestigde orde maar wel aan de koning (of destijds de koningin maar dat blijft hetzelfde) en aan het Nederlandse volk (de bevolking). Ik neem dat zeer serieus en zal, zolang ik daartoe in staat ben, altijd tegen tirannie en willekeur blijven strijden. Tegelijkertijd moeten we wel blijven beseffen dat we in hoofdzaak niet te strijden hebben tegen vlees en bloed maar vooral tegen de onderliggende oorzaak.

Maar ernstig is het wel ( voor diegenen die nog wakker zijn)

 

God bless you Willlempie. You’re an amazing guy!!

21 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat laatste is één van de mogelijkheden. Dat je andere al direct uitsluit zegt genoeg. Tunnelvisie.

In de Bijbel staat dat je de overheid dient te gehoorzamen aangezien die door God is aangesteld.
Niet mijn woorden, maar als jij begint over plichten als christen, zul je toch moeten kunnen uitleggen waarom deze 'christenplicht' dan even opzij zet.

De bijbel is een subliminaal boek waar veel verborgen tussen de lijnen staat.

Jezus zei ook dat het geld Caesar toekwam omdat zijn hoofd op de munt stond. Een wijs man ziet wat Hij daarmee echt bedoelde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zo was ik laatst aan het vissen op andermans terrein. Daar waren strepen aangebracht op het loopoppervlak om de anderhalve meter afstand duidelijk te krijgen. Omdat ik op andermans terrein ben heb ik

Het is de burgemeester die een demonstratie op verschillende gronden kan verbieden. Bijvoorbeeld omdat er geen vergunning is aangevraagd of dat hij de demonstratie een risico voor de openbare orde vin

Jij ook al? Ik ook en o.a. vele duizenden (ex) militairen met ons. Bijzonder vind ik dat we geen belofte hebben afgelegd t.a.v. de gevestigde orde maar wel aan de koning (of destijds de koningin maar

30 minuten geleden zei Fundamenteel:
21 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat laatste is één van de mogelijkheden. Dat je andere al direct uitsluit zegt genoeg. Tunnelvisie.

In de Bijbel staat dat je de overheid dient te gehoorzamen aangezien die door God is aangesteld.
Niet mijn woorden, maar als jij begint over plichten als christen, zul je toch moeten kunnen uitleggen waarom deze 'christenplicht' dan even opzij zet.

De bijbel is een subliminaal boek waar veel verborgen tussen de lijnen staat.

Dat is een mooie zin. Je zou ook echt een punt hebben gemaakt als je had uitgelegd wat hier de boodschap is, in plaats van alleen maar te suggereren dat er hier wellicht wel eens iets anders zou kunnen zijn bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is een mooie zin. Je zou ook echt een punt hebben gemaakt als je had uitgelegd wat hier de boodschap is, in plaats van alleen maar te suggereren dat er hier wellicht wel eens iets anders zou kunnen zijn bedoeld.

Dat had ik inderdaad beter gedaan in dit geval. Een christen moet zijn bestuur gehoorzamen erger te voorkomen. We mogen niet te luidruchtig protest maken omdat een blaffende koning wel eens zou kunnen bijten. Vandaag is die koning dan onze politiek.

Het is zinloos er tegen te strijden als ge het de rug kunt toekeren en opnieuw naar het het Koninkrijk keert, wat hier en nu aanwezig is in al wat aanwezig is rond ons. Zichtbaar en onzichtbaar voor het oog. Onze Vader wist perfect voor we geschapen waren wat we nodig hebben, maar we moeten meer. En dan krijg je koningen en geld dat niet van u is om een ander koninkrijk te behouden.

We schikken ons daarnaar omdat we niet van deze wereld zijn, maar dat wil niet zeggen dat we daaraan moeten deelnemen. Daarom staan christenen als eerste in de weg van dictators. Ze verzetten zich niet maar weigeren gewoon en geven gewoon hun leven af omdat ze geloven verenigd te worden met Hem. Alles op deze wereld is van de duivel, ge kunt niet winnen op eigen kracht en Hij zei dat we dit nu eenmaal moesten doorstaan. En wat we ook doorstaan, Hij ging ons voor en niemand zal zonder excuus kunnen zijn na Zijn lijdensweg.

Het is wat uitgebreider geworden, I got carried away in the moment.

 

Amen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Fundamenteel:

De bijbel is een subliminaal boek waar veel verborgen tussen de lijnen staat.

De eerste de beste die dergelijke nonsens van de kansel predikt behoort daar direct vanaf gehaald te worden. Indien niet mogelijk: wegwezen bij zo ene.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De eerste de beste die dergelijke nonsens van de kansel predikt behoort daar direct vanaf gehaald te worden. Indien niet mogelijk: wegwezen bij zo ene.

Jona is dan echt door een walvis opgeslokt en lived to tell the tale? Er kwam echt een slang praten tegen Eva ? De bijbel van vandaag is een zeer gecodeerd boek. Het origineel vereist een serieuze taalkennis van die tijd. Daarom is een kennis van Hebreeuws en Grieks een enorm beentje voor in een bijbelstudie.

Ja als ge alles letterlijk wilt nemen, be my guest. ;)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik denk niet dat het Gods wil is dat de boeren of Willem Engel de wegen blokkeren met hun tractoren. Je draaft nu erg door. Het gaat over demonstrerende boeren en relschoppers van viruswaanzin, weet je nog ?

Ik denk niet dat Willem Engel een tractor heeft. Ik denk dat de demonstranten van viruswaanzin geen relschoppers zijn maar gewoon vreedzaam protesteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Willempie:

Ik denk niet dat Willem Engel een tractor heeft. Ik denk dat de demonstranten van viruswaanzin geen relschoppers zijn maar gewoon vreedzaam protesteren.

Zo was ik laatst aan het vissen op andermans terrein. Daar waren strepen aangebracht op het loopoppervlak om de anderhalve meter afstand duidelijk te krijgen. Omdat ik op andermans terrein ben heb ik me te schikken. Nu werd er door een medewerker de opmerking gemaakt waarom ik buiten bleef staan... Ik heb hem gezegd dat het zijn eigen regels zijn waar ik mij aan houdt op zijn terrein. Een van de bezoekers kon dit wel waarderen en sprak dit uit. Waarop ik antwoordde dat ik me dan wellicht aan de gestelde regels houdt, maar het niet betekent dat ik mee ga in die massapsychose waaruit die regels voortvloeien. Afstand houden van mensen vind ik geen probleem, maar in eigen huis kunnen ze een omhelzing krijgen.

En toch heeft het ook kwaad bloed gezet bij mij. Ik heb een vriendin gehad waar ik hartstikke gek op was, maar omdat ik niet tot het huishouden behoorde mocht ik niet vlak bij haar zijn... Dit bracht mij in een vreselijke spagaat!

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Jona is dan echt door een walvis opgeslokt en lived to tell the tale? Er kwam echt een slang praten tegen Eva ? De bijbel van vandaag is een zeer gecodeerd boek. Het origineel vereist een serieuze taalkennis van die tijd. Daarom is een kennis van Hebreeuws en Grieks een enorm beentje voor in een bijbelstudie.

Ja als ge alles letterlijk wilt nemen, be my guest. ;)

Ja haalt nu toch echt legendes door elkaar met sublimale boodschappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ja haalt nu toch echt legendes door elkaar met sublimale boodschappen.

Bij Kaasje was dat een ander voorbeeld. Mijn post naar jou ging over belastingen betalen en je "schikken" naar besturen.

Er wordt veelal meer gezegd in 1 zin dan eerst duidelijk is. Iets waar de "one-liners" alhier kunnen leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ja haalt nu toch echt legendes door elkaar met sublimale boodschappen.

Bij Kaasje was dat een ander voorbeeld. Mijn post naar jou ging over belastingen betalen en je "schikken" naar besturen.

Er wordt veelal meer gezegd in 1 zin dan eerst duidelijk is. Iets waar de "one-liners" alhier kunnen leren

Zo ging het niet, mijn beste. Belastingen en "schikken" hebben hier niets mee te maken. Ik zal het uitleggen:

Dit was wat Kaasjeskruid stelde:

7 uur geleden zei Kaasjeskruid:
8 uur geleden zei Fundamenteel:

De bijbel is een subliminaal boek waar veel verborgen tussen de lijnen staat.

De eerste de beste die dergelijke nonsens van de kansel predikt behoort daar direct vanaf gehaald te worden. Indien niet mogelijk: wegwezen bij zo ene.

En daarmee reageerde hij dus op jouw sublimaal gedoe.
Jij reageerde daarop met

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Jona is dan echt door een walvis opgeslokt en lived to tell the tale? Er kwam echt een slang praten tegen Eva ?

Dus daarmee laat je zien dat je denkt dat deze verhalen sublimale boodschappen bevatten.
Vandaar dat ik terecht concludeerde dat je legendes en sublimale boodschappen door elkaar haalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zo ging het niet, mijn beste. Belastingen en "schikken" hebben hier niets mee te maken. Ik zal het uitleggen:

Dit was wat Kaasjeskruid stelde:

En daarmee reageerde hij dus op jouw sublimaal gedoe.
Jij reageerde daarop met

Dus daarmee laat je zien dat je denkt dat deze verhalen sublimale boodschappen bevatten.
Vandaar dat ik terecht concludeerde dat je legendes en sublimale boodschappen door elkaar haalt.

De parabel van de munt en "onderwerpen" aan het bestuur is geen legende. Mijn vb van jona was om te tonen dat niet alles letterlijk is.

Aub he seg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De overheid mag randvoorwaarden scheppen voor een betoging. Als er andere zaken in het geding zijn, dan kan besloten worden om een betoging in die vorm te verbieden. Dat is binnen de lijnen van de wet.

Vanuit ons geloof worden wij geroepen om a priori ons aan de wet te houden. Mochten we tot de conclusie komen dat de wet een valse wet is, dan zou je als christen je gewetensvrijheid kunnen aangrijpen om jezelf hier tegen te verzetten, maar dan weet je wel welke consequenties hieraan kunnen zitten. Uiteindelijk als gelovige dien je maar één Koninkrijk me dunkt, en die is niet van deze wereld.

bewerkt door Vartigo
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Jona is dan echt door een walvis opgeslokt en lived to tell the tale?

Net zo echt als Jezus is opgestaan uit de dood en leeft om dit geweldige feit ons mee te delen.

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Er kwam echt een slang praten tegen Eva ?

Net zo echt als hij tegenwoordig souffleur is van zeer vele mensen.

8 uur geleden zei Fundamenteel:

De bijbel van vandaag is een zeer gecodeerd boek. Het origineel vereist een serieuze taalkennis van die tijd. Daarom is een kennis van Hebreeuws en Grieks een enorm beentje voor in een bijbelstudie.

Een mongool kan de kern nog snappen. Maar verheven als jij bent met je intellect wil er weer eens iets fantastisch van maken. Gelukkig is de Bijbel tijdloos en maak ik me niet druk om dat zogenaamde knappe koppie van je.

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja als ge alles letterlijk wilt nemen, be my guest. ;)

Daar hoef ik van jou geen toestemming voor te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Net zo echt als Jezus is opgestaan uit de dood en leeft om dit geweldige feit ons mee te delen.

Net zo echt als hij tegenwoordig souffleur is van zeer vele mensen.

Een mongool kan de kern nog snappen. Maar verheven als jij bent met je intellect wil er weer eens iets fantastisch van maken. Gelukkig is de Bijbel tijdloos en maak ik me niet druk om dat zogenaamde knappe koppie van je.

Daar hoef ik van jou geen toestemming voor te hebben.

Dat mag jij geloven. De bijbel is vertaald uit talen die vandaag quasi niemand alhier spreekt.

Wat is dan het origineel en welke is gecodeerd? De vertaling is veel van haar betekenis verloren, tijd corrigeerde regelmatig. Daarom dat je best niet alles letterlijk leest.

Soms wordt door de profeet of verhaalschrijver iets geponeerd wat niet echt is om een diepere moraal mee te geven. Ik denk dat het boek van Jona daar een goed voorbeeld van is.

Maar om dan terug op dat subliminale te komen. Als Jezus 1 zin zei kon Hij 10 dingen zeggen. Daarmee "lulde" Hij zichzelf regelmatig vrij wanneer Farizeeërs Hem beproefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-7-2020 om 10:47 zei Dat beloof ik:

Dat laatste is één van de mogelijkheden. Dat je andere al direct uitsluit zegt genoeg. Tunnelvisie.

Dat ik die direct uitsluit is een aaname, 

Op 9-7-2020 om 10:47 zei Dat beloof ik:

In de Bijbel staat dat je de overheid dient te gehoorzamen aangezien die door God is aangesteld.
Niet mijn woorden, maar als jij begint over plichten als christen, zul je toch moeten kunnen uitleggen waarom deze 'christenplicht' dan even opzij zet.

Net zoals Kaasjeskruid aangeeft staat er meer, het is een man zijn plicht zijn gezin te beschermen ongeacht door wie die word aangevallen.

Op 9-7-2020 om 12:30 zei Mullog:

Als jij in je eentje op de Dam wilt staan met een bord "Ik ben tegen" zal niemand om een vergunning vragen. Als je met een paar honderd trekkers over de snelweg Den Haag in rijdt dan is dat van een andere orde en dat vereist toch wat coördinatie, lijkt mij. Daar zit van alles tussenin. Het lijkt mij niet zo vreemd dat er toestemming gevraagd moet worden. 

De opzet hoort te zijn dat een overheid bang is voor haar volk niet andersom zoals nu langzamerhand het geval is, de angel zit er niet meer in daar prikt het bij mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

De opzet hoort te zijn dat een overheid bang is voor haar volk niet andersom zoals nu langzamerhand het geval is, de angel zit er niet meer in daar prikt het bij mij.

We leven in een democratie en het volk regeert dus... moeten we bang zijn voor elkaar en dat is precies wat gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

We leven in een democratie en het volk regeert dus... moeten we bang zijn voor elkaar en dat is precies wat gebeurd.

Het volk is verdeelt (verdeel en heers) bewust agenda? De overheid maakt hier handig gebruik van, dus is democratie langzamerhand niet een illusie? Je mag z.g.n alles maar je moet je wel schikken naar de overheid zijn wetjes en ontastbaarheid doe je dat niet wordt je wegzet als anti, rebel, terrorist enz.. ondertussen gaan ze gewoon door terwijl het volk elkaar bestrijdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Het volk is verdeelt (verdeel en heers) bewust agenda? De overheid maakt hier handig gebruik van, dus is democratie langzamerhand niet een illusie? Je mag z.g.n alles maar je moet je wel schikken naar de overheid zijn wetjes en ontastbaarheid doe je dat niet wordt je wegzet als anti, rebel, terrorist enz.. ondertussen gaan ze gewoon door terwijl het volk elkaar bestrijdt.

Je legt de vinger wat mij betreft bij de verkeerde en hoort deze naar het volk te wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bekende tactiek 2 stappen vooruit bij gemor 1 achteruit aandacht afleiden enz..

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Je legt de vinger wat mij betreft bij de verkeerde en hoort deze naar het volk te wijzen.

Niet als je weet door wie en waarom het volk zo geworden is, onder andere neem de gulden naar de euro het volk stemde tegen zie,..

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

Niet als je weet door wie en waarom het volk zo geworden is, onder andere neem de gulden naar de euro het volk stemde tegen zie,..

Ik vind het volk niet zo zielig. Dan stemmen ze maar niet. Doe ik ook niet.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Thinkfree:

Is het ook niet, ook het volk heeft haar verantwoording verzaakt.

Dit systeem met hun zogenaamde perfectie is ten dode opgeschreven en plaveit de weg naar de zogenaamde superman en antichrist die dit systeem waarschijnlijk vervend zal verdedigen maar ondertussen zijn eigen plan trekt waarin hij slechts luistert naar zichzelf.

https://www.stempublishing.com/authors/hole/Art/Democracy.html

 

8 minuten geleden zei Thinkfree:

Niet stemmen is automatisch stemmen op de grootste partij geloof ik.

Als niemand stemt is geen partij de grootste.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dit systeem met hun zogenaamde perfectie is ten dode opgeschreven en plaveit de weg naar de zogenaamde superman en antichrist die dit systeem waarschijnlijk vervend zal verdedigen maar ondertussen zijn eigen plan trekt waarin hij slechts luistert naar zichzelf.

 

https://www.stempublishing.com/authors/hole/Art/Democracy.html

Daar zullen onze atheïstische vrienden het niet mee eens zijn denk ik ? maargoed het democratisch systeem zoals het hoort te zijn is een goed systeem jammer dat als het eenmaal begint te rotten men het niet meer kan tegen houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Daar zullen onze atheïstische vrienden het niet mee eens zijn denk ik ? maargoed het democratisch systeem zoals het hoort te zijn is een goed systeem jammer dat als het eenmaal begint te rotten men het niet meer kan tegen houden.

Wat mensen er verder van vinden moeten ze zelf weten. Ik vind democratie een slap aftreksel van wat men een regering noemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Wat mensen er verder van vinden moeten ze zelf weten. Ik vind democratie een slap aftreksel van wat men een regering noemt.

Het is een supersysteem zolang de regering vol zit met Godvrezende mensen, van die mensen weet je zeker dat ze daar zitten voor het volk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid