Spring naar bijdragen

Opgelet! Criminele oplichters actief op het forum.


Aanbevolen berichten

Gisteren ontving ik volgende bericht van @beatty33 Daarin schreef hij het volgende:

Citaat

Hallo
Ik ben Beatty Alexandra, ik heb je profiel vandaag, je ziet er zo knap uit dat ik een voorstel voor je heb, schrijf me op (sgtbeattyalexandra@gmail.com) voor meer introductie

 Ik mailde hem (ik weet namelijk niet of het hij of zij is) en als antwoord kreeg ik het bericht dat je hieronder kunt lezen. Het is zo te zien oorspronkelijk geschreven in het Engels en met Google vertaler vertaald naar het Nederlands. Gebaseerd op mijn ervaring ben ik ervan overtuigd dat de oplichter opereert uit een land in Afrika en de profielfoto's en foto's die hij me stuurde zijn gestolen.

Citaat

 

Beste, bedankt voor je mail, ik heb je dringende reactie nodig.

Sgt Beatty Alexandra <sgtbeattyalexandra@gmail.com>

Fri, 12 Jun at 10:49

Mijn beste vriend,
Bedankt voor uw vriendelijke reactie en ik doe een beroep op u om mijn mail zorgvuldig en met een goed begrip te lezen. Ik ben erg blij om je mail te lezen, maar ik wil echt een echte relatie opbouwen die kan leiden tot een zakenpartner of iets anders.
Het is mij een genoegen u te ontmoeten, ik hoop dat alles goed met u gaat en hoe geniet u van uw dag? zoals ik u eerder in mijn vorige brief ter plaatse vertelde, mijn naam is Sgt. Beatty Alexandra Seccareccio.

Ik ben een Amerikaans staatsburger, een militaire officier, uit Michigan in de Verenigde Staten, maar ik ben afgestudeerd aan de Parkrose Senior High School, Portland Oregon. Momenteel ben ik in (Libië) in oorlogsgebied voor vredesmissie vanwege de oorlogscrisis hier in (Libië).
Ik heb een goed hart, ik ben heel oprecht en nuchter. Ik heb een liefdevol hart en ben een zeer respectvolle en vriendelijke vrouw, ik heb veel liefde te geven, mijn eigen religieus is katholiek christen, hoewel religie mij niets uitmaakt. Ik oordeel nooit anderen en ben erg meelevend, ik hou ervan om de kleine dingen in het leven te waarderen en ben zeer respectvol.

Mijn liefste, ik wil dat je weet dat we elke dag worden aangevallen door opstandelingen en autobommen, tijdens een van onze reddingsmissies kwamen we een kluis tegen die een enorme hoeveelheid geld bevat die toebehoort aan de groep en supporters van de "ISIL, ook wel bekend als ISIS ", waarvan ik geloof dat het geld was bedoeld voor het kopen van wapens en munitie, en alle legerofficieren die bij die reddingsmissie aanwezig waren, waren het erover eens dat het geld onder ons zal worden verdeeld en wat we deden.

Van het totale fonds was mijn aandeel $ 4.560.000 (Four Million Five Hundred and Sixty Thousand United States Dollars). Ik zoek uw verzekering en hulp om mijn deel van het geld uit dit land (Libië) veilig te stellen zodat u het namens mij veilig houdt totdat ik naar uw land kom om u te ontmoeten.

Dus ik wil dat u mij verzekert dat als dit geld u in uw land bereikt, u vertrouwd zult worden om het geld te bewaren tot wanneer ik naar uw land zal komen om u persoonlijk te ontmoeten om het geld van u te innen. U krijgt 30% van het totale geld voor uw hulp bij het ontvangen en veilig houden ervan. maar ik wil u laten weten dat ik goede afspraken heb gemaakt met een bedrijf en zij hebben beloofd het fonds via hun diplomatieke methode te leveren aan elk land dat ik maar wil.

Deze levering wordt legaal afgehandeld door de rederij en er is geen enkele vorm van risico in het proces en het geld wordt veilig verpakt in een vrachtwagenkoffer en dezelfde koffer wordt bij u afgeleverd in uw land. Ik heb besloten om u een keer te compenseren met 30% van het totale geld nadat het geld aan u is geleverd, terwijl het resterende saldo mijn investeringskapitaal in uw land zal zijn.

Een hartstochtelijk beroep dat ik bij u zal doen, is om deze kwestie niet met een derde partij te bespreken. Als u geen partij bij dit bedrijf wilt zijn, verwijder dan deze brief uit uw e-mailbox om lekken van deze informatie te voorkomen en het zal gevaarlijk zijn voor mij op basis van mijn positie hier.

Ik heb ervoor gekozen om contact met je op te nemen na mijn gebeden en ik geloof dat je mijn vertrouwen niet zult verraden en mijn droom niet zal dwarsbomen, hoewel je je misschien afvraagt waarom ik mezelf zo snel aan je openbreek zonder formele introductie, nou, ik zal zeggen dat mijn geest overtuigd dat u de juiste persoon bent om mij te helpen bij het ontvangen en beleggen van deze fondsen.

Opmerking: ik weet niet hoelang we hier zullen blijven en wat mijn lot is sinds ik hier twee bomaanslagen heb overleefd, wat me ertoe heeft aangezet op zoek te gaan naar een betrouwbaar en betrouwbaar persoon om me te helpen het fonds te ontvangen en te investeren, want ik zal kom naar je thuisland om te investeren en een nieuw leven te beginnen, niet meer als soldaat.

Ik hoop dat mijn uitleg heel duidelijk is, maar als je meer uitleg nodig hebt, laat het me dan weten en ik zal het verder uitleggen, ik wil je laten weten dat we hier in de militaire zone geen gebruik mogen maken van mobiele telefoons, we maken alleen gebruik van van radioberichten en e-mailcommunicatie, dus laten we alstublieft ondertussen blijven communiceren via e-mail.

Kortom, ik zou willen dat u mij onmiddellijk een antwoord kon sturen met betrekking tot dit voorstel, uw dringende antwoord wordt zeer op prijs gesteld.
Ik wacht op uw acceptabele antwoord zodra u deze brief leest.
Met vriendelijke groet Sgt. Beatty Alexandra.

 

Hieronder zijn gestolen foto's die de leugenaar me stuurde om me te overtuigen van zijn oprechtheid.

thumbnail.jpg

thumbnail1.jpg

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, kreeg jij dat berichtje ook? Hebben we in elk geval twéé knappe users hier op het forum. ?  Ik had al direct het idee dat het nep was. Ben benieuwd hoeveel meer knappe users we hier hebben. Misschien kunnen we dan een clubje oprichten: de Credible Knapperds?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb als antwoord dit getypt:

Dat voorstel kun je ook hier typen toch?

Daar geen reactie op gekregen.

Wel sneu voor de persoon op de foto's wiens identiteit wordt misbruikt.

4 uur geleden zei Modestus:

Ik mailde hem (...)

Tip: mail niet naar dergelijke figuren. Waarom niet? Omdat die nu je e-mailadres heeft. Geen ramp maar wellicht kan hij nu jouw e-mailadres gebruiken in andere vage spam-praktijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Tip: mail niet naar dergelijke figuren. Waarom niet? Omdat die nu je e-mailadres heeft. Geen ramp maar wellicht kan hij nu jouw e-mailadres gebruiken in andere vage spam-praktijken.

Dat dacht ik ook al, daarom heb ik mijn andere e-mailadres gebuikt, dat special bedoeld is voor dergelijke gevallen. Gewoonlijk vind je in de mailbox ook de optie voor het blokkeren van ongewenste e-mails. 

Wat ze misschien wel kunnen doen is mijn IP-adres achterhalen en misbruiken. Maar dat weet ik nog niet precies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze viel ook al op mij.

Wat je bij dat soort dingen het beste kunt doen is helemaal niet reageren. 
Ze zijn uit op je IP-adres en dat hebben ze dus als je reageert.

2 uur geleden zei Modestus:

Wat ze misschien wel kunnen doen is mijn IP-adres achterhalen en misbruiken. Maar dat weet ik nog niet precies.

Zij weten dat wel.

Verder heb je spullen van de onbekende gedownload en hier verspreid.
Gefeliciteerd. Zucht. Enig idee waar je mee bezig bent ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Modestus:

Nee, vertel het dan.

 

5 minuten geleden zei Modestus:

Nee, vertel het dan.

Je denkt waarschijnlijk  een paar foto's te hebben gedownload.  Maar heel vaak zitten er in die bestanden verborgen codes of programma's.  Je kunt van alles hebben geïnstalleerd zonder dat je het in de gaten hebt gehad.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:
7 uur geleden zei Modestus:

Nee, vertel het dan.

 

7 uur geleden zei Modestus:

Nee, vertel het dan.

Je denkt waarschijnlijk  een paar foto's te hebben gedownload.  Maar heel vaak zitten er in die bestanden verborgen codes of programma's.  Je kunt van alles hebben geïnstalleerd zonder dat je het in de gaten hebt gehad.  

@Modestus, leuk dat je met een hartje reageert, maar besef je goed: dit is niet zo onschuldig is als het lijkt.
Dit soort oplichters hebben maar 1 doel, en dat is geld. Er is maar 1 manier om dat te voorkomen: totaal negeren.
Nu weten ze dat jij wel reageert (maar dat wisten ze al lang, want waarschijnlijk doe je dit vaker) en kun je meer van deze onzin verwachten.
Niet alleen jij maar ook alle mensen in je digitale omgeving, want de programma's die zonder jouw medeweten zijn geïnstalleerd op je computer, houden feilloos bij met wie jij contact hebt en welke sites je bezoekt. Voor mij is het dus geen vraag waar het laatste jaar die regelmatige berichten in cyrillische tekens vandaan komen die hier werden geplaatst.

15 uur geleden zei Modestus:

Ik mailde hem (ik weet namelijk niet of het hij of zij is) en als antwoord kreeg ik het bericht dat je hieronder kunt lezen. Het is zo te zien oorspronkelijk geschreven in het Engels en met Google vertaler vertaald naar het Nederlands. Gebaseerd op mijn ervaring ben ik ervan overtuigd dat de oplichter opereert uit een land in Afrika en de profielfoto's en foto's die hij me stuurde zijn gestolen.

Waarom reageer je uberhaupt op zo'n bericht, als je zegt toch ervaring te hebben ? 
Niet alleen loop je zelf risico, maar door de shit hier te plaatsen, laat je iedereen onnodig risico lopen.

De persoon schrijft over 'gebeden' en 'de geest' die haar heeft geleid. Daar mee maakt hij misbruik van de goedgelovigheid van veel mensen hier. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

 

Je denkt waarschijnlijk  een paar foto's te hebben gedownload.  Maar heel vaak zitten er in die bestanden verborgen codes of programma's.  Je kunt van alles hebben geïnstalleerd zonder dat je het in de gaten hebt gehad.  

Tegenwoordig moet ge maar een mail openen en tis prijs. Ge moet hmtl versies etc uitschakelen in uw mails. Uw toestel trekt anders al die bestanden automatisch binnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waarom reageer je uberhaupt op zo'n bericht, als je zegt toch ervaring te hebben ? 
Niet alleen loop je zelf risico, maar door de shit hier te plaatsen, laat je iedereen onnodig risico lopen.

De persoon schrijft over 'gebeden' en 'de geest' die haar heeft geleid. Daar mee maakt hij misbruik van de goedgelovigheid van veel mensen hier. 

OK, als er iets vreemds gebeurd met mijn computer of de software daarvan, dan laat ik je weten en zal ik je volkomen gelijk geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Modestus:

OK, als er iets vreemds gebeurd met mijn computer of de software daarvan, dan laat ik je weten en zal ik je volkomen gelijk geven.

Het is niet de bedoeling dat je daar iets aan opvalt. Dat heeft men liever niet, des te langer ga je door en kan men je als doelwit gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid