Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En nu heb je het over dezelfde Ravi waarvan je eerst schreef:

Ja zijn boodschappen zijn blijven waarheid en wijsheid daar sta ik nog steeds compleet achter, dat betekent niet dat ik zijn daden als zondaar goedkeur, of achter de man aanhol.

28 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Citeer aub even waar precies je die man zijn fouten open en bloot hebt weer gegeven, want ik zie dat eigenlijk eerlijk gezegd helemaal nergens staan. 

 

Op 18-2-2021 om 02:09 zei Thinkfree:

@Willempie er komt aardig wat boven drijven over ravi Zacharias.

Toch een wolf in schaapskleren? Dit is toch hart verscheurend.

 

Hij blijft een gemis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

We zijn afhankelijk van God, een verschrikkelijk aanslag op Gods naam en de getroffen zielen hoop dat God hen allen wil helpen in het verwerken om te vergeven tot genezing. Wij zijn niet beter la

Ik heb wat commentaren en videos gezien over Ravi. Hij laat menselijk gedrag zien. Aardse verleidingen blijven moeilijk te negeren voor de mens.  Zijn q and a vond ik altijd mooi om naar te luist

Hou je alsjeblieft een beetje in zeg. Er veel mensen die verdrietig zijn over zijn heengaan. Ik ook. Probeer je haat nu even te onderdrukken, om een beetje menselijk te blijven. Je bevindt je op een c

10 minuten geleden zei Thinkfree:

er komt aardig wat boven drijven over ravi Zacharias.

.....

Toch een wolf in schaapskleren? Dit is toch hart verscheurend.

Dat kun je toch in alle eerlijkheid niet betitelen als 'open en bloot zijn fouten weer geven'. Het zijn enkel wat regels waarbij je vragen stelt en geen conclusies trekt.

10 minuten geleden zei Thinkfree:

Hij blijft een gemis.

Wat mis je er precies aan? 

Dat hij voor zichzelf academische referenties opeiste die hij niet had?

Dat hij zijn fans en donateurs  voorloog dat hij 'een professor in Oxford' en een 'gastonderzoeker in Cambridge' was? 

Dat hij loog dat hij "was opgeleid in Cambridge", waar hij kwantumfysica had gestudeerd bij de beroemde John Polkinghorne? 

Of dat hij vreemd ging met een getrouwde vrouw, en in 2016 dreigde zelfmoord te plegen toen dat uit kwam? 

Kijk @Thinkfree, als je nu werkelijk de fouten van deze man open en bloot toegeeft, zoals je zegt te doen, dan benoemd je ook deze zaken en geef je aan dat hij hierin fout zat. Zo niet, dan stellen je woorden over 'open en bloot zijn fouten afkeuren'  niets voor. 
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat kun je toch in alle eerlijkheid 

.......

 weer geven'. 

 

er stond nog een video tussen

17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Kijk @Thinkfree, als je nu werkelijk de fouten van deze man open en bloot toegeeft,

Dan doel ik op zijn misbruik van mensen zoals aangegeven in de video (die jij er netjes uitlaat in je citaat) die heel het rapport doorneemt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Thinkfree:

er stond nog een video tussen

Dan doel ik op zijn misbruik van mensen zoals aangegeven in de video (die jij er netjes uitlaat in je citaat) die heel het rapport doorneemt.

 

Jij stelde dat je hier open en bloot de fouten van Zacharias aan gaf. Maar een video van bijna 2 uur,  dat is wel wat lastig.  Het zou wellicht handig zijn om dan in een aantal zinnen weer te geven wat nu het probleem is dat in de video wordt aangekaart. 

Maar goed het probleem is dus dat onze evangelist ook 2 massagesalons bezat.  Zelf maakt hij daarvan gebruik om zich te laten behandelen voor zijn slechte rug. Nu is dus gebleken dat hij zich ook aan de voorkant liet behandelen, zeg maar. En dan verwoord ik een en ander nog heel erg neutraal. Het schijnt er gedwongen te zijn gebeurd en hij liet vrouwen uit landen als India en Thailand overkomen.

Dit is Steve Baughman, de man die de hele zaak aan het daglicht heeft gebracht.  Een let wel,  daarbij heeft hij al direct aangegeven dat het belangrijkste b niet het misbruik door Ravi was, maar dat dit 25 jaar kon door gaan, iedereen in zijn omgeving er van wist en de zaak stil werd gehouden. Ravi is slechts het topje van de ijsberg. Deze video, uit september 2020, is slechts 8 minuten, als ik straks op mijn pc zit zal ik de kern punten er uit benoemen.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Vorig jaar was het nog redelijk onzeker voor buitenstaanders of de beschuldigingen waar waren of niet. Dan is het heel menselijk om een persoonlijk oordeel te hebben afhankelijk van hoe men Ravi zelf beoordeelt.

Nu de waarheid naar boven is gekomen als een bom, is het een goede les voor ons om niet te vergeten dat wij alleen Jezus moeten volgen. En verder alles te toetsen met Zijn woord op waarheid.

Als je denkt op eigen kracht, eigen intellect de waarheid te kunnen ontrafelen zul je er bedrogen uitkomen. Altijd zal er iemand hoger zitten die je kan bedriegen. De duivel zit niet stil.

Ik heb vroeger ook regelmatig naar Ravi geluisterd met bewondering. Zo ook luister ik nu met bewondering naar o.a. Jordan Peterson. Dit betekend niet dat wij deze mensen volgen zoals wij Jezus horen te volgen. De bijbel leert ons, geen mens is zonder gebreken. Alleen God is goed.

Apologetiek is een goed middel. Maar we leren bij Ravi dat er een gevaar is dat men teveel dreigt te leunen op eigen intellect ipv God's woord. Ook hier zet de duivel een val. God's woord is voldoende.

Kolossenzen 2:8 Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus.

2 Timoteüs 3:16 Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de rechtvaardigheid.

Romeinen 10:17 Zo is dan het geloof uit het gehoor en het gehoor door het Woord van God.


P.S. Voor de ongelovigen op dit forum:

  • Waar denk je dat Ravi terecht komt?
bewerkt door Wesley
Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Wesley:

P.S. Voor de ongelovigen op dit forum:

  • Waar denk je dat Ravi terecht komt?

Voor de ongelovigen op het forum?

Wie denkt Ravi te kunnen oordelen?

Ik ken Ravi niet, maar stel dat er mensen tot geloof zijn gekomen, tot diep inzicht door zijn woorden. Wie kan oordelen over hem?

Stel dat iemand tot geloof is gekomen door de woorden van iemand die later in de goot terecht is gekomen, doordat deze de verleidingen, zoals dat heet, niet kon weerstaan en nu onder de brug leeft.

Wie kan deze man veroordelen?

Ik vind dit zo gemakkelijk en van God los, dat ''menen te kunnen weten waar iemand terecht komt''. 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Voor de ongelovigen op het forum?

Wie denkt Ravi te kunnen oordelen?

Ik ken Ravi niet, maar stel dat er mensen tot geloof zijn gekomen, tot diep inzicht door zijn woorden. Wie kan oordelen over hem?

 

 

De man lijkt mij een oplichter. Daarvoor wordt nogal wat onweerlegbaar bewijs aangedragen. Ik zie niet in waarom ik dat oordeel dan niet over hem zou kunnen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Wesley:

P.S. Voor de ongelovigen op dit forum:

  • Waar denk je dat Ravi terecht komt?

 

20 minuten geleden zei thom:

Voor de ongelovigen op het forum?

Wie denkt Ravi te kunnen oordelen?

Ik dacht dat ik toch duidelijk was in mijn oordeel. 
Op de vraag 'waar denk je dat Ravi terecht komt'  is het antwoord: onder de grond. En daar ligt hij te rotten. Keihard, maar wel waar.
Je verwacht toch niet van een ongelovige dat die gaat antwoorden 'in de hel´? 

1 uur geleden zei Wesley:

Vorig jaar was het nog redelijk onzeker voor buitenstaanders of de beschuldigingen waar waren of niet. Dan is het heel menselijk om een persoonlijk oordeel te hebben afhankelijk van hoe men Ravi zelf beoordeelt.

Dat ligt er aan over welke beschuldigingen je het hebt.
Als het gaat om zijn liegen over zijn verleden, dat was heel goed te beoordelen. Het probleem voor zijn fans was dat ze dit niet wilden accepteren.

1 uur geleden zei Wesley:

Ik heb vroeger ook regelmatig naar Ravi geluisterd met bewondering. Zo ook luister ik nu met bewondering naar o.a. Jordan Peterson.

Dat zou je te denken moeten geven, nu de waarheid over Ravi ook tot jou is doorgedrongen.

 

1 uur geleden zei Wesley:

Apologetiek is een goed middel. Maar we leren bij Ravi dat er een gevaar is dat men teveel dreigt te leunen op eigen intellect ipv God's woord.

Dan heb je dus niets geleerd. Wat je kunt leren van Ravi, is dat je niet blind achter iemand aan moet lopen die god's woord verkondigt, maar juist wel zelf met nadenken.

 

@thom, denk eens goed na over wat je schreef:

Citaat

Ik ken Ravi niet, maar stel dat er mensen tot geloof zijn gekomen, tot diep inzicht door zijn woorden. Wie kan oordelen over hem?

Je denkt dus dat mensen via deze oplichter en vreemdganger tot diep geloof kunnen komen. Dan zou toch de vraag moeten zijn hoe je over dat geloof moet oordelen?   Deze mensen zullen zelf waarschijnlijk van mening zijn dat ze geloven, maar in feite zijn het natuurlijk slachtoffers van oplichting. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei thom:

Voor de ongelovigen op het forum?

Wie denkt Ravi te kunnen oordelen?

Ik ken Ravi niet, maar stel dat er mensen tot geloof zijn gekomen, tot diep inzicht door zijn woorden. Wie kan oordelen over hem?

Stel dat iemand tot geloof is gekomen door de woorden van iemand die later in de goot terecht is gekomen, doordat deze de verleidingen, zoals dat heet, niet kon weerstaan en nu onder de brug leeft.

Wie kan deze man veroordelen?

Ik vind dit zo gemakkelijk en van God los, dat ''menen te kunnen weten waar iemand terecht komt''. 

 

Mischien klaart dit een beetje op:

Wat als de vraag stel aan ongelovigen: "Waar denk jij dat je terechtkomt na de dood?"

34 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan heb je dus niets geleerd. Wat je kunt leren van Ravi, is dat je niet blind achter iemand aan moet lopen die god's woord verkondigt, maar juist wel zelf met nadenken.

Wat jij kan leren is dat je niet te snel conclusies moet gaan trekken. 😁

Waar haal jij het vandaan dat ik blind achter Ravi ben gaan lopen?
De enige die ik blind achterna durf te lopen is Jezus Christus.
Lees jij niet dat ik ook Jordan Peterson bewonder? Loop ik dan ook blind achter hem aan?
 

bewerkt door Wesley
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je denkt dus dat mensen via deze oplichter en vreemdganger tot diep geloof kunnen komen. Dan zou toch de vraag moeten zijn hoe je over dat geloof moet oordelen?   Deze mensen zullen zelf waarschijnlijk van mening zijn dat ze geloven, maar in feite zijn het natuurlijk slachtoffers van oplichting. 

Ik denk dat Ravi meer schade heeft aangericht dan dat hij goed heeft gedaan. De hypocrisie.
Als men Ravi aanbidde, dan zijn ze slachtoffers geworden van zijn oplichting.
Als men Jezus aanbid, dan zien ze de situatie aan zoals het is.

bewerkt door Wesley
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Wesley:
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan heb je dus niets geleerd. Wat je kunt leren van Ravi, is dat je niet blind achter iemand aan moet lopen die god's woord verkondigt, maar juist wel zelf met nadenken.

Wat jij denk ik kan leren is dat je niet te snel conclusies moet gaan trekken. 😁

Waar haal jij het vandaan dat ik blind achter Ravi ben gaan lopen?
Lees jij niet ook dat ik Jordan Peterson bewonder? Loop ik dan ook blind achter hem aan?

Dat is wel wat vreemd. Jij geeft een mening en als ik het omgekeerde stel dan trek ik te snelle conclusies ? Wat ik hier antwoordde was in algemene zin bedoeld,  wellicht had ik het beter iets anders verwoord. 

2 minuten geleden zei Wesley:

Ik denk dat Ravi meer schade heeft aangericht dan dat hij goed heeft gedaan. De hypocrisie.
Als men Ravi aanbidde, dan zijn ze slachtoffers geworden van zijn oplichting.
Als men Jezus aanbid, dan zien ze de situatie aan zoals het is.

De praktijk zal zijn geweest dat men Jezus aanbad,  maar het geld naar Ravi overmaakte.  En wat dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is wel wat vreemd. Jij geeft een mening en als ik het omgekeerde stel dan trek ik te snelle conclusies ? Wat ik hier antwoordde was in algemene zin bedoeld,  wellicht had ik het beter iets anders verwoord. 

Je moet zowieso niet blind achter een mens aanlopen of zelfs je eigen intellect.
Jezus Christus is de enige weg, de waarheid en het leven. Daar durf ik wel blind achter te lopen.

8 minuten geleden zei thom:

En jij?

Weet je al wat de dood betekent of inhoudt dan?

Of het leven?

 

Ja.

4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is wel wat vreemd. Jij geeft een mening en als ik het omgekeerde stel dan trek ik te snelle conclusies ? Wat ik hier antwoordde was in algemene zin bedoeld,  wellicht had ik het beter iets anders verwoord. 

De praktijk zal zijn geweest dat men Jezus aanbad,  maar het geld naar Ravi overmaakte.  En wat dan? 

Markus 12:16-17
16 En zij brachten er een. En Hij zei tegen hen: Van wie is deze afbeelding en het opschrift? En zij zeiden tegen Hem: Van de keizer.
17 Toen antwoordde Jezus hun: Geef dan aan de keizer wat van de keizer is, en aan God wat van God is. En zij verwonderden zich over Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Wesley:
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is wel wat vreemd. Jij geeft een mening en als ik het omgekeerde stel dan trek ik te snelle conclusies ? Wat ik hier antwoordde was in algemene zin bedoeld,  wellicht had ik het beter iets anders verwoord. 

De praktijk zal zijn geweest dat men Jezus aanbad,  maar het geld naar Ravi overmaakte.  En wat dan? 

Markus 12:16-17
16 En zij brachten er een. En Hij zei tegen hen: Van wie is deze afbeelding en het opschrift? En zij zeiden tegen Hem: Van de keizer.
17 Toen antwoordde Jezus hun: Geef dan aan de keizer wat van de keizer is, en aan God wat van God is. En zij verwonderden zich over Hem

Serieus? Je opmerking over 'slachtoffer van oplichting' stelt dus niets voor? Ach ja, ik ben slachtoffer van oplichting, maar laat hem maar? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als mij de vraag gesteld zou worden, zeg ik; God weet het.

En dat is het enige antwoord.

Graag haal ik dan wel even dat stukje van wiki erbij, over de gnostiek;

In de gnostiek valt zelfkennis en godskennis samen. Wie de werkelijke situatie op aarde kent en zich bewust is van zijn goddelijke kern, kent zichzelf. Wie op die manier zichzelf kent, kent ook God en wie God kent, kent zichzelf. Gnosis is dus zowel zelfkennis als godskennis. Het is het opheffen van onwetendheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei thom:

Als mij de vraag gesteld zou worden, zeg ik; God weet het.

En dat is het enige antwoord.

Graag haal ik dan wel even dat stukje van wiki erbij, over de gnostiek;

In de gnostiek valt zelfkennis en godskennis samen. Wie de werkelijke situatie op aarde kent en zich bewust is van zijn goddelijke kern, kent zichzelf. Wie op die manier zichzelf kent, kent ook God en wie God kent, kent zichzelf. Gnosis is dus zowel zelfkennis als godskennis. Het is het opheffen van onwetendheid.

Dit is juist het enige verkeerde antwoord, want de vraag was:

20 uur geleden zei Wesley:

P.S. Voor de ongelovigen op dit forum:

  • Waar denk je dat Ravi terecht komt?

Geen enkele ongelovige zal met het antwoord "God weet het"  komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Serieus? Je opmerking over 'slachtoffer van oplichting' stelt dus niets voor? Ach ja, ik ben slachtoffer van oplichting, maar laat hem maar? 

Ik persoonlijk ben geen slachtoffer geworden van oplichting. Ik ben geen blindelingse volger van Ravi geweest, ik ben een blindelingse volger van Jezus Christus.

Er zijn directe slachtoffers van Ravi. Daar heb ik zeker medelijden mee.
Er zijn slachtoffers van Ravi, mensen die hem hoog in aanzien hadden en waarschijnlijk te hoog. Ook daar heb ik medelijden mee.
Daarom mee eens met jou stelling dat je niemand blindelings moet volgen. Maar niet eens met jouw stelling dat je (volledig) kunt vertrouwen op je eigen intellect.

Nu alles is boven komen drijven, zal de rechtsgang zijn werk doen hier op aarde.
Maar de uiteindelijke rechtvaardiging/veroordeling zal door Jezus Christus geschieden. God is rechtvaardig en zal iedereen beoordelen volgens zijn eigen daden.

12 uur geleden zei Mullog:

Als mijn nabestaanden doen wat ik vraag dan wordt mijn as uitgestrooid op een specifieke plek. Als ze niet doen wat ik vraag dan eindigt mijn as ergens anders. 

Ik heb mij welleens voorgesteld. Als ik mijn hand eraf hak. Dit levenloze hand, is dat nog een onderdeel van mijzelf? Of dat rare gevoel wanneer je te lang op je arm hebt gelegen en deze gevoelloos is geworden.
Als mijn benen geamputeerd zijn, zijn deze benen nog onderdeel van mijzelf?
Zit deels van mij in de levenloze benen?

Als ik dood ben, is het lichaam nog onderdeel van mijzelf? Zit ik nog in dat lichaam?
Uiteraard geloof ik van niet. Mijn lichaam vergaat, mijn ziel is voor eeuwig.

Mijn punt met de vraag over waar Ravi is, is om te zeggen dat ook Ravi voor God komt te staan en dat God alle geheimen kent van het hart.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:
22 uur geleden zei Wesley:

P.S. Voor de ongelovigen op dit forum:

  • Waar denk je dat Ravi terecht komt?

Geen enkele ongelovige zal met het antwoord "God weet het"  komen.

Inderdaad.

Ongelovige zegt:" God bestaat niet."
God zegt:"Ieder mens weet dat God bestaat en heeft geen excuus." (romeinen 1:20)

bewerkt door Wesley
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Wesley:

Daarom mee eens met jou stelling dat je niemand blindelings moet volgen. Maar niet eens met jouw stelling dat je (volledig) kunt vertrouwen op je eigen intellect.

Was dat laatste mijn stelling dan ? 🤔
Volgens mij heb ik alleen maar gezegd dat je niet blind achter iemand aan moet lopen die god's woord verkondigt, maar juist zelf moet nadenken. 

 

1 uur geleden zei Wesley:

Nu alles is boven komen drijven, zal de rechtsgang zijn werk doen hier op aarde.

Beperkt, want Ravi is al gestorven. Ik hoop dat degenen die hem beschermden alsnog voor de rechter moeten verschijnen.
 

 

1 uur geleden zei Wesley:

Mijn punt met de vraag over waar Ravi is, is om te zeggen dat ook Ravi voor God komt te staan en dat God alle geheimen kent van het hart.

En jouw vraag was dan: waar denken ongelovigen dat Ravi terecht komt? 
Met die vraag heb je bij mij echt niet het punt gemaakt dat je nu zegt te hebben willen maken.
Dit snap ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-6-2020 om 18:07 zei Willempie:
Op 9-5-2020 om 08:49 zei Willempie:

Ravi is aan het einde van zijn aardse leven. Hij is voor heel veel mensen een bron van inspiratie geweest en nog.

Op 9-5-2020 om 22:14 zei Mullog:

Maar als je schrijft dat iemand voor anderen een bron van inspiratie is of is geweest dan ben je duidelijk aan het ophemelen.

Op 10-5-2020 om 07:59 zei Willempie:

Een feit noemen is niet hetzelfde als ophemelen. Ik vereer geen mensen. 

Ravi was bizar intelligent en bezat ontzettend veel kennis.

Het kan wel een feit zijn dat Ravi Zacharias voor anderen een bron van inspiratie is en is geweest, maar je bovengenoemde suggestie dat je Ravi aanprijst 🔗 met "Ravi was bizar intelligent en bezat ontzettend veel kennis." is duidelijk het ophemelen van Ravi.
 

Op 13-6-2020 om 18:38 zei Dat beloof ik:
Op 13-6-2020 om 18:07 zei Willempie:

Ravi was bizar intelligent en bezat ontzettend veel kennis. Hij sprak vooral intellectuelen aan.

Dat laatste klinkt uiteraard fantastisch in de oren van zijn aanhangers.
Als hij écht bizar intelligent was, dan zou het nodig zijn geweest om iedereen voor te liegen over zijn 'academische achtergrond'. Je hoeft niet heel erg intelligent te zijn om dat te snappen.

Het valt inderdaad te betwijfelen of Ravi bizar intelligent was, aangezien hij bleek te liegen over zijn academische achtergrond. Bovendien hoeft iemand die bizar intelligent is, niet steeds zijn academische achtergrond te herhalen om eer te verkrijgen bij het publiek, zoals bij Ravi het geval was.

Video: Academic Fraudster Ravi Zacharias Caught Lying about Cambridge and Oxford 🔗
 

Op 19-2-2021 om 06:35 zei Dat beloof ik:
Op 18-2-2021 om 02:09 zei Thinkfree:

@Willempie er komt aardig wat boven drijven over ravi Zacharias.

Toch een wolf in schaapskleren? Dit is toch hart verscheurend.

Beginnen de praktijken van deze oplichter en nep figuur nu eindelijk door te dringen bij zijn volgers? 

Ravi Zacharias als een wolf in schapenvacht, zoals reeds eerder is aangegeven door @Thinkfree is volgens de Bijbel beter op z'n plek, dan Ravi een oplichter te noemen (Mattheüs 7:15 HSV).

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dbi; ''Je eet je hele leven al frikandellen, maar weigert je te laten vaccineren want je weet niet wat er in zit ?''

Ik weiger frikandellen te eten omdat ik weet wat er in zit. Zo weiger ik ook de vaccins omdat ik weet wat er in zit.

Dat het 'door de strot' geduwd wordt, is dus uit den boze en moeten diegenen berecht worden die de mensen dwingen dit toch te nemen.

Off topic, maar het onderschrift viel mij op.

https://apokalypsnu.nl/2021/02/25/dwang-of-drang-de-adviezen-van-de-gezondheidsraad-en-de-plannen-van-hugo-de-jonge-stichting-vaccin-vrij/ 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Dbi; ''Je eet je hele leven al frikandellen, maar weigert je te laten vaccineren want je weet niet wat er in zit ?''

Ik weiger frikandellen te eten omdat ik weet wat er in zit. Zo weiger ik ook de vaccins omdat ik weet wat er in zit.

Dat het 'door de strot' geduwd wordt, is dus uit den boze en moeten diegenen berecht worden die de mensen dwingen dit toch te nemen.

Off topic, maar het onderschrift viel mij op.

https://apokalypsnu.nl/2021/02/25/dwang-of-drang-de-adviezen-van-de-gezondheidsraad-en-de-plannen-van-hugo-de-jonge-stichting-vaccin-vrij/ 

Er wordt je niets door de strot geduwd en inderdaad volkomen off topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Dat beloof ik:

Was dat laatste mijn stelling dan ? 🤔
Volgens mij heb ik alleen maar gezegd dat je niet blind achter iemand aan moet lopen die god's woord verkondigt, maar juist zelf moet nadenken. 

 

Beperkt, want Ravi is al gestorven. Ik hoop dat degenen die hem beschermden alsnog voor de rechter moeten verschijnen.
 

 

En jouw vraag was dan: waar denken ongelovigen dat Ravi terecht komt? 
Met die vraag heb je bij mij echt niet het punt gemaakt dat je nu zegt te hebben willen maken.
Dit snap ik niet.

Hi @Dat beloof ik
 

  • "maar juist zelf moet nadenken". Inderdaad, maar uiteindelijk zal je eigen intellect ook gebreken vertonen. Slechts God is de enige waar je volledig op kunt vertrouwen.
  • "rechtsgang op aarde is beperkt". Inderdaad, ook al zullen de levenden berecht worden voor medeplichtigheid, er zal geen rechtvaardigheid geschieden. God is de enige die het laatste woord heeft en alle mensen rechtvaardig zal veroordelen op alle daden. Zelfs na de dood kan men God niet ontwijken, rechtvaardigheid zal geschieden.
  • Met die vraag heb je bij mij echt niet het punt gemaakt. Dan was de vraag niet op jou afgestemd helaas.

Fijn weekend!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid