Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik heb al 2 jaar een relatie met een ontzettend leuke jongen. We zijn allebei gelovig en sinds we met elkaar gaan vinden we steeds meer diepgang in ons geloof. Wel hebben we de fout gemaakt om seks te hebben voor het huwelijk, hier kregen we beiden spijt van en daarom wachten we alsnog tot het huwelijk. Nu ben ik bang dat het feit dat we al seks gehad hebben, later problemen oplevert. En ik ben bang dat dit niet de jongen is die God voor ogen heeft. Maar ik leer zoveel van hem, positief gezien. En ik voel me echt fijn bij hem. We zijn echt nog heel gek op elkaar. Maar ik heb er überhaupt moeite mee om Gods stem te horen en ik ben bang dat ik de verkeerde keus maak door met die jongen te gaan. Meer omdat we samen hebben gezondigd en dat het daarom niet de juiste is voor mij. Ik vroeg me af of iemand tips/advies/bemoedigingen heeft. 
 

bewerkt door Jesusloverr
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk met wie je ook bent, je zult altijd een keer / meerdere keren samen de fout in gaan.
Christen zijn betekent niet dat je nooit meer fouten zult maken. Tegelijkertijd betekent het ook niet dat je constant fouten mag maken.
Dat jullie beiden geloven dat wat God zegt waar is en jullie samen de fout toegeven zie ik al als een heel goed uitgangspunt om samen verder te gaan.

Het is moeilijk om een juiste partner te vinden, laat staan een partner die ook in Jezus gelooft net als jij.
Ik ben getrouwd met een niet gelovige vrouw. Toen wij trouwden geloofde ik wel dat er een God moet zijn, maar ik was nog niet wedergeboren.
Gaandeweg ons huwelijk groeide mijn geloof en werd ik bekeerd door God. Ik de gelovige, mijn vrouw de ongelovige.

Wat heb ik sinds mijn bekering ontdekt? Dat ikzelf heel vaak het probleem was van onze relatiespanningen, de woorden van God hebben mij hiervan bewust gemaakt. God heeft mij hierin geleidt en gaandeweg groeide ik meer en meer in geloof door te vertrouwen en te doen wat God zegt. Nu jaren later zie ik de vruchten ervan en heerst er veel meer vrede in ons gezinnetje. Het geloof van mijn vrouw is daardoor ook gegroeid.

  • Markus 10:7-8 Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten, zich bij zijn vrouw voegen en werkelijk één met haar worden. Zij zijn niet langer twee, maar één.
  • 1 Corinthiërs 10:31 Wat u ook doet, doe het tot eer van God, ook het eten en drinken.

Ik vraag mij welleens af, was het God's wil dat ik mijn huidige vrouw heb uitgekozen? Ik ben met haar samen nu, dus ja.
Samen zondigen is inderdaad niet tot eer van God. Maar samen je fout toegeven en verder groeien in het geloof, ik denk van wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Jesusloverr:

Ik heb al 2 jaar een relatie met een ontzettend leuke jongen. We zijn allebei gelovig en sinds we met elkaar gaan vinden we steeds meer diepgang in ons geloof. Wel hebben we de fout gemaakt om seks te hebben voor het huwelijk, hier kregen we beiden spijt van en daarom wachten we alsnog tot het huwelijk. Nu ben ik bang dat het feit dat we al seks gehad hebben, later problemen oplevert. En ik ben bang dat dit niet de jongen is die God voor ogen heeft. Maar ik leer zoveel van hem, positief gezien. En ik voel me echt fijn bij hem. We zijn echt nog heel gek op elkaar. Maar ik heb er überhaupt moeite mee om Gods stem te horen en ik ben bang dat ik de verkeerde keus maak door met die jongen te gaan. Meer omdat we samen hebben gezondigd en dat het daarom niet de juiste is voor mij. Ik vroeg me af of iemand tips/advies/bemoedigingen heeft. 
 

Neem de tijd om elkaar goed te leren kennen. Geen haast werk! 

Als jullie spijt hebben van seks voor het huwelijk dan vraag je in gebed om vergeving. En zorg ervoor dat je jezelf niet in een situatie brengt waar je opnieuw je zelfbeheersing verliest. 

God ziet dwars door jou heen en ziet jouw oprechtheid in gebed. Hij is genadig en vergevingsgezind. Dus daar moet je niet van wakker liggen. Kijk naar de toekomst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Jesusloverr:

Ik heb al 2 jaar een relatie met een ontzettend leuke jongen. We zijn allebei gelovig en sinds we met elkaar gaan vinden we steeds meer diepgang in ons geloof. Wel hebben we de fout gemaakt om seks te hebben voor het huwelijk, hier kregen we beiden spijt van en daarom wachten we alsnog tot het huwelijk. Nu ben ik bang dat het feit dat we al seks gehad hebben, later problemen oplevert. En ik ben bang dat dit niet de jongen is die God voor ogen heeft. Maar ik leer zoveel van hem, positief gezien. En ik voel me echt fijn bij hem. We zijn echt nog heel gek op elkaar. Maar ik heb er überhaupt moeite mee om Gods stem te horen en ik ben bang dat ik de verkeerde keus maak door met die jongen te gaan. Meer omdat we samen hebben gezondigd en dat het daarom niet de juiste is voor mij. Ik vroeg me af of iemand tips/advies/bemoedigingen heeft. 
 

Weet iemand hier het antwoord beter dan jij? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Jesusloverr:

Ik heb al 2 jaar een relatie met een ontzettend leuke jongen. We zijn allebei gelovig en sinds we met elkaar gaan vinden we steeds meer diepgang in ons geloof. Wel hebben we de fout gemaakt om seks te hebben voor het huwelijk, hier kregen we beiden spijt van en daarom wachten we alsnog tot het huwelijk. Nu ben ik bang dat het feit dat we al seks gehad hebben, later problemen oplevert. En ik ben bang dat dit niet de jongen is die God voor ogen heeft. Maar ik leer zoveel van hem, positief gezien. En ik voel me echt fijn bij hem. We zijn echt nog heel gek op elkaar. Maar ik heb er überhaupt moeite mee om Gods stem te horen en ik ben bang dat ik de verkeerde keus maak door met die jongen te gaan. Meer omdat we samen hebben gezondigd en dat het daarom niet de juiste is voor mij. Ik vroeg me af of iemand tips/advies/bemoedigingen heeft. 
 

Als je op zoekt gaat naar een perfect persoon, spaar je de moeite want die is er niet.

Als je er dan een tekst bij zoekt als je twijfelt over je man

1 Kortinthe 7.

13 En als een vrouw een ongelovige man heeft en deze stemt er van harte mee in bij haar te wonen, moet zij hem niet verlaten.
14 Want de ongelovige man is geheiligd door zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd door haar man. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-6-2020 om 16:27 zei Wesley:

Ik denk met wie je ook bent, je zult altijd een keer / meerdere keren samen de fout in gaan.
Christen zijn betekent niet dat je nooit meer fouten zult maken. Tegelijkertijd betekent het ook niet dat je constant fouten mag maken.
Dat jullie beiden geloven dat wat God zegt waar is en jullie samen de fout toegeven zie ik al als een heel goed uitgangspunt om samen verder te gaan.

Het is moeilijk om een juiste partner te vinden, laat staan een partner die ook in Jezus gelooft net als jij.
Ik ben getrouwd met een niet gelovige vrouw. Toen wij trouwden geloofde ik wel dat er een God moet zijn, maar ik was nog niet wedergeboren.
Gaandeweg ons huwelijk groeide mijn geloof en werd ik bekeerd door God. Ik de gelovige, mijn vrouw de ongelovige.

Wat heb ik sinds mijn bekering ontdekt? Dat ikzelf heel vaak het probleem was van onze relatiespanningen, de woorden van God hebben mij hiervan bewust gemaakt. God heeft mij hierin geleidt en gaandeweg groeide ik meer en meer in geloof door te vertrouwen en te doen wat God zegt. Nu jaren later zie ik de vruchten ervan en heerst er veel meer vrede in ons gezinnetje. Het geloof van mijn vrouw is daardoor ook gegroeid.

  • Markus 10:7-8 Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten, zich bij zijn vrouw voegen en werkelijk één met haar worden. Zij zijn niet langer twee, maar één.
  • 1 Corinthiërs 10:31 Wat u ook doet, doe het tot eer van God, ook het eten en drinken.

Ik vraag mij welleens af, was het God's wil dat ik mijn huidige vrouw heb uitgekozen? Ik ben met haar samen nu, dus ja.
Samen zondigen is inderdaad niet tot eer van God. Maar samen je fout toegeven en verder groeien in het geloof, ik denk van wel.

Dankjewel voor de goede tip! Er komt af en toe een kleine stem in m’n hoofd die me zegt het uit te maken, maar omdat ik er onrustig van word vraag ik me af of de stem misschien wel van de duivel komt..

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Jesusloverr:

Dankjewel voor de goede tip! Er komt af en toe een kleine stem in m’n hoofd die me zegt het uit te maken, maar omdat ik er onrustig van word vraag ik me af of de stem misschien wel van de duivel komt..

En mijn tip dan? Vond je die niet bruikbaar? Nou zeg.....  :)

Succes met je relatie!!! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Jesusloverr,

Je hart volgen in de eerste plaats. De Bijbel zegt:

 1 Kor 7:9. Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte. 

Het Grieks leest hier: εἰ δὲ οὐκ ἐγκρατεύονται, γαμησάτωσαν,

ἐγκρατής betekent lett. in de macht zijn en γαμέω heeft twee betekenissen nl. trouwen en gemeenschap hebben.

Dus mijn stelling is dat je beter jezelf in de hand houdt tot je bereid bent om je volledig aan je partner te binden. 

Over de vraag of je daarom je relatie moet verbreken denk ik natuurlijk nee omdat God vergeeft. oa. Lucas schreef in Lc 6:37: Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

Je kan ook de gerelateerde tekst 'geen seks is beter' eens lezen op debijbel.nl bij 1 Kor 7:9

bewerkt door Wouter Philippaerts
url werkt niet, 1 Kor, te grote ruimte onder tekst
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Dag Jesusloverr,

Je hart volgen in de eerste plaats. De Bijbel zegt:

 1 Kor 7:9. Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte. 

Het Grieks leest hier: εἰ δὲ οὐκ ἐγκρατεύονται, γαμησάτωσαν,

ἐγκρατής betekent lett. in de macht zijn en γαμέω heeft twee betekenissen nl. trouwen en gemeenschap hebben.

Dus mijn stelling is dat je beter jezelf in de hand houdt tot je bereid bent om je volledig aan je partner te binden. 

Over de vraag of je daarom je relatie moet verbreken denk ik natuurlijk nee omdat God vergeeft. oa. Lucas schreef in Lc 6:37: Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

Je kan ook de gerelateerde tekst 'geen seks is beter' eens lezen op debijbel.nl bij 1 Kor 7:9

Dag Wouter, je zegt:Je hart volgen in de eerste plaats. 

Gezien het enorme aantal echtscheidingen, zou het dan niet beter zijn naar je verstand te luisteren bij de keuze van een partner? 

Jeremiah 17:9 Arglistig is het hart... (HSV) 

Prediker 9:3 Het hart is vol kwaad, on verstand... (HSV) 

 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor een groot deel bedoel ik feitelijk naar je hartslag luisteren. Werkelijk de vrede als vrucht van de geest. gal. 5:22.

Echt naar je verstand luisteren lijkt me ook niet helemaal gezond omdat de Bijbel heel vaak spreekt over het hart en ook de geest bedoelt. 

ik denk dat we het eens zijn dat de werken van het vlees veel vijandschap teweegbrengt. gal. 5:20. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

 Gezien het enorme aantal echtscheidingen, zou het dan niet beter zijn naar je verstand te luisteren bij de keuze van een partner?

Bescherm je hart boven alles wat te behoeden is, want daaruit zijn de uitingen van het leven. (Spr.4:23, HSV)

Ik denk dat het wijs is om onderscheid te maken tussen het hart van een gelovige/wedergeborene en het hart van een onbekeerde mens.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Voor een groot deel bedoel ik feitelijk naar je hartslag luisteren. Werkelijk de vrede als vrucht van de geest. gal. 5:22.

Echt naar je verstand luisteren lijkt me ook niet helemaal gezond omdat de Bijbel heel vaak spreekt over het hart en ook de geest bedoelt. 

ik denk dat we het eens zijn dat de werken van het vlees veel vijandschap teweegbrengt. gal. 5:20. 

 

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Bescherm je hart boven alles wat te behoeden is, want daaruit zijn de uitingen van het leven. (Spr.4:23, HSV)

Ik denk dat het wijs is om onderscheid te maken tussen het hart van een wedergeborene en het hart van een onbekeerde.

Wijze woorden! 

Vorige week las ik in Genesis een interessant vers. Misschien niet helemaal on topic maar wel mooi. 

Isaak nam Rebekka tot zijn vrouw en ging van haar houden. (24:67)

Tegenwoordig zou men zeggen dat die volgorde niet klopt. Maar goed, de oudste knecht van Abraham werd op zijn zoektocht vergezeld door een Engel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

Vorige week las ik in Genesis een interessant vers. Misschien niet helemaal on topic maar wel mooi. 

Isaak nam Rebekka tot zijn vrouw en ging van haar houden. (24:67)

Tegenwoordig zou men zeggen dat die volgorde niet klopt. Maar goed, de oudste knecht van Abraham werd op zijn zoektocht vergezeld door een Engel. 

In de HSV staat het toch wat anders:

Toen bracht Izak haar in de tent van zijn moeder Sara. En hij nam Rebekka en zij werd hem tot vrouw en hij had haar lief. Zo vond Izak troost na de dood van zijn moeder.

Liefhebben is een opdracht, niet iets dat afgewacht moet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Liefde is een werkwoord, dat klinkt niet fijn, maar de gevoelens zijn de bonus op de actie. Wij focussen ons tegenwoordig op de gevoelens en als die er niet meer zijn dan klopt de relatie niet meer. Het is dus precies anders om, als jij de moeite niet meer neemt om van de ander te houden verlies je die gevoelens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is gezondigd, maar God is een barmhartige God. Op basis van een zonde hoef je een relatie niet te verbreken. Mocht de relatie niet langer goed voelen dan kan dit feit natuurlijk wel een aanleiding zijn om de relatie te verbreken of even te pauzeren. Houd samen de communicatie over wat zich voltrokken heeft en hoe jullie hier beiden je bij voelen en waar jullie behoefte aan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Hoe denken jullie over twijfel over je relatie? Deze jongen brengt me dichter bij God, en ik ben een beter mens geworden. Maar nu ik in mijn laatste jaar van de middelbare school zit, heb ik zo’n drang om er nog volop van te genieten. En mijn vriend geeft me alle ruimte die ik wil. Maar toch zoek ik de aandacht van andere jongens, en twijfel daardoor of mijn vriend het voor me is. Als ik met aandacht bezig ben, is er geen ruimte voor God en ben ik mezelf niet. Maar bij mijn vriend wel. Alleen zijn die kriebels een beetje voorbij, wat logisch is, maar ik mis ze.. Ik weet niet wat ik met al die gemixte gevoelens aan moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jesusloverr:

Hoe denken jullie over twijfel over je relatie? Deze jongen brengt me dichter bij God, en ik ben een beter mens geworden. Maar nu ik in mijn laatste jaar van de middelbare school zit, heb ik zo’n drang om er nog volop van te genieten. En mijn vriend geeft me alle ruimte die ik wil. Maar toch zoek ik de aandacht van andere jongens, en twijfel daardoor of mijn vriend het voor me is. Als ik met aandacht bezig ben, is er geen ruimte voor God en ben ik mezelf niet. Maar bij mijn vriend wel. Alleen zijn die kriebels een beetje voorbij, wat logisch is, maar ik mis ze.. Ik weet niet wat ik met al die gemixte gevoelens aan moet.

De kriebels gaan voorbij, al komen ze heel soms ook wel weer eens voorbij. Bid ervoor en onderzoek wat je wil. Het is in ieder geval goud waard een christelijke vriend te hebben. Ik zou niet voor een niet- christelijke gaan. Maar er zijn er natuurlijk meer in de wereld.  Geef het de tijd te ontdekken of je met hem jouw leven wilt delen én je hoeft nou nog niet te beslissen. Komt tijd, komt raad. Geniet gewoon van de dag.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jesusloverr:

Hoe denken jullie over twijfel over je relatie? Deze jongen brengt me dichter bij God, en ik ben een beter mens geworden. Maar nu ik in mijn laatste jaar van de middelbare school zit, heb ik zo’n drang om er nog volop van te genieten. En mijn vriend geeft me alle ruimte die ik wil. Maar toch zoek ik de aandacht van andere jongens, en twijfel daardoor of mijn vriend het voor me is. Als ik met aandacht bezig ben, is er geen ruimte voor God en ben ik mezelf niet. Maar bij mijn vriend wel. Alleen zijn die kriebels een beetje voorbij, wat logisch is, maar ik mis ze.. Ik weet niet wat ik met al die gemixte gevoelens aan moet.

Jullie kunnen ook allebei een kriebeltrui kopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-6-2020 om 15:52 zei Jesusloverr:

Ik heb al 2 jaar een relatie met een ontzettend leuke jongen. We zijn allebei gelovig en sinds we met elkaar gaan vinden we steeds meer diepgang in ons geloof. Wel hebben we de fout gemaakt om seks te hebben voor het huwelijk, hier kregen we beiden spijt van en daarom wachten we alsnog tot het huwelijk. Nu ben ik bang dat het feit dat we al seks gehad hebben, later problemen oplevert. En ik ben bang dat dit niet de jongen is die God voor ogen heeft. Maar ik leer zoveel van hem, positief gezien. En ik voel me echt fijn bij hem. We zijn echt nog heel gek op elkaar. Maar ik heb er überhaupt moeite mee om Gods stem te horen en ik ben bang dat ik de verkeerde keus maak door met die jongen te gaan. Meer omdat we samen hebben gezondigd en dat het daarom niet de juiste is voor mij. Ik vroeg me af of iemand tips/advies/bemoedigingen heeft. 
 

Ja, ophouden met over God te denken als die in zwart/wit denkende boeman en het geluk niet weg gooien wat Hij je geschonken heeft.

20 uur geleden zei Jesusloverr:

Hoe denken jullie over twijfel over je relatie? Deze jongen brengt me dichter bij God, en ik ben een beter mens geworden. Maar nu ik in mijn laatste jaar van de middelbare school zit, heb ik zo’n drang om er nog volop van te genieten. En mijn vriend geeft me alle ruimte die ik wil. Maar toch zoek ik de aandacht van andere jongens, en twijfel daardoor of mijn vriend het voor me is. Als ik met aandacht bezig ben, is er geen ruimte voor God en ben ik mezelf niet. Maar bij mijn vriend wel. Alleen zijn die kriebels een beetje voorbij, wat logisch is, maar ik mis ze.. Ik weet niet wat ik met al die gemixte gevoelens aan moet.

Als je er zo over denk kan je hem inderdaad beter laten gaan, hij is mischien gefocust op jou maar jij duidelijk niet (alleen) op hem.

Hij verdient beter. 

Cru gezegd maar waar.

Nooit met bedenkingen in een relatie stappen en zeker niet op jonge leeftijd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-10-2020 om 21:42 zei Jesusloverr:

mijn laatste jaar van de middelbare school zit,

Mens je hebt nog een leven voor je. Je gaat studeren, je komt in een heel nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe ideeën, nieuwe contacten, nieuwe avonturen, over 5 jaar is je middelbare school niet meer dan, naar ik hoop leuke, herinnering. 

Doe niet zo moeilijk

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-10-2020 om 21:42 zei Jesusloverr:

Hoe denken jullie over twijfel over je relatie? Deze jongen brengt me dichter bij God, en ik ben een beter mens geworden. Maar nu ik in mijn laatste jaar van de middelbare school zit, heb ik zo’n drang om er nog volop van te genieten. En mijn vriend geeft me alle ruimte die ik wil. Maar toch zoek ik de aandacht van andere jongens, en twijfel daardoor of mijn vriend het voor me is. Als ik met aandacht bezig onderzoek, is er geen ruimte voor God en ben ik mezelf niet. Maar bij mijn vriend wel. Alleen zijn die kriebels een beetje voorbij, wat logisch is, maar ik mis ze.. Ik weet niet wat ik met al die gemixte gevoelens aan moet.

Onderzoek alle dingen en behoudt de goede. Dan krijg je nooit spijt dat je iets hebt gemist. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-10-2020 om 23:02 zei Gaitema:

De kriebels gaan voorbij, al komen ze heel soms ook wel weer eens voorbij. Bid ervoor en onderzoek wat je wil. Het is in ieder geval goud waard een christelijke vriend te hebben. Ik zou niet voor een niet- christelijke gaan. Maar er zijn er natuurlijk meer in de wereld.  Geef het de tijd te ontdekken of je met hem jouw leven wilt delen én je hoeft nou nog niet te beslissen. Komt tijd, komt raad. Geniet gewoon van de dag.

Bedankt!!

3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Onderzoek alle dingen en behoudt de goede. Dan krijg je nooit spijt dat je iets hebt gemist. 

Bedankt!! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid